Tékozló Homár

Álellenőrgyanús figura szedi a pénzt a 73-as buszon

2007.07.18. 00:11 | szily | 61 komment
Speedet majdnem levette 5 ezer forintra egy argentin mezes, mobiltelefonos fickó a buszon, aki azt állította, hogy ellenőr, és éppen rendőrt hív a következő megállóba. Gyanús, nagyon gyanús. Aki arra jár, tartsa nyitva a szemét, fényképezze le telefonnal, ha nagyon bátor, tegyen úgy, mintha nem lenne bérlete, és írja meg az élményeit a Homárnak! A gyanús sztori kattintás után olvasható.

Kedves Homár,

Nem tudom ez a levél befér-e hozzátok, hiszen kettőn áll a vásár minden esetben, de személy szerint a saját felelősségemen túl ezt egy hatalmas botránynak és pofátlanságnak tartom ami történt. Vasárnap délelőtt jöttünk haza a párommal a Keletitől (vonattal jöttünk), és felszálltunk egy 73-as buszra, mely épp akkor érkezett.

A Kazinczy utcánál felszállt az első ajtónál egy teljesen átlagos kinézetű fickó, mondhatnám nem éppen bizalomgerjesztő fejjel, argentin futballmezben (mi a busznak kb az első egyharmadánál álltunk). Simán elhaladt az első néhány szék mellett, majd hozzánk odalépve előhúzott egy karszalagot, és jegyeket bérleteket kért.

Páromnak volt jegye, de nekem nem volt bérletem, (mivel azt inkább otthon hagytam a vidéki út előtt), és ezt közöltem is az ellenőrrel, mire ő rögtön rávágta, hogy akkor személyit. Közöltem vele, hogy az sincs, majd mondtam, hogy leszállunk a következőnél. Erre ő előhúzta a telefonját, majd a már a fülében lévő headsettel kombinálva elkezdett valamit nyomogatni rajta, és a következők hangzottak el: "Rendőri intézkedést kérek az Astoriához".

Én közben jeleztem,. és mondtam neki, hogy sietős a dolgunk, fáradtak vagyunk, és nem fogjuk megvárni a rendőrt. Erre ő elkezdett nagyobb hangon beszélni, hogy de igenis meg kell várnunk, és ötezer forint lesz, fejenként kettőfél (a párom nem mutatta a jegyét, megjegyzem tőle nem is kérte). Időközben a megállóba ért a busz, leszálltunk, és indultunk volna tovább, amikor is az "ellenőr" megragadta a karom, és közölte, hogy nem megyünk sehová, mert meg kell várni a rendőrt.

Mivel magasságban én is ott voltam ahol ő (max szélességben nem), nem hatott rám a megfélemlítés eszköze, kihúztam a kezem, és mondtam, hogy ezt talán nem kéne, és párommal elindulva mentünk tovább. Ezek után már csak hátulról hallottuk az üvöltözést : "na mi van buzikám, ennyi sincs benned...?" Ennyi a történet, és ezek után a konklúziók, mert kétségem sincs azzal kapcsolatban, hogy egy állellenőr próbált megvágni minket.

1) Ellenőr manapság sosem jár egyedül (ő a töküres buszon egyedül szállt fel, és csak minket célzott meg), és főleg nem ilyen egyszerű ruhában, igazolvány, szám, stb nélkül

2) Rendőrt hív, oké, de kicsi a valószínűsége, hogy pont az adott megállóban ismeri a kolléga számát, illetve, hogy a központ küld neki villámgyorsan valakit, azonfelül, hogy egy sima ellenőr nem headsettel bedrótozva ellenőriz.

3) A "fejenként kettőfél lesz"-ből látszik, hogy eljutottunk a következő lépéshez, megpróbálja kicsinyíteni a dolgot, hogy hátha...

4) és mivel ettől sem estünk a falnak, jött a fizikai kontaktus, de jelen esetben ezzel sem jutott semmire... és ezt követte az ócsárólás, de már csak hátulról. A történetben az a félelmetes, hogy vajon hány ember dől be annak, hogy van egy ócska karszalagja, és azzal, plusz egy határozottabb kiállással, és erre utaló megfélemlítő testfelépítéssel emberek tömegeit (nőket, időseket, fiatalokat, akik megrémülnek tőle) húzza le sok-sok pénzzel (és nem is merek belegondolni, mi történhetett volna, ha előveszem az igazolványt, bérletet, stb, és kikapja a kezemből. Bunyó a visszaszerzéséért?). Kíváncsi lennék, a BKV-nak mi az álláspontja ezzel kapcsolatban, mivel erős a sansz arra is, hogy egy szabadnapos/ex ellenőr próbálta egy kis mellékeshez juttatni magát.

Üdvözlettel,

speed

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.18. 00:15:56

Túlórázunk, Homár polgártárs?

Undorító mi megy ott fönt a "kedves kis" fővárosunkban...

KicsiNaiva 2007.07.18. 01:06:33

Elég átverésgyanús.
Én még nem találkoztam focimezes ellenőrrel...

Opopanax 2007.07.18. 01:21:08

Viszont én láttam már BKV egyenruhás focistát.

KicsiNaiva 2007.07.18. 01:33:39

Még jó. Az sokkal gyakoribb jelenség :D

Jaszy76 (törölt) 2007.07.18. 06:33:05

Argentin mez? Ganksztazoli.

Vityaz 2007.07.18. 07:10:19

1. Mikor Miskolcon tanultam, messziről lehetett látni, ki az ellenőr, mert egyenruha volt rajtuk, nem tudom, most hogy van. Ennyivel is "praktikusabb" a civil viselet, legyen az akár argentin mez...
2. Láttam már ellenőrt egyedül.
3. Ha megbüntet, akkor kapnod kell büntetőcetlit, azon minden fontos rajta van.
4. Bárkinek lehet headsetje.
5. Elvileg elkérheted az azonosítóját.
Tessék sétálni, vagy vonaljegyet venni.

ALCU 2007.07.18. 07:14:51

Egy valamit nem értek: ha tényleg álellenőrről van szó, miért kellett volna várni a rendőrre?? Vagy lehet, hogy van egy álrendőr haverja?

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.18. 07:24:12

Szerintem, ha ez vasárnapi sztori, akkor csak készült az esti Copa döntőre. Úgy gondolta, hogy a meccsig még túlórázik.
Vígasztaljon az a tudat, hogy elsz@ródott a napja, mert az argentínok csúnyán kikaptak.

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2007.07.18. 07:59:13

fizikai kontaktus után földbedöngölés
brutális megrugdalás, esetleg vipera előkerülhet
Jogos önvédelemnek hívják (a viperásat sajna már nem), de egy álellenőr úgysem fog rendőrségre menni.

Layosh 2007.07.18. 08:00:06

Nem álellenőr volt az hanem igazi. Igen, mostanában egyedül járnak, mert kell a többség a metróhoz. Az, hogy ilyan bunkó, nem újdonság. A rendőr hívás csak kamu volt, hátha beijed tőle a delikvens.
Azt nem értem, hogy engem miért nem fog meg egyiksem(mondjuk van bérletem, de volt, hogy nem volt nálam és elkaptak), akkorát levágnék neki, 8-napon belül még magához sem térne. Jah, hogy ránézésre nem érdemes kötözködni a nagyobbal? :) Soha nem büntettek meg, mindig elengedtek.

ducas 2007.07.18. 08:02:27

Azt mondd meg, hogy hun vót a bérleted?
Én fizetek, mint a katonatiszt, Te meg ingyé utazgacc itten...Az argentín ember meg kiszúrt, hogy össze-vissza repdes a nézésed, hát naná, hogy le akart nyúlni... Máskó meg vegyé jegyet és adjad át a helyedet azoknak akiknek rossz a lábuk...

Taktikai Reset 2007.07.18. 08:36:42

Még jó, hogy nem volt bicikli nálad...

bugyifiu 2007.07.18. 08:40:09

Ezt a részt nem értem:

"de nekem nem volt bérletem, (mivel azt inkább otthon hagytam a vidéki út előtt)," Miért, újdonság volt, hogy a Keletiig el kell jutni vhogy, meg vissza????
Jó nagy igavonó állat vagy....

Bírom az ilyen pampogó %!@&$ majmokat, akik nem tartják be a kötelességeiket, de jár a szájuk...

Seduxen (már NEM dr.) 2007.07.18. 09:06:37

Miért nem írtad fel a számát? Tuti rajta volt a hátán, meg a neve is :-))

Józan paraszt (törölt) 2007.07.18. 09:09:10

Bugyifiuval értek egyet, 100%-ban?

Ha már ekkora fasz vagy ne reklámozd, inkább örülj, hogy ingyen megúsztad.

Ez a Homár is egy jó nagy köcsög, minden barom levelét úgy hozza le, mintha az a kőbe vésett igazság lenne.

Pont, mint a Blikk, besároznak valakit, max. helyreigazítanak, azt már úgysem olvassa a kutya sem.

Piripok 2007.07.18. 09:14:00

Azért az ellenőrök a metrók kivételével még mindig civilben járnak, nem? És néha bizony egyesével, főleg a kevésbé fontos buszjáratokon. Szerintem igazi ellenőrre bukkantál, bár tény, hogy nem volt túl kedves, de azért olyan nagyon ti sem voltatok együttműködőek... ez persze őt nem mentesíti semmi alól. Engem lenyomnak, mint a bélyeget, úgyhogy nem pattogok. :) Ha nincs jegyem, fizetek, ez egy ilyen műfaj.

wachaz · http://tvmusor.tv 2007.07.18. 09:24:05

Tehát blicceltél és lebuktál. Akkor most őszintén, még ha tényleg álellenőr is volt: a te szemszögedből nem mindegy kinek fizeted ki a büntetést?

Ez már olyan, mint a kordonbontás: ha a kordon legálissága megkérdőjelezhető, akkor lebontani is szabad, tehát ha esetleg hamis az ellenőr, akkor potyázni is szabad. Jó.

Lama 2007.07.18. 09:38:45

wachaz: Persze! Ha hamis az ellenőr akkor potyázni is szabad. Nemhiszem hogy az "álellenőrnek" volt jegye, és nehogy már ő törjön feletted pálcát :D

És ha már az ellenőröknél tartunk!
Én 5-6 év alatt 2 alkalommal találkoztam jófej ellenőrrel is, ritka az ilyen, DE VAN!

papugaja 2007.07.18. 09:50:28

Az álellenőrt el kell csípni, ezt pedig így lehet:

Szabályosan, bérlettel utazva ha felbukkan egy ilyen alak, be kell húzni a csőbe: Nincs nálunk semmi.
Rendőrt hív? Jó, hívjon.
Ha megjön a rendőr (és tényleg az), akkor bemutatjuk a bérletet, majd megkérjük a rendőrt, hogy ellenőrizze az ellenőr igazolványát.
Ha nem akaródzik jönnie a rendőrnek, akkor hívjunk mi.
Ha az ellenőr által hívott rendőr sem tűnik rendőrnek, hívjunk legalább két rendőrt.

wachaz · http://tvmusor.tv 2007.07.18. 10:16:26

Lama: "Nemhiszem hogy az "álellenőrnek" volt jegye"

Azért itt már jelentősen begörbül a tér, hamarosan létrejön egy fekete lyuk a kontinuumban.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.18. 10:35:10

Egyébként mivel beismerted, hogy potyáztál legközelebb menjél inkább biciklivel és lyukassz jegyet. Vagy menjél inkább fogaskerekűn és ne lyukassz jegyet.

Seduxen (már NEM dr.) 2007.07.18. 10:50:55

Hiába no, aki bliccel, az sikeres ember nem lehet... Vagy éppen ők a sikeresek? Én má' egyre kevesebb mindent értek. V.é.d kihagyott még egy eshetőéget: ne menj biciklivel, és lyukassz jegyet! Vagy ne menj jeggyel, és lyukassz biciklit... Vagy maradj otthon a se**eden!

tehenke 2007.07.18. 11:24:36

Kicsit félrement a téma. Nem bliccelt a cikkíró, egy hónapra megfizette előre a menetdíjat azzal, hogy bérletet vett. Amúgy Focistának én sem mutatnám meg a bérletem, ha van a hátán szám, ha nincs. A Rendőr hívás nem jó ötlet, mert írta, hogy ott volt a párja, még megerőszakolják. Szerintem valami idegen nyelven kell válaszolni, attól általában lefagynak. Lehetőleg minden mondatot más nyelven....

Seduxen (már NEM dr.) 2007.07.18. 11:47:00

"Nem bliccelt a cikkíró, egy hónapra megfizette előre a menetdíjat azzal, hogy bérletet vett". Ez kicsit érdekes megközelítése a témának. Tudtommal abban az esetben is pótdíjat vagyok köteles fizetni - nem is keveset - ha érvényes utazási igazolványt nem tudok felmutatni. Már persze ha IGAZI ellenőr jön, és nem "Lionel Messi"...

wachaz · http://tvmusor.tv 2007.07.18. 11:51:53

tehenke:
"Nem bliccelt a cikkíró"

Figyu:
"de nekem nem volt bérletem, (mivel azt inkább otthon hagytam a vidéki út előtt), és ezt közöltem is az ellenőrrel,"

Ha nincs nála amikor köll, akkor fizetni köll. Itt nincs olyan, hogy a házim kész, csak a füzet maradt otthon.

Piripok 2007.07.18. 12:13:03

Én is úgy tudom, hogy nem bemondásra megy. Nem is értem egyébként, hogy miért hagyta otthon. Vidéken notórius tolvajbandák békávébérletet lopnak?

Kőváry Orsolya · www.irodatunder.hu 2007.07.18. 12:36:20

Én egyszer a 32-es buszon találkoztam egy olyan "ellenőrrel" aki szintén egyedül volt, azoktól, akinek nem volt jegye, elkérte az igazolványt, fölírta az adatokat, csekket is adott, de senkivel nem iratta alá.

oil.ali 2007.07.18. 12:38:43

Én szoktam bliccelni. Megvan rá az okom, személyes ügy, ne firtassuk. Az éves bérletemet apunak adom, őt ne büntessék meg.

1. A helyzet pedig az, hogy az argentín mezes tényleg igazi ellenőr volt.

2. Szinte biztosan nem hívott rendőrt, ha igen akkor is egyedűl volt, ti pedig ketten, szóval nem sokat ért volna el vele, ha meg is várjátok... ("igen? milyen buszon? ne haragudjon biztos úr, mi itten csak ácsorogtunk, ez az alak meg idejött..."

3. Találkoztam már igazi "szeretlek gizis" börtöntetkós ellenőrökkel is. Kigyúrt barmok voltak a gödöllői héven, de még azok sem értek hozzám. Mondjuk, amikor nem igazoltam magam, akkor leköpött az egyik, de ez benne van a játékban. Volt szemtanú, már nem dolgozik a BKV-nál gondolom (remélem)

4. Ha a BKV véleményére vagy kíváncsi, akkor kérdezd meg őket. Ne az e-mailos ügyfélszolgálatnak írj, mert azt a kutya nem fogja megválaszolni - én amikor kiszúrtam, hogy valaki az én nevemben utazgat és büntetteti szarrá magát, vagy tizenötszőr írtam nekik, még csak válasz sem jött. Irj nekik ajánlott levelet, arra válaszolnak, bár abban sem lesz köszönet.

5. Ha bliccelsz, ne mond, hogy nem bliccelsz. A BKV szolgáltatási szinvonalát, az utasokkal szembeni viselkedését és az árakat - annak tudtában, hogy Ők egy privilégiumot élvező vállalat, csak így tudod kritizálni. Ne tagadd le, csak szállj le. Ha sietsz vegyél jegyet. A nagy ellenőrzések miatt most mindenki hirtelen elkezdte sajnálni a BKV-t, hogy mennyire szar nekik, de ez nem igaz. Csak a PR jó. Bliccelj "becsületesen" és nem fogsz konfrontálódni senkivel.

Álljon itt egy tanulságos:

"Jegy van?" "Nincs" "Lesz?" "Nem." "Jó, szép napot" "Viszlát"

wachaz · http://tvmusor.tv 2007.07.18. 13:11:10

"A BKV szolgáltatási szinvonalát ... csak így tudod kritizálni."

Ne fizessünk TB-t, mer' milyen szarok már a kórházak. Hogy képzelik má'. Szolgáltassak nekem színvonalat mások pénzéből, majd akkor fizetek, addig "bliccelek becsületesen".

Továbbá fogjunk össze, ha senki nem vesz jegyet, akkor tutira lesz légkondi a Combinón, és lesz kétanyanyelvű, borotválkozott, hétzenés ellenőr is.

nyekk 2007.07.18. 13:28:08

Jó,jó! Amiket itt össze-vissza írkáltok, az rendben van. Csak azt nem értem, hogyan sűllyedhet egy ember odáig, hogy elmegy ellenőrnek a BKV-hoz, vagy parkoló társaságokhoz? Akkor már lopni becsületesebb dolog.

Fedup Sári 2007.07.18. 13:43:54

>>"Nem bliccelt a cikkíró, egy hónapra megfizette előre a menetdíjat azzal, hogy bérletet vett". Ez kicsit érdekes megközelítése a témának. Tudtommal abban az esetben is pótdíjat vagyok köteles fizetni - nem is keveset - ha érvényes utazási igazolványt nem tudok felmutatni.

Fedup Sári 2007.07.18. 13:45:53

na még egyszer:

" "Nem bliccelt a cikkíró, egy hónapra megfizette előre a menetdíjat azzal, hogy bérletet vett". Ez kicsit érdekes megközelítése a témának. Tudtommal abban az esetben is pótdíjat vagyok köteles fizetni - nem is keveset - ha érvényes utazási igazolványt nem tudok felmutatni."

ld.: jesz.ajk.elte.hu/arato14.html

Tanulságos, ajánlom mindenki figyelmébe. Kitér a "bérletbemutatáskor" szedett sáp jogosságára is. Pedig a tanulmány megírásakor nem 2500 volt, mint most.

oil.ali 2007.07.18. 14:03:54

wacahaz

Én nem ezt mondtam. Nem hiszem, hogy a polgári engedetlenség működne ebben az esetben, komoly budapesti és kormányzati együttműködés kéne (sose lesz). De a tény attól még tény marad: a buszok olyanok amilyenek, az ellenőrök olyanok amilyen és igen, a combinók is olyanok amilyenek. Ezt a dolgot nem helyes a TB fizetéssel összehasonlítani, mert a TB egy kötelező felelőségvállalás egyrészről, és a saját érdekedet szolgálja. A BKV az utobbi 10 évben nem szolgálja egyáltalán az utasok érdekeit, lépten nyomon alájuk tesz, mindezt pedig európai szinten nézve is igen magas áron teszi.

/ Csak egy példa: Rómában órás jegyek vannak, kb 20 Ft-al kerűlnek többe, mint a vonaljegyek, és egy óráig azzal és oda utazol, ahová és amivel csak akarsz. Ez Európa. Ott is vannak ellenőrök, nagypofájú mosolygós alakok, akik, amikor még nem ismertem a rendszert és csak szorongattam az autómatából megvett, de nem érvényesített jegyet, érthető angolsággal elmondta, hogy mi a helyzet, mi miért nem jó, majd elengedett. Vagy mondhatnám Bécset a 4 EUR (1000 Ft-os) napijegyekkel - az is messze van még. (Budapesten 1 350 Ft - néha szoktam venni)/

Ehhez képest itt Pesten - csak megvetést meg kommandóssorfalat találok a metróban, és büdös szájú ápolatlan, alulfizetett ellenőröket, akik csereberélik egymás közt a megbüntetettek címeit, hogy legalább a kenyérre fussa. Ettől vagyunk még kurva messze, tudod? Lehet dumálni a TB-ről, meg az "ugye amikor a boltban megveszed az üditőt azt is kifizeted, vagy nem" témáról. Viszont ha egyszer vettem egy szar üditőt, akkor többet nem veszek olyat. A háziorvosomat is le tudom cserélni. A BKV-met nem. Max kocsira - pfujj - vagy bicajra. Én tavasztól őszig ezt teszem. Továbbra is csak akkor fizetek a jegyért ha nagyon nagyon sietek. Inkább gyalogolok két megállót egy olyan állomásig ahol nincs ellenőr, vagy megyek busszal.

Ja, hozzátenném, volt egy rövid időszak, úgy három évvel ezelőtt, amikor jól belerugtak az akkori BKV vezér fenekébe, és elkezdték takarítani a BKV + buszokat, meg ilyesmi. Az tetszett. Végig volt bérletem. Most mennek ki a milliárdok a metróaluljárók felujítására. Én pedig pont leszarom, hogy hogy néz ki az aluljáró, mert ott töltöm a legkevesebb időt. A metrón utazom, az legyen tiszta. És az sem érdekel, hogy európa leghosszabb és legszebb villamosa a kobiné, ha egyszer nem lehet rajta elférni és meg lehet rajta fulladni.

Na jó, vissza dolgozni. Bocs a kifakadásokért...

Piripok 2007.07.18. 14:17:41

Teljesen értem a kifakadásaidat, és a minőség valóban nem az igazi, az ár-érték arány meg pláne hajmeresztő. Az áraink már egészen nyugatiak. De ha az ember igénybe veszi a szolgáltatást, akkor fizet érte és pont. Különben nem lesz jobb soha, az árak meg kúsznak fel - ördögi kör.

A biciklizésben viszont teljesen egyetértek, én is két keréken közlekedem. A klíma és a szellőzés egészen biztosan jobb. :)

wachaz · http://tvmusor.tv 2007.07.18. 14:27:00

Fedup Sári:

Köszi a linket, végre megvan a mostjólmegmutatom-okosmenőgyerekgyár: innen gurulnak ki azok, akik potya közben "egyoldalúan elállnak a szerződéstől", és őket "egy nemhatóság nem korlátozhatja a személyi szabadságukban".

wachaz · http://tvmusor.tv 2007.07.18. 15:03:29

oil.ali:

A kifakadás oké, de ugye látod, hogy ez nem visz jó irányba? Szerinted érdekli a BKV-t, hogy (többek közt) te is öntörvényűleg bünteted, neveled? Annyit lát, hogy a bevétel alapján leosztva ott összesen 17-en utaznak, ahol valójában az alsó két lépcsőn vannak ennyien.

Mit tegyen:
- emeljen árat, csakhogy nőjön a színvonal, valamint tutira szívassa azokat akik fizetnek, és erősítse a potyázók tudatosságát, hogy naugye megérte bliccelni,
- vagy esetleg bagóért vegyen fel még 170 megütlekgeci-szálkáslegényt, akik hátha egálba hozzák a mutatót, és amiből lehet majd szép prezentációt csinálni a miérténvagyokjófőnök mítingekre, illetve a pótdíjból és az átnevelt potyázókból még Audira is futja.

Szerinted melyik az esélyesebb?

A külföldi példa szép, az ilyenekre én is mindig elmorzsolok egy könnycseppet, de ott sem azért van színvonal, mert az utasok amúgy meg nem fizettek. Sokan fizetnek, van miből fejleszteni. Mégha egy részét le is nyúlják, akkor is több marad másra. A magyar olyan, hogyha nem büntetik és ellenőrzik akkor kiskapura játszik.

Az üdítőspéldád jó, mert ha veszel egy kólát és kiderül, hogy szar, akkor utána hiába állsz neki olyan kólát lopni (szarér' nem fizetek alapon), attól az max rosszabb lesz.

Seduxen (már NEM dr.) 2007.07.18. 15:13:51

Igen, hasonló kaffogás ment azon is, hogy effektíve szerződéses jogviszony jön létre a Bkv és az utazó között azzal, hogy bérletet vesz, és emiatt pl. perelni lehetne a bkv-t azé' mert monnyuk késnek a buszok. Ezekből tudod mikor lesz bármi is? pont akkor... Lehet szidni egy szabályt, hogy szar - szerintem is az, mert ha vissza akarják szorítani a bliccelést, ne azzal ba***anak ki, aki megveszi a bérletet, csak teszem azt otthon felejti -, hanem azzal, aki NEM VESZ még jegyet sem. Ettől még ez a szabály, ha nincs nálad bérlet, fizess! Ha nem tetszik, az ősi románok Batch (vagy milyen) papucsban, thm fenyegetéssel val'szeg nem állnak a hátad mögött, hogy szállj fel arra a ku**a buszra. Lehet sétálni. Egészséges. És ingyen van...

wachaz · http://tvmusor.tv 2007.07.18. 15:27:19

Seduxen:

Egyetértek. Emlékszem még arra, mikor kerek 50 Ft volt az ún. bérletbemutatási díj - mikoris ha otthonmaradt, 3 napon belül bemutathattad a teljes büntetés töredékéért. Ebből alakult ki "az addig lógok ameddig el nem kapnak, majd 3 napom van rá, hogy vegyek egy bérletet" stratégia.

Így a jómagyarok nekiálltak hirtelen nagyon feledékenyek lenni, végül mikor már a busz felének volt bérlete, csak a másik kabátban, akkor megigazították a szabályozást.

Seduxen (már NEM dr.) 2007.07.18. 15:37:43

Jó ez igaz, de az "emeljük fel a bérlet-bemutatás" árát több, mint a duplájára - miközben maga a bírság nem nő ilyen arányban - engem a "Dáma-kiba**ós" c. játékra emlékeztet. Miért nem lehet azt, hogy minden átkozott bérletszelvény eladását percre pontosan nyilván tartják, és ha valaki az "otthon felejtettem" c. történetre hivatkozik, és a bűntetés UTÁN veszi a bérletet, akkor ezzel ezt ki is lehetne védeni. Hm? Persze tudom, eccerűbb a bkv megoldása.

oil.ali 2007.07.18. 16:04:07

Azért a tarjánoknak sem kell kölcsönkérni sumákságot, azt mégis működik a szabályozás.

Az üdiős példa azért volt jó, mert megértettem, hogy hogyan gondolkod(tok/sz). Csakhogy az üditőnél nem KELL szart lopni, mert veszek egy másikat olcsóbban. A BKV-t használni KELL. Nincs mese, egy városban lakunk, ahol távolságok vannak, pénzt kell keresni, utazni kell.

off:

Nem beszéltünk pl. azokról akik nem tudják megengedni maguknak a 8000 Ft-os bérletet, (két ember egy purdé 20.000 ugyebár).

/off.
Itt a rendszerrel van a baj. Az pedig nem fog változni, ha mindenkit birka módjára megkopasztanak csak.
Részemről ez a végszó.

grigorij (törölt) 2007.07.18. 16:05:30

Ugyan már királyfi! Én fokozottan ellenőrellenes vagyok, találkozom is velül rendszeresen, jegyem is van! De!
Az elmúlt 3 évben buszon, villamoson, földalattin mindig legalább HÁRMAN voltak!!!! Egyedül nem ellenőr, hasonlóan a rendőrökhöz!
De tehettél volna egy racionális lépést, ha már annyira bátor voltál, hogy bérlet nélkül ingáztál a városban: szólsz a sofőrnek, ne nyisson ajtót és igazoltassa ő a fazont! Ha álellenőr, lehet rendőrt hívni, az utasok valószínűleg elviselték volna... Ha meg ellenőr, akkor meg fizess, mint a katonatiszt!

wachaz · http://tvmusor.tv 2007.07.18. 16:42:51

Seduxen:

De, épphogy megpróbálták minden egyes bérlet eladását "nyilván tartani": bevezették, hogy a mindenkori bérletvásárláskor egy bélyegzővel rányomják az aznapi dátumot.

Erre kapott a bérleteladó párszázforintot a potyázótól, hogy tekerje kissé vissza a dátumot, úgy billogozzon, illetve ekkoriban kerültek gyakran a csekkre a hamis nevek, címek.

Erre jött az elkérheti a személyidet móka.

Erre jött, hogy semmilyen irat nincs nálam.

Erre jött, hogy rendőrt hívhatok.

Erre jött, hogy addig nincs jogod itt tartani és amúgy is bizonyítsd be, hogy egyáltalán utaztam.

Erre jött, hogy "na mi van buzikám, ennyi sincs benned...?"

Most itt tartunk. Jó az irány, tényleg.

Bedecho (törölt) 2007.07.18. 20:28:49

Szervusztok!

Nem csak a 73-as buszon. Múlt héten szombaton a 4-es vilanyoson próbálkozott egy szimatszatyorral felszerelt fiatal srác. Mondjuk ő nem balhézott, mert nem talált fogást senkin, épp mindenkinek volt jegye vagy bérlete.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2007.07.19. 08:31:05

Sziasztok!

Amit nem tudok megérteni és már előttem sokan megírták: Nem volt nálad bérlet/érvényes jegy fizetned kell. A civilnek tűnő ellenőrök is igaziak, engem is megtalált a 73-ason egy szimatszatyros, tornacipős srác és meglepődtem ám baromira. Azt hittem vicc, aztán láttam, hogy több ellenőr van. De persze volt bérletem és nem történt semmi :D A másik meg ami igazán unott dolog, hogy ha te úgy utazol, mert nincs nálad semmi, akkor miért vagy meglepődve, hogy vissza akar tartani, mikor neki ez a bevételi forrás? Jó nem mindegy milyen módszerekkel, de gondolj már bele te seggarc, hogy neki is melege van, éppenséggel lehet más baja is és nem te vagy az egyetlen aki szarakszik vele és lenézi. Nem sajnáltatom őket, de vedd már észre magad, hogy te sem voltál az udvariasság mintaképe és itt háborogsz. Amúgy ne is hasonlítsuk magunkat a nyugati országokhoz, mert egészen más a mentalitás és nem csak a vezetőkön múlik a dolog, hanem a polgárokon, akik azt mondják, hogy ezt használom, ezért fizetek és nem azt, hogy hol találok kiskaput. Erről ennyi.

Netuddki. 2007.07.19. 08:54:52

Mindíg felháborodtam azon, hogy a BKV szővivői a médiában egyenesen lehülyeparasztozzák azokat akik jogosulatlanul veszik igénybe a szolgáltatásukat.
Minél több homárt olvasok, annál inkább kezdem őket megérteni.

RIO 2007.07.19. 09:13:57

hogy jön ahhoz egy jöttment enZsolt, hogy leseggarcozzon valakit egy ilyen piti dolog miatt? megmondom: Zsolt az a fajta konzumidióta, aki szelektíven gyűjti a a szemetet, de még soha nem nézte meg, hová is kerül a cucca (ugyanoda, sokáig pont egy szel.sziget fölött volt az ablakom) és nem is érdekli, mert ha tudná, elveszne az a mámorító "én-mindent-megtettem-a-környezetért" feeling.
továbbá felteszem a költői kérdést: a hozzászóló becsületlovagok között van-é olyan, aki soha nem igényelt vissza áfát a mami új mikrója után (adócsalás), soha nem dobta mellé a csikket (szemetelés, normális helyen egy súlycsoport a blicceléssel), nem csúszott át a sárgán (akár bicóval, mind1, közúti veszélyeztetés), adott jattot a kábeltévésnek, vonatozott Velencére jegy nélkül, hajtott gyorsabban a megengedettnél, nyomtatott magánügyben az irodában, etc.
csak a vezetőkön múlik. sok ember nem ember, hanem tömeg, és nem is viselkedik emberként, nem is kezelendő emberként. a kibaszott tömeget vezetni kell, arra van a vezető.
bkv-n első ajtónál kell felszállni, kallert odaültetni (nem ellenőrt, így csak egy kell/busz), csipes személyit (rajt'a bérlettel-jeggyel) és leolvasót a kallernek, bkv-t 100percent fővárosi tulajdonba, vezetőket negyedéves, nyilvános elszámolásra kötelezni.
találóskérdés: melyiket nem lehet ma magyarországon keresztülverni?


(válasz: az első ajtós felszállást)

Cseber Lajos 2007.07.19. 09:35:35

Nejem is belefutott egy gyanús ellenőrbe a 2-es villamoson, aztán szólt a vezetőnek, hogy ez van. A vezető meg rendőrt hívott és lekapcsolták az embert.

Seduxen (már NEM dr.) 2007.07.19. 09:43:35

RIO gondolatmenetét követve kis hazánk ca. 80%-át falhoz állíthatná a forradalom, rögtön megoldódna a tömeg a buszokon :-)) Elég sarkos azért amit írt, de ez csak az én véleményem. Mert egy áfa-csalást tán ne említsünk egy lapon egy csikk eldobásával. Annyiban azonban egyet értek vele, hogy az emberek nagy többségének még mindig az az első gondolata, hogy hogy lehet valami alól kibújni. De ezen órák hosszat el lehetne ebszélgetni, hogy ez hova is vezethető vissza, vagy mik a kiváltó okai. De ha már itt tartunk: szerintem az ál-ellenőr is beférne még a sevrolés taxi csomagtartójába :-))

_wood_ 2007.07.19. 10:06:55

ott volt aba botond nememlékszemhánymilliós végkielégítése, az elbaszott metróterv, a k*rvadrága, szar villamosok, az ugyanolyan volvóbuszok...

a bkv vezetése egy bebetonozódott kör, akiket lehetetlen kidobni; csalnak (valószínűleg) a közbeszerzéssel, milliós pénzeket akasztanak le maguknak ott, ahol lehet; és ti komolyan azt gondoljátok, hogy azért olyan a bkv budgetje, amilyen, mert xy nem vesz jegyet? jóhülyék vagytok....

oil.alinak szntem tökéletesen igaza van; más nem nagyon tehetsz. nem mindenkinek van lehetősége mellőzni egy olyan szolgáltatás igénybevételét, mint a bkv.

más
a cikkíró találkozott egy szarul öltözött, rosszarcú bunkó sráccal, aki alpári stílusban baszogatta, fenyegette.

...nem értem, miért gondolta, hogy nem igazi ellenőr.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2007.07.19. 15:27:28

RIO-val inkább most nem vitatkoznék olyan dolgokon, hogy jöttment lennék-e meg ilyesmi, de a többi dolog amit írt megintcsak azt bizonyítja, hogy mikben gondolkodik az ember, mellesleg egy szóval sem állítottam, hogy én lennék Budapest legtisztességesebb állampolgára. Az hogy miért seggarc azt meg döntse el mindenki saját maga. Megoldásnak valóban nem volna rossz az első ajtón felszállok dolog, még támogatnám is, csak az a baj, hogy tényleg piszok sok ember utazik és mire fölszállnának, addigra mindenki jól elkésik. Megoldás egyszerűen: mindenki aki igénybe veszi a BKV szolgáltatásait fizessen. Lehet mondani, hogy piszkos, ócska, meleg van, késik, előbb jön ( én is jó párszor szidtam ám őket ) de akkor is ez van, ezt kell ha nem is szeretni, de támogatnunk a mi kis pénzünkön. Minthogy külföldön is van lehúzás dögivel, de akkor is marad újításra, szépítgetésre. Jut eszembe a sok buszokat firkáló, karcolgató emberkének ezúton is üzenem, hogy azt a ... szóval sejtitek.

_wood_ 2007.07.19. 16:15:07

EnZsolt

a bkv támogatásáról érdekes cikk, olvasd el, ha van időd:
www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=14359

nekem a legfőbb problémám nem az a bkvval, hogy koszos-büdös-bunkó-késik. ez egyrészt szubjektív, másrészt szntem mindenhol előfordul. az a baj szntem, hogy nem törekszenek láthatóan a javításra, rendkívül pazarlóan bánnak a kötelezően befizetett pénzeddel és semmi esélyed felelősségre vonni őket ezért; sőt, ha problémád van a szolgátatással, a panaszirodáról is lehajtanak, hogy 'kinek hiszed, magad, hogy panaszkodsz; hazucc!' (pl: homar.blog.hu/2007/07/12/p116659#more116659)

hatalmas mákom van, hogy nem kell élnem a bkv szolgáltatásával, autózom, biciklizek és szívesen gyalogolok is akár; de azért b*ssza a csőrőm ez a hozzáállás, már csak a 32+20 milliárd adóforint miatt is, amit akkor is "kifizetnék", ha teszemazt pornóapátin laknék és életemben nem láttam volna még kombínót.

2007.07.20. 00:54:46

Ma volt reggel a rádióban, hogy Szingapúrban drákói szigor van: azt eddig is tudtam hogy kábitószerért halál jár, közterületen rágózás súlyos büntetés, de az új volt, hogy ha felszállsz egy buszra és nem köszönsz a többi utasnak akkor is megbüntetnek.
Jegynélkül utazás szerintem meg se fordul a fejükben.

sanya64 2007.07.20. 01:46:56

a másik helyen sokat szidott franciáknál, Párizsban, csak elől lehet felszállni a buszra, és addig nem is indul el, míg a vezetőnek nem mutatsz bérletet, vagy nem kezelsz jegyet, ami után berreg lelkesen a a készülék...
valami oka csak volt náluk is, hogy ilyen szisztémát vezettek be...

szőrkefe 2007.07.20. 14:01:28

Régebben becsületes voltam és én is felháborodtam, ha valaki lopott, csalt, hazudott vagy éppen bliccelt, de az elmúlt egy-két évben azt tanultam a példeképemtől, hogy ez mind éppen hogy erény. Azóta már én is erkölcsösen élek.

don_rob 2007.07.26. 16:22:51

A helyzet az,hogy én megveszem a bérletet vagy a jegyet amikor kell de az a sok mocskos csöves akiktől néha alig lehet fölszállni,na azoknak biztos nincs jegyük és mégis utaznak.Egy alkalomal láttam csak azt,hogy a buszvezető leszállította a mocskokat.Persze a tetves,meg,vérig sértödött és ott kiabált de végül leszállt.A szaros bkv szolgáltatás meg olyan amilyen de ha már jegyet veszek és fölszállok a retkes buszra ne lihegjen ott mellettem egy koszos gyökér aki még jegyet sem vesz.

mármegintén 2007.07.28. 14:19:06

Áááááá engem utoljára csak simán megfenyegett egy nemdolgozóskéregetőskékgatyás h attól még h nő vagyok sinán megüt (miután megmutattam az érvényes bérletem) és persze simán csak azért, mert a velem levőktől 20ezret akart elkérni helyszini fizetéskiegészítésre és tudtuk h nem annyi csak 5ezer, meg nem hagytam h elvegye a pénztárcáját.
Szóval most, hogy fizetek nekik csak simán fenyegetnek , h megvernek. Amikor nem volt bérletem, akkor rendesen meg is vertek.

nyanyabanya 2007.08.16. 13:20:16

Hihi, azért megnézném a hetes buszt, ami addig nem indul tovább, amíg nem fizetsz, vagy mutatsz az első ajtónál...
Egyébként ígyis-úgyis mi fizetjük, az egész ország, szóval, aki bliccel, az is fizet.
Csak az a baj, hogy ezért még verést is kaphatsz (de legalább verbális seggbekúrást).

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2015.06.27. 00:28:39

Már ott gyanús volt a dolog, hogy az Astoriához kért rendőri intézkedést, miközben még a közelében se jár a 73-as.
süti beállítások módosítása