Tékozló Homár

Kaszásdűlői kínok a Rubicommal

2007.06.04. 01:20 | szily | 4 komment

Varga István úgy gondolta Óbudán, hogy a T-Kábelről a frissen induló Rubicom internetszolgáltatására vált. Egyelőre mintha megbánta volna. Átverés, cserbenhagyás van, csak a szemérem elleni bűncselekmények hiányoznak a sztoriból. Ami alant olvasható, jó bő lére eresztve, de az igazi mazochisták szeretik kiélvezni az utolsó csöppet is. Kaszásdűlőieknek kötelező, és persze kérünk mindenkit, hogy írja meg akár pozitív, akár negatív Rubicomos tapasztalatát.

Történt az elmúlt hetekben, hogy a Rubicom ZRt. itt Óbudán, a Kaszásdűlői lakótelepen kiépítette saját hálózatát, és minden lakáshoz kihúzta koax és hálózati kábelét. "Vólt nágy örőm", végre itt is választhatunk a szolgáltatók közül (jelenleg a T-Kábel Internet szolgáltatását használjuk). Az árak barátságosak, de azt, hogy támogatás címén mit nyújtanak, az bizony zsákbamcska... ...hát kiderült. Számítástechnikai cég működik a címen (továbbiakban: én). Az Internet főként munkára, külföldi telefonhívásokra, távolról történő problémamegoldásra (pl. VNC), banki és egyéb online szolgáltatások igénybevételére, és az Ön bejegyzéseinek lelkes olvasására van használva a hét minden napján.

Kedves üzletkötő hölgy keresett fel a minap, akinél megkötöttem a szerződést. Aláírási címpéldány, cégbejegyzés, pecsét, minden... Nem igazán gondolkodtam rajta, hogy kell-e hiszen a jelenlegi T-Kábeles 8/0,5 megabites 12900 Forintos kapcsolat helyett egy 10/2 megabites kapcsolatot kapunk 8500-ért (hűségidő nélkül 9600-ért). A jelenlegi akció szerint az első három hónapban fizetni sem kell. Szerződésünk az aláírás pillanatában _2 éves_ hűségidőről szólt. A szerződéskötés után egy-két nappal egy úriember hívott, aki szerint nem kaphatok két évet, mivel nem fizettem elő kábeltévés szolgáltatásukra, és a három hónap ingyenes időszak sem érvényes, így is vállalom-e? Épp vezettem, és gondolván, hogy szó elszáll, igent mondtam, hisz még így is jobban járok azzal a pár ezer Forint különbséggel, még ha egy év után listaáron kapom is a netet. Nem mellékesen ez egy Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség felé történő jelzést is megkíván, mert nonszensz, hogy még apró betűvel sem jelzi semelyik akciós prospektuson, weboldalon, és kedves üzletkötő hölgyük sem jelezte ezt a kis apróságot, csak így utólag derül ki a turpisság.

Rendben, azzal váltunk el, hogy a bekötést végző kollégák keresni fognak. Így is lett, megbeszéltünk egy csütörtök 13 és 14 óra közötti időpontot, de mondtam, keressenek a megadott telefonszámon, ha éppen nem tartózkodnék a lakásban, tudván a bekötésről, nem megyek messzire. Nem így lett. Édesanyámhoz felugrottam egy emelettel feljebb, és vártam, mikor érkeznek a szakemberek. Délután három óra elmúlt, de még nem jelentkeztek.

Hívás az első kollégához, akivel a bekötést megbeszéltük, aki szemrehányóan elmondta, hogy a megbeszélt időpontban nem voltam itthon. De kérdem, minek adtam meg a számom, 10 másodperc alatt a helyszínen teremtem volna. Jó, körülbelül 5 óra tájban visszatérnek, és bekötik. Elmúlt 5 óra, és elérkezett a 6. Kollégák megérkeznek, és életkedvben nem bővelkedve nekiállnak a bekötésnek. Mivel a T-Kábelt még vészhelyzet esetére meg akartam tartani, kértem, hogy fúrjanak még egy lyukat a másik mellé, és ott húzzák be az UTP kábelt. A válasz: nem, mert biztos átfúr valamit. Mondom: de. Mire elmagyaráztam volna, mit szeretnék a bent lévő koaxszal, az már el is lett vágva. Mondom, ez kicsit drasztikus megoldás, még használnánk. Jó, akkor rakunk rá csatlakozót, és visszacsináljuk. Rendben.

Döcögősen megtörténik az egy darab UTP kábel áttolása a falon (előre krimpelve a csatlakozó, mondom, így hogy dugom át a fél centis lyukon?), MAC cím egyeztetés, remek, működik, elválunk békében... ...másnap, azaz péntek este visszatérvén bázisomra azt tapasztaltam, hogy nincs net. Mondom ez frankó, sokáig bírta. Kábel megvizsgál, mindkét oldalon dugva, hogy is lehetne másképp, ha nem is nyúltam hozzá? A kábel nem aktív, az ezt jelző led sötét maradt még egy másik kábellel is. T-Kábel modemje bedug, lám működik, nem router gond, így szívem megnyugodott, se router, se kábel hibáról nincs szó, akkor irány az ügyfélszolgálat. Az időpont péntek este fél 9. Keresem a szerződésen, keresem annak kiegészítésén, mégis mit hívjak? A számlán elvileg szerepelne, amit ugye még nem kaptunk. T-Kábel bedug, irány a Rubicom weboldala, juhéjj.

