A kiskereskedelem Kohlhaas Mihályainak és Mihálynéinak korában élünk. KT elképesztő igazságkereső hadjáratba kezdet a „Sibrik Miklóson lévő” Penny Marketben, hogy visszaszerezze romlott olasz édességének az árát. Az semmi, hogy nem kapott pénzt, de a végső szívás előtt elképesztő szellemi és fizikai párbajt vívott az üzletvezetővel és a biztonsági őrrel. Extrém hosszú történet, elszántaknak, hajtás után.
Penny Marketről szóló történetekkel nem igen találkoztam még a Homáron; ez és mélységes felháborodásom diktálta indulatból megosztanék egy nem túl vidám, viszont annál inkább pofátlan történetet, amely 2007. június 9-én (szombaton) délután háromnegyed három körül esett meg velem és édesanyámmal egy hétvégi vásárlás alkalmával. Úgy döntöttünk, beugrunk a „Sibrik Miklóson” lévő Pennybe és veszünk ebben a nyári nagy melegben egy – egy hideg profitterolt. Édesanyám bement, én kint megvártam a kocsiban, addig is ment a légkondi, 38 fok volt a napon. Nemsokára kijött, bepakolt a csomagtartóba, beadta a kocsiba a profitterolokat, és visszavitte a bevásárlókocsit a helyére. Én blokkmániás révén, és mert még „soha nem faragtam rá semmire” elsőként az „eltetted a blokkot?” kérdést szegeztem ősömhöz. Mire a homlokára csapott: ottfelejtette a bevásárlókocsiban, de mindegy mostmár. Hozzáteszem: Ő is mindig elteszi, mert itthon le szokta könyvelni, mikor - hol - mennyi pénzt hagyott.
Kibontottam a profitterolomat, majd megcsapott a szaga.
Mivel szeretem ezt az édességet, belémnyilallt, hogy ennek lehet, hogy nem kéne „savanyú kukoricaszagúnak lennie, így meglepő higgadtsággal és könnyedséggel közöltem édesanyámmal, hogy „ez romlott…”. Ő is megkóstolta, majd szellemesen rákontrázott: „igen, ez romlott…”. Kiszállt a kocsiból, és mintegy beletörődve visszament az üzletbe. Ekkor még nem sejtettük, hogy ez az észrevétel nemhogy meghatni nem fog senkit, de a sértegetésen és a fenyegetőzésen kívül semmilyen empatikusnak, és emberinek mondható magatartást sem fog előcsalogatni az ott dolgozókból. Így is történt. Bement, én kint vártam.
Eltelt 15 perc, kijött egy „úriember” (-nek nem igazán mondható, de ez csak később hasított belém), aki feltűnően blokkok után kutatott az összetolt kocsikban úgy, hogy felülről nézegette őket. Majd lehajolt, és felvett találomra 2 darabot a földről (sűrűn körbe- és rám nézegetett), és visszament. Tudtam, hogy anyám miatt történt ez a kis színjáték, gondoltam: csak megtalálták azt a blokkot, és minden jól halad. Eltelt még 20 perc, majd anyám csalódottságtól elkeseredett arccal nézett rám, miután beült a kocsiba. Elmesélte, hogy az üzletvezető nem hajlandó kicserélni, és a pénzt se adják vissza, mert nincs meg a blokk. Hiába mondta a pénztáros srác, hogy emlékszik anyámra, tudja, hogy kb. fél órája vásárolta, de ő nem tud mit tenni. Az üzletvezető hölgy pedig nem túl finom módon közölte, hogy ő márpedig nem fogja kicserélni.
Borzasztó igazságtalannak tartottam ezt az ügyet, hiszen itt nem a pénzről van szó, hanem elvekről. Ültünk egy darabig, és vártuk, hátha kijön az az ember, akinek a kocsijában benne lehet a blokk. Ugyanis egy olyan bevásárló kocsi volt nála, amiben nem volt pénz, így aki nem vesz ki pénzt, az a nyerő (mivel anyám nem emlékezett rá, hogy kinek is adta oda a kocsiját, csak arra, hogy talán piros pólója volt). Nem jött senki. Mondtam neki, jó, majd én bemegyek, és majd nem finomkodok, ahogy gondolom szegény édes anyukám tette („maga egyáltalán nem vevő centrikus!” kijelentések valljuk be nem igazán hatnak a mai világ elvadult, öntörvényű, nagyhatalmú bajszos üzletvezetőhölgyeire).
Bementem, és láss csodát éppen egy piros pólós férfi fizetett a kasszánál. Odamentem, s megkérdeztem nem maradt -e véletlenül a kocsijában egy blokk. De maradt, de amikor belépett az áruházba a bevásárlókocsijával a biztonsági őr megkérdezte, hogy nincs –e véletlenül egy blokk a kocsijában, és ő odaadta neki. (?????) Vagyis, amikor még nem tudtuk, hogy romlott, már akkor elvették a blokkunkat az úr kocsijából! Vajon miért? Mert fő a tisztaság? Ne zavarja szegény vevőt? Hányukat kérdezték már az üzletbe való belépéskor, hogy van -e a kocsijukban blokk?? Szóval miután minderről a piros pólós úr tájékoztatott, rendkívül indulatos lettem, és bementem, hogy megkeressem az „urat”, aki „véletlenül” elkérte-kivette a kocsinkból a blokkot, majd utána alibiből keresgélt kint is egy keveset. Megtaláltam, és egy laza, de jól célzott kérdéssel fordultam hozzá: „Hol a blokk, amit az úr kocsijából kivett?”. Nem jött zavarba, de a szemembe nem mert nézni.
Odavezetett a jégkrémes pulthoz, aminek a tetején ott volt 3 blokk. Ezeket találtam, de hiába néztem, egyik sem az. -sajnálkozott. Én: „Rendben uram, nekem AZ a blokk kell, amit az úr kocsijából kivett az úr elmondása szerint, és amin kb. 3200 Ft.-os végösszeg szerepelt”. Hebegett habogott, és mutogatta tovább azokat a blokkokat, amiket a földről vett fel a szemem láttára odakint. Megkérdeztem harmadszorra is kicsit erélyesebben, körítve azokkal a gondolatokkal, amik az ügy kapcsán kavarogtak a fejemben: „ez nem vet túl jó fényt az üzletükre, tudja?”, „mégis hogy gondolják, hogy romlott árut nem vesznek vissza!?”-és hasonlók. Mire előhúzta a !pólója alól! a vagyonőri igazolványát, és közölte, hogy ezt ne neki mondjam, mert ő nem tud mit tenni, ő a lopásokért felelős (a blokk elvétele és annak eltitkolása biztosan valami egészen más kategória).
Na jó, akkor mutasson olyat, aki kompetens ez ügyben, mondjuk: kezdjük az üzletvezetővel! Megkeresi, megtalálta, élből elment mellettem a „hölgy”. Tudván, hogy édesanyám előttem milyen eredményekkel tesztelte a hölgy „vevő centrikusságát”, nem kerteltem. Elmondtam neki, hogy ez nem tisztességes, és hogy időközben a másik profitterolról is kiderült, hogy romlott, így hát jó lenne, ha nem folytatnánk tovább ezt a húza-vonát és kicserélné, vagy visszaadná a pénzt. Ő nem fogja egyiket se megtenni. Ekkor bennem is felment a pumpa, és közöltem vele, hogy jövedelmemet javarészt írásból nyerem, s velem, mint kommunikáció szakos egyetemista hallgatóval nem jár jól, ha ujjat húz, már csak azért sem, mert elég sok helyen még fizetnek is az ilyen olcsó emberek történeteiért, mint amilyen ő maga is. (Ez utóbbit persze csak gondoltam, nem szerettem volna rögtön a sértegetési fázisra térni.) Majd itt sem álltam meg, s közöltem vele amúgy sem dicsekvésre méltó múltam egy eltitkolandó részletét: én is dolgoztam Tescoban, tudom, hogy mennek a dolgok. Le tudná írni sérültnek az árút, főleg, hogy ott volt nálunk, mert ki se dobtuk. Mi szívesen visszaadjuk, ők leütik sérültnek, és akkor ők rendesek voltak, mi meg TALÁN elégedettek. És akkor mindenki boldog.
Ekkor mondta az üzletvezetőhölgy, hogy jó, rendben: jöjjek vele. Vele mentem. Kihozott hátulról egy tömböt, ami az áruk „visszaváltását” hivatott regisztrálni, és elkezdte rajta mutogatni, hogy hova mit kell írni. Nyeregben érezve magam, boldogan bólogattam, hogy talán megbirkózom egy ilyen kitöltésével, ám ebben a pillanatban ugyanoda érkeztünk vissza, ahol tartottunk, s mintha a győzelem diadalszínű felhőjéről rángattak volna vissza a cudar magyar valóságba: a hölgy rábökött egy rublikára, melyben az alábbi szöveg állt: „nyugta sorszáma”. S mintha nem értette volna a problémát, mintha minden, amit az elmúlt immáron több, mint háromnegyed órában elhangzott, átsuhant volna az ő „vevő centrikus” fején, kaján mosollyal az arcán nekem szegezte a kérdést: „tudja a nyugta sorszámát?”. Azt hiszem itt elszakadt a cérna. Nem, nem tudom, mert a biztonsági őr kolléga eltávolította abból a kosárból, amiben volt, egy vevő szeme láttára. Erre lekezelően!! közölte velem, hogy ha valóban a Tescoban dolgoztam, tudhatnám, hogy blokk nélkül nem vesznek vissza semmit.
Erre kénytelen voltam verbálisan arculcsapni azzal a kijelentésemmel, hogy „dehogynem, ugyanis panasz esetén nem szükséges a blokk, persze meg kell őrizni, de ha a vevő tudja a vásárlás pontos idejét, és/vagy megközelítőleg/vagy pontos összegét, lekérdezhető, és kinyomtatható a teljes tétellista (micsoda véletlen én adatrögzítő voltam, s többek között a munkám része a blokkmásolatok lekérdezése, és felküldése volt). Náluk nincs ilyen. Akkor mutassa a másik blokkszalagot! -szóltam. Ez csak egy szalagos gép! –felelt. Akkor mutassa a számítógépet, benne kell, hogy legyen legalább az aznapi összes forgalom, így azé a 6 vevőé is, akik előttünk és utánunk voltak. Nem lehet. –érkezett a válasz. Nem volt világos, amit felelt, hogy miért is nem, mert el kezdett hátrarohanni, és ekkor már ordított, hogy menjek csak vele. (Valószínűleg telibe találtam a számítógépes kéréssel.) Mondtam neki, hogy nem megyek, itt mutassa meg: a kasszánál. Nem mutatja meg. –felelte. Ekkor kértem a vásárlók könyvét. Mire a válasz az volt, hogy nem, menjek utána. Na ekkor már én is ordítottam, és újból kértem a vásárlók könyvét. Legyintett, és odamutatott a pénztárra, hogy ott van. Persze én nem nyúlhatok a kasszába, mert vesz a kamera, és mivel hangot nem vesz, így a kép (és a jelenlévő kb. 5 árufeltöltő munkatárs) alapján akár utólag bármire is készülhettem volna. Így hát nem kockáztattam, hogy benyúljak.
