
Péter kicsit meglepődött, amikor az őt igazoltató rendőr azért büntette meg a szélvédő mögött pihenő első rendszáma miatt, mert úgy emlékezett, egyszer már megbüntette hasonló ügyben, ezért visszaeső:
tegnap este belefutottam ismetelten ugyanabba a rendorbe aki kb. 2 honapja megbuntetett az elso rendszamtabla hianya miatt... a figura megismert, mondta is, hogy azert allitott meg, mert emlekszik ram, azonban a rendszam jol lathato helyen, rendesen ki volt tuzve az elso szelvedon belulre, kurvara olvashato volt, stb, azonban kozolte, hogy ez igy nagyon nem szabalyos es szoba sem johet, hogy elengedjen, hiszen milyen notorius bunozo az ilyen.
szoval kedvenc kekruhasom elkuldte a kis csicskajat feljelentest irkalni, es ezalatt elkezdett jopfizni!! kerdezoskodott, hogy mit mennyiert es hol vettem az autora, stb, tisztan latszott rajta, hogy haverkodni akar!! ezt hogyan hozta ossze? miert? kinek? most nekiall jofejkedni bazze? es elvarja, hogy enis ezt tegyem?
ez eddig nem is volna nagy kaland, a dolog erdekes resze ott kezdodik, hogy elkezdett magyarazni, hogy miert nem szereltetem a rendszamot a helyere, amire csipobol tuzeltem, hogy matricat szeretnek, de most nem allok anyagilag a helyzet magaslatan, es idom se sok van a dolog utan szaladgalni...erre nekiallt baszogatni, hogy nehogymar megmagyarazzam, hogy nincsen penzem megcsinaltatni, amikor angel-eyes-es lampara telik, meg duborog a melylada....ize, mi a szar koze van az anyagi helyzetemhez? miert tartozom magyarazattal egy hatalommanias kis csiranak akinek az oviban elvettek a kakaojat, es bosszubol rendornek allt, es most osztja a sajat igazat?
elkezdte megmagyarazni, hogy amerikaban bezzeg ha hasonlo korulmenyek kozott ismetelt szabalysertesen kapnak, rogton felnegyelnek (szoszerint ezt mondta), de valahogy nehezen tudtam ejjel egy orakor parhuzamot vonni a budakalaszi kis torteto cedulaosztogato fakabat, meg egy franko amerikai zsaru kozott, igy nem fogtam bele a vitaba, hogy vajon nalunk miert nincsen tisztelete/tekintelye a kollegainak...
a tortenethez hozzatartozik, hogy mindig udvariasan kiszallok, magazom oket megha fiatalabbak is nalam, egeszen addig amig ugyerzem, hogy o is hasonlokeppen kezel... siman lehet, hogy csak az bokte a szemet, hogy nekem egy szep kis hondam van, neki meg a tetves ceges baszom-boszme-terepjaroban kell feszitenie :) nemertem miert vesznek fel hatalmi manias figurakat, biztos nincs penz pszihologusra, ill. elegge megcsappana a letszam.
ámbátor 2007.08.23. 16:57:30
Tudod, az a szabály, hogy kik kell akasztani a kocsira előre, meg hátra is.
Ne már a rendőr legyen a bunkó, amiért két hónap alatt nem sikerült felraknod a rendszámtábládat. Ha csóró vagy matricát venni, akkor rakd fel a plétáblát. Az virítson matricával, aki ki tudja pengetni.
dozen 2007.08.23. 16:59:17
jordan23 2007.08.23. 17:02:33
latom nemerted az zavart az egeszben, hogy o nalam jobban tudja mikor/mire van penzem, buntessen meg, de ne magyarazza mar meg, hogymindent jobban tud
amugy meg roman vagyok miezzel a baj
homár molla2 2007.08.23. 17:02:35
ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2007.08.23. 17:02:36
Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.08.23. 17:04:24
Netuddki. 2007.08.23. 17:08:21
Nemhogy örültél volna, hogy elsőre elengedett a rendőr. Remélem második alkalommmal jól megbüntettek.
Amúgy az ilyen alakok szokták hajnali kettőkor a mélynyomót lehúzott ablakkal bömböltetni, vagy a kocsma előtt félrészegen üvöltözni. Mert ugye nekik mindent szabad.
Az ilyen kis csírákkal csak úgy lehet(ne) bánni, hogy minden ilyen alkalommal jól megbüntetni, vagy az ittas vezetésért a jogsit elvenni. Akkor talán leszoknának az ilyen viselkedésről.
Amúgy a rendőr meg elég korrekt volt, úgyhogy ne szidd.
Fanyuvo 2007.08.23. 17:09:51
Amugy a pontos szabalyt nem tudom, de ugy emlexem 2 hatosagi jelzesnek kell fent lennie. Es a regisztracios matrica is annak szamit. Vagy nem? Majd valaki jol elmondja.
avensis (törölt) 2007.08.23. 17:11:19
Amúgy te se vagy egy földreszállt angyal, csak olvasd vissza kicsiny kis monológod. Nekem pl az jön le, hogy "mit képzel egy rendőr, ENGEM mer megbüntetni, ENGEM, akinek csúcstuning verdája van...."
Bár lehet, hogy én látom rosszul...
Gumidomino 2007.08.23. 17:11:21
Te tényleg nem vagy egy sikeres ember.
homár molla2 2007.08.23. 17:12:20
kuksi100 2007.08.23. 17:12:56
Van pofád még ilyeneket le is írni?
avensis (törölt) 2007.08.23. 17:13:28
jordan23 2007.08.23. 17:18:13
Rák Attantam 2007.08.23. 17:19:47
Az másodlagos, hogy a rendőr midre volt irígy. Elsődleges az, hogy jogosan csesztetett a rendszámtábla hiánya miatt! Igen, HIÁNYA, hiszen nem a megfelelő helyen volt, ergo nem volt.
Ennél már akkor is jobban jártál volna, ha a fuxos béjemvésektől tanulva beb*szod a táblát a csomagtartóba és ellenőrzéskor azt mondod, hogy az előbb esett le és még szerencse, hogy megtaláltad, mész is felrakatni izibe!
De te kitetted a kirakatba, mer asszed, hogy a traffis ember csak az ótó elejének közepit lesi. Egy francot.
Na, reméljük tanultál valamit az esetből.
Ja, a matricarendszám meg nem csak pénzkérdés. Alaposan meg is kell indokolni, hogy miért is nem fér el az autód elején a normál táblicsku? (Igaz, az indok lehet egy az ügyintéző markába csúszó tízezres is... :)
Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.08.23. 17:20:29
Harmadrészt viszont legjobb tudomásom szerint nem szabálytalan, ha a rendszámtáblát a szélvédő mögött tartod egy darabig. (egy darabig azért nem egyenlő két hónappal)
Mi a szitu a hátsó rendszámtáblával? Az a helyén volt?
utolsóelőttisenki 2007.08.23. 17:22:27
inkább :
totalcar.hu/magazin/kozelet/rendor16!2
butaság felháborodni, lehet, hogy segteni akart, azaz a bírság csökkentésére lehetőséget adni
Toleranciahiányos Szalagkorlát 2007.08.23. 17:22:48
ámbátor 2007.08.23. 17:24:54
Teljesen korrekt eljárás.
Az ablak mögött prímán le lehet billenteni a trafipaxnál. Meséld a négereknek a matricás sztorit.
ATOMMAKI80 2007.08.23. 17:25:35
ertekelem · http://www.ertekelem.hu 2007.08.23. 17:25:36
Azamat Bagatov 2007.08.23. 17:26:33
Dr Net Elek (törölt) 2007.08.23. 17:34:00
Tibivagyokmeg 2007.08.23. 17:38:48
The Good Boy 2007.08.23. 17:39:03
Ha sarkosak akarunk lenni akkor szabálysértés tovább folytatásáért akár elő is állithatott volna (tudom nem ilyen esetekre vonatkozik elsősorban ez a szabály). De egy óra mulva igen, mert nem tettél meg mindent a szabálysértés megszüntetése érdekében:-).
Gumidomino 2007.08.23. 17:41:22
Kellemes rendőr, próbált a Téged érdeklő témában társalogni... :D
Persze élőben biztos más volt a szitu, de ezzel a levéllel inkább lejárattad magad.
Most már felszereled végre? ;)
The Good Boy 2007.08.23. 17:48:01
Nem a mennyi a sok, hanem az eljárás. Kpm engedély (amit ugye okosan meg kell magyarázni, miért indokolt.), utána okmányiroda, ahol kérelmezni kell a legyártatást. Amikor kész, akkor ismét okmányiroda, ahol a rendszám mellett új forgalmi is kell, ahol az egyedileg gyártott rendszám bejegyzésre kerül. Szerintem 15 ezerből kijön. Okos homárba irogató gondolom ennyit hetente elkölt üzianyagra a király verdájába, de sorbaállni, kérvényezni már nem macsóság.
Soockit van Dalen 2007.08.23. 17:49:35
stichus 2007.08.23. 17:57:57
arvai (törölt) 2007.08.23. 17:59:28
Hebelebebele 2007.08.23. 18:00:30
volga 2007.08.23. 18:00:39
Rák Attantam 2007.08.23. 18:01:34
stichus 2007.08.23. 18:04:35
volga 2007.08.23. 18:05:39
Dr Net Elek (törölt) 2007.08.23. 18:06:18
Hát ezek alapján én biztos nem izmoznék egy ilyen matrica izére.
Ekkora baromságot...
Kerekpar 2007.08.23. 18:06:19
Kis matrica nincs többé.
stichus 2007.08.23. 18:08:53
stichus 2007.08.23. 18:11:09
1. A rendszámtábla típusai: „A”, „B”, „C” és „D
Rendszámtábla méretei:
Rendszámtábla
típusok Hosszúság
mm Szélesség
mm Keretvastagság
mm Betűmagasság
mm Domborítási magasság
mm
„A” típus 520 110 4,5 77 1,8
„B” típus 240 130 4 49 1,8
„C” típus 280 200 4,5 77 1,8
„D” típus 520 110 4,5 77 0
Tűréshatárok ±2,5 ±2,5 ±1 ±1 ±0,4
2. A rendszámtábla anyaga az „A”, „B” és „C” típusú rendszámtábla esetén fényvisszaverő fóliával bevont alumínium lemez, a „D” típusú rendszámtábla esetén öntapadó fényvisszaverő fólia. A fényvisszaverő fólia az MSZ 9620/8 szerint meghatározott anyag.
isti77 2007.08.23. 18:11:24
Apám! Ezt is megértük... Ez a legalább 10 éves, optikai "tuningelemeit" valamelyik Tescóból nyert Civic presztízsautónak számít? :))))))
isti77 2007.08.23. 18:13:04
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.23. 18:20:12
/mondjuk ebben az allamban csak hatra kell, de van ahol elore is/
szoval tegyuk fel nincs, meg el is magyarazhatod miert, ha normalisan beszelsz, lehet szerencsed van es meguszod ticketel, de ha beszolsz, rogton bilincs, jail, oszt varhatod hogy valaki mennyen erted kivaltani
parszaz dollarert
na ezert van tekintelyuk a rendoroknek
tobbek kozott
aztan birosag 2-3 het mulva es az lesz a donto a mit a rendor mond, nem az amit TE
es itt egyesevel jarnak es megis
es igy lesz rend , vagyis van
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.23. 18:22:17
Kerekpar 2007.08.23. 18:22:53
prokee · http://blog.prokee.hu 2007.08.23. 18:23:57
Hatósági jelzések elhelyezésére vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
27. § (1) A jármű - az e célra kialakított helyre - a jogszabályban előírt hatósági jelzést feltüntető táblát (rendszámtábla, azonosítási tábla) kell felszerelni.
(2) A gépjárműre, a mezőgazdasági vontatóra, a lassú járműre és a pótkocsira a szabványos "H" betűt feltüntető államjelzést a jármű hátsó részén, jól látható helyen és úgy kell elhelyezni, hogy az államjelzésnek a hatósági jelzéssel való összeolvasását kizárja.
Hatósági jelzések elhelyezésére vonatkozó további műszaki feltételek
28. § (1) A gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót, a lassú járművet és a pótkocsit úgy kell kialakítani, hogy arra a hatósági jelzés - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseknek megfelelően - felszerelhető legyen.
(2) A hatósági jelzést, illetőleg annak tartószerkezetét a lassú járműre elöl, az oldalkocsi nélküli motorkerékpárra és a pótkocsira hátul, a többi gépjárműre és a mezőgazdasági vontatóra elöl és hátul, a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjában, vagy attól balra, oldalkocsis motorkerékpárra elöl az oldalkocsin, hátul a motorkerékpáron úgy kell elhelyezni, hogy a hatósági jelzés síkja a jármű hossztengelyére merőleges és megközelítően függőleges helyzetű legyen, a járművön túl ne nyúljon, legalsó pontja az úttest szintjétől legalább 0,30 méter, legfelső pontja az úttest szintjétől legfeljebb 1,50 méter magasságban és olyan helyen legyen, ahol könnyen leolvasható.
Tehát: "az e célra kialakított helyre "
Olyan meg nincs, hogy mentességet kapsz, mert matricát szeretnél egyszer majd. Addig felrakod szigszalaggal, celluxszal, kábelkötegelővel, pont mindegy.
Tehát:
"miert tartozom magyarazattal egy hatalommanias kis csiranak"
Mert ő rendőr, te meg szabálysértő. Kapise ?
Dr Net Elek (törölt) 2007.08.23. 18:31:41
"Apám! Ezt is megértük... Ez a legalább 10 éves, optikai "tuningelemeit" valamelyik Tescóból nyert Civic presztízsautónak számít?"
Mér, vót olyan korszak, amikor a mókusfarok az antennán, meg a bólogató kutya a kalaptartón, meg a casco matricából kirakott "csao" volt a divat...a hülyeség örök, csak a tárgya változik. Most a tucc-tucc a menö 140 dB-vel elöadva, meg a kék led meg az ilyen matrica faszságok. Mikó milyen filmet adnak...Ja knájtréder megvan? Az is ment egy darabig:)
csakb 2007.08.23. 18:31:54
Amerikában csak hátulra kötelező rendszámot rakni. Elöl akár batzpapucs is lehet. ;]
Pema 2007.08.23. 18:40:42
Itt ulok amerikaban a rendor ismerosom mellett es forditom neki amit irtal.
ES A RENDORNEK VALOBAN IGAZA VOLT...ismetelt szabalysertesen kaptak volna itt bizony felnegyeltek volna. Bar nem a rendszamert mert itt csak hatra kell.
Csakb igazat szolt elol akar Batz papucs is lehet :)
De itt most te voltal a csira, es az is maradsz amig nem veszel valami normalis autot.
Akik Hondat vesz sikeresen ember nem lehet :) Kiveve ha a Fast & Furoius-ban szerepel.
Dr Net Elek (törölt) 2007.08.23. 18:43:43
Rendezödni látszik a reggeli ügy:
index.hu/velemeny/jegyzet/adblocker/
Biomechanoid (törölt) 2007.08.23. 18:45:19
Mijjjért, faszkalapok? - Memmondom néktök, bazmeg! Mer' nem a rendőr dönti el, hanem az önkormányzat illetékes hatósága.
Tanulság: amíg rendőrállam van (mert kétségkívül az van), addig betéve ismerni kell a jogszabályokat.
Netuddki. 2007.08.23. 18:48:20
Akinek nem inge, ne vegye magára. :-)
Biomechanoid (törölt) 2007.08.23. 18:48:48
Sir Mortzosch 2007.08.23. 18:59:58
Tipikusan az vagy, aki 3 másodperc állás helyett inkább becsattan a körforgalomba és közben bőszen integet.
Jól megbüntetett legalább? Mert az kellene a hasonszőrűeknek..
MUHHAHA 2007.08.23. 19:01:51
Nem apukám, te vagy a köcccssssőőőőg! Egy igazi szutyok panelproli! Mennyé oszt pörögj a hájperen lúzer!
stichus 2007.08.23. 19:06:18
ad a. függőlegesen, szóval ha nem trabant, akkor a szélvédője sosem függőleges
ad b. jól olvashatóan, bár lehet, hogy 10 percenként vakarja a bogarakat a szélvédőről
ad c. a jármű elejére, szóval ha nem nyerges vontató, akkor a szélvédő a jármű közepe
asszem a jogszabáylértelezésről ennyit. meg persze nem is az önkormányzat illetékes hatósága dönt, hanem az illetékes nemzeti hatóság. meg persze türelmi idő csak igazolással együtt.
Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2007.08.23. 19:10:20
amúgy itt egy kép az autó elejéről és a rendszám meg nem látszik, tehát rossz helyen van ? :)
Megdobbent 2007.08.23. 19:10:58
Pema 2007.08.23. 19:13:43
Miert az en anyamet....????
Michiganben vagyok, Flint, Detroit....
Vazzeg itt kokemenyek a rendorok mint a vidia. Itt mindennapos a lovoldozes. Itt bizony ezt a csirat lenyomtak volna a picsaba a betonra es bevittek volna.
Ja igazad van nem irtam oda hol van pontosan az az itt.
De az a tipikus magyar vagy amito kkor sem fogsz tudni levetni ha itt vagy kint, hogy egybol anyazol.
Elsore normalisak....de ha egyszer keresztezed egy rendor utjat es meg emlekszik is rad akkor baszhatod...Es mindegy hova jarsz hova nem ezt egy rendor mondja mellettem.
Ja es ha tudnal olvasni akkor azt ertelmezted volna hogy
"Itt ulok amerikaban a rendor ismerosom mellett es forditom neki amit irtal."
Inkabb iratkozz be egy iskolaba ahol olvasni tanitanak, minthogy sokat jarjal LA-ba meg a szigetekre.
Józan paraszt (törölt) 2007.08.23. 19:27:37
Most mekkorát fogsz majd szopni...
Vagy innentől apád traktorával jársz majd?
Unio 2007.08.23. 19:28:39
"a rendszám tábla nélküli autózás 1 ősi román szokás"
Ezt a romános dumát én is átveszem nagyon komoly :D:D.
Átlagarcú 2007.08.23. 19:30:12
Hehe
Nem vettétek észre, hogy Péter semmi mást nem akart, csak, hogy mindenki lássa, hogy neki milyen fasza kocsija van, meg, hogy amúgy is milyen fasza gyerek. Közben én meg tudom, hogy miért nincs kint a rendszám:)))Üveg mögött csak a szemnek jól látható, a fényképésznek nem:))))A szegény rendőr meg úgy tanulta, hogy a "miért nincs felszerelve a renszám" kérdésre nincs helyes válasz.
Külömben meg most mi az igazság Péter? Mindenkit megveszel kilóra, vagy nincs zsé matricára, hogy összeragaszd vele ezt a vakrozsdát?
az okos 2007.08.23. 19:36:52
2007.08.23. 19:41:25
Mellesleg a rendornek igaza volt ezuttal, normalis is volt. Rendszamtablat bizony elol is hordani kell, es szopo, hogy epp ugyanaz kapott el, aki 2 honappal ezelott is. Igy jartal...
Unio 2007.08.23. 19:47:05
tuc tuc tuc nem tuc gyerkeket.
2007.08.23. 20:18:14
mohaa 2007.08.23. 20:31:50
Apám! Ezt is megértük... Ez a legalább 10 éves, optikai "tuningelemeit" valamelyik Tescóból nyert Civic presztízsautónak számít? :))))))
Picit öregebb:
en.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic
Amúgy tényleg LOL! :D
Józan paraszt (törölt) 2007.08.23. 20:39:00
Mi lesz a következő? Hummer-es kopasz története a vén kurváról, aki megrongálta a kocsija alvázát a koponyájával...?
Angéla 2007.08.23. 20:44:12
Tudod aki nem áll jól anyagilag, az inkább arra figyel hogy ne fizessen állandóan büntetéseket :) Kamu az egész matricára-gyűjtök indok.
Amúgy meg a rendőrnek igaza volt, és a bunkója még beszélgetni is akart közben, hátezmármindennekateteje,lol
enrikó karúszó 2007.08.23. 20:44:25
Jó kis csípőből tüzelés. Már látom, ahogy Butch Cassidy előrántja a coltját, aztán csípőből megmondja a gonosz ellennek, hogy "hát most nem jutott töltényre, meg amúgy sincs időm mikor venni, de azért tekintsd magad halottnak, lécci".
Muhaha.
renugard 2007.08.23. 20:56:42
Selyemzsinórt az ilyen jasszolós faszkalapoknak!
renugard 2007.08.23. 20:59:08
renugard 2007.08.23. 21:00:46
Hungarian shit cop
Káposztakukac 2007.08.23. 21:07:49
en is epp detroitban vagyok:D
amugy igaza van, nem erdemes amerikaban sem kikezdeni a zsarukkal. es most nem fizikai eroszakra gondolok, mert azt europaban mar mindenki tudja, hogy az amerikai zsaruk geppisztolyt tartanaka a kocsiban. de ok kis ficsurok szobeli kemenykedeseire is allergiasan reagalnak. nem csoda, az itteni tarsadalmi viszonyokat tekintve en is gyorsan megunnam a hulye kis ghettorappereket :D:D
Turmion Kätilöt 2007.08.23. 21:07:56
rosszpcj.miniville.fr/
rosszpcjatekok.blog.hu/
Egy blog, ahol betegre röhögős videók vnnak :)
ednernyer 2007.08.23. 21:13:04
Taktikai Reset 2007.08.23. 21:13:25
ilyen is kell. megjegyzem, csak egy szanaszét tekert agyú junkie gondolhatja komolyan, hogy a beküldőnek igaza van.
ilyen lenne a homár?:))))
Megdobbent 2007.08.23. 21:14:20
Kenton Delacruz 2007.08.23. 21:47:21
Bunkó Béla 2007.08.23. 21:56:35
Komolyan mondom a egyre gyíkabb a homár.
www.gyik.blog.hu
Nem vagyok egy rendőrimádó épen ezért most is a rendőrt hibáztatom mert nem vette el a gyíknak a jogosítványát.
Anyázás helyett csókolj kezet a rendőrnek ha legközelebb találkozol vele.
Csíra butyok majom vagy!
Amúgy szerintem kamu ez a post, csak tesztelik az emberek felháborodását, ennyire nem lehet hülye egy ember mint ez az izé aki ide beírta ezt a témát!
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.23. 21:57:16
mi nem vagjuk el egymas torkat, csak ez a pasi megemltette USA rendorokrt is,
es lathatoan fingja sincs rola hogy mukodik itt a rendszer
teljesen baratasagosak, mindent meg lehet beszelni veluk, de mondjuk a kocsibol ne szallj ki , mint amivel dicsekedett
de a legkisebb ellenallasra, beszolasra bevagnak a sittre, aztan majd dont a biro
hat el nem tudnam kepzelni, hogy szol a sheriff, hogy szar a rendszamom, aztan nem csinalom meg, es mikor ujra megfog meg beszolok hehe:)
a torvenyt be kell tartani barataim az urban
/ez olyan Fabrys volt de O sikeres, tuti van batz papucsa is/
moo_ 2007.08.23. 22:03:49
Ha komolyan azt gondoltad, h elszőrnyölködünk ezen a cikken, akkor...IGAZAD volt, csak nem úgy ahogy te gondoltad. Rábasztál, mert azt gondoltad, h úgyse büntet meg a "biztos úr".
Át kellene keresztelkedned Györgyre és mondhatnád:
Nefürgyéle, rendőrpajti!!!!
Birka
karrierista 2007.08.23. 23:21:39
Sanyi 2007.08.23. 23:36:50
Szóval az amerikai rendőrt szerintem nem kéne skatulyázni, ahány hely annyiféle a helynek megfelelően adaptálva. Ha szar a hely, akkor keményebb a rendőr. És tényleg egyesével járnak ahol én láttam őket, ami amúgy nem tűnik túl biztonságosnak. Mindent vesz az autó elejében a kamera, a rendőrautókban pedig - CA-ban legalábbis - van ujjlenyomat leolvasó, komplett prioráló rendszer neten keresztül. Szóval a rendőr kb. 1 perc alatt SSN-ből vagy jogosítványszámból tudja a teljes criminal backgroundot egy utcai szemetelés vagy piros lámpán átsétálás részleteivel együtt.
Mesedélután vége.
A magyar rendőr a leírt esetben szerintem teljesen normálisan járt el, és igen, én is osztom a véleményt, mely szerint a szabály az szabály és mindenkire vonatkozik. Ahogy a német mondaná, ordnung ist ordnung (und termin is termin).
skaresz 2007.08.23. 23:44:07
Sok parasztot látok leszedett első rendszámtáblával..... Bunkó egy szokás, radar ellen...Ez is "megélhetési-bűnözés" ? :-)) A Többiek szerintem már mindent elmondtak.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.24. 00:10:12
vannak kozos vonasok
amugy sem mindegy, hogy sheriff, vagy officer stb.
szoval
van egy kisvaros, korzeti megbizott/sheriff/ ugyel a rendre, ha baromsagot csinalsz megallit
ha masodszor is ugyanazert , ahogy mondod be is visz, mert ne nezd hulyenek
tok jol el lehet veluk beszelgetni es elsore elnezoek, masodikra mar nem annyira
a fo baj, ha visszaugatsz, neked all feljebb, akkor harapnak
de nekem mar hoztak benzint is mikor elromlott az oram es a csajo nem tankolt es lerohadtam
korrumpalni ne akard Oket, az gaz
Megdobbent 2007.08.24. 00:17:04
Pema 2007.08.24. 00:24:09
En erre a sutyerakra ertettem, hogy bevittek volna.
@Kaposztakukac
nyaralsz vagy laksz ?
Law enforcer 2007.08.24. 00:25:54
2007.08.24. 00:33:33
Szoval ez erdekes kerdes, hogy egyaltalan tankolhatnak-e ezek a rendszam nelkuli szegeny szerencsetlen emberek, akiket meg a rendor baszogat...
Law enforcer 2007.08.24. 00:51:53
matricarendszámot, kék ledet a motorháztetőn, cd-t a tükrön, lefeketített ablakokat, stukahangú kipufogókat, színes neont a rendszám körül meg az alvázon, tuc tuc csomagtartókat, és a nappal is ködlápával közlekedőket.
...
mielőtt valami nagyokos megint újra kommentelne hogy a csúnya rendőrbácsi levakartatta az első szélvédőről a fekete fóliát.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.24. 00:57:17
A Homárt se értem igazán, hogy egy ilyen gagyipost hogy kerülhetett be, ennyire uborkaszezon van? Akkor már inkább legyenek teszkós elgépelt kiírások, azokon legalább néha lehet jót derülni...
Apucika 2007.08.24. 01:00:53
Na akkor most ha én is azt mondom, hogy bizony fel kell rakni azt a rendszámtáblát, akkor most jó kisfiú vagyok?
Üdv. Mindenkit! (még az ellenségeimet is!)
Káposztakukac 2007.08.24. 01:49:22
meló. de már nem túl sokáig.(2 weeks left:))
amúgy detroit nem olyan szar. persze, belváros a sok szinesbőrű kisebbségi gettótöltelékkel(habár már sajnos nem is kisebbségiek) eléggé gáz, de a külterületek kellemesek. rendőrök meg igenis segítőkészek, ha úgy állsz hozzájuk, de mindig tudatják fellépésükkel, hogy amennyiben problémázol, nagyon nagyot szívsz.
További magyar hang 2007.08.24. 02:07:40
Többször említettétek itt, és már korábban is hallottam, hogy USA-ban ne szálljak ki, ha megállít a rendőr.
Miért ne? Mi erre a magyarázat?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.24. 02:21:58
ha kiszallsz veheti tamadasnak meginkabb menekulesi kiserletnek
szoval mogotted a sheriff, vagy officer es varsz
aztan x perc utan odamegy es elmondja mi a baja, lehet felszolit, hogy szalljal ki alkholtesztre, lehet kozli, hogy nem alltal meg a stoptablanal ezert tickett stb.
szoval kez jol lathato helyen a kormanyon es seggeles amig oda nem megy ez a lenyeg
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.24. 02:29:37
nappal lehet it is tankolni ugy, hogy leveszed, aztan tankolsz aztan bemegy fizetni, bar a sok helyen es ejjel csak elore fizetve tankolsz, vagy ugye, int minden sikeres ember a kartyat bedugod es hagy fojjon
amit mondani akartam, az hogy ha tankolsz es elrobogsz fizetes nelkul , akkor bevonjak a jogsidat 1-2 evre, hat azonkivul hogy megbuntetnek meg birosag meg stb.
itt meg jogsi nelkul hehe eleg vicces elni
rexter 2007.08.24. 02:39:42
Kolenk 2007.08.24. 06:05:58
., (törölt) 2007.08.24. 06:57:53
Tedd ki a rendszámot, hogy amikor százzal kerülgetsz minket a Kerepesi úton, letudjon kapni a fotós autó. Ha Te olyan vagány csávó vagy, akkor legyél következetes. Mindíg legyél az
nyulambulam 2007.08.24. 07:02:00
getinaf 2007.08.24. 07:53:57
Erős a gyanúm, hogy te is azok közé a wannabe streetfighterek közé tartozol, akiknek az életét többször megmentettem már én is, más is egy hirtelen vészfékezéssel, mikor balfasz módon előztél.Úgy, hogy közben a kisfiam bent ült mögöttem a gyerekülésen.Fasznak rendszám, fasznak rendőr?!Stoplámpa,elsőbbségadás, többi ember?!...
báró Csekonics 2007.08.24. 08:35:07
1. Elsőre elengedett, ha jól értettem - tehát megvolt az esélyed megoldani a helyzetet (Ugyanmár a szuper tuning lökhárítóra képtelen voltál feltenni a rendszámot?!)
2. Amúgy is utaznak a rendszám nélkül autózó kis cserépedényekre, akik a gyorshajtást azzal ússzák meg rendszeresen, hogy nincs is elől rendszám a kocsin. (És nem +20-30%-os gyorshajtásokat ám...) Ha netán Te nem közéjük tartozol, akkor persze nem inged, ne vedd magadra.
3. Valóban szabálytalan - tehát MÁR ELSŐRE is megbüntethetett volna.
4. Attól, hogy megbüntet, még nem kell szükségszerűen utálnia (vagy utálnotok egymást). Egyszerűen el kéne jutnod addig agyilag, hogy a szabályok többsége érted (is) van és nem ellened. (Pl. ha egy ilyen rendszám nélküli kocsi meghúzza a tiédet és elhajt, akkor mit mondasz a zsaruknak?! - A szélvédő mögött NEM lehet jól látható, mert az tükröződik / tükröződhet, pont ezért nem is fogadják el.)
Józan paraszt (törölt) 2007.08.24. 09:04:21
varos.blogter.hu/?post_id=177786
Emiceha 2007.08.24. 09:06:18
De baszki, ha nincs pénzed matricára, nem jogosít fel semmire.
Ne autózz, ha nem tudod betartani a szabályokat.
Ha mégis autózol, vállald és viseld a következményeit.
De legfőképpen: Azért, mert hibáztál, ne mást okolj.
Csúnyán beszélt Veled a rendőr... Nem vagy köteles csevegni vele.
Igazából az a baj, hogy nem értem, mi a bajod, úgy tűnik, mintha Neked vették volna el a játékaidat az óvodában...
BobChemistry 2007.08.24. 09:09:39
jópofizás: ha bunkó lett volna veled, az jobb?
Tony Almeida 2007.08.24. 09:16:34
Anyósék 1000+2 éves trabijával megállít a rendőr, hogy 62-vel mentem 40-es táblánál. Mondom neki, hogy könyörgöm, ezzel az autóval fizikai képtelenség 62-vel menni (de tényleg, kb. 5 perc, mire felgyorsított 50-re)...persze nem bunkó hangon mondom, hanem mosolyogva. röhög, de persze azért az orrom alá dug egy 2000 Ft-os csekket (2-3 éve volt), aztán meg jókedvűen eldumálgatna velem, hogy pl. hiába büntet akárkit, ő nem kap érte jutalékot stb...egyébként rendes volt a srác, lehet, hogy most engem mondtok el hülyének, hogy ezt mondom.
Meklén és Tamara 2007.08.24. 09:17:09
Charlie Drop 2007.08.24. 09:21:40
prokee · www.prokee.hu 2007.08.23. 18:23:57 írta:
"hossztengelyére merőleges és megközelítően függőleges helyzetű legyen, a járművön túl ne nyúljon, legalsó pontja az úttest szintjétől legalább 0,30 méter, legfelső pontja az úttest szintjétől legfeljebb 1,50 méter magasságban és olyan helyen legyen, ahol könnyen leolvasható."
Szóval akár, ismétlem akár, lehet ablak mögött is, ha jól olvasható...
papugaja 2007.08.24. 09:26:05
tRebroN 2007.08.24. 09:31:27
Szal olvasgatom itt a hozzászólásokat meg, hogy sokan felvannak háborodva meg nincs elől rendszám megússza a büntetést és hasonlók. Ez mind igaz is talán, de szerintem az vesse rá az első követ, aki nem követett még el ezt azt szerintem iylen nem nagyon lesz.
Most persze nem azt mondom, hogy mindenki járjon 180-al a városban fóliával, meg bömbölő zenével csupán csak azt vettem észre, hogy egyes embereknek akkora arca van billetyü mögül mint a ház gondolom persze ők mindig full szabályosak minidg mindenhol...persze.
A dolog kétoldalú szerintem, ha vki úgy közlekedik, hogy sűrűbben szabálytalankodik buszsávban megy gyorsan hajt és ezek miatt nincs fent elöl rendszám okés csak vállalja is érte a kockázatot. Mondjuk véleményem szerint ha nem csak bevágjuk a szélvédő és a műszerfal közé a rendszámot kb abba a szokásos 45 fokos szögbe hanem normálisan (vannak erre szimpla eszközök) akkor nem hiszem, hogy ne lenne elnéző a rendőr. Ő is csak ember persze elképzelhető, hogy kifogjuk, de nem jellemző szerintem.
Sajnos van jópár autótípus amin nincs elöl gyárilag kialakítva rendszámnak hely mert mondjuk nem az EU piacra van gyártva, hanem mondjuk az USA-ba és a kocsi onnan van importálva. Ezekre csak a matrica a megoldás, de olvastam itt olyan irományt is, aki szerint még a matrica is gáz, szal az ilyen hozzáállást vhogy soha nem akartam megérteni mert minek. Ha egyszer vmit egy rendelet vagy jogszabály lehetővé tesz akkor aszerint lehet és/vagy kell tenni. Persze rendszám nélkül járni szabálysértés ez tény, de szerintem ez is szimpla matek mert megéri, ha buszsávozol gyorshajtasz blah blah szal az itt elhangzott érvek miatt.
Jude (törölt) 2007.08.24. 09:42:18
Múltkor én is jöttem hazafelé, a hajógyárin voltunk kint, aztán kicsit be is szívtam meg ittam is pár konyakot, erre megállít a barom rendőr a rakparton (hogy jön ő ehhez?!) és mondja jó estét, majd elkéri az iratokat (már azt sem szívesen adtam oda, nem tetszett az a "jó estét", olyan flegmán hagzott) meg ilyet szól, hogy fújjam meg a szondát.
Persze, hogy jelzett, aztán azt mondják menjek velül vérvételre én meg mondom hülyék vagytok a kocsit hagyjam itt, meg ki hoz ide vissza, mert állításuk szerint ők nem (azért a taxit igazán fizethetnék, ha ők nem érnek rá, nem igaz?).
Szóval tiszta buzernyákok voltak és feljelentettek, 50 rugót kellett fizetnem, egy farmerom árát!!!
Menjenek a fenébe!
Zsorzs 2007.08.24. 10:01:43
JTM 2007.08.24. 10:07:36
Tony Almeida 2007.08.24. 10:10:22
LOL :DDDD
Dr Kangörény 2007.08.24. 10:12:32
dr. trafik nomac 2007.08.24. 10:21:50
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.08.24. 10:23:19
báró Csekonics 2007.08.24. 10:26:02
Ok - hova mehet a kő? :-)
Komolyan - Te tényleg azt gondolod, hogy _mindenki_ csinál ilyen rendszám leszedős buziságot? Na ne röhögtess...
Mondjuk gyorsabban már én is mentem, mint a megengedett, ezt elismerem. (Olyan is volt, hogy lefotóztak, elismertem, kaptam egy csekket és kész. - Nem 50% plusz volt, kevesebb.)
Másik gáz, amikor 'rokon vezette' - na ja, mikor tolni kell neki, akkor ő a Jani, mikor meg ráolvassák, hogy sok volt, akkor cigánykodik, hogy 'tyúkot én?! dehogy is!'
Hányinger...
2007.08.24. 10:26:10
Arogáns Antika 2007.08.24. 10:26:15
Eccer az egyik azt állította, hogy nem jól olvasható, mert koszos. Na, adtam neki egy nedves rongyot (mindig van a kocsiban), hogy ugyan má, tisztogassa meg, ha már úgyis ott fetreng a porban.
Nehéz anyagi helyzetem van nekem is, de ezen kérésemet egy köteg papírral nyomatékosítottam: azóta is biztosan ragyog az első-alsó rendszámom (a hátsóra annyira nem vagyok igényes, arról nem kell fényképeket készíteni).
Én az autóm forgalmiját egyébként a kocsi hátsó (első nincs is, hehe) tolatólámpájában örzöm. Ez azért jó, mert igazoltatásnál rögtön kérhetek egy keresztfejes csavarhúzót a rendőröktől. Ha értetlenkednek, megmutatom nekik, hogy az autóban van a forgalmi, csak először hozzá kell férnünk - ugyebár. Mondanom se kell, hogy a BMW 750 nem úgy lett kitalálva, hogy a nép egyszerű gyermeke, aki a kocsit tulajdonolja - mint én -, az könnyedén férjen a tolatólámpához. Ez egy kis ügyetlenkedéssel akár órákig is eltarthat. Esetleg félnapokig. A szolgálati idő pedig véges, ezt saját tapasztalatból állíthatom.
Mint mondtam, nem állok fényesen anyagilag, ezért éjszakánként (ősi román szokás szerint) a kocsim aljával szép kék színben megvilágítom az aszfaltot. Persze ennek megvan az oka: az aulura szerelt rendszámaimat nem akarom világítás nélkül hagyni, nehogy valamelyik sutyerák rendőr ebbe kössön bele. Én tényleg nem engedhetem meg magamnak, hogy megbírságoljanak.
Mivel tényleg nagyon csóró vagyok, két hónapja körbe is fóliáztattam az autó szélvédőit, hogy ne lássák a piros lámpánál sorban állók (amikor a kanyarodó sávból eléjük vágok - a birkák), hogy mennyire szakadt egy pasi vagyok. Ha kombi lenne, akkor temetkezési vállalkozást is alapíthatnék az autómmal, de ebből a modelből nem gyártott a bajor gyár puttonyos verziót. Persze koporsó nélkül így is elfér egy-két holttest a csomagtartóban, ha rendesen félbehajtjuk őket.
Velem egy rendőr se mert még jópofizni igazoltatás közben. Amikor a koromfekete ablakot letekerem (mármint nem is én, hanem a villanymotor), akkor én csak annyit kérdezek: "Na mi van köcsög? Be kéne tolni a Sse'csodádat? Hívd inkább a sárgaangyalt." És átnyujtok egy köteget. Ilyenkor tisztelegnek, és máris intenek, hogy mehetek. Egyszer véletlenül túl jó napom volt (fizetést kaptam a gyárban - értitek?), és két köteget adtam a csávókámnak. Na erre megkérdezte, hogy merre megyek? Mondtam neki, hogy "Közöd? Amúgy csak Siófokra, szétnézek este." A rendkívül tökmag zsaru meg mondta, hogy oké, biztosítják nekem az utat. A csóka előttem ment vijjogva, meg villogva. Na de én azt a tötymörgést persze nem bírtam, amit előadtak a sztrádán, úgyhogy szerintem ők Érdnél lehettek, amikor én már Siófokon ittam a szörpömet.
Amúgy sosem vezetek, ha előtte nem ittam. Szerintem egy baromság, hogy szomjasan is lehetne autózni. Én bevallom, enni is szoktam előtte. Legalább egy döglött & grillezett csirkét bedobok ilyenkor. Ezt persze lehetetlen lenne nem leöblítenem néhány doboz sörrel.
Azt is megfigyeltem, ha alkohol nélkül próbálok vezetni (lehetek én is feledékeny), akkor sokkal jobban feszengek a volánnál. Egyszer egy kismamát át is engedtem a zebrán. Ha iszom, akkor sokkal oldottabb vagyok. Ilyenkor jókedvűen, lazán, felsőbbrendűségem teljes tudatában kezelem a két tonna vasat. Semmi miatt nem idegeskedem, sokkal kellemesebb így vezetni.
Egyszer-kétszer volt ám balesetem is. De mindig meg tudtam győzni azt, akit megtoltam, hogy ő volt a hibás. Volt akinek a szokásos guriga segített, de volt, akinek csak megmutattam, hogy mekkora a csomagtartóm, és milyen kényelmesen el fog férni benne. Olyan vad dolgokra, hogy mondjuk a fittness-bérletemet kelljen elővenni, még sose volt példa.
Egyszer véletlenü (de tényleg) áthaladtam egy gyalogoson is. Mivel úgyis hanyatt-feküdt a kocsim alatt a spiné, gondoltam csak volt ideje leolvasni valamelyik rendszámomat (egyforma mindkettő, nyugi), és így nem is álltam meg. Mivel azóta sem keresett meg, hogy anyagiakról tárgyaljunk, biztosan nem is esett baja. A tükörből (akkor vettem észre, hogy az is van) pedig azt néztem, hogy az autóm szépségével okozott sok miatt valószínűleg elaludt, mert nem kellt fel azonnal.
Szóval Péter-gyerek, tényleg nem egyszerű a mai nehéz gazdasági helyzetben a közlekedés: figyelni embertársainkra, minden szabályt pontosan betartani, stb. Veled amúgy csak egy bajom van: hogy lehet ilyen szart, mint amit lefotóztál, autónak nevezni? Mi is ez? Egy Hunyadi? Ha tökös gyerek lennél, akkor a Bajor Motor Művek termékeiből válogatnál (nagy a választék, hidd el). Felnőtt ember el sem fér egy olyanban, mint ami neked van, pláne, hogy még a rendszámod is elvesz az utastérből.
Tutira Batz papucsban vezetsz, te kis mazsola...
Arogáns Antika 2007.08.24. 10:27:50
Eccer az egyik azt állította, hogy nem jól olvasható, mert koszos. Na, adtam neki egy nedves rongyot (mindig van a kocsiban), hogy ugyan má, tisztogassa meg, ha már úgyis ott fetreng a porban.
Nehéz anyagi helyzetem van nekem is, de ezen kérésemet egy köteg papírral nyomatékosítottam: azóta is biztosan ragyog az első-alsó rendszámom (a hátsóra annyira nem vagyok igényes, arról nem kell fényképeket készíteni).
Én az autóm forgalmiját egyébként a kocsi hátsó (első nincs is, hehe) tolatólámpájában örzöm. Ez azért jó, mert igazoltatásnál rögtön kérhetek egy keresztfejes csavarhúzót a rendőröktől. Ha értetlenkednek, megmutatom nekik, hogy az autóban van a forgalmi, csak először hozzá kell férnünk - ugyebár. Mondanom se kell, hogy a BMW 750 nem úgy lett kitalálva, hogy a nép egyszerű gyermeke, aki a kocsit tulajdonolja - mint én -, az könnyedén férjen a tolatólámpához. Ez egy kis ügyetlenkedéssel akár órákig is eltarthat. Esetleg félnapokig. A szolgálati idő pedig véges, ezt saját tapasztalatból állíthatom.
Mint mondtam, nem állok fényesen anyagilag, ezért éjszakánként (ősi román szokás szerint) a kocsim aljával szép kék színben megvilágítom az aszfaltot. Persze ennek megvan az oka: az aulura szerelt rendszámaimat nem akarom világítás nélkül hagyni, nehogy valamelyik sutyerák rendőr ebbe kössön bele. Én tényleg nem engedhetem meg magamnak, hogy megbírságoljanak.
Mivel tényleg nagyon csóró vagyok, két hónapja körbe is fóliáztattam az autó szélvédőit, hogy ne lássák a piros lámpánál sorban állók (amikor a kanyarodó sávból eléjük vágok - a birkák), hogy mennyire szakadt egy pasi vagyok. Ha kombi lenne, akkor temetkezési vállalkozást is alapíthatnék az autómmal, de ebből a modelből nem gyártott a bajor gyár puttonyos verziót. Persze koporsó nélkül így is elfér egy-két holttest a csomagtartóban, ha rendesen félbehajtjuk őket.
Velem egy rendőr se mert még jópofizni igazoltatás közben. Amikor a koromfekete ablakot letekerem (mármint nem is én, hanem a villanymotor), akkor én csak annyit kérdezek: \"Na mi van köcsög? Be kéne tolni a Sse\'csodádat? Hívd inkább a sárgaangyalt.\" És átnyujtok egy köteget. Ilyenkor tisztelegnek, és máris intenek, hogy mehetek. Egyszer véletlenül túl jó napom volt (fizetést kaptam a gyárban - értitek?), és két köteget adtam a csávókámnak. Na erre megkérdezte, hogy merre megyek? Mondtam neki, hogy \"Közöd? Amúgy csak Siófokra, szétnézek este.\" A rendkívül tökmag zsaru meg mondta, hogy oké, biztosítják nekem az utat. A csóka előttem ment vijjogva, meg villogva. Na de én azt a tötymörgést persze nem bírtam, amit előadtak a sztrádán, úgyhogy szerintem ők Érdnél lehettek, amikor én már Siófokon ittam a szörpömet.
Amúgy sosem vezetek, ha előtte nem ittam. Szerintem egy baromság, hogy szomjasan is lehetne autózni. Én bevallom, enni is szoktam előtte. Legalább egy döglött & grillezett csirkét bedobok ilyenkor. Ezt persze lehetetlen lenne nem leöblítenem néhány doboz sörrel.
Azt is megfigyeltem, ha alkohol nélkül próbálok vezetni (lehetek én is feledékeny), akkor sokkal jobban feszengek a volánnál. Egyszer egy kismamát át is engedtem a zebrán. Ha iszom, akkor sokkal oldottabb vagyok. Ilyenkor jókedvűen, lazán, felsőbbrendűségem teljes tudatában kezelem a két tonna vasat. Semmi miatt nem idegeskedem, sokkal kellemesebb így vezetni.
Egyszer-kétszer volt ám balesetem is. De mindig meg tudtam győzni azt, akit megtoltam, hogy ő volt a hibás. Volt akinek a szokásos guriga segített, de volt, akinek csak megmutattam, hogy mekkora a csomagtartóm, és milyen kényelmesen el fog férni benne. Olyan vad dolgokra, hogy mondjuk a fittness-bérletemet kelljen elővenni, még sose volt példa.
Egyszer véletlenü (de tényleg) áthaladtam egy gyalogoson is. Mivel úgyis hanyatt-feküdt a kocsim alatt a spiné, gondoltam csak volt ideje leolvasni valamelyik rendszámomat (egyforma mindkettő, nyugi), és így nem is álltam meg. Mivel azóta sem keresett meg, hogy anyagiakról tárgyaljunk, biztosan nem is esett baja. A tükörből (akkor vettem észre, hogy az is van) pedig azt néztem, hogy az autóm szépségével okozott sok miatt valószínűleg elaludt, mert nem kellt fel azonnal.
Szóval Péter-gyerek, tényleg nem egyszerű a mai nehéz gazdasági helyzetben a közlekedés: figyelni embertársainkra, minden szabályt pontosan betartani, stb. Veled amúgy csak egy bajom van: hogy lehet ilyen szart, mint amit lefotóztál, autónak nevezni? Mi is ez? Egy Hunyadi? Ha tökös gyerek lennél, akkor a Bajor Motor Művek termékeiből válogatnál (nagy a választék, hidd el). Felnőtt ember el sem fér egy olyanban, mint ami neked van, pláne, hogy még a rendszámod is elvesz az utastérből.
Tutira Batz papucsban vezetsz, te kis mazsola...
Arogáns Antika 2007.08.24. 10:29:40
Eccer az egyik azt állította, hogy nem jól olvasható, mert koszos. Na, adtam neki egy nedves rongyot (mindig van a kocsiban), hogy ugyan má, tisztogassa meg, ha már úgyis ott fetreng a porban.
Nehéz anyagi helyzetem van nekem is, de ezen kérésemet egy köteg papírral nyomatékosítottam: azóta is biztosan ragyog az első-alsó rendszámom (a hátsóra annyira nem vagyok igényes, arról nem kell fényképeket készíteni).
Én az autóm forgalmiját egyébként a kocsi hátsó (első nincs is, hehe) tolatólámpájában örzöm. Ez azért jó, mert igazoltatásnál rögtön kérhetek egy keresztfejes csavarhúzót a rendőröktől. Ha értetlenkednek, megmutatom nekik, hogy az autóban van a forgalmi, csak először hozzá kell férnünk - ugyebár. Mondanom se kell, hogy a BMW 750 nem úgy lett kitalálva, hogy a nép egyszerű gyermeke, aki a kocsit tulajdonolja - mint én -, az könnyedén férjen a tolatólámpához. Ez egy kis ügyetlenkedéssel akár órákig is eltarthat. Esetleg félnapokig. A szolgálati idő pedig véges, ezt saját tapasztalatból állíthatom.
Mint mondtam, nem állok fényesen anyagilag, ezért éjszakánként (ősi román szokás szerint) a kocsim aljával szép kék színben megvilágítom az aszfaltot. Persze ennek megvan az oka: az aulura szerelt rendszámaimat nem akarom világítás nélkül hagyni, nehogy valamelyik sutyerák rendőr ebbe kössön bele. Én tényleg nem engedhetem meg magamnak, hogy megbírságoljanak.
Mivel tényleg nagyon csóró vagyok, két hónapja körbe is fóliáztattam az autó szélvédőit, hogy ne lássák a piros lámpánál sorban állók (amikor a kanyarodó sávból eléjük vágok - a birkák), hogy mennyire szakadt egy pasi vagyok. Ha kombi lenne, akkor temetkezési vállalkozást is alapíthatnék az autómmal, de ebből a modelből nem gyártott a bajor gyár puttonyos verziót. Persze koporsó nélkül így is elfér egy-két holttest a csomagtartóban, ha rendesen félbehajtjuk őket.
Velem egy rendőr se mert még jópofizni igazoltatás közben. Amikor a koromfekete ablakot letekerem (mármint nem is én, hanem a villanymotor), akkor én csak annyit kérdezek: "Na mi van köcsög? Be kéne tolni a Csecsodádat? Hívd inkább a sárgaangyalt." És átnyujtok egy köteget. Ilyenkor tisztelegnek, és máris intenek, hogy mehetek. Egyszer véletlenül túl jó napom volt (fizetést kaptam a gyárban - értitek?), és két köteget adtam a csávókámnak. Na erre megkérdezte, hogy merre megyek? Mondtam neki, hogy "Közöd? Amúgy csak Siófokra, szétnézek este." A rendkívül tökmag zsaru meg mondta, hogy oké, biztosítják nekem az utat. A csóka előttem ment vijjogva, meg villogva. Na de én azt a tötymörgést persze nem bírtam, amit előadtak a sztrádán, úgyhogy szerintem ők Érdnél lehettek, amikor én már Siófokon ittam a szörpömet.
Amúgy sosem vezetek, ha előtte nem ittam. Szerintem egy baromság, hogy szomjasan is lehetne autózni. Én bevallom, enni is szoktam előtte. Legalább egy döglött & grillezett csirkét bedobok ilyenkor. Ezt persze lehetetlen lenne nem leöblítenem néhány doboz sörrel.
Azt is megfigyeltem, ha alkohol nélkül próbálok vezetni (lehetek én is feledékeny), akkor sokkal jobban feszengek a volánnál. Egyszer egy kismamát át is engedtem a zebrán. Ha iszom, akkor sokkal oldottabb vagyok. Ilyenkor jókedvűen, lazán, felsőbbrendűségem teljes tudatában kezelem a két tonna vasat. Semmi miatt nem idegeskedem, sokkal kellemesebb így vezetni.
Egyszer-kétszer volt ám balesetem is. De mindig meg tudtam győzni azt, akit megtoltam, hogy ő volt a hibás. Volt akinek a szokásos guriga segített, de volt, akinek csak megmutattam, hogy mekkora a csomagtartóm, és milyen kényelmesen el fog férni benne. Olyan vad dolgokra, hogy mondjuk a fittness-bérletemet kelljen elővenni, még sose volt példa.
Egyszer véletlenü (de tényleg) áthaladtam egy gyalogoson is. Mivel úgyis hanyatt-feküdt a kocsim alatt a spiné, gondoltam csak volt ideje leolvasni valamelyik rendszámomat (egyforma mindkettő, nyugi), és így nem is álltam meg. Mivel azóta sem keresett meg, hogy anyagiakról tárgyaljunk, biztosan nem is esett baja. A tükörből (akkor vettem észre, hogy az is van) pedig azt néztem, hogy az autóm szépségével okozott sok miatt valószínűleg elaludt, mert nem kellt fel azonnal.
Szóval Péter-gyerek, tényleg nem egyszerű a mai nehéz gazdasági helyzetben a közlekedés: figyelni embertársainkra, minden szabályt pontosan betartani, stb. Veled amúgy csak egy bajom van: hogy lehet ilyen szart, mint amit lefotóztál, autónak nevezni? Mi is ez? Egy Hunyadi? Ha tökös gyerek lennél, akkor a Bajor Motor Művek termékeiből válogatnál (nagy a választék, hidd el). Felnőtt ember el sem fér egy olyanban, mint ami neked van, pláne, hogy még a rendszámod is elvesz az utastérből.
Tutira Batz papucsban vezetsz, te kis mazsola...
báró Csekonics 2007.08.24. 10:30:33
Ami a rakpartos képeken látszik azt hívják 'természetes kiválasztódásnak' - CSAK az utast és a családot (mindkettőét) sajnálom. A sofőrt magát kicsit sem. Egy olyan kocsi 50-60-nál, de szerintem még 70-80-nál is megvédte volna annyira, hogy túléli, de talán még saját lábán száll is ki.
A Hondás Péternek remélhetőleg ez egy kicsit segít gondolkodni... Az okos ember más kárán tanul, a hülye a sajátján sem.
Arogáns Antika 2007.08.24. 10:30:52
Eccer az egyik azt állította, hogy nem jól olvasható, mert koszos. Na, adtam neki egy nedves rongyot (mindig van a kocsiban), hogy ugyan má, tisztogassa meg, ha már úgyis ott fetreng a porban.
Nehéz anyagi helyzetem van nekem is, de ezen kérésemet egy köteg papírral nyomatékosítottam: azóta is biztosan ragyog az első-alsó rendszámom (a hátsóra annyira nem vagyok igényes, arról nem kell fényképeket készíteni).
Én az autóm forgalmiját egyébként a kocsi hátsó (első nincs is, hehe) tolatólámpájában örzöm. Ez azért jó, mert igazoltatásnál rögtön kérhetek egy keresztfejes csavarhúzót a rendőröktől. Ha értetlenkednek, megmutatom nekik, hogy az autóban van a forgalmi, csak először hozzá kell férnünk - ugyebár. Mondanom se kell, hogy a BMW 750 nem úgy lett kitalálva, hogy a nép egyszerű gyermeke, aki a kocsit tulajdonolja - mint én -, az könnyedén férjen a tolatólámpához. Ez egy kis ügyetlenkedéssel akár órákig is eltarthat. Esetleg félnapokig. A szolgálati idő pedig véges, ezt saját tapasztalatból állíthatom.
Mint mondtam, nem állok fényesen anyagilag, ezért éjszakánként (ősi román szokás szerint) a kocsim aljával szép kék színben megvilágítom az aszfaltot. Persze ennek megvan az oka: az aulura szerelt rendszámaimat nem akarom világítás nélkül hagyni, nehogy valamelyik sutyerák rendőr ebbe kössön bele. Én tényleg nem engedhetem meg magamnak, hogy megbírságoljanak.
Mivel tényleg nagyon csóró vagyok, két hónapja körbe is fóliáztattam az autó szélvédőit, hogy ne lássák a piros lámpánál sorban állók (amikor a kanyarodó sávból eléjük vágok - a birkák), hogy mennyire szakadt egy pasi vagyok. Ha kombi lenne, akkor temetkezési vállalkozást is alapíthatnék az autómmal, de ebből a modelből nem gyártott a bajor gyár puttonyos verziót. Persze koporsó nélkül így is elfér egy-két holttest a csomagtartóban, ha rendesen félbehajtjuk őket.
Velem egy rendőr se mert még jópofizni igazoltatás közben. Amikor a koromfekete ablakot letekerem (mármint nem is én, hanem a villanymotor), akkor én csak annyit kérdezek: - Na mi van köcsög? Be kéne tolni a Csecsodádat? Hívd inkább a sárgaangyalt!
És átnyujtok egy köteget. Ilyenkor tisztelegnek, és máris intenek, hogy mehetek. Egyszer véletlenül túl jó napom volt (fizetést kaptam a gyárban - értitek?), és két köteget adtam a csávókámnak. Na erre megkérdezte, hogy merre megyek? Mondtam neki, hogy "Közöd? Amúgy csak Siófokra, szétnézek este." A rendkívül tökmag zsaru meg mondta, hogy oké, biztosítják nekem az utat. A csóka előttem ment vijjogva, meg villogva. Na de én azt a tötymörgést persze nem bírtam, amit előadtak a sztrádán, úgyhogy szerintem ők Érdnél lehettek, amikor én már Siófokon ittam a szörpömet.
Amúgy sosem vezetek, ha előtte nem ittam. Szerintem egy baromság, hogy szomjasan is lehetne autózni. Én bevallom, enni is szoktam előtte. Legalább egy döglött & grillezett csirkét bedobok ilyenkor. Ezt persze lehetetlen lenne nem leöblítenem néhány doboz sörrel.
Azt is megfigyeltem, ha alkohol nélkül próbálok vezetni (lehetek én is feledékeny), akkor sokkal jobban feszengek a volánnál. Egyszer egy kismamát át is engedtem a zebrán. Ha iszom, akkor sokkal oldottabb vagyok. Ilyenkor jókedvűen, lazán, felsőbbrendűségem teljes tudatában kezelem a két tonna vasat. Semmi miatt nem idegeskedem, sokkal kellemesebb így vezetni.
Egyszer-kétszer volt ám balesetem is. De mindig meg tudtam győzni azt, akit megtoltam, hogy ő volt a hibás. Volt akinek a szokásos guriga segített, de volt, akinek csak megmutattam, hogy mekkora a csomagtartóm, és milyen kényelmesen el fog férni benne. Olyan vad dolgokra, hogy mondjuk a fittness-bérletemet kelljen elővenni, még sose volt példa.
Egyszer véletlenü (de tényleg) áthaladtam egy gyalogoson is. Mivel úgyis hanyatt-feküdt a kocsim alatt a spiné, gondoltam csak volt ideje leolvasni valamelyik rendszámomat (egyforma mindkettő, nyugi), és így nem is álltam meg. Mivel azóta sem keresett meg, hogy anyagiakról tárgyaljunk, biztosan nem is esett baja. A tükörből (akkor vettem észre, hogy az is van) pedig azt néztem, hogy az autóm szépségével okozott sok miatt valószínűleg elaludt, mert nem kellt fel azonnal.
Szóval Péter-gyerek, tényleg nem egyszerű a mai nehéz gazdasági helyzetben a közlekedés: figyelni embertársainkra, minden szabályt pontosan betartani, stb. Veled amúgy csak egy bajom van: hogy lehet ilyen szart, mint amit lefotóztál, autónak nevezni? Mi is ez? Egy Hunyadi? Ha tökös gyerek lennél, akkor a Bajor Motor Művek termékeiből válogatnál (nagy a választék, hidd el). Felnőtt ember el sem fér egy olyanban, mint ami neked van, pláne, hogy még a rendszámod is elvesz az utastérből.
Tutira Batz papucsban vezetsz, te kis mazsola...
marczipán · www.marczipan.blog.hu 2007.08.24. 10:31:30
Egyébiránt nálunk is van egy izmozó mocis, minden reggel hatkor kitolja a kétkerekűt a háza elé, bepöccinti, és "melegíti" fél órán át. Mint télen a dízelt... Egyik nap hirtelen jött zuhé, wruhaha, áztak külön-külön. A gyík ráadásul a sztendert a földre tette az árokpartra, az meg felázott, motor dőlt. Majdnem darut hívott, hogy kiemeljék.
mbond 2007.08.24. 10:32:14
"mi a szar koze van az anyagi helyzetemhez?"
Pontosan. Semmi köze az anyagi helyzetedhez, ezért teljesen jogos, hogy pont lesz*rja, hogy van-e pénzed matricára, nyalókára, űrutazásra stb.
Egyébként meg te kezdtél dumálni az anyagi helyzetedről.
Az egész szánalmas...
báró Csekonics 2007.08.24. 10:34:36
LOL :-D
báró Csekonics 2007.08.24. 10:37:04
Nálunk egy robogós van (az nem melegíti sokáig, csak rohadt egy hangja van a 'kávédarálónak'). Múltkor vagy fél órát köszörülte, mire beindult - kérdeztem is hogy messzire megy-e, hogy ennyire fel kell húzni... Nem volt őszinte a mosolya.
Arogáns Antika 2007.08.24. 10:42:41
tundrazuzmo (törölt) 2007.08.24. 10:45:47
Lemaradt a :), remélem viccnek szántad.
Péter nem vagy hüjegyerek, ne hidd el a többieknek, még ha rosszak is a tapasztalataik. Ne anyázzuk má' egymást, Péter hibázott, kétszer is, az vesse rá az első követ aki még kétszer ugyanabba a gödörbe soha.
De azért remélem tanulsz az esetből, ellenkező esetben bérletet vehetsz a szabálysértési előadóhoz, és ami rosszabb, a BKV-re is...
kp2 2007.08.24. 10:48:48
zenius 2007.08.24. 10:49:21
Combi* · http://www.knorr-bremse.hu 2007.08.24. 10:50:20
www.youtube.com/watch?v=zXhwvfuLtFA
barak 2007.08.24. 11:02:04
Gondolom, azért nem rakod fel a rendszámot, mert az macsó, lehet gyorshajtani, autópályát használni ingyé, és néha egy-egy embert megölni, amikor elnézed a kanyart, vagy szarul választod meg a sebességet (kis pia, drog, stb után).
Szerintem az összes autót, amin nincs rendszám automatikusan meg kéne bírságolni, és ha igazolni tudja, hogy már igényelte az újat, akkor esetleg elengedni.
Tudod ha rendszámra nincs pénzed, akkor miből tankolsz? Vagy azt meg a kútról, esetleg más autójából lopod? És a biztosítás? Azt néha befizeted???
A rendszám nélküli tetvek azok teljesen szétbasszák a magyar közlekedési morált.
elegánsbéjemvés (ex fuxos) 2007.08.24. 11:20:04
báró Csekonics 2007.08.24. 11:25:55
Jól látom, Taser-rel rázatják a mukit?
Komoly... :-D
Lehet itt is kellene ilyet adni az egyenruhásoknak - leszereli az ipsét, de nem kell utána szívni a fegyverhasználat miatt.
Tony Almeida 2007.08.24. 11:32:08
Terveüdekszi 2007.08.24. 11:34:08
moli 2007.08.24. 11:41:04
RAptor 2007.08.24. 11:51:49
A kocsija meg csak ősi..
májgeriberi 2007.08.24. 11:57:29
költözzünk romániába ott biztos jobb lenne
moli 2007.08.24. 11:59:05
nem lehet menni, egy metert sem. volt errol cikk a totalcaron
moli 2007.08.24. 12:01:11
wachaz · http://tvmusor.tv 2007.08.24. 12:22:36
Nincs rendszám elöl? Van róla papír, hogy igényelve vagyon? Nincs?
Négy popszegeccsel belelőni a rendszámot a tuninglökhárítóba esetleg a szellőzőrácsba szándékosan ferdén. Viszont ezután már pénzbünti nem kell. A lökhárító javítása pontosan arányban áll az illető anyagi helyzetének megfelelő pénzbüntetéssel.
zenius 2007.08.24. 12:44:14
:)
tompus 2007.08.24. 13:07:04
kencefice 2007.08.24. 13:27:41
Professzor A 2007.08.24. 13:30:14
Annál nincs gusztustalanabb amikor egy rendőr Jópofizva büntet.
Nem elősször veszem észre, hogy itt mindenki nagyon de nagyon "okos" és "mindentudó" ember...subbások jobb fejek.
Én Jordan23-al vagyok, mert van ami szemétség...mert nem hinném hogy főben járó bűn lenne a szélvédőben a rendszám tábla...és nem gondolom hogy emlékezetből kéne büntetni...sőtt ha én jól tudom amerikában nem kötelező előre a rendszám csak hátulra.
zenius 2007.08.24. 13:46:36
The Good Boy 2007.08.24. 13:47:14
"sőtt ha én jól tudom amerikában nem kötelező előre a rendszám csak hátulra."
Attól hogy itt is lehet pepszicolát meg bigbekket kapni, azért ez még nem ámérika és nem az ottani törvények vonatkoznak az ótósra, hanem a magyar. Ki nem szarja le, hogy a nagy viz túloldalán hova nem kell rendszám. Itt Magyarországon KÖTELEZŐ!!!
Józan paraszt (törölt) 2007.08.24. 13:49:55
Bár a helyesírással még akad gondja, vajh, milyen professzor lehet?
"...sőtt ha én jól tudom amerikában nem kötelező előre a rendszám csak hátulra."
Hol élsz, seggarc? Amerikában? Mi a fasz van veletek, ha annyira nem tetszik itt, miért nem húztok a faszba?
Meklén és Tamara 2007.08.24. 13:54:09
Miért kellene a rendőrnek bármit is mutatnia? Elég, ha egyszer elköveti ezt a szabálysértést. Örüljön, hogy első alkalommal volt olyan rende, hogy elengedte büntetés nélkül.
Szerinted, hogy büntessen a rendőr, ha már kell(mert itt kell) alázva?
Ha Subbások jobb fejek (bár szerinte sokan itt is ott is kommentelnek), kommentelj ott.
Valóban, nem főben járó bűn, ha a szélvédő mögött van a rendszámtábla, de ahogy olvason nem is csukták le érte és nem kell emiatt évekig rácsok mögött szenvednie. Megkapta az arányos büntetését és ez így van rendjén.
De ez nem Amerika, hanem Magyarország!
Szeintem, Te vagy a cikkíró Hondás Péter. :)
2007.08.24. 13:58:19
Mit nem lehet ezen megérteni? Ha elveszett a rendszám az más, de arra hivatkozni, hogy most nincs pénzed kiváltani a matricás rendszámot, persze a rendőrnek ugye mi köze a te anyagi helyzetedhez (miközben arra hivatkozol...), de ha legközelebb nem lesz kedved befizetni a biztosítást, mert épp spoiler-re vagy egy nagyobb mélynomóra kellett a lóvé, akkor is majd erre hivatkozol...?
májgeriberi 2007.08.24. 14:02:29
Én is leveszem a rendszámomat az összes autómról aztán jópofizhatok a rendőrökkel,
meg felvilágosíthatom őket hogy ámerikábán vannak ám, miért baj ha ha nincs rendszám he?!
zenius 2007.08.24. 14:04:26
Zsorzs 2007.08.24. 14:32:40
RAptor 2007.08.24. 14:36:07
userina80 2007.08.24. 14:58:11
meg kell jegyezzem, nem a hondára indul...sőt! még csak nem is a négykereküekre bukik ;-) motorozik és csak serifnek hívják Budakalászon.
egyébként hibátlan
korrekt intézkedés jellemzi
kedves Hondásnincspénzemmatricásrendszámra, a hiba a Te készülékedben van ;-)
Professzor A 2007.08.24. 15:16:21
NEM A HONDÁS PÉTER VAGYOK!!!
Rendőr is a amerikára hivat kozott...akkor ilyenkor mi van? itt vagy mindenki rendőr...vagy egyszerűen paraszt.
Mennyi itt az átlag életkor?! 80?! Tipikus magyarok vagytok nem melléálltok a másiknak hanem még egyett tapostok rajta! Gratula! Ennyit az itt commentelőkről.
userina80 2007.08.24. 15:18:45
userina80 2007.08.24. 15:22:30
ezt kellene kis hazánkban is alkalmazni!
igencsak megváltozna a morál ;)
userina80 2007.08.24. 15:33:15
azt nem mondod, hogy te a
Hondásnak adsz igazat :-D Ember, a Te és a hozzád hasonlók miatt tartunk itt ahol!
Tudod mit, vegyetek Honda helyett lovaskocsit meg egy pacit mellé, arra nem kell rendszám, s a fenttartása is kedvezőbb :D LOL
Professzor A 2007.08.24. 15:43:11
fuxosbömis (ex kacagányos) · http://fuxos.blog.hu 2007.08.24. 15:46:25
zenius 2007.08.24. 15:47:26
Lehet nem mindenki olyan agyigyopar meg beleszarok mindenbe hozzallasu, mint Ti H-sok altalaban vagytok (tisztelet a kivetelnek)
Ez a kep fent a Peter ottojarol keszult?
soleona (törölt) 2007.08.24. 16:02:57
-Az a szemét Tisztiorvosi felügyelet nem bezáratta a balatoni éttermemet? Pedig Párizsban is vannak a konyhában patkányok! Még főznek is, láttam! Ezek meg csak aludtak a sarokban!
-A rohadt Apeh nem feljelentett a bíróságon? Most mi az a 12 millárdos áfa-csalás? Máshol még számlát sem kell adni, ott van például Mongólia! Számlagyár, phű, csak irigyek a fullextrás audia8amra!
-Mi az hogy a Munkaügyi főfelügyelet elkapta a 40 illegális munkásomat? Mi az hogy bírásg? Meg per? MIért, például Csádban sem jelentünk be mindenkit! Anyádat, mert neked nem telik a Seselszigetre, mi?
Ja és Professzor A tessék szépen megvédeni minden nagypofájú büdös bunkót aki szarik arra amit törvénynek hívnak. És remélem naponta fogja a TE utadat keresztezni az összes, csak hogy jól érezd magad, s hogy továbbra is teljes mellszélességgel kiállj mellettük...
zenius 2007.08.24. 16:04:19
Ezt a jegyzokonyv peldanyt intezkedeskor meg elfogadjak szerintem, es nem fognak csesztetni, mint Peterket, aki csak frenkizesbol tette oda, mert latta, hogy az ugy meno, ugy a raj
Persze megint egyszerubb arcolni, hogy nehogyma' csinaltassak, a renderseg talalja meg vhol egy x=93000km^2 teruleten a dzsindzsasban.
Rák Attantam 2007.08.24. 16:15:44
Egy nagyon közeli rokonom egyszer hozatott egy Jeep-et Floridából. Ott pl. nem kell előre rendszám. Nem is volt rajta, csak hátul. Ráadásul egy exportrendszám, amit ugye a helyi forgalomba helyezés után vissza kell adni az ottani kereskedőnek, mert csak.
A lényeg, hogy kb. egy hétig ezzel járt és még tilosban is közlekedett a fate...ööö rokon Szegeden. Természetesen rendőr arrajár, megállít, jónapot. Külföldinek tetszik lenni az úrnak? (Választ meg sem várva:) mert akkor rossz felé tetszik menni, hová szeretne eljutni? (Ide meg ide) Rendben, itt jobbra, ott balra, kicsit egyenesen és már ott is van. (Köszönöm) Kérem, a viszont látásra! Tiszteleg, magát kocsibavágva elporzik.
No bünti, no bosszúság. Ilyen is van. Illetve volt. :)
Rák Attantam 2007.08.24. 16:18:31
Professzor A 2007.08.24. 16:46:55
sheriff 2007.08.24. 16:50:34
"Kedves" szabálysértő úr az intézkedés taglalásában az alábbiaktól tér el a valóságtól:
A rendszám felhelyezésének helyét pontosan meghatározza az idevágó jogszabály. Az ablak mögött elhelyeztt frsz. nem felel meg ezen jogszabályi előírásoknak. Főleg nem egy sportautón, ahol a frsz. leszedésenek oka általában a trafipax mérőműszer sikeres használatának megakadályozása.
Tehát észleltem a szabálysrtést és utánafordoltam nevezett személynek. Megállásra intettem ki, melynek eleget tett. Az intézkedés során a forgalmi engedélyben találtam egy a fenti szabálysértésért és biztonsági öv használatának elmulasztásáért kirott 5000 Ft-os bírságot. Ekkor megkérdeztem az úriembert, hogy miért nem tartja be a szabályokat. Erre közölte, hogy matrica rendszámot szeretne, csak nincs rá pénze.Ekkor még javaslatokat is tettem, hogy hová forduljon az ügyintézés megkönnyitése végett.
Itt megjegyezném, hogy az elöző esetben NEM én büntettem meg, tehát ezen irányú kijelentése TÉVES!
Ekkor közöltem, hogy figylembe véve anyagi helyzetét, a bírságot mindössze 2000 Ft-ban állapitotm meg. Utasítottam a beosztottamat ( NEM CSICSKÁMAT ), hogy az úr részére a bírságot töltse ki. Ezen idő alatt valóban megdicsértem az úr szgk-ját, mivel az valóban szép tunningoláson esett keresztül. Nem óhajtottam haverkodni, de véleményem szerint, nem kell mogorva, szótlan rendőrnek lennem, sőt úgy véltem, hogy az intézkedés alá vont örül, ha a rendőr nem egy tárgyként kezeli, hanem igyekszik felé normális, barátságos stílussal közeledni.
Véleményem szerint ez a helyes rendőri hozzáállás, de majd a válaszokból kiderül, hogy kapjam be avagy sem, és levonom a megfelelő következtetést.
Megjegyezném még azt, hogy általában a szerint állapitom meg a bírság összegét, hogy egy állampolgár hogy viselkedik az intézkedés alatt. A "tisztelt "?! úriember roppantul simulékony és udvarias volt, ám mint kiderült ez csak a büntetés minimalizálásának érdekében történt.
Tisztelt uram! Nagyon sajnálom, hogy igyekeztem Önnel korrekt lenni, és nem jelentős anyagi terhet róni Önre. Igérem ez többé nem fordul elő!
2007.08.24. 17:00:05
Ha végigolvassa a kommenteket, látni fogja, hogy az olvasók 90%-a Önnek ad igazat.
Pár dolgot tennék hozzá:
1. ÍGY TOVÁBB!
2. Legközelebb - visszaesőként - 20000.-re büntesse az ilyet, ne 2-re, mert nem véletlenül nincs rajta rendszám, hanem pontosan az Ön által írottak miatt (trafi elkerülése).
3. Ha valaki anyagi helyzetére hivatkozik, és ezt a bírság kiszabásakor (különösen egy tuningolt sportautó tulajdonosaként) figyelembe veszi mint enyhítő tényezőt, nem annyira szerencsés, ezért mernek az ilyen "úrvezetők" bármit megcsinálni.
Rák Attantam 2007.08.24. 17:05:36
Kétezer forintot fizetett a hondáscsávó a sárjáért és még idetolta magát puffogni? Most csak én háborodtam fel ennyire és ez a normál, a trendi viselkedés? Bexarás... :(
ave 2007.08.24. 17:10:45
Tok evidens, hogy teljesen szabalytalan vagy, megerdemelted a buntit.
Professzor A 2007.08.24. 17:12:17
1, Zwei ne nyaljál...te kis eminens!
2, ZWEI NE NYALJÁL BA+.
3, Zwei csak azért nyal hogy elnézőbbek legyenek a rendőrök vele. :P
4 ZWEI MÉRT NYALSZ?!
Professzor A 2007.08.24. 17:16:21
userina80 2007.08.24. 17:17:07
hát ez van
Rák Attantam 2007.08.24. 17:20:35
A rendszám nélkül kocsikázástól már csak egy lépés, hogy visszakettőpadlógáz elhúzzon a rendőr mellett, amikor az megállásra szólítja fel.
Ha fosik a trafitól, ne matricarendszámra gyúrjon, hanem radardetektorra meg lézerblokkolóra. (Radarblokkoló tilos!) Vagy trolijegyre, mert azok is nyomják neki rendesen, a sebességélmény meglenne ócsójé.
2007.08.24. 17:22:10
A masik dolog meg, hogy miert van joga a rendornek merlegelni a birsag osszeget? Miert van kulonbseg akozott, hogy en nem kotom be magamat/hajtok gyorsan/akarmi vagy a szomszedom? Ugyanolyan szabalysertes... Ebbol a szempontbol igen jo az angol/amerikai rendszer, ahol kapsz egy cedulat, aztan majd a biro eldonti.
Professzor A 2007.08.24. 17:32:32
The Good Boy 2007.08.24. 17:35:53
Én úgy gondolom, hogy a rendőr mérlegelési joga nem sokáig marad, figyelemmel, hogy egyre több EU országban már a rendőr részére meg van határozva, hogy mely szabálysértés mennyi €-ba fáj. Tudomásom szerint pl. a cseheknél vagy a szlovákoknál is be vezették, vagy most vezetik ezt be (osztrákéknál már egy ideje igy van tudomásom szerint).
Szerintem meg amúgy legyen joga eldönteni a rendőrnek a helyszinen, hogy pl. egy, trabantban 3 gyerekét a hátsó sorban utaztató édesanya, aki belátja a szabálysértését, megbánó és normálisan viselkedik az intézkedés során, ne kapja ugyanazt a bírságot, mint az a suttyó, aki szarik rá, mit mond a rendőr, veri magát az intézkedés során és látszik rajta, hogy legközelebb is sz*rik majd a szabályokra a papa által kapot bömös kormánya mögött.
A tzls. kommentjéről meg annyit, hogy egy ilyen hozzászólás többet használ a rendőrők pozitiv megitélésén, mint Garamvölgyi "ő"-zése, és hebegése-habogása úgy általában. Szerintem
Józan paraszt (törölt) 2007.08.24. 17:55:46
Első rendszámról nincs info...
inforadio.hu/hir/eletmod/bulvar/hir-144141
zenius 2007.08.24. 18:08:04
Ezt is be kene vezetni ennyi erovel nem? Ja meg van halalbunti is villamos szekkel.
Tzsl ur, frankon megaszondta a konkretot. Legkozelebb nyittassa fel a geptetot is, mert ha ez a fenti kep az illeto ottojarol keszult es az ott egy intercooler, akkor mehet is szigoritott KPM-s muszakira, azt ott jopofizhat meg hivatkozhat a rossz anyagi helyzetere, nem hiszem a nem eppen filleres koltsegu turbositast barhol atengedik muszakin, azaz van-e atalakitasi engedelye ra.
Ugy gondolom, akinek ma magyarorszagon valoban rossz az anyagi helyzete annak nem ekkora erteku autoja van, vagy egyatalan nincs is autoja. Meg plane nem pakol be intercoolert csak ugy a semmiert. Egy komplett rendszer amihez az kell, az van vagy 3-400k
Ennyit a rossz anyagi helyzetrol.
Peterke meg jobb, ha eladja ezt az autot vagy atfujatja es rak ra uj rendszamot :)
Gondolom amikor bekuldte ezt ide, mar latta lelki szemei elott a hozzaszolasokat, hogy:
mi!? a kocsogje meg mert buntetni?
a gyokerje, mit kepzel?!
rohadjon kette, rendorallam!
stb...
Aztan most meg visszanyalt a fagyi elege erosen :D
Angéla 2007.08.24. 18:24:17
A legtöbb itt hozzászóló - köztük én is - nem lett volna képes ilyen korrektül és higgadtan eljárni és legszivesebben Péter homlokára szegecselte volna a rendszámot.
luvnyaevagy 2007.08.24. 18:31:17
A tzls-nak üzenem, hogy az ilyet nem 2000 forintra kell büntetni. Le van szarva, hogy nincs pénze, másnál számít? Járjon akkor busszal, vagy tegye fel a rendszámtáblát.
2007.08.24. 18:43:39
Egyébként meg hihetetlenül tudnak
irritálni a "Péter"-hez (és hozzád) hasonló kis csírák, akik gond nélkül parkolnak le a Körúton a kocsisor _mellett_, "csak beugrottam cigiér', bazzeg, most mit vagytok oda, öt perc az egész", akik kilencvennel előznek a szembeoldalon a Váci úton, szó nélkül beállnak a kanyarodósávból a várakozó kocsisor elé, mer' nekik szabad... Aztán csodálkoznak, ha a tizenötéves agyontuningolt (mármint optikailag...) csodaverda összetörik alattuk, persze azért a karambol során pár embert magukkal visznek.
B+ értsd már meg, hogy ha a jogszabály szerint kell az a kiba rendszám előre, akkor NEM érdemes jártatni a pofádat, hogy de minek az oda, jó az anélkül is, mér' nem mérnek hátulról, mert úgyis te húzod a rövidebbet? És ráadásul jogosan húzod?
Bunkó Béla 2007.08.24. 18:50:11
Véleményem szerint ez a helyes rendőri hozzáállás, de majd a válaszokból kiderül, hogy kapjam be avagy sem, és levonom a megfelelő következtetést."
Véleményem szerint KAPD BE Hondás köcsög Péter, csíra ősromán tajparaszt.
stichus 2007.08.24. 18:51:01
Castleon 2007.08.24. 19:52:41
Rák Attantam 2007.08.24. 20:28:41
Péter, szépen írjál a matricarendszám igénylőlapjára, mert különben ez lesz:
server5.pictiger.com/img/1285883/cars-and-motors/fasza---1.php
(Tényleg, tudsz írni? Úgy értem kézzel.) :)
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2007.08.24. 20:38:33
nem a rendőr a "csíra", hanem te komám!
ha akkora HMCS lennél, akkor fel mernéd tenni a rendszámot! csakhogy fusol a traffipaxoktól és nem mered magad vállalni!
hogy atrica rendszámot akarsz, meg elég szar és lejárt duma...
az a baj, hogy az ilyen "csírák" törik az autót állanóan és veszélyeztetik a többi közlekedő életét
uff beszéltem
soos 2007.08.24. 21:14:11
De ahogy látom nem csak én érzem így ezt.
Csabesz2000 2007.08.24. 21:22:48
Péter, Péter...
Rák Attantam 2007.08.24. 21:29:37
(Aki nem bírja, ugorgyon!)
-------------------------------
F4sza csávó-e vagyok?
Padlón a gázpedál, döngetek ezerrel
Beint a rendőrbá, jobb kézzel, lezserrel!
Nyomom a féket is, meg kéne már állni
Számolok, ez nekem mennyibe fog fájni?
Tudom, hogy mit sasol, a rendszámot nézi
Ami innen bentről, az ablak mögül néz ki.
Megvan már mit mondok: "Matricára gyűjtök!"
Érzem, hogy beveszi a nyakán a sült tök.
"Figyelj ide öreg, megfázott tán szegény,
Hogy a rendszám bent van s nem itt kint a helyén?"
Vicces a fakabát de nem tetszik a szöveg
Nyomom hát a matricást meg "engedj el, öreg"!
Nem jön be a dumám, levesz kétezerre
Jogtalan az egész, le lettem teperve!
Rendőrállam! Diktatúra! Mi a franc van itten?
Rendszámtalan embernek már semmi joga sincsen?
Beírom az internetre, terjedjen a híre
Hogy alázza az autóst a rend bősz őre!
Megállít, megbüntet s ezt jópofizva teszi?
Ledarálják a Homárba, több se kell majd neki!
Én leszek a f4sza csávó, jön a sok gratula
Hogy lettem én e helyzetnek kétségtelen ura!
Hisz rendszám nélkül döngetek, csakúgy mint a nagyok
S mindeközben nem is sejtem, milyen bunkó vagyok...
---------------------------
Bocs.
The Good Boy 2007.08.24. 21:46:53
"inforadio.hu/hir/eletmod/bulvar/hir-144141"
Ha a buzukinak jó a pr csapata, akkor ez a törtszürke szinű autó lesz a leendő reklámkampányuk "arca". Km óra 120 km/h-nál áll, és ekkora ütközés után kiszállt (kiszedték élve) a kiscsávót. Na EuroNCAP, meg a fanyalgók. Még hogy a buzuki nem biztonságos autó. MuHaHa Mondjuk az élettér nem is felnött méretű maradt.
Remélem a gyerköc, ha felépül, akkor apucitól a 17. szülinapra kap egy tuningolt Hondát első rendszám nélkül, letépett ajtóval :-) Az ilyen kamikázéknak ez való.:-(
u.i.: egyébként jobbulást és teljes felépülést neki!
Józan paraszt (törölt) 2007.08.24. 22:19:52
Köszönöm a figyelmet :)
Nyálkás Compó 2007.08.24. 22:45:51
Mellesleg örülnél, ha képen lévő kocsi a tiéd lenne, csak nem ugrassz át az USA-ba fényképezgetni.
nyekk 2007.08.24. 22:46:01
törvényenkívüli 2007.08.24. 22:50:00
tíjé húkeren nevelkedtél, mi?
whizzzzkid 2007.08.24. 22:52:48
Arra nem kell berlet, bar ugyse vennel...
Apucika 2007.08.25. 00:38:47
Remélem, ha ismét találkozol a T. intézkedés alá vont szabálysértő személlyel azonnal fel fogod jelenteni! Semmi figyelmeztetés, semmi helyszíni birság. Az ilyen ember nem érdemli meg, hogy a legkisebb mértékben is elnéző legyen vele az intézkedő rendőr. Udvariasan, de határozottan (semmi bizalmaskodás!) eljárni a törvényben leírtak szerint, megjegyezve a feljelentésben azt a tényt is, hogy már kétszer intézkedtél vele. Lehet ha „kapirgálsz” még egy kicsit más szabálysértés is lett volna a T. állampolgár füle mögött. Remélem, jelzed a kollegáidnak is, hogy figyeljenek már oda az úriemberre nehogy úgy járjanak mint Te, de szerintem mindenképp jól jöttél ki a dologból!
Az, hogy fel merted vállalni (természetesen név nélkül), hogy Te intézkedtél a fickóval, az egy vagány dolog! Csak így tovább!
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.25. 04:10:36
brezony
Angéla 2007.08.25. 08:38:21
Kifordított kacagány 2007.08.25. 09:15:59
The Good Boy: ahogy a képeket elnézem, egy kicsivel nagyobb ember már nem biztos, hogy elkerülte volna a hullazsákot.
azon kívül a motor sem maradt a helyén, miből gondolod, hogy a km óra mutatója igen?:)
Rák Attantam 2007.08.25. 09:54:58
Szóval, floridai rokonom nincs. Viszont floridai az autókereskedő, akitől a járgány lett véve. A járművön floridai export rendszám volt, mert gondolom saját lábán hajózták be. Mikor megérkezett Európába, így tette meg az utat Hamburgból Magyarországra is. Miközben a "honosítás" zajlott (1 hét), addig a nagyon közeli rokonom járt az egyrendszámtáblás kocsival MAGYARORSZÁGON, legálisan, engedélyek alapján. Ezek szerint New Yorkba már nem jutott volna el vele élve... :)
Az, hogy Amerikában ha kimoccansz pl. Floridából és ezért máris meg kell venned a másik rendszámot, mégha pár napot kirándulsz is egy másik államban, az már csak egy az ott "szokásos" ésszerűtlen és furcsa dolgok között. Ezek miatt mondják egyébként, hogy az amerikaiak "hülyék". Nem hülyék, csak nekünk, így sokezer mérföldre tőlük egyes dolgaik eléggé "érdekesnek" tűnnek.
Persze vannak olyan dolgok is, amiket boldogan és azonnal átvennénk tőlük mi is! :D
userina80 2007.08.25. 10:28:07
a korábban említett kollega nem tisztje, hogy általánosítson, ezért a továbbiakban a töle elvárt leghumánusabb módon fog eljárni, intézkedni azok ellen akiket igazoltat majd.
Remélhetőleg ;)
egy lányzó 2007.08.25. 10:55:11
Egy másik esetet mesélnék el. Van egy ismerősöm, elkapták ittas vezetésért. Teljesen JOGOSAN elvették a jogosítványát 2 hónapra, és nem kevés pénzbüntetést is kapott. Az eset után 1 évvel egy 4-es kereszteződésnél a sárgán hajtott át, a rá merőleges úton a pirosnál pedig egy rendőr várakozott. A rendőr utánafordult, leintette, majd meg akarta büntetni, mert átment a piroson. Kérdem én, a rendőr honnan látja oldalról, hogy a jobbról érkező milyen színű lámpán ment át.... nos ismerősöm nem fogadta el a bírságot, mert nem érezte jogosnak (habár így utólag belegondolva jobban tette volna... ő sem makulátlan.. nem is ennek bizonyítása a célom). Feljelentés, bírósági tárgyalás. A lámpa fázisidőtervének és programjai működésének megtudakolásával simán el lehetett volna intézni az esetet.. de erre valahogy nem került sor. Természeseten a büntetést megkapta... de akkor is.. ez milyen már????? Hány ember megy át az éppen sárgára váltó lámpán, csak mert nem akar hatalmasat fékezni? Szerintem ennél nagyobb szabálysértésekkel kellene foglalkoznia a rendőröknek... de szerintem ez az adott rendőr személyétől is erősen függ...
Egyszóval ezzel csak azt szerettem volna elmondani, hogy senki sem makulátlan, és kár ezen az egészen rágódni. Amúgy is, annak van joga bírálni a másikat, aki még soha életében egy szabálysértést sem követett el....
nonok 2007.08.25. 10:57:16
Ezzel együtt nyilván lehetnek esetek, amikor valakinek tényleg elveszik (ellopják) a rendszámát, (én is jártam már így), de akkor első dolga átmeneti megoldást keresni. Magam például nyomtattam egyet és kiragasztottam az eredeti helyére. Persze itt jön az a gond, hogy a cuclista diktatúra nyomait szemléletében őrző rendőr meg hatósági tekintélyét érzi sértve, ha én „gyártom le” a rendszámomat, akár átmenetileg is. Emlékezzünk csak, micsoda országos kampány kerekedett az Európai uniós jelzés kék gömböcét rendszámára matricázó – egyébként tényleg bunkócska – tulajok ellen. Merthogy „bűncselekmény” követnek el a „hatósági jelzés” megváltoztatásával. Ami lehet, hogy szó szerint igaz, csak éppen megbénul az ország, ha a szabályokat mérlegelés nélkül kérjük számon. (PL.: „hatósági jelzést változtatok meg”, ha sáros úton autózva a hátsó rendszám „C” betűjéből egy sárpacnival „O” betűt „csinálok”. Tehát sáros úton autózni bűncselekmény... Jó lenne elgondolkozni, miért van a rendőrség emblémájában éppen mérleg!)
Az is röhejes persze, amikor azt nyilatkozzák, hogy a rendőrségen gondolkoznak a rendszám nélkül rohangáló járművek problémájának megoldásán. Ez úgy kb. két éve volt. Az a „megoldás”, ami a „Járművet oda szíveskedjék leállítani, és ott is hagyni, amíg nem lesz rendszám rajta!” című mondat formájában az eljáró rendőrtől kellene, hogy elhangozzék, azóta sem merült fel.
Az olyan esetek meg, igazán könnyedén kiszűrhetőek, ahol valóban vétlen a tulaj, csak jó szándék kell hozzá! Itt akár az emlékezet is szóba jöhet, bizony! Egy kisebb településen miért ne lehetne elvárni azt a – rendőr jó szándékára – alapozott menetet, hogy először csak barátilag figyelmeztet, majd egy idő múlva, emlékezve az illető bűnére, büntet, ha valaki visszaél a jó szándékkal. Nagyobb településen, sőt országosan is alkalmazható lenne egy olyan rendszer, amelybe naprakészen bekerülhetnének a figyelmeztetések. A netezésre alkalmas mobilok korában egy gyors rendszerrel megoldható lenne, hogy a rendőr már az előtt, hogy megállítaná az autóst, készen álljon a mondattal: „Önt ezért már figyelmeztették két hete.”
Rák Attantam 2007.08.25. 11:45:53
"...Jó lenne elgondolkozni, miért van a rendőrség emblémájában éppen mérleg!..."
Ez jó! :)
Sokuk tényleg úgy viselkedik, mintha koponya meg lábszárcsontok lennének abban az emblémában.
De azért ez szerencsére nem minden rendőrre igaz, lásd a fent megszólalót.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.25. 13:46:22
Ha az egyéni szórakozást a közúti közlekedés szabályai fölé helyezi egy autós, az nem éppen szerencsés eset, és ez is egy mentalitás része.
Nagyon sokan szeretik a teningolt autókat, ez sok szempontból helyes is. Csak el kell dönteni mi a fontos, mit és hogyan képzelsz el. Közúton is szeretnéd használni, a szabályoknak ilyenkor meg kell felelni, vagy csak pályán, de erősebb, szebb, jobb legyen. Matrica előbb vagy lámpa. Felelősen kell dönteni és vállalni a következményeket.
Megkérdezem, ha bárki nem egy tuningolt géppel megy, nincs pénze tuningra, de nem panaszkodik akkor miért fizessen többet, mint egy hisztis, visszaeső tuningbűvész akinek tuningra van pénze, arra, hogy betartsa a szabályokat egyszerűen nem szánta rá a pénzt, hátul volt a fontossági sorrendben?
iurko 2007.08.25. 14:57:51
Mivel roppant felnőttnek képzeled magad, akkor ideje lenne felállítanod egy preferencia sorrendet! A rendszám helyes módon történő felszerelését előírja az általad régen elfelejtett KRESZ. Senkit sem érdekel az anyagi helyzeted, de ha erre nem vagy hajlandó áldozni, akkor ne vegyél részt a közúti forgalomban. A Hondádat pedig senki sem irigyli, csak a böszmeségtől azt sem vagy hajlandó belátni, ha egy pitiáner autótolvaj elkötné a verdádat, akkor a rend őre mi alapján adná ki a körözést?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.25. 18:31:25
nem kellett betaplalnod en ertettem
a felutesem az volt, hogy a kereskedo/ ha mar nem rokon, azt elneztem/ tegyen ra egy elso tablat is
vagis a megrendelo kerje
igen, nekem a egesz storyban az volt a fra, hogy magyarorszagon lehet furikazni 1 rendszammal de ha en innen fel akarok menni mondjuk New Yorka, akkor legeloszor is nem engedelyeket kerk, meg nem kesobb intezkedek, hanem veszek elore is egy tablat
amugy felreertesek elkerulese vegett: emlekeim szerint olyan 20 allamba nem kell elore a tobbiben kell
szoval ertjuk mi egymast, csak en ha magyar hatosag lennek szarnek ra, hozza be 2 rendszammal
a lehetosege megvan
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.25. 18:40:36
lehet latni oldalrol, de onnan is lehet tdni ha nekem mar piros-sarga es zold es akkor rombol at valaki
amugy en nem tudom mennyire volt sargas-piros, de rrol is van amerikas tortenetem
akit nem erdekel az hajtson
baszott nagy forgalom nagy camion elottem, keresztezodes, hat nem nagon lattam a lampat a szekrenyol, gondoltam atcsuszok vele, mikor mar lattam akkor telleg gazos volt/raadasul itt piros-sarga sincs, rogton zold, mert ugye a buta amcsik automataval jarnak/
szoval persze hogy sheriff a jobb oldali lampanal
szirena fel megallok, szokasos procedura, elismerem, elmondom miert
megerti, aztan ad egy 100 dollaros tickettet es aszongya, legkozelebb figyelj jobban mert veletlenul oldalrol neked mennek es a baratod/O ult mellettem/ meghal kapsz 25 evet, az meg itt nem leanyalom
aztan bekeben tavoztunk
dogoljek meg azota telleg inkabb hatrabb csuszok a camiontol lampanal es nem a 100 dollar miatt
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.25. 19:03:49
de ha a datum lejar, akkor magyarazhatsz, hogy ilyet akarsz meg olyat, a torvenyt be kell tartani
vagy ha nem akkor fizetsz, vagy jail, vagy birosag stb.
Rák Attantam 2007.08.25. 21:28:38
M.o.-n akkor kell a helyi feltételeknek átalakítani egy autót, ha honosítják. Ha külföldi (pl. amerikai) tulajdonban van/marad, akkor maradhat egyrendszámos, piros indexlámpás, hangos kipuffogós, motorházból fél méterre kilógó kompresszoros, szimmetrikus fényszórós, helyzetfényként folyamatosan világító első indexlámpás. Már ha az "anyaországban" ez a szabály. Egy magyar rendőr nem fogja kívülről fújni, hogy az USA mely 20 államában lehet egy rendszámmal járni. Ha hallott már ilyesmiről és a kocsin USA rendszám van, akkor nem firtatja. Ha még nem hallott róla, akkor kis rádiózás után megtudja, hogy ilyen is van és akkor is továbbenged (ha csak emiatt állított meg).
