Tékozló Homár

A HP sajátos szervizstratégiája

2006.01.20. 12:38 | jackyll | Szólj hozzá!

"A HP Magyarország 2005. november 1-jétõl vezette be az új Kiemelt Partner Programját, mely hangsúlyt helyez a partnerek által nyújtott értéknövelt szolgáltatásokra." Ezt a mondatot, illetve a HP oldalain található változásokat valószínûleg kevesen észlelték eddig, mint olvasónk, PA, aki egy évvel ezelõtt még nem is tudhatta, mi vár rá, ha lejár nyomtatója garanciája.

2004 novemberében vásároltam egy Hewlett-Packard (hp) többfunkciós nyomtatót 40 ezer Ft-ért az egyik "fukar" mûszaki áruházban. Mit ad isten a 12 hónapos garancia letelte után 1 hónappal elromlott. Sebaj! - gondoltam, a garanciajegyen számos kitûnõnél-kitûnõbbnek látszó szerviz van feltüntetve. Kiválasztottam hát a legközelebbit és elvittem a cuccot. A munkafelvevõ elsõ kérdése az volt, hogy garanciális-e még? Mikor megtudta, hogy már nem az, akkor eltolta magától a készüléket és azt mondta, hogy ezt a HP valamilyen egységcsomagos csere keretében "javítja", ami azt jelenti, hogy cserekészüléket tudnak biztosítani 35 000 Ft ellenében.

Mikor visszakérdeztem, hogy jól értem-e, hogy az alig 1 éves nyomtatót gyakorlatilag dobhatom a kukába és vehetek helyette egy másikat, akkor megnyugtatott, hogy nem - Õk átveszik a régit. Mondtam, hogy ez az én szempontomból indifferens, számomra maximum környezetvédelmi elõnyei vannak ennek a megoldásnak, attól még ugyanúgy átverés szaga van a dolognak. Sajnálatát fejezte ki, de nem tud mást tenni, ilyen a HP.

Nem hittem neki, ezért elmentem a HP központi szervizébe a város túlsó végébe, hogy majd ott biztos úgy fogadnak, hogy... Köszönjük kedves Vásárlónk, hogy HP terméket vásárolt és sajnáljuk, hogy elromlott. Megnézzük, hogy mi a baja a készüléknek és árajánlatot adunk a javítására. Néhány napon belül jelentkezünk.

Ehhez képes ugyanaz a történet játszódott le, mint korábban a szervizben. Bele sem néztek, hogy esetleg nem csak egy 2000 Ft-os vacak hibásodott-e meg, nem! Fizessek 35 000 Ft-ot és adnak a régi helyett egy felújítottat. Aha! -mondtam- ezek szerint mégis javítható? Igen- volt a válasz- de a HP központosította a szervizt Európában és ezért a M.országon nem tudják javítani az ilyen berendezéseket, sõt a digitális fényképezõkkel is hasonló a szitu.

Ekkor már nem láttam a vörös ködtõl és felháborodva de tehetlenül távoztam. Annyit még megígértem, hogy minden létezõ fogyasztóvédelmi fórumon és az internetes nyilvánosság elõtt elmesélem az esetemet.

Sajnos rá kellett jönnöm, hogy a HP kifogta a szelet a vitorlákból. A Gazdasági Versenyhivatalnál elmondták, hogy már õk is vizsgálták a HP-enk ezt a gyakorlatát, a HP azonban bizonyítani tudta, hogy érkeznek be alkatrészek ezekhez a nyomtatókhoz. Az, hogy ezek nem a HP márkaszervizek számára érkeznek, akiktõl ugye elvárná a polgár, hanem egyéb kis független szervizekbe - na mond már! Ennek szellemében és a HP kifinomult vevõpolitikájának köszönhetõen kb. a századik szervizt kellett felhívnom, hogy végre valaki azt mondja, hogy - Igen Uram! hozza be és megnézzük, hogy mi a baja és MEGPRÓBÁLJUK MEGJAVÍTANI!!!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.