Megint kértem, hogy adják oda, majd odalépett a biztonsági „úr”, és el kezdett kiabálni velem: hogy mit képzelek magamról, és ha bemerek írni (mert ugye azt címmel, és névvel kell megtenni) feljelent rágalmazásért és becsületsértésért, mert megvádoltam, hogy ellopta a blokkot, és hogy hazudik. Miután a kamera felvette (ha egyáltalán van, és felvette), ahogyan elveszi a nyugtát attól az úrtól, aki ezt szintén látta. Tehát nem lopott, és nem vett el semmit senkitől, ami aztán véletlenül eltűnt. (Alap…) Hogy mennyire volt véletlen? Semennyire. Miután már akkor elvette a számlát, amikor még nem derült ki, hogy romlott, feltételezhető, hogy tudták, hogy baj van vele. A szavatosság 10.-én fog lejárni, és 9.-én már romlott volt. Valószínűsíthető, hogy vitték már vissza páran, persze blokkal, és kértek már vissza pénzt. Miután vasárnap van/volt június 10, megpróbáltak eladni minél többet, mert a szavatosság miatt a gyártónak nem küldhetik vissza, hiszen elvileg nem romlott, s 10-én pedig le kell venni a polcokról. Figyelte a biztonsági őr édesanyámat, és az urat, aki a kocsinkkal bement, és oltári nagy szerencséje volt, mert anyám benne felejtette a nyugtát, amin a 2 profitterol is volt. Alig lézengtek az üzletben, nem volt nehéz. A vicc, hogy amikor bementem, és el kezdtem vitázni, az addig ott tartózkodó, és minket igazoló kasszás fiú is eltűnt.
A legnagyobb gyalázat az egész vita végén, ami mindent elárult és alátámasztott, pedig ez volt: Én: Hogy képzelik, hogy romlott árut adnak el, és nem térítik meg a vevő kárát?? Üzletvezető: Talán nem kellett volna 3 órán keresztül a kocsiban hagyni, és akkor nem romlott volna meg… Én: Nem volt a kocsiban 3 órán keresztül, mivel 15 perccel azelőtt vettük!! Üzletvezető röhögve, hátat fordítva: Igen? Hol a blokk? Sajnálom, de én az a fajta „adó/vevő” vagyok, aki akkor sem szereti, ha lekezelik, illetve átverik, ha az összeg csak 500 Ft. Úgy gondolom, hogy mindenkibe szorult annyi empátia, még az ilyen megkeseredett üzletvezetőkbe is, hogy minimum szégyelli magát, amiért romlott árut fizettetett ki azzal a vevővel, aki 10 éve abban a boltban vásárol. Kivéve, ha persze köztudott volt az üzleten belül, hogy romlott, vagy legalábbis volt közte romlott. Ez az egy órás vita könnyen lezárható lett volna azzal, hogy elkönyvelik sérültnek. Az üzletvezető közölte, hogy nem lehet, mert náluk, nincs olyan, hogy selejt! Ezt a mondatot, aki dolgozott ilyen helyen, csípőből kiröhögi, mert mindannyian tudjuk, hogy ha a borászati kereskedésben törik össze egy üveg finomság, akkor valóban nagy az esély arra, hogy fizetés levonás lesz a következmény, de itt kartonszámra esnek le a targoncáról a holmik, és azt állítják nincsen selejt? Legalább csinált volna úgy, mintha sajnálná, próbálta volna felhívni a felettesét, hogy ez van, mit tegyen. De az ilyet úgy tűnik a Penny Market keretein belül házilag kezelik a dolgozók, és örüljek, hogy még a végén nem én voltam feljelentve… Üdvözlettel: KT
múvemáccsó 2007.06.18. 00:04:46
ezt te sütötted anyáknapjára, szily??
darvicor 2007.06.18. 01:07:29
szily 2007.06.18. 01:32:21
Tuskó Hopkinsz 2007.06.18. 02:08:12
Becsapni a sütit a bolt közepére, hogy minél nagyobb koszt csináljon, majd sarkon fordulni és távoni + soha többé nem visszamenni
borovi 2007.06.18. 03:18:59
Vérnűsző Barom (törölt) 2007.06.18. 05:22:07
Secnir 2007.06.18. 06:14:36
Menedzser Elek 2007.06.18. 06:16:39
Tipikus magyar kisksreskedelmi gyakorlat.
Szintén a "véletlenül" elejtés, szétkenés bosszúmódszer ajánlható, ha másképp nem kezelhető a helyzet.
Legyen belőle valahogy egy kis "profit errorjuk" (by tomjoneskom).
guszti 2007.06.18. 06:19:31
Régen mikor nem volt még jegyautomata a nyugatiban, és ezért kétszer addig tartott az utazás, ha körbementél jegyért, általában a kallertől kértünk, a jobb fejek beütötték, hogy istvántelek, a szarabb fejeknél meg nem ártott, ha van a kezedben egy felbontott epresjoghurt. Az nagyon jól mutat az egyenruhán...
De ki lehet venni egy gúlából is egy mosóport/konzervet úgy, hogy az csak pár lépés megtétele után dőljön össze, akkor meg már plafonnézés ezerrel. S ha ezek után kitör az áldozatból a felismerés, hogy őt biz hülyének nézik, szelíden elmosolyodva azt kell mondani, hogy "jó tett helyébe jót várj!"
Menedzser Elek 2007.06.18. 06:25:09
Miért kell peniből profiterrort venni, ha úgyis Anyucika főztje (sütöttje) a legfinomabb?
borsika 2007.06.18. 07:45:36
szeloka 2007.06.18. 08:51:27
Köszönöm Istenem,hogy nem lettem bölcsész.
Mokele-Mbembe 2007.06.18. 09:00:39
Most már késő, bár hátha van még leárazva belőle...
baliquez 2007.06.18. 09:19:40
Sőt továbbmegyek, az ilyen görény üzletvezetők felszedhetik a teljes padlóburkolatot az egész üzletben, mert nincs semmi ami az irdatlan bakmacska-szarszagot eltüntené, még ha meg is találnák hova csöppent az a kis vajsav. Sajnos nem tudom hogy hol lehet vajsavat beszerezni olcsón, de majd igyekszem tartani magamnál, lévén sok esetben csak az azonnali retorzió vezet eredményre.
Ez van, jómunkásnak csak az önbíráskodás maradt itt Gagyisztánban, senki nem védi meg az ilyen genny alakok ellen akik szemetet árulnak igazi pénzért.
Józan paraszt (törölt) 2007.06.18. 09:20:18
De ezt a blokk visszalopós sztorit még egy Mel Gibson filmben sem hinném el...
remeteman 2007.06.18. 09:38:43
Más kérdés, hogy én a helyében biztos nem állok le ott üvöltözni, meg felidegesíteni magam ilyenek miatt, ráadásul úgy, hogy elhagytam a blokkot. Régen úgy vagyok az ilyesmivel, hogy az egész nem ér annyit, hogy elcsesszem a napom, ráadásul KT is belement egy olyan szituba, ahol kiszolgáltatott, és csak veszíthet, ha a dolgozók így akarják. Ezt pedig már az első percekben látnia kellett volna. Én ilyen helyzetben annyit teszek, hogy soha többet nem vásárolok ott, ha nagyon mérges vagyok, akkor max. rájuk küldöm a Fogyasztóvédelmet...)
DE: egyrészt nem volt meg a blokkja, ami védte volna az igazát. Másrészt magamból kiindulva: életemben 1-szer vásároltam Penny-ben, Profi-ban, de láttam, hogy full gagyi és soha többet azóta. Emellett Tesco-ba se nagyon járok, de ha mégis, akkor egy dolog a biztos: saját márkás Tesco-s cuccot nem veszek.
Szóval nem akarom megbántani KT-t, de aki Pennyben, meg hasonlókban vásárolgat, ráadásul ilyen kényes dolgokat, mint a Profitterol, na az számolhatna azzal, hogy vmi nem fog stimmelni az áruval. Olcsó húsnak híg a leve...
hanzs 2007.06.18. 09:47:29
További magyar hang 2007.06.18. 09:54:50
2007.06.18. 09:59:07
HACCPi Corai Döglésű Rágcsáló 2007.06.18. 10:07:14
No az ilyen romlott élelmiszerek a mi ellenségeink.
