Tékozló Homár

Repülõre csak kígyót

2006.11.22. 12:47 | jackyll | Szólj hozzá!

Van, akinek még nem kobozták el hátizsákjában felejtett szúróvágólõfegyverét becsekkolásnál? Büdösbanya úgy találta, hogy mostanában már a feladott csomagokban is egyre nehézkesebb a fegyverszállítás:

Utaztál már repülõgépen? És jártál már úgy, hogy eltûnt valami a poggyászodból? Ha igen, bizonyára érdekelni fog az alábbi apró bosszúság, amely az Air France-szal folytatott levélváltásomból kerekedik ki.

Az elsõ e-mailem 2006. november 2-án kelt.

"Tisztelt Air France Ügyfélszolgálat!

2006. október 26-án az Air France Párizs és Tokió között közlekedõ járatán, pontosabban az indulást megelõzõen testvérem feladott poggyászán feltörték a számzáras lakatot, és a csomagból kivettek egy darab, igen értékes svájci bicskát. Sajnos, nem állt módunkban megállapítani, hogy biztonsági intézkedésrõl, vagy reptéri lopásról volt-e szó. Levelemet nem a svájci bicska miatt írom (annak már nem kívánunk utánajárni), hanem érdeklõdni szeretnék, hogy az Air France-nál érvényben lévõ szabályok szerint a menetrend szerint közlekedõ utasszállító repülõgépeken szúró- és vágóeszközök milyen feltételekkel szállíthatók? Lehetnek-e ilyenek a feladott csomagban?

Válaszuk azért lenne nagyon fontos számomra, mert testvérem Japánból visszatérve - ugyancsak az Air France járatán - hozna magával egy 13 cm. pengehosszúságú, speciális japán tõrt is, és nem szeretne abba a helyzetbe kerülni, hogy azt ismeretlen személyek, ismeretlen okokból ismételten kiveszik a csomagjából. Megtisztelõ lenne, ha válaszuk holnapig, azaz 2006. november 3-áig megérkezne számomra."

A válasz (érkezett 2006. november 21-én):

"Tisztelt Hölgyem!

A biztonsági szabályokról a www.airfrance.hu oldalon tájékozódhat.

Tisztelettel: J... Cs... ügyfélszolgálati felelõs"

Erre már én sem voltam rest (2006. november 21.):

"Tisztelt J... Cs... Asszony!

Köszönöm, hogy viszonylag egyszerû kérdésemre (nevezetesen, hogy az Air France szabályai szerint lehet-e a feladott poggyászban 13 cm. pengehosszúságú kés) közel három hét elteltével válaszolt. Sajnos, válaszával nem tudtam mit kezdeni, ugyanis testvérem Japánból már két hete hazaérkezett, másrészt pedig Ön nem tett mást, mint utalt a légitársaság weboldalára, ahol a számomra szükséges információkat korábban sem találtam meg (ha megtalálom, nem írok Önnek). A weboldal - amely egyébként egy-egy menüpontra kattintáskor az Air France angol nyelvû oldalait hozza be (milyen szerencse, hogy tudok angolul) - leginkább a fedélzetre felvihetõ tárgyakra, különösen a folyadékokra koncentrál.

Utólag, más forrásokból megtudtuk, hogy amennyiben a biztonsági szolgálat távolít el valamit a csomagból, azt minden esetben az utas jelenlétében teszi. A testvérem számára nagy értéket képviselõ (ajándékba kapott) svájci kiskés eltûnése tehát minden bizonnyal repülõtéri lopás eredménye. Emiatt további lépéseket tenni nem kívántunk és nem is kívánunk (a procedúra eredményeként a tárgy már úgysem kerülne elõ), de azért a légitársaság részérõl egy elnézéskérés jólesett volna, az Ön által odavetett egy mondat helyett.

Tisztelt Asszonyom!

Amennyiben az Air France légitársaság ügyfélszolgálata más ügyekben is hasonló "gyorsasággal" és "alapossággal" jár el, úgy gondolom, hogy annak fenntartása teljesen hiábavaló és felesleges pénzkidobás."

Merem állítani, hogy a cég bizonyosan nem fogja elnyerni "Az év ügyfélszolgálata" díjat - már ha létezik ilyen, és mondjuk én is szavazhatok.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása