Tékozló Homár

Szívás a Baumaxban

2007.03.29. 14:43 | jackyll | Szólj hozzá!

Névtelen Naiv Ügyfél szivattyút vásárolt a Baumaxban, a kiírt árnál 20ezerrel drágábban, ami másnap tönkre is ment:

Igen, egy baumaxos történetet osztanék meg Veletek - fõleg az olvasók széles táborának tanulságául. Jah, igen. A Pesti úti GagyiMaxról van szó. Hogy mi a tanulság? - A végére mindenkinek leesik - több is. Elõre kell bocsátani, nagyon sok vizet kellett (volna) kiszivattyúzni, vészhelyzet jellegû volt a múlt hét vasárnapi állapot egy pincerészben. Zárás elõtt 1 órával értünk oda az áruházba. A BauMaxban forgalmazott nagy teljesítményû TIP mélykút szivattyút javasolta az eladó. Az ára elég borsos volt: 69.990 Ft volt kint a mintadarabra mûanyag gyorskötözõvel elég fixen, eltávolíthatatlanul ráerõsített narancs-piros színû árcédulán. A mintadarab alatt volt egy pozíciószám a polcon. Felette 1 polccal ugyanaz a pozíciószám és dobozolva ugyanaz a termék. Levettük, kinyitottuk a dobozát, megnéztük, leellenõriztük, ugyanaz a mintadarab és az általunk vásárolandó darab típusa és minden apró kis paramétere a típustáblán és a kiegészítõ mûszaki paramétereket tartalmazó típustáblán is. Ezután a pénztárhoz mentünk, ahol 89.990 Ft-ra nõtt a készülék ára.

Nem akartunk fizetni (így elsõre, naívan...). Visszamentem a kertosztályos hölggyel az osztályra és megmutattam az árcédulát, összenéztük a típusokat, hogy egyezik és ugyanaz. Mondta, hogy ebbõl van két típus: (idézem) briós és nem briós. Kérdeztem ez mit jelent. Nem tudott rá senki választ adni (ma szintén senki nem tudta még, az áruházigazgató helyettes sem - szégyen.... és máig titok).

Megkerülve a problémát, mondták, hogy a nem briós egy az egyben ugyanez és az 69.990 Ft.... és van belõle 2db. OK - mondtam, benne vagyok mindenben, akkor kérek egy olyant. Tûvé tették a polcokat, raktárat, de nem lelték meg (még egy neont is levertek a létrával). Lévén zárás volt, két lehetõséget ajánlottak gálánsan (olyan GagyiMax-os módon): vagy megvesszük ilyen emelt áron vagy nem szivattyúzunk délután este és éjjel és minden vízben marad. Nagyon jól látta a kertosztályos is (...én buta elmondtam, hogy nagyon kellene, mert eddig ér a víz - és mellkasomra mutattam) .... így nem nagyon törték össze magukat a 69.990 Ft -os ár kialakítása miatt.

Megkaptam az ultimátumot vagy kell 89.990 Ft -ért vagy nem lesz szivattyú.... - igen, õk megértõek és õk tudják, a fogy.véd. tv. hogy a legalacsonyabb kiírt áron kell odaadni, de nem nagyon érdekli õket; ezt tõkük vonnák le, így 89.990, akkor is, ha 69.990 van kiirva. Kell vagy nem? Nyeltünk egyet ezen a balkáni kereskedõi szemléleten, nagyon kellett, hazavittük.

DE: az öröm nem tartott soká. Már az elején feltûnt, hogy nagyon alacsony a nyomás (nem 5 bar, amit ráírtak), de gondoltuk, "olcsó" BauMax-os GagyiMax hulladék, ezt kiszívattyúzzuk vele, reméljük mûködik 1-2-3 napot..... Hát nem. 1 napot és pár órát dolgozott a készülék (2 óránként 15 perc megszakításokkal, mechanikus idõzítõre kötve - még GagyiMax-os az is) és utána már 1 pohár vizet sem tudtunk szivattyúzni vele (még a szûrõjét is levettük, szétszedtük hátha esetleg elkoszolódott, de nem...). Nosza, rajta, kedden reggel visszavittük a BauMax-ba. Van egy graffiti arrafelé, még viccelõdtünk is a GagyiMax-on.... aztán az arcunkra fagyott a mosoly, miután az eladó néni közölte, hogy nem kapunk a 2 napja vásárolt és teljesen halott szivattyú helyett újat vagy kp-t, mert azt neki be kell vizsgáltatnia.