Információdús oldal, de a lényeg: 1232. Mobilról tárcsáz, robotnő felvesz, nyomom 1, majd 2: kollégánk jelentkezéséig szíves türelmét kérjük... cseng... cseng... sípol... ön a hívott szám hangpostafiókját hívta... letesz. Újra megismételtem a procedúrát, de az eredmény ugyanaz. Kérdem én: egy szolgáltató technikai segítségnyújtás címén ma, Európában, a 21. században csak egy üzenetrögzítőt engedhet meg magának? Ezen felbuzdúlva maradt az Online ügyfélszolgálat, ahol az ott található űrlapot kitöltve egy hirtelen felindulásból elkövetett levelet rittyentettem, melyben ecseteltem volt az én nyomorúságom.

Mivel a weboldalon az szerepel, hogy az ügyfélszolgálat munkaideje mindennap 8-20 óra között van, a mai napon, azaz szombaton vártam egy telefont, hogy "oké, rajta vagyunk az ügyön", de ez nem történt meg, ezek szerint levelemet ma senki nem olvasta. Délelőtt felhívtam a technikai ügyfélszolgálatot, de szintén üzenetrögzítőbe botlottam. Pár perc múlva egy úriember érdeklődött, hogy parancsoljak, az imént jött tőlem egy hívás az ő mobiljára. Igen, ezek szerint ő a technikai ügyfélszolgálat... végre neki személyesen elmondhattam bajomat. -Ellenőrizzünk néhány beállítást! -Nem szükséges, köszönöm. -és elmondtam ismét, hogy a kábel élettelen, a T-Kábel pedig vígan szalad, MAC címet nem változtattam, de eleve az aktivitást jelző led sötét, nincs a kábel másik végén aktív eszköz... Rendben, meglátja mit tud tenni az ügyben.

Semmi válasz délután 5 óráig, mikor ismét felhívtam az egyszemélyes ügyfélszolgálat immáron tudott közvetlen számát. A kapott infó szerint látszik az aktív eszköz, úgy látszik a végpontomig van valami gond. Ezt én is kitaláltam, mivel a házban másnak működik. Mondom rendben, ha a holnapi nap folyamán nem sikerül kijavítani a problémát, és továbbra is olyan "gördülékenyen" mennek a dolgok, ahogyan az előző pár napban, akkor kénytelenek leszünk megválni a szolgáltatástól. A válasz: jó, utána érdeklődik. Egy óra múlva szintén én hívtam, mikor közölte: holnap semmiképpen nem tudják kijavítani a hibát. Rendben, akkor viszont felbontanánk a szerződést, és kilátásba helyeztem egy Homáros bejegyzést is, mire a válasz: Jó, ezt megteheti az ügyfélszolgálaton... és megköszönve eddigi közreműködését, letettem a telefont.

Senkit nem akarok bántani, főleg nem az ügyben szereplőket, hisz ők is csak a dolgukat végzik egy optimálisnak nem mondható rendszerben. Itt inkább egy ügyhöz, egy ügyfélhez való hozzáállással van probléma a mai magyar Balkánon, amit csak elviselünk, elnézünk, tűrünk, várjuk a csodát... és amilyen hozzáállással cégem nem sokáig maradhatna életben. De én naívan saját hozzáállásomat várom el a Rendszertől is... és így csak fogyasztok... és szenvedek... ui: utolsó utáni esélyként ha holnap mégis megjelenne valaki, és mégis bedugná kábelemet megfelelő helyére, és holnap estig lenne net, nem túl jó szájízzel, de maradnék. Ha nem, akkor a történet folytatódni fog a "Hogyan mondjunk fel hűségidős szerződést a Rubicomnál, avagy a Fogyasztóvédelem és a nem akciós akció" című elbeszélésemmel. Maradok továbbra is hű csodálód: Varga István

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem várt fordulat 2009.11.17. 09:38:46

az faja, 2009. nov. 17-én elsőzni egy 2007.06.04. bejegyzéshez :))))

hová tűntek el innen a hozzászólások?

törpemedve 2010.04.03. 08:48:48

a Rubicom monnyon le ... nekem is Rubi VÓT, hát 'hál égnek már csak VÓT mert már nem az van , amúgy még most sem érhető el a telefonos izébigyó a kék számon emberrel nem lehet beszélni :/

Samanoske 2010.07.02. 12:14:47

Honlapukon fent volt,hogy a lakhelyemen 44mbites net 4600.-felhívtam őket mondván megrendelem,erre közölték velem nincs ilyen csomagjuk:-)
Lefotóztam és elküldtem nekik,hogy van ilyen csomagjuk de semmi reakció.
Mondanom sem kell,hogy a fogyasztóvédelem se csinált semmit pedig ez megtévesztés!

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.09.12. 16:33:43

Ó igen, 2010-ben is jött hozzászólás a cikkemhez... kúl... :)

Amúgy a történet folytatása ma, 2010 szeptemberében, hogy azóta semmi gond a nettel, talán elég csak az egyik kezem, hogy megszámoljam, hány leállás volt azóta. A Rubicom-Digi váltás is gond nélkül zajlott (egyébként a Digi óta 90, előtte 60 Mbites volt). Pörög-szalad, persze azt se tudom, mit kezdjek vele, mert annak idején azt hiszem, 30-ról indult, de duplatriplázás után ennyi lett, az ár maradt...
süti beállítások módosítása