Viszont ha magyar rendszámos a kocsi, akkor annak teljes mértékben meg kell felelni a Magyarországon honos műszaki szabályoknak, beleértve a két rendszámos mókát is.
johevi 2007.08.25. 21:32:37
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2007.08.26. 01:13:02
sheriff 2007.08.26. 13:50:50
Üdvözletem mindenkinek. X.Y. r. tzls. vagyok és a fenti eset az én intézkedésemet kritizálja. ( Elnézést kérek, nem az intézkedés miatt, hanem a fönökeim miatt nem vállalom a nevemet )
"Kedves" szabálysértő úr az intézkedés taglalásában az alábbiaktól tér el a valóságtól:
A rendszám felhelyezésének helyét pontosan meghatározza az idevágó jogszabály. Az ablak mögött elhelyeztt frsz. nem felel meg ezen jogszabályi előírásoknak. Főleg nem egy sportautón, ahol a frsz. leszedésenek oka általában a trafipax mérőműszer sikeres használatának megakadályozása.
Tehát észleltem a szabálysrtést és utánafordoltam nevezett személynek. Megállásra intettem ki, melynek eleget tett. Az intézkedés során a forgalmi engedélyben találtam egy a fenti szabálysértésért és biztonsági öv használatának elmulasztásáért kirott 5000 Ft-os bírságot. Ekkor megkérdeztem az úriembert, hogy miért nem tartja be a szabályokat. Erre közölte, hogy matrica rendszámot szeretne, csak nincs rá pénze.Ekkor még javaslatokat is tettem, hogy hová forduljon az ügyintézés megkönnyitése végett.
Itt megjegyezném, hogy az elöző esetben NEM én büntettem meg, tehát ezen irányú kijelentése TÉVES!
Ekkor közöltem, hogy figylembe véve anyagi helyzetét, a bírságot mindössze 2000 Ft-ban állapitotm meg. Utasítottam a beosztottamat ( NEM CSICSKÁMAT ), hogy az úr részére a bírságot töltse ki. Ezen idő alatt valóban megdicsértem az úr szgk-ját, mivel az valóban szép tunningoláson esett keresztül. Nem óhajtottam haverkodni, de véleményem szerint, nem kell mogorva, szótlan rendőrnek lennem, sőt úgy véltem, hogy az intézkedés alá vont örül, ha a rendőr nem egy tárgyként kezeli, hanem igyekszik felé normális, barátságos stílussal közeledni.
Véleményem szerint ez a helyes rendőri hozzáállás, de majd a válaszokból kiderül, hogy kapjam be avagy sem, és levonom a megfelelő következtetést.
Megjegyezném még azt, hogy általában a szerint állapitom meg a bírság összegét, hogy egy állampolgár hogy viselkedik az intézkedés alatt. A "tisztelt "?! úriember roppantul simulékony és udvarias volt, ám mint kiderült ez csak a büntetés minimalizálásának érdekében történt.
Tisztelt uram! Nagyon sajnálom, hogy igyekeztem Önnel korrekt lenni, és nem jelentős anyagi terhet róni Önre. Igérem ez többé nem fordul elő!
MIVEL EGY-KÉT DOLGOT KIFELEJTETTEM, ILLETVE A KOMMENTEK NYOMÁN VÁLASZOK KELETKEZTEK BENNEM, IME A HOZZÁFÜZNIVALOM:
tetszenek a tunningverdák magánszemmel, de érteni nem igazán értek hozzá. Tehát nem ismerhettem fel a kocsiján található angel izé lámpát. A mélynyomója meg nem dübörgött, hisz akkor hogy tudtam volna vele kommunikálni?!
Irigyelném a hondáját? Majdnem sikeresen eltalálta. Rólam tudni kell, hogy azon szerencsés rendörök közé tartozom, akik nem a pénzért dolgoznak, hálistennek édesapám kellemes összegű fizetésért dolgozik, melynek egy részét támogatás fejáben átvándoroltatja hozzám, én meg persze jól nem tiltakozom érte. ( kösz apu, ilyenkor büszkén vállallak ) Tehát ha Hondát akarnék meglenne. De nekem inkább a motorokért dobog a szívem, és erős a gyanúm, hogy a motorom árából 2 ilyen hondát vehetnék.
És ha már leszóltad azt a "céges baszom-böszme terepjárót" akkor elárulom, hogy:
1, lelkivilágban sokkal közelebb áll hozzám.
2, Ebből a fajtából, max. 3 van az országban.
3, értéke kb 6 millió ft, mindennel felszerelt, és jópárat Hondát vehetne a cég belőle...
A KOMMENTEKHEZ:
1, Nagyon minimális mérlegelési lehetőségem van, ez legfőképpen abban merül ki, hogy mekkora összeget szabok ki az elkövetett szabálysértésért. Hogy azon szabálysértési tényállás felett eljárt-e az idő vagy nem, azt nem mérlegelhetm.
Erre szoktam mondani, nem azért fizetnek, hogy gondolkodjam. Halkan megjegyzem: sajnos...
2, HOgy miért, mennyit szabok ki?! A szabálysértési bírság összegét én úgy választom meg, hogy igyekszem azt az összeget megtalálni, ami még nem terheli túlzottan meg a pénztárcáját az illetőnek, de viszont már olyan összeget jelent, ami visszaszoritja őt a szabálysértések jövőbeni elkövetésétől. Ez egyénenként változó. Pont ezért igyekszem beszélgetni az meberekkel, hogy megtaláljam a helyes mértéket és ne sújtsam adott esetben őket túlzott terhet jelentő összeggel.
Bár sajnos ezzel egyre jobban egyedül maradok a cégnél nem osztják az erről valott nézeteimet a fönökeim. Mivel elkerülném a fenyitésemet, erről többet nem nyilatkoznék...
3, Péter esetében sajnos tévedtem. Én sem vagyok tökéletes, ráaadásul nem képeznek ki emberismeretre. Ez már a 11.évem a cégnél, ennyi idő alatt előfordulnak tévedések.
4, Ez egyik hozzászoló felvetette, hogy ezentúl szigorúbb leszek és mindenki magas bírságot kap a "péterek miatt". Valóban megfordult a fejemben. De nem óhajtom máson levezetni az ilyen emberek miatt keltödött feszültséget.
5, Nagyon szépen köszönöm a hozzászólásokat, főleg amiben "dicsérnek". Őszintén megmondom, kezdem elvesziteni a hitemet. Mindenki minket bánt, az állampolgárok legtöbbször csak számonkérnek, a fönökeim ugráltatnak, a médiának az a hír ha a rendőr hibázik, jót senkitől sem kapunk. Ezzel szemben elképesztően nagy a felelőség ( a legkissebb hibáért is akár letöltendő szabadságvesztés járhat ), alacsony a bérezés ( a "csicskám" fizetése 60.000 Ft alatt volt legutoljára, úgy hogy 250 km-ről jött ide fel dolgozni. Ez valamennyit emelkedni fog, de a 80-at nem fogja elérni. Az en fizum 9 év járőrparancsnoki munka után nem sokkal lépi át a 100.000ret), a nagytöbbség szállókon él többedmagával ( én is 30 évesen ) ami ellehettetleniti a családalapitást. Panaszkodjak még? Nem akarok, nem azért irtam. Csak pont ezek miatt szeretném megköszöni a biztató hozzászolásokat, most különösen jólestek.
Mindenkinek köszönettel és tisztelettel:
X.Y. r. tzls.
Colett77 (törölt) 2007.08.26. 16:09:36
Kitartás! Neked van igazad!
ügyes vagy, szép vagy, korrekt vagy! ;)
ui: teniszoktatást is vállalsz???
pusza neked!
thespy
Colett77 (törölt) 2007.08.26. 16:11:41
bigmano 2007.08.26. 18:36:05
ha minden rendőr ilyen felfogással dolgozna, nem lenne okom panaszra.
Amúgy ez a honda egy kupac sz@rt sem ér a szememben, és mindig kiakasztanak a felűnni akaró kis férgek, akik képtelenek betartani a szabályokat, míg mások fizetnek mindenért...
Üdv, egy szentendrei motoros.
Andzsin 2007.08.26. 19:14:50
KDoG 2007.08.27. 00:16:12
Tudod mi a mákod ? Hogy már nincs meg a fekete szigetelöszallag ;) igy legalább a hátsó stimmelt :))))) -emlékszel? :)
Amugy ahogy elnézem egy két igen nagy segg is irt ide kommentet.... Viszont az nagyon igaz hogy tök jogos volt a büntetés. És most igy olvasva a rendör kommentjét, hát 2ezer miatt inkább hálálkodni kelett volna. Nekem van egy 30ezres csekkem olyan dologrol amiröl a rendör se tudta megmondani hogy büntethet e érte. Sikerült késöbb lejebb alkudozni, de nem igen gondoltam arra hogy kapja be. Pedig állitása szerint is elég vitatott volt a dolog.
De egy rendszámhiány jogos. Megjegyzem elsö rendszám miatt engem is kaptak el, bár némileg mázlim volt hogy eltudtam magyarázni, hogy miért. És ha megbuntetett volna 5 helyett 2 ezerre akkor is igen igen fülig ért volna a szám....
Amugy Trebronnak igaza van hogy az vesse rád az elsö követ aki nem csinált még szabálytalankodást.
Megdobbent 2007.08.27. 07:00:11
McWolfy 2007.08.27. 09:24:46
Amúgy fox egy darab drótot és jól felkötöd, ha minden szakadt...
KopaszMercis 2007.08.27. 10:57:46
tok korrekt volt a rendor, es szegyen, hogy azokat a rendoroket basztatjak, akik veletlenul tisztessegesek!
Annyi patkany szemet rendor van az orszagban, nem jobb lenne azok kozul piszkalni valakit?
moli 2007.08.27. 12:03:20
szerintem meg nem.
hosszutavon ugyis tobb nagysagrenddel tobb alkalommal kapja meg a rosszfiu a konstans birsagot.
Valaki_2 2007.08.27. 12:14:47
Viszont a többi sok bunkó nép itt nem egyszerű :(
Azért mert Hondája van nem ejlenti azt hogy minden Hondás bunkó és állandóan 200-al mennek.
Sokkal több MBW, meg AUdi van első rendszám nélkül és sokkal tahobbak!!!
Csak őket a rendőrök nem merik megbüntetni hiába mennek 180al és ütnek el gyalogost nekik lehet sajnos:(
Inkább megbüntetik a 60 éves idős egyszerű embereket azzal nincs gond és gyors bevétel.
Ugyhogy itt senki ne jártassa a száját csinálhatnánk itt felmérést a sok észoszto között milyen kocsija van és mekkora gyökér.........
KopaszMercis 2007.08.27. 12:36:59
moli 2007.08.27. 12:39:58
KopaszMercis 2007.08.27. 12:58:16
chicken.joe 2007.08.27. 13:05:37
Örülj neki, hogy nem rugdostak vissza romániába medvét szopni, maskara.
h0mbr3 2007.08.27. 13:12:50
a bkalászi rendőrök olyanok, amilyenek, végzik a dolgukat, de nem rohadékok! haveromat is megbüntették 5.000-re, de nem vadásznak rá :)
Péter! az a Ranger vadiúj, és kábé tíz ötödik generációs Civic jönne ki az árából, ami szintén ősi román szokás, monnyon le és nem lehet sikeres ember.
pfhehh, valaki moderáljon már plííííz
Elnok ur 2007.08.27. 14:40:58
KopaszMercis 2007.08.27. 14:44:50
h0mbr3 2007.08.27. 15:24:27
Asakura Hao 2007.08.27. 17:16:41
Történetedről egyenesági felmenőd és egy ősi homáros frázis jut eszembe:
R A V A T A L.
:)
sheriff 2007.08.27. 17:17:38
Te ismersz engem, de én nem tudom ki vagy. Nem segítenél ezen rejtélyt feloldani?!
lbytesxk 2007.08.27. 17:58:32
lbytesxk 2007.08.27. 18:09:02
userina80 2007.08.27. 19:16:17
a kiváncsiskodás ősi román szokás ;)
a III.ban Hangyási vezetésével
sheriff 2007.08.27. 19:57:18
Gonosztörpe 2007.08.27. 20:15:46
Többszázezres tuningra van pénz, meg idő, de matricarendszámra nincs..Wehehe..
Amúgy ne is csodálkozz, hogy ennyi negatív hozzászólást kapsz.
Ilyen műmájer kis pöcsöket, akik apuci pénzén tuningolt verdákkal, 2 hónapos jogosítványukkal gizdáskodva a haverok előtt játszák az "agyukat" , senki sem fog a védelelmébe venni.
KDoG 2007.08.27. 21:00:24
SkyWalker a texas-i lotyó 2007.08.27. 21:58:49
ravantal.freeblog.hu/
Lesz még folytatás?
h0mbr3 2007.08.28. 11:34:39
Minket egyszer (pár hónapja) igazoltattál, a MotoRockból jöttünk két autóval és sorsoltatok, melyikünk szondázzon (egyikünk se ivott) :) Aztán megbüntetted a cimbimet mert hátul gyorsultak a Metronál (két kettes Golf) - ez mostanában volt, pár hete.
Emlékezel-e?
muy caliente el negro special · http://bazdmeg.blog.hu 2007.08.28. 12:34:33
Hab999 2007.08.28. 20:39:30
gengula 2007.08.28. 21:51:18
zsoltu (törölt) · http://www.estiskola.hu 2007.08.30. 00:26:58
userina80 2007.08.30. 17:16:12
minek a husz milla, Te anélkül is klassz vagy! bónusz, nekem van lakásom :)
nilsholgersson 2007.09.03. 14:22:14
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.09.05. 19:31:56
gilette307 2007.09.18. 13:14:03