Tékozló Homár

Google: árajánlat helyett forgalombecslés

2007.05.23. 10:51 | jackyll | Szólj hozzá!

Többen javasolták a Google-ös Attilának, hogy kérjen papíralapú árajánaltot egy olyan cégtõl, aki viszonteladná neki az AdWords szolgáltatásait, de a probléma nem innen adódott. Maga a rendszer olyan, hogy óvatos becslésnél pontosabban nem lehet elõre árajánlatot adni, hiszen valós idõben változnak az árfolyamok, mint a tõzsdén. A Google Magyarország válasza:

Bár nagyon környezettudatos cég vagyunk, de a papíralapú árajánlat hiányának mégsem ez az oka. A valós ok egyszerûen abban keresendõ, hogy a Google AdWords egy az eddigiektõl eltérõ, szinte tökéletesen mérhetõ és hatékony hirdetési módszer, melyben a hirdetõ pontos költségeit a saját hirdetésének fogyasztói által megítélt relevanciája, hasznossága, illetve a piac más szereplõinek viselkedése is befolyásolja. A fentiek értelmében elõzetesen nem tudunk a máshol megszokott módon árajánlatot adni egy Google AdWords hirdetésre, azonban természetesen a teljes hirdetési költség elõre meghatározható, mégpedig a maximum kattintási költség (CPC), a maximum megjelenési költség és a napi költségkeret beállításával. Azaz konkrétan megadhatjuk, hogy naponta mennyi pénzt akarunk költeni hirdetésre. Ezek a beállítások bármikor szabadon megváltoztathatók.
Ezen felül egy egyszeri aktivációs díjat kell fizetnie az új hirdetõknek, amely a használt pénznemtõl függõen változik, forintban például 1000 Ft (A fizetési lehetõségekrõl bõvebben itt.) Az aktivációs díjat kivéve az AdWords program költségei csak a hirdetõkön és céljaikon múlnak. Az állandóan változó keresések és az aukciós árazási rendszer miatt – ahol egy-egy keresõkifejezésre való hirdetés ára más hirdetõk ajánlatán is múlik – nem tudunk garantált árajánlatot adni. A legjobb módszer a várható költségek megbecslésére az AdWords Forgalombecslõ, amely megbecsüli a beírt kulcsszavakra érkezõ átlagos napi kattintását, az átlagos kattintási költséget és a hirdetés átlagos pozícióját, így maximalizálja a hirdetés hatékonyságát.

A Forgalombecslõ kipróbálásához:
1. Keresse fel a https://adwords.google.com oldalt.
2. Kattintson a 'Jelentkezzen most' gombra
3. Válassza ki a 'Hagyományos változat'-ot
4. Töltse ki az ügyfélcélzásra vonatkozó oldalakat a célközönség nyelve és elhelyezkedése szerint. Az oldalak kitöltése után mindig kattintson a 'Folytatás' gombra.
5. Írja meg a hirdetése szövegét a 'Hirdetés létrehozása' oldalon
6. Válassza ki és írja be a kívánt kulcsszavakat
7. Az árazás beállítása oldalon adja meg a napi költségkeretét és a maximum kattintási költséget (CPC-t) ezután kattintson a 'Forgalom becslõ megtekintése' linkre, hogy a beállításainak megfelelõ teljesítmény és költségadatokat megjelenítse
8. Más összegek kipróbálásához adjon meg más Maximum CPC és Napi költségkeret értékeket és kattintson az 'Új becslések' gombra.

Reméljük, hogy pályázata sikerrel jár és hamarosan Önt is hirdetõink körében üdvözölhetjük.

Üdvözlettel,
Peresztegi Zoltán
A Google magyarországi képviselõje

Azért vannak még használható ötletek, Merras pl marketingtanácsadót javasol:

Azt még a Google sem tudhatja elõre, hogy fél év múlva a Te kulcsszavaidra épp mennyi lesz a minimum ár, arra meg végképp nem vállalhat garanciát, hogy mennyien is fognak rákattintani a reklámra. Mi lehet a megoldás a pályázat szempontjából? Keríteni kell egy online marketing tanácsadót, aki érti az AdWords minden csínját-bínját, és Tõle kell személyre szabott árajánlatot kérni az AdWords kampányhoz. A tanácsadó kiválasztásánál jó szempont lehet, hogy van-e a honlapján "AdWords Qualified Professional" logó, amire rákattintva az adwords.google.com-on jön be egy oldal, a Google hivatalos tanúsítványával, hogy XY tényleg érti a dolgát.

De persze az is igaz, hogy Európában már egyáltalán nem divat a papír. Ha AdWordshöz nem is, de talán más papírproblémánál hasznos lehet, Péter tanácsa:

1. Nálunk dívat a papír alapú túlzott igény támasztás a pályázatoknál 2. Szinte minden nálunk régebben kapitalista rendszerû eu-s országban elfogadják a pályázatoknál az elektronikus leveleket és így kötött megállapodásokat (a telejésülés igazolására elegendõ a számla bemutatása) 3. Az internetes cégeknél alkalmazott rendelési rendszerek meg eleve elektronikus megoldásokat használják érthetõ módon, persze a számla náluk is papír alapú vagy digitálisan aláírt és védett dokumentumként kerül ki. Amit már nálunk is szabályoz egy PM rendelet.

Ami miatt ezt a levelet kapta lehet hogy nem írta meg miért is kéri az ajánlatott papíron. Eddig egy ilyen indoklás mindig segített rajtam is.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása