Tékozló Homár

A Lufthansa leépítette törzsutasait

2007.02.28. 00:02 | jackyll | 2 komment

Ha már elegük van a pitiáner magyar lehúzásokból, olvassanak el egy igazán pitiáner külföldi lehúzást. Zsolt a Lufthansa törzsutasa volt, vesztére turistaosztályon:

Jó 10 éve utazgatom rendszeresen és évi 100.000 mérföld körül repülök úgyhogy összeszedtem némi tapasztalatot a dologban. Annak idején a Swissair-rel kezdtem el repülni, de amikor tönkrement inkább átnyergeltem valami anyagilag biztosabb alapokon álló céghez (ez lett volna a Lufthansa.) A Star Alliance-nak elég sok a tagja úgyhogy a mérföldgyûjtögetés nem nehéz velük. Egy éven belül el is értem a következõ fokozatot (Star Alliance Silver) és egy újabb éven belül az aranyat is (ehhez évi legalább 100.000 mérföld kell.) A Star arany fokozata nem rossz dolog olyasvalakinek, aki sokat repül és nagyrészt turista osztályon: nem kell sorbanállni a check-innél (a Busines vagy Elsõ osztálynak fenntartott pultnál lehet checkelni) és minden nagyobb repülõtéren a business váróban lehet pihengetni, ami nem is olyan rossz, fõképp ha órákat kell a reptéren tölteni. Szóval minden jól ment egészen, amíg a németeket is el nem érte az iparágat sújtó költségcsökkentési õrület.

Kezdték azzal, hogy ehetetlen lett a kaja a turista osztályon (a borról nem is beszélek mert azt még pörköltbe sem tenném.) Aztán jött az, hogy rájöttek: túl sok az aranykártyás ügyfél úgyhogy meg kellene szabadulni pártól. Szépen fû alatt úgy döntöttek, hogy mostantól nem írják jóvá az utazásért járó összes mérföldet, hanem a foglalási osztálytól teszik függõvé (tehát turista osztályon lehet, hogy csak a lerepült mérföldek felét kapja az illetõ.) Ezt ugyan a programot népszerüsítõ reklámokban kihirdették de a régi ügyfelekkel elfelejtették közölni. Én is csak úgy tudtam meg, hogy bementem hozzájuk reklamálni: vajon miért kaptam a Frankfurt-Peking járaton kétszer annyi mérföldet, mint a Peking-Frankfurton.

Aztán jött az, hogy nem minden Star Alliance partner ad mérföldet nem minden járaton és nem minden foglalási osztályon... Na ez érdekes és persze mindíg a hosszabb járatokon jelentkezik: Budapest-Frankfurt-Szingapúr-Sydney és vissza. Kimondani sem egyszerû, turista osztályon lerepülni megahalál. Én általában megpróbálom Singapore Airlinessel megtenni az utat, mert õket tartom a legkényelmesebbnek. Csak sajnos elõre nem lehet tudni hogy mennyi mérföldet fog érni az utam: Ha a Singapore Airlines-nál veszem meg a jegyet akkor a foglalási osztálytól függ. Ha a Lufthansánál veszem meg a jegyet (végig Lufthansa járatszámmal) akkor a Szingapúr-Sydney és vissza szakaszon nem is kapok mérföldet, mert más járatszámmal megyek és a Singapore Airlines olyankor nem ad egyáltalán mérföldet bizonyos foglalási osztályokon. Akkor vajon mi a halállal repüljek, amikor a Lufthansa csak Szingapúrig közlekedik? Ezt többször is megkérdeztem tõlük, eddig eredménytelenül.

Aztán jött a tavaly márciusban történt eset amikor az agyam végleg lelökte a szíjat. Budapest-München-Los Angeles-Palm Springs végig Lufthansa jegy szépen lefoglalva-kifizetve. München behavazva, jegyeket cserélgetik.... Legyen akkor Frankfurton és Las Vegason keresztül... Jó, legyen... De Frankfurtban lekésem a csatlakozást... Hát akkor legyen Los Angeles, de Air Indiával... Huhhhh... Tíz óra egy Air India járaton nem egyszerû... Mondom: de legalább a hülye mérföldjeimet megkapom? Mondják: persze... Aha.... Meg is kaptam... De csak azokat, amikbõl ingyenjegyet vehetek magamnak késõbb. Azokat, amik segítenek abban hogy megtarthassam a státuszomat persze nem: hiszen nem Lufthansával utaztam.

Év vége... mindezek miatt sajnos kénytelen leszek visszacsúszni egy kategóriával... Kedves levél a németektõl: látjuk, nem lesznek meg a mérföldek. Felajánljuk hogy ha fizet 2000 eurót, akkor egy évre meghosszabbítjuk... Hülyék ezek? Reklamáció... Magyar iroda persze nem illetékes. Adnak egy német telefonszámot amit hívjak... Angolul persze nem beszélnek én meg németül nem... Akkor e-mail... De nem, a törszutasok e-mailjeit az adott ország irodájába továbbítják (a Magyarba... ami nem illetékes... errõl persze válaszemailt kapok pár napon belül.) Kérdés: akkor ki a fenéhez lehet fordulni? Válasz: írjak levelet (normál postai levelet) Németországba, majd onnan válaszolnak. Levél elment Novemberben ajánlva. Válasz semmi.

Decemberben újabb ajánlat: látják hogy már csak 18.000 mérföldem hiányzik... Akkor legyen 1600 euró. Ezek tök hülyék. Ráadásul ha megkapnám a hiányzó mérföldjeimet amik kimaradtak a Los Angeles-i és a Sydney-i kalandok során akkor nem is kellene több hozzá... Válasz azóta semmi, csak egy sajnálkozó levél meg az, hogy sajna mostantól nem használhatom az üzleti várókat.

Az Air France felajánlotta, hogy átveszi a Lufthansa mérföldjeimet és egybõl a legfelsõbb törzsutas kategóriába sorol be, ha átmegyek hozzájuk. A gondom csak az, hogy õk meg vagy sztrájkolnak, vagy elveszítik a csomagjaimat.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2008.01.07. 18:08:11

ki a szart érdekelnek a hülye mérföldjeid?
1. az SI alapja a méter, nem a mérföld.
2. első hozzászóló (taps, köszönöm, köszönöm)

Navarone 2017.12.26. 14:49:22

Nem hiszem el, hogy ide csak egyetlen hozzászólás érkezett. Törölve lett a többi talán?
Pedig pont idevaló történet.
Csak épp nem a WizzAirt kell szidni, hanem a naaagy Lufthansa-t.... Az meg úgyis tök szuper és jó légitársaság, hisz német. Ami szar, az csak itthon lehet :D
Megjegyzem, én sem utazom többet a Lufthansaval, más okok miatt.
süti beállítások módosítása