Tékozló Homár

Bérlethamisítás az ellenőrök szerint

2007.10.26. 13:37 | jackyll | 81 komment
Rémisztő békávés sztorit küldött a Homárnak Juli, akit 2 napja ellenőrök fogtak közre, azzal a felkiáltással, hogy meghamisította a bérletét, miközben csak elmosódott rajta a szám:
Tegnapelőtt reggel történt a következő eset a Nyugatinál. A mozgólépcsőnél az ellenőrnek megmutattam a bérletem, aki azonnal kivette a kezemből és félreállított. Azt állította, hogy a bérletem meg van hamisítva és ezért okirathamisítást követtem el! Rendőrt fog hívni és rohangálhatok majd bíróságra, hacsak nem fizetem ki azonnal a helysziní bírságot. Kapnak valamilyen jutalékot a bírságolásért?

Eszembe nem jutna hamisítgatni a bérletet, mert havonta veszek 30 napos bérletet és nem kockáztatnék néhány nap hosszabítás miatt. Persze egy 8 általánost végzett ellenőr ezt nem tudta felfogni. Már ketten szorítottak sarokba, mint egy valamilyen bünözőt, aki talán pénzt is útlevelt is hamisít.. Rendőr persze csak nem jött én pedig siettem volna dolgomra, de hár nem engedtek sehova.

A bérleten a számok kicsit el voltak mosódva, de ez szerintem mindennapi jelenség, ha az ember azonnal elrakja és nem várja meg amíg a filctollal ráírt számok megszáradnak... legalábbis szerintem. Őket nem érdekelte, hogy ki írta át a számokat, de nem tágítottak és kitartottak egymás mellett és a hitük mellett, miszerint az emberek csak azért hisztiznek reggel, mert jogosan megbüntetik őket.

Akkor nem voltam elég higgadt a gondolkodáshoz  és kifizettem a bírságot (ami persze nem volt jogos) csak hogy ne késsek el a megbeszélt találkozómról. Az ellenőrök nyílvánosan megaláztak és megvádoltak  - ezt nem becsületsértésnek nevezik? Ez előfordulhat 2007-ben?
BKV-figyelőnél is van egy hasonló történet, ott meg akkor kell fizetni, ha nem jó a lyukasztó.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Coramonde · http://blog.coramonde.hu 2007.10.26. 13:42:29

Jóvvan, bocsánat.
Csak kipróbáltam, milyen érzés. :)

zipi 2007.10.26. 14:19:53

engem is hasonló módon próbáltak meg lehúzni. gondolom nyugtát kaptál?

xombat.com 2007.10.26. 14:24:46

amator
jegyozonyvet felvenni, csekket kerni, berletet bemutatni, ellenort feljelenteni, ha nem akar elengedni akkor pedig meg a rendorsegen is mozgasszabadsag megserteseben
vagy valami hasonlo

cirrmurr 2007.10.26. 14:25:05

Akik a mai világban elmennek ellenőrnek, parkoló őrnek, és kiszabják a 15-20x os birságokat pl a lejárt parkolójegyért 1 óra után, azok a tipusu emberek(?) akik nyugodt szivvel belelőnének bárkit a Dunába havi nettó 110 ezer fix ért, mondván ez a munkájuk. Otthon meg kedvesen megcirógatnák a kisgyerekük ,unokájuk buksiját,hogy a papa ma nagyon elfáradt és jóizuen mevacsoráznának .


Ez Magyarország.

DonCiccio 2007.10.26. 14:25:33

Gyerekek, qrva unalmas már az elsőzés. Fele annyit nem járok ide, mert a kommentek unalmasak lettek.
Úgyhogy légyszíves befejezni. Köszike.

Drága Juli!

Legközelebb Te hívj rendőrt, mert a személyes szabadságodat korlátozták.
Ha nem jön, biztos van néhány barátod, akik szívesen megmagyarázzák az ellenőr bácsiknak, merre van az előre és közben te persze folyamatosan rendőrt hívsz, mint sértett.

cirrmurr 2007.10.26. 14:31:57

Én inditottam egy anti ellenőr kampányt a butikos haverom már csatlakozott, és megkérte a közterületes vásárlóját aki feljelenti elviteti az autókat hogy legyen kedves máshol inget venni. Csak azzal lehet védekezni ha a szemetet kirekeszti a társadalom, tehát te meg én.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2007.10.26. 14:32:33

Azért nem csak az ellenőröknek van mit taulni itt - a saját jogaid is ismerned illene.
Egyetértek DonCiccio-val, neked kellett volna rendőrt hívni, bérletet nem odaadni

herk 2007.10.26. 14:34:54

Valamit nem értek. Most bevonták a bérletedet vagy sem? Mert ha hamisnak vélik akkor természetesen bevonják. Ha meg nem hamis, akkor meg nem kell büntit fizetned.
Akkor most buktad az érvényes bérletedet is?

Combi a ballibes Ferkófan 2007.10.26. 14:36:38

Amatőr. Helyszíni bírság? Ahahaha. Én is fizettem már "helyszíni bírság"-ot mikor elkapott ellenőr jegy nélkül. Ő boldog volt, mert ment egy kis pénz zsebbe, én meg amiért nem kaptam duplaakkora büntetést csekken.

euAgWzgmmtq7K 2007.10.26. 14:38:13

nekem van egy jobb ötletem: mi lenne, ha úgy írnád rá a számot, hogy ne mosódjon el? ez az egész levél ilyen tipikus női hisztizés, pedig lényegileg a bérleted nem volt érvényesen kitöltve. pont. az összes többi csak mellébeszélés. legközelebb várd meg, míg megszárad a filc.

cirrmurr 2007.10.26. 14:39:27

Lesley , Mint irta SIETETT tehát nem ért rá -szerintem- sokat vitázni.

Ez a " Ha hagyom magam előbb szabadulok" szindróma.

Ha az állásodat , vagy több tizezer forintot elbukhatsz egy drasztikus késés miatt sztem te is inkább fizetné, aztán meg anyáznál és nem forditva, legalább is én megértem a Julit.

Fornit · forniteszik.blog.hu 2007.10.26. 14:41:34

Hát, már megint. :) Rendőrt hív? Oké. Rendben, jöhet. Ezen persze (gondolom én), rettentően meglepődik. Vagyy ez nem jó stratégia? Kár, azt hittem. :(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.10.26. 14:43:12

DonCiccio
most jol megijesztettel mindenkit
a temathoz
nem igazan ertem, milyen szamot kell atirni, meg miert
aztan meg mi az hogy 2 ellenor nem enged el? sarokba szorit?
ez ragalmazas, a szemelyi szabadsag megsertese stb.
hihetetlen

MosoMasa 2007.10.26. 15:58:26

Pet Mókus 2007.10.26. 14:31:57
Ez egy hülyeség. A kirekesztés a te metodikád szerint akkor azokkal kellene kezdeni, akik nem tartják be a szabályokat: nem vesz jegyet a buszon, nem fizet a parkolásért, tilosban parkol, stb., stb, stb,...
Hülye duma, de télleg ez a munkája, hogy elvitesse az autódat - ám valós dolog, hogy nem ártana képezni őket vastagon munkájukkal kapcsolatban, (jogok, kötelességek, illem miegymás!)
Szerencsétlen attól hogy tahó, még tényleg olyan munkát végez, amit szerintem te sem vállalnál, talán ugyi nincs is szükséged rá....

MosoMasa 2007.10.26. 16:01:57

Pet Mókus 2007.10.26. 14:31:57
Ez egy hülyeség. A kirekesztés a te metodikád szerint akkor azokkal kellene kezdeni, akik nem tartják be a szabályokat: nem vesz jegyet a buszon, nem fizet a parkolásért, tilosban parkol, stb., stb, stb,...
Hülye duma, de télleg ez a munkája, hogy elvitesse az autódat - ám valós dolog, hogy nem ártana képezni őket vastagon munkájukkal kapcsolatban, (jogok, kötelességek, illem miegymás!)
Szerencsétlen attól hogy tahó, még tényleg olyan munkát végez, amit szerintem te sem vállalnál, talán ugyi nincs is szükséged rá....

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.10.26. 16:02:06

ha a fentebb említett esetek egyikét sem tudod elmondani, akkor legalább annyit hogy számlát kérjél, és ne zsebbe fizess.
ugyanis ha nem ad nyugtát, akkor kurvára nem a bkv kapja a lóvét hanem az ellenőr fogja elinni. ha nem ad nyugtát, akkor az onnantól meg már megintcsak perelhető úgy hogy a bkv a hunyó.

Secnir 2007.10.26. 16:03:50

nem értem az ilyen eseteket. két verzió lehetséges:

1. férfi vagyok
szabadon választott gyakolrat bemutatása úgymint:
-lefejelés
-tökönrúgás
-balegyenes
-jobbhorog

2. nő vagyok
átölelem az egyik ellenőrt szorosan, és elkezdek üvöltözni:
-segítség! megerőszakolnak!

asszem nincs több ötletem

cirrmurr 2007.10.26. 16:12:25

magampista 2007.10.26. 15:58:26

Nem gondolod ,hogy 10 perccel lejárt parkolójegyért jogos a 3000 ft birság?


Aránytalanul magas a büntetés mértéke a jegy árához képest, és kiméletlen, életszerütlen a végrehajtás, illetve megalázó a viselkedésük.

moli 2007.10.26. 16:19:32

jezusom.
adj nekem is penzt.
egyszeruen rendort kellett volna hivni.
vajon ha hanyasaban fekvo reszeget latsz, de sietsz a megbeszelt talalkozodra, akkor se varod meg a mentoket?

Archer75 · http://www.archer.hu/ 2007.10.26. 16:19:54

En is evek ota fizetem a bkv berletet, de olykor mar eszembe jut, hogy sokkal olcsobban kijon az ember, ha a helyszini birsagot fizeti ki, hisz ebben az evben kb 5-6 ellenorzes volt azokon a jaratokon amiken en jarok dolgozni. Es az a 5-6 birsag sokkal kevesebb mint a 10 honap berlete. :S

Persze szamot mar evek ota nem irok a berletre. Joparszor szova is tettek, de erre csak annyit tudok mondani, hogy oruljon neki hogy veszek ilyen draga berletet, iroeszkozre mar nem fussa, hogy rairjam a szamot. :) (es ami engem illet nem is fogom rairni)

Secnir 2007.10.26. 16:32:28

bocs, lemaradt.

3. homo vagyok
vaálsztok az 1. és a 2. menüpontból. bár a 2. sokkal izgalmasabb két férfi esetén...

herk 2007.10.26. 16:44:40

Archer75!
Csak annyit fűznék hozzá a mondandódhoz, hogy szerintem nem helyes azt számolgatni, hogy melyik az olcsóbb: a bünti vagy a bérlet. Ez szvsz önző hozzáállás. Én nem azért veszek bérletet, mert különben megbüntetnek, hanem mert igy helyes. Miféle hozzáállás az, hogy ha nem kérnék, nem vennék bérletet? Tudom, az emberek többsége ilyen, sajnos...
Oké, nekem is van tanár ismerősöm, nettó 80-at keres. Nála megértem a helyzetet. De hogy a legtöbb ember csak az nézi,hogy hol kit tud lehúzni, kit lehet átverni (ez esetben a BKV-t ugye), az szomorú.
Egy kérdés: ha valakitől elvehetnél / ellophatnál 100e FT-ot büntetlenül, soha senki nem tudná meg, megtennéd? Mert én nem. Hogy miért? Mert igy helyes.
Üdv!

Coramonde · http://blog.coramonde.hu 2007.10.26. 16:54:07

Secnir - ezt még azért lehetett volna tovább ragozni. :)
Pl. Két nő az ellenőr és férfit akar bírságolni.
Vagy egy férfi és egy nő az ellenőr, a nőnemű bírságolt pedig nem a pasira kattan rá ... stb.

Ingyencirkusznak teljesen korrekt. :)

---------
Juli: a mobiltelefonok korszakában (simán oda lehet szólni, hogy miért késel - sőt! akkor már a rendőrt is kihívtam volna, ne fáradjon vele a fafej) nem hiszem el, hogy így hagytad magad bepalizni.

Teru 2007.10.26. 17:08:08

Ha így hagyod magad...

nikii 2007.10.26. 17:25:06

Ha személyes szabadságodban korlátoznak, tessék segítségért kiáltani, ha nő vagy, és tökönrúgni, ha férfi. Ha meg megéri neked a párezer forintos lenyúlás, hogy nem késel el, akkor mit panaszkodsz, megkaptad. Majd máskor, másoknál is bepróbálkoznak, ha látják, hogy ilyen könnyen megy.

svonk 2007.10.26. 17:40:57

Engem Pecsett gyanusitottak meg az ellenorok, hogy hamisitottam, mert a berletpenztaros rossz pecsetet nyomott ra(havi berletre negyedevest). Miutan tiltakoztam, meg azt is kitalaltak, hogy a femcsikot is ugy ragasztottam ra, mert mintha egy kicsit elallna. Kicsit begurultam, nagyon sertve ereztem magam, ugy is viselkedtem, felhivtak a berletpenztarat, ahol kikerestek a szamot es kideritettek, hogy letezik ez a berlet, nem en vagyok a hunyo. Nem remlik, hogy elnezest kertek volna, de a penztarban felajanlottak, hogy 40 forinttert kicserelik. "Udvariasan" kohintettem es morogtam, mire odaadta ingyen is.

arathon 2007.10.26. 17:47:36

1337-kor került fel a poszt :)

szmájli 2007.10.26. 18:16:45

én egyszer tényleg hamisítottam 17 éves koromban -piti kis bérletátírás volt - lebuktam - feljelentett a kedves ellenőr, nem megbüntetett. Komoly volt, rendőrségi idézés, "tudja hogy ez mekkora bűncselekmény???" pedig elég ijedt voltam magam is :)
Na azóta nem lógtam többet :))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.10.26. 18:18:31

azert ha tenyleg kitor a forradalom
a bkv ellenorok, a parkolo- es biztonsagi orok ne legyenek tul nygodtak
/fal, stb./

Sir Zet 2007.10.26. 18:23:46

...sszameg, a köcsög ellenőrök ezért tudják a mocskos dolgaikat évek óta csinálni, mert mindig vannak ilyen lúzerek, akik inkább tejelnek, mint hogy leálljanak kiállni az igazukért...
Azt meg baromira jó lenne már megjegyezni, hogy a BKV- (illetve semmilyen) bérletnek köze nincs "okirathoz", meg azt is, hogy az ellenőrnek baromira nincs joga feltartani!

Kifordított kacagány 2007.10.26. 18:51:55

szerintem már messziről látták, a homlokodon a balek szót. úgy is viselkedtek veled és jól lehúztak. hogy lehet ennyire naívnak lenni?

Pet Mókus: butikus haverodnak üzenem, hogy mivel nincs meg a jogi alapja a kirekesztésének, ne csodálkozzon, ha beperelik és jól fizethet. ugyanis nem tagadhatja meg senkitől a kiszolgálást.

herk: már miért lenne érthető attól, ha valaki tanár, vagy éppen akkor, ha csak havi 80-ból él? nevetséges

hagyma: ilyen itt az élet. erősen gondolkodom rajta, hogy a nyomdokaidba kellene lépni. bár két kisgyerekkel és egy max harmad áron eladható féligkész ingatlanba fekvő vagyonnal elég nehéz lesz. de nem lehetetlen. pár éve még bíztam abban, hogy talán lassan csak jobb lesz itt is az élet. ma már nem vagyok ennyire optimista

decoati 2007.10.26. 19:03:05

Anno Domini én is megpiszkáltam a diákigazolványom (még papír volt...), elkaptak, aszongyák: ez hamisított, mondom: nem, csak megázott. Nem hiszik, bünti, csekk, stb. Én az egész motyóval be a suli tanulmányi osztályára, ártatlan képpel: azt mondták, ez hamisítvány. Erre a TO vezetője fogta a telefont, és leüvöltötte vele a volán illetékes haját, mondván: Hogy jönnek ahhoz h. kétségbe vonják az EGYETEM PECSÉTJÉT? Mire a volán szabadkozva visszacsinált mindent...:)
Fellépés kérdése. Főleg, ha nincs vaj a fül mögött.

