Tékozló Homár

Az ELMŰ és az elektronikus adatfeldolgozás

2007.06.22. 12:50 | jackyll | komment
Az agyrohasztó meleg próbára teszi a fogyasztók idegrendszerét, főleg ha szolgáltatójuk egy 8 hónapja rendezett tartozás miatt még mindig ki akarja kapcsolni az áramot, mint ahogy Carlo esetében láthatjuk:
Itt ülök a munkahelyemen mélyen lesújtva! KINT 37 fok és el kellene mennem az ELMŰ ügyfélszolgálatra. Hogy miért? Hogy bemutassak egy olyan papírt, mellyel azt igazolom, hogy már 8!!! hónapja befizettem azt az összeget, melyet követelnek rajtam. Ügyfél és szolgálat! Kóstolgatom e szavakat. Ettől még mindíg nem értem, hogy ezt miért nem lehet e-mail-ben, faxon, vagy telefonon elintézni. Ügyfél és Szolgálat. Lehet, hogy ez az ELMŰ értelmezésében azt jelenti: Gyere ügyfél és szolgálj, mert az én szegény droidjaim képtelenek elintézni egy egyszerű dolgot. Bár a honlapomon ígérek neked fűt fát email ügyintézést, SMS ügyintézést, de a végén mégis rákényszerítelek: GYERE ÉS HÓDOLJ SZEMÉLYESEN! Utazz a tikkasztó melegben, várd ki a sorod, izzadj és szenvedj. Nehogy már a székben ülve kényelmesen el tudd intézni azt a problémát, amit a NAGY SZÁMLÁZÓRENDSZER okozott.

Nagyon röviden a történet:
2006 október ELMŰ elkészíti az éves elszámolást az otthoni áramfogyasztásomról

2006 október 30. A Bankom értesít, hogy az ELMŰ követelése (39.680.-) az általam (OKOSAN!!!) beállított  limitet meghaladja. Az átutalást kézzel elindítottam, megjegyzés mezőbe az ELMŰ által kibocsájtott számla sorszámát írtam.

2006 november A számlán csak a normál havi összeg szerepel

2007 március A számlán megint szerepel a bűvös szám hátralékként!!! (érdekesség: a számla kelte 2006.12.20 teljesítés 2007.01.22 és szerepel rajta 10.532 ft túlfizetés is?!?)

2007 április 3. Telefon, ügyfélszolgálat: NINCS tartozás, de azért e-mail-ben küldjük el az átutalás visszaigazolását. e-mail elment, automatikus visszaigazolás megtörtént.

2007 április A havi számlán már 43.631 Ft szerepel hátralékként!!

2007 május A havi számlán már 54.252 Ft szerepel! Ennek már fele sem tréfa!

2007 junius 1. Újra ügyfélszolgálat. NINCS tartozás, de azért FAXON küldjük el az átutalás visszaigazolását. Mondtuk, hogy már elment e-mailben. Válasz: Hogyan tudtuk mi elküldeni a kivonatot (amely köztudottan levélben érkezik) e-mailben? Nesze neked XXI.század!! Faxon elküldtük, megnyugodtunk.

2007. junius 18 du. A lakásomon felkeresett egy kedves úriember és SZEMÉLYESEN kézbesítette az ELMŰ egyik számláját, amit nem fizettem be. rosszat sejtve bontom a borítékot: 39.680.- hátralék!! Melyet, ha nem fizetek be, junius 28- és julius 11 között valamikor ki fogják kapcsolni az áramot. Meg lettem fenyegetve. Jogtalanul.

2007 junius 19. hajnal Megírtam egy levelet, melyben leírtam az összes eddigi tényt, ÚJRA csatoltam az elektronikus átutalás 1 példányát, majd az ELMÜ-nek elküldtem e-mailben. Automatikus válasz: Majd feldolgozzák. Azért e-mailben küldtem, mert a honlapjukon közben találtam egy részt melynek címe: MINIMÁLIS MINŐSÉGI KÖVETELMÉNYEK ÉS GARANTÁLT SZOLGÁLTATÁSOK ebben a következő szerepel: "Amennyiben a fenti Garantált Szolgáltatások közül valamelyiket az ELMŰ Nyrt. nem teljesíti, és a fogyasztó ezt 30 naptári napon belül írásban, elektronikus levél formájában, ügyfélszolgálatnál telefonon vagy személyesen" 

2007 junius 19 délután!! Levél vár a postaládában: Számla melyen NEM SZEREPEL HÁTRALÉK! Ez ám az ügyintézés! Bravo ELMŰ!

2007 junius 21. 11:40 Azért a kisördög nem hagyott! Újra felhívtam az ügyfélszolgálatot:
(nem teljesen szó szerint idézem, mert erősen fel voltam dúlva!)

én: XY vagyok, és azt állítják hogy hátralékom van.
Hölgy: (FULL MAGABIZTOSAN): Látom igen, van.
én: előzmény elmond
Hölgy: akkor is van. ott van a gépben!!
én: de az utolsó számlán nem szerepel...
Hölgy: CSÖND, KLIKITYI KLIKK
Hölgy: (Már szerényebben): Tényleg nem szerepel
én: Akkor most mi van? Lehet, hogy az utolsó levelem hatására vették ki a számlából?
Hölgy: Az nem lehet, mert a feldolgozási idő kb 3 hét!
én: akkor esetleg valamelyik előző ügyfélszolgálati hölgy intézkedett?
Hölgy: Itt a gépben semmi ilyesmi nem szerepel.
én: Akkor most kikapcsolják, vagy nem?
Hölgy: Ezt alvállalkozók csinálják, tehát nem tudja.
én: Akkor hogyan tudnék intézkedni?
Hölgy: CSAK SZEMÉLYESEN!!!

Erősen kacérkodom a lehetőséggel, hogy nem megyek be az ügyfélszolgálatra. Kapcsolják ki. Lévén én mindent megtettem annak érdekében, hogy a dolgot tisztázzam, és az átutaláson minden olyan adat szerepelt, mely segítségével a pénz eredete és a kiegyenlítendő számla is beazonosítható. Egyetlen egy probléma van: Lehet, hogy az adott időben amikor jönnek kikapcsolni éppen szabin leszek. Akkor pedig: Hűtő leolvad, riasztó lemerül, locsoló leáll, fű kiszárad, növények tönkremennek. Ki fogja akkor ezeket a károkat nekem megtéríteni? Az ELMŰ ilyen esetekben (jogosulatlan kikapcsolás) 10.000.- Ft kötbért fizet! Lehet, hogy már tényleg ideje lenne az energiaszektor liberalizálásának?!?

Ti mit tennétek?
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2007.06.22. 13:06:36

De Neked legalább küldenek számlát :)
Nekem még azt sem...
8 hónap alatt képtelenek voltak átírni a mérőórát a nevemre és ha egyáltalán szóbaállnak velem (értsd: 1 hónapos határidővel reflektálnak a levelemre, faxomra) akkor további türelmem kérik... És még szerződésem sincs velük.
Rettentő bonyolult és időigényes procedura lehet egy mérőóra-átírás...

fix 2007.06.22. 13:15:15

hali!

Ne aggódj, nem lesz ez így sokáig. Én pl. tuti, hogy az első nap átmegyek egy másik szolgáltatóhoz, ahogy tudok. (Minél kevesebb pénze legyen belőlem a '+!% ELMÜNEK)

Üdv,
F
u.i.: a postánál legalább látok valami fejlődést, pedig ők később kerülnek a versenyzés mesgyéjére....

Secnir 2007.06.22. 13:16:53

ha jól tudom az ELMŰ most állt át (tavaly nyáron) SAP-ra. azóta van ez a bőnyálas sz**ás

krtek2 2007.06.22. 13:21:35

Kapcsolják csak ki, annyival később fogy el a többiek árama, mikor összeomlik a civilizáció.

Secnir 2007.06.22. 13:26:30

az a baj ezekkel a kis cégekkel (elmű, bm, posta, matáv stb), hogy nem alkalmaznak EGY rendes informatikust sem, aki átlátná a problémát, vagy megmondaná azt, hogy "sorry főnök, ez egy hülyeség" vagy "ezt meg lehet csinálni egyszerűbben is". Ehelyett mi van? kimegy a topmanagement külföldre (többször is) (tőlünk nyugatra nem keletre), megnézik ott hogy csinálják, amit mondanak az a szent, és nem átültetik a magyar gyakorlatba, hanem egy az egyben lemásolják anélkül, hogy hozzánkigazítanánk. Na ebből lesznek az ilyen ügyek. meg vannak, meg lesznek is. Az ügyfélszolgálatról, amely nem ért semmihez és szakképzetlenek, beleértve az őneki csopvezét is, meg az ő főnökét is - nos az egy mésik téma.
szvsz egy olyan rendszert, ami "automatikusan" le tudja kezelni az ilyen problémákat is, kb tizedannyiból ki lehetett volna hozni. De akkor nem ment volna külföldre (többször is) a topmenedzsment, és nem kellett volna felvenni kb 400 seggnövesztő alkalmazotatt.
ja, az ügyfélszolgálati irodákat pedig bezárattam volna, mert nem lenne rá szükség.

felháborító.
megyek, kicsit kikapcsolok valamit ami árammal működik, a %=%+!*>-.,

hokaukomuszika 2007.06.22. 13:29:31

az elmü egy buzi és mindenkit copatni akar. Az ügyfélszolgálat a pötse
Ne hagyd magad!
Áramot nekik :)

Carlo 2007.06.22. 13:30:00

Na egy újabb adalék a történethez:
Kaptam egy levelet, melyben leírták, hogy a bűvös összeget nem tudták leemelni a számlámról, ezért a csoportos megbízást szüneteltetik. Újra a droidokat hívtam, ahol KIVÉTELESEN egy értelmes, kedves Hölggyel beszélhettem az egyenleg egyeztetőknél. Egy pillanat alatt kiderítette, hogy az általam elutalt összeget nem a kérdéses számla kifizetésére könyvelték, hanem abból lett a nov-dec. számla kiegyenlítve. Arra továbbra sem tudott válaszolni, hogy a legutolsó számlán miért nincs ott a 39.680 Ft-os hátralék.

Kiderült:
- Az én hibám, hogy limitet állítottam be a bankszámlámon és nem bízok bennük (csoda?)
- Az én hibám, hogy az n számú számlájukra befizetett összeget nem annak kiegyenlítésére könyvelték.
- az én hibám, hogy nem ellenőriztem, hogy nov-dec hónapban nem emeltek le semmit a számlámról (Na azért ezt még ellenőrzöm)
- Ja és az is az én hibám, hogy a probléma kiderítéséhez 3 és fél hónap(!) kellett.
Az összeget átutaltam, mert ha arra gondolok, hogy mi utánajárásba kerülne az áram visszakapcsoltatása....(nyuszi vagyok).
Bár ha az ügyintézésük és a számlanyilvántartásuk ilyen "korrekt" lehet, hogy a kikapcsolást nem úszom meg....

ColT · http://kilatas.great-site.net 2007.06.22. 14:00:04

Minden gyerek tudja hogy az SAP nemegy egyszerű dolog, ahhoz érteni kell. Valószínű valami fejes (vagy kormánytag :-D) haverja csinálja az üzemeltetést, betanítást és azért van ennyi gixer.
(Lásd : Pécsi Tudományegyetemmel is megvetették az SAP-t, olyan szerverrel ami nem elég alá, ráadásul az SAP nem egy költségvetés-orientált cucc, hanem üzleti - laza 1 éves csúszás és káosz a pénzügyekben.)

Másik, tényleg be kellett volna menni személyesen, 37 fok ide vagy oda, mert emailt azt írhatsz megabyte-okat, de nem fognak ezek csinálni szart se.

Layosh 2007.06.22. 14:02:20

Neked legalább számlát küldenek, nekem mostanában azt sem, mindig ráfogják valamire és 2-3 havonata kapok egy számlát, persze jókora összeggel.

Horváth, Márton 2007.06.22. 14:15:12

1. szerintem aligha lesz változás a "versenypiac" bejöttével - gondolj bele azok ugyanolyan multik, ugyanolyan ostoba informatikával és ugyanolyan ostoba ügyfélszolgálatokkal

2. az emberi tényező a legfontosabb, tapasztalatom szerint bármilyen cégről van szó, az ügyfélszolgálatra képzetlen (mármint az adott területre), alulfizetett ezért motiválatlan embereket vesznek föl, akik vagy nem csinálnak semmit, vagy csak nyomkodják a rendszert és kavarnak össze mindent...

Luckye 2007.06.22. 14:22:51

Az én sztorim is hasonló, vagy tán még szebb is....
Nálam sok gond ott kezdődött, hogy a lehető leglehetetlenebb időben akarják levonni a számlámról a pénzt, amikor már nincs rajta semmi (hó végén 29-e környékén, vagy 1-2-a környékén), amiatt volt egy csomó csúszás.
Volt olyan is, hogy meg se próbálták a számlát levonni, hanem egy hónappal később kéthavi összeget szerettek volna.
Mindezt megspékelték azzal, hogy a januárban kézhez kapott számlán az elszámolandó összeg hibásan volt feltüntetve, ez utóbbit külön kérés ellenére sem hajlandóak korrigálni.
Múlt hónap közepén bementem az ügyfélszolgálatra (1/4 4-kor húztam sorszámot, 3/4 6 után kerültem sorra), amikor tisztáztam a fennálló tartozásaimat, amit még másnap átutalással kiegyenlítettem. Ezek után megkaptam az aktuális számlát máj 29-i esedékességgel, a számlámról azóta sem akarták levonni, viszont hó elején kaptam felszólítást, ami még márc 28-i tartozást emleget. Mindezt az után, hogy május 17-én minden tartozásom rendezve lett.....
Szóval kész katasztrófa az egész

mamusz 2007.06.22. 15:18:24

Szerintem ragaszd ki az átutalás egy példányát egy tetszőleges villanyoszlopra, az ELMŰ úgyis ott kommunikál :-)

ffi69 2007.06.22. 15:25:00

Ezt a sok sz**t, amit csinálnak azért már más is észrevette:

www.mtv.hu/magazin/cikk.php?id=202960

0680 2007.06.22. 18:03:09

Én megmondom mit tennék!
Központi Panaszkezelési Osztályvezető közvetlen megkeresése, nekem bejött, hipphopp elintézték fél éve húzódó ügyemet.
osztályvezető: Sonkoly Judit, közvetlen telefonszáma: 238-1558.
Ettől függetlenül írnék a Magyar Energia Hivatalnak is... :)))

zane 2007.06.23. 05:30:40

Luckye, azt javaslom nézz utána a dolgoknak, az áramszolgáltatónál, ahol dolgozom a csoportos megbízással fizetők megválaszthatják, hogy 5-én, 15-én vagy 25-én vonjuk a számlájukról a pénzt, ráadásul ha nem tudjuk levonni az összeget, akkor kipostázunk egy csekket, ha befizethetik. szerintem kérdezd meg az ügyfélszolgálatot, hogy van-e mód a szolgáltatódnál ilyesmire

kussssssssssss (törölt) 2007.06.23. 09:43:22

Én is így jártam, csak nekünk ki is kapcsolaták:( én is sáros voltam mert nem irattuk át az adásvételnél az órát.
Mindenesete bementünk másnap vártunk 9 től 12:00 ig mire sorrakerültünk a Campiban, megy minden mint a karikacsapás, kiderült, hogy még ők jönnek 30e Ft-al...de azt visszaadni nem tudják, mert nem elég, hogy ők látják a rendszerben a túlfizetést vinni kell a csekket is- faxon,emailban nem jó...- mondta a hölgy, hogy hozzuk vissza, sebaj, hazarohanunk, érte, sorszámot húzunk -újra- várunk 17:00 ig, mire sorrakerülünk -újra- és mitörténik? kiveszi a kezünkből a hölgy a csekket és lefénymásolja, majd közli, hogy kész...mehetünk RÓZSASZÍNŰ UTALVÁNYON küldik a pénzt számlára nem tudja utalni kamat nincs...(2007 júniusát írjuk, kb 10 éve nem láttam rózsaszín csekket) semmi bocsánat vagy valami...
Igazából értetlen vagyok nem értem,hogy miért az ÉN érdekem leolvasni a fogyasztásomat,miért nem a szolgáltatóé ,miért az ÉN érdekem figyelni az órát és számolgatni a fogyasztásomat kis kockás füzetben, és hogy történhet meg az hogy teljes 1 napom megy rá arra, hogy elintézzek bármit egy SZOLGÁLTATÓNÁL.
Egy kis verseny jót tenne a szolgáltatónak, és egy kis börtön azoknak akik hagyták hogy egy piaci cég monopóliumban lehessen évekig.

Mille38 2007.06.23. 21:30:03

Tulajdonképpen jó nektek ügyfeleknek ez a csoportos beszedési megbízás????

Hét-nyolc éve intézem bankon a pénzügyeimet, havonta kétszer-háromszor leülök, begépelem az aktuális számlákat és indítom az átutalásokat. Van néhány állandó megbízásom, ahol havonta azonos összegeket kell fizetni. Nem engedem a szolgáltatóknak a bankszámlámon semmiféle terhelést tenni. Mit képzelnek. Ezernyi hirdetést kaptam már a számlák mellé, hogy "mennyire jó és kényelmes lenne" nekem az inkasszó, de abból nem esznek. Idejét se tudom, mikor keveredett el utoljára átutalásom. (Ja igen, több éve egyszer egy nullával többet írtam a számlaszámhoz a mobilszolgáltatónak.) Nekem megéri az a számlánként kettő perc, hogy én döntöm el, ki mikor kap tőlem pénzt.

Szóval mindenkit lebeszélnék a csoportos beszedési megbízásnak álcázott szipkázásról...

Mille38 2007.06.23. 21:33:27

Tinektek miért jó ez a csoportos beszedési megbízás????

Hét-nyolc éve bankolok a neten keresztül, eszembe nem jutna a szolgáltatóknak lehetővé tenni, hogy a számlámhoz férjenek. Mit képzelnek. Nekem megéri hetente az a pár perc, hogy az aktuális számlákat (magán és céges) begépeljem és a nekem tetsző időben indítsam az átutalásokat. Néhány állandó megbízás képviseli a kényelmet számomra, ahol hosszabb ideig azonos összeget kell fizetni.

Hiába küldözgetnek nekem folyton ajánlatokat a csoportos inkasszóról, abból nem esznek. El tudom dönteni, mikor kapnak tőlem zsozsót.

BiG_ 2007.06.24. 20:49:45

Meg kell alakítani az Érdek- és Garanciaérvényesítő Kommandót! Amikor egy csapat dühös fegyveres beront a köcsög szolgáltatóhoz rendezkedni, mindjárt lenne respekt! Úgy látszik, Kelet-Balkánon a csetnik módszer jön be...

Üdv!

BiG_ 2007.06.24. 20:52:59

Ja, minálunk is volt SAP, de annyira szar volt, azután meg olyan összegért akarták "upgradelni", hogy simán ki lettek rúgva.
Most egy másik tulokbanda (GriffSoft) szemetét használjuk. Ha valahol halljátok tőlük, hogy adnának el nektek jó kis pénzügyi rendszert, mutassatok ajtót!

