Tékozló Homár

Sztrádamatricát távvezérléssel?

2007.08.28. 09:46 | jackyll | 67 komment

László mobiltelefonon óhajtott sztrádamatricát vásárolni, és nem számolt azzal, ha a bank sms-ben értesíti, hogy levette a pénzt a számláról, még nem jelenti feltétlenül azt, hogy matricája is van:

Szeretném megosztani megszívatásom történetét a tisztelt nagyérdeművel, hátha ők nem járnak majd úgy, mint én. Legnagyobb bankunk Internetes portálján keresztül leszerződtem az EME Zrt (Első Mobilfizetés Elszámoló Zrt) nevű műintézménnyel, hogy ezentúl majd mobilon rendelem meg a sztráda matricámat. Tapasztalt hülye userként nem olvastam el a felhasználó utasítást, hanem megrendeltem a 4 napos matricámat. A legnagyobb bankunktól 10 mp-en belül meg is jött a terhelési értesítés 1594-Ft-ról. Azt sajnos nem tudtam, hogy az SMS visszaigazolást az EME Zrt.-től is meg kell kapnom. Ezek után megnyugodva mentem a sztrádán oda is meg vissza is. 2 hétre rá meg is kaptam az oda és vissza útra is a jól megérdemelt büntetésemet.

A lényeg az, hogy az EME Zrt. először leemelte a számlámról a pénzt, mert az úgy biztos, majd elküldte az ÁAK felé a megrendelést. Na ez nem sikerült nekik. Reklamáltam az EME Zrt,-nél, hogy fizessék ki helyettem a büntit, vagy intézzék el az ÁAK-nál, hogy ne büntessenek meg. Válasz az volt, hogy miért nem olvastam el a szerződési feltételeket. Nem fizetik helyettem a büntetést, hiszen nálunk nem a szolgáltatás minősége és az ügyfél elégedettség az első, hanem a profit. Azért megadták, hogy adjam meg a számlaszámom, mert az 1594-Ft-ot visszautalják. Mint informatikában jártas user, ezúton üzenem az EME Zrt.-nek, hogy ha már mindenképpen az ügyfélnek kell először fizetni, akkor tegyenek be a rendszerükbe egy ellenőrzést, hogy ha N percen belül nem küldenek visszaigazolást a matricáról, akkor legalább egy hibaüzenet menjen ki a szerencsétlen megrendelőnek.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2007.08.28. 09:49:50

ez egy szemét eljárás volt. igy nem lehet/szabad rendszert épiteni, hogy ennyire bizonytalan legyen. És ugyan már az ÁAK miért nem respektálja, hogy jóhiszemű volt az ügyfél ? Szal ebben mindkét társaság szemét módon járt el és nem apróbetűs szarokat kellene olvasgatatni az ügyfelekkel. Ajtót letépni, autópályát beszántani.

Miss Spongebob 2007.08.28. 09:52:43

Miért nem valamelyik mobilszolgáltatótól vásároltál sms-ben matricát?A Pannon és a T-mobile is ad rá lehetőséget,az összeget meg a következő számládban terhelik ki.
Ott legalább 5 percen belül visszaigazolnak hogy sikeres volt-e a vásárlás...

Miss Spongebob 2007.08.28. 09:55:52

Amúgy ez tényleg pofátlanság volt mindkét szolgáltató részéről...

., (törölt) 2007.08.28. 09:57:35

Mér? Mikor nem az autóst szivatják?

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2007.08.28. 09:59:18

Hát bevallom nem értem mindek ehhez egy másik cég segítségét kérni amikor van szolgáltatói megoldás is erre ami begbizható és pontos ráadásul nem kell menni hozzá sehova.
Még az index is írt róla annó:
index.hu/gazdasag/magyar/sztrsms06031/

Bobba 2007.08.28. 10:00:18

Azt hiszem, még sem veszek matricát ilyen módon... Inkább ragasztgatok, amíg lehet.

jimmybacsi 2007.08.28. 10:02:25

tényleg surmóság..., bár mobilszolgáltatónál meg drágább... az az igazság, hogy éves matricám van, benzinkúton veszem, fel is ragasztom, az igazolócetli meg a forgalmiban van; és még így is kaptam büntetést, ami maitt fél évig levelezegettem az ÁAK-val... mobilos vásárlásnál az a gáz hogy kapsz kb 3 visszaigazoló smst és csak akkor nem b@sznakl meg a lehajtónál lévő mobil EA ponton az ellenőrök, ha be tudod mutatni mindhárom smst... ha késik a szolgáltató, szívás... benzinkutas sztori: Haver elindul, első kút, matrica kellene, nincs, mert nincs hálózat, nem megy a rendszer, talán a következő kúton (sms eszibe se gyutott) NEGYEDIK! kúton kapott is... A dolog érdekessége, hogy ha egy hálózaton vannak a kutak és nem megy a rendszer, akkor a negyedik kúton se kaphatott volna... a kutasok azért mondják, hogy nincs matrica/rendszerleállás, mert nincs rajta haszon, tökölődni kell vele, meg pluszadminisztráció, este meg szigorú sorszámozású nyomtatványozás meg minden Istenkáposztája... egyszerűbb azt mondani, hogy nincs; szegény autós meg szív és fizeti a büntetést... (videant consules)

Majmász Gedeon 2007.08.28. 10:03:36

Az autópálya-matricákkal kapcsolatban nekem van egy nagy dilemmám. Miért nem lehet 1 napos matricát vásárolni? Mi van, ha én csak 1 napig szeretném igénybe venni, miért fizessek ezért is több mint 1500 Ft-ot? Ez olyan, mintha a boltban a megvásárolható minimális tejmennyiség 4 liter lenne, vagy minimum 4 kiló kenyeret vehetnék csak. Ha 1 liter tejet vagy 1 kiló kenyeret szeretnék, ki se szolgálnának...?

májgeriberi 2007.08.28. 10:08:42

Eme Zrt irány az ősi románia remélem ezután senki sem fog tőlük venni semmit!
Legyen ez mindenkinek tanulópénz!

Netuddki. 2007.08.28. 10:20:48

Ki kellene belőlük perelni a s.@rt is.

Azzal, hogy levonták a számládról az összeget részedről szerintem minden le van rendezve.
Vissza akarják utalni a pénzt ? Ennél jobban már el sem lehet ismerni, hogy Te fizettél a "szolgáltatásért".
Nem tudom a vásárlónak mi köze van ahhoz, hogy az EME az ÁAK-val hogy rendezi a fizetést. Ha elsőre nem sikerül megrendelniük, akkor másodszorra biztosan sikerül.

Amúgy meg az apróbetűs részükkel kitörölhetik. K@cs@g magyar mentalitás. Az ilyen cégeket rögtön meg kellene szüntetni, és akkor igencsak finom voltam.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2007.08.28. 10:21:12

Hat a kurva anyjat az Eme Zrt-nek es a mocskos roman tulajnak is.
Hogy lehet valaki ekkora fasz?
2007-ben? Kifizetsz valamit es nem kapod meg. O, bocs, hiba tortent. Teszem azt, ha nem buntettek volna meg, akkor kifizettel volna egy osszeget a semmiert, mert eszukbe nem allt volna visszaadni.

Tenyleg, miert is nincsen egy napos matrica.... mert az olcsobb lenne. Es aki lemenne mar penteken videkre es vasarnap jonne, az valoszinuleg kevesebbet fizetne, mint igy.
Ez is osi zsido szokas.

Terveüdekszi 2007.08.28. 10:23:15

Vagy el kellene olvasni a szerződést.... Azt hiszed, ha neked nem derogál végigolvasni és ezután megbasznak, majd kapsz egy virágcsokrot is a törölt bünti mellé? Na menj má'!

OkoskaTo:rp 2007.08.28. 10:26:23

Majmász: Van 1 napos matrica, kamionoknak. Így fordulhat elő az a mókás helyzet, hogy az utakat kb. százezerszer jobban rongáló dögök olcsóbban mennek végig a teljes országon, mint amennyiből te leugrasz a Balcsihoz.

Netuddki. 2007.08.28. 10:30:30

Kedves Gedeon !

Ha belegondolunk, talán azért mert az autósok 80%-a 1-napost venne. Ha mondjuk azt a 4 napos feléért adnák (ha jól emlékszem a nyári egynapos is ezer Ft körül volt) rögtön kiszámolható lenne az ÁAK (vagy ki az üzemeltető) "vesztesége", ami most extra bevétel, nem kerül semmibe.

Azaz hogyne kerülne, csak éppen mi fizetjük meg.
K@cs@g magyar mentalitás.

Azt már elő sem hozom, hogy ha BP megyek akkor 60km-ért fizetek annyit mint tőlünk nyugatabbra több száz km-ért.
Ja és az APEH elvárná, hogy költségként osszam le 1 napra. Hát lópisztoly a ...

ojio 2007.08.28. 10:42:47

3000 Ft azért nem olcsóbb.

nekemmindegy 2007.08.28. 10:46:43

Én sem értem, h miért nem a mobilszolgáltatódtól vásároltad a matricát, nem csak a pannonnál és a t-seknél, hanem már a vodafone-nál is lehet. én mindig így szoktam és szerintem a 150 ft tranzakciós díj nem annyira drága

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.08.28. 10:48:35

Szerintem nem lehet egy szolgáltatást úgy üzemeltetni, hogy a felhasználó számára rejtett költségeket és feladatokat rejet. Nem tudom, hogy mi van a cég ÁSZF-jében, de szerintem a "jóhiszemű vásárló" indíttathat fogyasztóvédelmi eljárást.

Dervenkál Egon 2007.08.28. 10:48:56

Az egynapos kamion matrica 3ezerbe kerül, tehát nem olcsóbb, mint a négy napos személyautó, de azért így is aránytalannak érzem.

Azt nem tudom, hogy a 2009-től érvényes EU direktívát a kilométer arányos díjfizetésről hogyan fogjuk teljesíteni. A rencer tenderét kiírták (67,5 milliárdér ki is lehet építeni), de 2009-től csak teherautókra fog vonatkozni. Kapukat nem építenek, tehát valamilyen távérzékelős cuccal kell dolgozni. E-szerint csak az léphet be az országba, akinek a kamionján van jeladó? Miért nem lehet az osztrák-német rendszert bevezetni? Akkor eleve kész rendszert kell csinálni, és nem kérdés, hogy amelyik cég ott szállít, az itt is ellenőrizhető.
Személyautóval meg továbbra is átalányt fizetünk (jóval drágábbat, mint az osztrákok), még évekig.
Bár az is érdekes kérdés, hogy amikor jön majd a számla (hogy hány km-t mentem az autópályán az előző hónapban, akkor ezt hogyan tudom visszaellenőrizni).

John_Doe 2007.08.28. 10:50:41

Atomot nekik!!! Ja előtte letépni az ajtót. A Batz papucs azellennemvéd.

homár molla2 2007.08.28. 10:50:47

de legalább mehetsz mínuszba a pannonnál

májgeriberi 2007.08.28. 10:57:57

Az apeh is egy ősi román cég a dolgozói droidok baccpapucsban.

vernarancs 2007.08.28. 11:07:04

Valoszinuleg a napi jegy eloallitasi koltsege tul magas lenne az arahoz kepest. Ezert nincs egynapos matrica. A tejes pelda meg elegge santa. Tejbol sem tudsz fel decit venni, vagy a kenyeret sem vagathatod 1/16 reszre.
Sokkal felhaboritbb az, hogy en 6 km hasznalatert annyit fizetek mint az aki naponta mondjuk Gyor-Bp kozott ingazik es 200 km-en koptatja a palyat.

Amugy meg az AAK-t meg kell buntetni: elso rendszamtabla leszed es egy honapig ingyen autopalyazni.

Majmász Gedeon 2007.08.28. 11:15:12

Pedig ha lenne 1 napos matrica személyautóknak mondjuk 500 Ft-ért, sokkal többen vennének, ergo több lenne a bevétel is. Vagy megcsinálhatnák az egészet úgy, mint a horvátok, hogy annyit kell fizetni, amennyit mentem.

Azon is érdemes lenne elgondolkodni, hogy miért építik alap nélkül az utakat... Így az első keményebb télen tönkremegy, szétfagy az egész, néhány éven belül lehet(ne) felújítani. Nem véletlen, hogy az M1-est(?) most újítják.
80 centis kőzúzalék kellene minden út alá, mivel 70 centi a fagyhatár. Ha így építenének minden utat, évtizedekig nem lenne gond velük, mint mondjuk Svédországban. Drágább lenne? Lehet, de ezt csak egyszer kellene megfizetni, így hosszútávon mégiscsak olcsóbb lenne...
Mondjuk ebben az országban ennél sokkal egyszerűbb dolgokat sem képesek megvalósítani a balfasz és pénzéhes politikusok és egyéb vezérek...

carppy 2007.08.28. 11:17:45

Csak a profit, az szamit! Ugyfel? Az meg ki? Ez Hungary!!!

Ja amugy annyi eszuk sincs, hogy a fix ellenorzo kamerak csak elorol nezik a jarmuveket (motorral sima ugy bliccelni), mit varunk meg toluk?

Majmász Gedeon 2007.08.28. 11:18:06

vernarancs:
Fél decit nem, de fél litert tudok tejből is venni, kenyérből meg akár 2 szeletet is, ha úgy tartja kedvem. Lehet, hogy nem mindenhol, de van bolt, ahol igen.

digiton 2007.08.28. 11:38:53

Az EME a Centrum érdekkörébe tartozó Siemens által korrumpált, Lónyai Gonosztörpe Tamás hazugságai által védelmezett fostömlő. A parkolási biznisz kezd inogni nekik, most mentik át a dellát. Vizitdíj automatába, pályamatricába, és BORÍTÉKOLOM: a dugódíj beszedési rendszerét is ők nyerik majd és SIEMENS motyóval végzik majd a rablást...

2007.08.28. 11:39:21

Azért a négynapos matrica elég "olcsó" ahhoz hogy akár egy napig is használd.

Horvátoknál a Rijeka-Zagreb "autópálya" 49 kuna = 1700 Ft egyszeri használatra. Ja és a pofátlanság hogy csak félig van készen: a táv felében sima 2*1 sávos úton ballaghatsz.
Szóval aki sir a km-alapú használatért az majd pofáraesik amikor olyan árakat fognak megállapítani hogy sokkal szarabbul járjunk vele.

vernarancs 2007.08.28. 11:41:11

Majmasz:
Mindenbol van egy minimalis hatar. A kerdes csak az, hogy azt hol huzzak meg.
A kenyeret el tudja adni a pek szeletenkent is, sot lehet, hogy jobban is keres rajta. A matrica koltsege viszont ugyan annyiba kerul, ha 1 percre kered es ha egy evre akkor is. Sokkal erdekesebb, hogy mi a f@szert kell meg matricaval bajlodni amikor a rendszamot nezi a kamera is. En mar ki sem ragasztom a szelvedore mert utanna meg szivas levakarni. Matrica nelkul lehetne egynapos dijat is fizetni, hiszen nincs koltsege. Ja, es miert kerul tobbe ha sms-ben veszem a matricat amikor az nekik is kenyelmesebb es nincs matrica koltseg.

Maddness69 2007.08.28. 11:48:22

vernarancs túl sokat gondolkodsz és nem vagy teljesen hülye. Ilyenekből lesznek a rendszer ellenségei.:)

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2007.08.28. 11:52:32

egy újabb köcsögség, a "hurrászupertökéletes" Magyaroszságban. az, hogy az ügyfél befizeti a díjat (teljesen korrekten), de ők nem tudják egymás között rendezni és nyilvántartani a befizetést (de pénzt lenyúlni igen), akkor az miért is az ügyfél baja?

szánalmas ügyintézés, szánalmas akalmazotakkal, geci cégvezetőkkel, és egy nagy rakás meleg és híg szarral, amin olyan büszkén ülnek. csak ecce csúsznának bele ők is nyakig. asszem úgy visítanának mint a pockok,a kiket nyúznak. hülye bürökrácia.

Claudius_az_Isten 2007.08.28. 11:54:26

Úgy emlékszem, egy korábbi indexes cikkben szó volt az EME Zrt. tulajdonosairól, s nekem rémlik valami átfedés a Centrum parkolós tulajdonosokkal. Ettől rögtön érthetőbb lesz a "szolgáltatás" színvonala.

Taktikai Reset 2007.08.28. 12:22:45

Millió helyen és alkalommal írtak már hasonlóan póruljárt emberek, mindannyiszor fel lett hívva az ügyfelek figyelme, hogy várják meg a visszaigazolást.

Tessék elolvasni a szerződéseket!

Ettől függetlenül genyó cég mindegyik, a forradalom elsőként...

tangerine71 2007.08.28. 12:25:34

> Horvátoknál a Rijeka-Zagreb "autópálya" 49 kuna = 1700 Ft egyszeri használatra

Dunaújváros-BP között az M6-ra is kifizetsz majdnem ennyit a nyamvadt 60 km-ért.

wannabee 2007.08.28. 12:41:30

valaki mondja már meg lécci, hogy ki kell ragasztani a matricát, vagy sem....
minden benzinkúton mást mondanak...

szgyula 2007.08.28. 12:57:57

Ki kell ragasztani, de per pillanat nem buntetnek, ha benne vagy a rendszerben de nincs kiragasztva. Ez barmikor valtozhat.

Keresztkerdes: Ha nem sikerult matricat venni (legutobb Kophaza felol jovet) mielott felhajtottam, de az elso alkalommal vettem (mar fent a fizetos szakaszon), akkor mi van? Ha megallit az ellenor ez elott, akkor ertem. De ha nem
allitottak meg de lefenykepezett a gep?

jacek 2007.08.28. 12:59:13

Elolvastam a használati útmutatót (www.fizessenmobillal.hu/matricavasarlas.php):
"A rendszer minden esetben visszaigazoló SMS-t küld az autópálya-matrica érvényességi adataival."

Mivel ez nem történt meg, (tehát a rendszerük, illetve a tájékoztató szöveg hibás,) ezért TE nem hibáztál. Ne fizess !!!

fotelfingo 2007.08.28. 13:17:34

1. vedd meg a matricát személyesen

2. a 4 napos matrica igenis irreálisan drágább személyautóra, mint a 3000 forintos 1 napos matrica kamionra, tekintve, hogy 30.000-szer kéne végigmenned az autóddal az úton, hogy annyira károsítsd ("használd"), mint amennyire egy kamion EGYSZER. az arányos, igazságos 4 napos ár tehát úgy 80 fillér lenne. vagy a kamion 1 napos díja kb. 10 millió HUF. ;)

wannabee 2007.08.28. 13:38:37

köszi, szgyula
utálok ragasztgatni :)
viszont eszembe jutott egy óriásplakát, ahol kedvezőbb km árakat (!) reklámoz az autópályakezelő...mert ugye hosszabb lett, vagy mi a szösz...

Winston_Smith 2007.08.28. 13:56:09

Megbíztad az EME Zrt-t hogy vegyen neked virtuális pályamatricát. Eddig OK. Az EME elvette a pénzedet, de nem vette meg a matricát, így az ÁAK megbütetett, az EME pedig visszaadja a pénzedet. Ez már nem OK, de még érthető.

Én arra vagyok kíváncsi, mi lesz azoknak a pénzével, akik szintén megbízták az EME-t a matrica megvételével, átadták a pénzt, az EME nem vette meg a matricát, de az ÁAK nem kapta el őket? Az EME szépen zsebrerakja a zsozsót és vigyorog?

Dr Kangörény 2007.08.28. 13:56:37

szgyula 2007.08.28. 12:57:57
Ha lefotóznak pl. délelőtt v10-kor, de te este 10-kor ezután veszel egy matricát, akkor nem fognak megbüntetni., mert aznapra van érvényes matricád. Tapasztalat, velem megtörtént.

Winston_Smith 2007.08.28. 14:03:41

"Dunaújváros-BP között az M6-ra is kifizetsz majdnem ennyit a nyamvadt 60 km-ért."

Ez van, a matricás rendszer már csak ilyen, ugyanannyit fizetsz, ha 5 km-et mész a pályán, mintha egy Hegyeshalom-Debrecen távolságot teszel meg.

Az alternatíva a fizetőkapus rendszer lenne. Az viszont drágább és állandóan meg kellene állni fizetni. Nekem szimpatikusabb ez a matricás szisztéma.

instant vízpor 2007.08.28. 14:28:54

Fizetőskapus rendszer működött már nálunk egy rövid ideig. Valóban macerás volt, hogy meg kellett állni, viszont a tényleges használatért fizettünk.

Engem a matricában az mulattat, mikor olyan autót látok, aminek a szélvédőjére keretet ragasztanak autópályamatricából. Főleg azért, mert van egy olyan szabály, hogy csak az érvényes matricának kell a szélvédőn lenni. Volt erről az origon régebben egy cikk.

instant vízpor 2007.08.28. 14:29:59

Pontosabban az érvénytelen matricát kell leszedni.

vernarancs 2007.08.28. 14:34:11

"Az alternatíva a fizetőkapus rendszer lenne. Az viszont drágább és állandóan meg kellene állni fizetni. Nekem szimpatikusabb ez a matricás szisztéma."

Pontosabban az igazi alternativa az lenne, ha chipes azonositorendszer lenne es km-re kiszamolna, hogy 1 honapban mennyit hasznaltad a palyat.

cezi 2007.08.28. 14:37:44

lehet, hogy a negy napos matrica irrealisan draga szemelyautora, de akkor a 8xx forintba kerulo 4 napos matrica egyenesen rablas.

plane ugy, hogy csak a 4 naposra van fele ar a motorra, havi matricaert mar annyit fizetek, mint egy szemelyautora.

bezzeg tolunk eszakabra lehet ingyenes motornak a palya...

Winston_Smith 2007.08.28. 14:39:57

"Pontosabban az igazi alternativa az lenne, ha chipes azonositorendszer lenne es km-re kiszamolna, hogy 1 honapban mennyit hasznaltad a palyat."

Igen, ez lenne a tökéletes megoldás. Csak egyelőre még piszkosul drága lenne. Egyelőre láthatóan arra is képtelen a rendszer, hogy a matricavásárlást üzembiztosan megvalósítsa, a kilométerarányos használat még erősen utópisztikus...

Ficchúber Dongó 2007.08.28. 15:31:18

Szép napot, én is legalább annyira utálok sorban állni matricáért mint mások, az sms-sel pedig szívtam. Találtam egy jó megoldást. www.ppo.hu
neten veszem a matricát, pdf bizonylatot kapok, amit ugyaninnen bármikor letölthetek. 100 ft a felár:)

aaaabbbb 2007.08.28. 15:44:26

Jövőre nem kell kiragasztani ill nem is lesz matrica.
Ha kmben kellene fizetni az úthasználatot azt most 7-10 Ft/km-re +FA körüli összegre saccolják. Tehát a mostani 4 napos matrica árából 100-150 km-t utazhatnál ótópályán.
Tényleg milyen jó lenne ha a megtett kilométer alapján fizetnénk, így az aki 6 km megy az ótópályán az valóban jól jár majd.
Szerintem azonban akit zavar, hogy rövid úton is annyit fizet mint az aki hosszabb távra megy az inkább ne használja az autópályát, hogy a szomszéd faluba átmenjen.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2007.08.28. 16:26:32

Emberek.. mirol beszeltek, amikor a matrica koltsegerol meg kiragasztasarol irtok?

2007. Neten lehet venni a matricat, kapsz rola egy pdf-et, meg bekerulsz a rendszerbe. nem kell szarral teleragasztani a kocsit.

Ezert nem lehet a matrica eloallitasi koltsege nagyobb, mint a harom napose, vagy a ket honapose. mert elektronikus.
eh.

vernarancs 2007.08.28. 16:38:37

"Szerintem azonban akit zavar, hogy rövid úton is annyit fizet mint az aki hosszabb távra megy az inkább ne használja az autópályát, hogy a szomszéd faluba átmenjen."

Ez boszmeseg :) Nem a szomszed falurol van szo, hanem arrol aki az autopalya mellett lakik es ott jar dolgozni mint pl en is. Zsambeknal felmegyek az M1-re es 6 km-rel arrebb aki Biatorbagynal jon fel annak mar ingyenes. Viszont az a 6 km a regi 100-as uton egy horror a sok biatorbayi kitelepult miatt. Akkora dugo van Torbagyon mint a huzat.
A 7-10 ft/km az eleg huzos. Az tenyleg csak akkor eri meg ha valaki max 2x10 km-t megy egy nap a palyan.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2007.08.28. 17:06:35

A Mo-i átalánydíjas, matricás rendszer egyértelműen azoknak kedvez, akik alkalmilag (nyaralás, rokonlátogatás) és hosszabb útra veszik igénybe az autópályát. Egyértelműen szar viszont azoknak akik pl a munkájukból kifolyólag gyakrabban, de rövidebb szakaszon használják.

Az tényleg vicces, hogy amikor arról volt szó, hogy miért nincs 1 napos matrica, akkor az illetékes éppen arra hivatkozott, amit itt már valaki írt is: nem éri meg a matrica előállítási költsége miatt.
Viszont az az érdekes, hogy a matrica valójában semmire sem jó, nem annak alapján ellenőriznek és ha téves bünti van, akkor sem azzal (hanem a vásárlást igazoló blokkal, ami a rendszámot is tartalmazza) kell igazolni. Szóval minek is a matrica?

The AVE 2007.08.28. 17:07:46

szgyula!
Mi egyszer Ausztriába menet Győr után vettük észre, h nem vettünk matricát. A haverok autóján éves matrica volt, nem álltak meg venni, így mi is elfelejtettük. Aztán Hegyesnél inkább megvettem a matricát, végülis aznapra érvényes, helyszíni ellenőrzés nem volt, és utána se jött semmi értesítés, h megbüntettek volna. Tehát ez alapján te is megúszod valszeg.

renugard 2007.08.28. 17:12:57

Ennyi gyökeret! Az autópályáinkat 4 napig potom 1500 Ft-ért (ami Európa-szerte elég alacsonynak számít-persze kivéve, ahol ingyenes) KORLÁTLANUL(!!!) használhatja bárki.
Jöttök itt a kurva 60 km-es pesti utatokkal. Ha másnap visszaindultok az még 60 és ha ott felejetetek valamit akkor még 120 km...és még mindig csak 1500 Ft-ot fizettél ki. Horvátországban ugyanezért az összegért kb odafelé tudnál furikázni.
Másik: az autópályákat nem 6 km-es sétaautókázásokra építették és ez nem tolerancia kérdése. 6 km-t másfél óra alatt gyalog is meg lehet tenni. Jó sétálást!

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2007.08.28. 17:29:53

renugard:

Majdnem igazad van, de szerintem nem arról a hétvégi autósról kéne beszélni, aki felhajt az autópályára, megtesz 10-15 km-t és ezzel spórolt magának 10 percet. Az fizessen, tiszta sor. Azokról van szó, akik pl a munkájuk miatt kell, hogy naponta 50-60 km-t megtegyenek autópályán. Nekik a mostani rendszer nagyon rossz. (Engem nem érint, de megértem.)

Horváto-ban, Szlovéniában tényleg drága a fizetőkapus rendszer, nem vitás. Kérdés, hogy ott meg van-e oldva a fenti probléma és ha igen, hogyan?

2007.08.28. 18:13:56

Hat ez szopo...szerintem a penz leemelesevel letrejott egy szerzodes, meg kene nezni a jogszabalyokat rendesen, mert azokat meg az aprobetu sem irhatja felul. Jo bongeszest :)

Izi Rájdör 2007.08.28. 18:51:32

Elhülve olvastam végig a cikket és a hozzá tartozó véleményeket egyaránt, DE ellentétben a nagytöbbséggel, kicsit másképp látom az adott helyzetet.
1. A szolgáltatók szolgáltatnak, az emberek pedig szabadon veszik igénybe, senki nem kényszerít senkit, ha igénybe veszek egy szolgáltatást, akkor elolvasom a használat feltételeit (EZ MINDENKINEK A SAJÁT ÉRDEKE!). Ebből adódóan, a nem tudás nem mentesít. Én sem veszek se ingőt se ingatlant, ha nem vagyok vele tisztába (akár apróbetűs akár nem) a feltételekkel.
2. Saját tapasztalat: jómagam is igénybe veszem a fent említett szolgáltatást -és nem volt vele problémám - arra jó, amire kitalálták, hogy kényelmesebbé tegye a parkolást és autópálya matrica vásárlást!
A fent említett cég leírja a vásárlás menetét, egy oldalon 4x minimum feltüntetve, hogy: "A rendszer minden esetben visszaigazoló SMS-t küld az autópálya-matrica érvényességi adataival."
Ezt nem tudom, hogy nem lehet észrevenni.
3. Amikor eldöntöttem, hogy ide leírom a véleményem a regisztáció ezzel zárult:
"Nézd meg a postafiókod, kattints a linkre, és kész is vagy."
Kb 50 percet vártam a mailre, akkor ez a szolgáltatás is rossz? Boritsuk fel???
Szerintem nem ez a helyes hozzáállás.
Üdv mindenkinek!

2007.08.28. 18:56:17

Uff, atfutottam az EME Zrt. szerzodesi felteteleit. A szolgaltato jogai es kotelezettsegei pontban leginkabb csak jogok vannak, es azt irja, hogy kurvara semmiert nem felel. Tehat ugyfel fizet, aztan majd lesz valami, de ok mossak kezeiket.
Ez kb kimeriti a tisztessegtelen szerzodes fogalmat, bar nem vagyok ugyved...

Tanulsag, baromi nagy ivben el kell kerulni az EME Zrt.-t, mert nagy lehuzas az egesz. Amikor mukodik, nyilvan nem, de ha nem mukodik, akkor coki...

Fanyuvo 2007.08.28. 19:00:33

En is netem veszem miota van ra lehetoseg.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2007.08.28. 19:03:44

Zsenialis! Kik terveznek ilyen szamtech rendszereket? Amit te megszivtal, annak a kivedesere sok evtizeddel ezelott kitalaltak egy modszert/elvet. Ugy hivjak tranzakcio kezeles. Ez egy kicsit bonyolultabb esete a feladatnak, ugy hivjak, hogy elosztott tranzakcio kezeles. A lenyeg ugye az lenne, hogy ha fizettel, akkor mindenkepp bekeruljon az AAK rendszerebe ennek a tenye, ha nem, akkor meg semmikepp se. Es mas kimenetele nem lehet a dolognak. Vannak erre szep algoritmusok, meg minden, de ma annyira elterjedt ez a problema, hogy mindenki kesz megoldasokat hasznal ra. Mar aki hallott valaha ilyenrol. Tenyleg meg kene nezni, hogy ki keszitette ezt a rendszert, es az osszes felelos diplomajat elszedni. :(

cso zsi 2007.08.28. 21:14:54

"vernarancs 2007.08.28. 16:38:37
"Szerintem azonban akit zavar, hogy rövid úton is annyit fizet mint az aki hosszabb távra megy az inkább ne használja az autópályát, hogy a szomszéd faluba átmenjen."

