Tékozló Homár

Az elsõ élõ példa az árgaranciára

ElectroWorld pro

2006.09.08. 08:10 | jackyll | Szólj hozzá!

Ilyen nincs és mégis van. A Homár mindenesetre fenntartja magának a kételkedés jogát, hiszen ugyan van-e bárkinek olyan ismerõse, aki használta már az árgarancia lehetõségét. A misztikus szó nem csak azt jelenti, hogy nem húznak le a prospektus tupírozott áraival, hanemhogy visszafizetik a különbözetet, ha egy terméket adott napon más üzletben olcsóbban lehetett megvásárolni (és ezt a júzer igazolni is tudja). Kat esetében épp ez történt, ráadásul az ElectroWorldben, olvassanak figyelmesen:

Nem régen házasodtunk, költöztünk új lakásba, szóval, mozgalmas volt az élet. Nászajándékba sokminden más mellett ElectroWord utalványokat kaptunk, kb. 100e nagyságrendben. Komolyabban nem volt szükségünk semmire, leszámítva a mosógépet, úgyhogy elhatároztuk, az utalványainkból elõször is erre ruházunk be. Valamire úgyis el kell költeni. El is vágtáztáztunk a budaörsi áruházba, ahol hamarosan szomorúan tapasztaltuk, hogy valószínûleg most cserélhetik épp le a készletet, mert a mosógépek választéka igen gyér volt (szemben 1 hónappal korábbi elõzetes körültekintõ utunkon tapaszttaltal). Mi pedig mindenképpen minél kisebb elöltõltõst akartunk, mert optimálisan az fér el a fürdõszobában. Sebaj, van ElectroWord Soroksáron is.

Helybõl eltévedtünk, mert nem ismerjük a soroksári bevásárlónegyedet, és minden ki volt írva, csak az átalunk keresett áruház nem, vagy legalább mi akkor sem láttuk, és azóta sem, pedig gyakran járunk arra (Pest felõl kifele az M5-s bevezetõ szakasza). Sebaj, kavartunk egyet az M0-s felé, majd zárás elõtt öt perccel épp beestünk. Ott volt mosógép, olyan, amilyet akartunk, naná, hogy azonnal lecsaptunk rá. 3 nap múlva szállítják, mi voltunk a legboldogabbak. Rá is ment az összes utalványunk, de sebaj.

Arcunk akkor nyúlt meg elõször, amikor kiderült, hogy jóbarátaink, akik szintén most költöztek, szintén mosógépvásárlást intéztek, ugyanazaznap ugyanazt a készüléket vették meg a közeli Auchan-ban, 24000 Ft-tal olcsóbban. Hajszálra uaz a típus. Akkor nyúlt meg másodszor, mikor kihozták a mosógépet, és meglepve tapasztaltuk, hogy a mi szép új gépünk jóval zajosabb, mint barátainkké, és ráadásul égett gumiszagot áraszt. Mégis, ezutóbbi fejleménynek köszönhetjük a történet pozitív végkifejletét.

Szakszervíz azonnal kijött, és bár szerinte a motornak semmi baja, csak hangos, megrendelte az új motort. A gumiszag pedig azonnal megszûnt, gondolom, az ékszíj lehetett rossz helyen. Kis idõ múlva meg a miénk volt az új motor az mosógépben, mostmár halk is. Másrészt, a problémának köszönhetõen, kedves férjem alaposan áttanulmányozta az ElectroWord által adott mindenféle dokumentumokat és számlákat, majd lelkendezve közölte, hogy az ElectroWordben árgarancia (!) van, vagyis visszakaphatjuk az árkülönbözetet, amennyivel többet fizettünk a mosógépért. Kisebb telefonálás után kiderült, hogy barátaink számlája, illetve annak másolata az árgarancia érvényesítéséhez nem elegendõ. A rivális árhuzának kell pöcsétes papirost adnia arról, hogy márpedig nála a termék olcsóbb.

Az Auchanban tett elsõ látogatásra még mindenféle felkészülés nélkül ment a férjem, elõadta a problémáját, ott természetesen körberöhögték, majd elhajtották, hogy márpedig ilyen papírt õk nem adnak ki. (Ezt mondjuk meg tudom érteni.) Másodjára elõre elkészített dokumentumot vittünk magunkkal, amelyben szerepelt a készülék _pontos_típusa_, az, hogy mennyivel olcsóbb, és - ez a lényeg! - hogy _azon_a_bizonyos_napon_is_olcsóbb_volt_. Vittünk magunkkal a haver számláját is. Készültünk lelkileg is a harcra: férjem a végsõkig akart küzdeni, mindenféle fõnököket kérni, ameddig csak lehet, én pedig készültem az "én nem ismerem ezt az embert, sohasemis láttam" viselkedésre :D

Mi lepõdtünk meg a legjobban azon, hogy az aznapi vevõszolgálatos hölgy mennyire készséges volt, semmi harcra nem került sor. Egy telefon, egy utánajárás, egy aláírás, egy pecsét. Néhány perc múlva boldogan robogtunk a soroksári ElectroWord felé. Hihetetlen izgalom vett rajtunk erõt, lehet, hogy visszakapjuk a pénzünket? Kiálltuk az ElectroWord igen hosszú vevõszolgálatos sorát. Itt is készültünk a harcra (lásd fentebb). És itt is kellemes meglepetés ért minket. A vevõszolgálatos hölgy telefonált egyet a fõnökének, egyet az eladónak, aki foglalkozott velünk, elintézte a szükséges papírmunkát. Ez ugyan idõigényes volt, de mi türelmesek voltunk, és amúgy simán ment minden. Hamarosan kezünkben volt a papiros, amivel roboghattunk a pénztár felé, ahol most nekünk fognak fizetni, és nem fordítva.

A pénztáros meglepve kiáltott fel: "Huszonnégyezer forinttal olcsóbb?!". Hát igen. 2-3000 Ft-tért nem is érte volna meg a macera. De ennyi pénzért már érdemes foglalkozni a kérdéskörrel. Mi visszakaptuk az árkülönbözetet, és õszintén szólva, nagyon elégedett voltam mindkét áruház vevõszolgálatával, és hozzáállásával. A tanulságot mindenki vonja le maga.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.