Tékozló Homár

Keményen trükközik a vonalkódokkal az Obi

2007.09.14. 08:01 | szily | 70 komment
Hajlunk arra, hogy azért építenek nagy alapterületű áruházakat, hogy könnyebb legyen csalni az árakkal. Az a vicces, hogy olyan sokat nem szakíthatnak ebből a nagy láncok, mégis csinálják, talán egyfajta sportból.Legújabb áldozatunk, na nem a Homáré, hanem az Obié - Éva, aki vesztére észrevette, hogy az egyik 399 forintos képkeretért 1499-et fizetett. (Egy jellemző obis vásárlásnál a vevők 90 százaléka nyilván nem szúr ki egy-két ezres többletet). Kálváriája hajtás után olvasható.

Tegnap elmentem az Fogarasi úti Obiba. Vettem egy csomó vacakot, többek között 4 db -*13-as képkeretet, darabja 399. A fizetéskor kicsit meglepődtem, de ott ugye már mikor elém ér a futószalagon a következő vásárló cucca, akkor már nem illik feltartani a sort. Na kint megnéztem a számlát, meglepődve konstatáltam, hogy az egyik keret 1499 Ft volt.

A pénztároshoz már nem akartam odapofátlankodni, megkérdeztem hát a vevőszolgálatost, aki szépen aláhúzogatta a számlán lévő kódokat, összevetette a kereteken lévőkkel, majd megmutatta, hogy melyik az, amelyik, hát bizony, ennyivel drágább, tessék, a kód is bizonyítja - ezen ő nem is volt meglepődve. Kérdeztem, azért, mert más színű, majdnem négyszer annyi? Direkt csak azért mert ennyire erőszakos voltam, megvizsgálgatta a vonalkódot, hát nagy duzzogva beismerte, hogy ez a 30-40-es keret árkódja, valaki átragasztotta. (Ez az a fajta matrica volt, ami csak a csomagolófóliával együtt jön le.)

Gondoltam, jót nevetünk ezen, és sűrű bocsánatkérések közepette visszaadja a pénzem. Ehelyett elvette a keretet, és azt mondta, menjek fel, és válasszak egy olyat, amit tetszik nekem (?), de jól nézzem meg a vonalkódot! Nem mertem mondani, hogy nekem ez is tetszik, adja ide, meg még 1100-at és itt se vagyok. Úgyhogy birka vásárló módjára fölmentem (direkt úgy van kialakítva az áruház, hogy be kell járnod az egész emeletet, hogy visszaérj), hát csodák csodája, majdnem mindegyik rosszul volt fölárazva. Lent megint sorbaálltam, majd odaadtam neki egy jót, és az összes rosszat, hogy ezeket kiválogattam, ne legyenek kint a polcon. Ezen szemmel láthatólag megsértődött.

Adott egy papírt, amin az szerepelt, hogy én visszahoztam a nagyobb keretet, mert szerettem volna kicserélni egy kisebbre, ezzel menjek a pénztárba. Ott megint beálltam a sorba. A hölgy közölte, hogy most akkor mi van, nem veszek semmit? Legalább egy celluxot vegyek mert így nem adhatja vissza a pénzt. Én nem szeretek konfrontálódni és eddig még direkt én éreztem rosszul magam, hogy panaszkodni merek, de itt elszakadt a cérna, elmondtam neki, hogy mi történt, már vásároltam, én innen több sorba nem állok be, adja vissza a pénzem legyen szíves.

Erre telefonált egyet és mondta, hogy nem adja, de fáradjak már vissza a vevőszolgálathoz. Ott megint kivártam az előttem lévőt, hogy kioktathasson a kedves kolléga, hogy hát hiszen ő megmondta, hogy ne csak a papírt adjam a pénztárosnak, hanem a kicserélt keretet is, mintha azt most venném. Láttam, egy kicsit nehezményezi, hogy ennyit rabolom az idejét. Ekkor már emelt hangon felszólítottam, hogy adja ide az 1100 Ft-ot. Erre elvette a kezemből a keretet, hogy akkor jó, ez ezek szerint nem kell, és visszaadta az 1499-et, és mivel a kérdésére azt mertem felelni, hogy nincs 1 Ft-om, odavágta a 99-et apróban, csak úgy gurult mindenfelé. Mondtam neki, hogy legyen szíves ne ő legyen felháborodva, 40 perce küldözget ide-oda, azért mert észre mertem venni, hogy átvágnak, legalább egy elnézést mondhatott volna azóta.

Erre biztosított, hogy ő ezt már mondta, és tüntelőleg elfordult.

Tudom, biztos nincs megfizetve, meg nem ő tehet róla, stb stb. Engem ez nem érdekel, ha egyszer elvállalta ezt a munkát, és fölvette a narancssárga pólót, akkor igenis a cég nevében mondja azt, hogy sajnálja. Nem várom el, hogy mellé egy könnycseppet is elmorzsoljon, vagy hogy egyáltalán eljátssza, hogy érdekli.
Az már igazán szóra sem érdemes, hogy vettem egy villanykapcsolót is, ami 1200-nak volt kiírva, de 1700 volt, ha már vissza kellett mennem úgyis, azt is megnéztem, hát valóban, az 1200-as kosárban nem az volt, ami rá volt írva, hanem ugyanaz, ami az öt méterrel arrébb lévő 1700-as kosárban (nem felcserélve volt, mindkettőben a drágább!). Ezért már igazán csak magamat okolhatom, hogy nem vettem észre, hogy a kapcsolón a vonalkód alatt a 78945643123794541657987 szám szerepel, a kosáron meg a 78945643123794541657965, én ostoba naív vásárló.

Éva

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. _mmm_ 2007.09.14. 08:07:32

Ajtó megmaradt?
Még jó, hogy a Biztonsági droid nem bazmegolt...biztos ottvolt Palkovicsné

szasa 2007.09.14. 08:13:10

A szokásos... A magyar birka megszokott lehúzása.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.09.14. 08:25:07

3 napon belül mukk nélkül kötelesek visszavenni, ha original a csomagolás, még csak indokolnod sem kell, nemhogy vásárolni celluxot.

Tehát ha otthon is derül ki, vigyél vissza minden "véletlenül" elárazott tételt. Blokk kell, semmi más.

Megdobbent 2007.09.14. 08:42:13

Wehehe, egyszer bekolbaszoltam valami obiba, kis (pici, tenyleg) hatizsakocskaval. Or mondja, hogy atnezi, mondom nezze. Kitapint oldalfegyver, suru elnezes, persze menjek csak zsakocskammal egyutt. Wehehe, ugy latszik csak akkor bazmegolnak meg fenyegetnek utessel, ha egy 40 kilos no meri a penzet naluk elverni.

Uh, na osszemostam 2 postot, 1 kommenttel, de egy kis helytakarekos vagyok :) Miattam csak nemrohad le a blogmotor es nem csordul tul az sql ;)

Megdobbent 2007.09.14. 08:43:22

Jajmar, mielott felkor alaku lenne az elozo kommentem: betettem volna am megorzobe, ha lett volna, de nem volt...

májgeriberi 2007.09.14. 09:02:59

Túl sokat voltak vídéken, nem fejlődött ki az agyuk!
VAgy csak iccaka nem kapott bránert a kiscsaj

májgeriberi 2007.09.14. 09:04:02

már a pultmögötti droid :)

BiG_ 2007.09.14. 09:06:49

Lassan már úgy megyünk vásárolni, mintha csatába... Batzpapucs a lábra, féltégla betárazva, ajtóletépő készenlétbe...
Szerintem az OBI-ba betársult a GRoby!
Már a neve is mutatja, csak kicsit elírták, valójában grOBI!

Üdv!

ekkerjoz 2007.09.14. 09:08:43

A fogyastóvédelmisek imádják az ilyen sztorikat, "vásárló megtévesztése" címen milliós bírságot szabnak ki.
Ha lehet bizonyítani.
Egyébként minimálbéres ügyfelestől meg pénztárostól meg árazógép kezelőtől mit lehet várni, nekik joguk van a bérükért hülyének lenni.
Élnek is a jogukkal.
Nem is tudom, jár még valaki obi-tesco-cora-auchan-ikea környékén?

2007.09.14. 09:12:27

ern0
hát nem igazán, az a rendelet már évek óta nincs érvényven, csak cserélhető, ha hibás de az sem helyből, mutatóra, ha vitás az eset, annyi az előnye csak, h nem kell pl. a szervizre várni vele. elvileg 3 napja van a kereskedőnek nyilatkozni.

groove 2007.09.14. 09:14:04

Ilyen romániában is van, 50%-os áranengedménnyel van kitéve a cucc,kasszánál meg kifizeted a teljes árat.Ez a Kaufland bevásárlóközpontban történt meg,ami nem ősi román cég,hanem ősi német....

BiG_ 2007.09.14. 09:20:11

Nahát, a Kaufland nemrég nyitott ott, máris megtalálta a működtetésének lényegét?
Asszem a kereskedelem egyképű...

Üdv!

Majmász Gedeon 2007.09.14. 09:33:38

Ostobaság a 'naiv' szót hosszú í-vel írni, de ettől még az ajtóletépés jár!

Iffy_ 2007.09.14. 09:33:52

Nekem valaki azt magyarázza el, hogy ha veszek valamit ugyebár akkor a kutya sem kiváncsi rám kifijaborja vagyok.
De ha már én vagyok a Panaszos (a'la Evelin), mert meg mertem reklamálni miért üres a cd-tok, felirják még a lábméretemet is.
Erre valami jogszabály is van vagy önszorgalomból akarják tudni, hogy eljöhessenek beverni a képem? :)

emzéperiksz 2007.09.14. 09:40:29

Nekem jó élményem van az Obiból. Egy rétegű Dulux festéket vettem 3 dobozzal. Terracotta Sun volt a fantázianeve, kettőre rá volt matricázva, hogy új összetétel, a harmadikra nem. Azt nyitottuk ki utoljára, kinyitottuk, gyanús volt, kipróbáltuk egy kis falszakaszon, és kicsit más árnyalatra száradt. Visszavittem az Obiba a majdnem teli festéket meg egy üreset, aminek már csak az alján volt valami minimális, hogy bizonyítsam, nem egyformák. Megnézték a számlát, látták, hogy 3 dobozzal vettem, először kérték a harmadik festék dobozát is, de mondtam, hogy kidobtam.
Ennek ellenére adtak 3 új teli doboz festéket. Akkor már ügyeltünk, hogy rajta legyen az "új összetétel" matrica. Úgyhogy kifizettem 3 doboz festéket, és megmaradt 2,5 dobozzal :)

MosoMasa 2007.09.14. 09:40:38

Ez a történet már olyan régi problémán alapul, hogy már az embernek fel sem tűnik.
Ellenőrizni kell a polcon lévő cuccot, mert a bolt is figurázhat, meg a gyökér vásárkló is összevissza teszi vissza a polcra a motyót, ha nem kell neki mégsem. Aztán ott vannak az ár ellenőrzők, és ugye reklamációkor a kiírt ár a mérvadó.
És nem kell rögtön hőbörögmi, hogy adják vissza a különbözetet és viszed a drágább cuccot... Nem annyi az ára és kész..

plazacica · http://lazacic.freeblog.hu 2007.09.14. 09:59:33

nem egy esetben (mondjuk ez nem obis eset, hanem madarasteszkós) nincs is vonalkód az akciós terméken, próbálja csak meg a vevő megvenni :))) (persze néha, ha begurulok, hívom az osztályfelelőst - vagymivan, ha nem eladónak hívják - és ráragasztatom vele termékre a polcon lévő cetlicskét)

EBL 2007.09.14. 10:17:38

magampista: "Nem annyi az ára és kész.."

Tudod van egy jogszabály, ami szerint nem az a termék ára, amit a vonalkódolvasó kiir, hanem a terméken feltüntetett ár, illetve ha a terméken több ár is szerepel, akkor azok közül a legolcsóbb. Tehát ha van egy kupac 1000 Ft-os kapcsoló egy 500 Ft-os kosárban kirakva, és egyértelmű, hogy az ár a kosárban lévű kapcsolókra utal, akkor jogod van a terméket 500 Ft-ért elvinni.

MADcat 2007.09.14. 10:30:52

Az obi a barkácsvilág tesco-ja!
Itt Veszprémben csak OBI van és rühellem is. Legalább lesz BAUMAX ami remélem produkál egy kis árversenyt, remélem....

Már rég letéptem volna a ajtajukat!

Nagyvakond 2007.09.14. 10:32:17

Na, végre, emmá kerek Homár-történet - szemben a tegnapi mozdonyossal...

pefki 2007.09.14. 10:38:27

Túl udvarias voltál nekem ennél kevesebb is elég a feje leorditásához!!!

DonnaNyányó 2007.09.14. 11:06:20

"Tehát ha van egy kupac 1000 Ft-os kapcsoló egy 500 Ft-os kosárban kirakva, és egyértelmű, hogy az ár a kosárban lévű kapcsolókra utal, akkor jogod van a terméket 500 Ft-ért elvinni."

Ennyi erővel a húszezerforintos izébizét is belerakom az öccázforintos izébizék kosarába, majd utána vernyogok, hogy annyiért kötelesek adni...hát LOL

Gyuri07 2007.09.14. 11:32:42

Hali,
nagybevásárlós jótanács: MINDIG nézd meg árellenörzővel, bármennyire macerás is. OBIval eddig semmi bajom nem volt, náluk vett gagyi fúrókalapács egy hét után elfáradt, szó nélkül kicserélték.
Hasonló más-ár-van-kint-mint-a-gépben sztori a Tecsóból: 2000 Ft-ra kiírt, 3000 FT-ra árazott termék különbözetét simán visszadaták. Konfrontációkerülés, határozatlanság, halkszavúság NEM célravezető. Ha igazad van, legyél NAGYON határozott, teljesen másképp állnak hozzád :o))

renugard 2007.09.14. 11:35:30

Én természetesen a posztolóval szeretnék egy kicsit kötekedni:
100%-ig biztos, hogy nem ő keverte össze a két árut? Tuti, hogy azt a kapcsolót vette, le, amiről az árcédula szól? Más miért nem szalad bele ilyen balfaszságba? Gondolom naponta több százan vásárolnak az OBI-ban. Ha minden rosszul van kiírva, akkor a reklamációnál nagyobb sor állt volna, ha pedig csak egy idióta vásárló, aki mellé még önérzetes is, akkor...

ex-dr. vuk 2007.09.14. 11:47:22

A szegedi OBI-ban csak az a bosszanto, hogy itt is a szokasos 'tolvajnak nezzuk a vevot' policy van, es le kene rakni a hatozsakot (felelosseget persze nem vallalnak arra, hogy mikor kimesz akkor is ott lesz).
Nekem mar tokom tele volt ezzel, nagylendulettel be. Utanamuvolt egy szakadtruhas, hogy 'taskat le kell... na mindegy majd kifele megnezem' kac kac.
Kifele is nagylendulet, kijaratnal elemall a guard (koszos szakad polo, rovidnadrag, nevtabla semmi), kinyotnam-e a taskat? - nem. miert kellene? Egyaltalan ki maga? - nem lett volna szabad bevinni! - hol van kiirva? ez volt "ja x meretnel nagyobb taskak esetlen hasznalHATjak a megorzot" (ertsd: nem kotelezo, de lehet. Mondom nem nyitom ki viszlat. Ebben maradtunk.

Ariadne12 2007.09.14. 12:10:59

Teendők hasonló esetben: pultot pénztárosra borítás, vásárlók könybe beírás, levél a fogyasztóvédelemnek, hátha, egyszer, mégiscsak, talán-talán bírságolnak is végre...

Táskamutogatásról meg: ahol "kötelező" megőrző szekrénybe tenni a táskát, de ott a táblácska rajta, hogy nem vállalnak felelősséget a berakott dolgokért, na oda én inkább nem járok vásárolni, ha meg nagyon rászorulok, juszt is bemegyek táskástul, kifelé megnézhetik felőlem... (Szegedi Cora pl.) A budaörsi Seaside-ot viszont ugyanilyen okok miatt abszolút bojkottálom, mert ott plusz bunkó a biztonsági őr is...

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2007.09.14. 12:18:48

Elnézést, de mit vár a kedves vevő egy ilyen nevű áruháztól? "Jó hely az Obi, lesz neked obi."

Izgiribizgiriribizli (törölt) 2007.09.14. 12:20:57

Aki OBI-ban vásárol képkeretet, sikeres ember nem lehet... ugye... :)

mangorlo 2007.09.14. 12:57:57

én inkább kasíroztatnék az szebb

Taurusz 2007.09.14. 13:09:36

Nekem a kecskeméti Tesco-ban volt ilyesmi élményem. Vettem wasabis mogyorót, vagy 15 csomaggal. Véletlen nézem az árát a fizetéskor, lehúzza valami 200 ft/db körül. Ki volt írva 98 forintra. Irány a vevőszolgálat, mondom, mi van. Elzavarták a kifutót, megnéte, a különbözetet adták is visza. Még kiabálnom sem kellett. De megnézték, hogy ki eszik ilyeneket... :D

szkaccsotjeggel 2007.09.14. 13:23:45

szted nemillik feltartani a sort.
sztem meg nemillik embereket lehúzni.
odakéne figyelni aranyom :)

pleasantry 2007.09.14. 13:35:53

kerlek, Eva, legkozelebb nagyobb figyelmet fordits a 78945643123794541657987 es 78945643123794541657965 szamok kozti jelentos eleteres felismeresere.
es en kerek elnezest.

Hola (törölt) 2007.09.14. 13:39:40

Itt vannak emberek, akik nem tudnak olvasni. Szegény rápacsált vásárló nem kapcsolót vett, meg nem rossz helyre tett terméket vett meg, hanem olyan képkeretet, amelyre más termék vonalkódja volt ráragasztva.
Egyébként meg ha elmész 40-50 féle terméket venni, akkor 2 nap lenne, mire mindennek ellenőriznéd a vonalkódját.

MosoMasa 2007.09.14. 13:51:38

EBL
ezt mondom én is. de ugyi nem tiszta a dolog, hogy más színű terméket vett le a polcról és az nem kedvezményes... de azt is akarja olcsdóért

cziraki 2007.09.14. 15:44:19

Pedig én pont akartam írni a Homárba a nyáron, hogy milyen korrektül visszaadták ugyanebben az OBIban a pénzem egy hasonló vonalkódos trükkölés után. Minden vita nélkül, megértők voltak. Láthatóan nehezére esik az ottani embereknek egy ekkora áruházat üzemeltetni, de legalább tudták magukról - akkor még?

Még az sem volt akadálya a pénz visszafizetésének, hogy kártyával vásároltam, és ők KPben adták vissza.

jesszumpepi (törölt) 2007.09.14. 16:07:59

Az OBI-val nagyon sok rossz tapasztalatom van.Tele vannak gagyi és drága áruval,ha keresnék valakit,mert tájékoztatásra van szükségem,alig találni embert,aztán meg össze-vissza küldözgetnek.Persze,hogy nem feltétlen az ott dolgozó kisemberek a hibásak.Őket is jól kihasználják.
A tulajoknak,vezetőknek olvasson estimesét Palkovicsné!

Regös Blinda 2007.09.14. 17:15:18

De a Kauflandos történet a nagy ősi Romániában történt meg...
Egyébként az itteni barkácsáruházak mind így csinálják, plussz supermarketek.
Az ellopott cuccnak valahol meg kell térülnie... Hol máshol ha nem a vevőn...

ColLector 2007.09.14. 18:13:48

Én akárhányszor vásároltam az OBIban, nem volt olyan, hogy egyezzenek az árak. Legalább egy terméknél mindig volt 50-100-200 forintos eltérés, de mindig. Vagy a vonalkódokkal trükköznek, vagy összevissza vannak rakva cccok a polccímkékhez képest. Többször szóvá tettem, erre a válasz, hogy a vásárlók összekutyulják a termékeket. Na de az összes teszem azt vakolatsimító lapátot más címkéhez teszik, egytől egyig?

Inkorrekt banda.

Kifordított kacagány 2007.09.14. 19:16:13

történt egyszer, hogy rezgőcsiszolót akartam venni, csak mert miért ne. nem akartam túl drágát, csak hobbi célra kellett, úgyhogy mikor az asszony hozta lobogtatva az obis reklámujságot, hogy "ez nem lenne jó?", akkor az új dolgokra nyitottan át is vettem tőle. találtam is benne egy kellemesen kinéző noname típust ami megfelelt volna a céljaimnak tudásban és árban egyaránt. mivel a reklámujságban éppen nagy akciót is hirdettek és volt benne 5, 10 és 15%-os bármire beváltható kupon úgy döntöttünk, hogy az akció idejére időzítjük látogatásunkat annak ellenére, hogy a termékismertetőjük érvényessége a következő hétre szólt(gondoltam ha olyan típus nem lesz, lesz majd másik. igazából mindegy, hogy melyik bóvlit veszem meg). el is robogtunk az érintett objektumba és láss csodát némi keresgélés után meg is találtuk a kiszemelt darabot(már alig volt belőle). mivel erősen szkeptikus vásárló vagyok ezért nem öntött el azonnal a földöntúli öröm, inkább előbb megnéztem az árakat. egy kis gyors fejszámolás következett és rögtön kikalkuláltam, hogy a készülék a 15%-os bón felhasználása után is egy kicsit több mint 1000 pénzel(a készülék árának kb 10%-a) lesz drágább annál, mint amit vevőcsalogatónak feltüntettek. természetesen mivel nem vagyok teljesen sikertelen ember(csak egy kicsit) számítottam hasonló turpisságra, így csak a pofátlanság mértékén csodálkoztam kicsit. természetesen ha már ott jártunk megnéztem magamnak a többi hasonló készüléket is és egy valamivel drágább, de masszívabbnak tűnő típust választottam, ami szintén hasonló ár-anomáliákat mutatott, mint ahogy az összes többi is. ezek után nekem senki ne mondja, hogy az obi(és mellesleg a többi hasonló is) nem szándékosan téveszti meg a vásárlóit a "kihagyhatatlan" akcióival, vagy akár a fenti cikkben is elkövetett galádságaikkal.

valaki itt említette az árellenőrzőket. én aktív használója vagyok ezeknek a készülékeknek, így elég hamar feltűnt, hogy a legfurmányosabb módon igyekeznek elrejteni őket. arról nem is beszélve, hogy egy-egy terméknél a fél áruházat be kell járni mire odaérünk a legtöbbször csak egyedüli darabhoz(ha kettő van akkor az egyik tuti nem működik). furmányosan ki van ez találva kérem.......egész véletlenül

eMM2 2007.09.14. 19:24:39

Már ahol van árellenőrző.Tescókban nem szokott pld de az Auchaban is vadászni kell.Mondjuk már rég voltam bennük de a LIDL-ban sincs.Viszont ott eddig SOSE trükköztek az árakkal.Minden annyi amennyi, akciósan.
Egy időben sokat vásároltam a kispesti Europarkban levő Intersparban.Merthogy ott laktam közel.Na ott rendszeresen csinálták akkor hogy az akciós termék a rendes áron került kiszámlázásra(merthogy ez van agépben sajnos) a vásárlásnál érdemes volt figyelni.
A helyi CBA-ban viszont rendszeresen elfelejtenek kiírni árakat.Ráadásul régimódi beütögetős pénztárgépek vannak vonalkódos renxer.Manapság! A múltkor a 6 üveg sörhöz beütött a pénztáros 66db üveget.csak itthon vettem észre de a reklamációm alapján szó nélkül visszadták a pénzt.Még jó.

Kifordított kacagány 2007.09.14. 19:52:08

a tescoban is van, de ott tényleg rettentően el tudják rejteni. ráadásul rendszeresen változtatják a helyét.

én úgy tudom, hogy bizonyos helyeken kötelező az árellenőrző. lehet, hogy rosszul tudom

renugard 2007.09.14. 20:36:37

"Az már igazán szóra sem érdemes, hogy vettem egy villanykapcsolót is, ami 1200-nak volt kiírva, de 1700 volt, ha már vissza kellett mennem úgyis, azt is megnéztem, hát valóban, az 1200-as kosárban nem az volt, ami rá volt írva, hanem ugyanaz, ami az öt méterrel arrébb lévő 1700-as kosárban (nem felcserélve volt, mindkettőben a drágább!)."
Hola! Ki nem tud olvasni???

eMM2 2007.09.14. 21:04:14

Hehe nemcsak mobiltelefon létezik akkor van mobil árellenőrző is.Micsoda haladás.Ki kéne találni hogy csak pénzbedobással működik.:)

eMM2 2007.09.14. 21:06:13

helyesbítás.A helyi CBA-ban NINCS vonalkódos renxer!
Pedig nem egy kis luk és pár éve épült.

pali_proli 2007.09.15. 10:15:02

Ha eddig nem tudtad volna kedves Idegen Látogató, nálunk a Föld bolygón ez már csak így van. Egyetlen megoldás: előtte árellenőrző, utólag blokk vizsgálata, blokkot otthon lefűzni, 5 évig őrizni.Ha véletlenül észreveszed -van ilyen-, hogy a régi akció táblája kintmaradt, vagy kevesebb árat nyomtattak a polccímkére ki kell verni a balhét az ügyfélszolgálatnál, és visszakérni a különbözetet. Fenygetőzni helytől, alkalomtól függően: kérj vezetőt, vagy jöhet a média, Nemzeti Hírközlési Hatóság (telefonokhoz), Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, vagy ami eszedbe jut. Az OBI még meg sem épült Nyíregyházán. de kezdésként kivégtak egy gyönyörű 80 éves védett fehér nyárt, ami útba volt. Nem kaptak rá engedélyt, erre egy balekkal körbevágatták láncfűrésszel a tövét, hogy muszály legyen kivágni. Még csak is az ő költségük sem volt szerintem. Be sem teszem a lában hozzájuk, még ha mindent ingyen adnak sem. Egyetlen megoldás a társadalmi bojkott lenne, de ez csak Európa boldogabbik felén működik.

komar 2007.09.15. 16:27:44

nekem volt már olyan tecskós élményem, hogy akcióstermék kifigyel, árellenőrzőn lecsekkol, majd balga módon a blokkon már nem ellenőriztem, így csak otthon derült ki, hogy a pénztárnál valamér ugyanaz a vonalkód a teljes árat takarta. demá nemmentem vissza azzal az egy darab rúzzsal.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.15. 17:48:07

ne felejtsuk el, hogy a dolog forditva is mukodik
siman tudsz atcimkezni Te is, es meg le sem bukhatsz, mert ha eszre is veszi a cassas, amire kicsi az esely, ha nem egy fazek cimkejet ragasztod egy puloverre, akkoris csak szettarod a karod
kamerakra azert figyelni:)

jesszumpepi (törölt) 2007.09.15. 18:27:58

pali_proli 2007.09.15. 10:15:02

Ha ez a Föld nevű bolygón így működik,akkor marad a vogon hajóraj,amely megsemmisíti?

jesszumpepi (törölt) 2007.09.15. 18:33:04

A kedves póruljárt Homártárs legközelebb vigye magával katkamanót.Ő majd addig beszél az ügyfélszolgálatosnak,hogy az sírva kér bocsánatot,sőt ajándékba ad egy vadiúj fürdőkádat is,csak előbb szabaduljon már.

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.09.16. 02:05:07

1. a multik köcsögök
2. a magyar ügyfélszolgálatosok meg parasztok...Németországban ezért úgy vágták volna ki az ügyfélszolgálatost, mint annak a rendje...függetlenül attól, hogy átverték e a vevőket vagy sem :) végülis ezért kapja a fizetést, nem?hogy mosolyogjon és úgy váljon el a vevőtől, hogy annak ne legyenek rossz érzései a céggel kapcsolatban...
Azért mégnézném a hostess lányokat pl egy F1 versenyen unott pofával... :)

grigorij (törölt) 2007.09.16. 08:42:21

Éva!!!!
Mi az, hogy "nem mertem", "meg nem akartam" szöveg!!!???
A fogyasztói társadalom erre a szokásra épül! 10 polgárbó 9 NEM MER kiállni az igazáért!
Én ilyenkor kicibálom az illetőt a pult mögül, de legalább is akkora balhét csinálok, hogy évekig emlékeznek rá!
Mert ha nekem bosszúságot okoznak, hát ők se legyenek nyugodtak!
És ez van a postán, a bankokban, az ügyfélszolg.irodákban, a hivatalokban stb. Arra bazíroznak, hogy csak a 1 höbörgőt kell rendesen kiszolgálni, a többi meg csak szopjon...

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.09.16. 10:43:18

Teljesen igazad van Grigorij!!! Az emberek inkább belenyugodnak és nem mernek panaszt tenni.

jesszumpepi (törölt) 2007.09.16. 19:32:41

Az a gyanúm,hogy az OBI nem csak a vonalkódokkal trükközik,hanem mindennel,amit el tudunk képzelni,meg mindennel,amit nem.

mókus 2007.09.16. 22:34:20

fényképkeretet/villanykapcsolót hódra (szimbólumuk) ráköt, letépett ajtón behajítod oszt' jónapot

Szalu · http://gameover-online.hu 2007.09.17. 00:24:34

Az embernek tisztában kell lennie a jogaival, ha vásárolni megy. Egyszerűen határozottan kell fellépni a paraszt eladók és a vevőszolgálatosok ellen és máris bekussolnak

eszent 2007.09.17. 02:10:09

Jóvanna béna voltam... Nem akartam rögtön veszekedni hátha csak egy Szörnyű Félreértés áldozatai vagyunk. Ha történetesen egy segítőkész ember áll ott, minek ordítsak vele rögtön.
Ilyet viszont még nem is hallottam, hogy meg legyenek sértődve azon, hogy észre mertem venni az átverést. Őrület.
Egyébként kitöltöttem egy "adunk a véleményére" kérdőívet, névvel, címmel... gondolom a "körkörös iratrendezőben" landolt....

2007.09.17. 08:08:51

"Ilyet viszont még nem is hallottam, hogy meg legyenek sértődve azon, hogy észre mertem venni az átverést. Őrület."

Neeem? Hol éltél eddg ?

Darázs Csaba 2007.09.17. 11:33:18


X-polgártárs:

2. a magyar ügyfélszolgálatosok meg parasztok...Németországban ezért úgy vágták volna ki az ügyfélszolgálatost, mint annak a rendje...függetlenül attól, hogy átverték e a vevőket vagy sem :) végülis ezért kapja a fizetést, nem?hogy mosolyogjon és úgy váljon el a vevőtől, hogy annak ne legyenek rossz érzései a céggel kapcsolatban...
Azért mégnézném a hostess lányokat pl egy F1 versenyen unott pofával... :)

- az F1 hostess lányok napi 50K-t keresnek, plusz az esti betevő
- az OBI 83700 forintot ad a magyar munkavállalónak egy hónapra, ebből legyél TE kicsit sem frusztrált (Németországban csak egy kicsivel biztosabb a beosztottak megélhetése)

Tudom, a pénz nem boldogit, de nagyban növeli a motivációt, ha többet kapsz mint a négygyerekes tartós munkanélküli cigánycsalád.

Zsirparaszt 2007.09.17. 14:38:54

Engem két éve a Tesco cummantott meg így egy kapcsos mappával. Katalóbusban 399, kitéve 399-, pénztárnál 1199. Csakazért is visszamentem, de persze: hülyevevők összekeverik, meg egyébként is mérnemnéztem meg a vonalkódot. Ja: ma a Praktikerben a volnalkódellenőrző cseszett mőködni. Ott vagy egy éve szintén ugyanígy akartak lehúzni egy sziloplaszton párszáz forintal. A spárban meg egy vésőkészlettel. Az 1 forintos elfogyott, ez 1000 forintos, csak valaki levette az árcímkét. Ezeknek miért nem tesz a fogyasztóvédelem az ánuszába baccpapucsot? Miért csak a kiskeresekdőket cseszegetik? Ha ők is összedobnának egy közepesen komoly vesztegetőpénzt, nyugiban élhetnének?

usernev 2007.09.17. 16:30:39

Egyszer régen csináltam "cimkézést" egy bazi nagy raktárban Biatorbágyon. A Media Markt-ba induló cuccokra kell ráragasztani a fecniket. Abban az adagban is lehettek hibák.
A munka este 18-6-ig volt, háromszázvalahány forintot adtak óránként érte. Odahordtak eléd néhány raklap árut meg egy guriga ragacsot és mondták: Hajrá, 2 óra múlva jön a kamion, addigra legyen kész. Mondjuk, ha DVD lejátszók voltak, abból csak 20 van egy raklapon. Viszont epilátorból meg 200. Mindegyikre szépen rá kellett ragacsolni a cetliket, ezért szét kellett pakolni az egész raklapot, meg újra össze. Aztán meg van ott ezer féle áru meg matrica amit össze kell párosítani. A cimkén meg nem mindig az a termék neve pont mint a dobozon. Néha az apró nüanszokon felett elsiklik az ember. Aki a munkát felügyeli, csak azt nézi, mikor mész ki rágyújtani és ha elalszol akkor megrúgja a lábadat.

Azzal pedig, hogy min megy keresztül egy kütyü amíg elér az MM-be, egy egész könyvet meg lehetne tölteni. Én mindig csodálkozom, ha valaki ott vesz valamit és ezek után még működik...

Kifordított kacagány 2007.09.18. 08:13:58

Benzintarháló Hondás: ha valaki ennyiért megy oda dolgozni, annak valószínű az az oka, hogy nem kap jobb állást. akkor viszont tegye össze a kicsi kezét, örüljön, hogy ez is van és végezze rendesen a munkáját.ha pedig úgy érzi, többre, jobbra hivatott, keressen magának mást, de ne kelletlenkedjen a tisztelt vásárlóval aki lehet, hogy kevesebbért végzi a maga dolgát.
hosszú évek tapasztalatából azt is tudom, hogy teljesen mindegy mennyit keres a munkavállaló, a nagy részüknek összegtől függetlenül minden kevés és mindig megtalálja a "kevés keresetében" az indokot arra, hogy ne végezze a munkáját.

cubalibre 2007.09.18. 10:00:05

Én arra vagyok kíváncsi, hogy mit szólnának a tisztelt áruházak, ha MI cimkéznénk át a cuccokat. Pl. valami 1200-ba kerül, te meg rárakod a 300-ast. Érdekes, azt biztos észrevennék.

nyekk 2007.09.18. 20:47:31

Ha ilyen áruházba mész, az tutti, hogy annál a gondolánál van hegyekben kipakova minden, és ott hereberézik az összes eladó, ahol az az áru van amit keresel. De ha nem találod, és véletlenül sikerül kivárni, amíg az eladók másodpercekre kifogynak a témából, akkor közlik, hogy amott a pultnál (ahol nincs soha senki) tudnak felvilágosítást adni. De ha mégis van véletlenül valaki, akkor közli, hogy ő egy másik osztályon van. Ja! És az árak 70%-ban nincsennek kiírva, vagy ha ki vannak, akkor nem stimmelnek.

m61019andras 2007.09.19. 18:29:42

Be kell írni a panaszkönyvbe és kirúgatni az ilyen szemetet.

H.A. 2007.09.19. 23:26:40

Az obiban senki sem trükközik az árakkal, senkinek sincs rá ideje. Jönnek-mennek az akciók, egy eladónak kb. 4000 cikk árait kell naprakészen tartania.
Ha kint maradt az alacsony ár, nálink azon kapja meg a vásárló az árut.
Hogy a vásárlók mit tudnak kavarni egy önkiszolgáló üzletben, azzal én csak itt szembesültem, elég megrázó volt.

petusz 2008.04.24. 21:00:17

Na,emberek! Az obiban kb 20000 cikk van előfordulnak árproblémák de heti szinten egy-két eset fordul elő .Inkább a vevők nézik be
sajnálom a hölgyet elég bunkók voltak vele
süti beállítások módosítása