Meghízunk tőlük másrészt ételmérgezést is kapunk.
Még jó hogy a hülye magyarjának minden előrecsomagolt egérszart el lehet adni.
Persze az azt előállító egérploretáriátus ennek hazsnából nem kap semmit.
Garp szerint.. · http://garpszerint.hu 2007.06.18. 10:13:57
KaaTie 2007.06.18. 10:22:38
Mindenesetre a blokklopas megtortent ugy, ahogy az a szovegben szerepel, es talan ez is kozrejatszott abban, hogy nagyon folhaborodtam, es vitaba szalltam. Nem gondoltam, h nem jovok ki belole jol, mert az eszkoztaram nem mondhatni szegenyesnek, tehat oldottam mar meg hasonlo ugyet fele ennyi ido alatt. Ez most elegge nem jott ossze..
Mindenesetre a foldhoz illetve falhozvagas nekem is megfordult a fejemben, csupan az tartott vissza, hogy az egesz rohadt pennyben a takarito volt az egyetlen, aki errol az egeszrol nem tehetett.... :/
HACCPi Corai Döglésű Rágcsáló 2007.06.18. 10:34:44
Mondjuk azzal, hogy arra hivatkozol, hogy komm. szakos hallgató vagy, inkább csak leégsz, minthogy előnyösebb pozícióba jutnál.
miclobi 2007.06.18. 10:39:54
Gondolom ezt te sem gondolod komolyan.
Itthon még a tizede sincs annak az előrecsomagolt szarnak mint amit nyugaton az emberek az arcukba tolnak.
HACCPi Corai Döglésű Rágcsáló 2007.06.18. 10:42:21
Miért hasonlítgatjuk minden hülyeségben magunkat másokhoz?
A hülyeségből a kevés is sok.
iStark 2007.06.18. 10:50:45
Ha már KT levelébe nem is javítasz bele, legalább a címben helyesen írhattad volna a profiterol szót, amit 1, azaz egy t-vel írnak.
Betty76 2007.06.18. 11:12:22
kn 2007.06.18. 11:18:53
ignis_mare 2007.06.18. 11:29:08
Én egyébként reklamációs célokra vettem egy jó minőségű diktafont. Kezdetben zsebbe, meg ide-oda dugdostam, de rájöttem, hogy a kézbentartott diktafonon világító kis piros lámpa a legjobb fogyasztóvédő.
Ajánlom mindenkinek.
Secnir 2007.06.18. 12:00:52
más: aki olvassa a TH-t, csak annyit tegyen, hogy bemegy, köszön, megkérdezi a biztonságiaktól, hogy "ugye itt lehet romlott süteményt kapni?", aztán kösöznöm, viszlát (esetleg futni)
Sanyi 2007.06.18. 12:07:02
Parasite 2007.06.18. 12:07:22
homár molla2 2007.06.18. 12:46:39
kovácspéterke 2007.06.18. 12:51:46
Egyébként nem tudom, hogy eldobott blokk mióta minősül eltulajdonításnak.
Dobtad volna a földre a profiterolt, azt kész.
avc 2007.06.18. 13:46:46
jóval egyszerűbb megoldása lehetett volna:
- visszacserélik ezt a romlott szart?
- nem
- kérem a panaszkönyvet
igaz, ez nem annyira izgalmas és vérnyomásemelő, mint a hosszú fight a szaküzlet embereivel
KaaTie 2007.06.18. 14:54:46
Lili.ke 2007.06.18. 15:05:14
moli 2007.06.18. 15:15:37
moli 2007.06.18. 15:16:39
ferenc61 2007.06.18. 16:33:24
OTT VAN EGYÁLTALÁN HŰTŐPULT, OLY RÉG VOLTAM OTT, CSAK A SOK FASZ RAKLAPOS BISZ-BASZRA EMLÉKSZEM, FÚJ :PPP))))
Az igazi Trebics 2007.06.18. 17:00:02
Te a lábgombádhoz is rendőrt hívsz?
moli 2007.06.18. 17:36:18
en hiaba mondtam volna neki, semmi eredmenye nem lett volna. igy viszont megvaltozott az elete.
de persze neked nem muszaj.
(szombaton 14:00-ig lehet furni hazirend szerint)
moli 2007.06.18. 17:41:21
moli 2007.06.18. 17:42:38
Gestas 2007.06.18. 17:42:48
Legközelebb,vegyél mézes puszedlit.Leírni is könnyebb,meg nem is romlandó!
oooyee 2007.06.18. 18:31:16
Kutyi 2007.06.18. 21:08:35
Euclio 2007.06.18. 22:02:36
penny baby 2007.06.18. 22:33:56
Nehéz eldönteni,hogy az írásodban mi a való,és mi a teljesen hazugság.
1.Ha aznap,vagy még másnap bemész reklamálni,vagy visszatérítik az árát,vagy megkérnek(ha nincs meg a blokkod),hogy abban az értékben vigyél valamit.
2.Egy üzletvezetőnek nincs sem humora,sem ideje veled vitatkozni a szabályokról egy órán keresztül.
3.Egy biztonsági őr nem azzal foglalkozik,van-e blokk az éppen bejövő Vásárló kosarában.
4.Ha elmondásod szerint,így viszonyultak hozzád,legközelebb talán nem támadóan kellene fellépni a vezetőség ellen.
5.Ha nem találsz más megoldást még mindig panaszt tehetsz a központban,a telefonszám kint van a bejárati ajtón.
6.Utolsó pontom.Ha nem tetszik a hozzáállás,amit veled szemben tanúsítottak,még mindig választhatsz magadnak másik üzletet,ahol vásárolhatsz,vagy add be a jelentkezési önéletrajzodat,hogy megtudd,milyen amikor(talán nem te voltál az első),modortalan,felháborodott vásárlóval kell foglalkozni,ami után az ember,-mert ugye mind azok vagyunk-,nem tudja normálisan elvégezni a menkáját.Észre kellene venni,hogy az ott dolgozók nem Állatok és nekik is van joguk nyugodtan élni.
Visszatérve az elejére,el tudom képzelni,milyen modortalan voltál,hogy nem voltak hajlandóak veled foglalkozni.Ha úgy viszonyultál volna az ügyhöz,mint egy ember,biztosan találtak volna valamilyen elfogadható megoldást.+Nem mindegy ,hogy egy hülye okoskodik,vagy egy okos hülyéskedik!
Philpo 2007.06.18. 23:16:15
ha ezt teszik ők is "gazdagodnak pár "ránccal"!"
szerintem
KaaTie 2007.06.19. 09:41:15
Edesanyam sajnos ugy viszonyult az ugyhoz, mint egy ember, mire az arcaba rohogtek es nehany nem tul finom megjegyzes utan fakepnel hagytak. Megjegyzem, lehet h en vagyok a modortalan, de ilyet JOL NEVELT EMBER nem tesz. En, mint csak egy sima halando ugy ereztem, h o ezt nem csak azert nem erdemelte meg, mert kb a legynek sem tudna artani, hanem mert raadasul pofanrohogtek annak tudataban, h sikerult rasozni a romlott kajat.
Visszamenoleg nem tudtam masik boltot valasztani, ezt lehet, h inkabb te gondold vegig :)
Es baromira nem ultem volna le meg aznap, rogton az eset utan egy 25 kilometeres levelet irni, ha visszaadtak volna a penzt, vagy adtak volna masikat, elhiheted, nem vadasztam az alkalomra, h unatkozo bloggerek keresgeljenek helyesirasi hibakat a levelemben, amit 15 perc alatt irtam.