Üdv!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.06.25. 09:37:32

Igazából az ELMÜ normális multi szokott lenni, gondolom azért nem az egész ország homározza szét a nap 24 órájában mint mondjuk a T*cégeket. Amit én tapasztaltam, az mind rendesen működik elég korrektek: még amikor beszóltam, hogy a szomszéd fája bactassa a vezetéket, le kéne vágni, hát azt is megcsináltatták külsős céggel.

Igazából itt a csoportos beszedési megbízás a ludas. Ez valami olyan lehet, amit a bankok és a cégek nem tudnak közösen megoldani. Nem véletlen, hogy már a csoportos átutalás megbízást vagy mit kitalálták sok helyen. Ilyenkor kapsz egy ügyfélszámot, amit beleírsz az utalásba, adsz a netbanknak egy megbízást, hogy ebben az évben x. napon küldj xy cégnek ennyi Ft-ot és kész. Nem kell kivágni fákat a csekkek lapjaihoz (de ki kell a villanyért, hogy a neted menjen :) )

Ez utóbbi beszedést ajánlom minden cégnek aki átalányt szed be.. így a különbözeti csekket kell csak max. kiküldeni, amit szintén kényelmesen el lehet utalni. Nincs gond, mert az ügyfélnek "számlája" van cégen belül sőt, esetleg lehetne arról beszélni, hogy ad 20% kedvezményt mondjuk, ha egyben rendezem le az évet...

tlosz 2007.06.25. 10:44:30

Nem feltétlenül az informatikai rendszerrel van itt baj. Nemrégiben vásároltam egy lakát és a régi tulajdonossal közösen szerettük volna elintézni többek között a villanyóra átíratását. A hónap elején elküldtem faxon a bejelentőlapot de semmi válasz nem érkezett. Elmentünk a debreceni E.On ügyfélszolgálatra, ahol a down kór gyanús ügyintéző közölte velünk, hogy mi nem is Debrecenhez, hanem a szolnoki ügyfélszolgálati irodához tartozunk. Erre mutatom neki a számla fejlécét...Ügyfélszolgálat: Debrecen, ..stb.
Nem baj, akkor is Szolnok, de nem fognak minket elzavarni. Rendben. Ezt megbeszéltük. Előadjuk a problémát, miszerint át szeretnénk íratni az órát.
Ügyf*sz: Adásvételi szerződés?
Én: Az meg minek? Itt van az óra jelenlegi és jövöbeli fogyasztója és egyhangúlag kérjük, hogy írják át az órát!
Ügyf*sz: Nem lehet. Kell hozzá az adásvételi.
Én: Akkor most fölöslegesen utazgatunk 120 km-t? Már egy hónapja elfaxoltam a kérelmet és nem történt semmi!
ügyf*sz: Igen, látom a rendszerben. Adásvételi beadására vár az ügy.
Én: 3 hete faxoltam el ember! Ennyi idő alatt nem tudtak elengedni egy telefont, hogy ugyan faxoljam már el az adásvételit!
Ügyf*sz: Most történt a kiértesítés postán.
Én: Pfff..

Ahogy hazaértem, még aznap elfaxoltam a kérelmet újra az adásvételivel együtt. Mellékeltem egy szép levelet is a véleményemmel.

Másnap délelőtt csörög a telefon, ügyintéző csaj az E.On-tól. Hoppá. Szeretne velem időpontot egyeztetni, hogy a szerelők mikor tudják ellenőrízni az órát. Holnap jó?
Mondom, persze. Másnap szerelők kijönnek, ellenőríznek, minden ok, óra átírva. Megint csak másnap levél a postaládában.
"Tájékoztatjuk, hogy a kért módosítás bizonyító szerződés hiányában nem végezhető el, kérjük küldje el postán!!! a következő címre....stb."

Jobb később mint soha.....

süti beállítások módosítása