OK. Tegyük bele egy vödör vízbe (vödör van, víz van), ha kijön belõle egy liter is, ám legyen. De, ha nem jön belõle egy pohár víz sem, akkor kp vissza, de most. Nohhhh.... ehhez már áruház igazgató helyettes néni kellett. Sajnálattal hallottuk, hogy õ sem, a kertosztályos sem és senki a sem ért a BauMax - GagyiMax-nál a szivattyúhoz, nem tudja megállapítani azt sem, hogy egy vizesvödörbõl szív-e vagy sem akár egy pohárnyit is. Elküldi futárszolgálattal a szervizbe, majd õk megmondják az okosat. És itt az elsõ tanulság. Ott a pultnál felhívtam a Fogyasztóvédelmi Fõfelügyeletet és közölték, hogy ez így rendben: 1 napot és pár órát ment a szivattyú, 2 napja vettem, megvan számla és minden, de az áruház szervizbe küldheti, 3 napon belül nincs kötelezõ azonnali csere, a nagy táblás kiírásokért (ezt késõbb részletezem ) meg mehetek bíróságra, 6-7 év alatt majd lesz valami ítélet...... - egy qrva szivattyúért. És a Fõfelügyelet szerint ez rendben van. Kíváncsi vagyok mit hoz ki a szerviz belõle majd - aki mellesleg a beszállító is egyben.

Gondolom, majd jól leírják, hogy csak 1 percet szabadott volna csak üzemeltetni és utána pihentetni 1 napot, majd megint 1 perc és megint 1 nap pihenõ....... persze, hogy ezt teszik, így nem kell semmilyen terméket garanciában javítaniuk..... A Baumax meg GagyiMax módjára bólogat, hiszen csak egy vevõ a 10.000 -bõl....

Még egy adalék: ki van írva jópár (>3) helyen az áruházban (+ a www.Baumax.hu weboldalon is szerepel, onnan idézem), hogy "*Pénz-visszafizetési garancia: *Megbontatlan áru esetén 4 héten belül, hibás termék esetén 3 napon belül vagy ha a meghibásodott terméket a szervíz a lehetõ legrövidebb idõn belül nem javítja meg, illetve ha a termék javíthatalan, a *bauMax* a termék árát visszafizeti Önnek. Levásárlási lehetõséget biztosítunk megbontatlan áru esetén 4 hét elteltével, egy éven át."

Tehát VISSZAFIZETI, nem futározik a szervizbe.... Kérdeztem még a reklamáció során, hogy ki a felelõs ezekért a táblákért illetve az azon szereplõk pofátlan NEM teljesítéséért. Az igazgatóhelyettes az igazgatót jelölte meg szóban. - Akkor én most szóban elgondolkozom, hogy vagy hazudik a BauMax - GagyiMax Áruház igazgatója vagy a hazudik helyettese vagy HÜLYÉRE veszik a vevõt mindannyian... (esetemben utóbbi 100%, hogy bekövetkezett).

Adalék2: az omniózus árcímke mára eltûnt és üres mûanyag tasak várja a kedves érdeklõdõket..... Az igazgató helyettes néni csak nagyokat csodálkozott, hogy "hát az árnak itt kéne lennie"..... - mintha nem õk szedették volna ki....... Még jó, hogy a típustáblák egyezõsége megvan fényképen.

Adalék3: elõre borítékolni tudom, hogy a szerviz kihozza majd, hogy user error, azaz 1 perc használat után nem volt 1 napot pihentetve, így ugrott a garanciája a csodaszerkezetnek..... Õk csodaminõséget gyártanak vagy hoznak kínából, de az ügyfél hülye ugye......

Adalék4: ha bejön "adalék3", akkor majd nem sajnálom a költséget ponyvára és csinálok nekik egy szép GagyiMax-os szivattyús hirdetést az egyik teherautónkra, a sofõrt meg elküldöm szabira, hogy 4 -6 hétig ott díszelegjen az áruház elõtt. (Egyszer más játszottunk ilyet egy ASUS notebookkal..... még elõtte, 2 nap alatt jóváírták 4 hó szerviz után (NSE)) Majd csinálok képeket errõl is és elküldöm :)

Végülis "röviden" ennyi a történet.

SZL-nek a baumaxos árgaranciával támadt kisebb problémája, az ugyanis a jelek szerint csak a konkurens multik esetében mûködik:

A csatolt számlák azt mutatják, hogy az árgarancia nem akadályozza a Baumaxot abban, hogy akár ötszörös áron kínálja áruját a hagyományos boltokhoz képest.

Az árgarancia érvényesítési kísérletekor az információs hölgy felvilágosított, hogy csak akciós szórólapban levõ fényképpel lehet bizonyítani, hogy ugyanazt a terméket vásároltam meg máshol. (Így az árgarancia praktikusan csak a multi konkurensekre vonatkozik, akik szintén ész nélkül szórólapoznak, a sarki boltra nem.)

Hiába próbáltam azzal érvelni, hogy 25x25x300 mm-es alu élvédõk (amit beglettelnek a fal éleire, kívülrõl nem is látszik) között egyszerûen nem lehet ekkora, ötszörös árat indokló minõségi különbség, a hölgy hajthatatlannak bizonyult.

Az egyetlen vigaszom, hogy a Homáron felhívhatom építkezõ/felújító sorstársaim figyelmét: ha nincs szükségük az élvédõk Rolls Royce-ára, hanem megelégszekenk a normálissal, keressék a számlán látható kis boltot (vagy bármelyik másikat, csak ne a Baumaxot).

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.