Ez boszmeseg :) Nem a szomszed falurol van szo, hanem arrol aki az autopalya mellett lakik es ott jar dolgozni mint pl en is. Zsambeknal felmegyek az M1-re es 6 km-rel arrebb aki Biatorbagynal jon fel annak mar ingyenes. Viszont az a 6 km a regi 100-as uton egy horror a sok biatorbayi kitelepult miatt. Akkora dugo van Torbagyon mint a huzat.
A 7-10 ft/km az eleg huzos. Az tenyleg csak akkor eri meg ha valaki max 2x10 km-t megy egy nap a palyan. "
Erre találták ki az éves matricát.
Aki 12 alkalomnál többször hajt fel a pályára olcsóbban kijön vele. Pláne, ha napi szinten kell használnia.
Van most 645,5 km autópályánk. A nyári 4 napos 1530 ft.
Egy napra vetítve 161 km-t használhatnál belőle. Ez 2 Forint 30 fillér kilométerenként.
Ha ez inflációval együtt 3 forintnál nem lesz drágább, amikor bevezetik az útarányos fizetést, megemelem a kalapom.
Akik ezt erőltetik ránk, mennyit fognak kérni az út végén? 10 Ft-t kilométerenként? Az nem pénz 6 km-re, de 150-re már több, mint rablás.

Angéla 2007.08.28. 21:59:52

Tiszta sor, az EME egy köcsög cég, ez van.
De, ettől függetlenül, ha valaki köt egy SZERZŐDÉST, nem kéne azt elolvasni? Ha nem tetszik nem kell megkötni, lehet más megoldást, más szolgáltatót keresni. De azt mondani, hogy gyerekek ezzel és ezzel szerződtem, nem olvastam el ugyan hogy hogyan működik a dolog, de a rohadt nénikéjüket hogy átvágtak... ez picit ciki. Izirájdörnek tök igaza van.

Claudius_az_Isten 2007.08.29. 05:47:53

Angéla:
szerintem teljesen mindegy, hogy mi van a szerződésben onnantól kezdve, hogy leemelték a számláról a pénzt. Az legyen az ő bajuk, hogy az AKA rendszerével nem tudtak szinkronizálni. Mint ahogy az is, hogy a tisztelt "naiv" ügyfél ügyét elsimítsák, lévén, ő fizetett a szolgáltatásért.
Egyébként utánanéztem, a Centrum Parkolórendszer Kft. többségi tulajdonában van az EME Zrt.

KopaszMercis 2007.08.29. 11:36:54

otopalya matrica ubersztori:
forma 1-re megyunk: elozo ket hetvegen sms-ben vettem sztradamatricat minden rendben volt, gondoltam megint (mas mas autokra mielott valaki lehuyezne hogy miert nem 10 napos es hogy osi roman szokas nem sikeres baccpapucsos letepett ajtos embernek lenni).
Elso sms elkuld.. minden ok sms jon, kuldjek pl ok-t, kuldjem ok, kuldom ok.. megjon az utolso sms is toluk, amit be kell mutatni ha matricat ellenoriznek, minden ok meg van a 4 napos matrica erre es erre a rendszamra, minden tuti hasznaljam egeszseggel. negyed ora mulva: jon egy sms, hogy sikertelen vasarlas kapjam be.
Azert ugyesek, ugyanis az a negyedora boven eleg volt ahhoz, hogy a palya fizetos reszere hajtsunk.
kapjak be.

The Good Boy 2007.08.29. 21:46:20

Sikkasztás
BTK. 317. § (1) Aki a rábízott idegen dolgot jogtalanul eltulajdonítja, vagy azzal sajátjaként rendelkezik, sikkasztást követ el.
(2) A büntetés vétség miatt két évig terjedő szabadságvesztés, közérdekű munka vagy pénzbüntetés, ha a sikkasztást kisebb értékre vagy a szabálysértési értékre elkövetett sikkasztást
a) bűnszövetségben,
c) üzletszerűen,
követik el.

Egy feljelentés próbaként csak ugy az EME ellen, ha több emberrel is megtették, megáll az üzletszerű. Szerintem :-)

vape 2007.08.29. 22:56:36

Ha képes vagy egy (nyáron) 1500 Ft-os 4 napos matricára még ráfizetni vagy 150 Ft-ot (szolgáltatás díja + sms-ek ára), akkor megérdemled, hogy lehúzzanak. Az sms-ek elküldése és a válaszra várakozás valóban kevesebb idő, mint beállni egy benzinkúthoz, és ott venni egy matricát? Erre jómagam nem mernék 100%-ban igent mondani. Meg aztán matricát sem az autópályára lépés előtt 5 percen belül kell megvenni, lehet akár napokkal előtte is. Tankolni pl. nem szoktál indulás előtt vagy útközben?
Én mindig is utáltam a közvetítőket, márpedig az EME Zrt. abszolút az. A matricának amúgy én sem látom értelmét, csak egy felesleges csökevény a pályahasználat adminisztrációjában.
süti beállítások módosítása