Tékozló Homár

Információs káosz a Malévnél

2006.11.09. 10:59 | jackyll | Szólj hozzá!

A Homár a maga részérõl elsõsorban mindig az adott helyszínen tájékozódik a járatokról, de olyat még tényleg nem látott, hogy a repülõjegyen és telefonon is rossz infót közöljenek szegény utassal:

Családtagom kért, hogy várjam a 2006. október 30-án reggel Damaszkuszból Ferihegyre érkezõ Malév járatnál. Elõzõ este sms-ben szólt, hogy másnap 5.05-kor indul majd a gépe és 6.30-kor ér Ferihegyre. Ekkor benéztem azért a Malév honlapra is, ahol is azt találtam, hogy a kérdéses járat 4.05-kor indul. Visszaírtam, hogy ellenõrizze jegyét, nem nézte-e el az idõpontot, de nem. Erre felhívtam a Malév ügyfélszolgálatot (2006. október 29, 19.50 perc körül, hangfelvétel a Malévnél rögzítve), hogy _damaszkuszi idõ_ szerint akkor mikor indul a járat. A hölgy válasza az volt, hogy 5.05-kor, a Malév honlap nem megbízható, ne abból induljak ki, 100 (sõt „101”) százalék, hogy a jegyen szereplõ idõpont a helyes, az õ rendszerében is ez szerepel, repülési idõ 2.25 perc, így minden stimmel. Jó.

Másnap hajnalban negyed 4 felé (damaszkuszi idõ szerint negyed 5) jött az újabb sms, hogy mégiscsak 4.05-kor indult a gép, családtag pedig lekéste. Épp most várja a Malév képviselõjét. Alig hittem a fülemnek, azonnal felhívtam a Malév központot (2006. október 30, 3.30 körül, hangfelvétel ugyancsak rögzítve), hogy mi van. Ügyintézõ kedves volt, de váltig állította, hogy az a gép még nem szállt fel, 5.05-kor indul, repülési idõ 2.25 perc, az õ rendszerükben szereplõ adat a mérvadó, és hogy ezt a történetet õ nem igazán tudja elhinni. Én sem nagyon tudtam, saját szempontomból nézve, és már nagyon szerettem volna tudni, hogy ez a járat most a levegõben van-e vagy sem.

Malév ügyintézõ szerint ezt akkor lehetetlen volt kideríteni, de én próbálkoztam a Budapest Airport járatinformációnál. Álmából felkeltett hölgy ingerülten közölte, hogy az a járat 5.05-kor indul Damaszkuszból, tehát még nem szállhatott fel, 2.25 perc a menetidõ. Ekkor már komolyan aggódtam és dühös voltam. Mondtam, családtagom szerint a gép már jó félórája repül Budapest felé, õt pedig otthagyta Damaszkuszban, nem létezik, hogy ezt ne lehetne kideríteni. A hölgy rákérdezett, majd sûrû bocsánatkérések közepette közölte, hogy valóban, 4.05-kor a gép elindult, repülési idõ 3.25 perc.

Malévot ismét felhívtam (2006. október 30, 4.10 körül, hangfelvétel rögzítve), csakhogy tudjanak már a saját járataikról. A sztori krémje azonban ezután jött: sms-ben értesültem, hogy a Malév damaszkuszi képviselõje, akivel családtag akkor csak telefonon tudott beszélni, semmilyen ellátást vagy segítséget nem ajánlott fel, jogairól nem tájékoztatta, majd késõbb a kirendeltségen elsõ körben még azért is veszekedni kellett, hogy a jegyet ingyen írják át a következõ, két nappal késõbb induló járatra!

Számlával igazolható anyagi kár konkrétan nincs, mivel családtag vendégségben volt, csak a 48 órányi rostokolás Damaszkuszban és a kiesett idõ az itthoni munkából, teendõkbõl. Meg a káosz feletti rettenet.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása