Tékozló Homár

Mindennapi megalázás a magyar boltokban

2007.07.02. 08:30 | szily | 109 komment

Az alábbi eset nem zárult mondjuk veréssel, vetkőztetéssel, vagy testüregellenőrzéssel, sőt kiderült, hogy olvasónk ártatlan, a sztori mégis hátborzongató részletességgel példázza, hogy oda nem figyelésből/szenyaságból/csak úgy hogyan szívathatnak meg bármelyikünket a hazai élelmiszerboltokban. Jó borzongást!

Egy jó hónapja reptérre sietve beugrottam a Spar Citybe (ebbe az új, puccos Spar láncba) páleszért, ahol a biztonsági őrök karjaiban végeztem. Az alábbi levelemre azóta se jött válasz. Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy végül -nagy sietségemben- a pálinkát a metrón elhagytam. :)

Üdv: Belgapajti

 ---------- Forwarded message ----------

From: xxxyyy Date: 2007.05.31. 11:49

Subject: panasz

To: info@spar.hu

Tisztelt Spar!

Egy kellemetlen élményem szeretném megosztani Önökkkel, ami a Thököly úti Spar City üzletükben történt velem. Múlthét pénteki (Május 25) utazásom előtt szerettem volna egy üveg finom pálinkát vásárolni belga ismerősömnek, és szokásomhoz híven, ismét Önökhöz tértem be, de ezúttal egy összecsavart HVG-vel a kezemben (ez okozta később a problémát). A bejáratnál kosarat ragadtam, majd a pálinkával és pár aprósággal a kosaramban a pénztárhoz álltam. Miközben a pénztáros hölgy a tételeket rögzítette, én a ruhákkal megtömött táskámból elővettem a pénzem, és egyúttal a kezemben lévő összecsavart HVG-t betettem a táskámba. Mindezt a pénztárnál.

Fizetés után az ajtóban két ismeretlen megszólított, hogy fáradjak velük a hátsó helységbe táskát ellenőrizni. A hátsó helységben az egyik -feltételezem- biztonsági őr kinyittatta velem a táskám, és megkérdezte, hogy mi az az összecsavart újság, amire azt válaszoltam, hogy HVG. Ezután visszazáratta velem a táskám, és kinyitotta a gazdasági bejárati ajtót, hogy itt is kimehetek. Én megköszöntem, de inkább a "normális" kijáratot választottam.

Mielőtt azonban elhagytam a helységet, megkérdeztem, hogy miért kellett a táskám tartalmát megnézni, amire azt a választ kaptam, hogy a kamerában látták, hogy valamit betettem a táskámba. Az alábbi megjegyzéseket szeretném az eljárással kapcsolatban tenni: - a két ismeretlenen nemhogy egyenruha nem volt, de még aznosító/jelvény se. Amikor hátra tessékeltek se mondták, hogy kik ők. - az összecsavart újságot látásra nyugtázták, a táskám többi tartama nem érdekelte őket. Ez alapján hogy lehet eldönteni, hogy loptam-e az újságot, és egyáltalán azt látták-e a kamerában, nem pedig egy másikat a táskám másik rekeszében? - ha azt látták, hogy betettem a táskámba az újságot, akkor azt miért nem látták, hogy a kezemben egy összecsavart újsággal sétálok be a boltba? Az egyik személy a kettő közül ott állt a bejáratnál, amikor bementem. Esetleg szólhatott volna, hogy mutassam be, mi van a kezemben, a későbbi attrocitások elkerülése végett. - az egész eljárást megalázónak és értelmetlennek tartom.

Lássák el "csipogóval" a termékeiket, ha nem bíznak a törzsvásárlóikban, vagy pedig ne csak a pénztár fölé szereljenek kamerákat, ahol egyébként is természetes, hogy az ember pakolászik, például a pénztárcáját keresve. Sajnos a Vásárlók Könyvébe nem volt időm bejegyzést tenni, de mindenképpen szeretnék írásos nyomot hagyni az esetről. Várom mihamarabbi válaszukat.

Üdvözlettel: xxxx yyyy

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fazzoletti 2007.07.02. 08:55:36

Most mi van? Ahogy leírtad, tök normálisak voltak, a dolgukat tették.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.02. 09:04:54

Azért tudták ránézésre, hogy nem lopott az újság, mert azokat, amiket ők árulnak lepecsételik. Ennyi. Az meg nyilvánvaló - legalábbis szerintem -, hogy boltban nem rakunk semmit a táskánkba. Ha meg mégis, akkor nem panaszkodunk.

froccsos 2007.07.02. 09:15:37

végülis nem volt testüreg ellenőrzés, pedig lehetett volna!

mikomiko 2007.07.02. 09:25:42

Az ilyen embereket nem értem.Ez egy mindennapos dolog.
Ha jól átrendezték volna az arcod vagy valami izgalmasabb történik, akkor okés, írd meg.
De ezt?

kopaszfeketemercis 2007.07.02. 09:26:37

Aki metroval jár,nem lehet sikeres ember!

mikomiko 2007.07.02. 09:28:02

Büszke lehetsz magadra.
Hülyeségeket írsz és még a piát is elhagyod.
Fene nagy koponya lehetsz.

ninimimi 2007.07.02. 09:34:00

Erre mondta Medgyessy, hogy egy generációnak ki kell halnia. Mármint a kommunista hiánygazdaságot követően. De sajnos, ez is túl optimista feltételezés. Egymásnak, a következő generációnak adják tovább azt a hülyeséget, tévhitet, hogy ők tesznek szívességet az áru kiadásával – szerintük ez a „kereskedelem” -, a „vendéglátással” - már amit egy hazai „pincér” annak hisz – és egyéb „szolgáltatásokkal”. (És akkor az ávós szemléletű "biztonsági őr"-ről még nem is beszéltünk.) Az egész Homár sikerének alapja ez a beteg állapot hazánkban. Az, hogy éppen a Homár szerint ér az ilyen történet csupán egy pontot, ez teszi túl optimistává Medgyessy – sötét – reményét.
Aki meg akarja tudni, milyen a normális kereskedelem, szolgáltatás, vendéglátás, az menjen nyugati irányba pár métert a magyar határtól!

ninimimi 2007.07.02. 09:46:31

Hát ez durva!
Ezt kiszedted, Homár?!!! - Mi van itt?
A következő szöveget törölte az éber "moderátor". Abban a pár percben, amíg (esetleg) itt lesz, döntse el mindenki, vajon miért...?!
Erre mondta Medgyessy, hogy egy generációnak ki kell halnia. Mármint a kommunista hiánygazdaságot követően. De sajnos, ez is túl optimista feltételezés. Egymásnak, a következő generációnak adják tovább azt a hülyeséget, tévhitet, hogy ők tesznek szívességet az áru kiadásával – szerintük ez a „kereskedelem” -, a „vendéglátással” - már amit egy hazai „pincér” annak hisz – és egyéb „szolgáltatásokkal”. (És akkor az ávós szemléletű "biztonsági őr"-ről még nem is beszéltünk.) Az egész Homár sikerének alapja ez a beteg állapot hazánkban. Az, hogy éppen a Homár szerint ér az ilyen történet csupán egy pontot, ez teszi túl optimistává Medgyessy – sötét – reményét.
Aki meg akarja tudni, milyen a normális kereskedelem, szolgáltatás, vendéglátás, az menjen nyugati irányba pár métert a magyar határtól!

Pala 2007.07.02. 09:47:52

Azért nagy tortúra lehetett, ahogy a biztonsági őrök kivitték emberünket Budapestről egy másik helységbe.

ninimimi 2007.07.02. 09:52:12

De furcsa!
A második szöveg elküldése után az első is "visszajött". Egymás után, pedig 09:34:00 és 09:46:31 között eredetileg voltak más kommentek is.

froccsos 2007.07.02. 09:54:10

ninimimi 2007.07.02. 09:52:12

üldözési mániád-e?

ninimimi 2007.07.02. 10:00:28

froccsos 09:54


"Üldözési mániád-e?"
Aha, biztos az "üldözési mánia" tüntette el közel negyed órára az eredetileg már megjelent kommentemet. Aztán a méltatlankodásra meg visszahozta.
Biztosan!

Karl Boro 2007.07.02. 10:07:26

Hát ez meg miféle történet...?? Nem is történt semmi. Olyan, mintha Teddy mesélte volna a Heti Hetesben. Ami persze nem baj, mert eléggé vicces hogy így ráérsz panaszkodni a semmi miatt. :)

Sylba 2007.07.02. 10:08:04

Hát megértelek én is jártam így a Sparban egy szakadt kopott női magazinnal amiben már rejtvényt is fejtettem azt hitték hogy ellopnám / viccelsz 89 huf-ért / ??? de mégis azt hitték persze megmagyaráztam hogy kitölteni meg volt időm végül elhitték.
De egy durva sztori madaras TEsco Csömöri kirendeltsége / ósan sztori/ mult hét pénteken állok a pénztárnál és megjelennek a kisebbség tagjai és ellopnak kb 20 doboz cigit erre előttem/utánam álló vásárló hangos kiáltásba kezd a pénztáros hátra sem néz a biztonsági őr pedig folytatja a beszélgetést. Bezzeg amikor én veszek bármi dobozos terméket pl dvd lejátszót megállítanak és kipakoltatják hátha lenyultam egy-két cd-t. Ezt meg is kérdeztem a biztonsági őrtől erre közölte hoyg azért nézték át a dobozomat / amibe nem fért volna el még egy akciós dvd sem / mert az áruházban dolgozók is probálnak lopni.........szerintem nem kell kommentálni de már gondolkodok egy jó erős szoláriumon mert akkor bármit megtehetek- félre ne értsetek nem vagyok fajgyűlőlő de velük miért elnézőbbek ha lopnak engem meg miért vádolnak meg ha nem lopok....

ninimimi 2007.07.02. 10:08:55

Kedves Picsábamán!
A teszkótól se légy elszállva, nekem a Pesti útiban ígérte be egy Tibi nevezetű üvegvisszaváltó, hogy mindjá' kiugrik a pulton és pofánb*sz, mert egy kocsira való üveget mertem visszavinni.
Mégis járok oda is, mert messze van Ausztria. A piaci verseny csak ott érvényesül, ahol a sz*r kivétel és nem pedig általános.

Pampalini_ 2007.07.02. 10:17:09

ninimimi

Hagyjuk már ezt a nyugat majmolást. Jelenleg "nyugati" lakosként nem egyszer tapasztaltam, hogy a vendéglátás is hagy némi kívannivalót maga utan, a szolgáltatásról pedig jobb nem is beszélni, mert az semmiben nem különbözik az otthonitól!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2007.07.02. 10:18:34

Hallod? ennek az a módja, ha bemélsz egy boltba, valamivel, ami ott is kapható, akkor le kell matricáztatni, de erről gondolom hallottál. Ha nem így cselekedtél, akkor a biztonsági Őr jogosan állított meg. Ne, hogy már mindenért Ők legyenek a hibásak! Igazuk volt!

froccsos 2007.07.02. 10:26:11

Ha lematricázol egy HVG-t, az hogyan szeded le utána?

Énbiz' · http://nemcsalokadot.blogspot.com/ 2007.07.02. 10:27:39

Kedves Ninimimi!
Sajnálom, hogy kiábrándultál a teszkóból egy ilyen buta kis incidens miatt. Szégyellhetné magát az ilyen alkalmazott, aki így rontja az üzletről kialakult pozitív képet. Szerencsére én még nem csalódtam a teszkóban, mindig azt kapom, ha bemegyek, amire előre számítottam. Ha jól emlékszem, még egyszer sem csalódtam, bár a karfiol leveleit még soha nem próbáltam leszedni...

ninimimi 2007.07.02. 10:29:04

Pampalini

Ha szerinted ez, ami nálunk folyik, a Nyugat "MAJMOLÁSA", akkor te vagy rá a legjobb példa, hogy igaza van Medgyessynek...
Nézzük csak példaképpen az előző 10 perc termését!
BKV figyelő 10:18
Amit ő "természetesnek" tart, hányszor tapasztaltad azt nyugati boltban?
Hála az égnek, volt alkalmam kb. nyolcezerszer a nyugati határunkon túl vásárolnom az elmúlt 30 évben.
Egyetlen egyszer sem tapasztaltam ilyet!

indapasssucks 2007.07.02. 10:42:50

Szerintem tök kultúráltan jártak el, ez nem egy homárra való eset, hacsak nem a pozitívum miatt. Végre oylan biztonsági őrökről szól a sztori, akik kultúráltan ellenőriznek, udvariasak, és nem hurcolnak meg csak mert nekik gyanús valami.

Nyilván nem kell nekik egyenruha, szép is lenne, ha csengőt kéne hordaniuk a nyakukban :)

xombat.com 2007.07.02. 10:48:02

nagyon off ez a topic
amugy erdemes a boltban mellozni taskaba-be taskabol-ki akciokat
ha az ember tamadasi feluletet hagy ne csodalkozzon hogy jogosan-jogtalanul kerdore vonjak

Nem tudom mi a bajotok a matricazassal, pecsetelessel? Az ujsag hasznalati erteket nem csokkenti, csak ha azert veszed meg hogy olvasas helyett a boritoban gyonyorkodj. De lehet kerni hogy az ujsag hatoldalat jeloljek meg.
Amugy ez ellen is van megoldas: mutasd be a bizt.ornek ES legyen nalad a vasarlast igazolo blokk.

elinor 2007.07.02. 10:55:14

BKV figyelő, és azt kintről honnan tudjam, hogy mi kapható ott, amíg nem vagyok bent? Hogy élelmiszerboltban van HVG, stb? Szvsz. matricázzák a sajátjukat, nem az enyémet.

Amúgy meg tényleg sík semmi a sztori.
Nálam fordítva szokott lenni. Bemegyek mondjuk a Rossmanba, nézelődöm, veszek ezt, veszek azt, pénztárnál fizetek, bepakolok, indulnék, de a villanypásztor bejelez. Fordulok vissza, hogy akkor tessék, kutassák át a hátizsákomat, de csak intenek, hogy "haladjak tovább". :)

[Pedig, Sylba, totál hófehér bőrű vagyok.]

Mariann Hajdu 2007.07.02. 10:59:06

Pampalini

Az ilyen köcsögök miatt olyan Mo amilyen! Annyira elegem van mar abból hogy mindig van valami köcsög aki elmagyarázza hogy nyugaton is olyan mint otthon. Akkor te miért nem otthon élsz? Ezek az ember azt se kepesek észrevenni mi a különbség a két hely között, mert ők maguk annyira bunkók... Valszeg azért vannak rossz tapasztalataid nyugatról mert ott is úgy akarsz viselkedni mint magyarországon és így 10 km -ről lerí rólad honnan vagy való. Én 12 éve elek nyugaton és pontosan ezek miatt a köcsögségek miatt menekültem el otthonról és a 12 év alatt sose talalkoztam olyan parasztokkal mint otthon.

hígmagyar 2007.07.02. 11:01:15

én a minap voltam a boltban és vettem két zsömlét meg egy kefírt.

ninimimi 2007.07.02. 11:12:21

Kedves Mariann Hajdu!
Egyetértek, és ez, amit írsz Mo tragédiája! Az egész posztbolsi média segít fenntartani ezt a beteg állapotot, ezért az ilyen normális szemléletűek, mint te is, kénytelenek elmenni. A kontraszelekció iskolapéldája. Így lesz bunkóország még bunkóbb.

Opopanax 2007.07.02. 11:13:52

Nem lett volna megalázóbb, ha egyenruhások kísérgetik? De!

ninimimi 2007.07.02. 11:15:48

Régi szép idők, amikor még viccnek számított Hofi poénja:
„Statisztika szerint Mo-n az egy főre eső bunkó két fő.”
Ma már ez száraz – optimista számítás szerinti – tény.

fruktózmütyür 2007.07.02. 11:18:31

Mo.-on mindenki bunkó köcsög, csak akik ide írnak, azok a kulturáltság példa-példányai.

moli 2007.07.02. 11:21:14

uristen, ez a tortenet felhaborito!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2007.07.02. 11:24:59

Matricát utána le lehet szedni, főleg a SPAR-osat, ami van, hogy egészbe lejön. A TESCO-é szakad össze vissza...

Pampalini_ 2007.07.02. 11:26:56

Mariann Hajdu

Köszönöm értékes hozzászólasodat. Kiváló minősítés adtál magadról. A saját tapasztalataim ennek ellenére a szolgáltatas terén akkor is negatívak. Ha megrendelek valamit, céggel egyeztetek, kifiztem, majd nem akkor, nem azt, nem oda szállítják, amit telefonon, e-mailben, szerődésben lefixáltunk. Sürgösségi felárat felszámol, de napokkal később szállít, viszont az ezzel kapcsolatos reklamációra nem reagál, pénzt vissza nem térit (mármint nem teljesített szolgáltatásét). Milyen "viselkedessel" vivhattam ezt ki, ma sem értem.

elinor 2007.07.02. 11:27:14

Jelentem, megfejtettem a titkot. Az a lényeg, hogy a HVG össze volt csavarva. Simán lehet barkácsolni egyet otthon: fogod, megcsvarod, az illesztésnél belenyomod a palmatexet, máris van egy jó kis hengered. Esetleg belül, hogy ne látszódjon, fekete kartonból(?) ragasztasz neki egy kis aljat -- na ebbe máris lehet szépen pakolni ezt-azt: piásüveget, jódozott tengeri sót hengeres dobozban, mittomén, ami akad.

Ezt csekkolták az őrök a táskás trükk után. Hogy nem megbuherált-e az újság. Vsz. ha nincs a kosárba be, táskába be művelet, akkor kevésbé gyanús. De a három együtt: henger, kosár, táskába csúsztatás, már az volt. (Miért nem tette a táskába a HVG-t, mielőtt a boltba ment? -- gondolták az őrök.)

Üdv.
Miss Marple

toi 2007.07.02. 11:28:47

egész egyszerűen megdöbbentő!

Valaki más 2007.07.02. 11:33:07

Pénztártól való távozás után reklamációt nem foadunk el.

Ja, volt bent újságos vagy kint?

Mariann Hajdu 2007.07.02. 11:47:27

Kedves Pampalini!

Lehet hogy egy magyar többségi tulajdonban lévő cégtől rendeltél? Ugyanis egy nyugati cég (legalább is ahol én élek!!!) nem engedheti meg magának és állítom nem is enged meg magának ilyen viselkedést, hiszen akkor nagyon gyorsan tönkremenne! Az is érdekes hogy én sose találkoztam ilyennel és egy gyors közvélemény kutatást végezve a munkahelyemen kiderült, hogy a köröttem lévő 8 ember közül senki (még a kérdésre is furcsán néztek rám).

ninimimi 2007.07.02. 11:54:17

Gratulálok! Ügyesen sikerült levinni a "nézői" tetszéspontot 2 alá...

Zaklató_Panda 2007.07.02. 11:55:33

A táskátnézés ősi román szokás!

al Dajjal 2007.07.02. 11:59:59

Gratulálok! Ne keverd már a boltot a 7 csillagos Burj al Arab szállóval! Nem nyalták ki a segged a meleg szarig a secusok! Na és? Komolyan ilyenért neki állsz hisztizni?

Pampalini_ 2007.07.02. 12:15:27


Kedves Mariann Hajdu!

Nem tudom milyen tulajdonban van. De ízelítőül még egy példa. Bolta megyek, telefonomat szeretném feltölteni bizonyos összegkerettel. Bemegyek, pulthoz állok. Köszönök. Kiszolgáló olvas. Fel sem néz. Várok. Majd elmondom mit szeretnek. Alkalmazott muveletet gépiesen végrehajt. Közben tovabbra is olvas. Mikor végez, megköszönöm és elköszönök, ő egy hangot sem ejt, újságból továbbra sem néz fel.
A szolgáltatónál szerzett tapasztalat nem egyedi és nem csak erre a cégre érvenyes.



Sir Zet 2007.07.02. 12:29:18

Nem akarok windischgrätz lenni, de Belgapajti elég setétnek tűnik a fenti sztorija alapján... Nyilvánvaló, hogy ha bemész egy boltba valami olyan cuccal, amit jó eséllyel ott is árulnak, akkor szólni kell az első utadba kerülő biztonsági őrnek/eladónak és megmutatni neki a cuccot. Én még a zásványvizes üvegbe áttöltött üdítőt is meg szoktam nekik mutatni a kellemetlenségek elkerülése végett.

Mariann Hajdu 2007.07.02. 12:30:03

Kedves Pampalini!

Csak sajnálni tudom hogy egy ilyen helyet fogtal ki. Én hoszabb időt 2 "nyugati" országban töltöttem (4 év és 8 év) és soha egyik helyen nem találkoztam ilyennel.

A levonható tapasztalat mindkettőnk számára hogy ugylátszik nem lehet álltalánosítani egyikünk véleményét sem "általánban" a nyugati országokra.

Sam8888 2007.07.02. 12:39:08

Ott helyben kikellett volna csapni a hisztit a biztonságiőröknek! Általában ilyenkor némi fájdalomdíjjal betömik az ember száját. :) (tesco-könyvben volt)

nonok 2007.07.02. 12:43:37

"A levonható tapasztalat mindkettőnk számára hogy ugylátszik nem lehet álltalánosítani egyikünk véleményét sem "általánban" a nyugati országokra."
Persze, nem lehet általánosítani. De azért az egyértelmű, miből hol van több. Jóval több. Arányok kérdése minden.
Ha a bunkóság van elsöprő többségben, akkor nincs választási lehetőséged, normális tájékoztatás nélkül nincs jó irányú kiválasztódás. (Vagy csak igen lassan, ha van rá párszáz éved.)

dwdHU 2007.07.02. 12:53:33

ez nem vmi fenyes sztori ..

Bar Kochba 2007.07.02. 12:56:49

Szerintem a te hibád. Ha valaki, akin semmi azonosító azt mondja, hogy menj a hátsó helységbe, akkor szó nélkül mész? Meg se kérded, hogy ki ő, és miért kéne neked hátravonulnod? Ennyire birka azért ne legyél! Nem mellesleg, a leírás szerint az őr nem volt se durva, se paraszt, tetlegesség nem is volt. OK, ők is elég bénák voltak, mert egyszerűbb lett volna csak rákérdezni, hogy honnan van az újság, de attól, hogy ők bénák, neked nem kell annak lenni.

Zsebencik Lopédia 2007.07.02. 12:59:36

Egyet ne felejtsen el senki sem:
a biztonsági őrnek nincsen joga belenézni a táskába!

homár molla 2007.07.02. 13:01:18

kitiltottak a homárról, pedig relevánsan használtam a kakás posztban a tiltott szót (híg ürülék megmozgató eszköz). ezt a parasztságot. homár molla voltam.

én egyszer az aluljáróban a dzsippóktól vettem vagy 10 hegyeserőset egy százasér. szatyrom nem volt, betömködtem a zsebembe, meg a mappámba, meg a hónom alá. aztán bementem a cébéába (a kedvenc helyünk, ide mindig betérünk, láláláláá), oszt láttam hogy ugyanolyat árulnak, darabját egy százasér. gondoltam vicces lesz. a pénztárhoz úgy álltam oda, hogy a kosaramban 2 sör volt, viszont minden zsebemből paprikák lógtak ki, a kezemben is volt egy pár, meg a mappámból is kifigyelt egynéhány. furán néztek, de olyan magabiztos fejet vágtam, hogy inkább nem szóltak.

Pampalini_ 2007.07.02. 13:07:18

Kedves Mariann Hajdu!

Osztom a vélemenyedet. Egyetértünk a levonandó következtetések terén.

a rekettyés 2007.07.02. 13:33:43

ninimimi 2007.07.02. 10:29:04

Nem ott minden kolbászbol van mi? Csak azt felejted el hogy pár éve még ki volt mindenhova irva magyar ne lopj...
de téged ez biztosan nem zavart. SEggfej

kritikusolvaso 2007.07.02. 14:16:43

rekettyes!

és szerinted miért nem az volt kiirva hogy "Svájci ne lopj..."

gondolkozz már seggfej

Melankólika 2007.07.02. 14:17:28

Na, most aztán nagyon megalázva érezheted magad. Civil ruhás diszkrétek kísértek csendben egy helyiségbe, aztán két perc után elengedtek, mert tudták, hogy tévedtek. És aztán? Ez a munkájuk!
Azt kívánom Neked, hogy ez legyen életed legmegalázóbb élménye.

Múlkor láttam: egy szarkának nézett srácot rendőrök kísértek végig háromszor a Tescon, parkolóba ki, aztán vissza. A keze hátrabilincselve, a feje égett, mire kiderült, hogy tévedés az egész...

Mariann Hajdu 2007.07.02. 14:27:43

Minden általánosítás nélkül:

Sétálok be a kedvenc könvyesboltomba "un. nyugati tipusú országban", és látom hogy 3 fickó irtó furcsán viselkedik az informatikai részlegnél. Közelebb megyek, (én is pont oda tartottam), hát látom hogy a könyvek utolsó lapjára ragasztott dvd mellékleteket tépkedik le és adják át a kicsit takarásban álló harmadiknak aki a táskájába tömködi azokat. (Ez a környék ahol a könyvesbolt is volt olyan hogy akár a táskádat is lerakhatod a játszótéren és nem bántja senki). Szóval úgy meglepődtem hogy önkéntelenül magyarul kiáltottam fel: "Hát ezek meg mit csinálnak!". Erre felémfordul a legközelebbi és örömmel kiált fel: "Jé hát te is magyar vagy!"

Erre annyit mondtam neki: "Remélem én nem"

Rosszindulatú Vászka 2007.07.02. 14:41:56

Azé aztat nem vágom hová tűnt a pujó?
Mer aki elveszít egy frissen vásárolt üveg páleszt... Bár a tecsóban vesz páleszt, az nem sikeres ember.

riotter 2007.07.02. 15:09:40

A BKV-s kollegák nevében is köszönöm a pálinkát! Sajnos nálunk a kijáratnál szonda van, motozás nincs.... Úgyhogy bármilyen munkát vállalok (akár biztőrt is!)

Pampalini_ 2007.07.02. 15:11:24

Minden általánosítás nélkül!

"Nyugati" városunk "nyugati" kicsiny boltjábol, helyi, azaz "nyugati" fiatalok vannak kitiltva "nyugaton" elkovetett lopásért és randalírozásért. Ugyanezen "nyugati" fiatalok rongalják meg a "nyugati" buszmegállót és a "nyugati" buszokat. Teszik fel a koszos patájukat az ülésre, ahová én ülni szeretnék és dobalják szét a "nyugati" szemetet "nyugaton".

JDG 2007.07.02. 15:11:58

Namost az, hogy a hozzászólásokat nem moderáljátok, az egy dolog. De azért egy ilyen nulla történetnek nem kéne itt lennie szerintem, ha már nem nyílt posztolásról van szó.

Semmi nem történt, a levélíró meg csak saját magát járatja le a vinnyogásával. Jujjj, a biztonságiôrbácsi csúnyán nézett rám! Szánalmas.

Egyébként meg fél szemmel beleolvasva a posztokba... a magyar ne lopj feliraton nem megsértôdni kell, hanem be kell látni, hogy van alapja sajnos.

Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2007.07.02. 15:17:25

Nem értitek a poszt lényegét :D Barátunk elhagyta a pálinkát, sőt a PÁLINKÁT! (A vérem folyna inkább el-kiáltaná a bátyókám:) ) És ez itt a gond. Bár Vászka, a SPAR-ban vette a pálinkát, nem a tacskóban. És aki a tecsóba veszi, valóban nem sikeres ember. Exapósom, aki masszívan nem keres szarul (a nettója + nyögdíj az én bruttóm kétszerese, pedig én sem keresek szarul), szóval ő tudott a világból kikergetni, amikor minden hétvégén befigyelt a tesco gazdaságos barack. Ááááá... :)

Szóval a poszt lényege, hogy elhagyta a páleszt, és most nagyon szarul érzi magát szegény. Mondja ő, holott csak megitta, és ezzel takarózik a szegény balga belga előtt.

Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2007.07.02. 15:29:48

Jé, engem nem szeret a kommentmotor :D vagy csak *moderálva*? :D

rihe porrongy 2007.07.02. 17:06:04

Felszólítom Mariann Hajdut,ninimimit és Pampalinit,hogy azonnal nevezzék meg az általuk említett nyugati országok nevét!
Majd tojok nektek hülyén meghalni. höhö

lionking 2007.07.02. 17:09:12



csak a pontosítás végett, egyenruha a rendőröknek katonáknak van, a biztonsági őrök formaruhában kellene hogy legyenek.
Másrészt kitűzőt KELL viselniük, amin a saját nevük, valamint a cég neve is olvashatóan kell hogy látszódjon.
Amennyiben nem ilyen, akkor ezért (is) panaszt lehet tenni, valamint a SZVMSZK mint felettes hatóság (vagyonvédelmi kamara) lehet az eljárás miatt panaszt tenni, és megemlíteni, az alaki hiányosságokat is.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.02. 17:19:55

Shania!
A biztonsági őrnek csak ahhoz van joga, hogy belenézzen a táskádba. Belenyúlnia nincs joga, maximum kipakoltathatja veled!

kritikusolvaso 2007.07.02. 17:48:33

jajj pampalini hogy en hogy sajnallak hogy azon a csunya rossz nyugaton kell dolgoznod es elned. Borzaszto. Ott azt csuda rossz lehet az elet neked. Tudodmit? koltozz hazza es intezz el valamit valamelyik telefonszolgaltatonal csak ugy az osszehasonlitas kedveert. Nembirom ezeket az alszent majmokat akik idegenben panaszkodnak hogy mennyire szar helyen vannak...
rihe porrongy: a pampalini sztem nyugatszibériában van...

Sir Mortzosch 2007.07.02. 18:07:12

Dúvad...
semmihez sincs joga! Nem tartóztathat fel a szabad mozgásban. Nem kérheti el a papírjaid. Semmit nem csinálhat.
Rendőr igen, de egy boltban nem tehet semmit ellened. mondom: SEMMIT

ninimimi 2007.07.02. 18:17:50

rihe porrongy 17:06
Nem venném a lelkemre, hogy hülyén halj meg. Hát íme:
Ausztria, Németország (volt NSZK területe), Dánia, Svédország, Olaszország, Belgium
Ezek közül soha, egyetlenegyszer sem találkoztam bunkósággal. Unottság-udvariatlanság nyolcezerből ÖSSZESEN kb. háromszor fordult elő 30 év során.
Ezzel ellentétben kifejezetten kellemes élményt szereztek még egy egyszerű vásárlással, szolgáltatással is számtalan - igen sok - alkalommal. Ez az, amit talán így lehetne összefoglalni: emberek egymáshoz való NORMÁLIS viszonya. Az egyik, amitől egy társadalom, egy ország ÉLHETŐ.
Sajnos, nálunk a diktatúra is azon alapult, amin most is eléldegélnek a "politikusaink" (tisztelet az elenyésző kivételnek): az emberek egymás ellen fordítása, a társadalom megosztása. Mi meg vevők vagyunk erre.

kritikusolvaso 2007.07.02. 18:30:46

ninimimi!
remek! a szívemből szóltál!

Pampalini_ 2007.07.02. 18:39:59

Na. Tibor

Van szemelyes tapasztalatod? Vagy csak jól esett itt bebüffenteni ezt a kommentet, mert szar napod van? A kérdés sosem az volt, hogy jó, vagy rossz külföldön élni. Egyszerűen arra próbaltam felhívni a figyelmet, hogy itt sem működik minden tökéletesen a vendéglatas, szolgáltatás, vagy épp a kereskedelem területén. Ennyi volt a témában és nem több. Jöhetsz az otthoni ügyintézéssel. Volt benne részem. Ismerem. Itt a lakas bérlése volt uo. rohadt macera még most sincs vége. Nem kell sajnálni. Senki nem kérte. Tényeket írtam le.

kritikusolvaso 2007.07.02. 18:51:41

rajtad kivul minden "nyugatosnak" mas a velemenye... hmmm ez elgondolkodtato szamomra.
ja en NY eltem es tanultam egy par evet es en se ertek veled egyet. De sajnallak nagyon. Elarulnad hol szedted ossze ezt a rengetek keseruseget.. mármint hogy melyik orszagba?

ninimimi 2007.07.02. 19:04:03


"(Nyugaton) sem működik minden tökéletesen a vendéglatas, szolgáltatás, vagy épp a kereskedelem területén"

Na ez a semmitmondó, sokat sejtető általánosítás az, amivel minden érdemi eszmecserét tönkre szoktak nálunk vágni. Mondta valaki, hogy Nyugaton minden tökéletes? (Az csak a kommunista diktatúra volt. Legalábbis így tanultuk...)
Nyilvánvaló, hogy a nyugati rendszer sem tökéletes, fejlődik és éppen azért tud fejlődni, mert nem sértődik meg az átlagember sem, ha a hazája tökéletlenségeiről van szó.
Ettől még – sőt éppen ezért is – igaz, hogy sokkal élhetőbb, kellemesebb országok, mert az emberek sokkal nagyobb arányban tisztelik, becsülik egymást. Ezt a mindennapokban, ismeretlenként is kifejezésre juttatják, mert régen rájöttek – rájöhettek, mert nem a diktatúrával voltak „elfoglalva”-, hogy ez kölcsönös, kölcsönösen „kifizetődik”. Egymásnak tesszük – tennénk – élhetőbbé az országot.

ninimimi 2007.07.02. 19:39:28

Egyébként, ha már itt tartunk, íme egy kis összehasonlítás.
Ismerősöm németországi munkáját felhasználva, német rendszámmal akart használatba venni egy ott rendszám nélkül vásárolt gépkocsit. Egyik barátjával – ő a tanú rá, hogy így történt – benéztek az ottani „okmányirodába” megérdeklődni, mi a teendő, hogy a nevén legyen az autó. Noha németül hézagosan tud, tétovázás nélkül találták meg a megfelelő ajtót, olyan egyértelmű volt a feliratozás, piktogramos jelzésrendszer. A terembe lépve tépett egy sorszámot, majd amikor éppen elhelyezkedett volna a fotelben már meg is jelent a sorszáma az egyik ablaknál. Elkérték tőle a forgalmit, meg az útlevelét. SEMMI MÁST, csak ezt a kettőt. Eredetvizsgálati tanúsítvány, adás-vételi szerződés meg a többi polgárbosszantó igény szóba sem került. Ugyanis feltehetőleg nem azt tételezik fel az ügyfélről, hogy egy hétpróbás gazemberrel, tolvajjal, rablóval, orgazdával állnak szemben, hanem azt, hogy egy törvénytisztelő ÁLLAMPOLGÁRRAL. Az ezen kívüli esetekre meg ott van a Bundespolizei, azért fizetik az adót. A hétpróbás gazemberek, tolvajok, rablók, orgazdák földerítése nem az állampolgár és az okmányirodai munkatárs közreműködésén alapul.
Az okmányirodában csupán az adatok pontos bejegyzéséhez szükséges, fenti dokumentumokra (2 db) van szükség.
A két irat átadása után megkérdezték, van-e valamilyen igénye a rendszámmal kapcsolatban. Ismerősöm a monogramját, meg a születési évét kérte a rendszámra – természetesen a tartományi betűjelek után. Adtak neki egy bankkártyaszerű műanyag lapocskát és megmutatták a terem sarkában álló automatát. Abba kellett bedugnia a lapot és a kiírt összeget bedobnia. Ez a kb. 50 euró volt az átírás, meg a rendszám ÖSSZES költsége. (Kifejezetten nagy motorú gk.-ról van szó.) Majd a szerkentyű elkezdett csörögni-zörögni és alul kijött belőle a 2 db új rendszám a monogramjával, meg a születési évével.
Mire visszament az ablakhoz készen volt az új forgalmi az ő adataival. Jó utat kívántak neki, és 9 perccel a terembe lépését követően nála volt az új rendszám, meg a forgalmi.
Hogy is van egy ilyen történet minálunk? Miért is van másképp?

kritikusolvaso 2007.07.02. 19:50:10

Majd pampalini elmeseli hogy az nem is ugy van! mert neki olyan de olyan rossz tapasztalata van hogy csak na!

kritikusolvaso 2007.07.02. 19:51:44

az elozo hozzaszolasom eltunk...

hatos 2007.07.02. 20:42:51

ninimimi 2007.07.02. 19:39:28

Nekem ez nagyon sci-fi-nek tűnik, pedig Star Trek-en nőttem fel!
Ettől függetlenül elhiszem, csak overload van, ha megpróbálom elképzelni egy magyar okmányirodában!

., (törölt) 2007.07.02. 21:05:35

És most mi van? Leelenőriztek és kész.

nonok 2007.07.02. 21:09:42

hatos
Bizony, milyen sok "csókos", haveri státusz, kapcsolati (pénz) alapon betölthető, közpénzes munkakör válna fölöslegessé.
Ha nálunk is így lenne.
A rendszámtáblagyártó, hazai (pénznyerő)automatáról már nem is beszélve...
Ajaj! És ráadásul még a végén nem baromságokkal töltené a polgár a fél életét, a sokszoros díjak fejében. Hűha, mi lenne itt. A rendőrség meg nem az átlagpolgár papírjait lapozgatná az út szélén. Hanem mondjuk az autótolvaj bandavezérek fülét fogná. És akkor például eredetvizsgálatért se nekünk kellene kálváriát járnunk. De miket beszélek!? Ilyen jó kis pénznyerőt ki tenne taccsra?!

hatos 2007.07.02. 21:47:01

nonok

Szívemből szóltál, én se tudtam volna szebben megfogalmazni!!!

Mike36 2007.07.02. 22:44:55

ezt a f*szságot
látták hogy vmit eltettél, megnézték, HVG, pont
nem tudom miért kell a semmit felfújni és fél oldalas rinyálást előadni

Mike36 2007.07.02. 22:48:16

Kaisers jó hely
velem azért üvöltözött jó 8-10 éve egy nő, hogy miért válogatom ki az első osztályú citromok közül a jót
kosárt lebasztam a földre és azóta be nem tettem oda a lábam :)

Mike36 2007.07.02. 22:50:18

egyébknt én a Sparokba mindig kosár nélkül megyek be
az Auchanba is soxor, ugyanis az francia üzlet, ott nem csinálnak ebből ügyet

Alnitak 2007.07.02. 23:33:03

Nem baj ha nem értem mi a gond?

A biztonsági őr azért van hogy őrizze a biztonságot!

A bolti kamerák szarok - ha lát is valamit az a szerencsétlen őr akkor sem tuti hogy az ugy van, ezért le kell ellenőrizze, ezért kapja a fizetését!!!

Ha egy biztonsági őr tapló akkor figyelmeztetni kell, hogy hé öcsi tudd kivel beszélsz..., illetve lehet ellenkezni is, hogy már pedig te tudod hogy nem loptál semmit, kockáztasson, hivjon rendőrt vagy engedjen utadra...

Pl. ebben az esetben is valószinu hogy a két őr közül az egyik ugye kint sétált mikor bejöttél lehet látta nálad az ujságot - közben a társa kamerán azt látta hogy te valami elraktál, de hogy mit azt nem tudta... És mikor látták hogy az újságot raktad el már békén is hagytak...

Tiboricus Maximus 2007.07.03. 06:24:53

Kedves Homar!

Egy szornyu tapasztalatomat szeretnem megosztani veled ami a k..-i Tecsoban tortent velem meg ket eve. Vasaroltam ezt, azt, amazt, mikor is a penztartol valo tavozaskor becsipogott a kapu. Erre elegge el nem itelheto modon az EGYENRUHAS (Mi folyik itt keremszepen? Mi ez a fasizmus?? Mar a biztonsagi ornek is egyenruhaja van??) biztonsagi or, felhaboritoan udvarias modon megkert, hogy faradjak be veluk az irodaba! EGYENRUHAS EMBEREK KISERTEK! Ezt a megalazast! Ilyen nyugaton nem tortenhet meg! Aztan az irodaban KETTEN (erted? tuleroben) kertek meg, hogy mutassam meg mit vettem es nyissam ki a taskamat is. A taskamban pedig volt egy felbontatlan, kulfoldon vasarolt DVD amiben benne volt a csipogo. Hihetetlen bunko, paraszt modon nekialltak leelenorizni a DVD-m vonalkodjat (ez is micsoda megalazas!) majd mikor 2 perc alatt kiderult, hogy nem loptam, gusztustalanul udvarias modon elnezest kertek es megkertek, hogy irjam ala a jegyzokonyvet amiben a legmocskosabb aljassaggal az igazsag kerult rogzitesre. Aztan annyira de annyira felhaborito modon kisertek ki (MAR MEGINT EGYENRUHASOK VEZETGETTEK!! Erted?? Jo hogy rablancot nem tetek ram!), hogy idegessegemben a kijaraton mentem ki! Hat ez folyik ma Mo-n, ezert kell mindenkinek aki palinkat vasarol elobb utobb elhagyni ezt a sok sebbol verzo Maria orszagat!

Tisztelettel:

T.

kritikusolvaso 2007.07.03. 07:26:18

Aki ugy gondolja hogy az az eljaras hogy vasarlas utan a tulkepzett biztonsagisok egy hatso helysegbe kisernek rendben van, azoknak kis hazank tokeletesen megfelelo hely. De nem ertem ezek az emberek miert olvassak a homart? Hoszen barmely problema megkozelitheto ezzel a felfogassal is.
- Romlott a kaja amit kaptal: na es nem kell megenni mit kell azon rinyalni
- Ellopjak a szallodaban a penzed: na es, valamibol nekik is elniuk kell, egyebkent is minek hagyod ott a penzed
- Szerviz nem javitja meg a notebook-odat: mer nem vettel mas tipust, mindenki tudja hogy az egy rossz fajta
stb.

Kivancsi vagyok hogy a sok "nem ertem mi a gond" -os kommentezonek az edesanyjat hatrakisernek a hatso szobaba a helyi ketdiplomas biztonsagisok akkor mit mondananak:
Ja persze mama menjél csak hiszen a munkajukat vegzik....

Tiboricus Maximus 2007.07.03. 08:03:19

Kedves Na. Tibor,

A hatso helyisegbe kiseres nem azert van, mert ott neked majd letepik a kormodet az avosok, meg anyadon eroszakot tesznek, hanem mert hadd ne mar az egesz aruhaz szeme lattara pakoltassak ki veled a taskad tartalmat. Vagy te szivesen kiteregetnel mindent ami nalad van? (Barmikor? mikor pl sportolasbol jossz es a taskad tele van budos cuccal?) Es a kiserest valamint a vizsgalatot is lehet udvariasan vegezni. Ha nem udvarias az or akkor lehet rinyalni, ha meg az akkor tessek tudomasul venni, hogy vannak szabalyok amiket a vasarloknak is illik betartani. Amint a levelbol kiderult nem voltak parasztok az orok, akkor meg minek sikoltozni, mint egy furdoskurva?

kritikusolvaso 2007.07.03. 08:58:22

megismetlem hatha most eljut:

"Aki ugy gondolja hogy az az eljaras hogy vasarlas utan a tulkepzett biztonsagisok egy hatso helysegbe kisernek rendben van, azoknak kis hazank tokeletesen megfelelo hely."

