Tékozló Homár

A külföldön lemerülõ hitelkártya esete

2006.05.02. 12:06 | jackyll | 2 komment

Aki szilveszterezett már külföldön lefogyasztott bank- vagy hitelkártyával, az kábé tudja milyen szopó lehetett Bencének, akinek ráadásul nem is saját hibájából dobták vissza vásárláskor a Visáját:

Kb 6 eve vagyok a citibanknal, kb 3 eve van hitelkartyam toluk. Arany visa, eves dija 15 rugo, ami sok, de sokat utazom kulfoldre, es a vele jaro biztositas igen praktikus. Par napja kijottem az egyesult allamokba es tegnap meglepve tapasztaltam, hogy a boltban visszautasitottak a kartyamat. Ez nagy ritkan elofordul, de ilyenkor fel szoktak hivni. Mobilom bekapcsolva, el tudnak erni. Nem hivtak, igy en telefonaltam masnap reggel (sajat koltsegre, magyarorszagra).

Ugyintezo 1: azonositas utan atkapcsol ugyintezo 2-hoz, mondvan, hogy a tranzakcio-ellenorzo vagy milyen osztalyrol akarnak velem beszelni.

Ugyintezo 2: ujabb azonositas utan megallapitja, hogy igen visszautasitottak a kartyamat, tortent ugyanis, hogy egyes kartyaadatok illetektelen kezekbe kerultek es az en kartyam is erintett, tapasztaltam-e furcsa dolgokat a kartyam korul. Mondom nem. Sajnos azonnal le kell tiltaniuk a kartyamat es kapok helyette ujat, teljesen mas adatokkal. Mondom az klassz epp kulfoldon vagyok, akkor mivel fizessek. Atkapcsol masik ugyintezohoz.

Ugyintezo 3: ujabb azonositas, igen hat tenyleg uj kartya kell, mondom semmi baj, kuldjek utanam gyorspostaval, amerikai bank, ez nem lehet gond. Mondja, hogy ez nem lehetseges, mondom de az ATM kartyajukkal ez a szolgaltatas elerheto, mondja akkor megkerdezi a feletteset, varok 2 percet, kozben zene, igen kikuldik UPS-sel, de a koltsegeket nekem kell allni. Mondom, nem en tehetek rola, mondja igen, de akkor is csak igy lehet, jobb nekem, ha az otthoni cimemre kuldetem a kartyat.

Nem akartam vele leallni vitatkozni, megoldom mashogy, 17 percig voltam a telefonban veluk igy is a sajat koltsegemre, mondom neki, ha haza mentem helyi tarifaval megbeszeljuk, hogy: - mi is tortent az adataimmal (azota nem ferek hozza a kartyaszamlamhoz), es miert nem tajekoztatnak errol megfeleloen, - az egyeb fizetesi modok (keszpenzfelvetel, masik kartya hasznalata) tobbletkoltseget megteriti-e nekem valaki, - ha addig nem tudom hasznalni a kartyamat, visszateritik-e az eves kartyadijnak ezt a reszet.

Nem az a par szaz vagy ezer forint szamit igazan, amit bukok, hanem az elv, hogy igy intezi ezt egy ilyen nagy bank, miutan ennyi eve vagyok naluk.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2008.02.27. 23:31:47

Van valaki aki tudja, hogy mit kell ilyenkor csinálni? Sógornőm nálunk van (Kanadában) és a Budapest Banktól van dombornyomásos VISA kártyája. Londonban használta és az érkezése napján Torontóban is, aztán egyszercsak elkezdték a boltok nem elfogadni. A számlával minden rendben, meg ugye a kártya két napig működött. Azóta meg nem. Tankönyvi sztori, saját költségen telefonálgat most ügyfélszolgálatnak és ott meg bunkóznak vele, hogy telefonáljon hivatali időben (24 órás szolgálat, hm...), mert ugye a technikai munkatársak nem dolgoznak. És majd ha hazament, akkor tehet panaszt.

De addig?

Családlátogatóban van és ezért meg tudjuk oldani, de ha egy fél világgal arrébb lenne konferencián, akkor mihez tudna kezdeni pénz nélkül, egy egyszercsak nem működő VISA kártyával? Az a minimum, hogy az ügyfélszolgálatosnak áll feljebb, mi meg megint eldöntöttük, hogy majd sohanapján se költözünk haza.

EXLEXMAN 2008.07.02. 19:31:37

A CITI Bank egy nagyon fura megoldást választ: A kedves ügyfelekkel akik lakossági, ezt csinálják. Debitben volt náluk arany kártyám. Az én pénzemet zárolták és Ők hiteleztek, a debitemre(zárolt összeg), de látszólag hitel kártyaként. Ez még a kezdetekkor volt itt Mo-on, gondoltam usa-ban jó a citi kártyám, jó lesz a magyar is. Tévedtem! A boltokban először is hol elfogadta, hol nem! Gondoltam, ez jó poén. Aztán haza értem és zárolt volt a számlám! Zárolt, mert elfelejtették a szerződéshez mellékelni a visszafizetési intervallumot és azt sem mondták el, hogy ők, az én pénzemmel fedezetként, engem finanszíroznak, az ő kamataikkal. Én a pénzem náluk tároltam 12%-ra, ők nekem 39%-ra hiteleztek! Ezt a mellékletet sem adták ide. Kértem zárjuk le az ügyletet. Azt mondták 45nap! Mondom erre, hogy miért is, mire ők, hogy ez így szabályos.

Ergo: A CitiBank azóta Magyarország egyik legbutább banki szolgáltatásává nőtte ki magát, ahol a kedves lakossági ügyfelet így intézik el, mint ahogy a vélemény is mutatja. A sok céges kamion és teher finanszírozásnál meg lehúzgálják őket a beépített menedzsereik, de ez senkit nem érdekel, mert az USA-ban nem kérdezi meg senki mi ez: a lakossági részleg masszája elfinanszírozza azt a sumákolást is! CiTiBank=CiKiBank!
süti beállítások módosítása