Tékozló Homár

A belsõ kommunikáció halála a HVB-nél

2006.10.13. 12:57 | jackyll | komment

Jófajta testes lakásépítésre bepróbált hitelkérelemmel örvendeztet meg minket P*****. Történetébõl kiderül, hogy a HVB-nél kissé mintha akadozna a cégen belüli kommunikáció, ha ügyintézésrõl van szó:

Kb. egy éve az ING-nél vettünk fel lakáshitelt, ezt az üzletágat idén átadták a HVB-nek. A feltételek elvileg ugyanazok. A HVB-re már csak a végfolyósítás hárult. Készültségi fokunk (mint 4 hét utánajárás után kiderült) 95%-os, állítólag ez probléma, 100%-nak kellene lenni. Itt már egy kis logikai bukfencet vélek felfedezni, ugyanis ki az a marha, aki 100%-osan kész házra még hitelt venne fel?

Az ügyintézõ szerint sem lehetne gond a 95%, ez ismert is volt a papírok (lakhatási, térképvázlat, számlák, APEH igazolás, anyakönyvi kivonat, sóhivatali érkeztetés, stb.) beadása elõtt, ugyanis a ház kívülrõl még nincs bepucolva (bocsánat, kicsit gyorsak voltunk, még száradni kell a falaknak elõtte, technológiai sorrend is van a világon, vagy a mérnöki világnak már annyi, éljenek a pénzügyesek/marketingesek?). Szóval azt javasolták, hogy eme tényt jelezzem feléjük egy nyilatkozaton és tuti nem lesz semmi gond.

Ok, papírok összegyûjtve (mágikus APEH weblap leellenõrzése a számlák érvényessége miatt, ha nem jó, APEH-be beballag, 108-as nyomtatvány kitöltése, pecsét, bájbáj), ami részemrõl bónusz volt, talán a bankban is van internet, ügyintézõ, aki ezt a terhet levehettem volna a vállamról. A fizetett díjak alapján simán belefér. A nyilatkozatot végül nem adtam be, azt mondták, hogy nem kell, szólnak, ha esetleg mégis. Ez volt szeptember elején.

Azóta folyamatosan érdeklõdök, 3 hétig semmi infó, de birka vagyok. Az érdeklõdés módja a következõ: egy központi számot felhívok (A HVB bank központi ügyfélszolgálati csoportja fogadta hívását" "Hívása fontos számunkra, kérjük tartsa a vonalat vagy ismételje meg hívását késõbb"), ügyintézõ nevét bemondom, megnézik, "természetesen" nem ér rá, visszahívást ígérnek, adjam meg a számom. Az esetek 90%-ban persze nincs visszahívás, ha a fõnökét kérem, egybõl kapcsolják, hogy hopp, éppen most fejezte be a másikkal. A call centeresek jó fejek, megértõen tudnak hümmögni, üzenetet átadni, visszahívást ígérni. Az ügyintézõ is jó fej, már amikor sikerül vele beszélni.

Idõközben kiderült, hogy állítólag az értékbecslõnél áll az ügy. Nosza, felhívtam, érdekes, neki van közvetlen száma, fel is veszi, elmondom mi a szitu, erre 30 mp alatt kikeresi, hogy az ügyemet az értékbecslés másnapján 13 óra 14 perckor elküldte erre meg erre az e-mail címre, utána meg postán. 2 hete. Köszönöm. Vissza HVB-hez az információval felvértezve, ügyintézõ hümmög, akkor biztosan a KÖZPONT-ban akadt el. Jó, akkor nézzen utána.

Pár nap után jött a fent említett infó (persze én kerestem õket), hogy a nagyságos döntéshozó a 95% alapján nem engedélyezi a kifizetést. Döbb. Nem tudja a jobb kéz, hogy mit csinál a bal kéz? Ügyintézõ kedves, de a döntéshozó elérhetõségét nem adhatja ki, még õ sem (!) hívhatja fel, csak belsõ e-mail-en kommunikálnak. Biztos akkora agy, hogy az egyéb funkciók (ügyfél semminek tekintése, lekezelés, felsõbbrendûségû érzés) fejlõdtek ki a beszédközpont rovására.

Ok, most mit tegyünk? Majd õk a fiókvezetõvel írnak szerelmes levelet, hogy lágyuljon meg kõszíve. Mellékesen a "Kérdései vannak? Szívesen megválaszoljuk õket!" elnevezésû e-mail címre is 2x írtam, válasz semmi. Biztosan a hálózat a hibás, még nem ért oda a levél. Pont most kaptam a telefont (jé, visszahívtak?), hogy sajnos a szív nem lágyult meg (biztos ez a szerv is elért a döntéshozók evolúciós csúcsára), szerzõdés szerint csak 100%-ra fizet. Mea culpa és hamu a fejemre, valóban, nem olvastam el figyelmesen a szerzõdést, a közjegyzõ által tartott színielõadáson is biztosan aludtam (100e forintért lehetett volna izgalmasabb, balettosok, revüsök, csak 20 perc, itt is belefért volna a költségekbe). Szóval az alap gond mégiscsak velem van, én nem teljesítettem a 35 oldalas szerzõdés minden pontját maximálisan. Végezzenek is ki azonnal. Lehetõleg kétszer, hogy jobban fájjon.

Azért egy pár kérdés még maradt érzékeny lelkem rejtett zugában: vajh a korábbi ügyintézõ miért mondta, hogy a varázslatos mérnöki nyilatkozat mindent megold? Vagy ez csak az ING-nél lett volna lehetséges, a HVB-nél más a bírálat eredménye? Ok, a szerzõdés szent és sérthetetlen (csak õk módosíthatják az elfogadott kamatperiódus után egyoldalúan a kamatot), én voltam a birka, nem is ezt kifogásolom, hanem az ügy(nem)menetet. Hogy lehet az, hogy habár a "hívása fontos számunkra", érdemi tájékoztatást csak harapófogó segítségével nyerek, és még én érzem magam kényelmetlenül, hogy érdeklõdni merészelek? Milyen ügyfélbarát szervezet az, amely 1 hónap alatt, folyamatos érdeklõdésre tud csak valami választ adni? Úgy látszik, hogy csak nekem fontos, hogy megkapjam a pénzem, a banknak nem, hogy megfelelõ színvonalú szolgáltatást nyújtson... Vagy az én igényeim magasak?

Hab a tortán, hogy a cégem pont a héten küldött egy körlevelet, hogy "a HVB Bank Hungary Rt és a xy Kft kiváló együttmûködése alapján bankunk egyedi szolgáltatási csomagot dolgozott ki az xy Kft munkatársai számára." Itt megadták egy ügyintézõ közvetlen elérhetõségét(!). Majd ha ügyfelek lesznek, szintén csak a call centeres szívás? Legalább a zenét cserélhetnék néha, egy hónapig ugyanazt hallgatni unalmas. De küzdök, nehogy így járjanak, szerintetek nem fogok szólni annyi munkatársamnak ahánynak csak tudok, hogy "mi folyik itt Gyöngyösön?"

Üdvözlettel: egy eccerû ügyfél, aki nem jogász, bírász, csak hitelbõl akart balga módon házat építeni

u.i. mellékesen a hitel a ház költségeinek kb. 40%-a, a bank az ún. hitelbiztosítási érték x százalékára ad csak hitelt, ergo ha kb. 100 bakta a ház piaci értéke, a hitelbiztosítási érték ennek x százaléka, vagyis ha most tartok piaci érték 95%-nál, õ elárverezi a házat 60%-ért, még akkor is bõven marad lóvéja a hitelezett 40%-ra...

update 13:25

Lehet, hogy a már HVB-tõl kialakult fóbiám teszi, de most az alábbi kis apróságot vettem észre: kamatom számításánál mintha egy napot 2x számoltak volna. Vagy megint én vagyok a hülye, miért nem olvastam el az apróbetûst részt és ez teljesen jogos? Vagy ebbõl a kis elszámolási hibából következõ napi 1500 HUF-al vezekelek bûneimért, amiért hitelt mertem felvenni? Bizonyíték csatolva (fizetési értesítõ 1., fizetési értesítõ 2.).

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása