Az egyértelmű, hogy Vikiék hibáztak akkor, amikor 2 db külön csomagot raktak a Foxpost csomagautomatába. A szabályzat szerint ugyanis rekeszenként 1 db-ot lehet csak betenni, amire érdemes ráírni a címzett és a feladó telefonszámát, de mást nem, mivel a többi adatot tartalmazó címkét a futár ragasztja rá. Aki ebben az esetben 2 db különálló dobozzal találta szembe magát, meg 1 db címkével. Innen viszont sötétség és homály, mert nem tudni, hová lett a másik doboz és mikor került ki a rendszerből. Vikiék épp elálltak a vásárlástól, tehát mindkét termékért visszakapták volna a pénzüket, amit így buktak. Se kamerafelvétel, se semmi, hogy bizonyíthat így bárki bármit? Írunk a Foxpostnak is, mi ilyenkor a hivatalos álláspont és szerintük mi történhetett. A válaszukkal frissülünk majd.
2019.12.17 18:01-kor feladásra került a Budaörsi Tesco Foxpost csomagautomata XL méretű fiókjába 2db! (55.992 Ft Black Friday kedvezményes ár) nagy méretű Vegital Smartchef 7in1 készülék, a forgalmazó Malompark Kft. (vegital.hu) részére (14 napos elállással élve), Foxpost csomagautomatába történő kézbesítéssel. A csomagautomatába 1db bontott és 1db bontatlan (futár által kézbesített fekete fóliás csomag), gyári csomagolású készülék került behelyezésre részemről (lásd mellékelt fotó), melyekből a Foxpost csak az egyiket kézbesítette.
Sajnos arról nincs információnk, hogy az automaták vagy a csomagszállító teherautók be vannak-e kamerázva, de a Budaörsi Tesco vezetésével történt személyes egyeztetés során is megerősítették, hogy jogszabály szerint (GDPR) csak 3 napig tárolják az áruház kamerafelvételeit, hála a jogalkotóknak.
A forgalmazóval történt telefonbeszélgetés során derült fény arra, hogy a Foxpost csak 1db készüléket kézbesített a célterminálba (a Fehér Palota Tesco 8000 Székesfehérvár Palotai út 6.), amelyet a forgalmazó munkatársa vett át az automatából és amelynek vételára maradéktalanul visszautalásra került. Miután kiderült, hogy a második, bontatlan csomagolású készülék (bontatlan fekete fóliás) nem érkezett meg a célterminálba, panasszal éltem a Foxpost felé.
A Foxpost részéről semmilyen értesítés vagy megkeresés nem történt, hogy nem tudják mindkét készüléket kézbesíteni, mert 2 csomagnak tekintendő, ha nincs összekötözve, egymáshoz rögzítve a küldemény. A második csomagot 15 nap alatt nem találták meg a saját raktárukban és a benyújtott kártérítési igényemet elutasították arra hivatkozva, hogy a második készülék raktárba történt beszállítása nem bizonyítható a kameraállások alapján.
Ügyfélként naivan ara számítottam, hogy bármilyen csomag őrzése, amit behelyezek a csomagautomatába, a szolgáltató felelősségi körébe tartozik. A párommal ketten adtuk fel a csomagot, tekintettel annak nagy terjedelmére és súlyára. A csomag összekötözését elmulasztottuk sajnos, de még fotót is készítettünk a behelyezett csomagokról a feladáskor. Véleményem szerint hitelt érdemlően bizonyítható a feladás ténye (szemtanúk, fotók).
A rosszhiszeműség gyanúja fel sem merülhet rám vonatkozóan, mivel a forgalmazó mindkét készülék vételárát visszatérítette (volna), a termék(ek) beérkezése után. Véleményem szerint a szolgáltató nem tett eleget az ÁSZF-ben vállalt kötelezettségeinek (felelős megőrzés, kártérítési felelősség), ezért megfontolom, hogy jogi útra terelem az ügyet.
Az utolsó 100 komment: