Van, aki szerint a Sziget egymaga többet tesz az országimázs javításáért, mint az összes politikus együttvéve. Mink ezt nem tudjuk, az viszont biztos, hogy kevés az olyan külföldi, akit ne szívná meg a tömegközlekedést, amíg itt kolbászol. Mai elsõ történetünk Rabbit tolmácsolásában egy szimpla jegyvásárlás nehézségeit ábrázolja:
Tegnap egy barátnõmmel az Arany J. utcában sétáltunk, amikor angol fiatalok egy csoportja a segítségünket kérte BKV jegyvásárláshoz. A közelben található jegyárusító bódéhoz kísértem õket és mivel az ablak csukva volt, bekopogtam, hogy megkérdezzem hol tudunk jegyet váltani? A válasz erre felháborodott hangnemben az volt, hogy ott a gép, majd ajtó becsap. A gép elõtt hosszú sor kígyózott, mert üzemen kívül volt, ezért tárcsáztam a hibabejelentõ számát, amin csak üzenetrögzítõ válaszolt.
Mikor visszamentünk a bódéhoz, ismét bekopogtam, mire egy új hölgy jelent meg az ajtóban és szintén felháborodottan elkezdett kioktatni minket, hogy csak nem képzeljük, hogy miattunk fog sietni (!?), õ most igenis szép nyugodtan megszámolja a a pénzt, mit képzelünk, ne zavarjuk õket. Ekkor megkérdeztem, hogy ha nem lehetséges a jegyvásárlás, hivatkozhatunk önökre az ellenõrzéskor? Gondolhatjátok mit váltott ki a kérdés.... Kértem a panaszkönyvet, amire ismét a mit képzelek kezdetû monológ volt a válasz és a szokásos ajtóbecsapás. A barátnõm nem akarta ennyibe hagyni a dolgot és ismételten kopogott, mire az volt a válasz, hogy õket nem érdekli, hivatkozzunk bármire-bárkire, úgyis megbüntetnek.Szegény angolok csak szájtátva nézték az eseményeket, még szerencse, hogy egy kukkot sem értenek magyarul és így legalább cenzúrázva adtuk elõ a történteket. Végül egy utas sietett segítségünkre, aki megmutatta, hogy a közelben van egy újságos, akinél lehet menetjegyet kapni. Nagy erõfeszítés volt... Csak ennyit kellett volna nekik is tenni, és máris nyugalomban számolhatták volna 10 percen keresztül a pénzt.
A történet gondolom nem egyedi, de engem mindig felzaklat, ha külföldiekkel szúrnak ki nemtörõdömségbõl, rossz hírünket keltve, fõleg mostanság, mikor fél Európa az Magyar Turizmus Zrt-t nyaggatja az ellenõrök túlkapásai miatt. Azok meg nem gyõzik a dolgokat elsimítani és milliókat ölni kreatív reklámokba... Pedig mennyivel hatékonyabb és olcsóbb lenne a sima európai, kultúrált viselkedés.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.