Az öregedő Sean Connery állítólag azért nem vállalta a Frigyláda 4-dik részét, mert magyar IC-vonatokon is fognak forgatni. Ezért helyett fiatal olvasónk, ugrabugra kapta meg a magáét.
Hali csápos barátom!
06.18. nap folyamán Debrecenből szerettünk volna hazatérni évfolyamtársammal a 16.08-as Bereg IC-vel.Épphogy kiértünk a z állomásra, megvettük a jegyeket és csak akkor néztük meg a kijelzőt miszerint 45 percet késik a vonat. Vissza a pénztárhoz és kérdezzük, hogy Pesten visszakapjuk-e a pótjegy árát? Válsz: Nem, mert már tudtuk, hogy itt is késni fog a vonat. Mondom jó(ill. nem jó mert szerintem a késés az késés bárhol is történjék) a 17.08-as IC is késni fog? Válasz innentől kezdve Nyíregyháza felöl minden vonat késik majd. Vártunk szépen tovább 45 perc késésből 75 perc lett a 17.08-as Rózsa IC pontosan érkezett és ment is ( megpróbáltuk felkönyörögni magunkat a kallernál de ő azt mondta,nem ide szól a helyjegy nem tud felengedni)Végre elfoglaljuk a helyünket eső elkezd esni az előtérben a plafonról folyik be a víz( múltkor a zárt ablakon lassításnál ömlööt be a víz a szigetelés mellet).Próbálkoztunk a kallernál hátha azóta a MÁV meggondolta és visszatéríti a pótjegy árárt amire ő ezt válaszolta: Csak a Záhonyi és Kisvárdai utasok kapják vissza.Így 18.52 helyett 20.16-ra érkeztünk gigasebességgel fel Pestre ami ugye nem késésegyes utasok számára, hanem valami.Nem is értem miért kérnek plusz pénzt ezért a szolgáltatásért, nem beszélve a koszról meg,hogy rendszeresen a dohányzó kocsiban nincs hamutart, mert nem annak lett kitalálva.Sorolhatnám még eme társaság 0 minőségi szintet képviselő szolgáltatásait, de már zsibbad az ujjam.
Csápbajtársi üdvözlettel:ugrabugra
toi 2007.06.22. 16:24:33Szűrés
Rejtélyes 2007.06.22. 16:27:19Szűrés
Szmöre 2007.06.22. 16:49:53Szűrés
tücsökbogár 2007.06.22. 16:55:47Szűrés
Viszont az teccet, hogy minden megállónál bemondták, hogy mennyire örülnek, hogy őket választottam és köszönik szépen hogy velük utazom, és nagyon kellemes utazást kívánnak. Anyád.
Szmöre 2007.06.22. 16:59:37Szűrés
xombat.com 2007.06.22. 17:00:55Szűrés
tücsökbogár 2007.06.22. 17:00:57Szűrés
xombat.com 2007.06.22. 17:03:21Szűrés
minositsuk at a jaratokat IC-re, es kerjuk el helyjegyet
csak ez valtozott
tücsökbogár 2007.06.22. 17:06:12Szűrés
fekete ٢etek 2007.06.22. 17:14:23Szűrés
biorobot (gyönyörű fosbarna) 2007.06.22. 17:24:08Szűrés
Most én vagyok hülye vagy "4." helyesen?
_pierre_ 2007.06.22. 17:35:54Szűrés
ennyi és nem több...
F.O.S. 2007.06.22. 17:46:54Szűrés
Tény,hogy a vasútnak nincs gazdája csak managmentje. Tény ,hogy az autópályán nincsenek ilyen gondok. Ha autópályák helyett,amelyek olyan jól épűlgetnek,a vasútra fordítanák az önök adóját akkor már nem ilyen körülmények közt kellene utazni.
Ha az utastársak is úgy utaznának ahogy elvárható és a vasutas nem csak egy köcsög lenne,akkor jobban utazhatnának.
Mert itt mindenki nagymenő és a fenekét is kinyalatná,és közben nem hallja a hangosbeszélőt,nem látja a perontáblát,nem tudja megszámolni a 3. vágányt.(Ja és köszönni sem tud.)
Fleto után szabadon:_-El lehet menni,nem kell itt maradni!
Tessék autópályán utazni és bussszal!
Nem kell ide vasút!
Tessék köpködni a buszokon!
Tessék lehugyozni ott a wc deszkát!
Hívják köcsögnek a sofőröket!
Ja, és ha késett is a vonat, a késett időhöz képest már nem késik ugye?
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.06.22. 17:57:39Szűrés
Retekbácsi 2007.06.22. 18:02:31Szűrés
Az igaz, hogy ez a helyzet tobb mint bosszanto volt...
az, hogy a vonatok milyenek, az egy masik kerdes. Elobb utobb remelem utolerjuk fejlett szomszedunkat Romaniat ebben a vetuletben is...
villikukka 2007.06.22. 18:09:19Szűrés
Az hogy a kocsi, olyan, amilyen, az pedig valóban az utasok sara. Kicserélné vígan a MÁV azt gondolom, de pénz az nincs rá. Nomeg ez is egy állami vállalat, nem éppen a hozzáértők ülnek abban a menedzsmentben, hanem leginkább olyanok, akik nem hogy megfelelő végzettséggel nem rendelkeznek, de valszeg vonaton sem ültek soha.
Tényleg lehet utálni a MÁVot, én megértem, de ugyanannyira érdemes utálni az utazóközönséget, és az állami vezetést, mert számos gond az ő lelkükön szárad.
Szalu · http://gameover-online.hu 2007.06.22. 18:21:41Szűrés
cometneni 2007.06.22. 18:29:02Szűrés
fingucca 2007.06.22. 18:29:44Szűrés
cometneni 2007.06.22. 18:30:10Szűrés
cometneni 2007.06.22. 18:33:38Szűrés
lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2007.06.22. 18:35:58Szűrés
Ja, és online jegyet vettem! Tisztára űrkorszak a MÁVhoz képest...
evice01 2007.06.22. 18:50:52Szűrés
spookje 2007.06.22. 18:54:20Szűrés
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2007.06.22. 18:57:15Szűrés
Nvidia 2007.06.22. 19:00:14Szűrés
- Ha nem idén lebarnult megélhetési bűnözők elcsórnak több kilométer jelzőberendezés-kábelt
- Ha a "kedves" utas számára ismeretlen a vízöblítéses WC használata
- Ha a bagósok a nemdohányzó részen szívják a füstöt, majd a csikket lazán ott helyben eltapossák
nos, ezekről nem a MÁV tehet. Amiről tehet, az a mérhetetlen mennyiségű ostoba, iskolázatlan (vagy a'la fidesz (fenyvesi gábor) diplomával rendelkező!:-) bunkó vezetők eltartása... Ezeket a tirpákokat leépítve (ezáltal milliárdos fizetésüket megtakarítva - végkielégítés=anyjukat szájba) korrekt árakon európai szolgáltatást nyújthatnának.
klackner 2007.06.22. 19:16:14Szűrés
A különbség persze az ár volt és így zsúfoltság se volt, ezért nem kértem (meg nem volt kedvem sorbanállni a pénztárnál)
Volt már olyan is, hogy eladták az első osztályú jegyet, negyed órával indulás előtt, aztán nem volt elsőosztályú kocsi a vonaton.
klackner 2007.06.22. 19:17:50Szűrés
Nvidia 2007.06.22. 19:37:31Szűrés
Pedig már a kezdetekkor is egy másnapos csiga lehagyta volna őket! :-) (Régi poén, de igaz: A Budapest - Vác vonalon anno gyorsabb volt a közlekedés! :-))
Dr Gregory House 2007.06.22. 19:48:07Szűrés
flimo13 2007.06.22. 20:02:06Szűrés
Biztos ők fúrták ki a kocsi tetejét, hogy
beessen az eső. Szemetek!
Késtem már IC-vel 4 órát is, éjjel egyre értünk be Bp-re, mert elcsaptunk valakit, és meg kellett várni a helyszínelést. A kaller akkor is azt mondta, hogy nincs visszaváltás, összegyűjtöttem 4-5 helyjegyet, a kasszánál meg visszaváltották, abból mentem haza taxival.
Az ilyen elcsapós sztorik tényleg nem a máv hibái, viszont ahogy kezelik őket, az már igen. Legszebb példa erre a Győr-Tatabánya közt lerobbanó vonathoz, nem Győrről küldtek mozdonyt, hanem Szombathelyről PÓTVONATOT, szépen a síneken átszállítgatták az utasokat.
Még kellemetlenebb történet, mikor másik irányban, Szombathely felé ütöttünk el valakit. Akkor csak cirka 1,5 órát késtünk, de ez elég volt ahhoz, hogy az utolsó csatlakozás elmenjen. A kedves mávosok meg széttárták a kezüket, hogy oldjuk meg. Szerencsére fel tudtak jönni értem, út közben sorra mentek el mellettünk a taxik, 30-70 km-re nem lehetett olcsó. Pótjegyet persze nem akarták visszafizetni, de ezen segített egy dörgedelmes e-mail a másolatot kap mezőben a gazdasági minisztérium címével.
Haverom olyanért is kapta már vissza a pótjegy árát, hogy a szolgáltatás nem felelt meg az IC színvonalának, nevezetesen nem működött a légkondi. Kallernak ilyenkor kötelessége erről igazolást adni, a pénztárnál visszafizetik a pótjegy árát. Gondolom a nem beázó tető is a szolgáltatások közé tartozik.
sonran 2007.06.22. 20:49:47Szűrés
Tavaly előtt voltam több mint egy hetet Svájcban. Ott napi 3-4 órát töltöttem, vonaton. Érdekes módon több nap is egymás után világos nadrágban voltam soha nem lett koszos. Mikor bementem a vécébe elmosolyodtam.
És a fontos különbség nem a két vasúttársaság közt van. Noha ott a vonatjegy a legtöbb vonattársaságnál a 4-5-szöröse az itthoninak. A különbség az emberekben van. Fényévekre vannak tőlünk gondolkodásmódba.
Mondjuk ki Ők nem teszik tönkre a környezetüket. Nem szemetelnek, nem rongálnak...
Míg nem változunk addig hiába is költenek milliárdokat arra, hogy szép, új tiszta kocsikat járasson a MÁV. Ablakon kidobott pénz lenne.
beobachter 2007.06.22. 20:51:41Szűrés
Nos a vonatozást 2001-ben kezdtem, akkor Szobathelyről (240km) 2h 30m perc alatt Bp-en volt az IC. Azóta évről - évre egyre hosszabbodott az út. Jelenleg már 3h - 3h 10m. A késések rendszeresek. :) Nos, ennyit a MÁV-ról, meg arról a vezetésről, mely 500mrd-ért épít villamospótló metrót Bp-re.
Hamarosan kocsit veszek és eztán szarok a MÁV-ra. Az út autóval 2h-2h 30m alatt, kb. 22l gázolajjal oda - vissza megjárom. Többedmagammal, költséghatékonyan, gyorsabban és kényelmesebben.
Secnir 2007.06.22. 21:14:04Szűrés
nálunk bezzeg: ha az ÖSSZES vonat késik minimum 25 percet, ha az ÖSSZES vonat max 40-nel megy, NA pont AKKOR nem történik semmi.
miért is?
mert nincs egy felelős gerinces vezető a mávnál, aki azt mondaná, hogy emberek (kallerek, kopogtatók, kedves állambácsitulaj stb) ez így egy NAGY KALAP xar.
na ezért. tart itt a máv. és nem ért még oda.
ikunuku 2007.06.22. 21:15:01Szűrés
miért lenne jobb, mint a posványba fulladt proli ország? XX. sz. eleje ADY
" A nagy magyar ugar" megállapításai ugyanúgy érvényesek, mint az, hogy a sebesség sem nött a kezdetek óta. Nött viszont a sok analfabéta, fos varázslók
száma és azok fizetése; ha ezt a sok tolvajt aki ott lopja a napot és ezzel meglopja az utasokat és az adózókat is; mert az államitámogatás ellopására van tehetség, de egyébként csak az impotencia virágzik; Mohamed szerint büntetnénk már csak egy kézzel szaladgálna 99,999999999999999999 %-uk.
Mindegy melyikröl van szó, mind lop!
Emelett ápolatlan, büdös, tapló mind.
Buksika 2007.06.22. 21:24:32Szűrés
1.) IC és menetidő... hát igen, anno a régi szép időkben az IC ugye a Pécs-Bp vonalon debütált. 2,5 h alatt tette meg az utat, sehol sem állt meg, a szembejövő bevárását kivéve, de ott sem lehetett le-vagy felszállni... aztán bekötötték megállónak az összes pusztát, aminek városi rangot adtak... azóta már megint 3h körül van a menetidő - vagy 6 éve nem ültem rajta, ezért csak saccolom
dzsuva - nos igen, ez is egy hálás téma... amíg a magyarok 98,7%-a olyan pusztulat igénytelen, amilyen, addig nem lesz tiszta a vonat, és felesleges is költeni rá. Nem vonat, köztér: Budapest, Nyugati tér, busz"pályaudvar" környéke: tele van mocskos, büdös, alkoholista állatokkal, akik reggeltől estig vedelnek, sört+töményet, odaszarnak, odahugyoznak, ahol épp vannak, és a betongyűrűben lévő szerencsétlen növények közé hajítják az üres üvegeket, dobozokat. Ha feltakarítja az FKF a szart utánuk, 1 órán belül úgy néz ki az egész, mintha egy deka szemetet nem vittek volna onnan el. És hasonló emberek felülnek a vonatra is...
Majd ha ezek az igénytelenek eltűnnek - sose fognak, mert van utánpótlás bőven, vidékről, ukránoktól, románoktól - akkor lehet javulás... addig semmi... se a vonaton, se másutt... kib@szott igénytelen és bugris egy nép vagyunk, sajnos. tisztelet a kevés kivételnek...
sanya18 2007.06.22. 21:44:46Szűrés
Arról meg ne beszéljünk hogy a máv, amiatt hogy a fontosabb poziciókban mindig haver van, nem egy túl optimális szervezeti struktúrával és létszámmal rendelkezik, igy persze nagyok a költségei, amit viszont nem tud a jegyárban érvényesiteni, mert azt a minisztérium szabja meg. vagyis marad az hogy ahhoz képest amibe a mávnak kerül te olcsóbban utazol de szar körülmények között...
silasman 2007.06.22. 21:53:09Szűrés
KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.06.22. 22:02:46Szűrés
mark renton 2007.06.22. 22:17:59Szűrés
Legyen már végük, menjenek tönkre, rógják ki a tízezernyi naplopót, és a romjaikon alapítsanak valódi piaci alapokon működő cégeket!
Persze tömhetjük még hosszú évekig a feneketnen zsebeiket további adómilliárdokkal, de attól csak még tovább tart ez a szánalmas agónia.
georgejr · http://mav.blog.hu 2007.06.22. 22:54:18Szűrés
megintallunkvazze.blog.hu
renugard 2007.06.22. 23:03:03Szűrés
Látom a szopóág nem erre tart. Vagy csak nekem van mázlim?
nem jobbikos 2007.06.22. 23:24:27Szűrés
Nah tudjatok, en autora valtottam mert inkabb folok a sajat skoda favoritomban, es fizetem ki a benzint, es ulok a dugoban egy autoban, mint hogy a bkvn ulok, vagy allok a melegben es szagolom a buzt...
Igen ez a baj itt, es ha ez nem lenne, ha az emberek ertelmesen hasznalnak a vonatokat, a vonatok wcit, arra es ugy ahogy azt kitalaltak, talan nem is bosszantana minket annyira hogy dilettans faszfejek vezetik a mavot, meg hogy mennyit lopnak... Na de ez egyedul rajtunk mulik... Sot kicsit tovabbmenve, ha nem kene sullyos penzeket arra kolteni, hogy az emberi karokozast helyreallitsak, tan meg a vasut rendbetetelere is maradna penz... Ezen kene gondolkodni.
Meg a mavnak azon, hogy ertelmes forgalomiranyitokat, es szabalyokat kene alkalmaznia, es ilyen esetben a masik ic elvihetne mondjuk az embereket...:) de ez meg a forgalomiranyitas dolga, az meg hogy ott mi van? Egyszeru... senki nem mer meghozni egyedul egy dontest, csak ha a kozpont jovahagyta, hiszen mindenkinek vedenie kell a segget, a dontes meg mire feler a kozpontba es onnan reagalnak, addigra mar elmult a kerdes amirol donteni kellett volna, aztan lehet aszondani hoyg dehat a kommunikaciot fejleszteni kell, ha egyszer a rendszer olyan hogy nem lehet atlatni minden hatasat egy modositasnak...
Kepzeld el mikor van 8000-10000 fogaskerek, amik ossze vannak kotve... egyet fogj vissza egy kicsit, es utanna mond meg pontosan hogy melyikekre volt ez hatassal... nem konnyu a feladat. En aztmondom lehetne jobb a vezetes, de a fo problema az utasok egy reszeben van.
guga 2007.06.22. 23:39:07Szűrés
Ha boszorkány lennék FOSPUNEPA-n utaznék, de ember vagyok, így a MÁV-on sem utazok :D
Mávnyon le...
r92i12 (törölt) 2007.06.22. 23:56:21Szűrés
LemonOrange 2007.06.23. 01:26:31Szűrés
Szeretném figyelmedbe ajánlani, hogy sehol a világon a vasuti közlekedés nem képes teljes mértékben piaci alapokon működni. Korábban egészen jól működött a MÁV-nál is a kereszt-finanszírozás, az áruszállítás nyeresége, meg a központi költségvetésből származó támogatás fedezte a személyszállítás veszteségét.
Nem gondolom, hogy ez lenne a Kánaán. Évek óta nem ültem vonaton, egyszerűen túl drágának gondolom. Egy Budapest-Debrecen IC jegyből (csak oda) kijön az oda-vissza út teljes üzemanyag költsége - egy személynél.
Talán a politikának végre ki kellene szállni az állami tulajdonú gazdasági szereplők vezetéséből, s nem kellene hitbizományként kezelniük azt. Racionalizálni kellene az egész szervezetet - ez alatt nem azt értem, hogy zárjuk be az összes szárnyvonalat. Persze, ha megszüntetjük valamely vonalon a szerelvények jó részét, vagy csak áthelyezzük olyan időpontokra az indulási és érkezési időket, hogy nehogy bárkinek is eszébe jusson vonattal menni, könnyen kimutatható az adott vonal, illetve viszonylat működtetésének gazdaságtalansága. Vagy felsőoktatási hallgatók által rendszeresen használt viszonylatok forgalomszámlálását ne a nyári szünetben végezzék - s állapítsák meg, hogy az adott megállóhelyen/állomáson az utasforgalom nem indokolja a megállást.
Természetesen mindezekkel nem kívánom magunkat, mint utazóközönséget sem felmenteni. Az, hogy a vagonok össze vannak firkálva, hogy a mellékhelységek hogy néznek ki, s egyáltalán a vasút, mint környezet milyen, ez jelentős részben rajtunk is múlik.
_zsolti_ · http://flashgames.blog.hu/ 2007.06.23. 04:55:19Szűrés
Sova doktor 2007.06.23. 06:27:25Szűrés
RoyalFlush 2007.06.23. 08:05:07Szűrés
Sz@r a MÁV, és csak sz@rabb lesz !
De a jegyárakat rendesen felemelték !
gyoreb 2007.06.23. 08:23:15Szűrés
Ugyanakkor, ha késik az IC, akkor valóban nem jár vissza a pótjegy ára. De ha 75 percet késik a vonat, akkor miért számítják fel az IC-pótjegyet? Semmi előnyöm nincs abból, hogy késett vonatra szállok fel. És mi van akkor, ha már előre megvettem a jegyet, akkor miért nem fizetik nekem vissza? Hiszen én nem tudtam, hogy utazásom napján ez a vonat késni fog. Szerintem nem szabadna elkérni az IC-pótjegyet azokon az állomásokon, ahova már 15 vagy annál nagyobb késéssel érkezik a vonat. Új jegyet helyjeggyel adni el rá, és akkor nincs gond a visszaváltással...
/-PEP-/ 2007.06.23. 09:26:23Szűrés
De az elkerülhető hibákat miért nem kerülik el? Ha leszakadt a felsővezeték, vagy rádőlt valami a sínre, miért nem mondják be abba a hangosbemondóba, ami azért nagyjából minden állomáson működik? Vagy ha éppen nem, miért nem tájékoztat a kalauz? Háromszor jártam így, a feleségem meg pont egy hónapja, Agárdnál. Másfél órát főtt a kocsiban, mert senki nem tudta megmondani, mikor mozdulnak meg legközelebb. Az kizárt, hogy pont a MÁV ne tudná, mi az ábra, amikor médiában, neten már rég hozzáférhető az információ. Miért nem képesek annyit mondani, hogy kedves utasok, keressenek valami alternatív megoldást, mert a franc tudja, meddig állunk még itt? Akkor legalább a kimentést meg lehetne szervezni, mert nem szívesen riasztja az ember távolabb lakó ismerőseit, ha még elviselhető a késés.
Egyszer már leírtam azt az esetet, mikor Bp határában leszakadt a felsővezeték, a vonat 20 percet állt Gödöllőn, majd annyit közöltek, hogy "a vonat indul". El is indult, és haladt egyenest Pécelig. Ott aztán megállt, de ezúttal végleg. Miért nem voltak képesek bemondani, hogy T. utasok, javasoljuk, szálljanak át a HÉV-re mert azzal el lehet jutni Pestre? Nem, Pécelen kellett BKV-t várni a húszcentis hóban. Akkor döntöttem el, hogy veszek egy autót, kerül amibe kerül. Mióta azzal közlekedem, kisimultabbak a vonásaim.
Röviden, a MÁV legnagyobb átka, hogy a mostoha körülmények nagyfokú szakmai igénytelenséggel is társulnak, már ami az utazóközönséggel való bánásmódot illeti (tisztelet a kivételnek, ilyet is láttam, igaz, keveset).
TGV 2007.06.23. 10:19:56Szűrés
persze azert senkinek se legyenek illuzioi, a szarnyvonalak szolgaltatasi szinvonalarol, bar azon is dolgoznak kemenyen.
bmbsz 2007.06.23. 10:28:44Szűrés
Pl. nem értem, mit sírnak az emberek, hogy szar a BKV, szar a MÁV, amikor a hülyemagyarnak még ezt sem kellene odaadni. Számtalanszor látom ugyanis, hogyan "használják" honfitársaink a járműveket. Volvo busz ülését tépik fel, ablakot karcolnak, döglött macskát dobnak az utastérbe stb. És ugyanez a vonatokon. A Budapest-Nagykanizsa vonalon járok, ami még a jobbak közé tartozik, mégis számtalanszor látom, hogy az elméletileg "fejlett övezetnek" számító Balaton-parton hogyan dobálják maroknyi kövekkel a vonatot (egyszer el is találták pont a mellettem lévő ablakot...)
És akkor nem beszéltünk arról, hogy hányan utaznak ingyen, akiket leszállítani sem lehet, mert egy agresszív állat, és miatta kiürül a vagon/busz/villamos. A kalauz/ellenőr pedig inkább meg sem szólítja.
Kérem szépen, mit hőbörgünk, ha az utazóközönség a leglehetetlenebb? A vonat nem magától amortizálódik, ahogy a többi jármű sem.
És az utazóközönség 70% nyugger, aki ingyen vagy bagóért közlekedik. Helyettük fizet az adófizető, az ő kedvezményeik miatt fizetünk sokszor ezer HUF-ot egy útra, és mégis minden veszteséges. Nem azt mondom, hogy ne utazzanak, de azért valamit fizethetnének... Értem én, hogy ők építették ezt az országot, de hát olyan is. (bocs a kivételnek)
És lehet itt jönni a Japán példákkal, de kis hazánkra (sajnos vagy nem sajnos) nem a japán mentalitás a jellemző.
Én szívesebben elviselném a 30-40 éves vagonokat rongálók nélkül, mint a zsírúj, hájtek csodákat rongálókkal...
De ez csak egy vélemény.
bmbsz 2007.06.23. 10:36:23Szűrés
babsz 2007.06.23. 10:42:24Szűrés
Ha még ingyen lenne, oké. De PÉNZÉRT???
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.06.23. 10:47:29Szűrés
TGV 2007.06.23. 11:26:53Szűrés
azert az arral ne tulozz azert: repter (kb 35 km) specialis tarifa 8,50 €, ugyanaz a zona, de nem a repter: 5...
Parizs-Marseille retur 188 € listaaron (2x800 km), de bizonyos feltetelekkel vagy akciosan ennek a felebe, harmadaba is kerulhet. megneztem neked mondjuk egy Parizs-Rouen (kb 130 km) jegyet, 18,90 €, szemelyvonattal 1:55 ora, gyorsvonattal 1:12 a menetido es ez nem TGV, hanem sima vonat, Bp-Balatonfured 2:25 a minimum es 2040 Ft a minimum. ezt csak azert irom, hogy realisabb keped legyen az arakrol. minimalber 1100 € (persze sokan keresnek ennel kevesebbet).
Az alapveto kulonbseg azonban az, hogy a TGV-t legalabb naponta egyszer kitakaritjak es legalabb az ablakokat lemossak. Legutolso balatoni elmenyem egy rettenetesen retkes vonatablak volt, es az uvegen ott diszelgett a gyartas evszama: 2005. Es nem az utasok vizelete es hanyadeka folyt rajta vegig kivulrol... hanem a kocsirol lefolyo rettenetes letakaritatlan kosz. Anno 12 evvel ezelottrol emlekszem egy kepre a tapolcai vasutallomasrol (akkoriban hosszabbitottak meg a Bp-Tapolca menetidot 3 orara ha jol emlekszem) hol par no egy-egy vodor vizzel takaritott vegig egy szerelvenyt - kivulrol.
osszefoglalva: en nem hiszem, hogy a jegyarak kozotti kulonbsegbol eredne a minosegbeli kulonbseg.
don07 2007.06.23. 12:12:31Szűrés
Pont azért tartunk ott (országosan) mert az emeberek jórészének gondolkodásmódja és viselkedése olyan mint 20 éve....
kapa · http://kattints.ra.a.szaros.blogomra.hu 2007.06.23. 12:38:59Szűrés
Sam8888 2007.06.23. 13:18:25Szűrés
MÁV=Miért Állunk Vazze'?
alga 2007.06.23. 15:09:25Szűrés
kukatr 2007.06.23. 16:46:20Szűrés
Mivel a vasutasok kapnak egy csomó dolgot a mávtól, pölö: munkaruha(ing, nadrág, bőrcipő), (folyékony) szappan, ásványvíz, meg miegymás, ezért nem hinném, hogy nincs pénz takarítószerre. Viszont könnyen kinézem a takarítókból, hogy szépen hazaviszik a takarítószert és seftelnek vele, mint a régi 'szép' időkben...
Még az is lehet, hogy a máv egy külön céget bíz meg a takarítással, ha ez igaz, akkor ez nem az ő saruk...
Kívülről összefirkált kocsik: van egy speckó anyag, amit ha rákennek a kocsira, akkor nem tapad meg rajta a graffiti, csak ez kocsinként kb 300ezer Ft, szóval inkább nem. Összekarcolt ablakok: nemtom mennyibe kerül, de gondolom többe, mint egy mezei ablaküveg otthonra. Megrongált ülések satöbbi: gondolom ez se öt forint... Erről a háromról az utas tehet, lehet kapálózni, hogy nem én voltam, de egy normális országban szerintem, ha valaki elkezdi rongálni a vonatot, vagy szimplán balhézik, akkor az utasok összefognak és szétverik a pofáját... csak egy olyan országban, ahol bambán végignéznek vagy 30an egy kis dulakodással megtoldott lopási kísérletet, ott ne csodálkozzunk.
Késések, kommunikáció hiánya: amíg több irodai alkalmazott lesz a mávnál, mint dolgozó munkás, addig minden egyes döntéshez a főmuftikig kell menni az engedélyért. Ez van, ki kéne rúgni az irodai zombik 90%-t(ebbe a vezetőség is benne van)...
Tahó vasutasok: azért a fizetésért, amit az ott dolgozók kapnak, nem a jól szituált, többdiplomás, intelligens, satöbbi emberek mennek oda dolgozni. Ha értelmes munkaerőt akarsz, akkor fizesd is meg!
Aztán még kellene egy normális vezetőréteg a mávnak, aki értelmes döntésekkel kihúzná a bajból a mávot...
Ja, és a sínpálya, meg a szerelvények két külön cég nevén vannak, és tőlük bérli a harmadik. Juhéjj...
És a sín- és vezetéklopásokról még nem is beszéltem, az meg még egy plussz bűnös tényező...
Kábé ezért ilyen a máv...
Lusta, igénytelen, tehetetlen nép, lusta, igénytelen, tehetetlen vasutat kap!
Az a baj, hogy hazánk nyugativá válásához ki kell halnia a rendszerváltás előtti eszmében élt embereknek, mert ők már nem fognak megváltozni(se a vezető, se az egyszerű ember)...
Az más kérdés, hogy az új generáció se sokkal jobb...
Szerintem.
phrase 2007.06.23. 17:31:27Szűrés
kuc-kuc :]
Philpo 2007.06.23. 18:28:07Szűrés
persze, ha tejelsz rendesen akkor lehetsz nyugdíjas, de ezt nem engedheti meg magának mindenki
mondjuk ott jók is a vonatok
Nvidia 2007.06.23. 19:38:53Szűrés
"Pont azért tartunk ott (országosan) mert az emeberek jórészének gondolkodásmódja és viselkedése olyan mint 20 éve...."
Tévedsz... Sokkal szarabb - 20 éve még megfordult a fejükben, hogy rendőrt hívjanak az ilyen vonatrongáló csürhére - ma már nem, mivel a média tudatosította bennük, hogy ezeknek a ...... -nak jogai vannak, és amit művelnek, az nem rongálás, hanem az "önkifejezés" egyik formája... Újabb 20 év, és a gyilkosság is bocsánatos bűn lesz. (Persze "megfelelő" elkövető ás áldozat esetében!)
Nvidia 2007.06.23. 19:53:19Szűrés
Ugye Te sem gondolod komolyan, hogy a 70-90 éves "nyuggerek" amortizálják le a MÁV utazási körülményeit??? Én legalábbis főképp 20-40 éves kancigányok "áldásos" közreműködését" tapasztaltam, szabolcsi ingázókkal megspékelve...
TGV 2007.06.23. 20:18:31Szűrés
Paleee 2007.06.23. 22:32:00Szűrés
AMúgy én eddig életemben kétszer utaztam IC-n, az is a Nyíregyházi volt oda-vissza, de lekopogom azzal nem volt kifogásom.
girnyi 2007.06.23. 22:37:40Szűrés
Autó: diesel újabb típus: ha csak 100-l mész max. 6 liter, ez 400 km-re 24 l. azaz 24x255 huf=6120 huf, plusz matrica 7500...
+ 600 forintért nem kell sorban állni, 2 óra alatt leérsz és nem vagy időhöz kötve és tiszta a környezet...
Ha kettem mentek már nyersz 3200 ft-ot...
Szerintetek miért jár mindenki autóval? és a GKM meg csodálkozik...
jó, amortizációt, meg biztosítást nem számoltam, de akkor is
vernarancs 2007.06.23. 23:03:17Szűrés
simon1 2007.06.23. 23:48:49Szűrés
kukacka 2007.06.24. 01:30:40Szűrés
Borzadály.
Ehhez képest ki nem szarja le a MÁV-ot.
McWolf 2007.06.24. 07:22:49Szűrés
drn 2007.06.24. 16:16:23Szűrés
Itt semmi nem változik, majd ha űrrepülőjárat lesz Bp.-re...
Sam8888 2007.06.24. 17:25:37Szűrés
Fedup Sári 2007.06.24. 22:44:21Szűrés
Legközelebb vegyek 15km-es jegyet 30-as helyett, és mondjam, hogy "sajnos nem tehetek róla, nincs pénz a kellő távolságra szóló jegy megvételére, sajnos, sajnos..."
Basszus, ahhoz mit szólnátok, ha boltban kifizetett cuccról derülne ki -- akár még a boltban --, hogy hiányzik a fele, nem működik, stb., de az eladó széttárná a karját, "nem tehetek róla, sajnos ez van, nem tudom visszaadni a pénzét...".
Vagy milyen lenne, ha a közértben, miután fizettél, a pénztáros belenyúlna a kosaradba, és két üveg sört visszavenne belőle, neked meg az egyetlen választási lehetőséged az lenne, hogy tudomásul veszed, és hazakullogsz.
A MÁV-nál nap mint nap ez történik, tudja mindenki, aki rendszeresen utazik.
Gondolkozzatok.
A koszról:
A váci vonalon kb. egy éve egy csomó ülés fejtámlája madárszaros. Többször szóvátettem a vonaton, e-mailben, telefonon. De erről sem tehet senki. Esetleg a galambok.
Vajon ki az, aki megrendeli a takarítást a takarító kft-től, aztán engedélyezi a kifizetést az el nem végzett munkáért? Kié a kft? Kinek csorgatják vissza a zsebébe a takarításért kifizetett pénz akárhány százalékát?
És egyáltalán, mi a faszé' nem tudják a forgalomból kiállított kocsik ajtaját-ablakát becsukni, hogy a kurva galambok ne tudjanak bemenni, és összeszarni azt, amihez az utasok feje-háta hozzáér?
LlamaDalai 2007.06.24. 23:41:30Szűrés
Ma néztük barátnőmmel, hogy az a pár sárgapólós emberke, ott messze egy kisiskolás csoport, vagy mi? Aztán közelebbről láttuk,hogy a takarítóbrigád volt az. Nos, úgy is viselkedtek, el lehet képzelni. Egy jobbérzésű ember nem menne a közelükbe:hangosak voltak, káromkodtak, meg zörgették a szemetet, amit gondolom sok vonatról szedhettek össze(két zacskó, és voltak vagy hatan). Amúgy látta már valaki ezeket akcióban? Én 2 éve járok minden héten kétszer Debrecenbe Pestről, és egy kezemen meg tudnám számolni, hogty mikor sündörögtek valamelyik szerelvényen, és imitálták a munkát(anyám is takarított, tudom, hogy kemény meló, meg MÁV sem fizet nekik jól, de legalább csináljanak már valamit a pénzükért...). Mondjuk, Debrecenbe még ennyit sem láttam(már amikor még innen is indultak vonatok Pestre...). Inkább mindig azt látom, hogy átmennek a vonatokon a Nyugati másik végébe.
Kosz van a vonatokon, de abban inkább a MÁV a ludas, mint az Utazó. Mert van egy vonaton egy csomó ember, és abból max egy-kettő, aki rongált már valaha is. De a vétlen sokaság szívja meg az egészet. A WC-k még akkor is kritikán aluliak, ha nincsenek összekommandózva(terepmintás festés): ma sem volt víz, és ha összetrutymákolod magad, max a saját vized marad. De hát végülis miért nem viszel magaddal kézmosáshoz vizet?
A fenenagy nyugatosodásról annyit, hogy hogyan lehetne ezt megoldani, amikor nem is akarják? Itt inkább a retrofíling megy. Abony Cegléd táv, ami normális esetben nem nagyon több fél óránál, egyszer másfél óra volt, és mikor megkérdeztük mi, naiv ügyfelek, hogy mijabrokivan, annyit mondott a kaller, hogy kommunikációs hiba volt. Telefonon a MÁV ügyfélszolgálat annyit mondott, hogy valami baj van valamivel a vonalon, valaki meg azt mondta, hogy egy lámpa romlott el előzőnap. A Nyugatiban meg semmi info. Hát, minek is, kéremszépen. Végül még a poén kedvéért megálltunk kétszer Vecsésen is, hogy bevárjunk két IC-t, mert ugye azon fizetni kellene a késés miatt. Hát igen, mi prosztók meg késhetünk. Nem, az emer nem csinál programot magának, nincs találkozója, nem megy anyukát ünnepelni Persze, a fontos emberek nem vonattal járnak(max píár virslievésre, mint Viktor...).
Múltkoriban meg nem indult el a vonat a Nyugatiból, mert. Kb. 75 perces késéssel indultunk, az érkező vonatokat is csak úgy mondták befele, hogy ez ennyit, ez meg annyit késik. Hogy miért? Az okosok azt mondták, hogy a ferihegyi felüljáró, meg a Ceglédi pályamunkák. Hát igen, Cegléden mindig látom is, hogy mennyire megy a meló... Barnul a népség, és isszák a bort. Pozitívum az esettel kepcsolatban, hogy a Kutya nem volt a vonaton, mert a két órával később induló(még docogtünk egy csöppet) Tisza Nemzetközi Gyors a Keletiből hamarabb ért Debrecenbe 10 perccel, és elvitte az embertömeget(meg a söröcskémet is=:(). Így csak 2 órával később értem Debrecenbe.
Látott már rajtam kívül is valaki civilruhás rendőröket vonaton? Én már párszor láttam, hoygan darabolnak fel(nem úgy) egész fámilíjákat is, csak úgy szórják le a bliccelőket különböző állomásokon.
Na mindegy, kipanaszkodtam magam. Legyen a végére aranyos történet, és csak a szépre emlékezzetek, gyerekek: Miskolcról igyekeztem haza olyan 6 éve, hajnalban. Március volt, még volt egy kis hó, meg hát k. hideg volt. Ültem a padon, próbáltam aludni, vagy megfagyni. Hómlesz emberek kínálgattak borral, cigivel, hogy meg ne fagyjak már. Kedves volt, de akkoriban még nem éltem ilyesmikkel=:). Aztán felszállhattunk a 4.45(asszem) pesti gyorsra. Annyira megörültem, hogy még jegyet is elfelejtettem venni(bár ekkor még nem volt nyitva iroda, később, meg nem volt lelkierőm leszállni a meleg vonatról). El is nyomott az álom. Egyszer érzem, hogy valaki kelteget. Kaller volt. Kérte a jegyem. Mondom nincs, ő mondja, hogy ez pótdíj lesz. Mondom jó, odaadtam neki egy ötezrest. Annyira nem voltam képben(olyan álmos voltam), hogy fel sem fogtam mi van. Ő meg lelépett a pénzzel. Keltett újra nemtom hány perc múlva, hogy tessék, itt a visszajáró. Visszaadott 4500HuF-tot. Akkor egy jegy 633 Forint volt asszem. Hát, ennek is csak akkor örültem meg, amikor hazaértem, és megnéztem mennyi pénzem van=:). Lehet, hogy bűnös cselekedet volt, mert hát, ha megveszem, rendesen a jegyet, és nem zsebbe megy, akkor épül a vasút, pláne, ha pótdíjat is kifizetem... Lehet szitkozódni, miattam került gödörba a MÁV.
Ja, és múltkor:
Én: nem értem, hogy miért volt még egy éve is gyorsabb a vonat Pestről Debrecenbe. 2.45 alatt megjártuk, bár akkor még Express néven futott. Most meg már csak Gyors, és 3.10 az optimális ideje. Szóval simán mehetnénk gyorsabban, csak nem akarunk. Hogy miért, azt nem értem.
Lány: Mert akkor nem tartaná be a vonat a menetrendet.
Remélem nem kell kommentálni=:)
Na üdv.
Sam8888 2007.06.25. 00:11:55Szűrés
Késni meg mindig késik az a k...a vonat, de sietni sosem sietett még.
Valaki más 2007.06.25. 08:52:56Szűrés
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.06.25. 10:06:54Szűrés
Akkor még hazánk volt az az ország amelyik legkiemelkedőbb volt a körzetben: lengyelek, csehek, szlovákok, horvátok hozzánk képest elmaradottak voltak. Mindenki nekünk jósolta a legnagyobb fejlődést. Most meg leelőznek románok és bulgárok... :(((
hohohohó 2007.06.25. 15:19:04Szűrés
travis 2007.06.25. 17:20:13Szűrés
Gratulálok, így gondolkodik egy igazi önző barom!
Rigor 2007.06.26. 02:30:22Szűrés
startmenu 2007.06.27. 09:32:26Szűrés
startmenu 2007.06.27. 09:46:49Szűrés
startmenu 2007.06.27. 09:55:04Szűrés
nekemannyima 2008.06.10. 13:02:09Szűrés