Nokia 3250 telefonom egyszercsak úgy gondolta, hogy nem hajlandó felismerni se a SIM-kártyát, se a memória kártyát. WESTEND NOKIA márkabolt: aksi ki, SIM kártya ki, telefon átvesz. Két nap múlva SMS: mehetek be érte. Átvétel napja: a telefon nem javítható mert: "ILLEGÁLI BEAVATKOZÁS TÖRTÉNT" Kép mellékelve. Jegyzőköny mellett egy fénykép amin utólag Photoshoppal ráírták az IMEI számot. A legszebb az egészben, hogy még a megmaradt 1 éves jótálást is lehúzták!A Homár csendben megjegyezné, hogy a westendbeli Nokia-boltról hallottunk már parás történetet, viszont az Erkel Ferenc utcai szerviz mintha megszűnt volna, úgyhogy tényleg marad a sarki szervizes, illetve az illegális beavatkozás, esetleg nekik lehetne támadni jogi úton. Ha van vkinek ötlete ehhez, azt vélhetően több eddig csendben anyázó vásárló szívesen venné.
A telefon rendeltetésszerüen volt használva. A WESTEND márkaboltban annyi segítséget kaptam, hogy forduljak a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez. A felügyeletnél a következő megdöbbentő választ kaptam: Írjak le mindent, tegyek másolatot arról a jegyzőkönyvről amit kaptam, meg a fényképről, DE! Nem tudnak semmit se csinálni, mivel sajnos NEKEM kell bebizonyítani, hogy nem tettem "illegális beavatkozást" a telefonba.
Olyan szép ez a szó, biztos sokat gondolgodott rajta aki kitalálta, amikor valamit elb@szott javítás közben. (Csak nekem rémlik úgy, mintha parkoltam volna, valahol, valamikor?) Még azt is hozzá tette a hölgy (aki rendkívül kedves és megértő volt), hogy talán pont az én levelem lesz az utolsó csepp és végre észreveszi valaki, hogy itt bizony nem stimmel valami, és tegyem ki annyi fórumra amennyire csak tudom!
Erős felindulásból hívtam a NOKIA központot, közölték, ők nem tehetnek semmit se, amit a szerviz leír, az úgy van. Hívtam a MOBIL ASK KFT.-t is a szóban forgó szervizt, amire közölte velem valaki, mert bemutatkozni ősi .... szokás, hogy ez egy szerviz, és ha problémám van hívjam ezt és ezt a számot. Amit lediktált, a Nokia ügyfélszolgálatának a száma volt. Közöltem vele, hogy ezen már túl vagyok, és ez már túl megy mindenen, hozzátettem, hogy nem a Felügyeletnél kéne Őket bejelenteni, hanem a rendörségen rágalmazás miatt!
Tudom, nem kellett volna szakszervizbe vinni, hiszen a sarki szerviz lehet, hogy 5 perc alatt megcsinálta volna. Nekem az jön le a dologból, hogy a garancia pont addig tart, amíg úgy gondolják, hogy a telefon még garanciális. Így a garancia lehet 6, 10, 15 sőt szerencsés esetben akár 24 hónap is. Feltéve, ha addig nem vesszük ki a telefon a dobozábóL
Most már mindegy, de azért csak elküldöm azt a levelet a Felügyelethez. Csak tudnám, hogy ilyenkor mit értenek az alatt hogy NOKIA, CONNECTING PEOPLE?
vike
Törölték a "buherált" Nokia garanciáját
Aki hétvégén lemaradt volna róla, annak itt a pótlink az évtized hírére. Minthogy a PDA-k erősen veszélyeztetik a mobilpiacot, és ott egységesen miniUSB-csatlakozóval lehet tölteni a készülékeket, a mobilipar is egységes töltőcsatlakozást talált ki. Persze, amekkora köcsögök, nem a mini-, hanem a mikroUSB lesz a nyerő. Igazából ez most mindegy is, hiszen vike Nokia-szervizes sztorija következik, akik "illegális beavatkozás" címszóval dobták vissza készülékét és garanciáját is törölték. A fogyasztóvédelem szerint neki kellene bizonyítania, hogy nem történt beavatkozás:
ex-Zep 2007.09.24. 13:56:03
szkaccsotjeggel 2007.09.24. 14:02:24
csakazértse 2007.09.24. 14:05:36
Dr Net Elek (törölt) 2007.09.24. 14:07:07
szkaccsotjeggel 2007.09.24. 14:09:18
kérdemén ujonnan vetted e a telót?.
Netuddki. 2007.09.24. 14:11:30
Ha ők rá sem bagózni, nokia mint termék elfelejteni.
- Ájj Titi !
- No Kia !
dr. _mmm_ 2007.09.24. 14:12:22
nitrot 2007.09.24. 14:14:48
Logikus.
Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.09.24. 14:15:13
Ártatlanság vélelme, mi?
Taktikai Reset 2007.09.24. 14:16:05
A telefonon található gyári IMEI számot rajzolták felül a képen, vagy egyáltalán nem látszott az eredeti?
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.09.24. 14:25:05
így hogy cáfoljon az ember?
másrészről. ajtót letépni, szervizest megfogni és ráfektetni, seggét batzpapuccsal elverni, nokiát seggébe feldugni.
minek kell minden szart megvenni? nokiák mostanában a régi dicsfényben élnek, ritka fos minőségűek.
sony-ericcsont kell venni. vagy siemenset, de olyat meg már nem árulnak újan.
Fractus 2007.09.24. 14:28:35
Dr Kangörény 2007.09.24. 14:30:57
Landy4x4 2007.09.24. 14:37:35
Bementem és csodák csodája, ott várt egy új telefon. örömmel elhoztam, és otthon vettem észre, hogy telcsi csak észtül, törökül és talán urduul tud, ja és mivel full qwerty bill van benne, hát ez nem egészen az. ordítás és újbóli 2 db bevánszorgás után meglett a jó telefon, de hogy egy k'va 'elnézést' nem szaladt ki a szájukon az természetes. én meg ugye otthon a locsolócsõbõl tankolom a kocsit és a parkolás is ingyé van.
tényleg nem értem, h a NOKIA hogy engedheti meg, hogy így lejárassák magukat.
dr. _mmm_ 2007.09.24. 14:49:24
Se azt nem irja le a T. user hogy mi volt az a hiba ami miatt viszaküldték, illetve a képet sem teszi be.
Talán vaj van a füle mögött???????
MuRanYi76 2007.09.24. 14:52:19
h0mbr3 2007.09.24. 14:53:00
Amúgy totál mindegy, hová hordjátok, hacsak nem valami apró hibája van, úgyis beküldik a központi szervízbe, innentől kezdve ugye irreleváns, honnan küldik be oda.
Mellékzönge, de az én fél éves E61-esem (ami, mikor vettem, a felsőkategória alján-közepén helyezkedett el) szarakodik, már másodjára javíttatom ugyanazzal a problémával. Nokia suxx
Gonosztörpe 2007.09.24. 14:54:01
A Mobil Ask egy utolsó tetü lehúzós banda!
Anno a 3210-esemet adtam le garis javításra. Mivel nem tudták megjavítani, cserélték a készüléket. Csak épp nem egy új telót kaptam, hanem, egy szemmel láthatóan használtat, még az előző tulaj logói, és egyébb cuccai is benne voltak a memóriájában!!!! Megnézettem a szervízmenüjét, és kiderült, hogy több , mint 2 évvel azelőtt helyezték üzembe a telcsit!! Persze a gyökér szerviz váltig állította, hogy az egy gyári új cucc, több hónapos fogyasztóvédelmis balhé után voltak csak hajlandók, egy valóban új telót adni!
Szerintem egy ilyen nagy márkának, mint a Nokia, el kéne gondolkodnia azon, hogy milyen céggel köt szerződést, a saját jó híre érdekében. (Azóta SE-t használok, gond nélkül!!)
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.09.24. 14:54:08
Amúgy mit ábrázol a (fotosoppolt)kép? Amint a tulaj a képen látható IMEI számú telefont hackeli kikódolás miatt?
Vagy a telefont, meg a PCt ami kiírta, hogy valaki rosszul cserélt rajta szoftvert? Kíváncsi vagyok...
Amúgy manapság egy telefonra HW vagy HW+SW garit adnak? Bocsi, nem vok túl tapasztalt...
Mer' ha nem SW baja van, és esetleg nem valami kontakt/tisztítás-szerű akkor nem sok esély van a kisboltban sem szvsz.
VIC20 2007.09.24. 14:59:53
Majmász Gedeon 2007.09.24. 15:04:14
vike74 2007.09.24. 15:06:40
Drenadar 2007.09.24. 15:09:36
De valamiért mégis a Nokia a "státusz szimbolum" , lehet ezzel tükrözik magukat az emberek, hogy nekik nem kell minőségi telefon.
Szegény TI! :D tisztelet a kivételnek
ojio 2007.09.24. 15:33:23
A szerviz meg bizonyítsa be, hogy nem ők rongálták meg...
chabba (törölt) 2007.09.24. 15:41:09
Azaz ha a fogyasztó bármit állít a termék képességeivel-állapotával kapcsolatban, akkor neki nem kell bizonyítania semmit. A gyártónak/szervíznek kell bizonyítania, hogy nincs igaza a fogyasztónak.
Igaz, a hat hónap nem sok, de azért ez is valami, ha már el van cseszve a rendszer, akkor legalább ezt a kevéske lehetőséget megemlíthetnék.
Nagyvakond 2007.09.24. 15:46:35
Fellllháborítóóó, ordas ügy!
Hállllátlán, kérlek! Egggész egyszerűen hállllátlllán!
Mik nem vannak?!
(Mik nincsenek?!)
Tisza-tavon eveztem a hétvégén, úgyhogy teljesen átélem a helyzetet!
2007.09.24. 15:47:22
Secnir 2007.09.24. 15:49:14
szívemből beszélsz. 12 év alatt 3 ericssonom volt/van. szervizt akkor láttam amikor elmentem előtte.
drága vike
nem értelek. a szerviz világosan megmondta: bizonyítsd be, hogy nem te tetted. Pont. ennyi. teendőd: elsétálsz egy ügyvédhez, és előtte teszel egy nyilatkozatot, hogy nem te tetted. papírt ügyvéd elküldi a szerviznek, a nokiának és a fogyasztóvédelemnek. utána náluk a labda.
1 hét és lesz telefonod.
dr. _mmm_ 2007.09.24. 15:55:58
Én szervízbe a Nokiámat hangszoró cserére vittem. (az amelyik csöngéskor szól)
És SW-t frissíteni.
SE lehet hogy jobb MP3-ban.. de ha MP3-at akarok halgatni veszek iPOD-ot. És anyira szar nem lehet a Nokia ha a világ piacvezető telefongyártója.
Ja.. és SE szervizével nem sikeres dolog itt menösködni. olvass visza kicsit.
AvgDvl 2007.09.24. 15:56:05
Ne vegyetek drága telefont, 2 hónap alatt elavul és csak a szopás van vele.
Dr Net Elek (törölt) 2007.09.24. 16:00:14
Bástya elvtárs (törölt) 2007.09.24. 16:18:27
Dervenkál Egon 2007.09.24. 16:26:19
hazamentem, ahogy szoktam. Telefon a zsebemben, ahogy mindig. Este aludtam, reggel felkeltem. Telefon még mindig a zsebemben, hát kivettem. Se kép, se hang. Nosza töltőre dugtam, de fél óra alatt sem kezdett tölteni. No, akkor irány a szervíz, ahol beadtam a két hónapos készüléket. Hívtak a szervízből másnap, hogy ez bizony vízben ázott, látható, hogy az összes mindene zárlatos lett. Nem tudtam bebizonyítani szemtanúkkal, hogy nem ázott vízben, ezért gari el, telefon kuka.
Máskor...
leejtettem egy Siemens telefon töltőjét, ami darabokra ment. Nosza, tárcsáztam a kék SP-t, ahol 16 ezer lett volna a töltő. Akkor hívtam a Siemens-t ahol közölték, hogy eladták a telefonüzletágat a BenQ-nak. Hívtam a BenQ-t, ahol közölték, hogy lehet, hogy az anyacég megvette a telkógyártást, de Magyarországon a BenQ csak fénymásolót értékesít.
Végül mentem a magenta SP-hez, brahiból. Kérdik milyen telefon, mondom Siemens S valamennyi (nem emlékszem), mire ők: hát az már elég régi tipus. Mondom nekik, hogy dehát múlt hónapban még akciózták, ja és fél éve jött ki. Mire ők bosszúsan: "jajj de okos vásárló" és némi kutatás után találtak egy töltőt 3900-ért. Ez tehát megoldódott.
Ősszes telefongyártó és forgalmazó és SP köszönjük a boldog együtt töltött perceket...
vike74 2007.09.24. 16:26:34
Persze, most már emlékszem! Tőled kértem hozzá csavarhúzót meg pajszert! Vike
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.09.24. 16:32:27
Mellesleg szervizes szempontból nem illegális beavatkozás max esés. Esetleg meg kellene nézni az alaplapot. Bár a jobb oldali forrasztás elég randán néz ki.
Az Erkelről ne beszéljünk, meg a többi Nokiáról sem. Mind kókler banda és elsősorban nem a vevő a lényeg. Salóban (Itt a Nokia gyár -> Finndingi) ez az utasítás. Minimális gari vagy drága készülék...
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.09.24. 16:33:59
Kenton Delacruz 2007.09.24. 16:39:59
(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2007.09.24. 17:00:03
Rák Attantam 2007.09.24. 17:03:46
Laikus ;) lévén ebből én nem tudom megállapítani, hogy az most egy Nokia 3250 vagy egy másik Nokia típus, egyáltalán a TE Nokiád részlete-e vagy sem. Lehet akár egy talpas félhomálymérő A/D-átalakító egysége is. :))
A ráfotosoppolt számok ugye nem jelentenek semmi.
Ennyi erővel te is lefotózhatod a szervizest, aláfotosoppolhatod, hogy anyagyilkos és ez alapján mehet a büntető feljelentés. Vagy nem?
Ezexerint de.
A következőt tenném:
Végiggondolnám, hogy valóban terhel-e engem valamilyen felelősség? (Pl. gari matrica sértetlen volt-e?, szoftveresen buheráltam-e? vagy más, itt el nem mondott huncutságot elkövettem-e?)
Ha igen: elmennék az anyám p*csájába a hülye kis rágalmazó homáros postommal együtt.
Ha nem:
-Ügyvéd felkeres.
-Nyilatkozat megír, melyszerint alulírott nem okoztam a szerviz által említett "illegális beavatkozást".
-Továbbá egy másik iratba belevesz: amennyiben a beavatkozás (és a fotó) valós, akkor a fentnevezett beavatkozást CSAKIS a szerviz okozhatta, melyért nekem anyagi felelősségel tartozik.
-Egy harmadik papíron ügyvédi felszólítást küldenék xxxxx Ft anyagi kár (+ ügyvédi költség) szerviz általi megtérítése érdekében.
Legalábbis valami hasonlót forgatnék a fejemben.
Ha másra nem is, ijesztésnek jó lenne.
Bár a fotó kinyomtatása, féltéglával történő kibalanszírozása és szervizablakba juttatása sem rossz gondolat... :P
vernarancs 2007.09.24. 17:09:18
Az agybavizeles komoly problema! Fordulj szakorvoshoz vagy ne aludj a telefonnal a zsebedben :)
Ariadne12 2007.09.24. 17:12:49
1. 1 év jótállás jogszabály alapján kötelező a br 10.000 Ft feletti mobiltelefonra (is). Ez idő alatt a fogyasztóra kedvező bizonyítási teher van, tehát ha nem tudja bizonyítani (független szakértővel, nem saját szrviz "szak"véleménnyel), hogy külső behatás miatt romlott el, akkor bizony köteles javítani/cserélni/teljes vételárat visszafizetni. (lásd Ptk, 151/2003. korm. rendelet, 49/2003. GKM rendelet).
2. A Nokia minden készülékére 2 év garanciát vállal a saját feltételei szerint (lásd www.nokia.hu/A4338205), de ez nem lehet hátrányosabb sosem az 1. pontnál. Ez praktikusan a 2. évtől jön be, mert valamivel kedvezőtlenebb, mint az 1. pont, de ez alapján is a Nokiának kell bizonyítania, hogy olyan feltétel áll fenn, ami alapján nem érvényesíthető a garancia.
3. Szavatosság minden új termékre van, bárhol és bármennyiért vásárolod is, rejtett hiba esetén tartós fogyasztási cikknél ez még a teljesítéstől (vásárlás) 3 éven belül is érvényesíthető, itt viszont már a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy gyári hibás a termék. (Ennek az első 6 hónapja is fordított, ott a kereskedő bizonyít, de ez csak akkor játszik, ha az adott termékre nincs kötelező jótállás és a gyártó sem vállalt kedvezőbbet.) (lásd Ptk.)
Hozzáteszem, hogy a jótállási jegyen feltüntetett szervizhez lehet vinni a terméket, de kötelezően egyedül a vásárlás helyén kell foglalkozniuk a gondoddal. Egyedül azzal a céggel kötöttél ugyanis szerződést, ezért ebben az esetben is (ha jól értem, hogy kb. 1 éves volt a telefon) itt tudod kérni, hogy javítsák meg a telefont.
Ariadne12 2007.09.24. 17:14:19
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.09.24. 17:23:16
Mellesleg tessenek leszokni a Nokia mániáról meg az SE mániáról is. Vagy tessenek szétbontani a telefont és megnézni, hogy milyen cuccok vannak benne.
Egyik sem jobb. Esetleg a Motorola szépet és szépen gyárt, de ott meg kódolva csacsognak a procik egymással és az meg azért nem jó.
Nokia, SE, Mitsubishi, LG: A félig kiöntött alullábasok maguktol lerepednek egy kis nyomáshatására. Az illesztések el vannak csúszva rendszeresen. A fólia páratartalomra elold. Az átvezetések és alsó csatik galvanizálnak. A nyág túl sok réteget tartalmaz és túl vékony, hajlításra vagy nyomásra megszakad az illesztőkör. Különben meg milyen az, amikor az árnyékoló lemez (ez az az izé a panel fölött, amit védőburkolatnak gondolnak az alkatrészek fölött pedig elsősorban a magasfreki ellen védi az áramköröket és a procik működését)... Tehát milyen amikor az árnyékoló lemez egybe van forrasztva egy kondival vagy ellenállással, mert elcsúszott? Sorolhatnám még, de uncsi.
Law enforcer 2007.09.24. 17:34:21
vike74 2007.09.24. 17:39:33
s0larian 2007.09.24. 17:40:53
Egy Nokia5300-t vittem oda - kb 1 honapos volt - mert a fulhallgato atalakito legbelso polusa beletorott a telefon aljzataba! Szandekosan nyilvan eleg nehez a legbelso polust letorolni, ezert ment a kozponti szervizbe ahol szo nelkul kaptam egy masik atalakitot, meg vissza a telefont!
Ott kezdodtek a problemak, eloszor csak az tunt fel hogy van az elejen egy karc, ami addig nem volt, azutan meg az, hogy nehezebben csuszik szet, mint amikor bevittuk, mintha smirglipapiron nyitnam szet, es vegul a legidegesitobb, a jobb oldali funkciogomb es a piros hivasmegszakito szabad eletet el, kellemes amikor ki akarod hangositani a telefont, es helyette lerakod...! Reflexbol visszavittem vervoros fejjel hogy ez igy nagyon nincs rendben, ujra papirtoltogetes, jott az sms 1 het mulva hogy johetek a telefonert, bizakodva megyek be, aztan kozlik hogy a szerviz nem tapasztalta a hibakat, DE szoftvert azert frissitettek... jo, ismet papirtoltogetes, ezuttal pontos hibaleirassal es nem javitas hanem csere, termeszetesen 1 het mulva ugyan az a telefon fogadott, de ettol a ponttol kezdve mar nem is erdekelt, visszakuldtem hogy legalabb a felso billentyuzetet csereljek ki, allitolag megtettek, a hiba azota szorvanyosan elofordul, a flipje meg mindig sz*r. Ha a sarki telefonnepperhez vittem volna es igy kapom vissza meg elnezem, hulye voltam, nade a markaszerviz... nokia telefont tobbet soha.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.24. 17:44:23
se semmi
az erdekes, mondjuk hogy mindig pont 2 evig huzza, amennyit alvestem
mar van 5 a polcon
de en szeretem az LG-t
meg a verizont
Shinobi 2007.09.24. 18:00:23
Én és vittem 8800-át hozzájuk javíttatni, mikor "kész" volt, mintha egy teljesen másik telefont kaptam volna. Főnököm ugyanezen típussal ugyanezt vette észre.
Emellett aki volt már ott az tudja, hogy vásárolt telefonról a számlát külön kérni kell, mert maguktól még nyomtatni sem kezdik el. Mintha zsebre dolgoznának a fiúk. Kiváncsi vagyok a főnök tudja-e...
pizsama 2007.09.24. 18:12:56
sting66 2007.09.24. 18:47:29
kispaci 2007.09.24. 19:03:35
Elvittem a T-Mobile hivatalos szervizébe ott átvették a telefont javításra. 1 hét múlva jelezték, hogy a telefon kész. Elmentem érte, megjavították rendben.
Hazaértem vissza akartamk tölteni a mentést, de a kapcsolódáskor processz hibát jelzet, kiakadt az a program ami a PC összekapcsolódást kezeli. Vittem vissza szervizbe, hogy a frisen szervizelt teló szoftveresen hibás. Ember átvette, 1 hét múlva ismét jelzés, hogy a telefont átvehető. A szervizben közölték, hogy a hibát olyan szoftver okozta amit én telepítettem fel. Na erre asztalborító hangulat után emberünk leformázta, gyári állapotba hozta a telefont és érdekes módon tényleg fagyott utána is (a szakvéleményt a Mobilask adta). Csalódottan emberünk visszavette a telót és megígérte, hogy saját kézbe veszi a dolgot és megnézi mi a gond (számoljátok? 2 hete nincs telefonom).
1 hét múlva ember jelez, hogy a gyári formware helyett feltették a T-Mobile-ost és azzal működik rendben......
Tortúra volt, telefont szervizbe vinni horror dolog :(
lionking 2007.09.24. 19:11:43
A Siemens addig volt jó, amig a benku meg nem vette, akkor vihargyorsan megszabadultam tőle.
Most okos MDA PDA-m van, remek. Kicsit nagyobb, mint a normál mobilok, de annyival inteligensebb, és legalább ha sokat kell beszélnem, nem kap görcsöt a kezem, met nem olyan apró
És ráadásban olcsóbban meg lehet venni, mint egy sztárnokia szarnokiát..
ehol ni: kepfeltoltes.hu/070924/DSCF1036_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kispaci 2007.09.24. 19:21:30
vaczakka 2007.09.24. 19:29:04
Mivel nem nyúltam bele, rendőrségi feljelentés tennék ismeretlen tettes ellen, majd ujjlenyomat-vizsgálat a szóban forgó panelon. Ezután a papírok alapján az adott szerviz munkatársait gyanúsítottként nevezném meg, majd ujjlenyomat-minták tőlük is.
Ha megvan az egyezés, akkor meg jogi úton rendeztetném minden költégemet, visszaállíttatnám a garit stb, és nyilvános bocsánatkérést követelnék vmilyen forgalmas médiában.
DjZoNe · http://djz.hu/blog/ 2007.09.24. 19:31:51
Ami 2 hónap alatt 2x lett visszaküldve vidékről a budapesti szervízbe, majd harmadik alkalommal áthúzva jött vissza a garancia jegy...
errrrrrrrrr 2007.09.24. 19:42:20
Dinkainka 2007.09.24. 19:53:29
pingpong 2007.09.24. 20:03:40
fourgee 2007.09.24. 20:16:04
NTrixi 2007.09.24. 20:22:53
Szóval én is igy jártam. És még ha elmegyek a fogyasztóvédelemhez még a vizsgálat díját is nekem kellett volna megfizetni.
Igy aztán nekem is egy sarki bolt oldotta meg a hibát, ha már nincs garancia akkor mindegy.
vike74 2007.09.24. 20:26:14
ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2007.09.24. 20:44:19
Nokia service van (volt?) a XI. Bercsényi utcában is. Büdös paraszt volt a kiszolgáló (ráismersz: "gleccserarcú")
Amúgy sajna a Nokia mögött van egy nagy image, meg egy nagy "szabvány" meg egy nagy rakás sz@r eladott teló. Pl. N50-et azért nem vettem, mert konkrétan két kollegám szídta, és a dealerünk kapcsolatisa is jelezte, hogy folyamatosan viszik vissza. Pedig sok-sok éve ez lett volna az olyan tudású Nokia, amit bevállaltam volna.
Jelenleg két egyéb márkát használok megelégedve, de ha az egyikük cserélve lesz, akkor annak az utódja is olyan lesz, mint a másik.......
... hu, bocs....
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2007.09.24. 20:49:37
speibl (törölt) 2007.09.24. 21:13:42
Dervenkál Egon 2007.09.24. 21:21:33
dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2007.09.24. 21:24:34
Ekkor 4 oldalas levelet írtam nekik Legfelsőbb Bírósági állsáfoglalásokkal, mire ekkor is lekoppintottak, mondvána szervíz véleménye szentírás, őnáluk pl. szálítás közben enm történhetett semmi, és gyártási hiba sincs.
