A fránya technológiával mindég csak a nyûg van. A Volánbusznál a telefonos jegyrendelés sokak életét megkeserítette az állandó csörgéssel és a kierõszakolt humáninterakcióval. Ezt a kellemetlenséget emaillel váltotta ki a cég, ahogy diaz tapasztalta. Már csak azt nem tudni, mi a rákért kell ezeket kinyomtatva bevinni hozzájuk, hogy odaadják a jegyet? (update hajtás után további praktikus tanácsokkal)
Lehet, hogy az én hozzáállásom túl elõrehaladott abban a korban, ahol az ember százezres nagyságrendû repülõjegyet vehet interneten, amit aztán otthon kinyomtat és használ. De az is lehet, persze ez a kevésbé valószínû, hogy a Volánbusz jár elõbbre a mai döcögõn mûködõ világunkhoz képest. Jegyet akartam venni a Volánnál a Budapest-Bécs-Budapest viszonylatra, és örömmel tapasztaltam, hogy ezt megtehetem onlájn. A jegypénztárba nem akartam bemenni, mert csak a Bécs-Bp. jegyet fogom elhasználni, csak valami oknál fogva ez így olcsóbb, mintha csak egy irányba venném meg. Ezzel kapcsolatban valami nem volt világos, úgyhogy megnéztem a feltételeket, és mit találtam: miután interneten kertesztül kifizettem a jegyem, kapok egy e-mailt, amivel be kell fáradnom a Népligeti jegypénztárba, ahol átvehetem a jegyem! Na ilyet még nem láttam...
Felhívtam õket, hátha valamit félreértettem. Szimpatikus úriember a telefonban a kétkedõ kérdésemre ezt reagálta: 'Mé', talán azt gondolta, majd kiküldjük postán?' Arra persze nem tudott mit reagálni, hogy hogy mûködhetnek a fapados légitársaságok irodák nélkül.Az már csak hab volt a tortán, hogy miután megvettem a jegyet (134 forintot spórolva az internetes vásárlással :)), az e-mailben a következõket találtam: "Jegypénztár nyitva munkanapokon 6-18:00, Szombat, Vasárnap: 6:00-16:00, ° A hétfõtõl csütörtökig 14 óra és 24 óra között vásárolt jegyek legkorábban másnap 10 órától vehetõk át. ° A keddtõl péntekig reggel 0 óra és 9 óra között vásárolt jegyek legkorábban aznap 10 órától vehetõk át. ° A hétfõtõl péntekig 9 óra és 14 óra között megvásárolt jegyek legkorábban aznap 15 órától vehetõk át. ° A péntek 14 óra és hétfõ 9 óra között megvásárolt jegyek legkorábban hétfõ 10 órától vehetõk át."
Általános iskolai matekkérdés: a jegy vásárlásától hány órának kell eltelnie ahhoz, hogy a Volánbusz jegypénztárának hálózatában megjelenjen a vásárlásom?
update: További hasznos tanácsokkal kedveskedik Önöknek kd, ugyanis azt hinné az ember, hogy innentõl gyerekjáték, pedig nem:
To do a továbbiakra (már kifizetted online a jegyed):1. A visszaigazoló levél birtokában (amin van egy kód, hogy hú, ezt nagyon jegyezd meg) elmész a nemzetközi jegypénztárba.
2./a Mûködik a sorszámkiosztó masina, húzol sorszámot, leülsz, majd egyszercsak sorrakerülsz. 2./b Nem mûködik a masina, beállsz a sor végére. Semmi extra kivétel, hogy neked csak a már kifizetett netes jegyed kell, 10*3 ember elõtted tanakodik mindeféle nyelven a pultnál, hogy akkor hová is menjenek, ja, azon a napon nincs járat, ekkor és ekkor meg drágább. 2./c Az elõzõ két eset kombója: mûködik a sorszámautomata, de nagy ívben sz*rja le mindenki, sorba kell állni. 2./d Igazi ínyencként már ezt is kifogtuk: nem mûködott a sorszámkiosztó, beálltunk sorba kb. 4.-nek. Aztán egyszer csak bekapcsolták (megjavult?), és a pénztáros elkezdte szólongatni a sorszámokat. Mi négyen meg álltunk ott hülyén, mert minden magyarázkodás ellenére elküldtek sorszámért, azaz besoroltak a sor végére.
3. Már a pultnál vagy. Mondod, mit akarsz. A pénztáros hölgy kimegy, kis idõ múltán visszatér egy nagy dossziéval.
4. Ezután a következõ kvízkérdésekre kell válaszolnod: Kinek a nevére szól a jegy? Útlevélszáma? Hová utazik? Mikor?
Igen, ezek azok a kérdések, amiket egyszer már, a jegyvásárláskor az online ûrlapon megválaszoltál. De most újra. A pénztáros néni szorgosan _begépeli_ ezeket egy korszerû DOS-os progiba. Aztán lapozgatja a papírjait, megtalálja a kódot, beüti a gépbe, és már kész is jegy.
Csak ennyi volt. Hogy mit mondjak, rájuk férne némi továbbképzés, meg egy icipici BPR.
Donvadon 2008.02.08. 09:04:46