Az ötvenedik évforduló nagy húzása, hogy a SkyEurope szovjet katonával reklámozza magát legfrissebb kampányában. Az exújságíró József ennyire bepöccent a dolgon:Szerettük volna megkérdezni azt is, hogy a SkyEurope szlovák tulajdonosai nem tartják-e ízléstelennek, hogy az 1956-os forradalom ünnepségei elõtt néhány nappal az orosz megszállást idézõ figurával próbálják eladni repülõjegyeiket. Mi nem vagyunk ilyen érzékenyek, ha Ön az, olvassa el alant az egész írást.
Minden marketinges kívülrõl fújja az amerikai reklámszakember Ogilvy mondását, amely szerint a reklámköltetések fele kidobott pénz az ablakon. Csak éppen azt nem tudni, hogy melyik fele az! Persze azért vannak kivételek, olykor pontosan lehet tudni, hogy melyik az az 50 százalék, amely a kukába került. Jó példa erre a SkyEurope legújabb reklámkampánya, amelyben egy szovjet rendõr fõhadnagy arra szólít fel, hogy: „Utazáshoz sorakozó!” Így október 23-a közeledtével elég morbidnak tûnik ez a kampány. A 45-55 feletti korosztályban gondolom „kellemes, nosztalgikus” érzést kelt azok iránt az idõk iránt, amikor a szovjet megszállás alatt utazni sem lehetett. A még öregebbeket pedig egyenesen a szívinfarktus kerülgetheti, ha csak meglátnak egy orosz katonát. Nos, ez a korcsoport biztos nem utazik majd a SkyEurope gépével. De gondolom a fiatalabbak sem, hiszen ki az, akit katonai vezényszavak inspirálnak arra, hogy csináljon valamit? Talán az árpádsávos bõrfejûeket, bár szerintem õk sem szeretnék, ha a Vörös Hadsereg ugráltatná õket. Igaz nekik manapság utazni sem kell ha kis balhét akarnak, elég ha a Kossuth téren hõzöngenek.
Ki lehet tehát a célcsoportja ennek a kampánynak? Mert, ha nincs, akkor ez kidobott pénz az ablakon! Nem baj, majd a marketinges hibáját beépítik a jegy árába. És akkor mi fizethetünk, mint egy katonatiszt! Tudom „fikázni könnyû, alkotni nehéz”, ahogy azt a régi ARC-plakátpályázat szlogenje mondta, éppen ezért meg szerettük volna kérdezni a SkyEurope marketing igazgatóját, Burai Edinát arról, hogy mit is gondolt, amikor úgy érezte, hogy a magyar férfiak és nõk ellenállhatatlan vágyat fognak érezni az utazáshoz, akkor, ha meglátják a szórólapokon Ivánka, amúgy kissé lustán pufók arcát.
Szerettük volna megkérdezni azt is, hogy a SkyEurope szlovák tulajdonosai nem tartják-e ízléstelennek, hogy az 1956-os forradalom ünnepségei elõtt néhány nappal az orosz megszállást idézõ figurával próbálják eladni repülõjegyeiket. Szerettük volna megkérdezni, hogy a marketing igazgató szerint, az ilyen kampányok jót tesznek-e az amúgy sem zökkenõmentes szlovák-magyar viszonynak? Ám mindezekre a kérdésekre nem kaptunk választ. A cég sajtóreferense közölte, a marketingigazgató külföldre utazott és csak az október 23- ai ünnepségek után érhetõ el. Így azt sem tudhattuk meg, hogy mennyibe került a kampány. Egy azonban biztos, most nemcsak a felét, hanem az egészet kidobták az ablakon!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.