Nincs is jobb, mint a régi ügyfél. Gyûjtheti a pontokat, miközben remélhetõleg nem veszi észre, hogy a kiélezõdött piaci verseny miatt az új ügyfeleknek jelentõsen nagyobb kedvezményeket ajánlanak. Van, aki ezt észreveszi, mint olvasónk, a rafkós "biztosítási ügynök":
Tavaly az Uniqa biztosítónál volt kötelezõ gépjármû felelõsségbiztosításom. Idén a biztosítóváltási idõszak elsõ napján megnéztem a jövõ évi lehetõségeket és az Uniqa biztosító ajánlata az internetes kalkulátorok alapján évi 51.850.-Ft volt. Ez mindössze 845.-Ft-al volt drágább a legjobb ajánlatot adó biztosító ajánlatánál, ezért úgy gondoltam (bár hosszú gondolkodás után, hiszen egy semmilyen szolgáltatást nem nyujtó "szolgáltatásról" van szó, amit csak kötelezõ jellege miatt fizetek, tehát a LEGOLCSÓBB A LEGJOBB), hogy évi 845.-Ft megtakarítás miatt nem váltok biztosítót. Egy hét múlva ért azonban a komoly meglepetés, amikor megkaptam az Uniqa biztosító 2007. évi ajánlatát 57.602.-Ft-ról vagyis 11%-al többrõl, mint amit az internetes díjkalkulátorok -többféle, de mindenhol azonos eredmény-alapján számoltam.
Ezen a ponton jöttem rá, hogy itt valamelyik fél (én tapasztalatból egybõl a biztosítóra gyanakodtam) nagyon át akar b...ni !!! Újra átnéztem az internetes ajánlatokat és ekkor jöttem rá a trükkre! Amikor elõször néztem az ajánlatokat november 1-én, akkor új biztosítást kötõ személyként néztem az ajánlatokat és erre jött ki az 51.850.-Ft-os éves díj. A levél után újra, mostmár az: "ÖN 2006. ÉVI BIZTOSÍTÓJA" pontot is kitöltve a levél által is említett 57.602.-Ft jött ki, és az Uniqa ajánlata mellett a "MEGKÖTÖM" opció helyett az "ÚJRAKÖTÖM" opció jelent meg, amire rákattintva viszot ismét az 51.850.-Ft-os ajánlatot adta. Tehát az Uniqa biztosító 11%-al magasabb díjjal büntetné a továbbra is náluk maradó hûséges ügyfeleket az új biztosítást kötõ ügyfelekkel szemben, és errõl természetesen nem is tájékoztatják õket a "Kedves Ügyfelünk..." kezdetû levélben, hanem csak arra bíztatnak, hogy maradjon náluk a biztosítás, és akkor nekik nagyon jó lesz. Miutátán rájöttem erre az átb.....ra természetesen váltottam, és legalább mégis spórolok 840.-Ft-ot 2007-ben!
TEHÁT: VOLT ÉS LEENDÕ ÜGYFELEK AZ UNIQA-NÁL( és minden biztosítónál) VIGYÁZZATOK ÉS FIGYELEJETEK! NEM IGAZ, AMIT A 2007-ES DÍJRÓL KIKÜLDÖTT LEVÉLBEN ÁLLÍTANAK
A levélben egyébként még egy érdekesség is van(már ezért a mondatért is erõssen gondolkodtam a váltáson), hogy sajnos a 2007-es díj megállapításánál a KOCKÁZATNÖVEKEDÉST is figyelembevették, azért lett annyi az annyi. Gondolom a kockázatnövekedést az Uniqa-nál a balesetmentes vezetés és a nyilván az idõ elõrehaladtával természetesen növekvõ vezetési tapasztalat jelenti.
Bocs, hogy ilyen hosszú voltam, de az ilyen dolgokon nagyon fel tudom húzni magam. Tudom sajnos ez Magyarországon természetes, és talán még törvényes is, bár levelemet állásfoglalást kérve elküldtem a PSZÁF-nek is. Igazából azért írtam meg, mert igy talán kevesebb embert tudnak átb...ni. Sajnos csak így nov. 20-a körül vettem észre a dolgot de tudva, hogy Magyarországon az emberek minden hivatalos ügyet az utolsó pillanatra hagynak, talán még így is sokakat érinthet ez az ügy.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.