Tékozló Homár

15 nap börtön parkolásért

2007.07.24. 00:22 | jackyll | 125 komment
Örök besztof problémája a lakosságnak gépjárműve nyugalmi állapotban történő elhelyezése. Egylakónak például évek alatt sikerült belecsúsznia egy speciálisan elfajuló történetbe, ami egy ötezres parkolási bírsággal kezdődött és kisíján emigrációval végződött. Összeesküvéselmélettel ("mindenki benne van") vagy anélkül, mindenképp tanulságos az eset:
A történet pár éve kezdődött, helyszíne a Békásmegyeri lakótelep egyik utcája, nevezzük Jendrassiknak. Köztudott, hogy errefelé is rengeteg 80-as évek elején épült panelház, a lakótelepet behálózó utcákkal, parkolókkal. A probléma ott kezdődik, hogy azóta igencsak megnőtt a gépkocsik száma, ami együtt jár azzal, hogy több helyet foglalnak el. A kijelölt parkolók száma már régen nem biztosítja a parkolási lehetőséget a lakóknak, ezért estére megtelnek az utcák is parkoló autókkal. Itt az utca kihangsúlyozása igencsak lényeges, mert kb. 6-7 méter széles aszfaltozott felületről van szó, melynek egyik oldalán szabályosan tudnak parkolni a lakók, nem akadályozva az erre közlekedő tűzoltó, mentő, postásautó, rendőrautó, kukás, bútorszállító, pizzafutár stb. útját. Drága III. kerületi önkormányzat ennek ellenére kiegészítő tábla nélküli, mindkét irányból behajtani tilos táblákat helyezett ki, belekényszerítve a lakókat is a "szabálytalan parkolásba".

Itt szeretném megjegyezni, hogy több száz lakás nagyrészt ebből az utcáról közelíthető meg, illetve a tábla mögötti területen gépkocsi kapubejáró, és kialakított parkoló is van. Ezek szerint oda sem lehet bemenni többé? Akkor hát hol is parkoljunk? A kijelölt parkolóhely kevés, ami annak is köszönhető, hogy az önkormányzat - gondolom tisztes pénzért - a közeli kijelölt parkolót bérbe adta, azóta ott csak kemény forintokért lehet parkolni. A továbbiakban marad a főbb útvonal - ami ugye nem kimondottan parkolási célokra épült -, és a házak közötti utca.

A kör bezárult,és a hivatalok itt jönnek képbe, a 2005-re visszanyúló történetben, az események sorrendiségét szem előtt tartva.

2006 végén a kerületi rendőrségtől érkezett ajánlott levélben tájékoztatnak, hogy fizessek be 15.000.-Ft-ot, mert 2005 nyarán rossz helyen parkoltam. Nem az autó, hanem én! (10 éve lakom ebben az utcában). A határozat jogerős, fellebbezésnek helye nincs stb. Megtudtam, hogy hébe hóba közterületes ember járja a környéket, feladata a renitens lakók megbüntetése. Anno 5000.-Ft helyszíni bírságot szabott ki, amiről persze tudnom kellett volna, de mivel nem fizettem be a büntetést egy év alatt gyorsan megháromszorozták. Első felháborodásom és pár lakóval történt beszélgetés után igyekeztem elfelejteni a történetet, mert többen is panasszal éltek az önkormányzat felé, orvoslást kérve eme gondokra.

Meglepetés 2007! tavaszán ért újra, ekkor az önkormányzat szintén ajánlott levélben szólított fel, mégpedig indoklás nélküli 15.000.-Ft! adótartozás! befizetésére. Az előzmények ismeretében az összeg gyanússá vált, ezért ajánlott levélben kértem választ, ugyan árulják már el, miféle adótartozásom van. Az osztályvezető válaszlevelében egyszerűen lerázott. Ha szeretném megtudni, menjek be a rendőrségre. Bementem.

Az illetékes ügyintéző közölte velem, hogy én bizony elkövettem azt a bizonyos eseményt, már jogerős, a pénzt be kell fizetni punktum. Ők már küldtek részemre ajánlott levelet ez ügyben, én vagyok a hibás, hogy nem jelentkeztem, menjek reklamálni a postára. Javaslata hatására eszembe jutott az utolsó postai reklamációm, amikor félig kibontott sáros útlevelemet találtam meg a postaláda tetején. Akkor már hiába mentem volna reklamálni. Nincs az az ember aki bizonyítani tudja, hogy a postaládájában nem volt értesítő "ajánlott küldemény érkezéséről", hacsak valóban nem küldtek neki.

Következő utam rögtön az önkormányzathoz vezetett, ahol igyekeztem a kihelyezett táblák jogosságára stb. választ kapni, javasoltam, hogy a parkolási gondokat is nézzék meg, lehetőleg este, amikor a lakók hazaérnek. Utólag rá kellett jönnöm, lehetetlent kívántam, mert a munkaidejükbe ez már nem fér bele. Ők csak napközben dolgoznak, és ha arra sétálnak azt látják, hogy a parkolók üresek, annyi hely van hogy csak na, mire fel reklamálok. Mivel az én időm is drága, úgy gondoltam egyelőre nem foglalkozom az üggyel, lesz ami lesz.

És lett is, egyszerre 2db ajánlott levél formájában.

Kezdeném az állampolgároknak jogot és biztonságot nyújtó testülettel, mely arról tájékoztatott, hogy mivel a pénzbüntetést nem voltam hajlandó közmunkára váltani, a 15.000.-Ft-ot 15 nap hűvösben eltöltendő időszakra változtatják. Na ekkor kellett volna csomagolni, és Hegyeshalomnál átlépni a határt. Még hogy nem voltam hajlandó, ez tényleg így zajlik? Megtartják a tárgyalást anélkül, hogy tudnék róla, és leírják, hogy nem voltam hajlandó…?

A másik levél felbontása után már meg sem lepődtem. A szolgálunk és védünk felszólított, x nap x órakor egynapi hideg élelemmel, tisztasági felszereléssel jelentkezzek a baracskai büntetés végrehajtási intézetben, 15 napos bűnhődésre, vagy fizessem be a pénzt. Sajnos nem engedhettem meg magamnak az efféle luxust, ezért befizettem a 15.000.-Ft-ot.

Igyekszem a dolgokat a helyükre tenni, persze nem feltételezem, hogy "5000.-Ft-ból hogyan csináljunk 15-öt" című játék egyik szenvedő alanya voltam, de elgondolkodtató a folyamat. Szereplői bizonyára hasznos dolgokra költik az egyéb adók mellé behajtott büntetési pénzeket.

Ma reggel ismét jött a közterület hű felügyelője, de jóval korábban… gondolom a hatékonyság fokozása miatt külön képzést kapott, bár a büntetőcédula hátoldalán lévő "várakozni tilos jelzés" nem illik a képbe.

Jelenlegi lehetőségek: aki későn ér haza, keljen hajnalban, és keressen valami megoldást, aki korán végez és a kijelölt parkolóban még talál helyet, az nyugodtan alhat akár délig is.

Köszönjük III. kerületi önkormányzat!
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Durchzugabwicklungskommandant 2007.07.24. 11:17:33

Megígérem, ha legközelebb tankolok a biciklimbe, én is fizetem majd az adót, amíből az önkormányzatok (nem) építenek és (nem) karbantartják az utakat.

A bicikliút pedig nem adók, hanem fejlettség és kulturáltság kérdése.

Mellesleg én is szoktam autót vezetni, (mielőtt le hülye biciklistázik valaki) de kizárt dolog, hogy napközben Budapesten autóba üljek.

Rák Attantam 2007.07.24. 11:17:40

Istenem! 2 liter per euró! Régi szép idők! Pedig milyen marha drágának tűnt akkor is a benzin. :P

sanya18 2007.07.24. 11:21:15

vagy kérjetek behajtási engedélyt az adott uccába mermivelhogy ott laktok... de a legjobb a tábla semlegesítése, a fent vzolt módok egyikén :) (legjobb ha 30/50 -et festetek feketével a közepébe, az sose fog seninek feltűnni, vagy nagyon sokára :))

Gubo77 2007.07.24. 11:24:13

Egy joghoz értő ember leírhatná, hogyan lehetséges bizonyítás nélkül valakit bűnösnek mondani, sőt akár hűvösre tenni. Érdekelne!
Szélsőséges esetben ezek szerint egy szürkeruhás bemondásra is kivonhat valakit a forgalomból 15 napra? Laza, nagyon laza...

Rák Attantam 2007.07.24. 11:24:18

Vagy ha vissza akarod keresni a 15ezredet, akkor inkább VÁM / ZOLL -t fess a tábla közepébe és állj ki behajtási pénzt szedni. :o

Stirlitzne 2007.07.24. 11:31:44

A megoldás a táblaeltávolítás!
Megoldások:
1. Szerezz egy vacak járgányt, tolass neki!
2. Adj egy kis pénzt egy vacak járgány tulajdonosnak hogy tolasson neki!
Ezekre a megoldásokra lakóközösségi gyűjtést is lehet szervezni. Akár többször is...
Egyébként ez alatt a tábla alatt szokott lenni normális esetben kivétel tábla is...

Átlagarcú 2007.07.24. 11:32:48

Az autós-kerékpáros ellentét nem az ő saját ügyük. Az kéremszépen a teljes lakosság ügye. ...és ez az ügy most rossz irányba halad, aminek meglátásom szerint több oka is van.
Csak néhány: - Az autós nem tekinti egyenrangú partnernek a kerékpárost(pedig az). - Kevés a kerékpárút, ami van az is csak amolyan pszeudo-kerékpárút, amit egy kiló sárga festékkel építettek a gyalogosok rovására. - A kerékpárosok képzetlensége, a szabályok nem ismerete, vagy figyelmen kívül hagyása. - Rossz közbiztonság (ellopják a cajgát, ahogy leveszed róla a szemed) stb. ...és a 22-es csapdája: mennék én bringával, de rossz a levegő, ezért inkább autóval megyek, amitől rossz a levegő:)))

Horatius (törölt) 2007.07.24. 11:49:43

Én is III. kerületi vagyok, még az utcát is ismerem, itt élek 24 éve. Le kell venni azt a qrva táblát oszt jóvan!

Engem azért akartak megbüntetni 8000 HUF -ra, mert állítólag a Vörösmarty tér 7 sz. előtt, mindkét irányból behajtani tilos táblával jelzett útszakaszon parkoltam és a helyszíni bírság nem volt kiszabható, mert nem voltam az autónál.
Mikor visszaírtam, hogy a közterületesekkel dumáltam a kocsi mellett és az említett tábla csak a Brit nagykövetség előtt van kitéve (50 cm vastag acél zsilipekkel lezárva ez az útszakasz, ráadásul a térre merőleges Harmincad utcában). Az volt a válasz, hogy nem tudják magukat felülbírálni, majd a lakhelyem szerinti illetékes rendőr kapitányságnak megküldik az információkat és szabálysértési eljárást indítanak ellenem. Hívom a III. kerületi kapitányságot és kérdezem, hogy ők honnan tudják fotó nélkül, hogy az V. kerületben milyen tábla van az említett címen. A hölgy kedves volt és tájékoztatott, hogy majd lelevelezik az V. kerületi kollégákkal.
Azóta semmi. Ennek már 2 hónapja. Lehet én is megyek a hűvösre?

tewwe 2007.07.24. 11:59:47

Sziasztok! A kerékbilincs-flex feloldhatatlannnak tűnő ellentétjére (hisz honnan szerez az ember 220V-ot az utca közepén, bárhol a városban?) a megoldás: INVERTER az autóba! Persze ezen kívül is csomó mindenre hasznos, ha van konnektor a kocsidban...:) NEKEM már bevált, mert megérdemlem!

dark future · http://www.andocsek.hu 2007.07.24. 11:59:58

Mit problémázol vazze, fess a tábla közepibe egy traktort. Tudod, a Demszky-féle bódésat.

Artie 2007.07.24. 12:35:21

Gubo77, úgy, hogy vagy kamu a sztori, vagy a sztori fele hiányzik. Ajánlott levelekben nem szokás büntetést, börtönbehívót küldeni, azt tértivevényessel kell, pont azért, hogy nem fordulhasson elő, hogy a csóka letagadja hogy megkapta. A Homár meg minden szart megír...

Masni 2007.07.24. 12:38:14

Ez most komoly? Az önkormányzat szopató hajlamáról is a biciklisek tehetnek????
Amúgy nem tudom, hogy a meglévő utak zömét milyen adóból fizették, mert hogy nem a tietekből, az biztos. Tekintve, hogy ezek 60-70-80-100 évvel ezelőtt épültek.
És bizony nekem is van autóm. Igaz, hogy csak egy "szar" opelem, de munkába biciklivel járok, kirándulni biciklivel járok. Az autót bevásárlásra, betegszállításra és vonattal megközelíthetetlen helyek látogatására használom. És mivel elég sokat járok autó nélkül (majd mindig), amikor autózom, akkor sem parkolok a járdára felfestett parkolóra, mert tudom, hogy gyalogosként baromi idegesítő, ha lapjával kell mennem a járdán, ami elvileg a gyalogosoké. Mit mondja, elég magányos vagyok ezzel a magatartásommal. A legtöbb autós simán feláll a járdára a felfestett csíkon túl is, dögöljön meg az a gyalogos, aki a járdán akar menni. Az úttestre pedig ne merészkedjen, mer mi a lóf@szt képzel magáról? Hiszen az út az utósoké!!!
Mindenesetre, én is fizetek súlyadót, a benzinbe beépített mindenféle adót. És, a legtöbb biciklisnek van autója. Ja, hogy ettől nem képzeli azt, hogy övé a világ? Az egy más kérdés...

goendhie 2007.07.24. 12:39:04

hagyjuk már ezt a kerékpárosok cs. autósok témát..ülsz a kocsidban, fősz a levedben, mert dugó van oszt még fizetsz is mint állat - joggal. de azt, aki mindezt tudva, hoz egy döntést és kerékpáron közlekedik, azt minek szidni..? örülj neki hogy kevesebb kocsi áll előtted. azt ugye nem várod el, hogy besétáljak a hivatlba, hogy fizetni szeretnék, mert az autósok is fizetnek? (ahogy én is, mert van) vagy hogy ne emeljem fel a hangomat ha életveszélyes bringautakra kényszerítenek?? azt meg hogy a margithidas borzadályt a bringások akarták, na azt felejtsd el. önkormányzati alkalmatlan kényszermegoldás politikai háttérrel, nulla hasznossággal.

tartlev 2007.07.24. 12:39:50

Kevés a hely azon a környéken az biztos, de amikor a gyerekkel megyünk a házak között és félpercenként el kell rántanom az autók elől vagy amikor mindenki reflexből kanyarodik a házak közé és meg sem nézi, hogy van-e parkoló, mert így 10 méterrel kevesebbet kell gyalogolni, na akkor örülök én is, amikor körbejárnak és büntetnek.

Tessék tudomsául venni, hogy ha nincs parkoló 5 méterre a lakástól, akkor keresni kell ott ahol van és gyalogolni. Nem fog senkinek leszakadni a lába, nekem sem szokott.

Artie 2007.07.24. 12:41:49

A bickilistémához meg ajánlom mindenkinek tanulmányozni Győrben a Kandó Kálmán utcát. Két oldalt bicikliút, a rekordom egy reggeli végighajtás során: 5 biciklis, abból kettő szabályosan a bicikliúton, egy szembe a bicikliúton, kettő az úttesten, abból egy haladási iránnyal szembe.

Minek ebbe az országba bicikliút, ennek a 40%-nak, amelyik tudja használni?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2007.07.24. 12:41:49

sörecet

addig nem is lehet a kerékpárost/gyalogost egyenrangú partnernek tekinteni, míg szarik mindenre és mindenkire!

ha gondolod szivesen kimegyek veled valamelyik nap egy megadott kereszteződésbe, ami sorsoléással hatrozunk meg és megtekintjük a közlekedési kultúrát!

garantálom neked, hogy:
-míg egy autós átmegy a sárgán/piroson, addig legalább 30-35 gyalogos/keékpáros
-max 5 percen belül egy tucat kerékpárost mutatok, aki szarik az andrássyn a kerékpár sávra és a kocsik között szédeleg, úgy, hogy nincs ráparkolva a kerékpár sávra!
- 5x ennyit mutatok a bajcsyn, ahol a járdán van a kerékpárút, ahova kocsival dafke nem lehet felparkolni a karók miatt
- ugyanitt mutatuk neked több tucat halálrarémült gyalogost, akik jobbra-balra ugrálnak el a 30-40el közlekedő biciklisek elől, akik közben bőszen anyáznak, hogy mit keres a gyalogos a kerékpárúton, mert a kerékpárút a járda közepén van! pedig ez aztán feletek együtt lett megtervezve, nem a gyalogos, autós a hülye
- a kerékpárosok nagy részének lövése nincs a KRESZről, de az arcuk akkora, hogy bele kéne csapnom, néha néha már párat! ide csak példának araszolunk a VII rákci úton külső sáv, lámpák nem mennek! mellettem balról a rendőrautó... előle átvágódik a 6 azaz hat sávon a kerékpáros a zebrán, majd a kocsimhoz jön és rátámaszkodik és nagy arccal megjegyzi, talán meg kéne állni a zebránál... erre mondtam neki finoman, hogy vegye le a kezét a kocsiról, mert eltöröm és tanulja meg a KRESZ, mert a rendőr előtt megyek át rajta (nem ő lett volna az elő, akin véletlen megállok, elfékezés miatt...) úgy kotort el mint akinek rakéta volt a fenekében... utána átszólok a rendőrnek, hogy mióta írták újra a KRESZt, mert tudomásom szerint főútvonalat kerékpárral keresztezni, csak leszállva és áttolva szabad... rendőr bőszen bólogat! arról nem beszélve, hogy gyalogos nem volt a zebrán, illetve, nekem még kb 15-20 méter volt a zebráig szal végképp nem értettem baromarcút...
- hány kivilágítatlan kerékpárost mutassak neked?
- láthatósági mellényt hány hord?
- folytassam még a felsorolást?

majd ha a nagy arc helyett, rájönnek, hogy ők a puhatestűek, ő veszíthet többet, ha másért nem legalább ezért tartsa be a KRESZt (azért mert kerékpárra nem kell KRESZből vizsgázni, a szabályok akkor is vonatkoznak rájuk!), illetve kerékpárral is lehet balesetezni (pl neki mész egy kocsi jobb hátsó ajtajának, a kormány kiüti az üveget és a szilánk az ott gyerekülésben ülő kissrácot megvakítja), így oda kéne talán figyelni a közlekedés többi résztvevőjére is és nem xarni mindenre, mert rá sen vonatkozik semmi...

szerinte...

legközelebb, majd a tolókocsiban elmélkedik én meg mosolyogva fizetem ki a 50e bírságot ha nem lesz 100 tanum hogy átjött a piroson... nekem ennyit eddig is megért...

forjunk 2007.07.24. 12:46:19

Elmondom, h micsinálj, bár magadtól is kitalálhattad volna:
A közteresek büntetése szabálysértési ügy lesz.
Ilyen esetben nem vagy köteles tanúskodni magad illetve közeli hozzátartozód ellen.
Szépen kiküldik a papírt, bemész, elmondod, közeli hozzátartozód vezetett és kész, lezárják az ügyet.

Ha nem tudják bemutatni az általad aláírt tértivevényt akkor az azt jelenti, hogy NEM küldtek neked éretítést a szabálysértésről.
Nagyon nagy hiba volt fizetned.

Nekem ugynez volt a helyzet a lakótelepünkön, az ügyintéző már névről ismert, beballagtam, aláírtam a papírt, h nem tanúskodok és kész.Félévente egyszer ki lehet bírni.

goendhie 2007.07.24. 12:48:22

RosszQtya:

gratulálok, ha akarod, de inkább szégyelld magad! remélem sosem találkozom veled az utakon. :(

Masni 2007.07.24. 12:56:28

-míg egy autós átmegy a sárgán/piroson, addig legalább 30-35 gyalogos/keékpáros


Ez biztosan így van, de egy gyalogos, biciklis akkor megy át a sárgán, piroson, ha nem jön autó (biztosan vannak kivételek, őrültek, parasztok), mert nem szívesen kockáztatják az életüket.

Amúgy ugyanitt szoktad láni (deák tér, gödörnél), hogy reggel, este mit művelnek az autósok, akik ugyan látják, hogy a következő zöldnél sem érnek át a túloldalra, de hát nekik ugye szabad. Akadályozni a forgalmat. Biztos erről a dugóról is a margit hídi bicósok tehetnek...


-max 5 percen belül egy tucat kerékpárost mutatok, aki szarik az andrássyn a kerékpár sávra és a kocsik között szédeleg, úgy, hogy nincs ráparkolva a kerékpár sávra!


Az egyik biztosan én vagyok. Nem azért járok biciklivel, mert ráérek, hanem mert gyorsabb, kényelmesebb (környezetkímélőbb, de ez biztosan nem érv). Viszont, ha mondjuk a Jókai térnél ráállnak a bicósávra, én csak úgy tudom kikerülni (azaz haladni), ha rámegyek az autóútra. Legközelebb az Nagymezőnél tudnék visszamenni (a smach miatt többnyire ott is parkol valaki). Szerinted át kell ugratnom az autósokon jobbra, hogy besorolhassak a bicikliútra??? A deákról vissza pedig folyamatos az építkezés, ami miatt mindig van konténer a bicóúton. Elvileg szabálytalan, hogy ott van, de hát ki nem szarik a bicósokra. Megtűrt állatok. És nem fogok csiki-csukiban közlekedni a szabálytalanul parkoló autósok között. És lehet, hogy Te az Oktogonnál nem látod, hogy mondjuk a hajós utcánál szabálytalanul parkoltak akkor, amikor én arra mentem. És lehet, hogy 20 másodperccel később már nincsenek ott, mert csak egy doboz cigiért ugrott be, de amikor én mentem arra, még ott volt.

- 5x ennyit mutatok a bajcsyn, ahol a járdán van a kerékpárút, ahova kocsival dafke nem lehet felparkolni a karók miatt

- a Bajcsy folyamtosan fel van túrva. Használhatatlan. Illetve, az Arany JÁnos utca előtt folyamtosan hordják a túristákat busszal, akik ki tudni miért, első lépésként leállnak a bicóútra. Nyilván, nem kell tudniuk külföldiként, hogy pesten melyik út milyen. A sofőr esetleg tudhatja, de neki mind1. Amúgy ez még csak nem is dühít, mert alapvetően a koncepció nagyon rossz, járdából elvenni bicóutat a gyalogosoktól. :(((


- ugyanitt mutatuk neked több tucat halálrarémült gyalogost, akik jobbra-balra ugrálnak el a 30-40el közlekedő biciklisek elől, akik közben bőszen anyáznak, hogy mit keres a gyalogos a kerékpárúton, mert a kerékpárút a járda közepén van! pedig ez aztán feletek együtt lett megtervezve, nem a gyalogos, autós a hülye

Velem biztosan nem lett megetervezve...

- a kerékpárosok nagy részének lövése nincs a KRESZről, de az arcuk akkora,

Ez igaz. Egyetértek. A mondta második felével nem. Nem vagyok egg aggresszív típus. És autósként biztosan nem érzékeled, de baromi sok az elképesztőan bunkó autós. És ezt Te soha nem tapasztalod, mert az autóban mindig nagyon erősek és nagyok az emberek. Nálunk pedig még nem a kultúra része, hogy a gyengébbet, sebezhetőbbet (nem feltétlen a biciklis, de mondjuk a gyerek, öreg) védjük, óvjuk, segítjük.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.24. 13:02:42

RosszQtya 2007.07.24. 12:41:49

Nem pesti vagyok , de az én városomban is kb. ez megy!
Maximálisan egyetértek!

asdf 2007.07.24. 13:04:12

tewwe 2007.07.24. 11:59:47
Sziasztok! A kerékbilincs-flex feloldhatatlannnak tűnő ellentétjére (hisz honnan szerez az ember 220V-ot az utca közepén, bárhol a városban?) a megoldás: INVERTER az autóba!

Meg mielott kiprobalnad anelkul, hogy porolto lenne a kozeledben: egy olyan inverterrol max 90W-ot lehet levenni, egy flexhez meg mondjuk minima 1000W kell, ha nem 1500 :P

Tökmindeggyki 2007.07.24. 13:06:26

Vazze Dzsoki már nem szűz...
Tényleg ilyen sötétek egyesek? Mi a baj a bringással basszus? Nincs kipufogója? Nem fizet adót?! De fizet! A gyalogos ne vegyen esetleg havi járdabérletet hogy elmehessen a HÉV-ig jóember? Meg te is amikor kiszállsz a kocsidból? Ne vezessük be a lépcsőházjegyet, meg a zebraátkelőjegyet, hogy a sok furkó autókázó seggfej nyugodtan tudjon állni a dugóban? Ne építsünk mindenhova felül- meg aluljárót a gyalogosoknak, hogy ne zavarják az autósokat? Esetleg elzárhatnánk őket egy zajvédő fallal, hogy ne lásd őket. Vagy fogd be a szemed. Láthatósági mellény? Te seggfej ismered a KRESZT? Azt csak lakott területen kívül kell használni! Akkor ugass, ha okosabb vagy másnál, de szerintem te a BKV metrófejlesztési osztályán dolgozol, esetleg a MÁV-nál vagy sorompókezelő. Vagy postás vagy. Esetleg mind együtt.
Akinek nem inge...

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.24. 13:10:35

Masni 2007.07.24. 12:56:28

RosszQtya szerintem arról beszél, hogy még zöldben indul a falábú paraszt a zebrán, de ahelyett, hogy kicsit szedné a lábait, leszarja hogy már a zebra felénél piros neki. Sétál tovább. Ilyenkor szoktam csúsztatott kuplunggal meg csikorgó kerékkel túráztatott motrral megindulni. Szarja már össze magát! És még rázza az öklét , hogy majdnem a sarkára megyek!
Ugyanez mikor egyszerre lesz zöld kanyarodósávban, meg a gyalogosoknak. Sétálgat bazmeg, meg várostnéz. Én miért tudok sietni azon a tetves zebrán? Talán mert tudom milyen szar az autóban fordított esetben, mikor a sok fasz miatt két autó jut át a zöldön , közben 8 is át tudna vagy akár több!

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.24. 13:16:13

Egyébként nem tudom hogy sikerült ennyire OFF-ra terelni a témát.

Na, hát ha nem kaptál levelet akkor annak nyoma van, mert nem írtad alá az átvételét. Innentől kezdve nincs miről beszélni.
Amúgy tényleg parasztság az a két behajtani tilos tábla abban a szituációban amit leírtál. A flex az jó, de betonkockástól kiszedni és tuját a helyére az még jobb! Én simán megtenném!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.07.24. 13:17:09

RosszQtya: Ugye tudod, hogy pl. kanyarodó járművel szemben pl. a gyalogosnak van elsőbbsége. Kijelökt gyalogátkelőhelyen meg mindig. Kimegyünk egy forgalmasabb helyre, valaki várja mikor kapja meg az elsőbbséget, ha megkapja él vele, ha nem kapja meg felírjuk.

Utána elmegyünk megnézni, hány olyan helyet van hogy gyalogos tényleg a piroson megy át. (Nekik a piros a tilos)

Majd utána azt, hány autós megy át a piroson, illetvea féktávon kívül kapott sárgán.

A más elütésének szándéka kapcsán, pedig kívánom neked hogy rács mögött versenyezgess álmaidban és ne az utakon ébren.

Masni 2007.07.24. 13:18:11

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó!
Nem lehet, hogy a lámpák rosszul vannak beállítva? Amúgy, szerinted mondjuk egy mankós néni hogyan tud sietni? Vagy ő ne közlekedjen? És szerinted, a további 60 másodperces várakozással miről maradsz le? Biztos nem minden nap kell a műtétből ébredő 1 éves gyerekhez menni padlógázzal a kórházba.

Ha meg NAGYON fontos ember vagy, ráérsz, a szolgáid elindulhatnak veled 10 perccel korábban, a részvényeid akkor is ketyegnek, amikor udvariasan megvárod, hogy a rosszul beállított lámpán átérjenek azok a sz@rfej gyalogosok, akiknek nincs pénzük autóra (a bunkó autósok szerint. Pedig csak szegény őskövületek arra használják a lábukat, amire van: járnak)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.07.24. 13:21:00

A gyalogosnak az elindulását szabályozza a lámpa, nem kötelessége átérni, neked viszont kötelességed átengedni.

Kiváncsi vagyok hogy kanyarodó járműként hányszor engeded el a gyalogost (kötelező lenne).

Kijelölt gyalogátkelőhelynél magad előtt hányszor engeded át az öreg nénit...

Egyszer kell megnézni, hogy Balatonföldvár központjában a hetes úton az autósok hány százaléka adja meg az elsőbbséget a gyalogosnak a kijelölt gyalogátkelőhelyen, de még a viadukt avatása előtt.

Esetéeg mint potenciális gyilkosokat jól ki kéne lőni a forgalomból? Vagy csak csinálni neki egy szép defektet aztán had parázzon meg tudja-e fogni a kocsit?

Na ugye, hogy jobb a rendőr, aki simán feljelenti az autóst.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.24. 13:26:17

Nincs rosszul beállítva, mert én is szoktam gyalogolni arrafelé szinte minden nap és én simán átérek. A titka az , hogy nem sétálgatni kell mint egy múzeumban, hanem egy hangyányit sietősebben kell szedni a lábat. De ez minden zebrára igaz.
A járókeretes mama az más. Én most egészséges középkorú és fiatal emberekről beszélek.
Nem maradok le semmiről 60 sec alatt de mondjuk 10 lámpánál már 10 perc és dühítő, hogy simán lehetne kevesebb is, ha figyelne pár ember. Ugyanis nem szeretem haszontalan és unalmas várakozással tölteni a drága időmet.

5perc 2007.07.24. 13:29:00

RosszQtya!
Úgy érted, hogy te be szoktad tartani a KRESZ-t és emiatt vagy kiakadva a biciklisekre, vagy egyszerűen csak erősebbnek érzed magad, ezért vagy ilyen beképzelt és arrogáns?
"nem ő lett volna az elő, akin véletlen megállok, elfékezés miatt". Sztem csak magaddal és a vélt hatalmaddal vagy elfoglalva, a véleményed így kicsit sem mérvadó!

Hány olyan autóst mutassak véletlenszerűen kiválasztott lámpa nélküli zebránál, aki nem engedi át a gyalogost, akkor se ha el kell gázolnia hozzá? Egyikük te lehetsz!

oneface 2007.07.24. 13:29:54

forjunk:

"Szépen kiküldik a papírt, bemész, elmondod, közeli hozzátartozód vezetett és kész, lezárják az ügyet."

Igen,ez lenne a járható út,ám érdekes módon pont az az értesítő nem található meg (ajánlott,vagy tértivevényes küldeményről) a postaládában,ami alapján időben reagálni lehetne a szervnél.Előtte és utána átvesz az ember mindenféle küldeményt,még csak azt sem lehet mondani,hogy szándékosan pont azt az egyet nem,honnan tudná mi áll benne?
A postára csak nem szaladgál be az emberfia naponta csak azért,hogy megkérdezze jött-e valami.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.24. 13:29:54

TheElf 2007.07.24. 13:21:00
A gyalogosnak az elindulását szabályozza a lámpa, nem kötelessége átérni, neked viszont kötelességed átengedni.

Ezt honnan veszed? Elindul zöldben aztán gondol egyet és megáll a pirosban szundítani mert nem kell átérnie? Közben meg 100 autó rá vár?

Takezó 2007.07.24. 13:31:57

Tilosban parkol, és neki áll feljebb:D

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.07.24. 13:32:36

A gond az, hogy a sietség nem feltétlenül ajánlott a gyalogátkelőhelyen, ergo nem valúszínű, hogy jobban van beállítva, illetve a másik gond, a gyalogátkelőhelyen nem látni mennyi idő még míg piros lesz.

Ezen felül: amíg az autós szinte sosem adja meg az elsőbbséget ott sem ahol kötelező lenne, addig a gyalogos nem fogja az autós érdekét nézni ott ahol ez nem kötelező. Ő sétálhat is.

Megjegyzem: Ha az utós betartaná a KRESZt, megadná az elsőbbséget másoknak, akkor menne be a kereszteződésbe amikor átjuthat rajta, haa közúton a kerékpáros biztonsággal közlekedhetne és ehhez nem kéne külön sávot lezárni, akkor az autós is kevesebbet szenvedne a dugóban.

Amíg az autós a törvényt sem tartja be, de magának extra jogot követel törvénytelenül, és mindenkit akadályoz ahol tud, addig marad minden a régiben.

Masni 2007.07.24. 13:35:18

"Ezt honnan veszed? Elindul zöldben aztán gondol egyet és megáll a pirosban szundítani mert nem kell átérnie? Közben meg 100 autó rá vár?"
Ez életszerű. Sok ilyet láttál már ugye?

Neked nagyon rossz lenne Nyugaton (Svájc, Németország, ahol akkor leállnak az autók, ha csak merőlegesen szembefordulsz az autóútra. Tudom, ők hülye köcsög buzik, akik szeretnek AKÁR napi 10 percet is pazarolni az Ő drága idejükből.) Te lennél az, aki az első zebránál nekimegy az előtte lefékező autóba, mert nem szoktál hozzá, hogy a gyalogosok a zebrán közlekednek, olyan ütemben, ahogyan bírnak, szeretnek. Amúgy miért ne lehetne sétálva átmenni a zebrán??? Amúgy én nem vagyok egy mámi, de nekem is mindig piros lesz a zebra, mire átérek, akkor is, ha pont zöldrevált, amikor elindulok. Futni nem fogok, ezt megígérem.

5perc 2007.07.24. 13:35:29

Jah, igen. Természetesen gyalogosként - mindig gyalog járok - a Margit sziget Margit híd felőli bejárójának bal oldali járdáján egy rohadt nagy terepjáró parkolt vasárnap délután. Becsuktam a visszapillantóját, nehogy az a biciklista kapja el, akit múltkor láttam, mikor lendületből rúgta le a kerékpárúton parkoló autóról a tükröt - teljesen igazságosan. Szívem szerint én is vídiával jelöltem volna be az autón a járdaszegély vonalát.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.24. 13:39:42

Elf!
Az a különbség, hogy a gyalogos simán feltarthatja a forgalmat, mert az autósok 99,9999% -a nem fogja elütni, nem hülye annyira. És ezzel sok paraszt visszaél! Ha lámpa nélküli zebránál lelép a járdáról megállok, ha kanyarodó autó előtt megy át a zebrán megállok mert nem akarom elütni és sitten ülni. Megjegyzem, hogy hiába van zebra ha gyalogos vagyok tuti nem indulok el csak ha tiszta a terep. Egyik szempontból azért mert nem akarok balesetet okozni, a másik meg ,hogy nem akarom feltartani az autóst. Akármennyire is elsőbbségem van. És ha az autónak át kell érnie zöldben akkor a gyalogosnak is át kell!

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.24. 13:41:53

Masni 2007.07.24. 13:35:18
Futni nem fogok, ezt megígérem.

Én meg elindulok amint zöld és kivasallak.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.07.24. 13:42:22

A Luykasturkú Rézfogú Bagó: Indokolatlanul nem tartózkodhat az úttesten, folyamaosan a legrövidebb úton kell áthaladnia rajta, de nincs időkorlát. Pont azért, hogy az öreg néni járókerettel is átmehessen.

Ha ilyenbe belefutsz az pech.

És tényleg azon múlik a dolog: Akivel szemben az autósok többsége szabályosan viselkedik, ahol elsőbbsége van elengedi, az sem fogja szivatni az autóst.

Siófokon szezonon kívül, ha a gyalogátkelőhelynél gyaogost látnak, az autós megáll, a gyalogosé az elsőbbség (legalábbis a legtbb helyen). A gyalogos is igyekszik a lehető legkevésbé akadályozni az autóst.

Nyáron persze más a helyzet. A Balatonföldvári példa (7es út) meg még rosszabb. Érdekes módon nyáron, a problémás helyen a gyalogos nem partnert lát az autósban hanem problémák és veszélyek forrását, ha valahol át tud menni, akkor átmegy. Mivel nem tudja, hogy a következő sávon hogy ér át, körültekintő, lassú, és az autós is szív.

MIért? Mert nem természetes az autósnak, hogy gyalogátkelőhelyen a gyalogosnak van elsőbbsége. Ha terészetes lenne, akkor a gyalogos is jobban sietne, ismerve a saját tempóját nem akkor kezdene átmenni amikor biztonságban le tud menni a járdáról, hanem akkor amikor kényelmesen és időben átér.

A gyalogos alkalmazkopdik a lehetőségekhez, és ez a reakció törvényszerű. Ezt a helyzetet az autósok irányítják és ők teremtik meg maguknak a problémát.

Va nagyon sok rendes és tisztességes autós is.

Csak amikor egy átenged, de a következő sávon átjutásra várni kell ezért őt is fel kell tartanod (érti) a mögötte álló 6 nem gondolkodik, hanem "a szemét gyalogos feltartja a sávot, majd legközelebb megszopatom" az a baj forrása. Ugyanis, ha a másik sávban is elengedik a gyalogost ahol elsőbbsége van, akkor nincs torlódás.

Nem a gyalogos a hibás aki él az elsőbbséggel és megpróbál még ma átjutni amikor egy autós nem szabálytalan.

Hanem a helyzetet ebbe a mederbve szorító autósok.

A reakciótokból téged és RosszQtyát valószínűleg inkább a problémaforrások köré sorolnálak, de mivel te legalább értelmesen vitatkozol, nem elütni akarsz másokat, te talán fejlődsz.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.24. 13:43:24

Kb. annyira életszerű mint az hogy nem muszály átérnie a zöld alatt a gyalogosnak.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.07.24. 13:48:16

A gyalogosnak nem kell átérni.

Az autósnak pedig meg kell adnia az elsőbbséget. főleg forgalmasabb úton. Ellenkező esetben a gyalogos nem 10 perccel, hanem órákkal később érne haza...

De az elindulsz és kivasalod a gyalogost után te is ülhetnél sitten.

Kurvaegyszerű dolog kellene.

Forgalmas út, gyalogátkelőhely, lámpa nélkül. Elbújtatott kamera, rendszámfelismerő, pár felkért gyalogos.

Próbáljanak átjutni.

Aki nem engedi át őket, azt 500 méter múlva megfogja a rendőr, video van, igazoltatás, szabálysértési feljelentés, ilyenkor nem magyarázod hogy más vezetett.

Jogsi bevon hosszú időre, bírság, pénzbüntetés, elzárás...

Néhány hétig csinálnák, egyrészt csökkenne a költségvetési hiány, a behajtott büntetések nyomán.

Másfelől kevesebb lenne a dugó a tisztességes autósnak is.

Harmadrész hosszú távon kevesebb lenne a környezetszennyezés, a sok bevont jogsi miatt.

goendhie 2007.07.24. 13:48:24

nyelvtanórát neki!

vernarancs 2007.07.24. 13:49:51

Aki bringaval kozlekedik sikeres ember nem lehet. De minimum bakternek kell lennie.

Masni 2007.07.24. 13:50:44

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó!
Te nagy f@sz vagy! A funkcionális analfabétizmus pedig tarolt nálad. Ugyanis azt írtam, hogy nem vagyok egy mámi. Ennek az a jelentése, hogy: gyorsan szoktam menni. És ennek ellenére piros a lámpa, mire átérek. Viszont, nem fogok futni. Szerinted, tényleg futnom kellene, amint zöld a lámpa, hogy átérjek??? Ellenkező esetben az olyan parasztok, mint Te "kivasalnak"? Remélem, a leendő vagy már meglévő gyerekedet, illetve terhes feleségedet fogják hasonló inzultusok érni zebrán. Persze, lehet, hogy az isi kapujába is daruval fogod beemelni a gyerekedet, nehogy el kelljen szakadnia az autó ülésétől.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.24. 13:51:03

TheElf 2007.07.24. 13:42:22 Indokolatlanul nem tartózkodhat az úttesten, folyamaosan a legrövidebb úton kell áthaladnia rajta, de nincs időkorlát. Pont azért, hogy az öreg néni járókerettel is átmehessen.

Öreg nénire nem fogok kerékcsikorgással meg bőgő motorral ráijeszteni ez természetes, de mások igazán szedhetnék a lábukat attól függetlenül ha nem is kötelező, ha én is tudom szedni ha épp szükséges. Mert miért toljak ki az autóssal? Csak mert megtehetem? Akkor az lenne a nevem hogy Masni. :-) Pár métert lehet sietni utána meg lehet tovább battyogni.

Artie 2007.07.24. 13:52:20

Gyerekek, én egyszer egy ilyen "nem én vezettem"-ügyet ügyészségi óvással támadtam meg. Szintén elfelejtettek papírt küldeni, hogy nyilatkozzak, ki vezette. Megvártam, míg jogerős lesz, aztán irány a panasz a rendőrségre, ők hivatalból áttették az ügyészségnek, mert mert jogerős szabs. határozatra ment a panasz. Az ügyészség pedig kötelezte a rendőrséget az eljárás megszüntetésére, mert nem tudta hitelt érdemlően bizonyítani, hogy ki vezette az autót. Ennyi.

Hápogás helyett utána kellene járni a dolgokat. Ezt sem én találtam ki, egy rendőr mondta, hogy ez a legtutibb. De persze tény, hogy a homáron hápogás mindennél egyszerűbb, és mindenkit szidni még egyszerűbb. Ezért kéne csomagolni és elhúzni Hegyeshalom felé, az ilyen emberek miatt, nem a hatóságok miatt. Mert ilyen a magyarok 95%. Nyávog, nyafog, de nem cselekszik, csak össze-vissza, amit ő jónak tart...

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.24. 13:54:04

Te is elég szelektíven olvasol.
Számomra az, hogy nem vagy mámi azt jelenti hogy kb. 60 év alatti vagy és nem azt hogy nem várost nézel, hanem tempósan haladsz.
És ne faszozz mert én sem szidtalak.

goendhie 2007.07.24. 13:54:22

vernarancs:

ez is igen! ilyen országot.. az a baj, hogy amig te és a hozzád hasonlók élnek, ilyen is marad.
de én szeretem. a másik fele miatt. és mosolygok rajtatok. ti meg dühöngtök. és eljutok bringával és gyalog és vonattal és busszal és kocsival, ahová akarok. mérlegelem, hova mivel és tudom, hogy melyikkel mire számíthatok. és ha bekövetkezik nem puffogok, hanem elfogadom.
egyértelműen az én életem a boldogabb. és a sikertelen bakter haverjaimé.
te nulla.

limbekcs 2007.07.24. 13:58:31

rosszqutya:

"mert tudomásom szerint főútvonalat kerékpárral keresztezni, csak leszállva és áttolva szabad... "

nyilván rosszul tudod, de nehogy visszavegyél az arcodból, az egyáltalán nem állna jól

legmared 2007.07.24. 13:58:56

Sziasztok.
Velem is megtörtént hasonló est pár éve.
Közterületfelügyelő feljelentés 3000 Ft ( vdéki városban füvön parkoltam ) utána Feljelentés, keresés, lakcimváltozás, meg nem kapott tértivevényes levelek, majd:
Hajnali 5 kor 4 rendöri elővezetés ( Ügyészségi határozattal ) a Rendörségi fogdába, majd 9-kor az Önkormányzat szabálysértési osztályára, ahol nyilatkoztam, hogy nem én parkoltam ott az adott időben, ezután ujjabb feljelentés ismeretlen tettes ellen, majd nyomozás megszüntető határozat kb 6 hónap múlva.
Legvége: 1 db csekk az Elővezetés kltsége 3500 Ft-ról, ami nem fellebezhető, bármennyire is bizonyított az ártatlanságom.
Nos gazdag ország vagyunk, erre van pénz!!
Történt hasonló eset massal is?

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.24. 14:02:45

legmared 2007.07.24. 13:58:56

Hála istennek nem. Ez vérlázító ázze! Képesek bevinni valakit egy szaros parkolásért, a brazilok meg szabadon garázdálkodhatnak.

The AVE 2007.07.24. 14:07:36

Ezt nem lehet fekete-fehér alapon megítélni. Az autósok között is vannak bunkók, meg a biciklisek között is, meg a gyalogosok között is. Sőt, sokan mindhárom szerepben tudnak tahó módon közlekedni, szidva épp azt a kettőt, amiben éppen nincsen.

Ha lennének normáls(!!!) bicikliutak, akkor ez egyből nem lenne gond. Szentendrére pl. megy valami aszfaltcsík, amin profi terepbiciklisek edzhetnek nyugodtan, olyan borzalmas állapotban van. Közlekedésre alkalmatlan. De ezért még nem kéne h a 2x2 sávos úton menjenek a bringások, van Budakalász felé párhuzamos út. Amúgy én is használom a biciklit, de csak sportolásra.

Ha valaki attól érzi magát sikeresnek, h autóban ül, az bizony szánalmas...

Masni 2007.07.24. 14:09:38

"És ne faszozz mert én sem szidtalak."
Értem, csak "Én meg elindulok amint zöld és kivasallak.", ha nem olyan ütembe megyek, ahogyan az neked tetszik. :(

(ps: muszáj leírnom, muszáj (J nem LY). )

Durchzugabwicklungskommandant 2007.07.24. 14:14:21

Bevallom szoktam én is disznóságokat művelni a bringán, az például tök általános, hogy a bricós fel gurul az autóoszlop mellett a jobb oldalon, ami tök szabálytalan, de akkor nem sír a szám. Egész egyszerűen annyi van, hogy Mo.-n semmiféle közlekedéskultúra nincsen.

Két hete Németországban sétálgtunk a járdán, megálltam a zebránál, hogy bevárjam a társaság többi tagját. Egyszercsak arra lettem figyelmes, hogy kb fél perce áll az autósor a zebra előtt, hogy átengedjen. Senki nem anyázott, nem dudált, nem hajtott tovább csikorgó kerekekkel. Az autó sofőrje csupán letekerte az ablakot és (tök udvariasan) kiszólt, hogy nem akarok-e átmenni. Egyébként tök higgadtan és türelmesen várt! Én pedig átmehettem a zebrán olyan tempóban, ahogy az nekem kényelmes volt.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.24. 14:15:05

Kösz a javítást, sosem tudtam megjegyezni a helyesírását ennek a szónak! :-D Mosmá' megmarad, mert ily' szép emlékem kötődik hozzá.

Valamit kellett írnom arra a nyilvánvalóan "csakazértsemérekáthabelepusztulokse" mondatodra.

Gumidomino 2007.07.24. 14:24:24

Levélíró!
Én is ezen a nevezzük Jendrassiknak nevű utcában laktam vagy negyed századig, és érdekes módon éjszaka is meg tudtam állni. Igaz, a másik végén, a postánál, ahol kettős parkoló van.
Csak gyalogolni kell egy kicsit. Meg nem látja az ember a szobaablakból a kocsit. De a behajtani tilos mindenkire vonatkozik.
Lakossági fórumok, fogadóórák, beadványok lehetősége szolgál a hangod hallatására.
Jól is nézne ki, ha mi döntenénk el, hogy elfér-e a tűzoltó meg a mentő.
Valszeg emlékszel, hogy 4-5 éve hajnalban háromnegyed órát visított a tűzoltóautó, mert a csőtöréshez a szabálytalanul parkoló autók miatt nem tudott eljutni.
Ráadásul még le is dudálnak a járdán, ráállnak félig a fűre, és nagyobb esőknél bokáig merülve kell közlekedni, mert a járda szélén, amely még nincs megsüllyedve, parkolnak az autók, akik csak a behajtani tilos(ok)on keresztül juthattak a házak közé... :D
Sajnállak, de nem a büntetés miatt.

The AVE 2007.07.24. 14:27:50

Nincs a KRESZ-ben olyan, h csak bicikliről leszállva lehet főútvonalat keresztezni. NINCS. Létezik ún. "Kerékpáros közvetett kapcsolat", amit viszont külön tábla jelez. Ezt ott és akkor a balra kanyarodásra vonatkozik.
És ahol nincs tiltó tábla, vagy párhuzamos bicikliút, ott a 12. életévét betöltött személy kerékpározhat a főútvonalon is - ha mer.

Masni 2007.07.24. 14:34:29

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó!
A f@szozas bunkózás volt, de a muszáj nem. Tenyleg így írják. Nekem is vannak helyesírási hibáim, a mai napig nem tudom, hogy margit sziget, vagy margit-sziget. Mos már a gugli segít. :)
Viszont félreértettél. Tényleg nem ""csakazértsemérekáthabelepusztulokse"". És szó szerint írtam, hogy futni nem fogok. Tempósan simán haladok, de nem fogok futni. A zebra nem azért van, hogy a gyalogosok átfussanak rajta. Gyerekkoromból úgy emlékszem, hogy csak akkor nem szabad elindulni a zebrán, ha villog a lámpa. A többi esetben lehet. És normális ember nyilván nem szopatja a többieket azzal, hogy elmegy a zebra feléig, visszafordul, aztán megint visszafordul, csak hogy rossz legyen a többieknek.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.07.24. 14:44:48

Miért tolj ki az autóssal? Az autós úgy döntött, ő szar a szabályokra, nem partner, hanem veszélyforrás, neked is jobban oda kell figyelni, és ez után nem mindenkinek van kedve még a bunkó autós kedvéért megerőltetnie magát.

Abban a pillanatban, ahogy látod a zebránál ott van egyember és az úttest felé fordul nézi mikor mehet át, lassítas, megállsz, átengeded, ezt más autóstól elvárod, nem ragadsz be a kereszteződésben autósként (többi autóst, és a gyalogosokat egyszerre szivatva, mert amikor ki akarsz menni, akor úgy mész át a zebrán, hogya gyalogosnak zöld lenne), stb... kezd változni a helyzet :)

killerkaller 2007.07.24. 14:55:29

Románia 2007. gyalogosként.
Amerre jártam alig találkoztam közlekedési lámpával. De ahol volt jelezte, hány másodperced van a váltásig. Gyalogosnak, autósnak egyaránt.

A lámpa nélküli zebránál ahogy leléptem a járdáról, megállt a forgalom és nyugodtan át tudtam menni az úttesten.
És ez nem egyszer történ, hanem mindig.

startmenu 2007.07.24. 15:36:06

OFF: biciklisek ugathatnak nyugodtan, mert adót mindenki fizet, ha más nem áfát, és sztem elég valószínű, hogy a biciklisútra van valami EU-s pénz. Mert környezetbarát, meg nem kéne a kocsik között. És akinek nincs pénze autóra, biciklire még talán.

lor 2007.07.24. 15:37:31

szepen le kell szerelni a tablat az oszloprol.
aztan falra kitenni vagy elfagyizni az arat vhol.

persze senki ilyet meg nem csinalt es nem is ajanljuk mivel ez torvenyt sert.
de mindegyiknek egyenkent a kurva anyja!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.07.24. 15:40:17

startmenu: Az adók egy része ugye az útra gyakorolt terheléssel arányos mértékű, más része a környezetszennyezéssel, stb. arányos. Ugye ha egy út kapcsán nő a környezetszennyezés, a zajterhelés, ez rendszeres költséget jelent azt meg kell fizetni.

Ezek tekintetében miért nem fizet a bringás?

startmenu 2007.07.24. 15:46:13

Miért nem fizet: hogy ? Mi alapján ? Ha kettő van, akkor kétszer ? Kié a bringa ? Stb. Simán többe kerülne ennek a megfizettetése, mint amit érne. Nem tudom hogy van-e mostanában még tv díj, de ez még annál is betarthatatlanabb.

h0mbr3 2007.07.24. 15:53:21

Én is a Jendrassikban lakom! Nekem hálisten eddig ilyen problémám nem volt, de azt tanúsíthatom, hogy 11 után teljesen esélytelen a parkolóban helyet találni.
Traktorka nem tudom mit szedsz de nekem is juttass belőle. Egy másik utcában laktam több, mint 20 évig, szintén Békáson, ott se volt sose parkolóhely (csak még az átkosban)... Vagy az Ófaluban laksz? Ott tényleg van hely :)

tigrincs 2007.07.24. 16:36:13

Útban a horvát tengerpart felé úgy 10-15 kilóméterenként rendőrök álltak szerbiában az utakon. Azért hogy szpassák az arra járó külföldieket. De a célt elérték: mindenki szabályosan mert csak autózni.
Itthon alig látok rendört az utakon. Pedig egy idő után (2-3 pénzbünti)mindenki szabályosabban közlekedne: gyalogos-kerékpáros-autós is. DE tudjuk, hogy a 20 millás merdzsókat nem lehet elszállítani, még ha akadályozzák a forgalmat akkor se. Az is tuti, hogy hiába van kerékpárút sokan mégis az utakon bicóznak. Sok autós dühöngő őrült lesz, ha vhol lassítania kell. A gyalogos meg mindig ott megy át ahol nem szabad. És soha sehol nincs egy rendőr aki megbüntetné őket. Bezzeg a parkolóőrök meg a közterület felügyelők azok mindenütt ott vannak ahol nem kéne...

Marvin (törölt) 2007.07.24. 16:39:32

RosszQtya:

Jó nagy para@t vagy te ecsém!
Bár rám csikorgatnál, vagy tuningolnál egyszer!!!
Pár információ:
Amszterdamban ha bringás ütközik autóüssal, akkor autómatikusan az autós büntetik, mert ő az erősebb, neki kellett volna jobban figyelnie.
Londonban ha zöldnél valaki ráhajt a zebrára, akkor ugrott a jogsi és nincs egyéb kérdés. Teljesen mindegy, hogy együtt van zöld a jobbos kanyarban a gyalogosokkal.

Tudod pont a tefajtáid miatt megyek át a lehető leglassabban a zebrán, miközben még egy mosolyt is eleresztek az vörösödő fejű autósoknak. Sőt! Ha látom, hogy egy idős ember jönne, de nem tud, akkor még meg is állok a zebra közepén és segítek neki. Had robbanjon szét a bunkója az idegtől a kocsiban.

A témáról:
Nem értem miért kellene a városnak gondoskodni a parkoló helyről, ha valaki kocsit vesz. Ez kb. olyan, mint ha a közös képviselőhöz menne panaszkodni, hogy az új mosógép nem fér be a fürdőszobába.
Igen is tudomásul kell venni, hogy az autó fenntartási költségeinek része a parlokás is.
Ne csodálkozzon az, aki bunkó módon felparkol a járdára, aztán megbüntetik. Bár tennék ezt az egész városban.

Marvin (törölt) 2007.07.24. 16:42:52

dühöngő:

Elárulom neked, hogy nem is annyira messze északon, am közlekedési kihágás pénzbüntetésének mértéke függ az autó értékétől. A kiszabás pillanatától pedig rá van terhelve az autóra, azaz ha nem fizeti be a tulaj, akkor bizony elárverezik alóla.

Szőke76 2007.07.24. 17:04:31

nekem egyszer gyorshajtásért küldtek egy 5.000 ft-os szeretetcsomagot, amit elfelejtettem befizetni. 1 év múlva megjelent hajnali fél 4kor 2 rendőr az ajtómban, azzal, hogy egy napi hidegélelem, fogkefe, alsógatya és indulunk Baracskára... kivárták amíg lesápadok, megroggyanok és hebegni kezdek, majd mosolyogva közölték, hogy el is vihetnek egy éjjel nappali postára, hogy befizessem... El kell ismernem, hogy 1 év alatt egy forintot sem emelkedett a büntetésem..

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2007.07.24. 17:08:36

ha a bicó az úton halad, rá nem vonatkozik a KRESZ? Közúti forgalom veszélyeztetése jobbról előzés piros lámpa ilyesmi? Miért van az hogy ha kocsit vezetsz le kell tenned 4 vizsgát, ha bicót, az sem baj ha vak vagy süket és egyébként is fél nap kimenőt kaptál csak a Lipóton? Mert azt ne magyarázza el nekem senki hogy az én nénikém ha szembe bicóznak velem az egyirányú utca közepén. ÉS ne mondja azt se senki hogy rendben is van ez így hisz az autósok is bunkók, mert amikor szembe bicózik nyílván nem a népnevelő szándék vezérelte tudván hogy pont bunkó autós jön majd arra nem más. Én aki autóval járom a várost gyalogosan is kénytelen vagyok ugyan úgy közlekedni, és ilyen minőségemben mind autóban mind gyalogosan kifejezetten idegesítenek a bunkó gyalogosok, autósok bicósok, szóval mindent egybevéve nem autósok gyalogosok és bicósok léteznek, hanem agyhalott parasztok (gyalogosan, bicóval, vagy volán mögött) és ennek szenvedő alanyai, (gyalogosan, bicóval, vagy volán mögött).

VIC20 2007.07.24. 17:10:31

Valaki megemlítette már a tértivevény témáját. Ehhez csatlakozom én is.

Szóval a sima ajánlott levél majdhogynem semmi. Nem bizonyít mást, csak azt, hogy föladtak egy küldeményt. A tértivevényen szereplő átvételi időtől számít minden határidő. Egyedül akkor érvényesül a kézbesítési vélelem, ha valaki megtagadja a küldemény átvételét. Jól megszívattak.

Szóval most lehet perelni mindenkit vagoni és nem vagyoni kártérítésre. És lehet panaszt tenni minden felettes szervnél. De szigorúan tértivevényes levélben! ;-)

(Ha esetleg bemutatják a tértivevényeket az állítólagos aláírásoddal, akkor meg mehet a feljelentés is magánokirat-hamisítás bűntette miatt.)

BiG_ 2007.07.24. 18:12:44

Tépjünk le már valami ajtót, mert nem bírom a feszülséget... :D

Mindenesetre szeretném seggberúgni azt a bicajost, amelyik a számára tiltott úton halad, miközben ott a párhuzamos bicikliút. Igen, Szentendre-Békás viszonylat. Ott van használja és ne tekeregjen az úton, mert az életveszélyes. Nem csak neki. hanem az autósnak is.
Figyeljünk egymásra.

Üdv!

hivatásos naplopó 2007.07.24. 19:02:00

Mondjuk meg tudom erteni a beragott autosok egy reszet. Mikor bringaval megyek dolgozni, akkor szivem szerint en rugnam le a bringarol a kivilagitatlan barmokat. Sisakot is alig hordanak - bar az csak ajanlott.

De amikor a kutya fele parasztok felparkolnak a bringautra mert lustak 50 metert setalni, akkor lehet, hogy megserul a visszapillantojuk. De lattam mar olyat is, hogy villogo lampanal a lassu oreg nenit senki nem akarta elengedni es nekem kellett az autosokat feltartani neki...

jesszumpepi (törölt) 2007.07.24. 19:38:02

Engem gyalogosként kifejezetten zavar,hogy itt a környéken vannak olyan gyalogátkelőhelyek,ahol olyan rövid a zöld,hogy kifejezetten sietni kell,néha szinte kocogni.Egy helyen,a villamosmegálló járdaszigete miatt két részből áll a gyalogátkelőhely,és olyan rövid ideig zöld a lámpa,hogy eleve meg sem próbálok egyből átmenni.Máshol meg hosszú ideig tart a zöld.Semmilyen logikát nem találok abban,hogy mennyi ideig tart a zöld jelzés.Valamelyikőtök tudja erre a választ?
Egy dolog mindenképpen az autósok mellett szól:sokat megyek kisgyerekkel,mindig szabályosan,és elég gyorsan,és ha vele vagyok,mindig sokkal figyelmesebbek ,például akkor,amikor egyszerre zöld nekünk,és a kanyarodó autóknak is.Ilyenkor érzem,hogy emberek ülnek a volán mögött is.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.07.24. 20:16:18

Kétszer küldött ajánlott is kézbesítettnek számít :)

Gumidomino 2007.07.24. 21:00:53

jesszumpepi,
ilyenkor jön az, hogy hülyének néznek, tudniillik megérkezek az általam sűrűn igénybe vett kereszteződéshez, és tudom, hogy ha nem rajtolok rögtön, amikor zöldre vált a lámpa, akkor az már három másodperces késést sem igen tolerál.
Ezért odaérek, még full zöld, és én mégis megállok az út szélén a zebra előtt...
:D

Gumidomino 2007.07.24. 21:02:23

bakter. az előző volt a száz, én meg hülyeségeket írkálok itt ahelyett, hogy kiélvezném... ehh...

2007.07.24. 21:18:35

Világositsatok fel lécci hogy mit élveznek a biciklisták abban hogy benzingőzben és életveszélyben kerekeznek a nagyvárosokban ??? Ez valami rosszul értelmezett környezetvédelem az agymosott fajtából.
A kerékpározás miatti nagyobb pulzus és légzésszám miatt SOKKALTA több mérgezőanyagot szivnak be mint a pl a gyalogosok. Elsősorban a maguk testi épségét veszélyeztetik és persze utána az autó vezetője mehet a börtönbe. Ostobaság ez a háborúsdi. A nagykörúton meg az autók között szlalomozva nincs helyük a kerékpárosoknak. Kinn az erdőben, mezőkön, réteken...oda való ez a szép sport. De sokuk magánháborút vív, önjelölt városi gerilla. Szegények :(

hemu 2007.07.24. 21:21:58

Nahh ez a vita példázza az országot. Sajnos...
Mert ugye a biciklisták elfelejtik, hogy hídon nem biciklizünk, sem olyan úton, ahol 70 Km/h a megengedett max. sebesség.
De ugye az sem elfelejtendő, hogy a Szentendrei mellett végig vezet bicikliút, amin én is szoktam biciklizni.
Autósék meg ugye nem tudják, hogy mire való az a sárga, ami van mindkét oldalon 2 vagy 3 is. Meg a tükör, ami nem ám piperézésre való...
Jaaaa! És a gyalogos átkelő, ahol - lámpa híján - MINDIG a gyalogosnak van elsőbbsége. Meg az a KRESZ szabály, hogy zebra közvetlen közelében nem előzünk.
Na de mindegy, vicsorogjatok, bizonygassátok az igazatokat, közben az, aki tehetne valamit a helyzet ellen röhög a markába, hogy ismét elérte a célját.

renugard 2007.07.24. 21:27:51

Hogy a pöcsömbe kerül ide a kerékpáros-autós ellentét? Elolvassa valaki a témát is?
OFF:
Amúgy nekem egyszer volt kerékpáros balesetem, amikor is szabályosan közlekedtem a kerékpárúton a Lágymányosi-híd felé, mire egy vadbarom kb 10 méterrel elöttem, keresztben beparkolt a kerékpárútra. Elég közelről meglestem a motorháztetejét.
Amúgy igazat adok annak, aki azt mondja, hogy vizsgázzanak le a kerékpárosok KRESZ-ből és fizessenek adót, ha kell kerékpárút. Könnyen ugatnak, miután egy büdös vasukba nem kerül, hogy százmilliókért utakat építsenek nekik.

Perillustris 2007.07.24. 23:03:07

Végigolvastam a kommenteket, hátha valami új is van köztük a bringás-autós témában. De nincs. Lerágott csontok, ezerszer megcáfolt állítások.
- "A biciklis nem fizet adót." De, fizetek, több millió forintot évente. Ahogy ebből adnak a munkanélkülinek segélyt, az egyetemistának ösztöndíjat, az egyházaknak hitéleti támogatást, vásárolnak lélegeztető-gépeket, úgy simán belefér, hogy bicajutakat is építsenek. Főleg, ha utóbbi bizonyítottan hasznos, persze nem a Magyarországon, ahol a közlekedés mérnökeinek többsége téves elképzelésekkel rendelkezik, s b@szik a nyugati tapasztalatokra.
- Az Andrássy úti példák már reagálást sem érdemelnének: csak a halálközeli élményre vágyók használják, lekicsinyítve a kinyíló ajtók veszélyességét vagy tudatlanságből, esetleg bizalomból. Bárkinek adok kölcsön biciklit az említett szakaszra, hogy tekerjen végig 30 km/h-s sebességgel, az útra kihajtani nem ér.
- "A kerékpározás miatti nagyobb pulzus és légzésszám miatt SOKKALTA több mérgezőanyagot szivnak be mint a pl a gyalogosok." Nem igaz. A méregtelenítés hatásfoka annyival növekszik, hogy pozitív lesz a mérleg eredménye. Az autó utasterében többször akkora a károsanyag-koncentráció, mint körülötte.
- "A nagykörúton meg az autók között szlalomozva nincs helyük a kerékpárosoknak." Így van. Megtiltani a parkolást az út szélén, helyén kerékpársáv, s több százezer ember örül. Az úton parkolni luxus.
- "Kinn az erdőben, mezőkön, réteken...oda való ez a szép sport." Erre már tényleg nem kéne reagálni, annyira ciki. Ezzel végképp komolytalanná válik az érvelő. Demagógiára demagógiával: menj az autóddal a Hungaroringre! Tudod, autósport.
- Biciklis a 70km/h-s úton: ha az Árpád-hídtól az Örs vezér terére kívánok eljutni, hol kéne mennem? Mellékutcákon? Természetesen a Hungária körúton megyek a Kerepesi útig. Így kényelmesen-haladósan 20-25 perc.
- Kerékpáros és a sötét, avagy a sötét kerékpáros: jómagam indítottam el saját költségen a "Vegyél lámpát! Világos?" kampányt 2-3 éve. Minden normális kerékpáros utálja a lámpa nélküli bicajost, én mindegyikre rákiabálok. Remélem az autósok is ugyanezt teszik mindig, amikor irányjelző nélkül kanyarodót látnak.

A parkolás nem alkotmányos alapjog, a vészvillogóval 5 percre megállás sem. Próbáljon meg egy bárki egy babakocsival végigsétálni a Tátra utcában, esetleg a párjával kézenfogva, egymás mellett. Várd ki, amíg megáll egy autó a zebra előtt. Lesz ilyen, nem kétséges, csak győzd kivárni. Kizárt, hogy egy gyalogos siessen bárhová.

birge · http://birge.blog.hu 2007.07.24. 23:46:19

Mellesleg megjegyzem: a KRESZ-ben van olyan, hogy főútvonalon a bringát áttolni, mint a kisangyal. Történetesen tegnap tettem sikeres KRESZ vizsgát. (és most tessék ünnepelni:D)

VIC20 2007.07.25. 08:14:30

TheElf:

2x küldött ajánlott....

Ez hol található meg?

startmenu 2007.07.25. 08:48:16

Van akinek nincs kocsija, mert drága, és lehetetlen vele közlekedni. Akkor már a bicikli alternatíva lenne. Nem mondom hogy ez feltétlenül pestre is igaz, legalábbis a jelenlegi állapotban. Ha lenne jó biciklisúthálózat, akkor ilyen dugók mellett simán lehetne gyorsabban menni azon. Mert erre lehetne mondani, hogy vegyünk motort, azzal lehet gyorsan, autópályán, stb. menni, de az szintén veszélyes, és az autósok szintén nem kedvelik, szal FLAME lett itt nagyon.

Perillustris 2007.07.25. 09:09:40

Csak kiegészítésképpen: a reggel "nevettetője" az a közékorú férfi, aki nem adta meg az elsőbbséget a Csavargyár és a Cserhalom utca találkozásánál. A Dagály strand előtt utolértem és megkérdeztem, mégis miért nem állt meg fél perce, pedig már majdnem előtte voltam, az út közepén. A válasz: nekem kellett volna megállnom, valamint nekem könnyebb megállnom.

Fenti történet válaszként is értelmezendő azok számára, akik a bicikliseket szídják, amikor az úton tekernek a párhuzamosan futó, használhatatlan és életveszélyes bicajút helyett.

Zold Bakony 2007.07.25. 09:21:18

A zebranal atmenos vonalhoz: Nemeteknel, sogoreknal es skandiknal mas a kresz. Ha a gyalogos _megkozeliti_ a zebrat megallnak - ha nem hat megbsszak oket a jardok. Nem kicsit, nagyon. Finnorszagban a kozlekedesi kihagasokert a bunti pl az eves besorolassi berrel aranyos, volt is belole rekord.

Nalunk tudtommal a zebrara kell lepned, igy tudatod hogy elsz az elsobsegeddel. A Balatonparton is ezert volt jobb a moral (mar amig jartak arra nemetek, nem is mas allt meg jobbara), mert nem tajekozodtak errol a vadhajtasrol. Ja es persze ezert allnak perceket az oreglanyok is a zebranal, de meg a jardan.

