Tékozló Homár

Ha sokat érdeklõdik, hozunk belõle mintát

2006.06.09. 15:07 | jackyll | Szólj hozzá!

Bútorboltnak lenni nehéz, mert a bútorok általában sok helyet foglalnak, az emberek viszont szeretnek játszani velük, mielõtt kiadnak értük párszáz rugót. Tibor választása sajnos épp nem volt meg az RS Bútoráruház mintakollekciójában, ezért azt javasolták neki, úgy havonta telefonáljon be (elváltoztatott hangon esetleg hetente), és akkor talán lesz:

Ha bútorboltok és minõsíthetetlen ügyfélszolgálat/ügyintézés (vagy akár csak utóbbi magában) került szóba, eddig mindig a KIKA jutott eszembe (részben a Homárnak is köszönhetõen), viszont magam is meggyõzõdtem róla, hogy más üzeletek is keményen próbálkoznak. Történt ugyanis, hogy lakásfelújításba kezdtem, s ha már így, akkor egy új kanapéágy vásárlására adtam a fejem. Esetemben ez nem egyszerû: kicsi a szoba, kevés a hely, kinyitható kell legyen, karfa nélküli és ráadásul a színével kapcsolatban is konkrét elképzeléseim vannak. (Én naív!) Hosszas keresés után sikerült egyetlen példányt felkutatnom a weben, ami elsõ közelítésben megfelelt: az RS Bútoráruház "Diégo" kanapéágya.

Már elõre örültem a szombatnak, amikor is elmegyek a bútorboltba, megnézem, megveszem, kész - egy gonddal kevesebb. De nem! Gondoltam, biztonság kedvéért elõbb azért felhívom a boltot. Amennyire fel tudom idézni, a telefonbeszélgetés nagyjából a következõképp zajlott {kapcsos zárójelben a ki nem mondott részek}:

- Jó napot kívánok, RS Bútorüzlet. - Jó napot kívánok, Gipsz Jakab vagyok. A weboldalukon találtam a Diégo kanapéágyat, azzal kapcsolatban lenne néhány kérdésem. El tudná nekem magyarázni, hogy mit jelent a "kattanós"? - Úgy lehet összecsukni, hogy ez egyik oldalát kattanásig fel kell emelni, aztán lenyomni, ezzel a másik oldala visszaemelkedik az eredeti pozíciójába. - {Aha, akkor jól gondoltam...} Á, értem. Megkérdezhetem, hogy vannak-e a kínálatban további kárpitok, vagy csak azok, amik a termék oldalán láthatóak? - Természetesen vannak. A weben csak egy kis ízelítõ van. Ennek a gyártónak van a legnagyobb kárpitválasztéka. - {Remek!} Csak a kíváncsiság kedvéért, megkérdezhetem, melyik gyártóról van szó? - Nem tudom. Mi csak kódokat látunk. - {???} Ööö... értem. Az üzletükben megnézhetõ a teljes kárpit választék? - Igen. - {Na, legalább..} És ugye a kanapé is megnézhetõ? - Nem, ez a darab már egy ideje nincs a mintakollekcióban. - {Huh?} Akkor hogyan tudnám megnézni? Másik üzletükben esetleg? - Meg kell rendelni. Másik üzletünkben sincs. - {Na ne!!} Jól értem, hogy csak akkor tudom megnézni, ha megrendelem és utána meg is veszem? - Igen, ez a helyzet. - {Talán kerülõ úton...} Nem tudna esetleg mégis segíteni valahogy kideríteni, hogy ki a gyártó? Akkor talán utána tudnék nézni, hogy milyen más üzletben lehet még kapni és ott meg tudnám nézni... - Sajnálom, én tényleg nem tudom megmondani. - {Aha, szóval nem SZABAD megmondani. - Hiába, a szabályok...} Van esetleg olyan kollégája, aki meg tudja nekem mondani, akinél érdemes érdeklõdnöm? - Nem hiszem, nem tudok ebben segíteni. - {Kemény dió lesz...} Mit tehetnék akkor mégis? - Hát, esetleg kérheti, hogy vegyük fel a mintakollekcióba. Végül is egy darab tényleg nem ártana belõle itt... - {Talán mégis...?} Ehhez mit kell tennem? - Idõnként érdeklõdni kellene újra, hogy hoztak-e. - {Idõnként?!! És máris úgy vették, hogy kértem?} Vagyis mondjuk hetente telefonálnom kellene? - Áá, elõször leghamarabb egy hónap múlva hívjon újra... - {Végül is... Úgy is akartam a földön aludni...} Ne haragudjon, de nekem annál hamarabb lenne szükségem a kanapéra... {Idõhúzás, hátha eszembe jut még valami...} Érdekelne még, hogy ha szeretnék ehhez a kanapéhoz egy fotelt is, van-e olyan a kínálatban, ami illik hozzá, esetleg ugyanez a termékcsalád, hasonlóképp néz ki...? - Ez egy önálló kanapé, kifejezetten hozzá való fotel nincs, de a gyártó szinte bármelyik fotele jó hozzá, ha ugyanaz a kárpit... - {Szakadni érzem a partot...} Értem. De hát ehhez ugye szintén tudom kellene, hogy melyik gyártóról van szó. Ha nem tudja megmondani, ki a gyártó, hogy találjam ki, hogy a kínálatból melyik fotelek származnak ugyanattól...? - Nem tudom. Sajnálom, nem tudok segíteni. - {Bukta. Utolsó remény...} Ha szombaton felkeresem az üzletüket, a helyszínen esetleg többet tudnak segíteni? - Azt hiszem, nem. Sajnálom. - Értem. Köszönöm. Visszhall. {Mégiscsak körülnézek a Kikában...} ...

Azt már nem mertem megkérdezni, hogy mi történtik, ha megrendelem, megveszem, majd rögtön elállok a vásárlási szándékomtól (3 napon belül ugye)... Lehet, hogy a következõ érdeklõnek már lenne mintadarab a bemutató teremben...

Kicsit lehiggadva azon gondolkoztam, hogy talán mégis az én hibám: Végül is van egy 280x210 pixeles kép a kanapéról a weboldalon... gyakorlott online vásárlóként ez alapján simán meg kéne rendeljem. Nem is értem, mi jött rám, hogy meg akartam nézni élõben is? Szégyellem magam. Csoda, hogy a kolléga bírta idegekkel a makacs ragaszkodásomat ehhez a hülye ötlethez...

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása