Tékozló Homár

Az ELMŰ és az email

2007.08.15. 16:45 | jackyll | 61 komment
Vannak, akik villanyoszlopon próbálnak kommunikálni az ELMŰ-vel, mások az emaillel kísérleteznek, mint TaZ. Persze eredménytelenül:
Ismet kulhonbol, ekezet nelkul, elnezest... Az alabbi leveleket az ELMUnek kuldtem, nem hivnam levelezesnek, mert ok nem valaszolnak. Kivancsi leszek sikerul-e 8 napon belul feldolgozniuk ezt a temerdek informaciot, vagy indulhat a kotberezes. Termeszetesen a fejlemenyekrol beszamolok, ha erdekesnek tartod a temat!

---------- Forwarded message ----------
From: xxx
Date: Aug 14, 2007 1:53 PM
Subject: Fwd: reklamáció
To: elmu@elmu.hu

Tisztelt ELMU!

Jelen levelemhez csatolva kuldom 2007. majus 29-en kelt e-mailemet, amelyre a mai napig (2007. augusztus 14.) nem erkezett valasz. Felhivom a figyelmuket, hogy uzletszabalyzatuk M9. mellekletenek 3. pontjaban a valaszadasi hataridot 15 napban hataroztak meg. Elozo levelemben kertem tajekoztatasukat arra vonatkozoan, hogy miert nem erkezett egyetlen atalanydijra vonatkozo szamla sem 2007ben. Majusi levelemben kertem azt is, hogy havi dijfizetesre alhassak at, hogy a tenyleges fogyasztasomnak megfelelo dijat fizessem. Annak ellenere, hogy adataimat ismerik semmilyen modon nem valaszoltak levelemre.

Jelenleg kulfoldon tartozkodom, nem all modomban sem szemelyesen sem telefonon keresni Onoket, igy kerem, hogy jelen levelemre akar e-mailben (erre a cimre) akar telefonon a +44xxx telefonszamon _8 naptari napon belul_ valaszolni sziveskedjenek.

Amennyiben az emlitett 8 napos valaszadasi hataridot nem teljesitik a sorozatos szerzodesszegesuk alapjan az ELMU Kozuzemi Uzletszabalyzat 8.1.g) pontjara hivatkozva a szabalyzat 8.5.1.1. pontjaban leirt merteku kotberre fogok igenyt tartani elso levelem keletkezeset koveto 15. naptol kezdve, azaz 2007. junius 14-tol, valamint az esetet az ELMU felugyeleti szervei fele is jelezni fogom.

Az ugy gyors es kolcsonosen kedvezo megoldasaban bizva, mielobbi valaszukat elore is koszonom,

xxx
+44xxx
(fogy.hely.: xxx
vevőazon.: xxx)

---------- Forwarded message ----------
From: xxx
Date: May 29, 2007 4:41 PM
Subject: reklamáció
To: elmu@elmu.hu

Tisztelt ELMŰ!

A mai napon 2x10 perc várakozás után mindkét esetben bontotta a vonalat az ügyfélszolgálati automatájuk, jó lenne, ha ez nem így történne, arról nem is beszélve, hogy tájékoztathatnának, hogy kb. mennyi a várakozási idő.

Rátérve a problémámra: tavaly december 7-én történt meg a villanyóra átírása nevemre, amikor is havi átalányfizetést és éves elszámolást választottam fizetési módként. Ehhez képest az éves elszámoló számlán kívül (kelt 2007/03/20) semmilyen számlát nem kaptam még kézhez. Értelmezésem szerint az általam megjelölt fogyasztásnak (55kWh) megfelelő havi számlákat kéne kapnom, amely pozitív vagy negatív irányba év végén kompenzálásra kerül.

Mivel nem vagyok abban a helyzetben, hogy az elmaradt számlákat egy összegben fizessem ki, kérem, hogy nézzenek utána rendszerükben, és haladéktalanul küldjék ki a megfelelő számlákat.

Egyúttal jelezném, hogy át kívánok térni havi leolvasásra, ennek módjáról is tájékoztassanak.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VIC20 2007.08.15. 16:50:08

Kötbérezés... az.. szép is lenne. Hogy a rákba fogod bizonyítani, hogy bármit is küldtél nekik? Jelen idő tájt a tértivevényes hivatalos levélen kívül nemigen találni jobb módszert.

eternity · http://eternity.blogter.hu 2007.08.15. 16:54:00

Én is próbáltam emilezni velük.
Ők valszeg csak csökevényesen ismeerik a kommunikáció ezen módját.
De ismerik!
emilt olvasni legalábbis tudnak.
Csak rohadt lassan.
Áprilisban küldött emilemre júniusban reagáltak, postai levélben. Ami ingyen van, az nem jó nekik. :)

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.15. 16:54:35

Biza. Az email nem hivatalos formula. Nehéz lesz. Küldj inkább egy levelet palkovicsné aláirással, hátha arra fizetnek...

grafitmacska 2007.08.15. 16:55:58

Nekem olyan történetem van az E-On-nal, hogy hihetetlen. Egy faág miatt 40.000 Ft-ért és egy hónap könyörgés meg bizonyítási eljárás után kötötték vissza a telkünkre a villanyt. Mindezt megelőzően pedig nekem kellett bizonyítanom, hogy a telek az enyém és a rajta lévő ház falában a villanyóra is az enyém... Mert addig nem jönnek ám oda.Ja, és amikor betelefonáltam, hogy voltak szívesek kikötni az áramot és erről engem nem is értesítettek, azt mondták, nincs is kikötve az áram... "nem láccik a gébbe"... Tehát azzal kellett kezdenem, hogy bebizonyítom, hogy tényleg nincs áram nálunk...
És amikorra eljutottunk a bekötésig, a két vak, aki eljött a munkát elvégezni, nem hozott elegendő hosszúságú vezetéket. Megjegyzem, előtte két nappal ott járt az emberük, aki papíron ( munkalapon) rögzítette, hogy hány méter kell az oszloptól a villanyóráig...
Minél nagyobb egy cég, annál nagyobb a fejetlenség benne - szerintem.

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.15. 17:00:05

grafitmacska 2007.08.15. 16:55:58

Oszt hogy bizonyitottad, hogy nincs áramotok? Egy fekete fotóval?

Ahogy Hofi mondotta: Este van áramszünet. Hogy lássák, hogy nincs.

grafitmacska 2007.08.15. 17:05:05

Net_Elek

Mondták, hogy keressek (!) egy velük szerződésben álló villanyszerelőt, aki kijön és megnézi, hogy tényleg nincs áram... Ja, és ez az egész cirkusz kb. 1 hónapig tartott. Ismerős bevonásával a végstádiumban, mert már addigra nagyon elfogyott a türelmem.

grafitmacska 2007.08.15. 17:15:01

Természetesen mindezt az ügyfélszolgálaton keresztül, a droidokkal, mert nem lehet bemenni és személyesen ügyet intézni. Minden egyes alkalomkor ügyfélszám bediktál, történet előlről kezd...hihetetlen a cég!

Rák Attantam 2007.08.15. 17:18:49

Egyébként meg attachmentként az email-hez küldhettél volna egy féltéglát. Csakhogy betörjön a tűzfalukon az ablak. :)

2007.08.15. 17:29:06

Miutan az ugyfelszabalyzatukban benne van az e-mailben torteno ugyintezes is, igy arra is ugyanugy valaszolniuk kell, tehat hivatalosnak tekintheto szerintem.

A lenyeg, hogy kivancsi vagyok egyaltalan valaszolnak-e, legrosszabb esetben tenyleg levelet adok fel egy felteglara kotve, csak, hogy gyorsabban odaerjen ;)

VIC20 2007.08.15. 17:31:12

grafitmacska:

Lehet, hogy hasonló helyzetben beperelném őket.

VIC20 2007.08.15. 17:33:04

TaZ:

"Miutan az ugyfelszabalyzatukban benne van az e-mailben torteno ugyintezes is, igy arra is ugyanugy valaszolniuk kell, tehat hivatalosnak tekintheto szerintem."

De hogyan bizonyítod, könyörgöm?

"Hivatalosnak" tekinthető... persze. Mutasd meg a jogszabályhelyet, ami alapján megfoghatod őket ezzel, akkor majd elhiszem, hogy "hivatalos".

2007.08.15. 17:33:37

ezt most talaltam:

Hivatalos level az e-mail is:
www.vagy.hu/cikk.php?id=3573

Rák Attantam 2007.08.15. 17:40:52

Csak az a baj, hogy pont az ilyen valaha állami pénzen hízott "óriáscégek" (hatóságok?) tojnak magasról az ombudsmanókra.

Szerintem a villanyoszlopot gyakrabban olvasgatják...

2007.08.15. 17:46:57

VIC20, ELMU uzletszabalyzatbol idezek:

2.18 Írásos fogyasztói megkeresés
A fogyasztónak az ELMŰ Nyrt. hivatalos kapcsolattartási címére, telefaxszámára, levélben,
telefaxon, vagy e-mail-ben, vagy regisztrált mobilszámról SMS-ben érkezett, a szolgáltatást
érintő bejelentése, kérdése, észrevétele, panasza.

Szerintem ez egyertelmu. De szerintem itt most nem errol kene vitatkozni, hanem magarol a helyzetrol, hogy szarnak ra. Es hogy miert szarnak ra, leginkabb az... Vagyont fizetek (fizetnek, ha lenne szamla), es nem kepesek egy "gyorsreagalasu" ugyfelszolgalatos hadosztalyt fenntartani. Sajnalom, nem az en hibam.

Amugy volt valami gebasz a rendszerukkel az ev elejen, szerintem en is ezt "elvezhetem".

Rák Attantam 2007.08.15. 17:51:00

TaZ 2007.08.15. 17:46:57
Amugy volt valami gebasz a rendszerukkel az ev elejen...

Nálunk sokéve a kórházban, a betegfelvételnél volt kiírva a következő (megpróbálom idézni):

"Tisztelt betegek! A kórházunkban történő gyorsabb betegfelvétel érdekében történő számítástechnikai fejlesztések miatt a betegfelvételben átmeneti lassulás tapasztalható. Köszönjük türelmüket! Stb. stb." :D

2007.08.15. 17:53:58

Erdekes, a legi iranyitasban offline tesztelik a rendszert. Erdekes is lenne egy "MA762-es jarat, elnezest kerunk, tudjuk, hogy kozel van az AF2875-es, de atmenetileg lassu a rendszerunk".

Rák Attantam 2007.08.15. 18:21:34

"Természetesen minden szerencsétlenül járt gép utasainak.... ööö... hozzátartozóinak visszafizetjük a jegy árát, vagy más járatainka érvényesnek tekintjük!"

struc 2007.08.15. 18:29:39

Nem értem, mi ez a sok hülyeség az ímélekről!
Most akkor nem a villanyoszlopon kommunikálunk???
Pedig én azt hittem, ott kell... (meg ők is azt hiszik:) )

avensis (törölt) 2007.08.15. 19:44:15

ELMÜ falhoz állítva?
Ajtó letépve?

ertekelem · http://www.ertekelem.hu 2007.08.15. 20:10:24

Sok turelem kell es telefonalas. Esetleg egy ajanlott level?

Vegul is ha jobban belegondolunk rakd be a penzt a bankszamaldra es tekintsd ugy mintha befizetted volna a havi dijat. Addig is kamatozik es nem koltod el..

Taurusz 2007.08.15. 21:30:33

Én is hasonló "nagytudású" cégnél vagyok: DÉMÁSZ.

Egy szombat de. elmegy az áram. Nézem, a törpénél sincs. Felhívom őket, hogy mi van, miért nincs áram. Mondja a hölgyike, hogy hááát ha kell, kijönnek, de ha az én hibám, akkor x Ft. a kiszállás. Mondom, remek, tényleg nincs nálam áram. De tuti, ami fix, megint kimegyek, nézem nincs. Kint a szomszéd, neki sincs. Kisétálok az utra, látom, hogy az utca elején oszlopot cserélnek. Erről meg a diszpécserszolgálat semmit nem tud. El is képzeltem, reggel a krimóban megszólal Sanyi:
- Te, Béla, mennyünk már el, cseréljünk ki egy oszlopot!
- Jó, de hol?
- Öööö, milyen nap van? SzombaT? Akkor egy T berűs falu T betűs utcájában.
Azzal felhajtották a sört, és jöttek oszlopot cserélni. A központba meg nem jelentették le, mert ugyis szombat van. Tisztára életszerű, na nem?

Taurusz 2007.08.15. 21:31:34

Ja, és a(z) ELMŰ/DÉMÁSZ egy mocskos kapitalista csürhe, akit elsőként fog falhoz állítani a forradalom!

Rák Attantam 2007.08.15. 22:14:57

Taurusz, azért egy kis stílust is vigyél a dologba: pl. ne falhoz állítsa, hanem villanyoszlophoz kötözze. Vagy mégjobb: húzza fel rá.
Na, szépen is lehet ezt csinálni, fijugg!

2007.08.16. 00:50:05

Nekem általában 1 hónap az az idő, ami alatt elmű (így, kisbetűvel) kegyeskedik válaszolni (emailre, faxra). Lassan 1 év alatt annyit elértem, hogy kiküldték a formuláikat, hogy írjam alá és majd előkészítik a szerződést... Úgy saccolom, hogy még kb fél év és én is kaphatom a számláim.
Szomszédom kb 2 hónap alatt el tudta intézni magának, hogy átalány helyett havi leolvasással jelenthessen... Bepöccent, hogy hülyeségeket számláztak.

nyulambulam 2007.08.16. 06:08:46

VIC20, az emilnél is be lehet kapcsolni "tértivevényt". Abban benne van, hogy ki, milyen IP című gépen olvasta a levelet. Ha korrekt(lenne) a szolgáltató, akkor nem tiltja le ezek küldését. Az elműnél nemtom...

beste 2007.08.16. 06:19:39

Szintén eltáncoltam hasonló történetet ennél a brigádnál. UTÓLAG!!!! felhívták a figyelmemet, hogy az elmu@elmu.hu helyett az ugyfelszolgalat@elmu.hu címet használjam.... anyátok. (mármint az elmüé...)

beste 2007.08.16. 06:25:17

Sőt most már:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

ugyfelszolgalat_mindenki@elmu.hu

Taurusz 2007.08.16. 08:01:39

Nem jöttetek még rá? Ez egy nyereményjáték. Minden nap, aki elsőként eltalálja, hogy ma épp mi az elmű mail címe, azzal szóba állnak! Aztán holnap megint megváltozik! Új játék! Csak ma, csak önöknek!

VIC20 2007.08.16. 08:20:49

Írkálhat az adatvédelmi biztos, meg az üzletszabályzat szép dolgokat, és ezek nyilván fontosak és súlyosaak (a maguk nemében).

A lényeg, ismétlem, a bizonyíthatóság.

Tehát én - mielőtt kötbérrel fenyegetek meg valakit - azért belegondolok abba is, hogy mennyire tudnék adott esetben érvényt szerezni az igényemnek. Mielőtt kiröhögtetem magam...

VIC20 2007.08.16. 08:21:51

Persze ha az ELMŰ visszaküldi azt a bizonyos digitális tértivevény vagy mit, és aztán Te végre tudod hajtani rajtuk a kötbért, akkor le a kalappal!

mivan? 2007.08.16. 08:34:46

VIC20 2007.08.16. 08:21:51
Persze ha az ELMŰ visszaküldi azt a bizonyos digitális tértivevény vagy mit, és aztán Te végre tudod hajtani rajtuk a kötbért, akkor le a kalappal!

Ez így is van feltéve, ha szerepel az üzletszabályzatban, hogy megkeresheted őket e-mailben.

Amúgy tisztelt TaZ szerintem válaszra e-mailben. A magyar energia hivazal nem hiszem, hogy elfogadja ezt a válaszadási formát, mivel bajosan lehet irattárazni.

Szóval ha választ küldenek azt szerintem a megadott levelezési cíedre fogják, írásban.

holdfenytolvaj 2007.08.16. 09:22:51

Az emilnél olvasási értesítést kell beállítani, a droid, amelyik olvassa úgyse tudja mi az és vissza fogja küldeni.

Taurusz: Megnézted az oszlopot, amit kivettek? Lehet, hogy előtte Béla ráragasztott egy söröscimkét, aminek a hátuljára ráírta, hogy "ezt az oszlopot ki fogjuk venni." Mert ugye ott kell levelezni... :)
Rák Attantam 2007.08.15. 17:18:49: A tűzfalon nincs ablak, amit be lehet törni, se ajtó amit le lehet tépni. Egyetlen megoldás, hogy szét kell kenni rajta egy kis ürüléket.. :)

423ft 2007.08.16. 09:49:36

A drága jó áramszolgáltatót én is imádom. Én fel tudtam őket hivni, verbálisan le is téptem az ajtajukat a telefonba, aztán mondták hogy rögzitik a beszélgetés, mondom lesz@rom.

De a történet.
Panelházba lakunk és a villanyórákkint vannak a lépcsőházba egy fémszekrénybe. Egyik este szomszédunk erősen ittas állapotba érkezett haza, és mozgáskoordinációs problémáinak köszönhetően neki esett a villanyóra szekrénynek. Ezen akkor jöt röhögtünk, viszont nem nézek be minden nap a szekrénybe hogy mi a helyzet. Erre rá kb két honapra jött egy többdiplomás villanyóra leolvasó, aki megkérdezte hogy mi ez a lyuk a villanyóránkon. Akkor vettem észre én is. Aztán közösen megállapítottuk, hogy a villnyaorak szekrény kilincsének belső rögzíőcsavarja kiáll, és amikor a szomszéd nekiesett, az ajtótartó beszakadt így a csavar belefurodott a villynorába. Ezt jegyzőkönyvbe is vette, mert az mondta iylenkor aztat kell. Kérdeztem hogy most akkor mi lesz. Azt mondta hogy pár nap mulva jön egy szerelőbrigád akik kicserélik a villynórát egy ujra, és hogy ez nem kerül semmibe. Mondom jovan. Kb. két hét mulva ajánlott levél érkezik az áramszolgálatatótol, hogy a helyi szemle (?) alapján én lopom az áramot, ezért 250ezer fornitot be kell fizetnem 15 napon belül különben lekapcsolják a villanyt. Na ekkor ledobta az agyam az ékszijat. Két hónapig tartó levelezés,anyázás, és bírosági perekkel való fenyegetés után, az áramszolgáltató elengedte a 250ezer forintos lopott áram diját, amit egyébként megkérdeztem hogy sikerült ennyire kiszámolni, mire azt válaszolták hogy ők eztet nem tuggyák mer a gép számol.
A két hónap alatt voltunk ügyvédnél, aki megmondta hogy elvállalja az ügyet, és meg is nyeri nekünk ezt garantálta, de volt már pár pere a céggel és készüljünk fel a hogy a pereskedés időtartamára kikapcsolják az áramot, ami kb 3 év. Persze nem szabadna nekik kikapcsolni, ezért be is perelhetnénk mégegyszer őket, ami szintén 3 év....szal megmondta az ügyvéd hogy az áramszolgáltató az egyik legmocskosabb cég magyarországon.
Szal a pertől eltekintettünk, és az áramsztolgáltató lecsérelte a villynórát, de azt ki kellett fizetni ami 14000ft volt. 14000ből megusztuk. Én azóta utálom őket, mint a sz@rt!!!

VIC20 2007.08.16. 10:15:10

Most belegondoltam a technikai részébe is a dolognak. Szerintem az e-mail kliensben beállítható visszaigazolásnak semmilyen bizonyító ereje nincs, mert azt lehet hamisítani is. Erre lennének azok a bizonyos digitális és minősített digitális aláírások. Ahhoz meg külön aláíráshitelesítő szolgáltató kell. Szerintem bíróság csak azt fogadná el.

Lajszlo 2007.08.16. 10:19:57

Hogy úsztad meg 14000-ből? Az ügyvéd ingyen volt??

423ft 2007.08.16. 10:47:14

Az ügyvéd nem kért pénzt....(minden héten tart igyenes tanácsadást)csak ha felkérjük hogy válallaja el az ügyet. De csak 20 perc alatt megnézte a leveleket, meg a pairokat és elmeséltük neki, hogy mi a helyzet. Akkor mondta hogy a pert a megnyernénk, az tuti, de kikapcsolják az áramot azonnal. Mesélte hogy pár honapja nyert ellenük egy ügyet ami 3 évig tartott, de ott nem lakóházrol, hanem egy weekend ház volt hasonló heylzetbe. Csak akkor kapcsolták vissza az áramot amikor elvesztették a pert.
örültünk hogy 14000et kellett "csak" fizetni, mert a többszázeret nem nagyon tudtuk volna, de többek szerint azt is jogtalanul kérték el. Most már mind1.

moli 2007.08.16. 11:01:44

havi leolvasasra ugy kell atterni, hogy havonta leolvasod az orad.
es bekuldod az allast az elmunek, akar emailen (elmu@elmu.hu), akar telefonon (ivr rendszer, kodsorozat: +3640282828p1p3ppXXXXXXXXppp1pYYYYY#ppp1 ahol p a pause (szunet) jel, XXX az azonositoszam, YYY pedig az oraallas), akar weben (www.elmu.hu/online.php, ez hatarozottan nem mukodik, emailt irtam, nem valaszoltak), es most latom, hogy akar smsben (www.elmu.hu/sms.php).

Cardamon 2007.08.16. 12:27:30

A szolgáltató aki azért van, hogy Téged maradéktalanul és a Te legnagyobb megelégedésedre kiszolgáljon ! hahahahahhaha!!!!!

Nekem lekötötték mondván nem fiezttem villanyszámlát ! Berohantam az üszire ! Megnyugtattak vagy rögtön kifizetem az elmaradást és a visszakapcsolási dijat akkor másnap visszakötik. Vagy leadom a a befizetett csekkeket amit ők nem látnak és kb 2 hét múlva lesz újra villany, mert addig tart míg utána néznek.
Kifizettem mert felrémlett előttem a leolvadt mélyhűtő meg a gyertyafényes hidegvizes fürdő! Ez volt juliusban.
Megtaláltak mindent ! Legközelebb csak decemberben fizettem mert akkora túlfizetésem volt!
Kamatot sem kaptam !
Nem vagyok sikeres ember és a Batz papucs is töri a lábam!!!!!

Cocu 2007.08.16. 13:09:55

Saját Elmű-sztori:
1. Húggal 50-50%-os tulajdonban lévő kéró, villanyszla az én nevemen.
Még főiskolás korunkban a nyarat vidéken töltöttük, lakásba albérlő. Elmű levelet küld, hogy átállnak átalánydíjra, aki maradna a havi tényleges fogyasztásmérésnél, jelezze aug. x.-ig. Albérlő nem bont levelet, szeptemberben olvassuk. Bemegyünk Elműhöz, sajnálkoznak, a probléma megoldhatatlan. (jelentősen nőtt a számlánk az átalánydíjjal, ugyanis az előző lakóé alapján számolták ki) Sok herce-hurca után közöltük, hogy én elköltözöm, lemondom a nevemről a számlát, és egyúttal szeretnénk a húgom nevére. És akkor megkérdezték: átalány vagy havi? Áááááááááááá

2. Számla a húg nevén, húg egy évig az USA-ban. Ügyintéznivaló van az Elművel, hívom őket. Bemutatkozom, kérdez fogyasztói nevet (húg), lakcím, fogyasztói szám, problámás számlák kelte, összege, befizetések dátuma stb stb. Majd a VÉGÉN közli, hogy nem adhat ki információt, mert nem az én nevemen van. Mondom, 50%-os tulajdonos vagyok, húg az óceánon túl. Akkor is csakis ő ügyintézhet. Elköszönünk, letesszük a telefont. Újratárcsáztam, és a húgom nevén mutatkoztam be. Láss csodát, megnyíltak az addig zárt kapuk...

vernarancs 2007.08.16. 13:45:34

Cocu, ez ugy lenne szep, ha fiu lennel :)

Az elmu egy osi roman ceg.

Pelargonia 2007.08.16. 15:11:22

Akkor elárulom a nagy titkot! Az elmünél az e-mail is hivatalos kapcsolatfelvételi mód, csak az a probléma, hogy a mail-ek feldolgozására igen kevés emberkét vettek fel. Az a 3-4 fő pedig jó pár hónappal elcsúszott a válaszadást illetően, ugyanis ennyi emberrel lehetetlen ennyi (mivel nagyon sokan választják a kommunikációnak ezt a módját) levélre azonnal válaszolni. Ja, meg biztos az se tett jót, hogy az év elején kiadták külsős cégnek a válaszadás "jogát" (ezzel együtt a fizetés jogát is:). Így gondolom nagy volt a felfordulás, amit még ma is nyögnek az egyszerű alkalmazottak. Szóval ennyit az elmübajos főnökségről!

Terveüdekszi 2007.08.16. 15:22:15

A Zelmühöz küldött levelekre nekem mindig küldöttt vissza egy automatikus mailt valami referencia számmal. Az alapján a rendszerből elvileg visszakereshető. Mit elvileg?! Biztosan. Az esetem:

Áprilisban vettünk egy lakást. Hó közepén mail a Zelmünek, benne az átíráshoz szükséges papírok szkennelt példányával. Aztán vár. További 3 reklamáló/érdeklődő levél irányukba. Immár összesen 4 olyan automatikus válaszlevél tőlük, hogy x napon belül reagálnak. A telefon nem működött, mert fél óra után mindig meguntam. Gödöllőről meg hadd ne menjek már Vácra munkaidőben... Már júliust írtunk, amikor a barátnőmnek egyszer csak sikerült telefonban elcsípnie egy ügyintézőt. Szerinte semmiféle mail nem ment tőlem. Ekkor megírtam 5. levelemet, immár alpári hangnemben, fenyegetőzve a fogyasztóvédelemmel, csatolva az automatikus válaszokat. Érdekes módon még aznap felhívtak, hogy bocsánat de valahová elkeverték a mailemet. Anyád.... Augusztus elején már meg is történt a mérők felülvizsgálata. Számításaim szerint úgy szeptember vége, október elején már szerződésünk is lesz. Mindegy, végülis a végeredmény a fontos, majd kifizetjük egyben azt a féléves számlát, elvégre jól keresünk, hisz internetünk is van..... És akkor még nem beszéltem a szégyenteli gödöllői fibernet-ről, akik szintén április óta nem voltak képesek eljönni hozzánk, és a lépcsőházban található kis szekrénykéjükben bedugni a kábelünk végét az ő aljzatukba. Aztán mesélhetnék még arról, hogy amikor eltörtem a lábujjamat, elküldtek a kórházba röntgenre. 2 hónappal későbbre kaptam időpontot..... Az adminisztrátor kiscsaj jóindulatán múlott hogy be tudott tolni egy megüresedett helyre. Mondanom sem kell, hogy 2 ember volt előttem, és utánam senki nem jött.

Ebben a kurva-kibaszott országban miért megy minden így???????

Bocs hogy ilyen hosszú voltam.

2007.08.16. 15:26:20

Na, hat akkor ha letelik a 8 nap, akkor megy a tertiveveny, semmi gond :) Vegulis maguk alatt vagjak a fat...

Es szerintem tullendulhetnenk azon, hogy bizonyitsam, hogy elkuldtem az e-mailt, stb. A szolgaltato ha dicsekszik azzal a szajbavert ugyfelbarat hozzaallasaval meg az uzletszabalyzataval, akkor tartsa is be, es ne rinyaljon, ha szamonkerik rajta.

Timil 2007.08.16. 16:14:02

Az elmü rendkívül értelmes cég, látom már, velünk is mit művelnek: új lakást vettünk, sorházban, a cím x. u. 100-106. a szerződés megkötésekor ugye kimásolták az adás-vételiből ezt a címet, eddig oké. beköltözés után a szomszédokkal szétdobtuk egymás közt a számokat. miután sorozatosan nem kaptuk meg a számlát (pl. szomszéd telek kerítésébe volt tűzve), szóltunk, hogy ez így nem okés, és a mi házszámunk konkrétan 102. Erre elmü, ja azt nem lehet csak így, hozzunk az önkormányzattól egy határozatot, hogy megváltozott a házszámunk! Az isten szerelmére nem változott meg a házszám, csak leszűkült, vagy mi. ez őket nem érdekli, nem módosítanak. Könyörgök, ha fizetem a számlát, az ellenőrük is megtalált a címen, miylen súlyos nemzetbiztonsági kockázata lehet, ha átírják a címet bemondásra???? Tudja valaki a választ?

423ft 2007.08.16. 16:36:18

Timil!
Én megmondom a választ. Az ELMŰ és további istenáldotta áramszolgáltatók a lehető legnqagyobb ívben leszarják, hogy mi kispolgárok mi a hobelebancos sz.rságokat ugatunk nekik, amikor az ő bevételeik a csillagos egekig szökenk, továbbá tök mind1 mit csinálsz, mert csak egy áramszolgáltató van akivel szerződést tucc kötni. Nincs versenyhelyzet, és ezt szépen ki is használják. Nekem a telefonszolgáltató egy évben 50 levelet küld hogy mennyire örülnek hogy én az ügyfelük vagyok (magyarul méylen benyalnak) és miylen fantasztikus eggyüttműködés a mienk. Ha az áramszolgáltatók versenyhelyzetbe lennének teljesen más lenne a hozzáállásuk.

mivan? 2007.08.16. 16:49:54

423ft 2007.08.16. 16:36:18
"csak egy áramszolgáltató van akivel szerződést tucc kötni"

2008.01.01. szabadpiac nyitás lakossági ügyfeleknek. De ne hidd hogy ettől javulni fog valami, csak rosszab lesz.

mindenlébe 2007.08.16. 23:18:11

"Ebben a kurva-kibaszott országban miért megy minden így??????? "

nemcsak Magyarorszagon megy igy....En Angliaban elek, ott az egeszsegugyi procedurak ilyenek. egy pelda: bejelentkeztem a haziorvosomhoz, aki vedo falkent all koztem es a szakorvos kozott, csak az o iranyitasaval lephetek tovabb a rendszerben. neki kell bejelentenie is egy adott szakrendeloben. a rendszer nagyon pofas: jelszot kapok, amivel az egeszsegugyi rendszerben ONLINE kivalasztom a korhazat, majd a lehetseges idopontok kozul valasztok. aprilisban valasztottam is egyet majus vegere...A megadott napon elzarandokoltam a szakrendelesre, ahol nagyon kedvesen kozoltek, hogy mivel a bejelentkezes es a kapott idopont kozott nem telt el a SZOKASOS 6 het (azalatt vagy meggyogyulsz, vagy meghalsz, csak tortenik vmi), torolte a rendszer a nevemet. de most tudnak adni egyet augusztusra...Amikor szegeny recepcios neni latta ellilulni a fejemet, elrohant, es gyorsan bepasszirozott az aznapi szakrendelesre.
Errefele az a LEGBORZASZTOBB, hogy ezek ha elcsesznek valamit (ill alt nem is az o hibajuk), sirasra gorbulo szajjal bocsanatert esedeznek, es mindenaron segiteni probalnak - vagyis meg csak haragudni es anyazni sem lehet egy jot!!!

Lida 2007.08.17. 12:06:34

ELMŰ semmilyen emilben küldött levelet nem olvas úgy tűnik....idén még nem sikerült a mailben küldött mérőállásbejelntéseim alapján kreálni egy számlát...továbbra is csak becsülgetnek.....

cx 2007.08.17. 12:50:27

Nekunk az ELMU junius eleje ota nem kuld szamlat, pedig havi elszamolason vagyunk. En havonta betelefonalok es panaszt teszek ez ugyben, de eddig eredmenytelenul. Szamlat sem kuldenek es a panaszt sem vizsgaljak ki.

Valaki más 2007.08.17. 13:37:23

Nem értem: mi az, hogy nem tudod egyben fizetni? A bánatért költöd el azt, amit villanyra fizetnél? Biztos beleillenél az Erste reklámba.

423ft 2007.08.17. 13:51:32

Az ELMŰ akkor a cég hogy a 2007 május 3.-ai nap elmarad!:D

www.legalja.hu/?leg=view&img=20070526_elmarad.jpg

2007.08.17. 15:10:58

Valaki mas, ha akarnam nyilvan ki tudnam egyben fizetni, mivel amugy sem hasznalok tul sok aramot, leven egyedul lakom, de nem akarom. Meg egyebkent is, en inkabb Batz papucsot veszek, mint villanyszamlat fizetek...

Oldm4n 2007.08.18. 23:15:02

Elmü: Nekem 2002-ben kiszámláztak az éves ellenőrzésél cca 2.5 MFt-t (millforint) reklamálás, hisztériás roham (személyesen) mikor is a komputer (sic!) közölte ÜFSZ droiddal, hogy hiba-hiba-hiba! Nevezett óra nem tud egy év alatt ennyi áramot átengedni! (15A, kis ház) Plusz már a hárommal előttem ott lakó hisztizett, hogy szar az óra, összevissza mér, és ezt a droid közölte is. Reakció - Akkor miért nem cserélték ki???? Válasz nulla. Lényeg, hogy némi idegeskedés után nagy kegyesen beérték a havi 5k huff általánnyal. Szerintem kb 3k lehetett, de még mindig jobb, mint sötétben ücsörögni.
Konklúzió: Az elmü monnyon le! Ajtaját pedig le kell tépni.

Gumidomino 2007.08.19. 10:56:57

Kitekert egy rendszer az elmüjé.
Europarki ügyfélszolgálaton fizettem volna be az albérlet egy havi áramdíját, mert a kedves hivatalosan diliflepnis szomszédasszony eltüntette a borítékot a lezárt postaládából (meg még több mást is...).
Erre kiderült, hogy a befizetési pénztárbizonylaton csak a tulajdonos aláírása lehet, tehát csak ő fizetheti be, még úgy is, ha a számlának a száma, dátuma, kp-fizetés oka szerepel a papíron.
Azt javasolták, írjam a főbérlő nevét alá...

macis_ajt 2007.08.29. 17:46:37

Elmü, telefonon ugyanazt a sablonszöveget nyomatja, sehol semmit se tudsz bizonyítani, azt se, ha aláírtál egy szerződést x órát sorbanállva előtte, max a tértivevény működik, de ott is csak az, hogy levelet írtál nekik, és átvették, simán letagadják a benne lévőeket. Rossz adatokat töltenek ki, stb... (pl. állandó lakcímnek olyat, ami az adásvételin szerepel összesen, ott is csak mint levelezési cím).
Telefonos minden telefonnál megígérte, hogy akkor majd jönnek ki órát megnézni, és a huszadiknál megkérdezve, hogy most én ezt miért is higgyem el, hiszen az első ilyen már sok hónappal ezelőttre lett megigérve, csak vetített és mellébeszélt, mellesleg már hangról ismerem őket, volt aki harmadszorra igérte meg.
Mi tíz hónap hülyítés után bepanaszoltuk őket az energiahivatalnál, pluszban elment egy sokadik email, fenyegetőzve a fogyasztóvédelemmel. Rá egy hétre végre kijöttek megnézni az órát, és aláíratni a szerződést (amit már aláírtunk), benne még mindig rossz címmel, adatokkal (hiába írtuk alá személyesen benn az ügyfélszolgálaton más telefonszámmal, címmel, stb...). Inkább no comment. Ja, és egy ideig szerződést se voltak hajlandóak kötni velünk, mégpedig azért, mert hiányoltak egy papírt, amit mellesleg nekik kellett elkészíteni, várjuk meg, míg kiküldik. Na azóta is küldik, mint ahogyan az egyik ügyfélszolgálat ügyintézője is azóta is telefonál nékünk, hogy akkor miért is ragadt be az egész folyamat.
Következmények nélküli ország, de meg is érdemeljük, a többséget nem tanították meg, hogy joga van átvételi elismervényt kérni, joga van harminc napos válaszra, intézkedésre, mi még mindig ilyen jóhiszemű birka nép vagyunk, akik az összes adatunkat kiadjuk, csak már haladjon a dolog, de esélyünk sincs egy visszahívásra azon ügyintézőhöz, aki baszik a mi ügyünkkel normálisan foglalkozni.
És nem csak az ELMÜ-nél. A megfelelő ellenőrző, meg mindenféle ombudsmani szervek se érnek semmit.

lupus · http://cheerleader.hu 2008.02.29. 08:33:35

Sajnos hasonlókat éltem meg.Tegnap szá-
mításom szerint,1860ft.-ot költöttem,
egy létre nem jött beszélgetésre az em-
lített céggel.Nem küldenek számlát,hát
nekem is jön vétlenül a kötbér?
H. itt mindent meg mernek csinálni!
süti beállítások módosítása