Tékozló Homár

Re: Betörték a gyereket a Mustang Lovasclubban

2007.09.07. 11:17 | jackyll | 209 komment
Nagy örömünkre szolgál, hogy lassan mindenkinek lesz homárolvasó ismerőse, úgyhogy emailfordultával meg is kaptuk a Mustang Lovasclub reakcióját Rékáék tegnapi panaszos levelére:
Elöljáróban néhány dolgot szeretnénk pontosítani, ha megengeditek:

1. A képen melyet leközöltetek nem az érintett szülő gyermeke szerepel. A kislány a lovon néhány évvel ez előtt kezdett el lovagolni, nem esküszöm meg rá, de azt hiszem éppen egy lovastábor keretében. Ma már a korosztálya egyik legügyesebb versenyzője, aki az idén bejutott egy ügyességi verseny országos döntőjébe. Nagyon büszkék vagyunk rá, mert nálunk tette meg az első lépéseit a lovaglás iskolájában. A nevét csak azért nem írom meg, mert úgy gondolom ehhez ki kellene kérnem a szülők engedélyét is, úgy ahogy a kép közlése előtt is illett volna.
 
2. A lovastábor gyakorlatilag egy napközis tábort jelent, melynek keretében napi két lovaglóórát és háromszori étkezést biztosítunk. A lovaglóóra alkalmanként fél órás edzést tartalmaz, ha valaki futószáras oktatásnál tart és negyvenöt perces edzést, ha már osztályban lovagolhat. Tapasztalataink szerint egy-egy alkalommal ez az az időtartam ameddig koncentrálni tud a kezdő lovas. Ebéd után pedig minden nap egy-egy óra elméleti oktatás van, amelynek a keretében elmondjuk a lovardai szabályokat és filmet is néznek a gyerekek (Lovas Etűdök).  
 
3. A gyermekeket reggel nyolctól várjuk (nyolc és kilenc között kell megérkezni) és általában délután ötig vannak nálunk. A reggel nyolc nem azt jelenti, hogy akkor rögtön megkezdődik az oktatás, ez nem iskola, ahol kötött órarend van.
 
4. Az oktatások között valóban szabadfoglalkozás van a gyerekeknek, ami még soha nem jelentett gondot, remekül eljátszanak egymással. Ez a szabadfoglalkozás nem azt jelenti, hogy a gyerekek felügyelet nélkül vannak, de nem is jelent szervezett játékot. Az adott héten a két fiú mellett öt lány volt (a fiúkkal azonos korosztály), akiket bizony esténként alig lehetett hazaküldeni. Lehet, hogy a fiúk nem tudtak beilleszkedni a lányok közé, de ez úgy gondolom nem szervezés kérdése, hibája.
 
5. A szülőknek elmondtuk, hogy a gyerekeknek munkát is szoktunk adni, kinek-kinek olyat amit már el tud végezni. Azok akik rendszeresen járnak a lovardába a lovak etetésében is részt vehetnek, de az aki először van ott nem. A kiadott feladat keretében egyébként 6*5 méteres területet kellett felsöpörniük, ennyi jutott a fiúknak. A többit ugyanis a lányok söpörték fel, ők voltak akik megmutatták a fiúknak hogyan kell összesöpörni az almolás után szétszóródott szalmát. A gereblyézést pedig az egyesület tagjai (lányok) végezték. Sajnálom, ha hólyagos lett a kezük, de nem kaptak más, vagy több feladatot, mint a lányok. A hét hátralévő részében egyébként nyereg- és szerszám-ápolás is volt.
 
6. Az oktatásról csak annyit szeretnék elmondani, hogy a lovaglás bizony olyan sport ami maximális figyelmet igényel a lovastól. A lehető legrövidebb idő alatt el kell érnünk, hogy a gyerek figyeljen arra amit az oktató mond és azt a lehető legpontosabban végrehajtsa. A lovon egyedül ül a lovas és csak saját magára számíthat, a ló önálló akarattal rendelkező állat, akivel meg kell találni az összhangot. Hogyan várható el, hogy kialakuljon ez az összhang, ha a lovas nem figyel, ha 30 másodperc múlva nem emlékszik arra mit kell csinálni, mi a feladat. Egyébként a balesetek elkerülése érdekében is nagyon fontos, hogy ott és akkor hajtsa végre a lovas a feladatot amikor azt az oktató kiadja. Ha ez bajnok képzésnek tűnik, hát legyen, vállaljuk.
 
7. A pénzügyi elszámolásról csak annyit szeretnék mondani, hogy a futószáras oktatás 2.000,- Ft/alkalom, ebből naponta kettő volt. Ezen kívül az étkezésért kell fizetni, összesen 25.000,- Ft/hét. Az ebéd és az oktató egész héten rendelkezésre állt. Tessék mondani, ha megveszi valaki a mozijegyet, de a film felénél kijön az előadásról visszakapja a jegy árát?
 
Ha megengeditek nem igazán kommentálnám mi és hogyan hangzott el a szülőkkel folytatott beszélgetés során, ez csak személyeskedéshez vezetne. Arra sem térnék ki, hogy jó-e ha a szülő feltétel nélkül elhiszi amit a gyereke mond, és csak azt hallja meg és hiszi el amit ő mond. Való igaz, hogy a nevelési módszerek különbözőek, biztosan máshogy is lehet a gyerekekkel foglalkozni, mint ahogy a mi edzéseinken történik, de egy dolog biztos ezt a sportot csak megfelelő alázattal lehet űzni. Sajnálom, hogy e kijelentésemet nem értették jól. Ez az alázat azt jelenti, hogy elfogadom a ló nem egy eszköz, amit ha kedvem tartja előveszek a sarokból, és ha már nem kell visszadobom oda. A ló a lovas társa akire figyelni kell, akivel együtt kell dolgozni, akivel érdemes együtt dolgozni. Aki nem elég nyitott, vagy érett arra, hogy megtalálja a hangot a kortársaival, aki nem elég kitartó ahhoz, hogy sok gyakorlással, türelemmel, odafigyeléssel és bizony fáradtsággal megtanulja a lovaglást, aki mindent készen akar és lenézi a kétkezi munkát (úgy érzi azt biztosan büntetésből kapta) abból bizony nem lesz lovas. Ja és még egy apró megjegyzés, ha az embernek elmondják a hibáit az nem megalázás, még akkor sem, ha ez mások előtt történik, mert a hibákat csak úgy lehet kijavítani, ha nem szégyelljük, ha szembenézünk velük.
 
Üdvözlettel:
Machay János

Ui. Mindenkit szeretettel várunk a lovardában, naponta négy és hat óra között vannak az edzések. Az elérhetőséget megtalálják honlapunkon. (Egyébként tényleg frissítésre szorul, de azt hiszem nem az a legfontosabb ebben a sportban.)
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

parasztjoepa 2007.09.07. 11:21:30

rizsa, rizsa, rizsa, ki hiszi ezt el matyinak?

marsellus wallas (törölt) 2007.09.07. 11:21:57

"futószáras oktatásnál tart és negyvenöt perces edzést, ha már osztályban lovagolhat."

mivaaaan?

Dr. Kix 2007.09.07. 11:23:46

A magyar nyelvtannal hadilábon állni ősi magyar szokás.

OB1K 2007.09.07. 11:24:09

Meggyőzőnek hangzik ...

Drágám, a gyerek a frigóban! 2007.09.07. 11:28:11


Wályogos Marcell, tanulj meg egész mondatokat olvasni.

OB1K 2007.09.07. 11:28:18

Szerintem a felek között megállapodásra kellene valahogy jutni, pl. bacpapucs cserével vagy esetleg egymás ajtajainak leszakítása után azok visszaszerelésével meg ilyesmi. Esetleg ki lehetne cserélni a nyereményadó befizetési utalványokat is ... vagy nyereményt tűzni ki vagy zúzni be.

Karl Boro 2007.09.07. 11:30:49

szerintem ez egy igen jó leosztás volt :)

grat. 5 pont

Drágám, a gyerek a frigóban! 2007.09.07. 11:33:13



Machay úr, a linkek nem jók a lapon!!!

El van írva a hivatkozási cím.

Manyizga (törölt) 2007.09.07. 11:34:36

... hát... vagy így van, vagy nem...

euAgWzgmmtq7K 2007.09.07. 11:36:08

"A nevét csak azért nem írom meg, mert úgy gondolom ehhez ki kellene kérnem a szülők engedélyét is, úgy ahogy a kép közlése előtt is illett volna."
ez így hogy, Chuck Norris? te közölted a képet: www.mustanglovasclub.hu/kedvslides.htm?kep=1

különben is, el kell távolítani az ól ajtaját és kész

Kismanó 2007.09.07. 11:40:45

Jó nyeglére sikerült ez a levél. Egy kis alázat, kedves Madachy János, nem ártana...

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.09.07. 11:40:47

"ha az embernek elmondják a hibáit az nem megalázás, még akkor sem, ha ez mások előtt történik, mert a hibákat csak úgy lehet kijavítani, ha nem szégyelljük, ha szembenézünk velük."

Ez sajnos kurvára nem igaz. Egy gyerek számára megalázó, ha a hibáit mások előtt hangoztatják. Nyilván, erre lehet adott esetben szükség lehet, de ezzel nagyon óvatosan kell bánni... gyereket mások, főleg a hozzá hasonló korúak előtt kritizálni, az nagyon ingoványos talaj, de nyilván az úrnak van abben tapasztalata, hogy hogy lehet ezt úgy csinálni, hogy hasznos is legyen, ugyanakkor ne legyen megalázó és bántó a gyerek számára.

Teszem hozzá gyorsan, -bár ez persze kicsit demagóg hozzáállás- hogy erős kétségem van atekintetben, hogy rendelkezhet-e az az ember olyan intellektussal, ami 8-10 éves gyerekek "kezeléséhez" szükséges, aki egy helyesírási és nyelvteni hibáktól hemzsegő levelet ír egy olyan helyre, amiről szinte biztosan tudja, hogy nyilvánosságra fog kerülni.

Deuce Bigalow 2007.09.07. 11:41:25

melyik részét nem értitek???
"A lovaglóóra alkalmanként fél órás edzést tartalmaz, ha valaki futószáras oktatásnál tart és negyvenöt perces edzést, ha már osztályban lovagolhat."
elmagyarázzam, vagy menni fog egyedül is?
hülyeségeket beszélni, anélkül, hogy értelmezve olvasnátok, ősi magyar szokás!
amúgy korrekt, intelligens válasz. elbillent a mérleg nyelve Machay Úr felé.
amúgy a professzionalizmusa nem megkérdőjelezhető:
Machay János a Pest Megyei Lovasszövetség elnöke, díjak, stb...
ahogy nézem, a Machay ősi magyar lovas nemzedék.

euAgWzgmmtq7K 2007.09.07. 11:43:45

Aki nem elég nyitott, vagy érett arra, hogy megtalálja a hangot a GYEREKEKKEL, aki nem elég kitartó ahhoz, hogy sok gyakorlással, türelemmel, odafigyeléssel és bizony fáradtsággal megtanulja a GYEREKEKKEL FOGLALKOZÁST, aki mindent készen akar és lenézi a kétkezi munkát (úgy érzi azt biztosan büntetésből kapta) abból bizony nem lesz BRIGI

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.09.07. 11:45:17

Hát ez nem túl meggyőző.
Egy egyhetes lovastábor résztvevőjével talán egy kicsit másképp kéne foglalkozni, mint azokkal,akik egész évben tagok, és versenyszerűen akarnak majd sportolni.
Ha meg csak olcsó munkaerő kell, akkor tessék tartós munkanélkülieket foglalkoztatni, mert a bérköltségükhöz elég tetemes mértékben hozzájárul az állam.

dr. _mmm_ 2007.09.07. 11:48:38

Hmm... nekem nem hihető...

Ha olyan a szolgáltatás is mint a weboldal.....
(1 éve senki nem nézte meg, hogy nem jók a linkek?????)

Almaspite 2007.09.07. 11:55:41

Machay úr ezt mondja: Tessék mondani, ha megveszi valaki a mozijegyet, de a film felénél kijön az előadásról visszakapja a jegy árát? Én személy szerint nagyon helyesnek tartanám, ha a mozi visszaadná a jegy árát! Ugyanis jelenleg hiába jövök ki tíz perc után, nem kapom vissza, sőt, az általam befizetett mozijegy is nézettségstatisztika-növelő. Mit érdekli az a Pallace Cinemast, hogy kijöttem... Viszont ha visszaadnák a mozijegy árát, vagy az ár felét, akkor abbol a forgalmazók is életszagúbb stathoz jutnának...

Dr.Mervin kormánybiztos (Afrika Cárja) 2007.09.07. 11:56:45

Marsellus! Futószár: oktató irányit, gyerek csak ül. Osztályban: pályán körbe, de a gyerek irányit, önállóan.

John_Doe 2007.09.07. 11:58:50

Azért a lovakat lelövik ugye?

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.09.07. 11:58:55

deuce_bigalow 2007.09.07. 11:41:25

valamihez érteni, és azt gyerekeknek tanítani, kurvára nem ugyanaz.
Senki sem vonja kétségbe Machay úr szakértelmét a lovak tekintetében. A sztori meg a levele alapján viszont a pedagógiai képességéről körvonalazódik bennem egy vélemény, és az nem pozitív...

Kutymoka 2007.09.07. 12:01:55

Egyszerűen nem lehet dönteni arról, hogy kinek van igaza. Ehhez ott kellett volna lennem, hogy halljam, lássam.

Egy ilyen korú gyermek hajlamos az eredetileg megtörténteket elferdíteni, hogy abban ő legyen az "áldozat". Másrészt a mai pénzéhes világban vállalkozónak lenni és még dolgozni, netán tini fiú gyerekekkel foglalkozni, hát nem leányálom.:)

Amúgy első felindulásomban én is ezt tettem volna, mint Rékáék, csak utólag lehet kiderül, hogy rosszul.

trixilw 2007.09.07. 12:02:56

Kedves Machay János Úr papolsz itt alázatról nekünk, közben megy olyan pökhendi és fennhéjazó levelet írsz nekünk, hogy olvasni is fáj. Neked is meg kéne alázkodnok más véleménye előtt, ha ezt elvárod mástól is. Innentől ez öntökönszúrás.
Sikeres ember nem lehetsz.

Caracala77 2007.09.07. 12:03:23

Nem tudom, nekem nagyképűnek tűnt a válasz... A gyerek hazudik, habár elég sok minden igaz volt... Kiváncsi vagyok Machay-nak van-e gyereke, és lóostorral kezeli-e alázatra...

Bit Rot 2007.09.07. 12:04:39

Machay úr:
Lehet, hogy a moziban nem adják vissza a jegy árát (pedig sokszor nem érdemlik meg a pénzt), de az is baj.

A lovastáboros esetben szerintem a legegyszerűbb visszaadni a maradék pénzt, még akkor is, ha az "jogilag" nem járna vissza.

trixilw 2007.09.07. 12:05:28

Hisz megvan mi a baj Machay úrral.

Az ideális foglalkozáskereső szerint, Machay úr neve alapján (milegyek.extra.hu/index.php):

KISKATONA :)

nikii 2007.09.07. 12:07:14

K.rvára fel kellett volna söpörje azt a 6*5 méteres területet, hogy felhólyagosodjon a keze. Nem kerek ez a történet.

sihaya 2007.09.07. 12:12:17

szerszám-ápolás is volt ehh ehhh

Caracala77 2007.09.07. 12:15:02

deuce_bigalow: attól, mert valaki ősi lovasnemzedékből származik, még lehet bunkó, mint ahogy ezt a jelen válasza tükrözi is. Lehet, hogy a lovakhoz ért a "korrekt, intelligens válaszú professzionalista", de a gyerekekhez nem. Az, hogy a rá bízott gyerek nem érzi jól magát a "napközis táborban", nem egy 9 éves kismuksó hibája (bizots remekül lehet kapcsolatot építeni lóganéjozás közben :)) , Aki ezt így állítja be, nemcsak pedagógiából bukott meg, hanem gerincességből is.

asinwh 2007.09.07. 12:15:57

Valószínűleg mindenki máshogy állna hozzá, hogyha a saját gyerekével történt volna, ezt ne is tagadja senki, hogy neki is egy kicsit felháborító lenne valamilyen szinten.

(A linkek az oldalon pedig működnek -.-)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.09.07. 12:20:26

"A lovaglóóra alkalmanként fél órás edzést tartalmaz, ha valaki futószáras oktatásnál tart és negyvenöt perces edzést, ha már osztályban lovagolhat."

én is 5 percig agyaltam mi ez. csak a vesszőket kell áthelyezni akkor már oké:

"A lovaglóóra alkalmanként fél órás edzést tartalmaz ha valaki futószáras oktatásnál tart, és negyvenöt perces edzést ha már osztályban lovagolhat."

szerintem. de egy szituációt nem a helyesírásról ítélünk meg. szerintem korrekt volt a manusz. kicsi gyerek szavai valószínüleg nem úgy koppantak anyuka agyában, ezért egyből fellázadt. ha jól emlékszem nem megbeszélés volt, hanem szülői részről egyből nekiesés.

a szülők a leghülyébbek néha. elfogultak. ami nem baj, de ha valami nem tetszik egy 9 évesnek, attól még nem biztos hogy igaza van, és a másik hülye.

TeeCee :o) 2007.09.07. 12:26:37

Az én kishúgom is jár lovagolni és őt egy táborban kapta el a lovaglás szele :)
A legtöbb helyen a lovaglás után a ló 'rendrakása' is beletartozik a feladatkörbe, amit én speciel jónak tartok.
Na, külöben is mind1, ez az én magánvéleményem, mert az említett esetből nem tudjuk meg az igazságot sosem...

Mindazonáltal a www.mustanglovasclub.hu/lovastabor.htm oldalon ott van, hogy "A tábor hétfőtől péntekig tart, reggel 8 órától délután 5 óráig, napi kétszeri lovaglással, tízóraival, ebéddel, uzsonnával." Ebben napi 2szeri lovaglásról van szó, igaz nem írtak időtartamot, valamint az a tény sincs közölve, hogy utána a lovat csutakolni, patkót lekaparni, lószerszámot vakargatni, szalmát gereblyézni, füvet lenyírni, esetleg istállót kimeszelni... Voltaképpen túlteljesítették az ajánlatot ;)

drdzson 2007.09.07. 12:27:47

Szerintem egy elkényezetett nyafka gyerekről volt szó, olyan anyuka kedvence típusról. Egy-két vízhólyag nem a világ vége. A sarokba dobós elmélkedés kifejezetten tanulságos.....

Kisgenyó 2007.09.07. 12:32:13

akármit is mond Machay Úr, a weboldal egy cégér. és ez egy nagyon rossz, ápolatlan, pontatlan és igénytelen cégér. aki ezek uán a gyerekét odaviszi, meg is érdemli...

Nagyvakond 2007.09.07. 12:35:45

Tegnap a honlapjukon olvasható két címre küldtem levelet, ahová belinkeltem a róluk szóló index-posztot.
Lehet, hogy innen értesültek? (Nem mintha hősként akarnék tetszelegni. )Csak úgy mondom...

Fornit · forniteszik.blog.hu 2007.09.07. 12:36:20

25.000.- 5 napra kajáért??? Az iskolában meg 234.- /nap az étkezés??? Azaz 5000.- egy napra a híres klábban???? Ez azért durva, nem?! Hihetetlen... És szabadfoglalkozás? Mifaszvan? Ez tök jó. :) Be a lovak közé esetleg? Lehúzás a szinte semmiért, ez van.

gossip 2007.09.07. 12:37:46

Machay ur nem emliti -ugye ne szemelyeskedjunk-, hogy vegul is kioktatta-e apukat a gyermeke helyes neveleserol/sportoltatasarol. En a valaszlevel alapjan nem is varnek mast tole, uh szulok igazara szavazok.
A lovaival foglalkozzon ez az ember, ne kolykokkel, biztos jobban megertik egymast.

Majmász Gedeon 2007.09.07. 12:37:54

Helyesírás: kettes alá...

genghis 2007.09.07. 12:38:18

"ha az embernek elmondják a hibáit az nem megalázás, még akkor sem, ha ez mások előtt történik, mert a hibákat csak úgy lehet kijavítani, ha nem szégyelljük, ha szembenézünk velük."

Jah, es megis, ha lehulyezi valaki a kolkemet rajtam kivul annak egy lovat dugok a seggebe es nyitva huzom ki, nemi nyeregapolassal egybekotve. Osi mongol szokas.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.07. 12:41:55

A kép itteni közzététele kapcsán: Az, hogy a képen látható személy a lovarda honlapján való közlésbe beleegyezett az nem jogosítja fel az Index.hu Rt-t, hogy a homáron ezt aképet felhasználja, ergo a kép használata itt törvénytelen. A nevet sem lenne szabad ugye beírni ide, ugyanezért :)

Ebben ugye az emberünk korrekt.

A lovas edzés időtartamát első elolvasásra is lehet érteni, igaz 1 vessző kimaradt.

A lovaglással kapcsolatos munkáról a szülők tudtak, és arról is, hogy aki lovaglásnál fegyelmezetlen az pl. könnyen leeshet a lóról, ezért a táborban szigor is kell, és fegyelmezés.

Semmi meglepő abban, hogy ez megtörténik. Sokkal nagyobb gond lenne, ha nem történik meg, és egy fegyelemezettlen gyerekkel komoly baleset történik, mert elmulasztják az ilyesmit.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.09.07. 12:44:31

a honlap igényesebb, mint az ott a hivatkozások közötti squash clubb honlapja
www.mannheimsquash.fw.hu/, aminél a menü be se jön, csak exploreren

szerintem ugyanaz az elkövető. aki ilyet csinál azt kéne főbelőni. ennél igéyesebb weblapot lehet csinálni worddel is!

Izgiribizgiriribizli (törölt) 2007.09.07. 12:44:44

1. Almaspite mennyaf*szomba a mozijegyár felével vaze. Lerakom a hajamat, hogy ilyen emberek valóban léteznek. OMG!!!
2. Amikor én még kislány voltam, énis jártam lovardában. És az biza' nem fenékig tejfel. De én is csak azt tudom mondani, hogy aki nem bírja a lósz*rban tapicskolást az ne menjen istálló közelébe, osztjóvan.
Ennyi. Uff. Jó hétvégét mindenkinek!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.09.07. 12:52:49

a 25 rugó a tábor költsége ahogy látom. ebben van a napi két lovalás költsége ahogy ürge írja 2×2000 + kaja. namost akárhogy számolok ez 1000/fő/3 kaja/nap. az hogy valaki nem tud írni az még nem jelenti azt hogy mi meg ne tudjunk olvasni, és értelmezni...

ki hülyézte le a gyereket? erről hol van írva? egy gyerek akkor is úgy érzi hogy lehülyézik, ha azt mondod neki, hogy fiam rosszul tudod, az nem úgy van.
és anyunak egyszerűbb úgy elmondani hogy a bácsi azt mondta hülye vagyok. közbe lehet hogy nem is. ha meg tényleg hülye volt a gyerek, és tényleg lehülyézték, akkor meg megérdemli.
nem csak a szülő hülyézheti le! jó bazdmegolni nem kell de a hülye az teljesen elfogadott már. nem káromkodás.

nudlee 2007.09.07. 13:04:35

hehe, azért a pénzügyi elszámolás kicsit sántít, már hogy, ugye a gyerek a maradék időben se nem eszik, se nem lovagol, se nem takarít...
Engem a mozijegyes sztorival nem tudott volna lerázni, viszont nem is fogom a gyereket oda vinni :D

genghis 2007.09.07. 13:15:10

"nem csak a szülő hülyézheti le! jó bazdmegolni nem kell de a hülye az teljesen elfogadott már. nem káromkodás."

De. Az enyemet csak szulo. Mondjuk 79kg, magasabb mint en, szal feldugja azt a lovat o maga is ha akarja, de en szeretnem.
Mert egy ilyen szituban nem egyenrangu partner a gyerek hanem ott a tanar-tanulo viszony. Tisztelet es megbecsules stb elvarasa. Namost ha kiscsokat lehulyezi a haverja, az meg vissza az csak egy dolog. Mi lett von ha a gyerek hulyezi le draga oktato urat? Felboszules? Aneveletlenk@rvaanyadmegb@szomakutyadhatan? Hazakuldes? Plane hogy lehulyezni en is tudom itthon ingyert, es a takaritast is rabizhatom megse lesz hojagos a tenyere.

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.09.07. 13:19:04

gengish 2007.09.07. 12:38:18

maximálisan egyetértek. Ha én megtudnám, hogy valaki a gyerekem értelmi képességeire akár burkoltan, akár nyíltan tesz neki pejoratív megjegyzést, kb. ugyanzt tenném vele, mint amit leírtál.

Hurrátorpedó, nemtom neked van-e gyereked, vagy lesz-e, de akár így, akár úgy, rendkívül sajnálom a sorsát. Én a feleségemtől sem türném el, hogy lehülyézze a gyerekeket, nemhogy egy vadidegentől, akár még burkoltan is. Az is igaz mondjuk, hogy az asszony nem is tenne ilyet soha.

mustang70 2007.09.07. 13:20:19

Engem, mint szülőt, nem győzött meg a válasz. Egy úszótáborban sem elég az úszás szeretete az oktató részéről, a gyereken van a hangsúly. A nevelés pedig a szülő dolga, nem egy vadidegené, akinek pusztán annyi lenne a dolga, hogy a gyerekek nyelvén értve megmutassa mit jelent a lovak szeretete.

Pakito 2007.09.07. 13:22:22

". Egyébként a balesetek elkerülése érdekében is nagyon fontos, hogy ott és akkor hajtsa végre a lovas a feladatot amikor azt az oktató kiadja."

ez tény, de hadd kérdezzem meg, maguknál, nem az a bevett módi, hogyha valamit elront egy 9(!) éves gyerek akkor elmondják neki mégegyszer, hogy hogyan csinálja, hanem inkább közlik, vele,hogy ostoba?

"Ha megengeditek nem igazán kommentálnám mi és hogyan hangzott el a szülőkkel folytatott beszélgetés során, ez csak személyeskedéshez vezetne. Arra sem térnék ki, hogy jó-e ha a szülő feltétel nélkül elhiszi amit a gyereke mond, és csak azt hallja meg és hiszi el amit ő mond"

hmmm... szóval már nem csak hülye, de hazudós is a gyerek?

"aki mindent készen akar és lenézi a kétkezi munkát (úgy érzi azt biztosan büntetésből kapta)"

hát nem tudom érdekes modon csak azután kapta meg ezt a feladatott miután az agyuka panaszkodott... mifelénk ezt hívják büntetésnek, ja és csak ugy mellesleg hogyan jön ön ahoz, hogy közölje a gyerekkel, hogy nem kéne mindent elmondani othon? szerény véleményem szerint addig jó amíg a gyerek őszinte a szüleivel!

Én nem vonom kétségbe, hogy ön a lovagló sportokban sokmindent elért, de véleményem szerint túl sok időt töltött a lovak közt, és közben elfelejtette, hogyan kell kezelni az embereket....a legnagyobb hibája az volt hogy kritizálta a gyerek nevelését amihez semmi köze nincs, és a legtöbb szülő ugrik ha ebbe a témába akar valaki beleszólni... szerencséje volt a kérdéses apukával-

Ha az én gyerekemet hülyézte volna le,alázta volna meg a társai elött, és utána még közli velem, hogy rossz szülő vok mert elkényeztetem a gyereket, hát rövidúton baccpapucsot készítettem volna az irhályából....

Egy apuka.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.09.07. 13:26:40

nincs gyerekem. viszont sosem hagynám hogy elkanászodjon, és akár orbitális baromság is eszébe jusson.

ha olyan dolgot tenne, ami fegyelmezést ér akkor simán mondanám azt hogy: fiam/lányom te miért eteted az öcsédet/hugodat homokkal? hogy lehet ennyi eszed? te nem vagy normális. hülye vagy? meg vagy makkanva kicsim.

ebben most mi a rossz? te hogy fegyelmezel? ja hogy sehogy? akkor az olyan kölkökből mint a tied lesz az aki lekurvázza az osztályfőnökét, bazdmegol az órán, és egész egyszerűen nem tud viselkedni, mert mindent megenged magának. mert valaki nem tanította meg.

ez nevelési problémakör. ebbe ne menjünk bele. közel vagyok az oktatási szférához (nem vagyok tanár) de látom hogy viselkednek a mai gyerekek. a tanár meg ég mind a rongy, mert visszaszólnak, és ő csak széttárhatja a kezét, ez van. fáking paraszt szülő, aki nem nevelte a kölkét

Santos35 2007.09.07. 13:31:33

Kedves Machai János!
Ha a moziban egymás után 5 filmre veszel jegyet, de az első film után kimész, vajon visszaadják a többi négy jegy árát?

Pakito 2007.09.07. 13:36:47

" Hurrá Torpedó · 2007.09.07. 12:52:49

nem csak a szülő hülyézheti le! jó bazdmegolni nem kell de a hülye az teljesen elfogadott már. nem káromkodás."

valóban nem káromkodás, soha nem is volt az, ez egy szerü sértés, de vajon természetes-e ha egy érett férfi korban lévő ember sérteget egy 9(!) éves gyereket?

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.09.07. 13:38:08

Hurrátorpedó, hogy jösz, te ahhoz, hogy azt állítsd rólam, hogy sehogy nem nevelem a gyerekeim? És hogy jössz ahhoz, hogy ilyen alpári stílusban minősítsed a gyerekeimet, mikor soha nem láttad egyiket sem? És hogy feltételezed azt, hogy "az olyan kölkök", mint az enyimék, lekurvázzák majd az osztályfőnöküket?
Mindezt pár hozzászólásomból? Te olyan hülye vagy baszki, mint egy marék vizibolha. Mit gondolsz baszki, egy gyerek miből tanulja meg a normális viselkedést? Abból, hogy elmagyarázod neki? Lofaszcintányért aranyapám, hamem abból a mintából, amit lát, főleg a szüleitől. Tőled majd azt fogja látni, hogy lehülyézed, ha valamit nem jól csinál.
Ha már itt tartunk, hogy melyikünk gyereke fog előbb trágárul visszaszólni egy felnőttnek kettőnk közül, fixre mondom, hogy a tied. Pedig alapos fórod van, mert nekem már van három, neked meg még egy se, de így is rá merném tenni a fél karom, hogy ha nem változtatsz a mentalitásodon, és így állsz majd a gyerekeidhez, amit most mutatsz, az első 10 szó között, amit megtanul, lesz káromkodás is.

További magyar hang 2007.09.07. 13:45:56

Tök világos: a kiscsávó nem elég szittya a lovasélethez, a t. szülő pedig inkább a lovardát hibáztatja, minthogy elismerje: az ő kis szemefénye bizony gyík.

Caracala77 2007.09.07. 13:46:04

El lehet azon vitatkozni, hogy ki hogyan neveli gyerkőceit, meg hogy mennyire volt korrekt a levél, de Machai válaszából egy valami hiányzott nagyon: az alázat. (Igaz, ezt ő csak a lovakkal szemben írta.)

Pakito 2007.09.07. 13:59:12

" Hurrá Torpedó · 2007.09.07. 13:26:40"

ha olyan dolgot tenne, ami fegyelmezést ér akkor simán mondanám azt hogy: fiam/lányom te miért eteted az öcsédet/hugodat homokkal? hogy lehet ennyi eszed? te nem vagy normális. hülye vagy? meg vagy makkanva kicsim.

ebben most mi a rossz? te hogy fegyelmezel? ja hogy sehogy? akkor az olyan kölkökből mint a tied lesz az aki lekurvázza az osztályfőnökét, bazdmegol az órán, és egész egyszerűen nem tud viselkedni, mert mindent megenged magának. mert valaki nem tanította meg."


Hát egy jó tanács: ne is válalj gyereket! Apám ugyanígy vélekedet, 3-4 évesesen még csak "hülye voltam", 12 éves koromra már "rohadék kis fasszopó", egyszer kétszer bizony a keze is eljárt.. 14 éves koromra a hányinger kerülgetett ha ki kellett mondanom az apa szót. amint megtehettem leléptem othonról. itt vagyok 36 éves de 19 éve nem beszéltem a saját "apámmal". és ez is csak hülyézéssel kezdődött..... a sértegetés, bántalmazás felgyülemlik az emberben, főleg egy gyerekben.....
és kamaszkorban azt fogod észrevenni, hogy a szegény tökéletes nevelést kapott gyereked utál mint a szart, és jóformán nem tudsz róla semmit, nem osztja meg veled a dolgait, azt se tudod kik a barátai, van e barátnője, mert egyszerüen nem bízik benned...

arról pedig, hogy hogyan szokás büntetni egy gyereket, csak asnnyit, hogy arra is megvannak a megfelelő eszközök. a legegyszerübb valamit megvonni vagy csökkenteni egy időre, de semmiképp sem ugy,hogy ez megalázó legyen a számára, vagy esetleg fájdalommal ill sérüléssel járjon....

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.09.07. 14:12:11

ja, ja. Egy gyerek az gyerek, nem pedig egy egyelőre alacsony felnőtt.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.09.07. 14:51:36

én nem azt mondtam hogy folyton a nap 24 órájában egy szarcsimbókként kell kezelni a gyereket.

előfordul hogy rá kell szólni. az ejnyebejnye is elég lehet kis gyerekcsíny esetén. de olykor kevés lehet. nem áll közel hozzám a telitorokból leüvöltés. lehet szépen is le"butus"ozni ami nem egyenlő azzal ha kemény hangon azt mondod buta vagy. a lüke szó is kedvesen mondva tanító célzatú lehet. a hülye ugyanígy.

ha félreértettek többen is akkor elnézést. nem csak a szavakkal, hanem azok kimondásával is lehet fegyelmezni. valószínűleg 60× kedvesebben ki tudnám mondani azt a szót hogy hülye, mint néhány szülő azt a gyerekének, hogy fogmosás. illetve a fogmosást is ugy ki lehet mondani, hogy a gyerek bőgve rohan a szobájába.

én nem nem feltétlen olyan hangnemre gondoltam amit Pakito az ő apjával összefüggésben használt.

ha ezekután sem ért velem egyet senkisem, (sajnálom jobban nem lehet ezt leírni a hangszínt, a hangnemet nem tudom mellékelni), akkor kíváncsi lennék a "nagyszájúak" hogy fegyelmezik a saját gyerekeiket?

Pakito 2007.09.07. 15:35:39

Hurrá Torpedó.

Nem akarlak megsérteni, de most te sem vagy különb a lovalda vezetőjénél.... olyasmibe próbálsz beleszólni amiben nem vagy kompetens....majd ha szülő leszel és feltudsz mutatni egy épkézláb gyereket akkor talán beleszólhatsz hogy ki hogy neveli a gyerekét de addig nem igazán..... az elméleteket nagyon szépen össze lehet hozni, de inkább gyakorlatban mutasd meg mit tudsz!

de a gyereknevelési tanácsadást szerintem most fejezzük be mert nem erre való ez a post
ui: bocs a hasonlatért az tényleg kissé sértő...

bagheera 2007.09.07. 15:44:37

Meg nincs gyerekem, de a sok "en vagyok a legjobb apa"-tol megkerdeznek nehany dolgot (bizva abban, hogy egyszer en leszek a legjobb :) ):
- mibol gondoljak, hogy ok nevelik a gyereket "jol/legjobban" (tudom, en irtam...)?,
- szerintuk a gyerek a viselkedesmodot hany eves koraig tanulja a szuleitol, azok alapjan amit lat?
- attol, hogy ugy gondolja, hogy vmely szuloje rossz nevelesi mintat(?) kovetett, miert teszi ugy, hogy minden egyes lepes hatalmas hiba volt? (a valasz egyertelmu, ha pszichesen kozelitjuk meg, de akkor is)
- probalt e mar hatni szep szoval kamasz/lazado gyerekre? (csordaszellem ellen bezaras?)
- nem gondolja e, hogy a folyamatos lelkizes egyfajta terror?
- miert hulyez le valakit, aki nem ert egyett az o nevelesi stilusaval? (tudom, osi szulo szokas...)
- mit fog csinalni, ha a gyerek antiszocialis/gyenge/tanarnak visszaszolos lesz? Gondolom akkor a gyerek hirtelen hulye lesz, mert a szulok mindent ugy csinaltak, ahogy akkor es ott kellett...

Persze, egyertelmu: a kerdeseim alapjan nekem gyerek nem valo... De szerencsere ebben nem ti dontotok, mert ez nem igy szokas.

voltam

bag

cinna 2007.09.07. 15:57:15

az a helyzet, hogy egyik félnek sem tudok teljes mértékben igazat adni. Körülbelül négy évesen kezdtem a lovaglást, megfordultam fővárosunk mindkét(muhaha) lovas fellegvárában (mégnagyobb muhaha), éveket húztam le lovak és idióta emberek között, ami sajnos nagyon-nagyon jellemző a magyar lovassportra. De: 4, 7 vagy 9, vagy akár 15 évesen eszem ágában nem volt amiatt javeszékelni, hogy egymagamnak kelett a nálam sokszor másfél-két méterrel és kábé 400kilóval nehezebb állatot rendbetennem, magamnak kellett felnyergelnem, nekem kellett kipucolni a szart a patájából mielőtt és miután felültem rá. És ez kéremszépen teljesen normális. Akivel a kezdetektől nem végeztetik el ezeket a dolgokat, azokból lesznek a hárommilliós, elhanyagoltságtól idegbeteg lovat tartó-verő-"hobbilovasok".
Egy adott helyre jártam lovastáborba a balaton környékére. Reggel hétkor kezdtünk, reggeliztünk, majd végigvakartuk-pucoltuk az általunk használt lovakat, ellenőriztük, ha kellett, leápoltuk szerszámokat. Reggel. Nem ám, hogy nyolc fele beszédülünk....Napi két lovaglás, egyébként lőzöngés a lovardában, meg néha valami program- érdekes módon én meg a többi gyerek a más korosztálybeliekkel is remekül elvoltunk, ez sem hinném hogy a lovarda számlájára írható-.
Vízhólyag? Azért az nem kanyaró, már elnézést, egy lovardában ennél sokkal-sokkal durvább dolgok történhetnek egy gyerekkel, nem mellesleg lovaglás közben sokkal rondább hólyagokat is lehet szerezni a szártól, mint egy rohadt gereblyétől.
Függetlenül a tulaj/vezető fellengzős levelétől, mindkét lovastáboros történetet röhejesnek tartom, számomra nagyon jól kitűnik, hogy a szülőknek gőze nincs arról, mi az, hogy lovarda és lóval való munka, a gyerekek pedig egyszerű, normális kiskölykök, akik életkoruknál és természetüknél fogva szeretik a dolgokat kissé kiszínezni, szülők pedig gondolkodás nélkül mindent benyalnak, mert az ő gyerekük, aaaz nem hazudik....

grongo 2007.09.07. 15:59:07

Ebben az egészben az a szép, hogy egyik fél sem fogja megérteni a másikat. És mindkettőnek igaza is van a maga módján.
A szülő és a gyerek ki van akadva a szokatlanul nyers stíluson, ilyet még nem tapasztalt.
De sajnos a lovagolni tanulás sok keservvel jár. Félelemmel, fájdalommal, fáradsággal (milyen szépen alliterálok), amit az erre felkészületlenek csalódásként élnek meg. Napi kétszer fél óra nyeregben egy teljesen tapasztalatlan embernek-gyereknek kellően feltöri mindenét, ráadásul annyi mindenre kell figyelni, hogy az ki is meríti. Azután ott az állandó balesetveszély...
A lovasedzők többsége meg kellően határozott stílusban adja elő magát, szerintem ez még valami régi huszárlaktanyai tempó, ez is elég riasztó tud lenni.
Aztán az ember vagy túlteszi magát ezen, és megszereti a lovaglást, vagy egy életre megutálja az egészet.

grongo 2007.09.07. 16:01:29

Ha előbb láttam volna cinna kommentjét, akkor elég lett vona annyit írnom, hogy egyetértek.

Pakito 2007.09.07. 16:15:06

bagheera 2007.09.07. 15:44:37

"- mibol gondoljak, hogy ok nevelik a gyereket "jol/legjobban" (tudom, en irtam...)?,"

ezt senki nem mondta, csak a véleményxünket osztottuk meg a kedves homártársal.

"- szerintuk a gyerek a viselkedesmodot hany eves koraig tanulja a szuleitol, azok alapjan amit lat?"

Az ember személyisége egész élete alatt változik nem lehet megmondani, hogy meddig az apa/anya a példakép, ez emberenként nagyon változó....

"- probalt e mar hatni szep szoval kamasz/lazado gyerekre? (csordaszellem ellen bezaras?)"
a fiam még csak 11 még nincs kamasz kortban bár már lassan eljön az is... egyébként a kérdés inreleváns, mert most itt egy 9 éves gyerekről van szó aki még nagyon nem nevezhető kamasznak....egyébként meg kamaszkorban is lehet beszélni a gyerekkel, ha elötte kialakítottál vele egy bizalmi kapcsolatot. a "csordaszellem ellen bezárás"-t pedig nem tudom mire érted....

"- nem gondolja e, hogy a folyamatos lelkizes egyfajta terror?"

az miért lenne terror, ha otvagyok ha a gyerek beszélni akar velem, és segítek ahol tudok?

"- miert hulyez le valakit, aki nem ert egyett az o nevelesi stilusaval? (tudom, osi szulo szokas...)"

én ugyan nem hülyéztem le senkit....

"- mit fog csinalni, ha a gyerek antiszocialis/gyenge/tanarnak visszaszolos lesz? Gondolom akkor a gyerek hirtelen hulye lesz, mert a szulok mindent ugy csinaltak, ahogy akkor es ott kellett..."

ez szerencsére nem áll fent, a fiammal eddig egyetlen egyszer volt "gond" a suliban... akkor is az,hogy focizás közben véletlen berugta az ablakot....

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2007.09.07. 16:25:36

Attól tartok, hogy kedves levélíró úr egy seggfej. Amit ő csinál(tat), az rabszolgameló gyerekekkel végeztetve, nemhogy ingyen, még pénzt is kér érte.
Aki meg úgyérzi, hogy egy olyan helyen ahol fizet a szolgáltatásokért még dolgozzon is, az egy lúzer:) Merhogy edzőtábor, bassza meg lovagoljon egész nap, attól is feltörik mindene, de legalább megtanul lovagolni, és megtalálja az összhangot a pacival. De nemá hogy takarítani? Kábé meddig is kell azt tanulni? Első alkalommal tök jól fog tudni lapátolni, mit kell azon gyakorolni. Az eszem megáll mennyi fasz van a világon.
Aki meg akar, az mennyen csak tömje a zsebét a kupecnek, és basszon ki a gyerekével. A gyerek meg nőjjön fel boldog hülyeségben, hogy mennyi alázatot tanult:DDD
Vagy inkább :(

vernarancs 2007.09.07. 16:53:38

Azert nyilvanosan lebutazni egy gyereket az sehogyan sem magyarazhato. Valoszinuleg sokmindenben igaza van az oktatonak is, de nekem nem ugy tunik, hogy neki gyerekekkel kene foglalkoznia. Egy loval kemenyen kell banni egy gyerekkel meg okosan. Itt a kulonbseg.

delejezoe 2007.09.07. 17:14:47

Cinna! Ilyen ember kéne több ebben az országban, mint Te. Normális hozzáállással.

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2007.09.07. 17:15:40

Asszem én meg szervezek egy autós tábort...
A gyerekek már korán elsajátíthatják az autóvezetés fortélyait. Heti 25 rugóér kapnak kaját, reggel kiállnak a kocsival, aztán rendet raknak a garázsomban, a lányok felsöprögetnek. Délután autós filmeket nézhetnek, ezután kitakarítják a kocsit. Ellenőrzik a kerekekben a légnyomást, az olajszintet. Amennyiben szükséges, olajat cserélnek. Ha minden rendben, visszaállhatnak a garázsba.
Természetesen anyagi felelősséget a szülők állnak:)

MRM 2007.09.07. 17:28:38

Machay Ur alazattol mentes valaszaval van nehany gondocska. A level hangneme arrol arulkodik, hogy fel van haborodva a tortenteken, pedig semmi alapja nincs ra:
-eloszor is szolgaltatast nyujt (amivel nem volt a vevo megelegedve), amiert penzt vesz el, tehat neki kellene tornie magat azert, hogy a kedves vevo meg legyen elegedve a szolgaltatas minosegevel. (azaz elnezest kerni, nem kioktatni, fuggetlen attol, hogy kinek van igaza, ez a "vendeglatas")
-masodszor is, tisztan latszik, hogy nem munkaszeretet/hivatas osztonzi, hanem csak a penz, (ami ugye nagy ur), de ahhoz, hogy sikeres legyen az ember, kell az elhivatottsag is
-harmadszor, ha nem ert a gyerekek nyelven, ne foglalkozzon gyerekekkel, tartson lovagloiskolat felnotteknek
...
A gyerekkel meg kell tanitani, hogy a takaritas/apolas a lovaglas fontos resze, nem pedig buntetes. Ezt ugy kepzelnem el, hogy veluk egyutt csinalja, vagy setal kozottuk es kijavitja a hibakat, esetleg megdicseri, oket (mindegyiket, aki helyesen vegzi)
Folytathatnam, de nem akarom. A penzt igenis vissza kellett volna adni. Ugy TISZTESSEGES... es senki nem szarja le, hogy a moziban mit csinalnak.

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.09.07. 17:34:10

hurrtorpedó, kezdesz a lényeg közelébe jutni, már csak egy aprócskát korrigánék.
Minek tompítani egy olyan szó élét, hogy "buta", vagy "hülye"? Amit te ezzel ki akarsz fejezni, annak millió más olyan megfogalmazása létezik, aminek sokkal nehezebb bántó hangsúlyt adni, mint a többitől elvenni.
Valaki itt írta, hogy a gyerek nem egy alacsonynövésű felnőtt, és ez nagyon nagy igazság. Egy gyereketmegszidni, vagy akár mosolygós stílusban derogáló jelzőkkel illetni gyakorlatilag lehetetlen úgy, hogy ez ne hatoljon a lelkéig. Már ha normális a lelkivilága :) Nagyon meg kell gondolni minden negatív jelzőt, amit egy gyerek fejéhez vágsz, 8-10 éves korban minden szívnak be, mint a szivacs. Mindent, hangsúlyozom mindent(!!) előbb-utóbb újra látsz a gyerektől, amit valaha mondtál neki, vagy tettél vele. És ezt nem nagyon hiszi el senki, még sokan olyanok sem, akinek van gyereke, nemhogy olyan, akinek nincs.

Megdobbent 2007.09.07. 18:10:54

Kedves Machay János!

Szeretettel varom osszes szittyamodra nevelt gyerekét, hogy otthonomat, telkemet es garazsomat heti 25.000 Ft/fo elleneben csillogora takaritsak. Cserebe neha 200 guggolast vegezhetnek, illetve ingerszegeny kornyezetben, vagy kevesbe kommunikativ tarsak koze ultetve eltolthetnek 2-3 orat naponta, mikozben engem megtalalnak (ha felugyeletre van szukseg) a Dedestapolcsanyi furdomedencem partjan, koktelt szurcsolgetve.
Az ar tartalmaz napi 2x0,5 ora olyan foglalkozast, mely kereteben a gyerekek az altaluk takaritott eszkozt/teruletet hasznalhatjak, szigoru felugyelet mellett.

A foglalkozasok naponta 7-11 ora kozott kezdodnek, altalaban 10:57-re befut majd valaki, aki betereli a resztvevoket egy szenaporral boven ellatott mellekepuletbe, ahol jutazsakokon, a foldon ulve konnyen es kenyelmesen kivarhatjak a foglalkozasok valodi kezdetet.

Megdobbent 2007.09.07. 18:13:37

gengish: de hogy nyitod ki a lovat? :>>>>>>

nem várt fordulat 2007.09.07. 18:33:26

Ez az alázat azt jelenti, hogy elfogadom a GYEREK nem egy eszköz, amit ha kedvem tartja előveszek a sarokból, és ha már nem kell visszadobom oda. A GYEREK az OKTATÓ társa akire figyelni kell, akivel együtt kell dolgozni, akivel érdemes együtt dolgozni.

Főleg a jövőbeli profit és jó hírnév érdekében.

Kismacska (BELLA) 2007.09.07. 18:41:43

Bocs, ha már elmondták előttem: nem azzal volt a szülőnek gondja, hogy dolgozott a gyerek, hanem hogy azt mondták neki, hogy otthon kuss van és plusz BÜNTI melót adtak neki és még meg is alázták.

Ez mind szép és jó, amit az úr leírt, de NEM, ismétlem: nem ezt kifogásolta a szülő. Én is kiakadnék, hogyha a gyerekemnek azt mondanák, hogy otthon kuss van. Úgyhogy...

Az úr nem válaszolt érdemben, viszont fantasztikus marketing szöveg, gratulálok. (Úgy értem, hogy nem válaszolt, hogy a KONKRÉT ESETRE, ENNEK A GYEREKNEK AZ ESETÉRE nem.)

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2007.09.07. 19:13:33

Azért nem válaszolt, mert nem tud olyat mondani, amivel kihúzná magát a szarból. Nameg alázat! Ő is alázattal elismerhetné, ezt az egészet csak azért csinálja, hogy ne neki kelljen fizetnie az istálló takarításáért, hanem hogy pénzt is keressen rajta. Érdekes, ezt sem látom a válaszban:)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2007.09.07. 19:23:48

Nem értem a mai gyerekeket. Nekünk annak idején tök természetes volt, hogy otthon nem beszélünk.

- Mi volt ma a táborban?
- Semmi.

andika25 2007.09.07. 19:34:15

kismac: dehogynem válaszolt. asszonta, nem akar személyeskedni.

Az biztos, hogy más egy bajnokcsemetét edzeni, nevelni, akinek célja van, és megint más olyan gyerekekkel foglalkozni, akik kalandra vágynak. Talán egy szünidős óvónéni megoldotta volna a problémát.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.09.07. 19:38:55

Avatatlan Sam · egyszervolt.blog.hu/ 2007.09.07. 17:15:40

Basszus ez nagyon jó ötlet. Én meg szervezek egy (ház)építő tábort. Még pénzt sem fogok kérni, csak anyagot kell hozni. Tégla, mész, cement, sóder, meg ilyenek. :DDD

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2007.09.07. 19:44:46

Szerintem is jó ötlet:) Most dolgozok egyéb táborokon is:DDD 21. századi építőtábor rulez, meg óóó Magyarország!

renugard 2007.09.07. 19:58:57

Nekem az az érzésem, és javítsatok ki ha tévednék, de manapság a kedves szülők csak azért adják a gyereket lovasiskolába mert:
1. trendi
2. jól hangzik a szkvasklubban
3. zavar a gyerek, mert egy éve nem keféltem egy jót.
Jahogy a gyerek még macskát sem látott közelről és herótja van attól hogy nem a mekiben kapja a hepimílt, és a reggeli Pokemon helyett mehet csutakolni meg seperni... ki nem szarja le???
Huszonharmincnegyvenrugóért nyalják ki a seggét! A mobil úgyis nála van, mert az kurva szükséges, és majd hív, ha csúnyán beszélnek vele. Én meg robogok majd ajtóttépni és baccpapuccsal lószart csapkodni a tulaj hasán.
Aztán mehet minden a Homárra, ahogy azt a gyerek elmesélte.
Ha nem voltam érthető, akkor tudjátok be a munkahétnek, mert baromira nem vagyok sikeres ember és dolgoztam.

renugard 2007.09.07. 20:00:58

Mandula:
Szerintem ez a párbeszéd lezajlott, csak az volt a vége, hogy a kedves szülő közölte, hogy:
- Hogyhogysemmi, amikor kifizettem huszonharmincnegyvenezer forintot?? Mit mondok majd a szomszédnak?

váj mí 2007.09.07. 20:06:52

Tisztelt Machay János!

Ezennel meghívon Önt és b. családját az Alsóröcsögefalun rendszeresen megrendezett, a magyar nyelv helyesírását oktató táborunkba. Ajánlatunk több mint előnyös. Potom 25 ezer forintért Ön, kedves Machay úr naponta két alkalommal 30 percen keresztül ismerkedhet meg a magyar nyelvtan és helyesírás titkaival. kezdőknek csak ez az időtartam ajánlott, mivel szakképzett táborvezetőink szerint ennél több idő bizonyos fokú agykárosodást okozhat a képzetlen tanulókban. Miután sikerül elsajátítania az írásjelek használatát, felsőbb osztályba léphet, ahol 45 perces foglalkozásokat biztosítunk Önnek.
A tábor időtartama alatt napi három étkezést biztosítunk, és lehetősége lesz szabadfoglalkozásokban is részt venni, mint az osztályterem kitatkarítása, táblatörlés, tanteremben elhelyezett cserepes virágok ápolása. Amennyiben az alsóröcsögefalvi környezetet Ön túl ingerszegénynek találja, kötelező fakultásként részt kell vennie a folyósók felmosásában, a pincehelyiségek pókhálótalanításában illetve a téli tüzelőanyag szabályos hasábokra való vágásában.
Megjegyezzük, hogy amennyiben Ön a második, táborban töltött nap után képtelen lesz helyesen leírni egy többszörösen összetett mondatot, úgy szellemi képességeit a táborlakók nagygyűlése előtt elemzi ki a vezetőség.
Tisztelettel várjuk jelentkezéset:
Palkovicsné
U.I. Pénzvisszafizetési garancia nincs

Angéla 2007.09.07. 20:53:33

gengish :)

2 dolog a levéllel kapcsolatban:
- Miért ne személyeskedjünk? Én kiváncsi lennék a tulaj hogy emlékszik a párbeszédre.
- A gyerek úgy gondolja, hogy a kétkezi munkát biztos büntetésből kapta? És vajon miért gondolja/érzi úgy? Hajlok arra, hogy nem véletlenül, az oktató(k) feladata ezt szépen elmagyarázni, úgy hogy a gyerek megértse és elfogadja. Ha büntetésnek érzi, akkor ott valami gáz van, és nem a gyerekkel.

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.09.07. 21:42:12

angéla, már én is meg akartam ezt jegyezni, de te mondtad ki helyettem, illetve utaltál rá: miért természetes, hogy ha egy 8-10 éves kisgyerek panaszkodni kezd más felnőttekre, akkor nem mond igazat?

Abszolúte egyetértek, ha ő büntetésnek érezte a melót, azt biztos nem alaptalanul tette.

2007.09.07. 21:58:17

A legteljesebb mertekben egyetertek cinna-val, nem szeretnem ismetelni ot - anno en is voltam lovastaborban es szinten anno a gyermekem is. De, ha valaki ugy gondolja, hogy a lo egy gep, amit ki-be lehet kapcsolni, mint egy nintendot, akkor mindegy, hogy jo-e az edzo a gyermekek szamara, vagy sem, a kedves gyermek es a szulo is azt fogja gondolni, amit akar (es amire kepes :-))).
Ha valaki ugy gondolja, hogy a lohoz kemenyseg kell, a gyermekhez meg okossag (vernarancs irta) - nos, az csak a tv-ben latott lovat :-))) Szvsz a lohoz is, a gyermekhez is kell a turelem, okossag, szeretet es kemeny edzes... A tabor szervezoje-tulajdonosa sztem csak egy hibat vetett: felvett olyan hujjjjjegyereket a taborba, akinek otthon a szaros segget meg mindig anyuci torolgeti (egy 9 evesnek!).

Pakito 2007.09.07. 22:24:13

vanvelemenyem 2007.09.07. 21:58:17

nem is azzal van a baj, hogy dolgoznia kellett a gyereknek, ez hozzátartozik a lovagláshoz és ez teljesen rendben is van így, a probléme a lavaldavezető hozzáállásával van....
egy 9 éves gyereknem mindig elkell magyarázni, hogy mit miért kell csinálnia, nem elég kiadni a dukászt, hogy na most söpörj, stb. stb.
illetve egy gyereknek semmiképpen sem lehet azt mondani,hogy "nem kicsit vagy buta, hanem nagyon" főleg nem úgy hogy ottvannak a társai is mert ezzel nagyon "leégeti" és ezt egy gyerek megalázónak tarthatja.. egy olyan gyerekkel aki évente egy hetet van ló közelben nem éppen úgy kell bánni mint azzal aki egész évben lóval fekszik és lóval kell.....

nem vonom kétségbe, hogy a lovakhoz szakértelem kell, és hogy nem egyszerü bánni velük, de szerintem ez még nem mentesít senkit az alól, hogyha gyílvánosan megaláz(mert a gyerek fix,hogy annak vette) egy gyereket.... a lovaldavezető biztos nagyon jó sportember, de a gyerekekhez nem ért...
ez a vége annak, hogy manapság bárki táboroztathat mindenféle pedagogiai előképzetség, és érzék nélkül.

gazsi 2007.09.07. 22:35:56

Gyerekek,fogjuk már fel végre,hogy a kiscsákót nem goblein szakkörbe küldték szülei!Mindazonáltal a táborvezető is finomíthatna a hozzáállásán.Végtére is ez egy fizetős napközisrendszerű tábor,nem pedig kényszersorozottakat fegyelmező K.u.K.laktanya.Hol van hát az igazság?Úgy gondolom, a két fél álláspontja között félúton.

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.09.07. 22:46:35

vanvelemenyem, kiváncsin vagyok, hogy te mit szólnál hozzá, ha egy -most mindegy, hogy vélt, vagy valós- kisgyerekes sérelmed elővezetése után valaki a gyerekedet leszarosseggűhüüjézné.
még ha nem is értesz egyet a mamival, aki panaszkodott eben a postban -ami szíved joga- ez egy elég tahó megjegyzés volt.

Világ Négere 2007.09.07. 23:46:59

A levél írója egy igazi seggfej. Egy napközi vezetéséhez, egy 9 éves kölök foglalkoztatásához azért kell némi pedagógiai érzék. Én például sosem felejtem el, kb. ennyi idős lehettem, amikor a kötelező úszóóra után hajszárítás közben egy akkora pofont kaptam a társaim előtt az úszómestertől, hogy majd elszállt a fejem, mert a hajszárítóval játszottam, hogy a hátsó felén beszívta a hajamat. Pedig azt is mondhatta volna, hogy édes fiam, ezt hagyd abba, mert tönkremegy a gép, vagy mittomén. Nekem ez akkor nem volt evidens 8-9 évesen. Ha még emélkeznék a pofájára, megkeresném, fognék egy borítékot, beletennék egy féltéglát, és addig ütném, amíg mozog. Szóval az az igazság, azóta sem vagyok sikeres ember.

gendermember 2007.09.07. 23:57:44

"ez a vége annak, hogy manapság bárki táboroztathat mindenféle pedagogiai előképzetség, és érzék nélkül" - ez a lényeg

meg a kommunikációhiány

+ az is gond sokszor, hogy a szülők sose voltak lovastáborban, így fogalmuk sincs mi várható ott, mire számítsanak. nekik is meg kéne magyarázni (okosan, türelmesen, alázattal, papuccsal meg ami kell), hogy mit miért mikor hogyan

javaslatom: 1+7 napos táborokat kell szervezni, ahol az első nap a szülőké :)
a második közös a gyerekkel és ha minden ok, ott lehet hagyni a kölköt. életszerűtlen?

2007.09.08. 05:04:26

Pakito: lovaRda - es nem lovaLda. (bele)lovallni magadat egy erzesbe - az mast jelent, az a lovalda, hogy irunk a Homarnak, es mindenki belelovallja magat... stb. De azt a helyet, ahol az emberek lohatra pattannak, lovaRdanak hivjak. Bocs.
Szerintem ha valahol hiba tortent, akkor az csak abban tortent, hogy felvettek egy ilyen gyermeket. Hidd el. Nem lehet valakit pl. leszallitani a lorol, hogy titokban mondhassam el neki 300x-adszorra, hogy nyomd le a sarkad, es ulj bele a nyeregbe rendesen, kulonben akar meg is halhatsz...!!! Es fiam, nagggyon hujjjjjje vagy, ha ezt nem ertetted meg mar a 100. alkalommal, hanem meg most is, 300x is ugyanezt kell mondanom... Mert akkor az lenne a baj, hogy miert lett leszallitva a lorol... Ugye...???
Ha nekem valamit elmondtak (volna) 2x, es nem fogtam (volna) fel, akkor megerdemeltem (volna), ha lehujjjeznek - hiszen elet-halal kerdese a fegyelem es a figyelem a lovak kozott-mellett-a hatukon. Es ugyanigy a gyermekem is - bar sem en, sem o nem emlekszunk ilyen lehujjjjezesre (megkerdeztem tole, most)
Ja, majd' elfelejtem elarulni: mindketten az erzekeny lelkivilagu nok koze tartozunk. Csemetkem 6 evesen volt eloszor lovastaborban, es 16 evesen utoljara. Kozben minden evben, hol itt, hol ott, hol 1 hetig, hol 1 honapig. Sohasem volt problema, egyik taborban sem.
Herodes: Ha valakinek olyan problemaval allok elo, mint a kedves postolo anyuci, akkor nyugodtan leszarosseghulyezhet!!! Megengedem, es utana meg igazat is adok neki, es bocsanatot kerek tole, amiert eszembejutott ilyesmikkel zavarogni!!!
Higgyetek el, a lovak kozott kicsit mas az elet - ha valahol hiba tortent, akkor az az volt, hogy felvettek a kiskolkot.
Esetleges kompromisszumkent kivitelezheto lenne gendermember otlete, hogy az elso nap lenne kotelezo a szuloknek, a 2. nap szulo+kolok... De ez a 2 nap akkora penzert, hogy megprobaljak ertekelni is azt, hogy mekkora aldozat az, ha ket ilyen hujjjjjere bizom az en erzo szivu lovamat. A 3. napra pedig aki otthagyja a kolket, az kesobb ne reklamaljon, ha a kolke megis inkabb a nintendot szereti...
Ja, a vizholyagok nem csak a tenyeren keletkeznek az embernek, ha lovazik, hanem a nyeregtol, egyeb testtajakon is... Legkozelebb az lesz a panasza anyucinak, hogy hurkas lett a kolok hatsoja, biztosan elvertek....?????? Hehehehehe... ezeknek meg egy foldigilisztat sem eresztenek a kozelukbe :-(((
Meg egy, mielott barki is megvadol azzal, hogy a lovardak erdekeltsegebe tartozom: par ev ota kulfoldon elek, Mo-n egy kicsi lakasom van csak.

2007.09.08. 05:11:55

ooo, meg egy: HA lenne lovastaborom, fel sem vennek kezdot... Jarjon szeptembertol hetente legalabb 2x, es, ha nem hianyzott egesz evben 3-nal tobbszor, akkor a kovetkezo nyaron johet taborba. (ne mondd, hogy szegeny kolok, hiszen lehet beteg is... mert ez nem igaz. Az a kolok, aki hetente 2x-3x lovagol, az valahogy nem lesz beteg sohasem. Sot, elmulik az asztmaja es az osszes allergiaja. Nem lesz fejfajos es hasfajos sem. Tudom, hihetetlen, de ez igy van :-))) Probaljatok ki!!!
Es lehujjjjesegggfejezni sem kell, soha, semmiert :-)))

nora30 2007.09.08. 08:04:07

Én még mindig anyukának hiszek jobban.
Az ilyen táborok csak a szülők pénzére ugranak.

MosoMasa 2007.09.08. 09:06:15

Bárki bármit mond, nyilván mindkét levél fals egy kicsit, érthető is valahol, de talán a lovasnak adnék igazat. Lehet vitatkozni szokásokon, nevelési módszereken, de a vége egy mindnek: a gyereknek előbb utóbb bele kell szokni a társadalom szokásaiba, rendjébe - hisz ezen alapul az egész. Nem kéne nyígni minden kis szaron, és hisztizni - nyilván a lovasmesternek is több megértést, türelmet kellene produkálnia. Nehéz lenne itélkezni így "messziről", de továbbra is azt gondolom, a gyereknek semmi baja nem lesz ehy kis söpréstől, egy kis kapálástól, vagy bármitől. Persze nem 8-10 óráról és embertelen körülményekről beszélek....

kritikusolvaso 2007.09.08. 09:34:28

Előre leszögezem ismerem a helyet...

Szóval a véleményem:
Én elvből nem vinném a gyereket olyan helyre ahol "dolgoztatják"

Ugyanis ha lovagolni tanittatni akarom beadni akkor ne a seprü kezelésére okítság. Majd én megadom neki azt a mintát és nevelést amitől "jó munkás ember" válik belőlle, és ezt ne egy Machay János szervezésében álló ellenőrizetlen pedagógiai tudással rendelkező lovasvállalkozó tegye meg. Egyébként meg ha kijövök a filmről mert mondjuk nem azt a filmet adják amit megigértek és esetleg közben még ki is oktatnak akkor én bizony visszakérem a pénzt de legalabbis beirok a homárba az biztos. Az a baj hogy akik ott a gyerekekkel foglalkoznak azokat még a multszázadi magyar nevelési elveket valló napközis "KLÁRI NÉNI"-től vették a mintát aki azt hitte az a nevelés ha jól megalázza a gyereket.

kritikusolvaso 2007.09.08. 09:48:20

De van tovább is:
Elmondanám hogy megy egy ilyen tábor az osztrákoknál:
Gyerekek reggel be ott 3 pedagogus és egy lovas szakértő várja őket. Azonnal közös program, folyamatosan lefoglalják őket és nem munkával. És akkor hogyan nevelik ott őket a munka szeretetére? megmondom!
Végig mutogatják nekik milyen munkák is vannak a lovak körül. Odamennek a gyerekek és nézik hogyan dolgoznak ott az emberek a lovakkal. Aztan az egyes helyeken megkérdezik tőllük ki szeretne segíteni az adott helyen a néninek bácsinak. Persze a gyerekek egymást tulkiabálva szeretnék kiprobálni. Miért? Mert nem kötelezik rá őket hanem kitüntetésnek érzik ha kiprobálhatják. Na perzse a sepregetést senki nem választja de miért baj ez? Ki szeretné ha a gyereke utcaseprő lenne? Én nem! Az életben is a gyerek olyan munkát végezzen amit szeret és ne pedig amit az élet vagy amit Machay János ráerőszakol. És hogy jön el a gyerek az ilyen helyről? Hát azzal az örömmel hogy segithetett egy lo lecsutakolásában és nem azzal hogy megalázták és neki söprögetnie kellett és nem megfogadva hogy én aztán az életben sose fogok seprüt fogni a kezembe mert az a megaláztatás netovábbja. Na ez a gond ezzel köcsög felfogással amit a magyarok nyomatnak!
Értitek?

Angéla 2007.09.08. 09:52:47

Ez a levél akkor is gáz.
Már eleve ahogy kezdi: mégis kit érdekel, hogy ki van a képen? Tényleg ez a legfontosabb?
"Lovas"-ról beszélni meg azzal példálózni hogy egy lovasnak mit kell tennie, hogy kell viselkednie... azt a gyereket aki először megy egy ilyen táborba, nem hivnám lovasnak, pláne az első napokban. Talán épp itt a probléma, hogy úgy kezelik mintha az lenne, pedig hol van még attól. A gyerekhez is türelem kell, a tanitásához kitartás és alázat :P
Ha meg nem megy és a gyerek tényleg olyan szerencsétlen nyafka, fegyelmezetlen, hogy az oktató látja hogy reménytelen a dolog, akkor ne égesse, hanem telefonáljon szépen a szülőkért és javasolja nekik hogy vigyék valami más fajta táborba.

Angéla 2007.09.08. 10:02:06

Na.Tibor: teljesen egyetértek. Ez csak egy pici pedagógia.
Oviban tudod mit csinálnak hogy a gyerekek maguktól kezet mossanak (mert az nem mindegyik gyerkőcnek akaródzik kajálás előtt)? Óvónénik megszagolják a kezüket azoknak aki már megmosták és ájuldoznak hogy milyen finom illata van. Tudod milyen sebességgel szalad a többi pici is kezet mosni? :D
Na erről van szó itt is, ahogy irtad. Csak hozzáállás kérdése.
Meg persze a pénz... mindjárt jönnek neked a válaszok, hogy az az osztrák tábor mennyivel drágább lehet, mivel ott mások is dolgoznak nem mindent a gyerekekkel végeztetnek el. Én azért azt nem hiszem, hogy ha felvesznek mondjuk egy felnőttet söprögetésre, annak olyan iszonyú munkabért kellene fizetni hogy már nem is érné meg a táboroztatás :P

Alice B. Toklas 2007.09.08. 11:54:45

Kedves vanvelemenyem! Nem tudom, te hány évesen kezdtél lovagolni, de vagy őstehetség vagy, erősen megszépültek az emlékeid az első néhány napról. Az embernek nem azért csúszik bele a lába a kengyelbe párszor mert nem érti a sarok szót, vagy hülye, vagy direkt rosszalkodik, hanem mert lovaglás közben egy kezdő lovasnak nagyon sok mindenre kell egyszerre figyelnie. Szorít a térd, rázár a vádli, lenyom a sarok, felvenni az ügetés ritmusát, nem kapszkodik a szárba, és közben még törzsfordításokat csinál, meg ilyesmi. Ha a ló mondjuk botlik egyet, vagy a kissrác csak egy pillanatra elveszti az egyensúlyát akkor bizony ezek közül valamelyikbe hiba csúszik és időbe telik amíg az ember helyrerakja a dolgokat. Meghalni meg nem attól szokott a gyerek, hogy futószárazás közben vmit nem jól csinál. Leesni is leginkább akkor, ha mondjuk megugrik a ló. Olyankor meg egy tök kezdő 9 éves gyerek nem nagyon hiszem, h rajta marad, de az a minimum,h becsúszik a kengyelbe a lába (pláne ha mondjuk még hosszú is neki a kengyel, mert a nyerget nem egy 9 éves gyerek méreteire találték ki...). Gondold magad, akár felnőtt fejjel is vmi hasonló helyzetbe, Mondjuk elmész életedben először síelni (lehet,h szoktál, nem tudom). Valószínűleg nem fogod egyből zsigerből előre helyezni a testsúlyodat, jól tartani a botot, és szépe összezárni a lábadat, sőt még félsz is egy kicsit. Biztos nagyon jólesne (még felnőttként is) ha az oktató lehülyézne, miután x-szer elmondta, h hogy kell. Ez ugyanis nem elméleti dolog, attól h vki egyfolytában szajkózza a füledbe még nem fogod tudni, gyakorlás kell hozzá. Persze a különbség az, h egy felnőt hasonló helyzetben megmondaná az oktatónak,h kit sértegessen és elmenne máshová...az ilyen arcok, ezért oktatnak gyerekeket, mert azok nem szólhatnak vissza....

Alice B. Toklas 2007.09.08. 11:56:45

korrektúra:... vagy erősen megszépültek...
felnőt=felnőtt

Alice B. Toklas 2007.09.08. 12:04:42

ja és még vmi. a levél szerint a fiúK nem tudtak beilleszkedni a lányok (egyesületük tagjai közé), ezek szerint az egyesületen kívülről érkező, kezdő táborozók 100%-ban elégedetlenek voltak... én persze értem, hogy fiúkkal van baj, hiszen elkényeztett városi kis gennyputtonyok, akik szégyen szemre gyengébbek, mint a velük egykorú lányok (már megint ez a mérhetetlen szakértelem...). Vagy van aki szerint nem ez a normális, és elfogadható hozzáállás egy szolgáltató részéről. Ha mondjuk kézműves táborba küldeném a gyerekemet én is elvárnám, hogy kiröhogjék, meg lehülyézzék, ha deformált lesz a bödön amit csinál a korongon. Hát ha nem figyel oda soha nem lesz belőle fazekas, vagy keramikusművész. A művészethez figyelem és türelem kell. punktum..

Masni 2007.09.08. 12:16:54

Én is voltam lovastáborban, igaz 10 éves koromban, és csak hétvégékre. Hát ott bizony tudták a nevünket, finom kajával vártak bennünket, kedvesek voltak, és imádtunk odajárni. És bizony kellett csutakolni a lovakat, kellett takarítani, este már magunknak csináltuk a kaját is. De ezt mind felügyelet alatt és úgy, hogy végig kedvesek voltak velünk. Amúgy én kimondottan béna mozgásos vagyok, tehát nem hiszem, hogy azért nem hülyéztek le, mert olyan ügyes lennék...

Ha pedig olyan iszonyat veszélyes a hely, hogy az első szóból értenie kell a gyerekeknek, meg az alázat, meg a minden, akkor hogy a lóf@szba hagyták magukra a gyerekeket??? Egyrészről veszélyes, másrészről találja fel magát a gyerek?

MosoMasa 2007.09.08. 12:55:14

Na. Tibor 2007.09.08. 09:48:20
Az osztrákoknál minden lovasoktató legalább egyetemet végzett, plusz illemtanári diplomája van az egyébként alapból elvárható felsőfokú pedagógiai és pszichológiai végzettség mellett. Ott vazze a kerítés is kolbászból van, kis idomított nyestek nyalják ki a nebuló seggét szarás után, a lovakba hifi és wifi van szerelve a dualcore-os 5 gigás pentium mellé, valamint gombnyomásra azt teszik amit a kis pöcsös akar. Öntisztítóak, nem szarnak, és enni sem kérnek, nem büdösek, viszont parancsra leszopnak... és egy hónapos tábor, naoi 6 óra felhőtlen lovagolással a mindíg zöld és napsütéses, klimatizált alpoki környezetben - természetesen a lovakra szerelt vízágyban.
Vigyed az osztrákokhoz akkor a kis csemőcsédet!

MosoMasa 2007.09.08. 13:24:08

Ja, és mindez napi 150 magyar forintért!
ÁFA-san!

kritikusolvaso 2007.09.08. 13:24:37

magampista egyetértek veled ezért viszem oda a gyerekemet, ezért élek az osztrákoknál és ezért tudok hiteltérdemlően beszélni az itteni helyzetről (ertsd osztrakok). Mindig van valami köcsög orturkáló magyarkodó seggfej mint pl most te akinek ez nemtetszik. Na ez ilyenekenek ajánlom hogy éljen és szeresse magyarországot ugy mint önmagát hiszen ő maga az ország, pl. miatta olyan az a hely amilyen. Egészségedre te nagyonostoba

kritikusolvaso 2007.09.08. 13:28:37

magampista
mennyire jót irtal. De komolyan, nagyon király vagy. Remek diszpéldánya vagy a magyaroknak!
egészségedre de ha kiveszed az egyik kezed a seggedből akkor sokkal gyorsabban tudnal irni! próbáld ki egyszer

Kamerával megfigyelt terület. Behajtani hatóságila 2007.09.08. 14:51:57


Na. Tibor 2007.09.08. 13:28:37


Ősi román vagy-e tibi, hogy itt magyarozol?

Vagy tót?

Vagy becsomagolva a bőrönd az ágy alatt, csak még mindig nem sikerült elindulni?

jesszumpepi (törölt) 2007.09.08. 15:31:32

vanvelemenyem 2007.09.08. 05:04:26


Te olyan erkölcsi és pedagógiai magasságokba emelkedtél,hogy már nem is tudlak követni.

The Junglefighter 2007.09.08. 15:50:18

Hell.
Ajtókat sürgősen letépni. Sündisznók közt machay fa*kát kiv*rni 7. pont miatt. B**dmeg ha bemegyek a moziba nem egy hétre fizetek előre kaját meg "szórakozást" hanem kb 1,5 órára önellátással. K*rva nagy különbség. A panaszos levél hihetőbb. machay egyen a saját lovaiból készült szárazkolbászt egy hétig..

melin 2007.09.08. 15:58:45

Na.Tibor, igazad van, ahogy leírtad, úgy kellene működnie egy nyári lovastábornak, ahol a cél nem a versenyre felkészítés, hanem a lovak szeretetére nevelés, a lovarda, a lovakkal kapcsolatos eszközök, munkák megismerése. Én, ahogy kiveszem a 2 levélből, nem ezt láttam megvalósulni, és alapjában ez megéri a felháborodást. Sajnos, Machay Úr is úgy gondolja, h ez a büntis-butázós dolog rendben volt, és ő aztán abszolút fasza volt mindenben. A panaszkodó anyuka helyében én is felháborodtam volna, és én sem a munka miatt, hanem a kussoltatás, és a flegma butázós mondat miatt. Gyermekeket szerető és tisztelő ember ilyet nem mond nemhogy más, de saját gyerekének sem. Ezt fentebb néhány gyakorló apuka ki is fejtette. Nevelési kérdésekbe én nem mennék bele,mert minden gyerek más, sztem a lényeg, h szeressük őket.

Na.Tibor: azért ez a "magyarozás"...hát, ez csúúúnya volt ám!:( Főleg, h magyar létedre ilyen felsőbbrendűen fejezted kimagad, csupán azért, mert jobb szociális környezetben élsz. Ejnye!

Ja, és sztem nem attól lesz vkiből bajnok, vagy ép lelkű felnőtt, ha keményen bánnak vele.

Vanvelemenyem, valószínűleg nektek szerncsétek volt a lovasoktatóval... de nem értem, miért kell ennyire hisztérikusan fikázni ezt az anyukát, és igazságtalan vádakkal illetni (1 9 éves gyereknek egyébkéntmeg ne hólyagosodjon fel a keze a munkától, nem a középkorban élünk). És ha valaki elvállal egy ilyen oktatóstáborosdit, akkor kutyakötelessége akár 1000x elmondani a gyereknek a feladatot és nincs joga lehülyézni, akkor sem, ha ezt gondolja. Az tuti, ha az én fiaimat valaki lehülyézné, akkor kb. én is úgy reagálnék, mnt Gengish:) Nem tudom, ha tényleg valaki lehülyézné a gyerekedet, tényleg ilyen "okosan" beszélnél-e hozzá, ahogy itt kifejtetted??!! És nem-e küldenéd-e el a jók*rvaannyába??

kritikusolvaso 2007.09.08. 16:03:45

nem csak rámszorult a batz papucs

kritikusolvaso 2007.09.08. 16:52:12

melin, igazad van a "magyarozással" olyanokat is megbánthattam akiket nem akartam... ezt a részt visszavonom és tőllük elnézést kérek
de kérem akinek inge valamilyen módon vegye már magára mert addig ugyse változik Mo.-n semmi amig ezek az emberek el nem gondolkodnak ezeken a dolgokon

MosoMasa 2007.09.08. 17:37:00

Na. Tibor 2007.09.08. 13:24:37

Ölég kis köcsög vagy, - hogy már megengedjem magamnak a hozzád hasonló hangnemet. Ha kint élsz, akkor meg mit ugatsz bele az itteni dolgokba, főleg ilyen tahó módon. És ha már a személyeskedésnél járunk: pont a tefélék miatt alakul szarul a dolog, mert elhúzzák az ilyenek a belüket innen, és csak ugatnak a fa mögül messziről, hogy ha gáz van akkor jól tudjanak szaladni.
az meg - visszatérve a poszthoz - egyenesen hazugság, hogy kint minden olyan fasza, és hallelúja. Nyilván sokminden szebb, és jobb, de hát azért ausztria mégiscsak egy kis kopimajom. Legyél boldog odaát, oszt ne frecsegjél ide....

MosoMasa 2007.09.08. 18:08:51

Na. Tibor-okat a parlamentbe!!!

kritikusolvaso 2007.09.08. 18:26:09

"egyenesen hazugság, hogy kint minden olyan fasza, és hallelúja"
ezt te állitottad és nem én, (én csak azt meséltem el hogy az osztrákoknál hogy megy egy lovastábor) csak olyan hülye vagy hogy még erre se birsz visszaemlékezni...

Egyébként meg nehogymá te mond meg nekem hogy mibe szolhatok bele és mibe nem. De ahogy nézem a többi hozzászólásodat mindenhol ezen az agyi kapacitáson osztod az észt, úgyhogy azthiszem itt hagyom abba veled a további kommunkikációt de remélem még még megadatik az a szerencse az életemben hogy személyesen találkozhassak veled és akkor majd elkenhetem a szádat hogy visszavegyél abból a nagy pofádból.
most meg irogass még egy kicsit hogy neked lehessen igazad...

Télikert az igazi 2007.09.08. 19:11:06

Jah, hát a magánpistike az az index anyád részében szokott okoskodni, ott is elég idegesítő biztos valami kis rendszergazdika lehet aztán rászokott a luzereknél erre a laza stilusra.
Valaki aki személyesen ismeri tényleg beleléphetne a szájába már!

tresor 2007.09.08. 19:34:10

Én a tot w nél találkoztam vele. Ott is igen szimpatikus volt :)

MosoMasa 2007.09.08. 19:42:49

Na. Tibor 2007.09.08. 18:26:09

namostaztánjólmegmondtad! osztrákiában az anyázás megy köszönés helyett is? mégsem olyan fasza hely az ottan neked ezekszerint.....
uggyanmá, nevetséges ez a majjólszétkenemaszádat. Mégiscsak priitív vagy, no - jobb is hogy elhúztál innen...

kritikusolvaso 2007.09.08. 20:06:48

Télikert az igazi 2007.09.08. 19:11:06
Úgy látom más is ismeri már ezt a kis pöcst :DDD
az ilyenek tobzódnak a blog kommentekben mert az életben meg a fejükön nyomják el a csikket...

Télikert az igazi 2007.09.08. 20:12:34

megtudjuk az ip-jét letépjük az ajataját!

^_^

MosoMasa 2007.09.08. 20:14:55

Na. Tibor
Köcsög - te is egy 25 kiloós senki vagy, aki az estimacit is monitoron nézi...

MosoMasa 2007.09.08. 20:16:53

Télikert az igazi 2007.09.08. 19:11:06

Aztán ha fentebb olvasol néhány hozzászólással, akkor rájöhetsz, hogy ki is volt a paraszt valójában. Mán ha a kicsi agyad képes felfogni dolgokat és nem csak hőbörögni képes.

Télikert az igazi 2007.09.08. 20:19:13

figy én nemakarok igazságot tenni közöttetek.. ezt játszátok le ti

kritikusolvaso 2007.09.08. 20:22:28

Jóvan hagyjuk szegényt mert elsírja magát a végén még :D

pistike nem kell mindent komolyan venni mert nem minden az tudod :DDD

MosoMasa 2007.09.08. 20:28:23

Na, kedves Na.! Elég elszomorító, hogy ennyi fér beléd mindössze. De örülj ennek is, mert mint tudod, a semminél jobb ez is - csak ne bízd el magad...

kritikusolvaso 2007.09.08. 20:32:39

jaja majd vigyázok nehogy elszálljak tulzottan! kössz a jótanácsot.

rendes gyerek vagy te csak abba ne hagyd!

renugard 2007.09.08. 21:38:41

natibor: pont ezért a mentalitásért gyűlölöm az osztrákokat mint a szart.

kritikusolvaso 2007.09.08. 21:43:21

Hát az szíved joga. Kinek a pap...

kritikusolvaso 2007.09.08. 21:45:26

Bár nekem csak jó tapasztalataim vannak de ez nyilván kiderült az eddigi hozzáállásaimból :)

kritikusolvaso 2007.09.08. 21:51:01

renugard a halfirka a te blogod?

tresor 2007.09.08. 22:10:29

kihalt minden zene se szol!

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.09.08. 22:52:45

Télikert, kikérem magamnak a rendszergazdák nevében! :)
Mondjuk rég voltam már rencenrgazda, meg 25 éves is, de akkora dürhő tahó, mint magampista, akkor sem voltam.

natibi, átérzem az indulatod, és a magyargyalázó szavaidat kivéve, (amiért ha jól láttam utólag megkövettél mindenkit, tehát én is megkövetve érzem magam) szinte minden szavaddal egyetértek. De talán kicsit elragadtattad magad. Miért ereszkedsz le magampista nívótlan szintjére?

MosoMasa 2007.09.09. 00:16:15

herodes 2007.09.08. 22:52:45
Kiváncsi vagyok azért, hogy mit találsz türhőnek! Talán azt a színvonalas megszólítást, hogy köcsög, meg ortúrkáló, meg magyarkodó seggfej és a többi? Mer ugye ezeket nem én emlegettem, meg azt sem, hogy elkenhetném a szádat és társait.... És ha valaki ezekkel érvel, igazán az a türhű ugye? Vagy rosszul látom? vagy az a baj, hogy nem értek egyet, és nem hiszem el, hogy ausztriában a lovardában többdiplomás még a istállófiú is, és képzett magasfokú pedagógus, ilkletve, hogy ott ha nem süt a nap akkor odafestik? He? Oszt ezen kell kurvaanyázni? Ez nagy kultúra, az osztrák is meg a magyar is? Akkor ezután mindenkit lekurvaanyázok én is, hogy trendi legyek má!

zuckerfrei 2007.09.09. 01:48:09

amikor szabadfoglalkozás volt, akkor jött staller ilona és megszexuálta a lovakat..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.09. 02:38:56

he emberek!
ez a homar, ahol kifigurazunk, mergelodunk, fogysztovedelmizunk, humorizalunk
nem az origo kozeletes anyazos topicja
tartsuk tiszteletben egymas velemenyet a feltett ugyekrol please
/bar mondjuk mar engem ie leparasztozott egy argentin mezes, de direkt enm valaszoltam neki/
onmerseklet, orizzuk meg a homar jo hangulatat
Palkovicsne is ezt mondana amikor bacc papucsban kinyissa az alytot

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.09. 02:43:25

zuckerfrei
az egyik kollegam olaszbol szarmazik, oszt mindig mondom neki, hogy Campobasso_sanbenedettese zero-=zero
meg ilyen hulyesegeket
fitogtatom mennyit tudok olaszorszagrol
hat a multkor bedobja, hogy csiccsolina
hat mondom az meg magyar
latom rajta meg most sem hiszi el

kritikusolvaso 2007.09.09. 09:30:56

Én a magamrészéről azért kattantam be arra kommenemberre (pistike) mert ha megnézitek a hozzászólásait akkor látjátok hogy nem vélemyét mond, nem érvel hanem csak puffogtatja a sületlenségeit. Az ilyen tipusu köccsöktök sose olvashatsz olyat hogy : "Nekem más a véleményem mert... "és akkor kifejti hanem csak ilyeneket:

"Ott vazze a kerítés is kolbászból van, kis idomított nyestek nyalják ki a nebuló seggét szarás után"

és ez volt az első hozzászólása tehát innen is látszik ezt az alpári stilust ő kezde én erre válaszoltam neki hasonló stilusban. Ez talá hiba volt valóban mert ilyenekkel nem kell foglalkozni. De egyébként ha megnézitek máshol a hozzászólásit akkor látjátok mindenhol ugyanezt nyomatja.

De hát megértem azért őt is frusztrált kis gyerek aki ilyen helyeken éli ki magát, ez van egyszer majd meggyógyul talán. Én még reménykedek...

Pauleiner 2007.09.09. 10:28:58

Na. Tibi
Visszaolvasva a kommenteket nekem is úgy tűnik hogy az első dürhő :) hozzászólást magampista tette meg 2007.09.08. 12:55:14 -es sorban. Egészen addig tibi is csak elmondta ő mit tapasztalt a sógoréknál amivel persze lehet nem egyetérteni de nemhinném hogy ezt így a magampista modorával kéne megtenni. Ráadásul magampista olyanokat próbál megcáfolni amiket tibi nem is mondott és később is a saját maga általa elmondott mondatokra reagál (mintha inkább magában beszélne). Boccs magampista de én igy látom.

Ami meg Na. -t illeti valóban csúnya és elfogadhatatlan dolgokat mond a magyrokról! De azt is látni hogy ezeket akkor mondja ami után magampista már hülyeségeket magyarázott ugyhogy ezt betudom a méregnek.

A többi dologgal egyetértek amit Na. Tibor mond.

hát nekem ez a véleményem

MosoMasa 2007.09.09. 11:19:14

Azt gondolom, hogy ha valamit leírok, akkor az a véleményem. Szerintem nem szükséges ugyi odaírni minden mondat elé, hogy ez az én véleményem - gondolom ez evidencia. A gyengébbek meg most akkor megtudhatják.
Azonban továbbra is az a véleményem, hogy az hazugság, hogy ott biza kolbászból lenne a kerítés - ezt még a 70-80-as években sem hitte el senki. Biztos sok-sok dologban előrébb van az a moralitás, ami itt csak foltjaiban jelentkezik, de amiket tibike ír, olyanokat csak egy sértődött kis komplexusban szenvedő, örökös meg nem értett kisstílű ember mond. Az pedig egyenesen primitívség, hogy a standard pocskondiázáson felül a legerősebb érve az, hogy aki azt gondolja esetleg magyar, mert itt lakik, akkor az rögvest le van magyarkodva - mintha ez egy átok lenne. Nem tibikém, ez sem nem mnagyarkodás, és sem nem szégyen, még ha te úgy is gondolod.
Az meg, hogy "némi" túlzással kifiguráztam a bazi nagy hurráoptrimizmust, hát had legyen már "művészi" túlzás, hatásfokozás.... Erre is azt mondom, aki nem érti az nem érti... És hát a személyeskedés igen suttyó szokás - igencxsak a félműveltek fegyvere.... Szövosz tibikécske!

kritikusolvaso 2007.09.09. 11:45:58

"az hazugság, hogy ott biza kolbászból lenne a kerítés"

ilyet én nem állitottam! már megint magaddal vitatkozol...

reméyntelen vagy barátom

kritikusolvaso 2007.09.09. 11:50:03

de uyge eltaláltam hogy rendszergazda vagy? :D

Pauleiner 2007.09.09. 12:11:02

Ezt nem akarjátok máshol folytatni?

egyébként magampista te éltél és dolgoztál már a sogoréknál? Csak hogy pontosan megtudjuk itélni a vélelényed értékét.

Engem érdekelne de tényleg.

kritikusolvaso 2007.09.09. 12:17:21

Idézet :
"magampista 2007.09.09. 12:06:40
Ostoba! "

Fent láthatunk egy tipikus érvelési utat magampista tollából. Rendkívűl meggyőző rendkívűl irodalmi rendkívűl szórakoztató. Külön élvezem hogy minden hozzászólásoddal egyre hülyébbet csinálsz magadból. Rendkívüli vagy az biztos.

kritikusolvaso 2007.09.09. 12:34:34

egyébként nem a hurráoptrimizmusomat fejtettem ki hanem egyszerűen elmeséltem hogy én miután több próbálkozást is tettem hogy a fiamat otthoni lovasiskolába vigyem mit TAPASZTALTAM az osztákoknál. Persze lehet vitatkozni egy tapasztalattal lehet a zsiráfra azt mondani hogy márpedig ilyen állat nincs de hat az ugye azt minősiti aki ilyeneket mond.
De teljesen feleslegesek az érvek veled szemben mert egy cseppet sem hatnak meg téged nyilván továbbra is le fogod irni hogy márpedig nem kolbászból van itt a kerítés. (teszem hozzá hogy ez a mondás már a nagyanyám szájából is elavultnak tünt) és egy cseppet sem érdekel az se hogy rajtad kívűl senki "SENKI" nem állította ezt.
Itt is megvannak a problémák arról is tudnék mesélni fe hidd el illetve szeretettel meghívlak egy hétvégére hozzánk hogy megmutassam pl. pedagógiai szempontból legalább 100 évvel a magyar heylzet elött járnak. Szerintem mindenki jobban járna ha magyarország a JÓ példából tanulni próbálna és nem gúnyolódna rajta. Szóval ha érdekel elviszlek az itteni lovasokatató helyre meg a gyerekem iskolájába meg egyáltalán végigsétálsz Grinzig egy utcáján átmész egy zebrán például elviszlek a munkahelyemre megismerkedsz itteniekkel és ha ezek után is ugyanaz marad a véleményed akkor meghajolok elötte.

MosoMasa 2007.09.09. 12:56:05

nos hát én nem fikáztam az osztrák létet, és iskolát sem, meg a többit sem. Arra reagáltam, ahogy te előadtad a problémád, hogy ott milyen fasza, és nem olyan fos mint itt a nyomorult magyaroknál!
Nos gondolom te sem voltál minden osztrák táborban, én sem minden magyarban - de! én tapasztaltam itt normális hozzáállásokat is, felkészült nevelőkkel, és nem drágábban mint az átlag, tehát nem elit tábor. Ugyanígy gondolom odaát is van moslék hely, még ha annyira fényezni is akjarod.
Ha meg annyira fasza, akkor is tulok dolog visszafelé köpködni, főleg ha elhúztad a beled innen.
szóval a hozzászólásokról ne okíts ki, mert gyökérként kezdted és akként is fejezed be. Egyébként rohadtul nem érdekel a gyereked iskolája és a munkahelyed sem. ....a mondások, szólások egyébként ne azért használatosak, mert hú de trendik, meg hú de aktuálisak és frissek, hanem azért , mert nyelvtörténeti dolgok, és színesítik, valamint jól, találóan kifejezik a mondandót, véleményt, stb. A nyüves zsiráfod is lerágott cvsont ilyen erővel, legalább magadhoz lehgyél következetes, ha már semmi mást nem vagy képes felfogni, csak puffogni, meg köcsögségeket a másikhoz vágni, bizonyítván sosemvolt igazadat a magadhoz hasonlók előtt! udod: az ember olyan amilyen embereket (sleppet) gyűjt maga köré. Na itt aztán megtalálod a magadhoz valókat.

MosoMasa 2007.09.09. 13:02:56

És ha már itt járunk, és olyan nagyon állítod, hogy micsoda magas képzettségű és kultúrált hozzáállású mindenki odaát, még egy kis lovasnapköziben is - akkor lehetne arról is beszélni, hogy ez a magaskultúrájú brancs miért eregeti az ipari szennyet a folyókba, miért telepítik a szemétégetőt olyan helyre, ahonnan tudvalevlően az összes retek nálunk köt ki! Ez nem tartozik ahhoz a magas kultúrához amiről beszélsz? Vagy az általad köcsögnek tartott magyaroknak mindegy?

kritikusolvaso 2007.09.09. 13:13:45

1. " Arra reagáltam, ahogy te előadtad a problémád, hogy ott milyen fasza"

Én azt mondtam hogy ott egy adott lovashely ahová a gyereket viszem az milyen, és nem állitottam általában az osztrákokról dolgokat mégha te ezt is szeretnéd hinni.


2. "Egyébként rohadtul nem érdekel a gyereked iskolája és a munkahelyed sem"

Hát nem tudok mit kezdeni veled! már mindennel próbálkoztam de hat téged nem érdekelnek a tények sem akkor itt a kör bezárult asszem.


3. "olyan amilyen embereket (sleppet) gyűjt maga köré"

nemhinném hogy arról hogy körülöttem kik vannak bármi fogalmad lenne, de mint irtad erre nem is vagy kiváncsi mert ugye a tények nyilván zavarnák az agyad zavaros elképzeléseit.

Ui:

Szerintem ezzel hogy nem vagy kiváncsi a tényekre mindenki elött bebizonyitottad hogyan is mondasz véleményt valamiről, hogy oylan dolgokkal gúnyolodsz amiről halvány fogalmad sincs. Szerintem ez szép lezárása a hozzászolásaidnak ezen a poszton, kicsit meg is nyugodtam hogy nem ismertelek félre és elfért rajtad amit kaptál.

További sok tartalmas kommentelést kivánok neked és a többieknek meg ajánlom figyelmébe ha mást nem ezt a fenti hozzászólásodat, így mindenki a saját fejében elhelyezhet téged és nem keveredik veled ilyen felesleges vitába.

A részemről lezértam az ügyet de ha meggondolnád magad továbbra is áll a meghívásom küldjél emilt és rendelkezésedre állok.

------END-----

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.09.09. 13:19:38

nem mintha nem lenne mind1, magampista, hogy ki kezdte a parasztkodást, de ez igazából ténykérdés: te. Azt is leírtam, hogy natibi visszaugatásos stílusát sem tartom jó dolognak, de vele legalább tartalmilag egyet tudok érteni. Ő ugyanis tapasztalatokat írt le, te meg alpári módon kezdtéél erre demagogizálni, anélkül, hogy bármilyen tapasztalati alapokon nyugvó meggyőződésed lenne.

Egyben viszont egyetértünk: az itteni mentalitás kialakulásához valóban hozzájárul a natibi féle elvándorlás. Igen, neki kellett volna maradni, neked meg menni. Ő ugyanis a hozzászólásai alapján egy felnőttként gondolkodó normális ember, te meg egy félművelt, nagypofájú nímand vagy.

Attila64 · www.sagaontour.ca 2007.09.09. 13:28:04

Fú, ez nagyon izgi, folytassátok. Mivel is indult? Valami ló, meg gyerek, meg tábor?

MosoMasa 2007.09.09. 13:28:05

Nem mondtam, hogy nem érdekelnek dolgok, vagyis hogy semmi nem érdekel - de van olyami amire valóban nem vagyok kíváncsi. Ne ferdíts ennyire kérlek.
Akkor lécci állást is keríthetnél, ha már ilyen szívesen invitálsz és ragaszkodsz.... na akkor egy hétvégén meglátogatlak, de nincs kedvem arcszétkenni, pofátleszakítani és társaihoz....
írhatsz levelet a következő helyre:
sajt_keksszel kukuc freemail

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.09.09. 13:33:13

elkezdtem olvasni ezt a natibi és magampista közti vitát, de aztán abbahagytam.
Minek?

MosoMasa 2007.09.09. 13:33:58

herodes 2007.09.09. 13:19:38
melyik szó az alpári? És miből gondolod, hogy azért mert más véleményen vagyok attól nem vagyok gondolkodó? Nem ismétlem már többször: mivel volt/van a bajom. És azt sem, hogy gondolkodásnak nem tartom azt, hogy a fa mögül, hosszú bottal szúrkálni egy kutyát, az nem hőstett, és az sem, hogy hogy kintről pocskondiázni az itthoniakat!

Pauleiner 2007.09.09. 13:39:01


---Akkor lécci állást is keríthetnél, ha már ilyen szívesen invitálsz


:))))) hát szerintem magampista ezt a lehetőséget csúnyán elpuskáztad!!!!

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.09.09. 13:54:36

magampista, idéznék a második hozzászólásodból:

"Ott vazze a kerítés is kolbászból van, kis idomított nyestek nyalják ki a nebuló seggét szarás után"

"Öntisztítóak, nem szarnak, és enni sem kérnek, nem büdösek, viszont parancsra leszopnak"

nincs több kérdésem

Télikert az igazi 2007.09.09. 13:55:28

Puff neki! Egyvalamiről elfeledkeztünk. Lehet hogy
Machay János == magampista
^_^

ámátőrők vagyunk

MosoMasa 2007.09.09. 14:05:38

herodes 2007.09.09. 13:54:36
Jujj!!! cscsúnyát mondott a bácsiiii! Jujj, jujj most mi lesz? Aszonta hogy szar!

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.09.09. 14:22:02

az volt a kérdés, hogy alpári módon reagáltál-e. Erre szinte számonkérően azt kérded, hogy hol is voltál te alpári. Majd mikor megmutatom, hogy hol, akkor meg azzal jössz, hogy és akkor mi van.

Ne is haragudj, de nem vagyunk egy súlycsoportban vitakészség tekintetében. És most nem magamat dícsértem, te itt ebből a szempontból masszívan az alsó 10%-ot képviseled. Mind1, én élvezem, mert minden hozzászólásoddal egyre jobban hülyét csinálsz magadból, nekem meg egyre vidámabb a vasárnap délutánom :)

MosoMasa 2007.09.09. 14:32:05

Szeretem az önjelölt igazságosztókat! Valahogy persze mindig úgy osztják az osztályzatokat, hogy őnekik vannak a jobb pontjaik! ;)
Azért az alpáriság, a nyersesség, a szabadszájúság, vagy a mocskosszájúság között vannak bőven különbségek. Ha valaki azt mondja hogy szar, az még bőven nem alpári. Olyan jó hogy vagy te is, te kis önjelölt ész!

