Tékozló Homár

Három a magyar igazság laptopcserére?

2007.09.27. 16:38 | jackyll | 58 komment
A Homár maga a jóindulat és a megértés, de Lajos történetéből úgy tűnik, mintha a debreceni Békés-TEL Kft. addig nem szeretné kicserélni a hozzájuk hibás kijelzővel javításra kétszer beadott, majd ugyanolyan hibásan visszaadott laptopot, amíg le nem jár annak garanciája. A legszebb, hogy harmadik nekifutásra azt állítják, kicserélik, ha a márkaszerviz szerint javíthatatlan.
2006 novemberében vásároltam egy jónevű debreceni cégtől (vevőjük Kósa Lajos, Debrecen polgármestere is) egy notebookot. A gép 2007 márciusáig jó is volt, majd elsötétült a képernyő. Bevittem a boltba, elment a szervizbe március 3-án, és vissza is jött április 24-én. A hiba, mintha ki sem javították volna, ugyanúgy megvolt, a szállítólevelek gyanúsan ellentmondtak egymásnak, hogy ne legyen a szerviz 15 napnál több, sikertelenül. Bolt elismerte, hogy több volt 15 napnál, nem tehetett mást. Gép újra szervizbe, most már kínosan határidőn belül visszakaptam, természetesen az eredeti hiba még mindig fennáll. Elolvas jogszabály, Homár, megkérdez ügyvéd/ügyész ismerős. Azt mondja mind, kérjek cserét, vagy akár álljak is el az ingósági szerződéstől, kérjem vissza a vételárat. Bementem, cserét kértem, bolt közölte, hogy harmadik javítás után, ha a márkaszerviz javíthatalannak minősíti akkor cserél.

Ekkor elküldtem nekik levelem, melyben elálltam az ingósági szerződéstől, és visszakértem a pénzem. Kaptam választ is:

"Tisztelt Dudás Lajos!
Sajnos nem áll módunkban az Ön által kért vételár visszafizetését teljesíteni! Az eszköz, melynek vételárának visszafizetését kéri, nem található nálunk! Amennyiben befárad üzletünkbe (4024 Debrecen, Kossuth utca 8.) a nálunk vásárolt számítógépével annak számlájával, garanciapapírjaival, akkor ingyenesen újra a szervízbe szállítjuk gépét. Ha a szervíztől olyan információt kapunk, hogy a számítógépe megjavíthatatlan, abban az esetben természetesen kicseréljük.

Debrecen, 2007. szeptember 20.

Üdvözlettel: S. Viktória
ügyvezető

Békés-TEL Kft."


Ezek után befáradtam a fogyasztóvédelemhez, ahol a békéltető testületet vagy a bíróságot ajánlották. Kedves Homár, és kedves olvasó társaim, mit tegyek most, kérlek adjatok tanácsot!

Maradok tisztelettel: fra. Dudás Lajos, Krisztus Szegény Lovagja
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szikra 2007.09.27. 16:44:00

Változtass nevet, avagy keresztelkedj át, Kósa Lajosra.

Öltönyös (törölt) 2007.09.27. 16:51:36

Nemelső, remélem. Márhogyakkor nemértem. Hogy náluk volt a gép javításon, közölték hoyg nem lehet javítani, erre te visszakérted apénzt és azt mondják hozd be a gépet, mert nálunk nincs? Akkor ajtóletépés után meglobogtatni az átvételi elismervényt, hoyg elvitték szervízbe. Ugye van ilyen?

Eetleg CDjogtárból törvény betűje kinyomtat, boltban üzletvezető/tulajdonossal megbeszél, hogy ugyanúgy értjük-e a dolgot.
Feltételezem a bolt nem egy laptop árán akar meggazdagodni és eltűnni a karib térségben nyomtalanul, kiadatási egyezmény nélkül:)

Üdv:
Öltönyös
oltonyosrabszolga.freeblog.hu

_

Dr Kangörény 2007.09.27. 16:57:24

És ha a Kósa is ott vásárol, akkor mi a fasz van?

dXtr 2007.09.27. 17:00:16

magabiztosan elsopro lenduletttel visszamenni
kozolni h ismered a jatekszabalyokat
es elkerni a penzt
en ienekkel mar a masodik utan sem allnek szoba
a nagy szamok torvenye sem jatszik ebben az esetben...egyszer ugyis kijavitjak..hat nem!
szarnak bele!

pernyekergető 2007.09.27. 17:06:09

Nem ezt lehetett nyerni a Palkovicsnénál?:))

pernyekergető 2007.09.27. 17:08:24

Ezt lehetett nyerni Palkovicsnénál is?:)))

amzso 2007.09.27. 17:11:50

Vidd el Palkovicsnéhoz, ő biztos kicseréli egy nyeremény cseredarabra :)

Dr. Hümér 2007.09.27. 17:45:22

"Ezek után befáradtam a fogyasztóvédelemhez, ahol a békéltető testületet vagy a bíróságot ajánlották. Kedves Homár, és kedves olvasó társaim, mit tegyek most, kérlek adjatok tanácsot!"

Szerintem már megkaptad a választ. Itt még olyan kiegészítő és építő jellegű tanácsokat kaphatsz, mint például ajtóletépés, bacc papucs helyett leptoppal történő, intenzív arconcsapkodás, közben szelíden ordítani azt, hogy Te sikeres ember vagy, veled ne szórakozzanak!

Shinobi 2007.09.27. 17:48:08

Szerintem irass egy hivatalos levelet az ügyvédeddel. Szerintem max. 10e-ből kijön. Annyit megér és ő biztosan tudja, hogy ilyenkor mit kell írni. (Szerződéstől elállni hivatalosan, pénz vissza különben per + ügyvédi költség, esetleg jövedelemkiesést kell fizessenek ha munkaeszköz volt.) Szerintem.

Rák Attantam 2007.09.27. 17:48:35

Olcsó volt a notebook? Úgy értem: feltűnően olcsó volt?
Mert akkor akár külföldről hozott cucc is lehet és akkor teljesen érthető, miért jött vissza mindig érintetlen (hibás) állapotban a "javítás" után.

Ügyvéd kell, aki a pontos jogszabályok alapján elmondja neked, hogy mit tehetsz. Illetve ha haver az ügyvéd, akkor vele együtt személyesen is el lehet magyarázni a bótnak, hogy hülyék.

Esetleg megkérni Kósa Lajost, hogy képviselőként képviselje az érdekeidet ebben a számtech. boltnak csúfolt kupiban is.

Tudod: az a hülye, aki hagyja magát. :)

Shinobi 2007.09.27. 17:52:13

Persze gondolom az ügyvéd is azt fogja javasolni, hogy először próbálj meg személyesen beszélni az ügyvezetővel, hátha rájön, hogy nem érdemes tovább rombolnia az üzletét és amúgy sem jogszerűen jár el...

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.09.27. 18:02:49

Ezt a szar hivatalt miért csúfolják Fogyasztóvédelmi Felügyeletnek?!?!?!?! Kínaipiacfenyítőnek, vagy Röstiriogatónak lehetne max. nevezni...

igirb 2007.09.27. 18:38:12

A cikkhez csak annyit, hogy a 15 nap az nem egészen úgy van, ahogyan Te gondolod. Hivatalosan csak annyi, hogy törekedni kell arra, hogy 15 napon belül legyen a szervízelés. És ez itt a kulcsszó, hogy törekedni. Ezen kár fent akadni, mert ezt a Fogyasztóvédelem is így mondja, ha megkérdezed...

A békéltető testülettel nem sokat érsz el, csak annyit, hogy hoznak egy határozatot, mely alapján a szolgáltatónak el kellene járnia. Ha nem csinál vele semmit, akkor azzal mehetsz a bírósgra... De Ők nem kényszeríthetnek ki semmit. (Mármint a békéltető testület)

Tibee 2007.09.27. 18:40:26

Sajnos itt a szervíz a ludas, ugyanis amíg az nem írja rá, hogy javíthatatlan, vagy nem küld egyből cserére jogosító igazolást, addig max. az alkalmazottra tudod ráküldeni Palkovicsnét, hogy batz papuccsal verje el.
Sztem hívd fel a szervízt, hogy mi a fenéért nem javítják meg vagy cserélik.

renugard 2007.09.27. 20:22:05

Kósa is lehet hülye:DDD

nikii 2007.09.27. 20:59:09

Tedd be a kocsidba fedélzeti computernek, arra talán még jó. Nagy tömeget fogsz magad köré gyűjteni:
www.vicc.hu/index.php?tz=2930,2930+5

speirs 2007.09.27. 21:18:34

Nézze már meg valaki a cégkivonatot, nem Palkovicsné az ügyvezető???

biorobot (gyönyörű fosbarna) 2007.09.27. 21:22:08

Nem szervÍÍÍÍÍÍz zistenit.
RÖVID "I"

nikii 2007.09.27. 21:31:28

A szervíz rövid í. Érted???

terii 2007.09.27. 22:25:59

Én egy IBM-mel jártam hasonlóan.A kislányom a billentyűre löttyintette az iceteát.CSÜTÖTÖK:Be a központi szervizbe,megnézik.Mondom sos kell,mert munkaeszköz.Rendes fiú megígéri másnapra küldik ímélben az árajánlatot,a javításról.HÉTFŐ:bátortalanul érdeklődöm,tudnak-e valamit.Ígéret:nem látunk semmit,rögtön visszahívjuk...SZERDA:még mindig nincs hívás,se ímél...Hívom őket:sok a munka,de ne idegeskedjek!Én:ha nem tujdák megjavítani szívesen elviszem máshová.Ők:jó,de akkor fizessem ki a hatezer-párszáz forintos vizsgálati díjat!Én:könyörgöm,mire,amikor még meg sem nézték a gépet!Ők:ne idegeskedjek,intézkednek!
1 hétig sok munkám volt,nem értem rá idegeskedni,de utána eszembejutott,felhívtam őket.Mi a helyzet?Vizsgálat alatt van a gép,illetve alkatrészre várnak Amerikából.Ekkor kezdtem el üvölteni,hogy ne nézzenek hülyének,mert egy billentyűzet megrendelése nem tart két hétig a mai világban,és feljelentem őket az anyacégnél,és kifizettetem a munkaidőm kiesését velük,mert munkaeszköz a gép,és ki fognak rúgni a munkahelyemről.Ez a beszélgetés kb.du.3-kor volt,fél ötkor a gépemen volt az árajánlat,masnap délelőtt mehettem a gépért.Eza kis manőver két és fél hétbe került.Happy End--Többet IBM-t nem veszek!!!

KenGuruL 2007.09.27. 22:31:41

mivel én is pont egy ilyen területen dolgozom,és pont számtek cégnél elregélem, hogy is működik ez, miért egy nagy zatymaty az egész, és miért baromság ilyen téren a fogyvédelem.

Tegyük fel behozod a laptopodat, hogy nem kapcsol be. Átveszem tőled - ha van garancialevél a vásárlónál, fél siker - és leadminisztrálom. Ezekután kb. 1-2 nap múlva elküldöm a szervízbe, ahol javítják. Tehát mihelyt átvettem tőled a laptopot, még maximumén 2 napig látom, onnantól kezdve a szakszervízben van. Tehát én, mint boltos tőle fügők, és maximum telefonon tudom rázni a számat, mert a szakszerviz leszarja, hogy nálam a vevő már pultot borogat, ha nincs cserealkatrésze, és arra várunk.

És persze, hogy szegény boltot szidod, holott Ő, mnden tőle tehetőt megtesz, de rajta kivűl álló okok miatt nem jutt a bolt se semmire.

de a legfaszább fejlemény:
- bolt kicseréli a notitad
- fogyasztóvédelem megbünteti a boltot
- bolt visszakapja a javított notit - rohadjon a boltra

És mindezt a boltnak kell elszenvedni egy noti miatt, amiről nem is tehet. Nem ő gyártja, nem ő javítja, csak egy összekötő kapocs, a mai világban meg már minimális árréssel.

ennyi....

nem sajnáltatom magamat, csak ez van.

pizsama 2007.09.27. 23:05:19

Ezért is fontos olyan notebook-ot választani, aminek jó a magyarországi szervizháttere. Számítógépes fórumokon tessék kérdezősködni, a tapasztalt /esetekben bennfentes/ fórumozók majd elmondják mit érdemes venni és mi az amit kerülni kell.

MosoMasa 2007.09.27. 23:52:18

KenGuruL 2007.09.27. 22:31:41
"És mindezt a boltnak kell elszenvedni egy noti miatt, amiről nem is tehet. Nem ő gyártja, nem ő javítja, csak egy összekötő kapocs, a mai világban meg már minimális árréssel." nem ő gyártja, de forgalmazza. Gonolom a cipőd talpa levlik, akkor futsz cseréltetni, nemde? vagy ha beszarik a 7.1-es házimozid, vagy a csúcsszupi opeled... he?

tcxbalage 2007.09.28. 00:00:50

Én egy autóval jártam így, és a legjobb megoldás, ha az ügyvéddel küldetsz egy ajánlott levelet, miszerint a szerződéstől elállsz, és amennyiben 30 (de lehet 15 is) napon belül nem fizetik vissza a vételárat (esetleg az ügyvédi díjat is kérheted) akkor peres úton érvényesíted jogaidat, melynek költségei vesztes per esetén őket terheli. Kár minden egyéb "lécci-lécci" és "irgum-burgum" próbálkozás. Szerintem! :)

MosoMasa 2007.09.28. 00:02:52

aztán meg hány olyan terméket tudsz venni, amit közvetlenül a gyártótól kapsz és ne szegény lealázott forgalmazótól, akinek még a garit is állnia kell? jajj-jajj, de sajnálom őket....

tcxbalage 2007.09.28. 00:03:45

KenGuruL: jaj szegény kereskedők, rögvest elsírom magam! :(
Ha nem lenne kimoderálva a zsidózás akkor most megtenném, mert minden kereskedő az, kinyalják a segged aztán meg ha gondod van akkor meg le vagy szarva, hiába na, Hungarisztán már csak ilyen ...

tcxbalage 2007.09.28. 00:04:54

KenGuruL: jaj szegény kereskedők, rögvest elsírom magam! :(
Ha nem lenne kimoderálva a zsidózás akkor most megtenném, mert minden kereskedő az, kinyalják a segged aztán meg ha gondod van akkor meg le vagy szarva, hiába na, Hungarisztán már csak ilyen ...

Danis 2007.09.28. 00:10:23

Itt elérkezettnek látom az időt, hogy nagyon-nagyon szépen megkérjek vkit, hogy linkelje be a Palkovicsné sztorit, mert aztat én nem ismerem... (enélkül, meg hogy a fityfenébe legyek sikeres ember???)

szkaccsotjeggel 2007.09.28. 00:19:19

Danis: neakarj tecsak sikeres lenni.
egyéPkéntmeg palkovicsnétol laptopot lehetett nyerni, de mielőtt átvehetted volna bekellett fizetned 20%? nyereményadót 1 számlaszámra

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2007.09.28. 01:06:18

Anno a monitorommal volt egy hasonló történet, bár ott a cég ennél készségesebb volt. Kisvárosunkban nem létezik olyan számítástechnikai szaküzlet, melyben ne adj isten lenne is abból az árlistán szereplő termékből, amit kinéz magának az ember. Tehát marad a rendelés, ami minimum 2 hétbe szokott telni. Mindegy, kell a monitor, rendeljük meg (ezután jöttem rá, hogy gyakorlatilag jobban járok a web-shoppokkal, előbb kihozzák, de ne kalandozzunk el).

A monitor megjött (nem volt se gagyi, sem olcsó), izgulunk, hazavisszük, csalódunk: a kép durván torzul, tehát a készülék hibás. Az automatikus válasz a boltok részéről ilyenkor mindig az, hogy "be kéne hozni". Még jó, hogy átbogarásztam a garanciát, melyen szerepel az is, hogy a 10kg-nál nehezebb vagy kézipoggyászként tömegközlekedési eszközön nem szállítható termék elszállításáról (valamint a javított készülék visszaszállításáról) a szervíznek kötelessége gondoskodni. Rövid felvilágosítás után így is tettek.

Aztán vártunk 4 hetet, mire történt valami. Készségesen kiszállították, ahogy azt ígérték (miután felvilágosítottam őket kötelességeikről), aztán jött az újabb hidegzuhany: UGYANAZT a hibás monitort kaptuk vissza ugyanúgy, hibásan. Látszott némi feszegetés a monitor káváján, tehát belenéztek valahol valamikor, csak a javításra nem volt gondolom idejük.

Akkor mégegyszer ugyanezt a játékot eljátszani, szervíz elviszi, ám ezúttal kértünk cserekészüléket is (ami már az első alkalommal is járt volna). Két hét után végre megjött az ezúttal hibátlan készülék, annyit nyertem az ügyön, hogy javítás helyett vadiújat kaptam.

Azóta egyébként csak webshopokból rendelek, és sokkal kevesebb gondom van velük, ráadásul a termékeket kihozzák a küszöbömig.

KenGuruL 2007.09.28. 06:44:11

magampista: a cípőm MBT /2 db/, dvd lejátszom kettő is van - egy csak tartsiba, hogy ha beszarik tudjam magamnak cserélni -, PC-m kettő van - egy asszonynak, egy nekem - és nincs ótóm.

kedvenc vásárlói hozzállásom:

ACER notebook: 2 éve valami iszonyat
volt a garanciája - tényleg kellett neki 60 nap néha, mire meglett. Akkor kitalálta az AVER, hogy kelet-közép Europában futároztatja. ÉS Brno szállítják tőled a noti, javításra - max 21 napon belül megvan. Mondom vevőnek, milyen jó is ez, hisz hamatr megvan. Reakció: Nekem p0cs szlovákok ne piszkálják a gépemet." :)

stichus 2007.09.28. 07:40:41

csak nem fujitsu-simens? az kell a magyarnak, a gagyi

vernarancs 2007.09.28. 08:39:03

KenGuruL 2007.09.27. 22:31:41

No, azert nehogyman sirva fakadjak. Egy, miert csak 1-2 nap mulva kuldod a szervizbe? Addig papirnehezeknek hasznalod? Ketto a garancialis csere miatt "radrohadt" eszkozoket a gyarto visszaveszi es nincs karod belole. Szegeny kereskedok, mindjart berosalok.

MosoMasa 2007.09.28. 08:52:16

KenGuruL 2007.09.28. 06:44:11
ne keverjük már a szezont a fazonnal! akárhogy facsarod a gari az jár és kész. a kedvedért nem veszek mindenből 3-4 db-ot

báró Csekonics 2007.09.28. 09:06:26

KenGuruL 2007.09.28. 06:44:11

21 nap? muhaha
Dell-hez meg olyan hamar ért ki a szerelő, hogy még nem volt kész a mentés a hdd tartalmáról... Nem én vártam a szerelőre, hanem ő kávézott egyet, amíg hozzá tudott kezdeni.
Ja, persze helyszíni garancia, mert ugyebár munkaeszköznek az ember business-kategóriás gépet vesz ha jót akar (ezt nagycsoportosok rakják össze) és nem óccó otthonit amit kiscsoportosok és sz@r jár hozzá nem garancia... De hát ugye számít az a párezer forint diffi... Utána meg tépi a haját hogy mikor lesz kész.

bazalt 2007.09.28. 09:21:58

Hasonló sztorim volt egy asztali dvd-lejátszóval. Elromlott. Elvittem, állítólag kijavították, elhoztam, hiba ugyanaz. Visszavittem, kicsit morcosan, állítólag kijavították, már nem hoztam el csak ott csekkeltem, hiba ugyanaz. Mikor harmadszorra mondták hogy ki van javítva, és a változatosság kedvéért akkor sem volt, akkor jött a tajparaszt üvöltözés, asztalcsapkodás, anyázás, természetesen a többi ügyfél láttára. Hogy-hogynem, egyből kaptam cserepapírt... Időnként sajnos le kell ereszkedni a "szolgáltatók" szintjére, különben levegőnek néznek. Sajnos.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2007.09.28. 09:35:50

Javítás esetén ott a boltban a helyszínen kipróbálom, leellenőrzöm hogy megjavították-e, nem loptak-e ki belőle valamit.
1x jártam meg, fele annyi memóriával kaptam vissza a notimat...
Az se volt egy gyalog-galopp...

szorgosnepunkgyoznifog 2007.09.28. 10:03:44

Gondoltam, elmondom én is a fogyasztóvédelmis story-m. Megesett, hogy egy telefont vettem idén - jó sok pénzért, majd cserélték párszor, most épp a 3. van a szervízben. Felhívtam fogy. védelmet, hogy milyen lehetőségeim vannak (fvf.hu), meg aztán ott érdekes szemelvények vannak pl. a vásárló választhat, hogy javítást v. cserét kér (első sorban), kivéve ugye, ha a csere méltánytalan többlet kiadást eredményezne a kereskedőnek. Röviden: fogy. védelmis ügyfélszolgálatos közölte, hogy ami a website-jukon van, az hülyeség, a kereskedő dönthet, nincs is igazából fogyasztóvédelem, ha úgy gondolom, hogy a kereskedőnek nincs igaza, menjek bíróságra, ők csak jogalkalmazók. Amikor utolsóként (kb. 12 perc után) felolvastam neki a website-jukon található törvény ide vonatkozó paragrafusát, amely úgy kezdődik (és kértem, hogy akkor értelmezze nekem, mert nem értem):

(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban — választása szerint — kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a
választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik
szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne,
figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés
súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;

szóval ezek után közölte, hogy ők nem jog értelmezők, értelmezést a jog alkotótól kérjek, ők jogalkalmazók (hogy alkalmazzák, ha nem értik???), és mivel már 12-15 perce beszélünk, ha további kérdésem van, írjam meg levélben és majd válaszolnak. majd letette a telefont.

Ez ma Magyarországon a fogyasztóvédelem - és ilyen a hozzáállásuk. Szóval ne várj sokat tőlük - hacsak nem fogsz ki vmi korrekt egyént, úgy járhatsz, mint én.

BiG_ 2007.09.28. 10:08:31

Érdek- és Garanciaérvényesítő Kommandó!
Önvédelmi vascsövekkel beront, pult széjjelver, akadékoskodók lecsap. többet nem fognak szívózni, az tuti.
Fogyasztóvédelem? Tökvakaró banda.

Üdv!

báró Csekonics 2007.09.28. 10:15:42

szorgosnepunkgyoznifog 2007.09.28. 10:03:44

Jaja, nem is igazán éri meg már velük fenyegetőzni, ha nem úgy alakul a dolog ahogy szeretnéd.
HA nagy nevű márka, akkor jó esetben csak a magyar szerviz / márkaképviselet kutyaütő, tehát célszerű az anyacégnél találni egy kontaktot (legjobb ugye az email, annak nyoma van, lehet orr alá dörgölni a magyar oldalon).
Általában ilyenkor az van, hogy megírod (nem bunkó stílusban, csak felháborodva!) hogy mi a hasfájásod, erre anyacég elszörnyed, hogy jujj micsoda dolog és a háttérben persze seggberúgja a hazai képviselőt, hogy hogy képzeli ezt és azonnal kapja össze magát, mert különben leverik a cégért, mint Mekk mesternek.
Ha nem annyira nagy nevű cég, akkor meg azért volt olcsó és kész, ez van.

2007.09.28. 10:42:47

Fizetési meghagyás. Indoklásba leírni mi történt (2xjavítatlanul adták vissza, cserét kértél, mivel a további javítás jelentős érdeksérelemmel járna, nem tudod használni hossyabb ideig, cserét elutasították és hogy emiatt elálltál a vásárlástól kéred vissza a pénzed xFt+ktg Tértivevényt + elállásról a levél másolatát, szlát stb. csatolni. A követelt összeg 3%, de min 3000 Ft. 15 napon belül válaszolniuk kell, vagy perré alakul a dolog, akkor a perérték 6% min 6000 Ft. Annyit megér. Meg olvasd el a jogszabályokat a magyarorszag.hu -n.

szorgosnepunkgyoznifog 2007.09.28. 10:56:41

:) Köszi, bár ez nem nem az én postom..
Jogszabályokkal addig érsz vmit, ha van, aki érvényesíti. Bíróságra menni (egyébként 100e felett volt az ára) nincs értelme, jóval többe kerül és mire a végére jutunk....
Jeleztem egyébként, hogy el akarok állni emiatt a szerződéstől - erre az fvf-es azt mondta, hogy nem tehetem meg -, a kereskedő meg ugyanezt mondta, a saját szavaival.
Szóval ismerhetem a jogaimat, de tényleg csak az ajtóletépés marad (aztán hozhatom azt el, csak telefonálni nem tudok vele :( ) - meg a telefonom se lesz jobb tőle

Harpagon 2007.09.28. 11:20:45

Kár bántani KenGurul-t,én is kereskedő vagyok,és valóban a szerviz miatt késik sokszor a javított termék.
Ui:sem nem vagyok csőrmester,sem nem élek nagy lábon.

Tish 2007.09.28. 12:39:30

Deviáns,

Szintén ügyfél?:)
Örülök, hogy végre kezd terjedni a neve, mert sokan még mindig a FVF-től várják a segítséget, hiába...

Deviáns 2007.09.28. 14:08:43

Tish 2007.09.28. 12:39:30 :
Még nem, de tervezem.

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2007.09.28. 14:30:33

A békéltető testület nagyon jó dolog!!!

polgarpukkaszto 2007.09.28. 14:38:17

Békéltető testület csak Bekes megyeben mukodhet. Inkabb sikeresnek kell lenni, es akkor nem romlik el.

423ft 2007.09.28. 15:23:11

Teendő:
Odamenni, hangos ordításba kezdeni, főnőköt követelni...céget vevők elött hangosan szidni...fogyasztóvédelemmel apeh-hel fenyegetőzni, "testvérem ügyvéd holnap jön" dumát elejteni...elmegyek a fokuszba nyilazkozni dumával fenyegetőzni...főnők édesannyának ősi foglalkozását emlegetni.

Eredmény: Ugyanugy szar marad a laptopod, de az erkölcsi győzelem a tiéd!!4

realzsbanhidi 2007.09.29. 09:07:14

KenGuru -

ezt csinálja a parlamentben is a sok hülye köcsög,... sír a szája, amikor meg szla nélkül veszik fel a pénzt, akkor meg kussol... Ha meg meg kéne szavazni a számlaadást, hogy nyomon lehessen követni a dolgokat, akkor meg összefognak és kussolnak... Én meg nem találok állást többedmagammal és az a sok buzi képviselő 6-900k-ból veri a gyíkot..

Te meg sírsz a boltoddal... MOndtam én hogy boltot nyiss? NEM! Akkor meg itt se ríjjál nekem, mert leverlek..

toreki 2007.10.01. 13:54:21

Néhány fontos fogyasztóvédelmi szabály:

1. a garancia ujrakezdődik a kicserélt alkatrészre (nme csak a főalkatrészekre, mert olyan már nincs)
2. a garancia mghosszabbodik az egész termékre azzal az idővel, amig nme lehetett rendeltetés szerűen használni.
3. elállni a szerződéstől nemcsak akkor lehet, ha a készülék nem javítható, hanem akkor is, ha a javítás jelentős kényelmetlenséget okoz. (Persze ekkor még van cserére is lehetőség, de ha már megingott a bizalmad a termékben / üzletben...)
4. Fordulj a Békélatő Testülethez, hivatkozz 1-3 pontokra. Ha javadra döntenek, és a cég nme hajtja végre a döntést, akkor nyilvánosságra kerül. Ez nekik nem jó reklám.
5. www.fogyasztovedelem.com www.panaszfal.hu

boribonmackó 2007.10.01. 15:11:31

vernarancs

Mert aki vállalja a geris javítást az futárt küld érte.Az pedig rendszerint megint valami szolgáltató ,GLS DHL....
A többi meg logisztikán múlik.

A KenGuruL-nak igaza van. Az értékesítő csak árulja a terméket.Ha valami gubanc van akkor ő már csak közvetítő. Addig az ő sara amig a 72 óra él.

És Kérdem én? Miért kell közvetítő? Miért nem viszed magad a szervízbe? és nincs egymásra mutogatás.

Systemspeed 2007.10.01. 15:15:03

Mellesleg nem is kéne kijelzőt cserélni csak invertert. Az miatt sötétedett be a kép, mert ez elszálltbenne. Kb 5 perces munka és gyári költségemn számítva lehet vagy 5-10 dollár (vagy még annyise). :)

Egyébként én elösször a hivgatalos márkaszervízt keresném, hogy miért nem javítják vagy, hogy járt e egyáltalán ott.
Ha innen kapsz infót akkor esetleg szólj nekik, hogy ezt postázzák a boltnak is akár elektronikus akár analog formában (levélben vagy képeslapon....:D )
De az is lehet, hogy amit te próbálsz garira javítatni annak a papírjaival valamit a bolt kever el de nagyon.

Mindenesetre ha a történet tényleg így esett az üzlet elég nagy parasztságot tanusít. Sok sikert! :)
süti beállítások módosítása