Tékozló Homár

Nem találja saját áruját a Praktiker

2007.08.30. 10:23 | jackyll | 106 komment
A határozott vásárlót semmi nem tántoríthatja el, ha kiszemelt termékéről azt mondják, hogy van raktáron. Ádám esetében ez az új "Bróker" számítógépasztal volt, amiért néhány órát küzdenie kellett a Praktiker munkatársaival, akik egy nap alatt többször elveszítették áruházon belül, amikor épp nem maguk tűntek el:
Gondoltam, megosztom Veled mai élményemet a Mester utcai Praktikerből, ahol munkaidejüket sajátosan értelmező munkatársak valószínűleg bújócskát játszanak az áruval, amit nem tudnak megtalálni, aztán azt hazudják, hogy olyan nekik nincs is.

Az előzmények röviden: Sógornőm Szombathelyről Budapestre költözött, ez előtt néztem ki a Praktikerben egy új számítógépasztalt, hogy a jelenleg használtat meg a sógornőmnek adjuk. Tegnap be is telefonáltam, hogy van-e raktáron a Mester utcai Praktikerben a keresett asztal, mert az útba esett, és így áruszállítási költségek nélkül ki lehetett volna cserélni az asztalokat. A telefonos hölgy ellenőrizte a raktárkészletet, a bükk és a cseresznye színű asztalokból 6-7 darabot mondott, kérdésre megerősítette hogy tegnapi raktárkészletet mutat az információ. Örömmel tettem le a kagylót, elfeledve, hogy két évvel ezelőtt ugyanebben az üzletben fotóztam le a méretét tekintve legnagyobb helyesírási hibát amit valaha láttam (fotó csatolva), és hogy ezért lehet, hogy eleve nem volt jó ötlet oda menni.

A mai nap (08. 29.) fél egykor a Praktikerben már nem egy fejlett német áruházlánc, hanem egy unprofesszionális, jó magyar "lesz**om a vásárlót" típusú bolt fogadott. A bútorosztályon egyetlen ember sem volt az információnál -- ahogy egy segítőkész villamossági kollegina elmondta, akkor már egy ideje keresték a bútorosokat (!), mind a hármukat (!!), akiknek egyébként csak az a dolguk, hogy folyamatosan ott legyenek és asszisztálják a vevőket. Megkérdeztem a hölgyet, nem tudja-e ő megnézni a gépben, hogy ezt az asztalt honnan kell levenni, és már mennék is, vár a kocsi az épület meg a szállítók a város másik felén. De ennek rendszere van, kaptam a választ, ezt csak a bútorosok tudják megcsinálni. Jó, várunk.

Tizedik perc: a raktár felé indultam, hisz megvolt a konkrét termékszám, minden adat, ami ahhoz kell, hogy azonosítsák és odaadják az asztalt. A raktárnál mondták, hogy a bútorok nem itt vannak és ők se látták már egy ideje a bútorosokat. Kérésemre bemondatták, hogy jöjjön már végre egy bútoros a bútorosztályra.

Huszonötödik perc: végre odaért az egyik bútoros (bár rendkívül lazára vett járását inkább vánszorgásnak nevezném), akinek mondtuk, hogy nagyon gyorsan szükségünk lenne a 205044-es számú "Bróker" elnevezésü bükk vagy cseresznye fából készült számítógépasztalra, mert költözünk, kint vár a kocsi, és rohannunk kell. A fiatal férfi ekkor elindult megkeresni a terméket.

Negyvenedik perc: elindultam keresni a pasast, már nagyon szorított az idő. Amikor pár perc után megtaláltam, épp telefonált egy másik bútorossal, majd kérdésemre közölte: - Hát egy órája itt volt egy a földön, de nem tudom, hova rakta a munkatársam. - Már hozzá sem tette, hogy várjak.

Ötvenedik perc: megjött emberünk, bár többször mondtam hogy nagyon sietünk, még mindig csigalassan lépkedett, és ha nem kérdezek rá, nem is mond semmit.

- Hát nincs asztal - bökte ki végül.
- Hogy lehet - kérdem én - amikor megmondták tegnap hogy 6 darab van belőle.
- Gondolom mindet eladták - hangzott rutinosan a válasz.
- De hogy lehet, hogy tegnap délután még 15 darab volt és 24 óra alatt az összeset elvitték?
- Szokott ilyen lenni.

Ezzel a konkluzióval végképp nem tudtam vitatkozni, rohantunk el, hogy ne hagyjanak ott minket a teherfuvarozók. A tervezett 15-20 perc helyett egy órát tartózkodtunk a Praktikerben és még szerencsénk, hogy a teherfuvarozók rendesek voltak és megvártak minket a helyszínen, ahova így fél órával később értünk csak oda a megbeszéltnél.

Itthonról felhívtam még egyszer a Praktikert, hogy nézzék meg megint a raktárat, és a segítőkész telefonos úr közölte, hogy még minimum 5-5 darab van az asztalból, sőt 27-én érkezett a szállítmány és azóta nem vettek meg egyet sem. Kérdésemre, hogy akkor miért nem találják, elment néhány percre utánanézni, és visszatérve csak annyit tudott mondani, hogy épp átépítik az áruházat, és kicsit káosz van, és esetleg visszahív, ha kiderül valami. (Még nem hívott.)

Nem értem, hogy miért nincs egy rendszere egy ekkora áruházban annak, hogy mit hol tartanak, és felháborítónak tartom, hogy levegőnek nézi a vásárlót az az ember akit nem kényszerítenek, hanem fizetnek neki azért, hogy ellássa a feladatát. Ráadásul a többi bútoros kollégáról nem derült ki, hogy hol csámborog, pedig nekik is fizet a Praktiker azért, hogy végezzék a munkájukat. Továbbra is megvenném a kiszemelt asztalt, de áruszállítás nélkül nem tudom már megvásárolni, az meg sokezer forint, amit már nem vagyok hajlandó kifizetni csak amiatt, mert inkompetens emberek dolgoznak a Praktikerben.


------


Abban a hiszemben küldtem el délutáni levelemet, hogy lezárult történetem a Praktikerrel azzal a szokásos véggel, hogy a nagy cég nem hív vissza. Visszahívott, de ezek után mint egy szituációs komédiában, csak tovább eszkalálódott a röhejes helyzet. Elnézést kérek, ha kicsit hosszúra nyúlik, remélem sikerül Téged is megmosolyogtatnom a történettel, én már csak nevetni tudok rajta.

A történet ott folytatódott, hogy az engem visszahívó rendes telefonközpontos úriember megkerestette az áruház dolgozóival a helyszínen elöször elveszettnek, késöbb eladottnak hazudott számítógépasztalokat (mint késöbb kiderült, nem volt azért annyira nehéz megtalálni, csak öt méterrel arrébb is meg kellett volna nézni), és egy rendelési számmal leadatta a részemre, nekem csak annyi dolgom van, mondta, hogy felveszem. Nagyon megköszöntem és szerencsére még nem indult vissza vidékre az autó, amivel a szállítást akartuk végezni. Így visszatértünk a Praktikerbe, ahol azonban újrakezdődött az őrület.

A földszinten az információnál kis hölgy telefonált kettőt, hogy kiderüljön, miről is van szó esetemben, majd kezembe nyomott egy darab (ez később fontos lesz) A4-es papírt azzal, hogy fáradjak fel a bútorosztályra, ezt adjam majd oda, aztán megkapom az íróasztalt. Az emeleten újrakezdődött a délutáni bújócska, hol járhatnak a bútorosok, mert hogy nem voltak sehol. A délután megismert villamossági osztályon dolgozó hölgy rájuk kérdezett a kollégájánál, aki csak annyit mondott, "Szerintem ezek már délben hazamentek." (Szóval nem csak nekem volt problémám egyes dolgozók munkamoráljával?) Még egy biztonsági őrt is megkérdeztek, hogy nem látta-e a bútorosokat. Hát nem.

Amíg keresték a kollégákat, kérdezgettem a hölgyet, hogy mégis hogy van ez a dolog, hogy ők sosincsenek itt. Elmondta, hogy kevés az ember, két ember van a bútorosztályon (ezekszerint a délutáni 3 főt rosszul hallottam), akiknek a vevőkkel is kellene foglalkozni, meg pakolni a raktárból fel, meg az árutéren rendezgetni a dolgokat, szóval nekem ebből úgy tűnik, igazából nincs elég emberük. Közben megjelent egy harmadik munkatárs, megnézte a papíromat, és megkérdezte:

- Miért nem veszi át az árukiadó osztályon az asztalt?
- Miért ott venném át, ha egyszer ideküldtek?
- Hát mi az árukiadó osztályra szoktuk ezeket vinni, menjen le a földszintre.
- De lent az információn a hölgy ide fel küldött.

Szerencsére nem tudtunk tovább beszélgetni, mert meglátta a villamossági hölgy a bútoros munkatársat (egy olyan jó tíz perc megint eltelt már ekkor), és mintegy feszültségoldva mondta nekem, "Látod, most hozza a villástargoncát, hát azért nem volt itt, mert azt hozta fel neked." A férfi a targoncát öt méterrel amellett a hely mellett állította le, ahol a délutáni munkatárs kereste az asztalt, felemelte a villát, és leszedte a nagy dobozokat, amikből legalább három szettet számoltam össze. Amikor rákérdeztem, hogy ezek délután is itt voltak-e, egy "Hmm, hát, hmm, khrm" után sietve azt mondta, hogy ezek el vannak ám mind adva egyébként. Nem akartam belemenni, hogy akkor nekem miért is ad el egy olyat ami már el van adva, mert nyilvánvaló volt, hogy megint kitalált történettel van dolgom (hiszen délután tudtam meg a központtól, hogy még nem adtak el egyet sem ezekből az asztalokból 27-i érkezésük óta), úgyhogy inkább hagytam a dolgot és örülve az asztalomnak, elköszöntem szépen mindenkitől és mentem volna a pénztárhoz, ha ott nincs egy újabb fennakadás.

- Mindkét papírt kérem - mondta a pénztáros hölgy, miután odaadtam neki az egy darab A4-esemet.
- Milyen mindkét papírt?
- Hát két papírt kaptál, mindkettőre szükségem lesz. Odaadtad fent az egyiket?
- Ezt nem értem. Az információnál egy papírt adtak.
- Jó, utánanézünk.

Majd kisvártatva megjelent egy másik nő, frusztrációmban már nem tudom, ugyanaz-e, aki a papírt adta, és egy általános iskolai tanárnő számonkérésével, értetlenkedő mosollyal előadta:

- Dehát mondtam hogy mindkettőt add oda! - már csak a mucikám vagy a csillagvirágom hiányzott a mondat végéről. Teljesen hülyének voltam nézve, de csak ismételtem, hogy ezt az egyet adták, amíg csak nem kapcsolt valami a hölgy fejében, és egy "Ja tényleg, az egy másik ügyfél volt" után megegyeztek a pénztárossal hogy majd lefénymásolják vagy tudomisén. Fizetés, távozás. Szerencsére egy pozitív élményem volt, a honlapon és az árutérben feltüntetett ár is hibás volt, 26990 helyett 21990 forintba került az asztal.

Szóval valami nagyon nincs rendben a Mester utcai Praktikerrel. A belső kommunikáció nagyon nem működik, több korrekt munkatárs mellett néhány igen hanyagul viselkedő munkatárs az egész üzlet hitelességét rontja, összességében egy tizenötperces vásárlásból lett több óra, átszervezés és ázás a szakadó esőben. Szerencsésnek érzem magam, hogy sikerült végül megvenni az asztalt, de ezt már nem a Praktikernek köszönhettem. Örülnék, ha az ilyen nagy, nemzetközi cégek nem ekkora fejetlenségről tanúskodnának.

Telefonon már jeleztem a fenti panaszokat, de mindenképpen írásban is megkeresem a céget, mert a fentiekből szerintem nyilvánvaló, hogy több helyen is hiba van a gépezetben.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sincity 2007.08.30. 10:36:13

Aki a Praktikerben vásárol számítógép asztalt, sikeres ember nem lehet.

hokaukomuszika 2007.08.30. 10:36:48

Aki Praktikerben vásárol ......

drdzson 2007.08.30. 10:37:07

Elsőzni ősi román szokás!!!!!

sárkánylábasárga 2007.08.30. 10:37:15

hát ez hosszú volt...
remélem nem első

trolipotlo 2007.08.30. 10:38:12

Praktikerben kutyakaján kívül bármi mást vásárolni... ősi... sikeres... letépni...

Német praktikerben vettem fa borospolcot 10EUR-ért... Igen, szétesett.

cyber panka 2007.08.30. 10:41:22

villamoság? milyen ősi román helyesírást használnak ezek?

Bástya elvtárs (törölt) 2007.08.30. 10:43:40

Ez a munkamorál a kereskedelemben az egész országra jellemző, tökmindegy, hogy mit és hol akarsz venni. Jellemző viselkedés, hogy bármit szeretne megtudni az ember, abban biztos lehet az ember, hogy válasz valami szemenszedett hazugság lesz. És ha az ember nem hagyja magát lerázni, akkor hülyének nézik az embert, kigúnyolják stb. Az általános tegezésről ne is beszéljünk. Kivétel természetesen van, de érdekes módon az ilyen korrekt üzletek hamar tönkremennek.

vernarancs 2007.08.30. 10:45:33

Oszt bacc papucs van-e a partikerben? Ha valamit nem talalsz akkor mindig kerdezt a Reviczky Gabort, o majd megmondja hol a szog a hatadba.

báró Csekonics 2007.08.30. 10:47:55

Hiába multi, Abszurdisztánban van a bolt, tehát olyan a minőség (ez igaz a többire is, Tuskóval és Ocsmánnyal az élen). Mármint a kiszolgálás minősége: eladók a raktárban kártyáznak v. bent sincsenek. Ha mégis, akkor:
- ami aznaptól akciós az nem jött meg,
- ami már egy ideje akciós, az elfogyott
- amit nem látsz a polcon az nincs is (nehogy már a raktárban megnézze!)

Amúgy meg a raktárkészletet ugyebár a vonalkód alapján elvileg másodpercre pontosan lehetne tudni - vonalkód értelme ugyanis nem csak az, hogy ha a kompjútörben átállítják az árát, akkor az összes darab át van árazva, nem kell ragasztgatni a cimkéket, hanem pl. a készletet is csökkenti, ha a pénztáros lehúz egy adott vonalkódú terméket a gépén.
DE - ha eleve nem jól írják be a droidok, lustaságból, nemtörődömségből...
- ha utána másik vonalkódot húznak le (mert hasonló az is, az ára is azonos csak _ennek_ a vonalkódja sérült volt a csomagoláson...

AKKOR utána a telefonnál ülő droid ránéz az ő kompjútörére és azt mondja, hogy van, pedig már réges-rég nincs...

Nem baj, a számítógép legcsodálatosabb tuélajdonsága, hogy bármikor bármilyen elb@szást rá lehet kenni.
(Hiba volt / van a rendszerben... Informatikai probléma miatt... - hány ilyet mondanak a híradóban is, pedig arról van szó, hogy Gizike utoljára varrógépet kezelt csak, mint legbonyolultabb gépet.)

Zsigmi · http://dkvfigyelo.hu 2007.08.30. 10:52:30

Szerintem fotosopp...

Gasztonyi volt ma már?

Mr.paksimogyoró 2007.08.30. 11:03:52

Sziasztok,régóta olvaslak benneteket,csatlakoznék: Remélem csatlakozni nem ősi román szokás...
Praktikerről annyit ,hogy a polcra kirakott 2 db zuhanyrózsáról 45 percbe sikerült bebizonyítanom az eladónak,hogy márpedig van,és én AZT szeretném megvenni!

getinaf 2007.08.30. 11:04:01

Hát, szerintem nagyon sokan jártak így, vagy hasonlóképpen a praktikerben.
Nekem is volt konkrét bútoros esetem, no nem ennyire cifra, de azt mondták van, aztán mégsem, vagy legalábbis nem tudjuk, megvan de nem annyi, meg kicsit más.
Osztályos kollégát találni gyakorlatilag lehetlen, ha megvan, akkor se sok értelme van.
Én annak örültem egyszer például vadul, mikor dekorpanel,valami 2,7 m-es hosszban, 5 pakker, és gondoltam hátraállok a kocsival, és kiadják.Nos, nem, ilyen nincs, toljam végig az áruházon.Kellőpképpen örültem.
egyébként én elég sokat szívok ott, mert a balfaszságok ellenére sok ott az áru, és van, ami még olcsóbb is , mint máshol.Ránézésre a férfiembör mekkája, d e rohadtul türelmesnek, meg toleránsnak kell lenni.Egyébként mindez kísértetiesen hasonlít a nagy testvér, a Metro eljárására.Szintén saját példa, és ismét bútor,osztályos kolléga nincs, 20 perc után embert szerez, aki elmegy raktárba, majd legalább fél óráig nem kerül elő-na ezt konkrétan feladtam.
Szóval a Praktiker tulajdonképpen ősi román Tesco.

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.30. 11:04:22

Praktiker? Akkor inkább ottokatalógus. Még a nincset is drágán árulják.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.08.30. 11:04:31

praktikerben vettem fenyőléceket ~1500 Ft-ért. csináltam belőle fasza DVD tartót.
azóta is jó :)

ja az nem is praktiker volt hanem obi

vernarancs 2007.08.30. 11:04:51

báró Csekonics 2007.08.30. 10:47:55

Az ilyen barkacsaruhazakban nem igen van raktar. Nagyjabol minden ki van pakolva a polcra es a raktarban csak az aru atvetelekor van a cucc, amig bearazzak.

Rák Attantam 2007.08.30. 11:05:04

Nem is tudtam, hogy a brókerek a Praktikerbe járnak asztalért!

Egyébként a sztori "összerakós" része még hátravan. Hiányzó csavarok, egy elemből több van, mint kellene, egyből meg kevesebb. A balos az jobbos és ráadásul más színárnyalatú stb. Majd még ezt is írd meg... :P

Zsigmi · http://dkvfigyelo.hu 2007.08.30. 11:09:02

Jobban járt volna az ügyfél, ha elmegy, és megveszi máshol. Tecsóba' is biztosan van óccó kínai számítógépasztal. Palkovicsné ajándékba adja hozzá a laptopot... De csak a nyereményadó kifizetése után!

További magyar hang 2007.08.30. 11:16:32

Praktikerben vásárolni ősi Anna szokás :)

[Sven] 2007.08.30. 11:17:43

Én azt nem értem, miért otthonról hívtad fel újra őket? Ha már ott nem nézték meg a gépen, bejátszhattad volna azt hogy félreállsz és onnan hívod fel őket hogy hány darab van még!

stichus 2007.08.30. 11:24:24

sajnálom, de le kell írnom: a praktiker egy ősi román cég, mint batz

Professzor A 2007.08.30. 11:26:29

Valaki Szidalmazta a magyar kereskedelemt...neki írom!
A vevők baromságokat kérdeznek mindig, és mindig az kell nekik ami nincs.
Sport ruházati boltban dolgozom (foci kosár NHL NFL NBA...és még sorolhatnám) Nike és a Reebok...nem közöl semmit mikorra jön az árú így mit mondjunk a vevőnek? Ilyenkor van az hogy "majd jön, nem tudjuk" utánna meg érzem hogy hülyének néznek. Meg a kedvenceim a felsorolt kategóriák tökrében oylan dolgokat kérnek hogy sílift bérlet tartó, búvár szemüveg, vizilbadások úszó sityakja...jah és volt már bacc-papucs is vicc nélkül. nem ilyenkor van az hogy vevő szerint én vagyok hülye, szerintem meg ő.

Professzor A 2007.08.30. 11:27:55

Amúgy ez OFF, amit írtam, Practikeren meg nem vagyok meg lepődve Aki az IKEA-t koppintja sikeres a bútor áruház nem lehet! :D

báró Csekonics 2007.08.30. 11:39:54

vernarancs 2007.08.30. 11:04:51

Akkor az a kb. 1000nm hely, ahova Te meg én nem mehetünk be csak az overallosok a targoncával, az mi?
Kártyaszoba? Ezek szerint egyszerre tényleg csak egy-két raklapnyi estrich van egy barkácsáruházban? Ugyanígy csemperagasztó?
Lehet nem ugyanarról a barkácsáruházról beszélünk?

Narrátor (törölt) 2007.08.30. 11:47:25

Járj Baumaxba, hasonlóan kritikán aluli a kiszolgálás*, de legalábbb olcsóbb, mint a Praktiker.

* kivétel Szentendrei úti, ott elég normálisak

Ja, és a gyakori tévedés: Auchan és Tesco nem tart eladókat (kivétel műszaki osztály), mivel az önkiszolgáló bolt. :-)

Rav Antal 2007.08.30. 11:50:58

Namármost. Nekem is így akartak egyszer nem eladni egy szett fürdőszobai szennyestartó ládát.

Amikor a hetedik helyre küldtek el, akkor futottam egy gyors kört az áruházban, összeszedtem a következő dolgokat:

100-as szeg, kb. 80 db
egy nagyobbacska kalapács
két íróasztal
fűrész

Legott nekiálltam és egy helyre kis ravatalt mókoltam belőle.

Kérdezték, hogy mit csinálok.

Mondom ezen fogom anyátokat megbaszni, ha nem lesz itt 3 percen belöl a szennyestartó!

1:53 múlva elégedetten távoztam egy szennyestartóval, ajándék munkaruhákkal fel is töltötték, rendesen kiállított számlával, és még taxit is hívtak a saját költségükre.

Szóval tudnak, ha akarnak... A ravatal azóta is ott van, kérésre megtekinthető!

grafitmacska 2007.08.30. 11:56:21

A debreceni Praktikerben van egy rettentő érdekes megoldás. Ha felmész a mozgólépcsővel, kosárral, szétnézel és nem vettél semmit, nem mehetsz át a - biztonsági őrrel őriztetett - nyitott ajtón a MediaMarktba, mert az vészkijárat. De akkor mér van nyitva, ha nincs vész? És eladót ott sem találni, ha találok, akkor meg nem tud válaszolni a kérdésemre. De ez nemcsak a Praktikerre vonatkozik.

trolipotlo 2007.08.30. 11:58:16

(Professzor A: ha a vevő síliftbérlet-tartót kér, akkor vagy azt kell mondani, hogy van/nincs, vagy meg kell kérni a kedves vevőt, hogy írja körbe, mit is akar tképpen, hátha van vmi helyettesítő termék raktáron. Persze csak ha nem túl nagy a sor a boltban. Bocs, semmit nem "kell". Csak én így csinálnám, akár egy Batzpapucs-boltban.)

A praktikeres kártyás raktáros előtt pedig igencsak nagy karrier áll. Mögötte semmiképp.

Professzor A 2007.08.30. 12:11:53

Ez az eljárás...köszönöm.:) Csak a vevő nincsennek mindig tisztában azzal hogy éppen hol vannak. Igaz Sport bolt, de nekem nem jut eszembe hogy bemnejek egy vasedény boltba és számítógép házat kérjek mert az is fémből van címen.

Secnir 2007.08.30. 12:18:43

több gondom akadt T. hozzászólóval.
1. bútort VENNI?
ló*a**t. megtervezni, alkatrészként legyárta(t)ni, összerakni. kb 70%-al olcsóbb...
2. PRAKTIKERBEN?
ló**s*t. asztalosnál, az még méretre is csinálja. kb 50%-al olcsóbb...
3. reábaszás után VISSZAMENNI ÚJRA?
lóf***t. soha többet lábat nem betenni.
4. megírni a HOMÁRBAN? ha én hülye vagyok az elég ha nekem fáj, nem kürtölöm szerteszéjjel...

Kisgenyó 2007.08.30. 12:19:44

Figyeljetek már!!! Szerintem megkérhetnénk Ybl-t hogy esetleg lenne-e olyan kedves a 300nm-es házát kölcsönadni a Praktikernek raktározás céljából amig az USA-ban nézegeti a matracok alját. Anna meg raktárkezel...

getinaf 2007.08.30. 12:26:22

Professzor A!

De bizony, az úgy van, hogy az ember meglátja, hogy sport bolt, és arra gondol, hogy itt lehetnek sporttal kapcsolatos dolgok is.
No, jó síbérlettartóról még nem is hallottam, de azért búvárszemüveg, meg úszósapka az jogos.Vagy azokat Búvár-és Úszófelszerelés Bolt-ban kéne keresni?

Secnir 2007.08.30. 12:41:04

T. Professzor A:
A jó eladó ilyenkor azt mondja:
-Tisztelt uram! sajnos elfogyott mind, de nekem van egy használt, ötezerért féláron eladom.
Ezek után besétál az öltözőbe, leszed egy belépőkártyát az ott lógó ruhákról, kiszedi a belépőt, a tokot meg eladja zsebre.

titan 2007.08.30. 12:53:25

Hát ti semmit nem tudtok értékelni. Mint tudjuk a villamosok környezetbarát járművek, és úgy látszik már annyira, hogy ágakat is növesztenek, ezt lehet itt kapni. Mit nem lehet ezen érteni? :)

bumbuska 2007.08.30. 12:59:37

21.990 ft egy "broker" asztalert:
Hat te nem vagy sikeres ember...
Amugy meg tudod, hogy ennyi penzert hany lelegezteto gepet vehettel volna az afrikai ehezo kisgyerekeknek?
(thx az elozo post egyik kommentezojenek:D)

valuka · http://www.borkem.hu 2007.08.30. 13:02:41

A villamosság az nem 2 s-el írandó?

moderátor 2007.08.30. 13:02:58

Énekeljük együtt: Praktiker, mindenre van több ötl... kifogása!

hivatásos naplopó 2007.08.30. 13:13:18

Professzor A 2007.08.30. 12:11:53

es a sieles miota nem sport? igy valoban nagy siker lehet az a bolt.

off:

siberlet tartot meg az ember munkahelyi belepokartyahoz is hasznalja, szoval megeri tartani, viszik azt nyaron is.

Bástya elvtárs (törölt) 2007.08.30. 13:18:56

ProfesszorA -nak. Örülök, hogy előhoztad ezt a témát, is mert hirtelenjében el is feledkeztem róla.
Szóval a "majd jön, nem tudjuk" , "azért csak rózsaszínű férfikesztyű van, mert ez jött.", "tiszta pamutpólót már sehol sem gyártanak" jellegű dumák mindennaposak, mint anno az szocializmusban. Szemlátomást a kereskedőnek egyátalán nem érdeke, hogy azt a terméket forgalmazza, amit a vevők szeretnének, inkább abban ringatja magát, hogy azt rendeli, amitől a nagyker is csak szabadulni tud, aztán azt jól rásózza a vevőre. Korrekt üzletekben a kereskedő azt mondja, hogy most nincs raktáron, de a héten úgyis megy fel a központi raktárba, és hoz. Vagy megkér, hogy rendeljem meg, fizessek előleget, aztán 2 hét múva behozatja külföldről.
De nem. Azt mondja, hogy "Hej, de jól áll neked ez a rózsaszín kesztyű".

"sílift bérlet tartó, búvár szemüveg, vizilbadások úszó sityakja" - ezek sportboltban teljesen korrekt vásárlói kérések, nem tudom, hogy miért kell ezen kiakadni.

emzéperiksz 2007.08.30. 13:33:00

Bútort a bútorboltból vegyél, vazze. Az Ikeában 10 perc alatt megtalálnak mindent, próbáld ki.

Professzor A 2007.08.30. 13:43:22

Azért mert sportruházati bolt vagyunk és nem sportbolt...de amúgy tartunk kulcstartókat azt a szövetet ami nyakba aksztható...de az nem felet meg.

Na szóval mi inkább vagyunk egy Nike-ra hasinlító bolt, mint tegyük fel egy dekatlon. Szóval Nike Búvár pipáról még nem hallottam, meg béka talpról se. Igen ezeket vagy nagyobb sport áruházban, vagy Búvár boltban érdemes keresni. Mi Mezeket árulunk meg pólokat meg szerencsétlenlabdákat, ez mind jelzés képpen ott figyel a kirakatban, és nem Békaember van ott hanem egy Focista cuccba öltözött ember. Amúgy nektek nehéz a felfogásotok? vagy keveritek a szezont a fazonnal. Sportruházati bolt nem = sportszer boltal. Tanuljátok meg jól!
Amúgy én nekem semmi bajom a vevőkkel, meg a normális kérdésekkel, csak hülyéket nem bírom, meg a hülye kérdéseket. De dolgoznátok kereskedelemben és meg éreznétek a szelét akkor kiváncsi lennék a véleményetekre...na ennyit erről

pleasantry 2007.08.30. 13:44:39

kedves Adam, kerlek nyugtass meg, hogy 6 eves kisfiu vagy, azert tegezett mindenki a praktikerben.
vagy tenyleg ikeasodnak..

pleasantry 2007.08.30. 13:46:13

Professzor A, koszonjuk. es mi kerunk elnezest, hogy elunk.

Sikertelen Embör 2007.08.30. 13:47:51

-Luke, van erre Praktiker?
-Nem, erre csak Obi Van Kenobi...

Professzor A 2007.08.30. 13:50:42

Esküszöm vagy nekem van gondom a világ felfogásommal...vagy itt mindenki kötekszik. Beszélgesetek inkább a Praktikerről!!! NA!

bránermájszter 2007.08.30. 14:39:09

nem csak a világfelfogásoddal (azmegmilehet?) van baj.
Tanuljál meg jól helyesen írni született kereskedő:
"aksztható" >> akasztható
"felet" >> felelt
"Mezeket" >> mezeket
"jelzés képpen" >> jelzésképpen
"boltal" >> bolttal
"meg éreznétek" >> megéreznétek
"Beszélgesetek" >> beszélgessetek
na ennyit erről.
amugy kötekedni ősi román szokás ;)

kajakra 2007.08.30. 14:44:23

elsőnek a hentesnél kerestem a síbérlet-tartót, de mivel ott nem kaptam ezért egy sportboltban is próbálkoztam.

Bástya elvtárs (törölt) 2007.08.30. 14:55:17

Azért mert = Azért, mert
kulcstartókat azt = kulcstartókat, azt
vagyunk egy Nike-ra hasinlító bolt, = egy Nike-ra hasonlító bolt vagyunk,
meg béka talpról se = de béka talpról sem
sport áruházban, vagy = sportáruházban vagy

az első pár mondatról ennyit...

Egyébként pedig a kereskedők alapszabálya, ami magyarisztánban valahogy nem divat.

1. § - A vevőnek mindig igaza van.
2. § - Ha a vevőnek valamilyen okból kifolyólag mégsem lenne igaza, automatikusan az 1. § lép életbe.

Szóval a vevőt nem illik kioktatni, lehülyézni, nem szólunk neki vissza, udvariasan viselkedünk vele. Még akkor sem, ha a vevő bunkó, beszól stb...

bumbuska 2007.08.30. 15:05:37

OFF
gaborka
te dolgoztal mar a kereskedelemben?
Most nem azert, en voltam elado, nalam turelmesebbet es kedvesebbet nehezen talalni(most nem magam akarom fenyezni, nem egy vevo koszonte meg kedvessegem). Akarmilyen hulyet kerdezhetett, en kedvesen valaszoltam, max magamban kuncogtam egyet es mindig ajanlottam alternativat a mi boltunkbol vagy ajanlottam masik boltot.
Na de azert voltak sztorik, amikre kivancsi lennek te is mosolyogva valaszoltal-e volna-e:)
Pl. amikor 1-et fizet 2-t kap akcio farmerbol es megkerdezi, hogy a ketto farmer lehet-e kulonbozo meretu? Es kulonbozo fazon lehet-e? Nahat amikor ezt 5-odszor kerdezik meg egy nap...
Na meg volt ott olyan hisztis lany is, aki mikor kozoltem, hogy nagyon sajnalom, de az a fazon nincs a mereteben, kozolte hogy milyen szar valaszteka van ennek a koszos boltnak, miert is nem ment mashova. Na az ilyennel te mit csinalnal? (En konkretan inkabb utana atadtam ot a masik eladonak, hogy ne mondjak semmi csunyat es csak koszonnom kelljen neki mikor elmegy)
Hala istennek, azert a nagytobbseg nagyon kedves volt, nyilvan mert en is az voltam veluk.

bumbuska 2007.08.30. 15:08:18

nem gaborkanak cimezve, hanem: Bástya elvtárs 2007.08.30. 14:55:17

bumbuska 2007.08.30. 15:21:08

ja es persze ezzel nem azt akartam sugallni, hogy a praktikerben dolgozok viselkedese a helyes, es a professzort sem vedem. csak azert lassuk mar az erem masik oldalat is. na salynos mostmar befelyeztem, mert ilyen sok es hosszu kommenteket irni tuggyuk mijen szokas...

Bástya elvtárs (törölt) 2007.08.30. 15:27:12

bumbuska: Az 1-et fizet 2-őt kapnál lehet hogy én is megkérdezném.
A méretválaszték meg igazán az a téma, amitől véggép ki tudok akadni. A magyarisztánban dolgozó kereskedők szerint ebben az országban csak átlagos méretű emberkék élnek, ennek megfelelően kizárólag részükre kell ruhát készleten tartani. Aztán ha a kedves vevőre nem jó egyik ruha sem, akkor az varrjon magának.
És a ruhaboltokban lévő eladók 99,99%-ának halványlila elképzelése sincs, hogy a kedves vevőt miként kell lemérni, ránézésre milyen méretű ruha mehet rá stb. És természetesen a vevő tehet arról is, hogy rá nem jó az a méret, ami épp van...

Pár évvel ezelőtt egy német OTTO magazin mérettáblázatával a zsebemben indultam neki ruhát vadászni, aztán ha valamelyik ruhaeladó szentül állította, hogy az én vagyok torz, akkor megmutattam neki, hogy valójában konfekcióméretem van. :) De leszoktam róla, mert csak magamat fárasztottam.

Bástya elvtárs (törölt) 2007.08.30. 15:29:56

bumbuska: végülis sportboltokból szoktam ruházkodni, azokat a darabokat mintha rám öntötték volna...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.08.30. 15:33:12

Kedves bolti eladók/kereskedők!

Alkalmazottként dolgozol-e a boltban? Meg-e kapod-e a fizetésedet ha 3-al kevesebbet adsz-e el, vagy többet kapsz elesleg, ha 3-al többet?
Mert ha nem vagy érdekelt abban amit a bolt árul, szerintem tök mindegy mit kérdez a t. vevő... Valahogy csak elmegy a nap, nem? Tulajdonképp a műszaki kollégákat is le lehetne dekoratív pláza pichákra cserélni, ugysem tud senki érdemleges választ adni a kérdésre? Ne sértődjetek meg (az ősi Homár szokás (köszi Anna!)) de úgyis igazam van:)

Amúgy én Baumax vásárló vagyok: ha kell valami tudom hol a létra, raklapokat pakolok felmászom a Salgó polcrendszerre stb. eszembe sem jut eladót keresni, úgysem lenne senki aki ért hozzá. Sajnos csak pénztáros és biztonsági őr van, pedig az ő munkájukat is szívesen elvégezném ! :)))

Bástya elvtárs (törölt) 2007.08.30. 15:54:48

erre szoktam azt mondani, hogy nem elég nagy a munkanélküliség a kereskedelemben. Mert az lenne a normális, ha egy eladó bunkó, akkor azt elzavarnák a fenébe, hiszen akad 20 másik jelentkező aki még talán aznap tudna kezdeni...

Silent Bob 2007.08.30. 15:59:08

Egyszer torx csavarhúzót akartam venni a Praktikerben, amit természetesen egy üvegvitrinbe zárva tartanak, mintha valami ékszer lenne (kb 600 forint).
Az osztályon természetesen senki, az információs épphogy nem hülyézett le, mikor kértem, hogy mondja már be a hangosbemondón, hogy kérünk egy kollégát a csavarhúzó osztályra.
Nagy nehezen előkerült egy néni, már azt hittem megkapom a cavarhúzót, de nem, helyette megkért hogy diktáljam le neki a cimkén lévő számot, mert ő nem látja. Ezután kaptam egy cetlit, amit ha kifizetek a pénztárnál, akkor majd az információnál átvehetem a csavarhúzómat. Ekkor kb. 3/4 óránál tartottunk.
Miután fizettem és voltam szíves az információs pulthoz fáradni, kiderült, hogy a nyanya rosszul írta fel a számot, úgyhogy nem kaphatom meg a csavarhúzómat. Ekkor kissé felemeltem a hangerőt és közöltem, hogy büdösgyorsan adják ide, különben baj lesz, az adminisztrácoót meg majd elintézik egymás közt. Erről felvettünk egy A/4-es jegyzőkönyvet 3 pédányban és már távozhattam is. Kb. másfél órát vett igénybe a dolog...

alicecsodaorszagban 2007.08.30. 16:09:40

"...hány ilyet mondanak a híradóban is, pedig arról van szó, hogy Gizike utoljára varrógépet kezelt csak, mint legbonyolultabb gépet.) "

háááát báró Csekonics, Te nagyon hülye vagy:DDD. Ettől hullottak a könnyeim!!!!

kukacka 2007.08.30. 16:12:44

munkanélküliség = munkaerőhiány? Mióta?

Részeges Huligán 2007.08.30. 16:21:49

nem sikeres ember az aki a prktikerben dolgozik, ezt tapasztalatbol mondom bár én a Brico Storeban hullattam életem virágszirmait egy ideig, de gondolom egykutya a kettő.

ha hasonlo prbléma van, nem kell tökölni oda kell menni az info pulthoz és lehivatni a faosztály vezetőjét.

na persze akkor is a dolgozok huznák a rövidebbek, nem azok a karzati irodákban pöffeszkedő csöcsfejek.

egyáébként a faosztályon mindig probléma van, egyedül a faszállitás ami normális.

Rák Attantam 2007.08.30. 16:55:26

Egyszer (soxor!) barátnémmal voltunk neki nadrágot venni. Persze a kinézett boltban csak piszkafa-fazonú cuccok sorakoztak és azon gondolkodtunk éppen, hogy ha kisiskolás lányokra szánták ezeket a nadrágokat, akkor jól eltúlozták a hosszukat. Na mindegy. Rákérdeztünk, hátha van itt cucc emberre is:
-Ilyen és ilyen női farmernadrág kellene.
-Tessék.
-Nem jó, mert kicsi a feneke meg szűk a combja. Meg a hossza is sok. Szóval marhára nem jó. :)
-Akkor itt van ez.
-Dettó, csak sötétebb a színe.
-Nem, nem csak próbálja fel a hölgy!
Próbálja. Nem jó. (Viszont ezek szerint a szemünk jó, úgyhogy örülünk! :)
-Akkor ez.
-Szintén gyerekméret. (Közben kimentem és megnéztem a kirakatot, hogy tényleg nem egy gyerekruházati boltban vagyunk-e? Nem.)
-De, de csak próbálja fel!
-Hölgy nem próbál, mert sírvafakad, hogy nem kap magára normális cuccot, holott még csak nem is mondanám molettnek sem.
-Akkor ez.
-Aha! Ez szoknya. Nekünk nadrág kell. Annak két lyukas csöve van lefelé, ennek meg csak egy.
-Akkor ez... akkor ez... (mondja egyre flegmábban és unottabban az eladóhölgy)
-...is kicsi. (mondom én meg bnőm)
Ez ment még pár percig utána meguntam meg és rámutattam az eladó 2x 12 kilós medicinlabdányi, kisebbfajta lovakat megszégyenítő seggszerkezetén feszülő, amúgy baba kinézetű farmerre:
-Mi ilyen óriási méretűt keresünk, csak picit azért kisebbet... Mondja, ezt hol vette? :)
A hölgy elpirult, há-há-hápogott egy sort majd azt mondta elhaló hangon, hogy "nem itt".
Kösz. 29 perc után csak kiderül az igazság. :)

Egyébként nagy nehezen lett gatyó, de tényleg nem ott. :)

Tehát a kérdésem az eladókhoz: a faxé kell tukmálni a LÁTHATÓAN nem jó (pl. méretileg) cuccokat? Ráadásul úgy, hogy tudják, a büdös életben nem fogunk náluk megfelelő darabot találni még a raktár legeldugottabb szegletében sem. De azért ajánlgatja.
Oké, kedves akar lenni, vagy legalábbis betanulta, hogy tukmálni-tukmálni-tukmálni! Csak ezzel időt rabol. A sajátját, meg mellékesen a miénket.
Ha nincs, nincs, megyünk máshová. Ha meg annyira meg akar tartani minket, mint vevőt, akkor mittomén vegyen méretet, ígérje, hogy beszerzi stb. De az már macera neki is, nekünk is.

kalinka 2007.08.30. 17:47:27

Eladói magatartás klasszikusa: bementem a fürdőruha szaküzletbe (lehet, hogy csak fehérnemű bolt volt, de tartottak fürdőruhát is). Tök átlagos nő vagyok, még csak molett sem, de nem is piszkafa. Párbeszéd:
-Jó napot kívánok, kétrészes fürdőruhát szeretnék. (Visszaköszönni luxus...)
-EKKORA MÉRETBEN???? Talán előnyösebb lenne az egyrészes.
Hát inkább nem minősítettem az eladói magatartást, csak kifordultam a boltból, Önnek is további kellemes napot kívánva.
Dolgoztam kereskedelemben jó darabig, hát engem két lábbal rúgtak volna ki ilyen viselkedésért... És ha a kérdésre nem tudok válaszolni, akkor kevésbé ciki bevallani, mint mellébeszélni. Megkérdeztem a kollégát, akárkit, akit csak tudtam és ha utána se tudtam a választ, akkor sűrű elnézéskérés közepette elmondtam, hogy erre sajnos nem tudok választ adni. Ezért még soha nem ment el vásárló és egy se küldött el melegebb éghajlatra. Egyébként valóban vannak idióta vevők is. Egyik oldal sem tökéletes... :-)

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2007.08.30. 18:24:48

Én ugyanezt játszottam végig egy másik Praktikerben egy táblat plexit keresvén.
Egyik osztályról a másikra küldtek, ahol aztán senki nem volt, mire végre előkerült egy eladó, az visszaküldött oda, ahonnan jöttem (nem, nem anyámba), aztán már onnan is eltűnt mindenki. Persze senki sem tud semmit sem, pláne a raktárkészletet megnézni, találtam az építőanyag részlegen egy eladót, aki azt mondta, nem tudja, hogyan kell lekérdezni az készletet a számítógépből, mert azt mindig a kollega szokta kezelni, persze a kollega "biztos WC-n van", vagy ami valőszínűbb, hogy be sem jött dolgozni, vagy sok volt már neki az a 2 óra munka aznapra és hazalépett.
Szerencsére, egy raktáros, akibe szorult egy cseppnyi kereskedői véna - vagy csak megszánt 40 perc ide-oda rohangálás után - fél perc előkerítette a cumót.
Más "nagy bótban" is hasonló a helyzet, ez ősi motiválatlan eladói szokás-e vagy román-e? Vagy Anna-e?

Más: félve kérdezem a barátságos eladótól, aki már unta, hogy ötödszor kérdeznek rá az "1-et fizet, 2-t kap" akció részleteire, hogy nem lett volna egyszerűbb kiírni szépen 72-es ariallal, hogy "az akció keretében két különböző fazonú és méretű gatyó is választható, de akár két ugyanolyat is vehet a kedves vevő", mint állandóan elszajkózni ugyanazt?

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2007.08.30. 18:36:22

"nadrág, annak két lyukas csöve van lefelé"

ezt, bmeg Rák, felírom :))

A méhig berántott vetélőnadrágot én sem díjazom, mert olyan lehámozni a nőről, mint amikor a cupákos Diákcsemegérő húzod lefelé a héját. Még jó, hogy Pináné inkább a szoknyákat preferálja, az több szempontból is praktikusabb. Nem mellékesen, Anna azt hord.

jesszumpepi (törölt) 2007.08.30. 19:34:10

Én már rég rájöttem a magyarázatra:a kereskedelemben dolgozókat egy külön gyárban,mesterségesen tenyésztik,lombikokban.Mint Huxley-nál a Szép új világban.
Csak valaki qrvára elszúrta a gyártási folyamatot.

renugard 2007.08.30. 20:21:09

Én csak egyet nem értek: miért az információnál kérdezte meg hogy hol találja az asztalt és miért nem az árukiadónál, ami (amint az a neve is mutatja) az áru kiadására szakosodott egység az áruházon belül.

"- Miért nem veszi át az árukiadó osztályon az asztalt?
- Miért ott venném át, ha egyszer ideküldtek?
- Hát mi az árukiadó osztályra szoktuk ezeket vinni, menjen le a földszintre.
- De lent az információn a hölgy ide fel küldött."

Ez a párbeszéd önmagáért beszél.
Mi a faszt keresett az információn????

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.30. 20:29:41

az eladok tenyleg azt hiszik otthon, mi vagyunk ertuk es egy nagy nyug vagyunk, es mi a faxnak vannak kivansagaink a penzunkeret es a legjobb lenne ha senki be sem menne a boltjukba
persze akkor bezarnanak, de ennyi eszre nem tellik
kivetelnek tisztelet es Palkovicsnenak

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.30. 20:30:51

ja es vizilabdasapka, az siman lehetne attol, hogy a kirakatban Totti van feloltoztetve
siberlettarto meg evidens

bumbuska 2007.08.30. 20:51:04

Na jolvan, akkor valaszolok egy-kettot.
Nalunk a noi merettel az xxs-tol az xl-ig vannak meretek, van, hogy xxl-ig. A meretsor van, hogy hianyos, hala istennek, mert eladtam. Masnapra, vagy nagyon maximum 1 heten belul mindig megvan a potlas. El is szoktam mondani, hogy ha gondolja, nezzen be ekkor meg ekkor, mert lehet, hogy van raktaron (azt en nem tudhatom, mert oda csak az uzletvezeto jar be, es ha nem tul surgos, akkor csak 7vegen potol). Az uzletvezeto azt is el szokta mondani mindig, hogy mi nincs raktaron sem. Akkor mondani szoktam volt, hogy ne szamitson ra, nem is lesz. (pl mert 1 honapja megvan a termek es azota elfogytak a meretek) Na ennyit errol. Ja meg annyit, hogy nem igazan szerettem, ha nem tudja a sajat meretet. Persze nagyjabol meg tudom mondani szemre, hanyasat hord (alt magamhoz viszonyitottam), de ha tevedek 1 szamot, ne ugass mar le, jo? Amugyis sosem ertettem, mi az hogy nem tudod a sajat mereted??? Hat bazz, csak vettel mar ezelott is ruhat, csak emlekszel ra, hanyas, vagy megnezed a cimkejet. Mellesleg en mindig elmondtam, h ha esetleg meretproblema van, csak szoljon ki a fulkebol es adom is a kisebbet/nagyobbat.
Megint mas. En meglehetosen osztokelve voltam, hogy dolgozzak rendesen, mivel forgalom utan jutalekot kaptam. Az mas kerdes, hogy rugtak ki kollegat, mert szar forgalmakat csinalt, nyilvan ot meg ez sem osztokelte.
Ja igen es en vhogy olyan termeszet vagyok, h ha nem is forgalom utani jutalekos rendszerben lettem volna, akkor sem viselkedtem volna soha paraszt/bunko/flegma/serto modon.
Bar termeszetesen en is futottam mar bele faszkalap eladoba, szal teljesen megertem, hogy altalnositotok, de azert van kivetel:)

bumbuska 2007.08.30. 20:53:53

Ja, Pinacsaba: Ne haragudj, de megmondanad mi abban a plane, hogy csak ket ugyanolyan fazonu es meretu nadragot vehetsz??? Mert ez nekem eszembe nem jutna.
Foleg mikor ki van rakva 20 fazon. Mer ha egy lenne, akkor az lenne nyilvanvalo hogy abbol veszel 2-t. De igy:D:D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.30. 21:02:10

"nezzen be ekkor meg ekkor, mert lehet, hogy van raktaron (azt en nem tudhatom, mert oda csak az uzletvezeto jar be, es ha nem tul surgos, akkor csak 7vegen potol)"
az egesz tetszik, de ez a legjobban:)
LOL
gyere be jovo heten mert az uzletvezeto csak hetvegen potol
megalol

bumbuska 2007.08.30. 21:12:53

Hat bazdmeg. Ha nem surgos. Nem tudom, te kioktatnad-e a fonokod-e hogy mit hogy kellene-e csinalni teszerinted-e. En is lattam, mi mukodik hulyen, de szerintem a fonokok nem dijazzak, ha alkalmazott belemagyaraz a megszokott dolgaikba. Mert az nyilvan osi roman szokas.
Akinek surgos, annak elkertem a telszamat es masnap megy az sms. De most ha csak nezelodik, meg nem is biztos hogy kell meg ilyenek, akkor nem nyaggattom a fonokot, mert lebasz.

bumbuska 2007.08.30. 21:20:42

De amugy aki nem latja at ezt az egeszet, annak kar belemagyarazni, mert furcsa elkepzeleseitek vannak.
Mindig legyen minden meret, ha lehet rogton, mert te masnap mar nem tudsz befaradni erte, mer az keso. Persze, kifogyhatatlan polcok vannak.
Ja, az elado meg szemmel vegye le a cm pontos mereted, mert te nem tudod (egy-egy meret kozott max 2 cm a kulonbseg-nagy hiba ennyit tevedni, mi?)
Ezen kivul, ha o kedves, de te azert bunko vagy vele, mert epp nincs rad valo/neked tetszo, vagy csk ugy, azert meg ezek utan is mosolyogjon rad oszinten.
De igazabol nektek semmi se jo. Vagy hulye flegma, vagy Rak szerint tulbuzgo, mert ajanl mast. Hat eskuszom ti alomvilagban eltek:D

Bástya elvtárs (törölt) 2007.08.30. 21:53:37

bumbuska: már ne haragudj, de miért akadsz ki azon, ha egy vevő nem tudja a méretét? Mivel Magyarisztánban egyetlenegy boltban sincs kitéve mérettáblázat, illetve a konfekció osztályon dolgozó eladónők kivétel nélkül képzetlenek, ezért akinek picit is nem szokványos a mérete, az nem fogja tudni. És amikor egy ilyen embernek ruhát választ a csaj, akkor mindig elköveti azt a hibát, hogy a férfi testméreteit saját magához próbálja arányítani. A másik fatális hiba, hogy az alapján választ, hogy megszokta, hogy ilyen kinézetű ipse általában ezt szokta vinni. Aztán amikor egy nem szokványos kinézetű ember lép be, akkor gondban van.

De akkor sem jár az ember jobban, ha tudja a méreteit. Tudod, van, hogy visszaszólnak "az neked nem lesz jó..." (magyarán a vevő hülye, és rosszul tudja a saját méretét). Vagy kioktat, hogy hiába nézegetem rajta a méreteket, ezek a ruhák 3 számmal nagyobbak, vagy kisebbek, mint amik rá vannak írva.

Persze vannak rendesebb eladók is, akik már jól ismerik a dörgést, és elárulják a titkot, hogy ingeknél ne csak a nyakbőséget nézzem, hanem a testmagasságot is, persze azt is tudja, hogy ezt a 2 számot sokszor "lefelejtik" az ingekről. De az ilyen tapasztalt eladónők ritkák mint a fehér holló.

Bástya elvtárs (törölt) 2007.08.30. 22:01:07

bumbuska: már ne haragudj, de miért akadsz ki azon, ha egy vevő nem tudja a méretét? Mivel Magyarisztánban egyetlenegy boltban sincs kitéve mérettáblázat, illetve a konfekció osztályon dolgozó eladónők kivétel nélkül képzetlenek, ezért akinek picit is nem szokványos a mérete, az nem fogja tudni. És amikor egy ilyen embernek ruhát választ a csaj, akkor mindig elköveti azt a hibát, hogy a férfi testméreteit saját magához próbálja arányítani. A másik fatális hiba, hogy az alapján választ, hogy megszokta, hogy ilyen kinézetű ipse általában ezt szokta vinni. Aztán amikor egy nem szokványos kinézetű ember lép be, akkor gondban van.

De akkor sem jár az ember jobban, ha tudja a méreteit. Tudod, van, hogy visszaszólnak "az neked nem lesz jó..." (magyarán a vevő hülye, és rosszul tudja a saját méretét). Vagy kioktat, hogy hiába nézegetem rajta a méreteket, ezek a ruhák 3 számmal nagyobbak, vagy kisebbek, mint amik rá vannak írva.

Persze vannak rendesebb eladók is, akik már jól ismerik a dörgést, és elárulják a titkot, hogy ingeknél ne csak a nyakbőséget nézzem, hanem a testmagasságot is, persze azt is tudja, hogy ezt a 2 számot sokszor "lefelejtik" az ingekről. De az ilyen tapasztalt eladónők ritkák mint a fehér holló.

bumbuska 2007.08.30. 22:10:29

Bástya elvtárs
"A másik fatális hiba, hogy az alapján választ, hogy megszokta, hogy ilyen kinézetű ipse általában ezt szokta vinni. Aztán amikor egy nem szokványos kinézetű ember lép be, akkor gondban van."
Es ezt szerinted hogyan lehet kivedeni? Hogy tanulja meg az a szerencsetlen elado, hogy kire hanyas ruha valo? Ez rutin kerdese, nem lehet megtanitani.
Nem szokvanyos ipse lep be? Mondj egy peldat kerlek, mire gondolsz:)
Amugy nem kotozkodni akarok, mert orulok, hogy egesz ertelmesen vitazunk:)
De elmondom, hogy en pl tudom a meretem. Nem nagy cucc, az osszes nadragom ugyanakkora:) Persze egy csomo fele meretezes letezik, de az elado azert is van, hogy ezt tudja. Az enyem - farmerben - 34=26=xs=uk6. Namarmost ha ebbol legalabb egyet megjegyzel, az elado (jo esetben) tudni fogja, akkor is, ha az a marka epp nem a szerint van meretezve, amit te megjegyeztel. Es nem ertem, miert bonyolultabb megjegyezni egy nem szokvanyos meretet, pl az xxs-est, azaz a leheto legkisebbet, mint az atlag m-est.

bumbuska 2007.08.30. 22:15:05

Ja es nem csak azota tudom a meretem, miota elado vagyok, elotte is tudtam:D

Amugy meg ez egy tok kinos kerdes is tud lenni, marmint hogy megkerdik az eladot, hogy szte hanyas jo ra. Mert ha veletlen kicsit moletebb az illeto, semmikepp nem akarnam megbantani, igy mindig eggyel kisebb meretet mondtam, egy atlag meretet, nem egy xl-est mondjuk. Ugyis tudtam, hogy nem lesz ra jo es keszitettem is a nagyobbat, de megis jo erzes volt neki, hogy en karcsubbnak neztem. Persze aki ugy jott be, hogy adjam a legnagyobb meretet, arra nem kezdtem el 2 szammal kisebbet tukmalni.

Cocu 2007.08.30. 22:26:13

IKEA ugyanez:

Budaörsön csak a kiállított ágy van, raktáron nincs. Másnap hívom az Örs vezér térit: ott van, egy darab. Személyautóval nem szállítható, így szállítóautót szervezünk, és még indulás előtt még egyszer telefonon ellenőriztem: még mindig megvan. Odamegyünk, nézik a rencert, 1 db, stimmel. Telefonál a hölgy a raktárba, raktáros közli, hogy nincs. Hölgy zavarban van, nem tudja, melyik oldalra álljon, próbálkozik a raktárossal, hogy de hát a rencerben... majd közli velünk, hogy sajnos ami a raktárban van, az az 1 db, az hibás... Ugorjunk az időben, mert pár hét múlva jött szállítmány, és megvettük az ágyat.

Matrac is kéne. Nincs. Ugorjunk megint, mert egyszer csak pozitív választ kaptunk telefonon. Megyünk megvenni: nincs. De, mondom hogyne lenne már, eddig vártuk, és tegnap szállítottak belőle x (nem emléxem, de egyébként nem túl sok) darabot. OK, van, de nem tudják odaadni, mert amit kiraktak, az elfogyott, és ami van, nem tudják kivenni a raktárból. Mert targoncával kell, és azt csak zárás után lehet (??). OK, akkor mikor lesz kiszedve a raktárból? Holnap délelőtt. Holnap délelőtt nem tudunk jönni, mert dolgozunk. Jönnénk munka után, félretennének egyet, hogy ne fölöslegesen jöjjünk? Nem. Ha most kifizetjük?? Nem lehet. "Jöjjenek holnap délelőtt" - ez olyan 3-4-szer elhangzott. Kértük a műszakvezetőt, innen sima volt minden: elnézést kért, hogy nem tudnak kiszolgálni, és ingyen kiszállították az ígért napon, a megbeszélt időben.

Az ágyhoz pár csavar selejtes volt (és persze darabra a szükséges mennyiség van csomagolva), beszereztük. Selejtes volt egy léc (ronda, más színű, és szálkás), közölték, hogy nem tudják mikor, talán 6 hét múlva tudják cserélni. Beraktuk a legkevésbé látható helyre...

Bástya elvtárs (törölt) 2007.08.30. 22:38:46

bambuska: 26 os farmernél egyébként könnyű a helyzet, mert abból nincs férfiméret. 28-as farmerből már van, ez jó rám. De ugye 28-asból van 3 különböző lábszárhossz, 28/28, 28/30, 28/32, létezik férfi, női, és uniszex fazon. Ja és persze van még regulár fitt.
Mondjuk az itthoni boltban egyszerűbb, mert van a 28/30 és a 28/32 ezek női méretek, de a 28/30 ból van uniszex ez jó rám, bár nem áll mindig jól. Ideális a 28/28-as, de ilyet 10 évente kapok...

Vladimir Harkonnen 2007.08.30. 22:45:24

Én egyszer a Lágymányosi hídnál lévő OBI-ban kerestem valamit, és megszólítottam az egyik OBI egyenruhás emberkét aki pakolgatta az árut. Csodák csodájára az ember egy szót sem tudott magyarul, de legalább folyékonyan beszélt németül! Így szót nem értve otthagytam őket, és kifelé menet megkérdeztem az információs hölgyet: mi történt? Közölte, hogy az ürge valami német cserediák/vendégmunkás vagy mi.
Na jó de itt kóricál az eladótérben magyartudás nélkül, tőlem meg elvárják kint, hogy beszéljem a nyelvüket, ha ott akarok dolgozni!

Vladimir Harkonnen 2007.08.30. 22:45:29

Én egyszer a Lágymányosi hídnál lévő OBI-ban kerestem valamit, és megszólítottam az egyik OBI egyenruhás emberkét aki pakolgatta az árut. Csodák csodájára az ember egy szót sem tudott magyarul, de legalább folyékonyan beszélt németül! Így szót nem értve otthagytam őket, és kifelé menet megkérdeztem az információs hölgyet: mi történt? Közölte, hogy az ürge valami német cserediák/vendégmunkás vagy mi.
Na jó de itt kóricál az eladótérben magyartudás nélkül, tőlem meg elvárják kint, hogy beszéljem a nyelvüket, ha ott akarok dolgozni!

Vladimir Harkonnen 2007.08.30. 22:45:30

Én egyszer a Lágymányosi hídnál lévő OBI-ban kerestem valamit, és megszólítottam az egyik OBI egyenruhás emberkét aki pakolgatta az árut. Csodák csodájára az ember egy szót sem tudott magyarul, de legalább folyékonyan beszélt németül! Így szót nem értve otthagytam őket, és kifelé menet megkérdeztem az információs hölgyet: mi történt? Közölte, hogy az ürge valami német cserediák/vendégmunkás vagy mi.
Na jó de itt kóricál az eladótérben magyartudás nélkül, tőlem meg elvárják kint, hogy beszéljem a nyelvüket, ha ott akarok dolgozni!

Kisgenyó 2007.08.30. 23:07:18

A legundorítóbb amikor látványosan 3 szőke pipi beszélget a tegnapi műkörmösről, észre sem veszik hogy bekúsztál az üzletbe dombornyomott kártyával. Ha netán mégis, a nyomodban mászkál nehogy lopjál. Tudod az ilyeneket baccpapuccsal verném szájba! És akasztanék a nyakukba inkalos bilétát. Menjen az ilyen helyekre vásárolni a harapós ló!

heuréka 2007.08.30. 23:10:28

El vagytok ti tévedve. Szidjátok itt az eladókat, de eszetekbe sem jut, hogy a fejétől bűzlik a hal? Mert a munkakörülményeket a vezetőség találta ki.Nézzük:az eladók 12 órát talponállnak,székek nincsenek,(ebből 2xfél óra a szünet, akkor lehet leülni.)Cipekednek,légtornász bemutatót tartanak biztonsági öv nélkül,intézkednek,árut keresnek, (hiszen, ha a kolléga elpakolta, meg kell keresni), az áru tárolására nincs technológia.Illetve van:minél gyorsabban el kell rakni, Rendelnek,visszáruznak,akciót készítenek elő, adminisztrálnak, stb.Az egész rendszer szervezetlensége náluk csapódik le. Mindezt térben sok-sok négyzetméteren, de időben egyszerre kell csinálniuk csökkentett létszámmal. Mindent meg kell csinálni, ami egy boltban előfordulhat. Közben vevőorientáltaknak kell lenniük, de ha jó eladók akkor gáz van, mert nem jó dolgozók.Az eladás nem számít munkának,egy eladó esetében.Ugyanis praktikeréknál ez két külön fogalom!!! Különösen előny, ha szakképesítésük sem az adott osztályon lévő áruféleséghez, sem a kereskedelemhez nem köthető, mert akkor még vezetők is lehetnek.Ösztönzés az van, a haverok jutalmat, és magasabb prémiumot kapnak. Apropó prémium. A vevők csak a vége felé vannak az egyéni prémiumértékelésnek, s az áruház vezetősége akkor is levonhat a kitűzött összegből, ha az illető végighajtotta azt az évet,amikor a gazd.eredmények a legjobban alakultak....

blackthorne 2007.08.30. 23:19:24

szerintem csak nincs elég fantáziánk az áruházhoz ("mindenre van több ötlete" - még a tárolásra is). a villamoság a sor neve, ahol a bútorokat tartják, a fürdőszoba-berendezés a troliágban van. ők már nem adhatnak fantázianeveket?!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.30. 23:22:03

bambuska
en nem tudtam, hogy szigoruan titkos atom fejes raketat arultok meretre, mert akkor ertm, hogy csak a capo de tutti capi mehet a raktarba
es akkor en is varok egy napot
de ha sima batz papucsot akarok, es ott figyel a raktarban 43-as meret, de a fonopk majd csak hetvegen hozza ki, mert nem surgos, akkor szaggasd le a raktarajtot

dezsöatya 2007.08.30. 23:58:48

A székesfehérvári Praktikerről viszont kellemes élményem van: Spéci dekorú laminált parkettáról kiderült, hogy csak két köteg van az üzletben. Az osztályvezető megkért, hogy ha van fél órám, nézzek körül az áruházban, addig egy külső raktárból behozatja. És fél óra múlva ott is volt mind a kilenc köteg! Köszönet érte! Sztem emberi hozzáálláson múlik, nem a "Praktikeren", úgy általában...
(tudom, Praktikert dícsérni ősi.... )

heuréka 2007.08.31. 02:58:16

Azt hiszitek, hogy a vevő a király? Ez csak parasztvakítás. A praktikerben, ha jó eladó valaki, akkor rossz dolgozó. Mert az eladást a vezetők nem tekintik munkának, (no persze pont az ellenkezőjét állítják a vásárlók előtt!) az egyéni prémiumfeltételekben a vevőorientáció majdnem az utolsó… ..

11 órás talpalás, leülni egy pillanatra sem szabad, (+ 2xfél óra a szünet, akkor lehet leülni légkondicionált helyiségben). Az eladó köteles minden munkát elvégezni, ami felmerül, azonnal !!! Légtornász bemutató biztonsági öv nélkül, árucipelés/vonszolás a földön és kb.4 méter magasban, keresés, kutatás. Az egyetlen módszer az áru raktározására: az eladótérben való seccperc alatti elpakolás, aki gyorsabb az a menő. Ja, hogy hova és hogyan teszi el a már-már kezelhetetlen mennyiségű árut, kit érdekel?
Az eladó továbbá a fellette lévő magasabb beosztású munkavállalók által elkövetett szervezetlenség következményeit megoldja zokszó nélkül, rendel, adminisztrál, tárgyal, ügyintéz, diszpécserkedik, stb., ugrik minden szóra. Eltűri, ha beszólnak neki. A szakmai és kereskedelmi szakirányú végzettség hiánya, előny a sárgapólós vezetői posztok elnyerésénél.

Az eladótérben hatalmas területen, csökkentett létszámban kell egyszerre jelen lennie, s azonos időben többféle munkát elvégeznie. Ebben sokszor akadályozzák a vevők, s ez nagy baj, mert a vezetők az előzetesen írásban kitűzött prémiumból levonnak attól is, aki szorgalmasan, hiba nélkül végigdolgozta azt az évet, ami alatt a nyilvánosságra hozott szenzációs szuper gazdasági eredmények születtek. A rabszolgáknak egyre kevesebb a jövedelmük minél jobban megy a bolt, hiszen még a kafeteria keretet is alapfizetés alapján határozták meg.

Ha az eladó munkakörben tevékenykedő munkatárs túl sok időt vacakol a vásárlókkal, mert történetesen ért azokhoz az árucikkekhez, amiket el kéne adnia, tuti, hogy vesztes lesz, pl. ha a hónap dolgozója című pofapénzt osztják. Alapfizetés a béka segge alatt, fizetésemelés 3-4 ezer.br/hó évente, dolgozni pedig akkor is kell, ha kevesebb vásárló jön be az áruházba. Egyébként tökmindegy, ki milyen erőbedobással hajt, a szimpiség a fő.

Ezért a csókosok sokszor jót mulatnak azokon a lelkiismeretes hülye gürizőkön, akiknek a jövedelme nagyobb mértékben csökken, mint amit a kormány elvesz a
munkavállalóktól. Ez az "ösztönzés" magasiskolája, a csapatmunka szétverése, multimódra.

Cselédsors ez nemcsak tanulatlanoknak, hanem nagyon sok jobbsorsra érdemes, intelligens embernek is…..

heuréka 2007.08.31. 03:06:56

Bocs, hogy kétszer írtam le amit akartam, azt hittem az első elszállt. Na csá, megyek aludni, mert holnap leszédülök a magasból,hárklis leszek a vevőkkel,pedig ma egész nap pihikéltem.

bumbuska 2007.08.31. 06:33:07

hagyma:)
Hidd el, neha legszivesebben ezt tettem volna:)
Amugy nem vagyunk egy nagy butik, de az orszagban 4, egymastol tavol eso bolt van. Namarmost a 4 butikra jut egy kisfonok, aki allandoan ingazik es ezert van, hogy en kb hetente 1x latom-amikor is pl potolja a keszletet. Jo, mi? Es nekem a raktarba nincs bejaras. Es ezert halvany lila gozom sincs arrol sem, hogy mi van a raktarban es mi nincs. Kaosz:)

Höbörgö 2007.08.31. 08:11:47

Én már leszoktam a Praktiker áruházakról.
Ahányban jártam eddig, mindebhol azzal a jelenséggel találkoztam, hogy a pénztáraknál feltorlódott sor annál lassabban megy, minél több pénztáros csinál úgy mintha dolgozna.
Dolgozót, árut megtalálni nem nagyon lehet, ha mégis, akkor a dolgozó nem tud semmit, az áru meg problémás.
Jó cég.

Bástya elvtárs (törölt) 2007.08.31. 08:49:19

bumbuska: most olvastam el az egyik postodat, hát ha így gondolod amit írsz, akkor most cseréljünk. :) Írtad a méreteidet, ennek megfelelően kreálok neked egy sztorit.

Bejössz hozzám mellényt vásárolni, mert megláttál egy neked tetszőt:

www.otto.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Otto-OttoDe-Site/de_DE/-/EUR/OV_DisplayProductInformation-Start;sid=LfqhgbXmPfyUgfMxn_CBQ-C259dHOgFUpBaHPAJ3f-UEz1GTq9oK7bg-t-g8Zw==?BundlePage=23&CategoryName=sh1458609&dynPageSize=20&ListSize=20&isMorePage=true&ls=0&ProductID=xU1_AAABdoMAAAEUfkhNPIxy&ProductPage=1

Aztán amikor kiderül, hogy ja neked 34-es kellene (de inkább 32-es), akkor megemlítem, hogy 34-es nél kisebb nem létezik. Aztán amikor te mondod, hogy de te tudod, hogy van, akkor mondom hogy jó, megkérdezem a kolléganőmet, és bocsánatot kérek tőled, hogy én még csak 2 éve dolgozom itt, és ezalatt még senki sem keresett 32-eset.

Na aztán negyed órás küzdelem után nagy nehezen előkeritek neked egy 32-eset:

www.otto.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Otto-OttoDe-Site/de_DE/-/EUR/OV_DisplayProductInformation-Start;sid=LfqhgbXmPfyUgfMxn_CBQ-C259dHOgFUpBaHPAJ3f-UEz1GTq9oK7bg-t-g8Zw==?BundlePage=16&CategoryName=sh1458609&dynPageSize=20&ListSize=20&isMorePage=true&ls=0&ProductID=rQt_AAAB_gAAAAEUEn9NPIxy&ProductPage=0

Te persze nagy örömmel bemész a próbafülkébe, és felpróbálod, de azt tapasztalod, hogy ez is nagy rád. Ha összehasonlítod a 2 nénit, látni fogod, hogy a 2. tuti nagy lesz rád, hiába 32-es, de ha az első 34-es nem lenne nagyobbra szabva, akkor azt megvennéd.

Aztán persze visszaviszed, és szólsz nekem, hogy kerestessem elő veled az összes 32-es darabot ami a boltban fellelhető, én meg leküldöm az egyik gyakornokot a pincébe, hogy keresgéljen, hátha porosodik egy darab valahol.

Aztán ez idő alatt a kollégámmal arról beszélni, hogy a múlt héten láttam egy weboldalt, amelyiken mellnövelő rágógumit hirdetnek, aztán ezt a témát tárgyaljuk negyed órán keresztül amíg visszatér a gyakornok a pincéből, persze üres kézzel.

Én pedig aztán széttárt karokkal odafordulok hozzád, hogy sajnos nincs.

Szóval Magyarisztánban ez így megy.

Tőlünk kultúrált országban ilyen szituban a kereskedő a "34-es, de inkább 32-es..." hallattán rögtön elnézést kér tőled azért, hogy ami a kezében van, azt most nem tudja neked mutatni, mert a legutóbbi szállítmány hibás volt, ezért egy részét vissza kellett küldeni. Aztán udvariasan megkér téged, hogy fáradj be a boltba jövő héten, addigra biztosan megérkezik. Az eladó pedig ez idő alatt körbekérdezi a szállítóit, hogy kinek van egy ilyen mellénye. Vagy szól a beosztottjának, hogy szerezzen egyet, ha kell a föld alól is, de hétfőre itt legyen a boltban. Ha pedig az eladó érzi, hogy ez a mellény ügy tényleg egy mission impossible, akkor azt mondja, hogy van egy 32-esünk, de az szerinte neked nem fog jól állni, és helyette mutat neked valami szép blúzt, amit te boldogan megveszel.

EÖ (törölt) 2007.08.31. 08:50:45

én salynos eccer ugyanigy lyártam, mint a levélíró, de nekem a praktiker előtt várakozó tehertaxiból a hondások eltarhálták a benzint. sőt az egyik alytó is hilyányzott, lehet hogy egy baccpapuccsal lefeszítették, de az is lehet, hogy eccerűen letépték. a csimoták szemében nem voltam sikeres ember...

Bástya elvtárs (törölt) 2007.08.31. 09:12:11

bambuska: persze még futhatunk a boltban egy-két kört. Felvilágosítalak téged, hogy a 32-es meg a 34-es is kamasz méret, és hozzáfűzöm, hogy nem is értem, hogy te mért keresel ilyet kis méretet a felnőtt ruha osztályon, aztán megmutatom neked, hogy merre találod a lányka ruhákat...

A megmérésről pedig: Ha kicsit molett az illető, akkor úgysem fogod látni, hogy mekkora a mérete, sőt ő sem fogja tudni. Mert elég valószínű, hogy azért jött be a boltba, mert a jelenlegi ruhát vagy kihízta, vagy leadott pár kilót. Ergó, fogod a cm-edet, és megméred az vevő derekát. Aztán leolvasod, hogy pl. 32'' , akkor leveszel neki egy 32/34 -eset vagy egy 32/36-osat attól függően, hogy milyen magas az illető. Ha pedig látod, hogy az embernek aránytalanul hosszú a törzse, és rövid a lába, akkor egy 32-es nek megfelelő regular fitt-et. Európában ez ugyanis így megy.

grafitmacska 2007.08.31. 10:44:06

Egyébként a fent olvasott kommentekből az derül ki számomra, hogy nem konkrétan a Praktikerr/OBIval/Brico-val vana baj, hanem azzal, hogy aki ott dolgozik, nem asztalos, villanyszerelő, de még csak nem i kereskedő, hanem kényszer-betanított munkás, aki csak itt tudott valamilyen okból elhelyzkedni végre. Kiképezték két hét alatt a központban és éhbérért dolgozik 12 órát, és nemcsak az eladás-kiszolgálás-vevőkoordinálás a feladata, hanem hólapátolás, rendrakás, raktárpakolás, adminisztráció....Szóval, nem egy leányálom ott dologzni, de tény, hogy attól még nem a vevő a hibás.

Bástya elvtárs (törölt) 2007.08.31. 11:26:46

Szerintem az IKEA, Mediamarci, Decatlon -ban sem sokkal üditőbb, de ezekben a boltokban legalább lehet eladót találni, aki néha még ért is ahhoz a cucchoz, amit elad. Sőt, még a Tesco és társaiban sem volt soha problémám a műszaki osztályos emberkével, valaki mindig van a pultnál. És amikor tényleg szar diskment adtak el, és másnap visszavittem, szó nélkül visszaadták a pénzt, bár én inkább egy drágább fajtát vettem.
Talán ezek az emberek motíváltabbak, vagy jobban megválogatják ezeket az embereket.

videkipesti 2007.09.03. 15:38:43

Én az emlitett áruházban márciusban szándékoztam venni egy panelebédlőnyi járólapot. Mikor megkérdeztem az ott lézengő delikvenstől a minta alapján, hogy van- e raktáron ebből, azt válaszolta, hogy bizony nincs és valszeg nem is lesz csak vagy két hét múlva. Kicsit bosszantott a dolog, mert addigra már túl akartam lenni az egész felújításon, így még egy kicsit körbejártam a szememmel a minták alatti területet és lám találtam az én kinézett járólapomból kb. 3 raklappal! Mikor kérdeztem az eladót, hogy ez mi, azt mondta ez már biztos el van adva. Megkértem legyen oly szives megnézni valóban úgy van-e és csodák csodája nem volt eladva! És azzal a lendülettel még is lett járólapom még aznap! Tanulság: tanulj ki minél több szakmát és csinálj mindent magad segítség nélkül, mert úgy is magadra vagy utalva ebben az országban! :)

heuréka 2007.09.06. 07:19:01

Komolyan mondom, eldobom az agyamat.

Egy csomó ember globalice azon gürcöl, hogy a vidékinek a minta alatt ott legyen a cuccos, hagy vigye békével.
Mert ez bizony egy önkiszolgáló áruház.
Ezért olcsó. Meg lehet ugyanezt venni kiszolgálással, dumálással is a kismaszek szakboltban, csak jóval drágábban.

Erre mit csinál ez a ki tudja honnan szalajsztott vidéki? Elkezdi szekálni az első embert, akit meglát.Nem tudom, mi lenne, ha bemennék a videkipesti (már, ha van neki egyáltalán) munkahelyére és anélkül, hogy halvány lila fogalmam lenne arról, hogy mi a dolga, elkezdeném "lézengő delikvens"-nek nevezni és arra kényszeríteni, hogy a munkaidejében ne azt csinálja amiért fizetik, hanem engem szórakoztasson!!!!!!
Az eladó dolga annak segíteni, akinek szüksége van rá! Az ilyen lúzerekkel legszívesebben kifizettetném az eladó munkadíját.

videkipesti 2007.09.06. 09:28:22

A lézengő delikvensnek pontosan az volt a dolga, hogy nekem segítsen! Erről ennyit. Mivel házhozszállítással kértem az árut még az is a munkakörébe tartozik, ha megkérem, hogy a békával szépen összekészítse a vásárolt cuccot a raktáruk megfelelő részébe. Mintahogy mondtad is, ő eladó. A pénztárosnál fizetek, az eladótól kérek, kérdezek. Nehogy már a pénzemért még én érezzem magam egy senki kis szarnak egy marha nagy áruházban, mert merek kérdezni vagy kérni bármit is! Csoda, hogy vásárolni szabad, nem? Vagy hogy beengednek.

heuréka 2007.09.06. 18:36:11

Navégre.Másodszorra már egészen jól lírtad, mi is itt a helyzet. Gratula, csak így tovább.
Ha házhozszállítást kértél, akkor fuvarjegyzékre kellett fizetned, a többit mi intézzük, meg se kell kérned rá.
Azt viszont felejstd el, hogy a világ úgy van összerakva, hogy egy ilyen vásárló-eladó ügyletben az egyiknek "senki kis szarnak" kell lennie!!!
Tiszteld a másik embert, s akkor elvárhatod, hogy ő is tiszteljen téged.Azt meg ne te minősítsd, hogy a kolléga lézengett, mert mint fennt olvashattad lehet, hogy fontosabb dolga volt, mint téged kiszolgálni! Én speciel, ilyen esetekben elnézést szoktam kérni,és pár szóval elmondom, hogy miért nem tudok azonnal ugrani.
Az osztályunkon az összes kolléga ezt teszi, így legalább a vásárlók tudják, hogy mi az ábra, ezért ritkán van nálunk jelenet.
Hidd el nekem, hogy a praktikeres eladók többsége marhára ideg attól,hogy így meg kell alázkodnia, hiszen az lenne a normális, hogy ELSŐSORBAN a vevőt szolgálja ki, s csak akkor foglalkozzon más melóval, ha minden vásárló összes kívánságát teljesítette.Én csak néhány éve dolgozom itt,de egy munkatársam mesélte, hogy a németek annakidején még komolyan gondolták, hogy a vevő az első, de a magyar főnökököknek már csak az a fontos, hogy a többi meló sittysutty meglegyen.