Tiboricus Maximus 2007.07.03. 09:39:24

Nem valaszoltal? Te kipakolnal a hatizsakodbol ott az eladoretben, mert nem kivansz hatramenni? Megismetlem, hatha most eljut:"Es a kiserest valamint a vizsgalatot is lehet udvariasan vegezni. Ha nem udvarias az or akkor lehet rinyalni,"

kritikusolvaso 2007.07.03. 09:43:27

Igy van en nem mennek hatra!

Tiboricus Maximus 2007.07.03. 10:12:00

hat akkor mit tennel? nekiallnal balhezni? hivatnad az igazgatot? rendort hivnal? ahelyett,hogy megmutatnad a taskadat hatul ok szabadkoznak, te meg balra el. mindenki udvarias es mosolyog, ok udvariasan a munkajukat vegzik, te meg udvariasan hagyod oket. (ujfent hozzateszem, ez csak akkor all, ha udvarias a szemelyzet) Hidd el, ha nem vagy saros es udvarias vagy veluk viszonozni fogjak es meg ok kernek elnezest. Persze, a te hozzaallasod eleve nem a fajdalommentes megoldast kesziti elo. De akkor ne is csodalkozz.

kritikusolvaso 2007.07.03. 11:24:38

Ez elvi kerdes TT!

De ugy tunik te elegedett vagy ezzel az ugyintezessel. Es mivel itt nalunk adnak egy szolgaltatast (marmint hogy barkit kivehetnek a sorbol /secusnak kinezo secusok/ es hatrakiserhetik ellenorzesre, te pedig vevo vagy erre a szolgaltatasra ezert mondom hogy neked: "...kis hazank tokeletesen megfelelo hely". A masik lehetoseg hogy te is biztonsagi or vagy es veded itt a munder becsuletet.

2007.07.03. 11:46:29

N. Tibor, igen, megtehetik, ha beleegyezel. ha nem, akkor meg joguk van rendőrt hívni illetve a rendőri intékedésig ott tartani. mellesleg ez így van egész júrópában, szóval még csak azt sem tudom tanácsolni, h vándorolj ki, mert akkor te boldogabb leszel, itt meg egy hülyével kevesebb lesz.

2007.07.03. 11:51:55

ménem jelenik meg. azért leírom mégeccer Na. Tibornak. a biztonsági őröknek joguk van megkérni arra, h fáradj a velük ellenőrzésre, neked jogod van erre nemet mondani, nekik meg joguk van a rendőrt hívni és a rendőri intézkedésig erőszak alkalmazása nélkül ott tartani. és ez így megy egész júrópában, szóval azt sem tudom tanácsolni, h vándorolj ki, mert neked ott jobb lesz, itt meg egy hülyével kevesebb...

Tiboricus Maximus 2007.07.03. 11:57:02

Nem valaszoltal. Mit tennel te? Elvbol?

kritikusolvaso 2007.07.03. 11:57:10

kedves avman jelenleg becsbe elek es biztonsagi orokkel akkor szoktam talalkozni ha hazalatogatok...

McWolf 2007.07.03. 12:33:00

Mondjuk ez egy viszonylag tényléeg fair eljárás volt, semmihez sem értek hozzá, hátsó kijáratot is felajánlották.
Kellemetlen, ha az embert átvizsgálják, de megtörténik. Ezért vannak fizetve és nem extráztak rá kis anyázással, vagy köcsögösködéssel a bérükre.

Tiboricus Maximus 2007.07.03. 12:34:23

Na,Tibor.
Nem tudom Becs melyik reszen elsz, hogy ott nincsenek biztonsagi orok, de elarulom, hogy amugy Europaban mindenutt vannak. Az USA-ban is. Kozel-keleten is. Ausztraliaban is. Japanban nemtom, de gondolod utananezek.Ugy latszik neked biztonsagior-fobiad van. Mivan? Annak idejen nem vettek fel? :)

kritikusolvaso 2007.07.03. 12:42:38

:) Grinzingbe elek es tenyleg nem talalkozok biztonsagi orrel soha. Viszont uzleti ugyek miatt heti 1-2 szer haza kell jonnom es engem kifejezetten zavarnak. Nem tudok jo izuen vasarolni ha a 5 meterre valaki bamul. Egyebkent NY ban is eltem igaz az mar 7 eve volt Montclair, New Jersey be es ott is vannak nagy aruhazak de ott se talakoztam biztonsagi orokkel. Egyedul a reptereken voltak.

Tiboricus Maximus 2007.07.03. 14:29:25

Regen jartal az USA-ban utoljara:) Mindenhol egyenruhas biztonsagi orok a parkolotol a boltig...Europa detto. Sajnos ha tetszik ha nem ezzel egyutt kell eljel. Amig nem parasztok addig nincs veluk gond.

Mrs.Sveet 2007.07.03. 15:06:52

Szerintem csak azt zavarja ez az eljárás
aki szokott lopni.

System failure. :) 2007.07.10. 19:59:36

Több pontban nem értek egyet:
Ha zavarta a "biztonsági őrök" kiléte, akkor megkérhette volna hogy igazolják magukat. Nem nagy dolog, nem utólag kell felhánytorgatni.
Én semmi kivetnivalót nem találok a történetben.
Azt ugye meg nem gondolta komolyan hogy
mindenkit fejben tartanak hogy ki mivel mászkál???
El kell tenni a cuccost és kész.
Vagy ha nem akkor megkérdezi hogy kapható-e boltban és ha igen, lematricáztatni.

Randomerrorgenerator 2007.09.01. 20:51:10

Pampalini_ 2007.07.02. 18:39:59

Nem lehet, hogy te csak azt hiszed, hogy nyugaton élsz?! Nyugatafganisztán nem nyugat.
süti beállítások módosítása