Olyannyira szemet voltam, h penz se kellett volna vissza, hanem elegedett lettem volna egy masikkal, bar ez is inkabb butasag, h egy romlott utan ugyanabbol az eresztesbol masikat akarok. Sot, olyannyira szemet voltam, h felajanlottam, h odaadom a 2 kajat, es nem lesz hianyuk se, ha masikat adnak. Minderre a valaszt, illetve a reakciot fentebb olvashatod.
Ha te elturod, h a sajat anyadat atb@sszak, es lehordjak/lekezeljek, majd hulyenek nezzek, majd meghazuttoljak, akkor neked vagy nem volt soha anyad, vagy erdekes a viszonyotok. Tovabbmegyek: miutan en is dolgoztam hasonlo helyen, bennem fel sem merul, h esetleg a sajat uzletvezetoi felelossegemre, es csak mert nekem is szarul esne ha atvernenek, ne csereljem ki egy szo nelkul az ELSO KERESRE. Ugytunik te is tisztaban vagy vele, h kotelesseguk, akkor menyj oda, es kerdezd meg, h miert nem tettek.
Vegul: Azthiszem ram nem lehet mondani, h modortalan vagyok, mert akkor nem probaltam olyan naiv es buta baromsagokkal a vezeto "?lelkere?" hatni, hogy "ez nem vet tul jo fenyt az uzletukre, tudja?". Az igazan modortalan ember pofanb@szta volna a holgyet a romlott kajaval.
KaaTie 2007.06.19. 09:47:17
webshark 2007.06.19. 10:14:33
Kérek valakit hogy postolja ide a fenti üzlet számát, a többieket meg arra hogy jelentse fel őket ahol csak lehet!
az ombi 2007.06.19. 10:29:22
ixedi 2007.06.19. 10:49:51
Talan nem helyesirasi hibakat kene keresgetni, hanem elgondolkodni azon hogy mit meg nem tesznek a fogyasztokkal, es fellepni az ilyen szemetekkel szemben minden lehetseges eszkozzel. Es igen feljelenteni a fogyasztovedelemnel es az antsznel es ok fognak a vegen vert hugyozni, ha valoban osszefog ellenuk a leheto legtobb ember.
Fedup Sári 2007.06.19. 11:59:52
csuf (törölt) 2007.06.19. 19:57:56
sziszoka 2007.06.19. 21:11:30
luxusmoszkvics 2007.06.20. 08:51:51
tücsökbogár 2007.06.20. 17:00:21
Nagyapámnak fűszerüzlete volt, abban az időben amikor még nem voltak multik, Ha ő romlott ételt árult volna, le is húzhatta volna a rolót, mert azt tuti, hogy senki nem vásárolt volna többet nála. Ma viszont bármit lenyomnak a torkunkon. És mi, vásárlók szégyellhetjük magunkat, ha visszakérjük valaminek az árát, vagy bátorkodunk a panaszkönyvet kérni? Sok gonosz kis vevő…
Ja, és még valami. Van valahol a Balatonon egy kis vendéglő-pizzéria. Rendszeresen járunk oda, alig lehet helyet találni nálunk, mindig tele van, míg mások mellette kongnak az ürességtől. És hogy miért? Végtelenül kedvesek, a kiszolgálás tökéletes, az alkalmazottak mosolyognak, az áraik alacsonyak, a kajájuk finom, mindig friss, hosszú évek óta verhetetlenek.
Talán tudják: a vevőnek mindig igaza van…
Példát vehetnének róluk mások is.
skaresz 2007.06.24. 22:57:55
Szemben egy sokkal kultúráltabb üzlet működik, nagyobb áruválasztékkal és kedvezőbb nyitvatartási idővel. Amikor megnyitott a konkurencia, nem adtam sok időt a Pennynek.... Főleg hogy átlóban(hátrafelé, légvonalban) a Gyömrői úton nyílt egy másik üzlet, ahol szintén van választék. Tehát ezért nem járok ilyen majom helyre.