Tékozló Homár

Beijeszt az Apeh

2007.03.07. 13:14 | jackyll | 1 komment

Az idõk során azért bebizonyosodik, hogy az állam is támogatja a természetes szelekciót, még ha csak genyózás szintjén is. Az Apeh például mintegy három órás teljesen értelmetlen ügyintézéssel tréfálta meg Árpádot azzal, hogy azt állították, hiányzik egy lap az elektronikusan kitöltött adóbevallásából:

Történt, hogy adóbevallást kellett leadnom. (Egyéni vállalkozó vagyok mellékállásban) Adóbevallást elkészítettük, az apeh (direkt kisbetûvel) által szponzorált szuperállat abev2006-os programmal. Program telepít, adóbevallás megír, LEELLENÕRIZ, minden ok. Ezt ugye már nem papír alapon, hanem interneten kell elküldeni. Okos voltam, regisztráltam az ügyfélkapun. Adóbevallás elküld elektronikusan. Elõtte azért még 2x ellenõrzés, hogy tényleg jó-e. apehes szuperprogram, kiirja, hogy ok minden, mehet. Elküldtem, vissza is jött a levél, örömmel vették az adást, köszönik, miegymás. Örültem, hogy milyen ügyes voltam. 2 hét múlva azonban jött egy levél apehtõl, hogy: "A 04-es lap nincs kitöltve, kérem pótolja, mert az adóbevallása így feldolgozhatatlan". Namondom király, csak mi a 04-es lap.

Gondoltam mindegy, lesz ami lesz kinyomtatom az egészet, beviszem, aztán majd megmondják az apehbe, mi is a hiányzó láncszem. Mikor beértem már láttam, hogy akadnak még sorstársak bõven. :) Húztam számot, azaz nyomtam a gombot. Kaptam sorszámot a lap alján még volt egy kis megjegyzés: Várakozók száma 11. Huhh, mondom ez hosszú menet lesz. (Nem csalódtam) :) Várok, várok, várakozok, már mindenki sorra került csak én nem. Ja a sorszámra visszatérve, az is rá volt nyomtatva, hogy a 7, 8 vagy a 9-es ablaknál fognak majd szólítani. Ohh mondom remek, mert ha 3 ablaknál dolgoznak akkor azért gyorsabban megy majd a sor (termézetesen ez azért nem igy volt). Szóval várakoztam. 2 óra múlva végre én jöttem. Odamegyek a hölgyhöz, örülök, elmondom mi a helyzet, odaadom a papírkáimat, erre: "Jaaa, javítani is kell? Akkor azt a mellettem lévõ ablaknál csinálja a kollégám."

Csak néztem értetlenül, hiszen ez az ablak is meg volt adva, és mondom sorra is kerültem. De a hölgy csak annyit mondott, hogy a másik ablak, és majd ha ott végez az ügyfél, csak menjek oda, és megcsinálják. Hmm. Itt már kicsit ideges voltam. Tovább vártam. Végre az ügyfél végzett (természetese egy olyan ügyfél volt aki kb 10.000 rossz bevallást hozott, és azt mind ki kellett javítani). Odamegyek az ablakoz, ott egy úr ült, mondom, hogy engem átirányítottak ide. Erre: "most hagyjam békén, mert õ most elmegy enni". Hmm... Monom itt ülök 2.5 órája, ne menjen el enni. Erre visszaült, megnézte a papírt amit kaptam, meg az egész adóbevallásom. Még jó hogy kinyomtattam, mert abszolút nem is kellett volna, mivel ez a 04-es lap nem is abban van. Ez már valami olyan lap, amit az apeh generál magának. Az ügyintézés kb 1 perc volt.

De a vége volt a legjobb, mert az ügyintézõ azt mondta, hogy: "Maga ezért jött be? nem is kellett volna, ezt meg tudtuk volna csinálni maga nélkül is." Itt lett elegem az egészbõl, gyorsan kijöttem, nehogy valami kellemetlent modjak. Összegzésül: Kaptam egy levelet amiben nem irták le pontosan, hogy milyen lap, vagy tudomisén mi hiányzik. Az ügyfélszolgálaton 1 azaz egy ember végzi az adóbevallások javítását, de 3 ablakhoz lehet menni ezen igényünkkel, ami iszonyatosan lelassítja az egész procedúrát. De mielõt kiküldenek egy ilyen levelet, nem néznék meg még ott bent, hogy ki lehet-e javítani ügyfél nélkül is azt a hibát? 3 óramba tartott mire ezt a nagy semmit elintéztem. Ennyi.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2008.01.07. 17:28:56

hülye vagy, miért nem tartasz egy könyvelőt? nincs aki adót csaljon helyetted? erre volt az apeh kíváncsi. már tudjuk.
süti beállítások módosítása