A marketingesek igazi aljas lények, akik azokat sem hagyják békén, akik megcsömörlöttek a reklámoktól, esetleg elvszerûen tartózkodnak tõlük. Az ilyen keményfejû fogyasztók egyre többen vannak, ezért nekik is ki kellett találni valamit. Az új buzzword a pop up retail vagy pop up store, amit legszabatosabban kereskedelmi ludvércnek fordíthatnánk, de minek.
A jelenség lényege, hogy a menõ márka nem csillogó portállal és merõ belvilággal rendelkezõ boltokat nyit nagy bevezetõ kampánnyal megfejelve, hanem – ha ez lehetséges – éppen ellentétesen cselekszik. Vagyis minden poszterezés vagy bejelentés nélkül, az utcáról nem is látható módon kezdi árusítani a cuccait egy lehetõleg más profilú, de semmiképpen sem a céghez tartozó üzlethelyiségben. Alapfeltétel a rejtõzködés és az illanékonyság, no meg az exkluzivitás édes érzése: az ilyen elárusítóhelyek pár napig vagy hétig mûködnek, aztán huss eltûnnek, mint egy megkergült pop up ablak pornónézegetés közben. A hatásmechanizmus lényege, hogy a kereskedelmi ludvérc híre szájhagyomány útján terjedjen, tehát a szó filmes-plakátos-flyeres értelmében mincs is reklámozás, a dolgot elmondják pár embernek aztán hadd terjedjen a maga útján.
Az ilyen elárusítóhelyek elõször 2004-ben jelentek meg, persze Manhattanben, mostanra pedig béna az a cég - fõleg ruha- és divatipari márkákról van szó - amelyik nem pop upol néha egy jó nagyot.
Itt egy fasza cikk arról angolul, mi is az a pop up retail, számtalan példával.
Itt meg egy friss blogbejegyzés egy most nyílt Adidas ludvércrõl a New York-i Chinatownban.
Tud valaki magyar ludvércrõl? Ha igen, írják meg nekünk!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.