Ekkor a BKIK Budapesti Békéltető Testületéhez fordultam, ahol már valótlan dolgokat álított a szolgáltató, de megnyertem az ügyet, ugyansi a szolgáltatóval állsz jogviszonyan és nem aNokiával, vagy legalábbis akitől vetted a telefont.
De az csak ajánló határozat, mert persze nem vetették alá magukat a határozatnak.
Most küldtem nekik egy fizetési felszólítást, felszámolási eljárással, hogy elállok a szerződéstől. Erre ha igaz ma jött valami válasz, de még nem vettem át. Ha ez sem kedvező már töltöm is ki a Fizetési Meghagyást, megyek a bíróságra, akkor legalább a káraim is megtéritik.
A történet ennél hosszabb, elég sok károm an, pl. hónapok óta nem tudok SMS-t küldeni, és az egyetemi csoportásam a Nokiánál dolgozott, és ő sem kecsegtetett. Nem mintha ez nekik sokba kerülne.
A rádióriporter várja a történetem...
Hanzy · http://bblogja.blog.hu 2007.09.24. 21:28:42
Amennyiben viszont a cimke sértetlen (vagy nem lett rögzítve, hogy sérült), a készülékbe nem történt illetéktelen beavatkozás. Ha ő átvette a készüléket garanciális javításra, de a munkalapra nem írta rá, hogy sérült garanciacimke, innentől kezdve nyert ügyed van...
dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2007.09.24. 21:29:19
www.bkik.hu/egyeb/bbt.htm
Ugyan a rongálás kicsit más, mint a beázás, de szerintem itt is áll, hogy nekik kell bizonyítaniuk, hogy a hiba OKA etől keletkezett, mert attól, hogy nincs garancia, még él a szavatosság, a szerződséből fakadóan, kérdés, hogy mikor történt a dolog.
A legfontosabb, amikor átvették, jeleték-e vagy csak később, de szerintem utóbbi, é akkor ez soakt jelent, hiszen nincs arra semmi, hogy nem ők csinálták. Kell az alkatrész...a fusihoz.
1srac 2007.09.24. 21:39:57
Nekem a HP-val volt egy kis felesleges tortúrám. Anno vásároltam egy ipaq rx3715-öt újonnan. (Akkor ez még nagy szám volt :) ) 3 napon belül a kijelző "betintásodott". Az egész úgy nézett ki, mintha tintát öntöttek volna rá, de ettől függetlenül működött. Sajnos azonnal visszavinni nem tudtam, de jeleztem a boltnak, hogy ez a probléma, csak külföldi tartózkodás miatt a visszaszállítás 3 napon belül nem megoldható. Elsőre korrektnek tűnően álltak a dologhoz. Mikor látták a hibát mondták, hogy cserélni nem tudják, mert nincs másik ilyen raktáron, de javításra természetesen átveszik, de jobban járok, ha magam viszem be a Prielle utcába, mert lehet azonnal cserélik, mert szerintük ez típushiba!!! Teljesen nyugotan mentem át a szervízbe, ahol sajnos szintén nem tudták cserélni a cuccot. Mindegy, otthagytam javításra. Garijegyem nem volt, csak számlát kaptam, de HP-nál ez nem probléma, mivel központilag is tárolják az adatokat. 3 hét múlva jött a levél, hogy kijelzőhibás és hogy kb 60eFt a javítás. Válasz ment, hogy a készülék garis, nézzenek utánna és ennek értelmében javítsák is meg. Na erre már azt a választ kaptam, hogy a kijelző nem rendeltetés szerű használat miatt törött el! Na itt már kezdett felmenni a pumpa kicsit... Bementem, kértem a készüléket és a szakvéleményt. Készüléket nem tudták kiadni, mondván külföldön van a szakvélemény meg pillanatnyilag szintén nincs náluk... Panaszkönyvbe szépen beírtam a történteket. Másnap(!) hívtak, hogy ott a készülék is meg a szakvélemény is. (Jó a logisztikájuk, hogy 1-2 óra alatt külföldről hazajuttatják... :) ) Felmentem ismét a szervízbe, ahol kezembe nyomták a készüléket meg a szakvéleményt. Utóbbiban az állt, hogy a kijelzőn törés látható. Kértem, hogy mutassák meg a törést. Ezt egyetlen helyszínen lévő szervízes sem tudta megtenni. Mondom oké, bekapcsolom a készüléket, hátha úgy. A PDA be sem kapcsolt. Valószínűleg lemerült az akksija. Mondom semmi gond, hozzanak egy másik akksit vagy egy töltőt. Na olyan nincs egy HP szervízben... Jó, mondom akkor írjuk rá a papírokra, hogy a készülék nem kapcsolható be. Erre sem voltak hajlandóak. Itt már kezdtem közel járni a fizikai asztalborításhoz... Megkértem két vásárlót, hogy aláírásukkal hitelesítsék a panaszkönyvbe rögzített dolgokat, majd távoztam a nem bekapcsolható készülékkel és a panaszkönyv tanúk által hitelesített másolatával. Innen ugye már nyert ügyem volt, mivel én egy működőképes készüléket adtam be és egy nem (bizonyíthatóan) működőképeset adtak vissza. Még aznap egy ügyvéd cimborámmal írtunk egy levelet a HP magyarországi képviseletének, hogy innentől polgári peres úton kívánjuk rendezni az ügyet.
Másnap egy mail várt, hogy elkészült a készülékem, át lehet venni. Ezen nem kicsit döbbentem le, hiszen a készülékem már nálam volt. Befáradtam ismét, ahol egy vadi (renew...) új rx3715-el akarták kiszúrni a szemem. Mondtam nekik, hogy ezzel már kicsit elkéstek. Végül a készülék teljes vételárának megegyező összeggel és az "elkészült" készülékkel a zsebemben távozhattam, amennyiben elállok a pereskedéstől. Grátiszban a rossz készülék is az enyém maradt, amit később megjavítattam - máshol sokkal olcsóbban - és a mai napig működik. Azért a végén megkérdeztem, hogy nem lett volna egyszerűbb nem köcsögösködni és javítani a gyári hibás készüléket?! :)
Layosh 2007.09.24. 21:42:33
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.09.24. 22:19:06
[] (törölt) 2007.09.24. 22:22:15
persze nem feltetlenul a kedves porul jart naiv ugyfel, de *valaki* belenyult. tanulsag: ne vegyetek bontott csomagolasu termeket.
leotile 2007.09.24. 22:30:02
Iszonyatosan dühítő, hogy ennyire ki van az ember szolgáltatva egy senkiházi szervizesnek.
Tényleg nem marad más, mint a féltégla a kirakatba?
grigorij (törölt) 2007.09.24. 22:33:13
Ugyanakkor a nokia nem telefon, hanem divatcikk! Ők maguk is arra ösztökélnek, hogy 2-3 havonta cserélj!
Nem lehetsz sikeres ember garanciamentes nokiával...
pizsama 2007.09.24. 22:39:03
Csokefa 2007.09.24. 23:35:09
Joyride06 2007.09.24. 23:49:27
KDoG 2007.09.25. 01:06:51
"
Én szervízbe a Nokiámat hangszoró cserére vittem. (az amelyik csöngéskor szól)
És SW-t frissíteni.
SE lehet hogy jobb MP3-ban.. de ha MP3-at akarok halgatni veszek iPOD-ot. És anyira szar nem lehet a Nokia ha a világ piacvezető telefongyártója.
Ja.. és SE szervizével nem sikeres
dolog itt menösködni. olvass visza kicsit."
Nokia nem szar, hisz sokan veszik. Ez az ember... igy élj, és huzzanak le mindig. Nokia 6310 ig volt a nagy "nokia" most egy utolso kis semmitérö státusz vacak 0 szolgáltatással (olyan mint terepjáro városban). Se, motorola, samsung porig alázza negyedáron, jobb anyagbol.
Amugy meg ismered a mondást, hogy: "egyél sz*rt ! több miliárd légy nem tévedhet".
De te is az vagy, hogy az a vezető, azt kell venni, szomszéd Pistabá is aztmondta... neki is az van....
Az IPOD ra meg nem szerenték már kommentárt irni. Maradjunk annyiban, hogy ritkán látni akkora sznoboknak kitalált terméket mint Ipod. (ott is a creative, sandisk és társai féltávon aláztak).
Te vagy az ideális fogyasztó a cégek szemében :) És milyen jó büszke vagy rá.
ROMANI ITE DOMUM! 2007.09.25. 03:22:28
Tényleges fogyasztóvédelem már rég nem létezik. :(
Nekem pár évvel ezelőtt a siemens szervizzel és a West End-beli pannon bolttal voltak gondjaim. Másfél nap után elrepedt a készülék tokja mindenféle külső beavatkozás nélkül. A boltban (bőven három napon belül) azt mondták, ezzel menjek a szervizbe. Mást nem tehettem, elmentem. Kaptam másik előlapot. Az is ugyanúgy. Újra szerviz, újabb előlap, olyan ocsmányul felrakva (nem mellesleg amolyan utángyártottgagyi "fílinggel"), hogy kis híján rájuk borítottam az asztalt... végül az is kiderült, hogy azért cserélték szó nélkül, mert szériahibás volt - legalábbis ezt "csiripelték a verebek". De nem szóltak volna a boltban, hogy ismert hiba.
kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2007.09.25. 03:48:40
Akkor en vedenem a nokia-t :) miota teleofnom van csak nokia. Es sosem sporoltam rajt. Elso volt az elso szines kijelzos.. 2evig ment azota rokonnal teljesit szolgalatot 3510i vagy mi? Hibatlan az allapota pedig zuztam.
Utana egy szinten draga 6260-as -t vettem. Az meg mindig megy pedig alaposan megzuztam az erzekeny lelket es menni is fog a funkcionalitasanak teljes birtokaban amig nem lesz iphone-om :)
A nokiakkal sosem volt gond. nem voltka inkompatibilisek semmivel amit hasznaltam birjak az utest az eredeti aksik meg mindig hibatlanok es 30perc toltes eleg nekik 3-4 nap rendes telefonalos idoszakara is... All respect. Engem egy eletre megnyertek(volna ha nincs az iphone).
pityupang 2007.09.25. 05:45:38
Claudius_az_Isten 2007.09.25. 08:29:40
Én 5 év után tudtam meg, hogy az újan vett mosógépem mégsem volt új.
Rák Attantam 2007.09.25. 09:56:06
Nekem ha bajom lenne egy mobillal és érdemesnek tartanám megjárni vele a szervizt, akkor az átvételkor a bizonylatra felvetetném, hogy a garanciacímke sértetlen, a burkolat sértetlen vagy a sérülései (karcok, kopások) alapján nem valószínű, hogy külső behatás okozta a hibát.
Ez ugyanis egy nyilatkozat arról, hogy nem erőszakos behatás miatt hibás a cucc.
Persze ettől még az elázásos sztorit eljátszhatják, akár úgy is, hogy ŐK MAGUK nyakon öntik a telót egy kis sós vízzel (az jobban vezet), aztán meggyanusítanak.
De ha már gyanusítás: lehet, hogy a gyár bíztatja a szervizeseket (vagy szerVÍZeseket :) az eláztatós trükk bevetésére, hogy újabb vásárlásra kényszerítsék a kundschaftot? :o
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2007.09.25. 10:59:15
sting 2007.09.25. 11:58:42
A törvények pedig olyanok amilyenek el kell fogadni és vannak a gyártó részéről előírt elvárások azokat is be kell tartani. De azt hiszem, hogy az telefon tulajdonosok döntő többsége vigyáz a telefonjára és nem "buherálja" otthon. Ezért jobban esik ha valahol nem mindjárt a legrosszabbat feltételezik rólam és hajtanak el....
2007.09.25. 13:55:19
Na itt a kert! 2007.09.25. 15:54:26
Irány a Westend, nokia "szerviz". Előadom a bánatomat, jó rendben, másfél óra és jöhetek vissza. 1,5 óra eltelik, jajj, nem tudtuk megcsinálni a telót, központi szerviz lesz a dologból. OK, vigyétek. 3 nap múlva SMS kész mehetek. Visszadobták, ok:
"illegális beavatkozás, lesodort alkatrész a nyákon"!
Néhány mély levegő, gyors kérdés, hogy ugyan miért szedtem volna szét a garis telót (a fotón egyébként jól látszik, hogy nincs sérülés a "lesodort" ellenállás környékén, de magán az alkatrészen sem) 1-2 pecig néztük egymást a pultosgyerekkel, aztán azt mondta, küldjük vissza úgy, hogy hibás gyári forrasztás?
Mondok: jó, legyen.
3 nap, SMS, Westend. Telefon megjavítva, viszont az addig független teló menüje bugyirózsaszíneben (trendiknek: magentában) pompázik.
Mondok: nemjó. Biztos függetlenül vettem? Számla, szervizes átvételi lap, mindenhol független a telefon, akkor 1/2 óra menjek vissza.
Visszamegyek.
Még 1/2 óra menjek vissza.
Visszamentem, elhoztam, akkor lássam őket legközelebb, amikor a hátam közepét.
Kifordított kacagány 2007.09.25. 20:48:39
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.09.25. 21:32:53
Kifordított kacagány 2007.09.26. 16:08:34
Sam8888 2007.09.28. 10:17:47
Sam8888 2007.09.28. 10:30:35
Azért van volt és lesz nokiám, mert:
Volt már rengeteg telefonom, szinte minden nagyobb márkát kipróbáltam már, kivéve samsung, meg a motoroláh, mert azok vannak ismerősöknek és onnan látom, hogy a nokiához képest rengeteg hibájuk van. Volt siemensem, amit 5x-i szervizelés után kicseréltek, aztán gyorsba elis adtam és akkor vettem meg az első nokiámat. (Azóta is nokiám van és az a bizonyos 1. nokia még mindig napi használatban van, hibátlanul működik)
Nomeg persze a Symbian oprendszer miatt... Azzal tényleg aztcsinálsz, amit akarsz. Nemtetszik benne vmi? Átállítod, vagy töltesz le rá olyan progit, amit akarsz...
Sam8888 2007.09.28. 10:57:05
Sztem neked még nemvolt Nokiád...
fdani 2007.09.29. 12:21:33
A szigetnek nem vége van már? :o
V63-017 2008.01.02. 15:51:00
Egy Fujitsu-Siemens W-19-es monitorom van. Egyik napról a másikra nem volt hajlandó bekapcsolni DVI-ről. Felhívtam a győri METRO-t, hogy ez a helyzet. Ott közölték, hogy a garanciajegyen van egy kék szám, hívjam fel azt. Felhívtam, ahol közöltem a hibát, majd kérték a monitor sorozatszámát. A következő kérdés az volt, hogy hol lakom, mert akkor megmondanák, hogy hol van a legközelebbi szervíz, ahova bevihetem. Sopron lett volna a legközelebbi, de mivel autóm nincs, nehezen jutottam volna el oda. Erre a szervizes fickó közli, hogy a monitoromra olyan garancia van, hogy egy futár elhozza Tőlem a monitort, majd elkészülte után vissza is hozza. Ezen nagyon meglepődtem. Monitor becsomagol, futár pár nap múlva jött is, majd bő egy hét múlva telefon, hogy "15 perc múlva ott vagyok a monitorral". Átvettem, kibontottam, elolvastam a szervíz által kiállított papírt, ami szerint a készülékemet nem lehetett javítani, így kaptam helyette egy teljesen újat. Szerintem ez az eljárás példaértékű lehetne minden más cég számára is.