Aprilistol oktoberig evek ota kizarolag bringaval jarok meloba (15+km), es persze a nagykoruti halalzonaban nyelem az ozont, mert mashol is ugyanilyen veszelyes/budos csak hosszabb. (Kulon koszonet a fopolgarmesternek es varostervezoknek, hogy a nagykorut es varoshatar kozt nincs 'megnagyobbkorut', ami miatt egyforman bunkodik mindenki es megy vegul a centrumon keresztul. Igen, a kamionforgalom is.) Mindenesetre ezido alatt magtanultam 'szabalyosan' kozlekedni, szoval meguszom napi 2-3 eletveszelyes szituacioval.
Ettol fuggetlenul tovabbra is igy jarok meloba mert gyorsabb mint massal.
Meg az sem erdekel hogy a bringas maszkot / porszuro maszkot nem lehet egeszsegpenztari, adozatlan penzbol venni. En igy fizetem a benzinbe epitett utadot.

futó1 2007.07.25. 10:23:09

Kb ezért tartunk itt, én 30 éve szivom az autók által kibocsájtott kellemes levegőt, s még f@sz is vagyok mert merek közlekedni gyalogosként, no persze ezen néha én is elgondolkodom, mert csak az elmúlt héten 3 autó tesztelte a reflexeimet, tudni kell hozzá mindannyiszor lámpás kereszteződés s nekem volt zöld, lehet szintévesztő volt az autó. Viszont a legviccesebb , hogy az egyik miután majdnem elgázol, még anyázott is, na itt rugtam le a visszapillantóját, gyanitom még most is szedegeti a darbjait:)

ihatethisindapassthingy 2007.07.25. 10:55:16

A biciklis/autós témához talán annyit, mindenkinek arra kellene törekedni, hogy minél kevesebb embert szívasson a saját kényelme miatt. Biciklivel és autóval is járok, de nagyrészt autóban húzom fel magam a bringásokon. Klasszikus eset, hogy egy kényelmes bringás szét tudja szívatni az egész Nagykörút forgalmát, mert baromi keskenyek a sávok, így sávon belül nem tudod előzni a külső sáv jobb oldalán 20km/h-val közlekedő biciklist. A tömött sorok miatt eleve necces és lassú az előzés (sokan csak elrántják a kocsit a másik sávba előzéskor, balesetveszélyes mindenkire nézve), továbbá a jobbra kanyarodó autósok már nem előznek, inkább döcögnek 20km/h-val a bringás mögött. Ha mégis sikerül valahogy megelőznöd a bringást, akkor az első lámpánál jobbról visszaelőz és újra játszatod el az egészet előről.

Bringásként ennek két megoldását találtam eddig:

1) Járdán közlekedés. Lassabb és ésszel kell hajtani a gyalogosok miatt. A versenybringásoknak ez mondjuk nem opció, de ez nem is Budapestre való.

2) Azokon az útvonalakon járok, ahol kevésbé szívatom a népet. Értem én, hogy könnyebb és gyorsabb a Körút, de nem egymagam lakom ebben a városban, másra is figyelni kell.

És bringásként is igyekszem betartani a KRESZ-t, bár ez kétségkívül gyakorlatilag lehetetlen (járdán bringázás, vagy épp a jobboldali buszsáv jobb szélén életveszélyes haladás), mindazonáltal még nem tört le karom attól, hogy jeleztem az irányváltásom és megadtam egy autónak elsőbbséget. Ellentétben azzal a biciklissel, aki tegnap az Andrássy út szervízútján magasról tett arra, hogy nekem a keresztező utcából érkezve elsőbbségem van. Tudom, szar lassítani és újra gyorsulni, de ez meg így orosz rulett mindkettőnk számára.

Zsurmi 2007.07.25. 12:00:07

ficsilla:
Az autó, súlya 600 kg+, vezetése nem triviális, 14 év alatt sokaknak nem menne.
A kerékpár tömege 5-15 kg, 5 évesen meg lehet vele tanulni, 13 évesen akár biztonságosan is.

Az autó a tömege miatt veszélyesebb másokra, mint a vezetőre. Talán a közlekedési szabályok elismerhetik az ilyesmit, nem?
A kötelező KRESZ vizsgát támogatnám 3-5 évente: kerékpárosnak, autósnak egyaránt! Ha lejárt, büntit lehet kapni.
De a kötelező pszihológiai vizsgálat sem rossz ötlet 8autósokank).

Az egyirányú úton szembehaladásról annyit, hogy főleg a szűk itcákban 50-el száguldó autósok miatt teszik tele a kerületek egyirányú utcákkal.
Kerékpárral elég frusztráló egy ilyen hely. Ráadásul lakó-pihenő övezeteknél jellemző, ahol a biciklizés pihenés lenne! Nos nem az autósok miatt meg szembe a kerékpáros?
Persze be kéne tartani a szabélyokat.

Igazából az a baj, hogy ILYENEK vagyunk. Ugyanabból az emberanyagból termelődik ki az agresszív autós, a tehetetelen önkormányzat, a rámenős kerékpáros. Rákényszerítjük egymást a szabályok be nem tartásárára. Szeretjük be nem tartani a szabályokat, mert betarthatatlanok. A törvényhozók szeretnek betarthatatlan szabályokat hozni, mert a betarthatókat sem tartják be és különben is egyszerűbb. Az a pár százalék kivétel, meg szív.


Kulics:
A kerékpáros nem veszít annyit a benzingőzzel, mint amennyit nyer egy aktív életmóddal. Nem egésznap a városban kell teketrni, de ott is lehet.

Nem azéret kell kerékpárral járni a városban mert egészséges, hanem mert lassan nem lehet mással haladni. Mert lassan csak azzal férünk el mindannyian. Vannak remek nyugati példák, csak próbálgatni kellene.

Szerintem az is a bajuk az embereknek, hogy csak kb 17-18 éve vehetnek szabadon autót. Még nem is élvezték ki, már gondok vannak belőle. De nem az autóból van elegünk, hanem hogy miért nincs elég út/parkoló, a többilyek hülyék. Röhelyes.

Csak azért, mert a sok autó miatt veszélyesebb, már ne is álljunk neki? Nem esetleg a szabályozáson kéne változtatni, azt betartatni? Esetleg belátni, hogy nem férünk el? Előbb nekünk kell megváltozni, nem az általunk megválasztott kormány, törvényhozás, önkormányzat fog. Nem a többiek fognak.

Aki manapság vállalja a kockázatot a városi biciklizéssel, pont ezt a folyamatot segítni.

renugard:
Azért kell kerékpárút, mert a kerékpáros élete is érték. ha másért nem, mert a társadalom fizette az oktatása jó részét, mert adót fizet. Elvesztése pont akkora veszteség mint egy autósé. Azért kell kerékpérút, mert megváltozott a világ és olyan sok az autó, hogy ott túl veszélyes kerékpározni. Az autós jobban használja az utat, szennyezi a környezetet igenis, hogy plusz adót fizet. Persze az nem oda megy ahova kéne, de az nem a kerékpáros hibálya.

Úgy látom, hogy az autósok jó része bűnbakot lát a kerékpárosban.

Persze sok kerékpáros nem tartja be a szabályokat, ahogy a többiek sem. Ilyen a morál, mit vártok? Más szemében a szálkát is?

Masni 2007.07.25. 12:01:36

Szerintem nagyon fontos lenne megérteni, hogy az utakat nem CSAK az autósoknak építették, például már csak azért is, mert bicikli előbb volt, mint autó. Komolyan várom, hogy egy, az autóknál is gyorsabban haladó járművet találjanak fel, majd adjanak engedélyt a már meglévő úthálózat használatára, és egy picit szopassák az erősebb kutya baszik elve alapján az autósokat.
És én sem értem, hogy mi az élvezet abban, hogy ülök egy autóban egyedül és dühöngök a dugó miatt, ami a mellettem, előttem, mögöttem egyedül ülő ugyanígy duhöngő autósok miatt van. És még én sem láttam olyan autóst, aki padlógázzal követett volna egy másik autóst és leüvöltötte volna a fejét, vagy rádudált volna azért, amiért az nem adott mondjuk elsőbbséget egy gyalogosnak. Ellenben üvöltöző, elmebetegnek kinéző autóst már láttam, amiért egy gyalogos a zebrán szeretett volna áthaladni. Ilyenkor minden autós sorstárs csendben üldögél az autójában. Senki nem megy oda, hogy olvastad már a kreszt??? Miért üvöltözöl ezzel a gyalogossal???
És a biciklizés nem egy furcsa sport, nem is annak találták ki, hanem közlekedési eszköz. Esetleg azt is szívesen kipróbálnám egyszer, hogy az összes biciklis, akinek van autója (lehet, hogy ez a bicósok 50 %-át is kiteszi), üljön egy megadott napon autóba, növelje a dugót, tegyen ki egy táblát az autójára, hogy ha picit korrektebb lennél, ma is biciklit használtam volna felirattal. Szerintem elég szép káoszt tudnánk okozni.

Perillustris 2007.07.25. 13:46:12

ihatethisindapassthingy: A Nagykoruton azert nem megyunk a parkolo autokhoz kozel, nehogy egy kinyilo ajtoba ekelodve fejezzuk be foldi palyafutasunkat. Igen, a masik savba kell menned, hogy megelozz, pont ugy, amikor a veszvillogoval allo autot vagy az uttisztitot, esetleg a markologepet, vagy akar a be-, ill. a kiallo autot kerulod ki. Ahogy irtam, a Nagykoruton (is) meg kell tiltani a parkolast, vegighuzni a kedvenc sarga ecsetunkkel egy csikot, oszt` jo napot! Az uton parkolni luxus.

Bar azt irtad, hogy biciklizel, a megoldasi javaslataid alapjan ezt erosen ketlem, hacsak nem a hetvegi 5-6 km-ed erted ezalatt. Felre ne ertsd, ha ennyihez van kedved, ennyire van idod, az is jo, ezzel nincs baj. Am a jardazast javasolni megoldaskent a leheto legnagyobb hulyeseg. A jarda a gyalogosoke, s ott a kerekparos max. 10km/h-s sebesseggel haladhat. A bicikli pedig jarmu, tehat az uton a helye.

A masodik javaslatodban valaszoltal is: konnyebb es gyorsabb ott menni. Akkor? En sem erek ra a jobbkezes mellekutcakban totojazni.

Eleg lenne, ha a tobbseg atlatna a Masni altal is vazolt helyzetet: egy bringas - egy autoval kevesebb. S ez tiszta haszon.

goendhie 2007.07.25. 14:50:39

ihatethisindapassthingy

igen ki kell kerülnöd, előznöd kell a másik sávban. ha nem haragszol, meg is köszönöm, hogy 5 centivel mellettem húzol el.
nem értem, miért kell ezen fennakadni? erre megy a világ, változik. sokan ismerik fel, hogy nekik ésszerűbb kerékpárral menni.
menjenek a hosszabb úton, mert neked kerülgetned kell? jajj, az az érzésem, hogy ez egy kiírthatatlan hozzáállás idehaza.
ne irigykedj, az út nem csak a tiéd, ha van hely mehetsz, ha nincs, akkor gurulj 50 métert, hogy bekanyarodhass és előzz egy kicsit lassabban.
és ha őszinte akarok lenni, akkor azt mondom, ha ezt mind megteszed, még akkor sem szólhatnál egy szót sem, mert ez így van rendjén.
de igazából szólhatsz, mert azért vannak veszélyes bringások, amin lehet háborogni. csak az alaphozzáállás nem tetszik.
amúgy viszont szép napot!

ihatethisindapassthingy 2007.07.25. 14:53:26

Perillustris:

Értem, hogy a Nagykörúton miért megy a bringás inkább kicsit bentebb a sávban, mesmeg autóval sem megyek közelebb, mert rám is ugyanúgy rámnyitják az ajtót. Az előzéssel kapcsolatban igazságtalan vagy kicsit, mert a vészvillogóval "parkoló" tahó autóst nem kell 20 méter múlva újra előznöm, miután szabálytalanul jobbról előz (amikor bringával vagyok, nem szoktam jobbról előzni, röhej, nem?), továbbá nem erről szólt az egész, amit írtam. Ha az a javaslat lépne életbe, amit most tettél, ti. biciklissáv kialakítása a Nagykörúton az úttesten, akkor két problémával szembesülnénk rögtön:

1) A biciklisfutárok és hétvégi bringások sebességkülönbségéből fakadóan az előbbiek kénytelen lennének előzni, ami aligha fog összejönni egy olyan szélességű bringás sávon, ami ott kijönne, következésképp a futár ki fog jönni az autók sávjába.

2) Valaki paraszt úgyis be fog parkolni a biciklissávba. Ha máshogy nem, hát "jobbra kanyarodva" szabálytalanul leállítja a kocsit úgy, hogy a segge belóg a bringasávba. Ha nem ez, akkor áruszállítás. Ld. még Andrássy út, valahogy mindig meg tudják magyarázni.

Ennek ellenére teljes mértékben támogatom a körúti parkolás megszüntetését, bicikliutat pedig értelmesen leválasztva a járdára javaslok, az a Körúton bőven elég széles egy kétsávos bringaúthoz is és a gyalogosok is elférnek. Csak ne úgy csinálják meg, mint a Bajcsin.

> Bar azt irtad, hogy biciklizel,
> a megoldasi javaslataid alapjan ezt
> erosen ketlem, hacsak nem a hetvegi
> 5-6 km-ed erted ezalatt.

Hmm, ezt nehéz nem személyeskedésnek venni. Mindegy, valóban nem töltöm az egész napom biciklin és elég hullámzó, hogy mikor járok vele: tavasszal és ősszel azzal jövök-megyek munkába (nem nagy táv, 6+6km, belvárosból Budára) és esténként adott esetben még ráteszek 20km-et, de azt már csak sportcélokból, igaz, többnyire városon belül. Nyáron kihagyom az élményt, reggel OK, de az 50C-s asztalton visszafelé a piros lámpánál már kiüti a biztosítékot a dolog.

Tisztában vagyok vele, hogy a KRESZ szerint csak 10km/h-val haladhatsz gyalogosok között, amikor egyáltalán, de praktikus megfontolásokból nekem ez jött be, miután többször is eltöltöttem néhány nagyon hosszú másodpercet a piros hetes és egy-egy pótkocsis teher között a Bartók Béla úton. Más opciók?

1) Bepofátlankodok a buszsávba és feltartom a 7-es buszt, a fedélzeten sok munkába igyekvő emberrel, akik megtették azt a szívességet, hogy a tömegközlekedést választották.

2) Maradok a KRESZ szerinti helyes külső sávban, feltartva az autósokat, akik (nekem legalábbis) nem ellenségek, joguk van 30km/h-nál gyorsabban haladni. Végső soron több, mint 1 emberrel cseszek ki, ami ismét nem tűnik egy egyenlő felállásnak.

3) Maradok a KRESZ szerinti helyes külső sávban, a sáv legszélén biciklizve, hogy sávon belül ki tudjanak kerülni. Ilyenkor kerülök a nyerges vontató és a piros hetes közé.

A járdán óvatos vagyok, nem hajtok mint a meszes (dehogynem :))) és még idáig nem törtem össze senkit, bár kétségkívül volt belőle balesetveszélyes helyzet. Az úton meg pláne.

Szóval mit tudsz ajánlani? Én csak annyit, hogy próbáljuk meg bringásként az autósok érdekeit is nézni kicsit és vice versa.

A személyeskedés meg az ellenség-attitűd semmihez sem visz bennünket közelebb, legfeljebb a kórházhoz és a sitthez.

ihatethisindapassthingy 2007.07.25. 15:08:00

goendhie, gyönyörűen leírtad, amit mondani akartam: "az út nem csak a tiéd". Egy biciklisnek sincs joga kiszúri 30 autóssal a háta mögött és egyáltalán nem 50 méterekről beszélünk, nagyon sokszor szépen látszik, hogy egy lassú bringás tartja fel a körúti forgalmat jóval száz méteren át. Illetve dehogy nincs joga, a KRESZ szerint minden joga meg van rá, de ha egyetlen ember jól érzi magát 30+ kárára, az nekem nem hangzik fair játéknak. Nem tudom, átjön-e, hogy honnan közelítem meg ezt, remélem igen.

Azt is szeretném hangsúlyozni, hogy a körúti és általában a zsúfolt, nagyforgalmú helyekről beszélek, ahol az autósok nem tartják a követési távolságot és állati nehéz sávot váltani. Elég gáz tud lenni egy ilyen helyen az előzés (főleg amikor az előző sofőr szimplán áthúzza a kocsiját index nélkül a belső sávba, az ottlévő meg oldja meg), szóval nem egy kellemes dolog, 1 lámpa múlva megismételni pedig végképp nem.

Őszintén, próbálok udvarias lenni az összes közlekedővel szemben, mert nekem ez így jó, de úgy gondolom jogos némi együttműködést és megértést elvárni a többiektől is, legyen az autós, biciklis, motoros, gyalogos vagy sárkányrepülős.

És neked is szép napot! :)

goendhie 2007.07.25. 15:42:39

ihatethisindapassthingy:

ok. ez így rendben van részemről, lehet hogy az előzőt meg én értettem félre.
az együttműködő hozzáállást támogatom nyilván én is, csak kicsit az én megközelítésem más:

én azért járok bringával (azon kívül, hogy a szenvedélyem), mert GYORSABB és rugalmasabb, nem várok buszra és amugyis gyorsabb vagyok a busznál. és persze mert a szenvedélyem :) meg van itt némi környzetvédelmi megfontolás is, de a lényeg most nem ez.

és pontosan ezért nem vagyok én egyáltalán tisztalelkű, mert átmegyek én a piroson, ha nem jön autó, sőt visszaelőzök így olyan autósokat, akik már megelőztek, mert nem szeretek lassítani. ez az én keresztem és bűnöm, nem állítom, hogy szabályos.

amit viszont megteszek, hogy normális tempóban haladok, kisgyermekek és idősek közelében ha esély van rá, hogy elémkerül, minimálisra lassítok, az autókat ha kell, igyekszem segíteni az előzésben, mert ők sem szeretnek lassítani és még soha semmilyen balesetem nem volt, csak amikor elütöttek, ahol viszont az autós felelőssége elvitathatatlan volt.

meg már kicsit öregszem is és az empátiaszintem is emelkedik, tegnap megálltam egy lámpánál :) nos ez mind támadható, elismerem.

viszont ami a lényeg:
nem látom annak a lehetőségét, hogy a jövő budapestjén (ezt a várost ismerem ismerem csak) valaha is majd újra járhat nyugodtan, kiszámíthatóan autóval mindenki, aki akar. ez az idő elmúlt.

ma az autók egyharmadának mozgásban kell lennie és csak akkor van a többinek elég parkolóhely. ma gyakorlatilag ingyen lehet autót venni és téves státusszimbólummá alakult (gondolom az elmult rendszer sajátosságai miatt) és ezért viszik is mint a cukrot. ma folyamatos 7-20ig egésznapos dugók vannak. és a helyzet romlik.

egyszerűen nem arra mutat, hogy nem kéne itt villámgyorsan letenni az autókat. és akkor a régi lemez: ahhoz akkor kéne megfelelő tömegközlekedés, olcsó taxi, külvárosi őrzött parkolók (ma röhejes P+R ugyebár..) stb. értem én, hogy ez sincs közel.

de azt meg kell értenie a megrögzött autósoknak (nem neked), hogy az autózás csillaga a fővárosban lehanyatlott, lehet próbálkozni átmeneti együttélési megoldásokkal bringás vs. autós vs. gyalogos vs. stb. csak ettől nem lesz jobb hosszútávon semmi. ha nem lehetek gyorsabb, visszaülök az autóba, mert inkább ülök és úgy kések, mint mellékutcákban vagy járdán tekergek (ha rám nem is igaz, azért sok emberre az lehet).

és ahogy az autósok fele is képtelen a szabályok szerint, de legalább a többiekkel foglalkozva közlekedni, úgyanúgy meglesz ez mindig is a kerékpárosoknál is.

érted mire gondolok..: mi ezt most jól megbeszéljük, de a bölcsészlány a 28assal ugyanúgy a körúton fog tekerni 10zel lágymányosra reggel 8kor kiskosárban az indexével, a futárokról meg nem is beszélve. be is csukhatnák a boltot (holott szolgáltatásuk egyértelműen minden szempontból létjogosultabb az autósfutárénál a mai viszonyok között) ezek a bajaim.

szerintem változás van. ez sok rosszal jár. kérdés persze, hogy ezeket a rosszakat hogyan kezeljük, bár túl sok jó lehetőség nincsen. Nagyobb kérdés, hogy hova jutunk.

Marvin (törölt) 2007.07.25. 15:45:06

Említette itt pár okos, hogy a bringások is száljanak be az ótalapba. Azzal gondolom nincsenek tisztában, hogy az aszfalt igénybevétele négyzetesen nő a tengelynyomással. Fizessünk, de akkor arányosan!

Ez a körúti járdás bringaút lehetetlen. A körúton kb. 20 méterenként ki van alakítva egy-egy terasz, ami a gyalogos fogralmat is eléggé akadályozza.

ihatethisindapassthingy 2007.07.25. 15:57:18

goandhie: Röviden összefoglaltuk, hogy Budapesten semmilyen közlekedéshez nem adottak a feltételek :) Ezzel meg egyet kell értsek, különösen a belváros viszonylatában és remélem nem az jött le, hogy a bringázással lenne általában bajom (sőt, én is azért bringázok, mert imádom, csak 30 fok már annyira nem :), viszont próbálnám valahogy összehozni, hogy minden közlekedő együtt élhessen a jelen körülmények között is.

ihatethisindapassthingy 2007.07.25. 16:04:00

Marvin, szerintem is marhaság a bringásoknak adózni az úthasználat után, de a körúti járdás bringaútról nem tennék le olyan könnyen. Egy bringaúthoz valahonnan el kell venni a helyet. Ha az úttestről vesszük le, az 1 sávra szűkül. Az új, szélesebb Combino járdaszigetek miatt most is van olyan szakasz a József körúton, ahol nem lehet parkolni - sőt, adott esetben egy teherautó és egy személyaut= sem fér el egymás mellett, tehát ott vagy megszűnne a bringaút, vagy kimarnák a járdából, mondjuk ez kivihetőnek tűnik. Ha nem, akkor 1 sáv és mivel elkerülő opció nincs, Budapest meghal.

Ha a járdából vesszük le, akkor legfeljebb a körúti teraszos helyekkel lesz kicseszve, de nem hiszem, hogy nagyon megcsappanna tőle a 3 Testvér forgalma. Somebody's going to lose.

Lehet, hogy az egésznek az lenne a megoldása, hogy a belvárosba nem lehetne behajtani autóval, vagy esetleg csak engedéllyel (áruszállítás, helyi lakos, tömegközlekedés, inc. taxi, stb.). Ehhez persze kellenének a P+R parkolók körbe. Ez Nyugaton egy csomó helyen működik.

Ylmor 2007.07.25. 22:28:40

Hónapok óta letekert rendszámmal parkolok, Bevált.
süti beállítások módosítása