Pauleiner 2007.09.09. 14:53:48

herodes

:DDD tegnap is igy jart de sose tanul ugylatszik! viszont nekunk nagyon szorakoztato :DDDD

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.09.09. 14:59:53

méééég, magampista, mééééééég, annyira jókat röhögök :)

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.09.09. 15:02:14

önjelölt igazságosztónak neveztél? nem úgy, mint te, kicsihuszár? :)

Télikert az igazi 2007.09.09. 15:09:47

hát ez az ember ^_^
azthittem már mindennel találkoztam de a magampista mindent üt

ez már tragikomikus

MosoMasa 2007.09.09. 15:11:20

egyszerű vagy és közhelyes. Tipusosan paraszt, aki csak azért kötözködik, mert szórakozik, és mikor elfogynak a nemlétező érvei, akkor jön kicsihuszárral meg ilyenekkel.Ezek épp annyira üres dolgok, mint az izé-zés a beszédben: meggyőződés nélküli üres szavak - tölteléknek is kevés. Uggyan már, valami konstruktívabbat, ha lehet! Vagy menjél lovagolni, vagy ingyen szarni az árkádba! jajajjj! Most mi lesz, megint szart mondott a bácsi!

Télikert az igazi 2007.09.09. 15:27:17

Best of magampista:

-Jujj!!! cscsúnyát mondott a bácsiiii!
-Akkor lécci állást is keríthetnél
-Egyébként rohadtul nem érdekel a gyereked iskolája
-az ember olyan amilyen embereket (sleppet) gyűjt maga köré
-mert gyökérként kezdted és akként is fejezed be
-mert nyelvtörténeti dolgok, is színesítik
-Ostoba!
-illemtanári diplomája van
-Ott vazze a kerítés is kolbászból van
-kis idomított nyestek nyalják ki a nebuló seggét szarás után
-gombnyomásra azt teszik amit a kis pöcsös akar
-Öntisztítóak, nem szarnak
-parancsra leszopnak


és ez csak ez a poszt :DDDD

Télikert az igazi 2007.09.09. 15:28:43

ja kimaradt a kedvencem:
a no 1
-Tipusosan paraszt

ez a gyerek gyilkosabb mint a hererák

MosoMasa 2007.09.09. 16:01:24

Télikert az igazi 2007.09.09. 15:27:17
Na most akkor ezzel mit akartál mondani gugyerák? Mestere vagy a copypaste technikának? Sárga öves?
Hagyjál már a nyomoroddal. ha nem tudsz egy értelmes mondatot kinyogni, akkor toldd arrébb a biciklidet - menj az anyázós blogba, ott vannak neked való és fajsúlyú posztok! Mondtam már: egyszerű vagy mint a faék. Kötözködj mással koma!

Télikert az igazi 2007.09.09. 16:17:08

most mér bántasz én csak dicsértem a stilusodat

már azt se szabad ^_^

MosoMasa 2007.09.09. 16:19:43

Gyakoroltam én is, hátha én is tudom, és lőn!
Best of Télikert az igazi:
-azthittem már mindennel találkoztam
-j
-Puff neki!
-Lehet hogy
-mindent üt
-ez már tragikomikus
-ja kimaradt a kedvencem
-tényleg beleléphetne a szájába már

Télikert az igazi 2007.09.09. 16:21:07

kiraly nekem teccik ^_^

de nem üt úgy mint elsőre találj ki mást

MosoMasa 2007.09.09. 16:32:22

Tied, viheted.... ;)
Nyomtasd ki poszternak!

joa 2007.09.09. 17:04:59

Szerintem ez az ember, aki írta ezt a levelet, egy vérbeli segg.
Tuti, hogy soha nem fogom hozzá vinni a gyerekem, ha lesz.
Ahelyett, hogy racionálisan szemlélné és közelítené meg a hibáikat, az olvasó érzelmeire apellál, és nem látja be, hogy a huszonegyedik században bizony garanciát kell vállalni azért, amit szolgáltat.
Szvsz nyalja ki.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.09.09. 17:14:13

Bizonyám,mert az úgy van,hogy ha a 9 éves lurkót elviszed a motocross táborba ott a nap végére dugattyúgyűrűt kell ám tudni cserélni,de legalábbis kuplungot állítani a purdénak különben csak nézheti ahogy a jobbak mennek körbe-körbe:)Amit ez a tag tud az valószínüleg a sportolók nevelése,de az egyszerű földi gyerekekhez-akik nem akarnak bajnokok lenni csak egyszerűen jól érezni magukat- nem sok köze van. Meg kellene érteni,hogy van akinek a lovaglás csak szórakozás,nem lehet mindenkiből kibaszott zsoké,de még díjugrató sem...

MosoMasa 2007.09.09. 18:58:53

scheerti
Na ez aztán jó hasonlat volt! Ül rendesen!

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.09.09. 19:32:56

magampista, te honnan örökölted ezt az éleseszű következtetőképességet? Honnan veszed, hogy azért kötözködöm veled, mert élvezem? Jah, hogy az előző hozzászólásban konkrétan leírtam? Tényleg :)

De hogy még a mostaninál is jobban élvezzem, csak úgy az én kedvemért, ráadásnak, kérlek írj valami olyat, ami szerinted alpári. Ugye a gyerekeket parancsra leszopó lovak nem ér, meg a szaros segget tisztára nyaló nyest sem, mert ezek egyrészt voltak már, másrészt meg ugye -amint kifejtetted- ezek nem is alpári kiszólások. Nosza, ne fogd vissza magad, tényleg kiváncsi vagyok, hogy milyen az, amikor még önnönmagad szerint is alpári vagy :)
Ja, és nem kell csak azért óvatoskodnod, mert én ilyen egyszerű vagyok és közhelyes, meg ugye láthatóan nem tudom megvédeni veled szemben az álláspontomat, mert amúgy is "tipusos paraszt" is vagyok, ugye. Szóval ne kímélj, adj bele mindent!

MosoMasa 2007.09.09. 19:49:15

Jó, legyen alpári - ámbár nem személyeskedő. Lehet hogy nem nevezhető szépnek, de nekem nagyobb alpáriság vaktában faszozni, meg köcsög és mocskos magyarozni, és a többi. Nem vagyok egy nagy magyarkodó, különösebben nem izgat a dolog, de tahóság ilyenek állítani, annak aki épp 50 m-el a határ úloldalán lakik. Ezek után már alig várom mikor kezd valaki komunistázni, vagy orbánozni - az is legalább akkora alpáriság.
Szóval alpárizhatsz ha jól esik így vasárnap este a jó kis lövős-baszós film előtt....

Télikert az igazi 2007.09.09. 19:56:21

"Na ez aztán jó hasonlat volt! Ül rendesen! "

ezt a seggnyalást pistike ejnye ejnye :D

MosoMasa 2007.09.09. 20:12:24

na koma, oszt ebben mi a seggnyalás? Hogy baromságokat ír a csávó? Vagy mire gondolsz? Bazzmeg, te is már csak zsigerből osztod az észt - ahogy említettem vala. Ostoba

Télikert az igazi 2007.09.09. 20:32:04

tudjuk pistike mindenki ostoba csak te vagy a nagyágyú

de jó is hogy köztünk vagy :DD
koma :DDD

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.09.09. 20:49:54

fokozatok:
1. nem alpári
2. alpári, de akkor mi van?
3. más is alpári
4. más még alpáribb

kurva jó :) és még én vagyok egyszerű :)

Télikert az igazi 2007.09.09. 20:51:11

még az jutott eszembe hogy mivel magampista szerint idézem:

"gyereknek előbb utóbb bele kell szokni a társadalom szokásaiba"

ezért fogjon egy egy seprüt és ellehet kezdeni a moszkvatértől a körutat :D

csak a belszokas miatt (voltal katona elmebajnok :))

Hebelebebele 2007.09.09. 23:18:11

igénytelen honlap, igénytelen cég.. ennyi. Többi nem érdekel! =DD

grigorij (törölt) 2007.09.10. 08:23:31

Be kell szokni vagy sem, a szülő NEM erre kérte fel őket! Már korábban írtam, a nevelés a szülő feladata! Én valszeg jól pofánvertem volna, ha az én kölkömmel szórakozik!

Télikert az igazi 2007.09.10. 09:41:49

ugylátszik magampista iskolában van :DDDD

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.09.10. 10:45:18

na koma, oszt ebben mi a seggnyalás? Hogy baromságokat ír a csávó?

-Az irónia mint olyan nem az erősséged. Sőt,úgy egyáltalán az írott szöveg értelmezése sem. Másrészt nem vagyok csávó,az cigányéknál szokás( meg nálad,bár a kettő ugye nem zárja ki egymást).Legyen egy szép napod!

Bástya elvtárs (törölt) 2007.09.10. 13:07:46

Gyerekkoromban sose bírtam a tornatanárokat, különféle edzőket stb. Mindig utolsó voltam a tornasorban, ennek megfelelően mindig csak lecseszni lehetett, hogy ezt vagy azt a gyakorlatot miért nem tudom úgy megcsinálni, mint a többiek. Mintha én tehettem volna arról, hogy én voltam az utolsó a tornasorban.

MosoMasa 2007.09.10. 14:31:00

hú de önérzetes itt mindenki hirtelen! húha! Az osztrákoknál ilyen nincs!

Újlaki 2007.09.10. 17:55:09

"Tessék mondani, ha megveszi valaki a mozijegyet, de a film felénél kijön az előadásról, visszakapja a jegy árát?"

Ha nem azt a filmet vetítik, amire a jegyet vette, bizony vissza kell adni. Hát még ha jegyszedő a nézővel szedetné fel a csikket a szünetben.

2007.09.10. 18:13:34

Korrekt az lett volna, ha Machay úr visszaadja a pénzt, és felvállalja annak a rizikóját, hogy egy-két megrendelt ebéd a nyakán marad. Hiszi -e, vagy nem bőven meg is érte volna. Feltéve persze, hogy valóban nem olyan rossz az a tábor, és csak egyedi estről van szó.

Miért ne??? 2007.09.10. 23:52:07

Sziasztok!!!
Ismerős által belátásom van erre a dologra meg hát nem egyszer voltam már ott mondjuk verseynt nézni!!!
A két dolog!!!
Kérdezzük meg a kedves urat mióta megy a lovarda hánya hányan tartottak ki mellette ,kik vannak még ott az indulás óta!!!!
Vezetőség tagok kivételével!!!
ÉS hogy miért van hogy a gyerekek meg maguk a rendezők is máshonnan rendelik az ételt nap mint nap!!!
és a gyereke meg a többi klubbtag eredményei megnézhetőek különben a dijugratas.hu weboldalon!!!
Hát érdemes:)

Sz0M|45 2007.09.11. 07:22:15

Tipikus. Egész élet munkája a lovasoktatói karrier és kurva komolyan is veszi, mer más nem maradt. Olyan mint az úszóedző. Csak egy dologról tud ugatni, de arról rengeteget, abban ő az okos, azt ő tudja. Rend, fegyelem, mer ezt a sportot nem lehet máshogy. Hogy leszel az univerzum mindenkori bajnoka kisfiam, ha nem veszed elég komolyan?

btw, ez mi?:

"A reggel nyolc nem azt jelenti, hogy akkor rögtön megkezdődik az oktatás, ez nem iskola, ahol kötött órarend van. "

ha 8-ról van szó, akkor ne fél10-kor érkezzél meg bazmeg. Ezzel érvel, hogy "nem iskola". ..ennyit az alázatról.

Sz0M|45 2007.09.11. 07:28:39

btw: táborban dolgoztatni a gyereket ősi román szokás

2007.09.11. 09:36:33

A1V: jó, hogy említed. ezért nem járok mostanában uszodába. a nyolc sávból minimum ötben edzés van, ami abból áll, hogy egy embernek látszó lény torka szakadtából "oktatja" a hat-nyolc éves gyereket, olyan stílusban, amilyet egy tengerészgyalogos boot camp kiképzője nem engedne meg magának.

Cardamon 2007.09.11. 11:07:36

Mint gyakorló szűlő aki kicsit izgága is nagyon meg tudom érteni az anyukát.
Hasonlóban voltam én is csak úszó táborban , ahol a gyerek közül ki választották a tehetségeseket , azok úsztak és a többiek mesét néztek valami tető alatt.
Nagyon megvoltam lőve mert nekem dolgozni kellett és a gyereket nem volt hová tenni (8 éves volt)
Megkérdeztem, hogy jól érzi ezen kivül magát vagy keressünk mást? Maradni akart .
De volt olyan mikor én is neki ugrottam egy két embernek a gyerekért . Meg is torolták a gyereken . Viszont megérte.

Nem értem , hogy aki szeretne azt kapni a pénzéért amit kialkudott, vagy igértek neki akkor miért ő az idióta , kekec elkényzeztett gyerkű.

Mondjuk, ha első nap aki foglalkozik velük azt nem késik el és egy ki oktatást tart a szülőknek is, hogy mire számítson a gyerek meg a szülő akkor kisebb lett volna a balhé !

BiG 2007.09.11. 17:12:16

Táborozás, jajdejó...
Szervezzünk dekoncentrált emberkéknek koncentrációs tábort...

Machay úr meg jól teszi, ha az alkalmazottai körmére néz. Az igaz, hogy a lovaglás egy összetett valami, meg felelősséggel is jár, de ezt át kell tudni adni a pöttömöknek. Különben szart se ér az egész. Ha ehhez nincs türelme és affinitása, akkor ne szervezzen ilyen napközistábort. Mert a gyerek nem hülye, de ha nincs tisztában a feladatokkal, akkor nem is tudja jól megcsinálni.

Üdv!

moli 2007.09.25. 10:22:03

a mozinak vissza kellene adnia a jegy arat.
machaynak meg el kellene gondolkodnia onmagan.

JerrycoCane 2008.08.11. 22:11:46

Minek kell egy kilenc éves gyereket odaengedni a nagy csúnya pacihoz?
A szülő meg elmer menni dolgozni és nem fél, hogy letaposhatják a kölyköt?
süti beállítások módosítása