Ilyen se nagyon volt még, hogy a levélírók többsége szerint nem gáz, ha a légitársaság a jegy árának kifizetése után mégegyszer megterheli az utas kártyáját. Merthogy az adót a brit kormány vetette ki még december elején és más társaságok is továbbpasszolták az extraköltséget az utasokra. A Homár szerint azonban ez nem kóser és B4ls4 is hasonlóan vélekedik:
A kártyát kibocsátó banknál kell reklamálni, és jogosulatlan terhelés miatt panaszt kell benyújtani. Nyugodtan lehet arra hivatkozni, hogy a kártyát megterhelõ cég egyoldalúan, utólag módosította a szolgáltatás árát, és a kártyatulajdonos beleegyezése nélkül, vagy éppen kifejezett tiltakozása ellenére megterhelte a számláját. Ilyen esetben általában a kártyát kibocsátó bank panaszbejelentõ formanyomtatványát kell kitölteni, amin az ügyfél leírja, hogy mi történt, és hogy nem ismeri el a tranzakciót jogosnak.
A bank alapértelmezésben az ügyfél mellé áll, hivatalos vizsgálatot indít, és az esetek túlnyomó többségében a pénz idõvel visszakerül a számlára anélkül, hogy az ügyfélnek ezzel bármi további teendõje lenne. Fontos tudni, hogy elõfordulhat, hogy a bank ilyen esetben kártyacsalás gyanújára hivatkozva hivatalból letiltja a kártyát, ez esetben lehet próbálkozni azzal, hogy a kártyaletiltás által okozott kellemetlenségek vagy ha a kártyaletiltásnak és -pótlásnak díja van, akkor az ebbõl fakadó károk megtérítését követeli az ember attól a cégtõl, aki jogosulatlanul megterhelte a kártyát. Ennek a sikere persze már kérdéses, így aztán érdemes mérlegelni, hogy az új kártya kiállítása nem kerül-e több pénzbe, mint amennyit az egész folyamattal az ember visszaszerezhet.Az persze más kérdés, hogy ezek után meg fogja-e adni az ember a kártyaszámát az adott cégnek.
Tanulság: érdemes megfontolni azt, hogy internetes fizetésnél kifejezetten az erre kitalált megoldások valamelyikét használjuk (pl. egyszer használatos kártyaszám, vagy éppen a virtuális kártya, amely mögött dedikált alszámla áll, amin nincs pénz, csak annyi, amennyit közvetlenül a költés elõtt ráhelyezünk, stb). Na, ezekrõl próbáljanak meg utólag pénzt leszedni a kereskedõk, ha tudnak.
Azért többen küldtek hasznos infomorzsákat, mint pl Krisztian, aki szerint az adó leemelése többórás checkintõl kímél meg:
En Londonba lakom eleg regota es igen sajnos a Penzugyminiszterium megemelte az ado merteket. Mivel adorol van szo es nem repulojegyrol ezert azt barmikor megemelheti az adott orszag kormanya hisz hiaba vettem elovetelbe a jegyemet az adot tulajdonkeppen a legitarsasag elolegkent atvette tolem es a legitarsasag majd akkor fizeti be (helyettem) amikor konkretan repulok. Tehat nem a legitarsasag emelt a jegyen hanem az angol kormany valtozatatta meg az adot. Sajnos a kormany nem volt kovetkezetes es nem tett kivetelt az elovetelben megvett jegyekre. Jobb ha tudjak az utasok hogyha nem fizetik be az adot akkor nem repulhetnek! A legtobb fapados legitarsasag azt a szabalyt kovet hogy NEM lehet a repteren befizetni ezt az adokulunbozetet hanem meghatarozott idovel elotte beszedik. Mindezt azert hogy ne a Checkin tartson 4 orat azert mert mindenkitol egyesevel beszedik ezt az adot. Tehat mindenki figyeljen oda hogy fizesse be a kulonbozetet kulonben nem repulhet es meg a penzet sem fogja visszakapni. Amugy csak hallkan megjegyzem hogy a British Airways lenyelte az adokulonbozetet es nem fizetteti ki az utasokkal! Tobbnyire a fapados legitarsasagok teszik ezt.
Á. végigolvasta a szabályzatot, amiben benne volt, hogy adóemeléskor kifizettetik a különbözetet:
K nemhogy a híreket nem követi figyelemmel (az adóemelésrõl már december elején jelentek meg hírek a különbözõ angol újságokban), de nyilván azt sem olvasta el, milyen szabályzatot fogad el a repülõjegy rendelésekor: Amennyiben az új járatra megállapított viteldíj, adók, illetékek és egyéb díjak magasabbak az eredetileg felszámított összegnél, a különbözetet ki kell fizetnie. Nota bene: nem csak a Wizzair, de az Easyjet, és még számtalan más társaság is kifizetteti az utasokkal ezt az összeget. A honlapjukon utána lehet nézni.
Szeles szerint örüljön a júzer, hogy csak 5 fontot kellett pluszban fizetnie:
A brit kormány a karbonemissziók csökkentése végett emelte meg a díjat. Ez a tengerentúli járatok esetében jóval lényegesebb összeg - körübelül 50 font egy útra. Mellesleg nem kizárólag Wizzair jelenség az ügyfél utólagos megszívatása: március elején repülök Ryanairrel Dublinba - kellett utólag tejelnem? Persze. Áprílisi genovai utamnál detto.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.