MosoMasa 2007.10.26. 20:16:56

Pet Mókus 2007.10.26. 16:12:25
És ehhez momentán mi köze a parkolóőrnek? Ha annyit írnak elő akkor annyit. Én nem mondom, hogy sok, vagy kevés, nyilván én is utálnám, hogy 3000... de ezzel még mindig nem adtál okot a parkolóőr utálására.

szaporító 2007.10.26. 20:18:59

A bérletszelvény módosítása nem minősül okirathamisításnak. Mivel a bérlet nem okirat, hanem egy bizonyos előre megváltott szolgáltatás használatára jogosító igazolás.

Tehát leginkább gazdasági csalás. :-)

porkolt 2007.10.26. 20:39:56

d.hardman 2007.10.26. 14:38:13

"Az utóbbi években kiderült, hogy a magyar diákok fele alig, negyede pedig egyáltalán nem érti, amit olvas. A PISA-felmérések tanúsága szerint Magyarország minden területen a nemzetközi átlag alatt teljesített." [url]www.fn.hu/index.php?id=3&cid=112393[/url]

vagy én tudom rosszul, és a 30napos bérletet kitöltetlenül adják át...

Kifordított kacagány 2007.10.26. 20:42:58

magampista: rosszul vagytok beállítva. a parkoló társaságok kivétel nélkül tolvaj banda. egyrészt fizetned kell, de szolgáltatást nem kapsz érte(még a havat sem képesek eltakarítani). ráadásul olyan parkolóért fizetsz, amit a te pénzedből építettek, de ez most mellékes. legtöbbször ugyanazért a nem nyújtott szolgáltatásért többször is fizettetnek(lásd a témával foglalkozó szakirodalmat ami azt taglalja, hogy ha te csak 2 percig veszed igénybe a "szolgáltatást" majd továbbálsz, milyen alapon fizettetik ki ugyanazt a következő autóssal). akárhogy is nézem ez lopás. még akkor is, ha legalizálták. na most ha valaki egy ilyen tolvaj társaságnak dolgozik az maga is tolvaj. függetlenül attól, hogy ő csak egy kihasznált kis alkatrész a gépezetben. jobb időkben a tolvajok kezét levágták, most ti meg elfogadjátok azzal, hogy ez a dolga. igazán elárulhatnád, hol laksz. elmennék arra és kirámolnálak. tudom, nem tennél semmit ellene, hiszen ez a dolgom, hagynád, hadd végezzem.
persze ezek itt nem parkolóőrök voltak, de lopni már ezek is megtanultak.

Kenton Delacruz 2007.10.26. 20:45:06

Lúzer. Legközelebb is meg fognak szopatni! Az evolúció mellékterméke, selejt akit egy ellenő átver. Ha felajánlod hogy hívod a zsarukat 1-2 mp. múlva "szabad" vagy. Sikeres ember autóval jár! Böszme!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.10.26. 21:19:21

kacagany
itt elo nem fordulhat hogy valami maganceg uralja az utcat
vann kinn bedoboautomata 25 cent 20 perc
azt ellenorzik az teny
az is, hogy megbuntetnek ha tulleped
max 2 ora amig foglalhatod
aki maganceg az a magantelken csinal parkolot, vagy epit parkolohazat
ott annyt ker amennyit akar
/amennyit a piac enged persze/
de hogy az ut mellett magancegek szedjek a lovet
ez vicc

joa 2007.10.26. 21:35:40

Ismerek valakit aki ismer egy csávót (azért így adom elő, mert én nem vagyok kollégiumos)

És ez a csávó frankón használt/lejárt BKV bérleteket gyűjt össze, újrahasználhatóvá teszi és eladja "féláron".

Hja, egy tanács a beírónak: legközelebb használj golyóstollat, mint a búvárok!

MosoMasa 2007.10.26. 21:56:26

Kifordított kacagány 2007.10.26. 20:42:58
Nagyon belemerültél a dologba, de sajnos csak összevissza kapálódzol. Mostan ha jogos ha nem, így van megírva - és fizess kutya! Lehet pereskedni, hogy nyomatékot adj igazadnak, de addig csak csitt! És a parkolóőr bármekkora barom is: mondom, erről a dologról nem tehet. Elméleted szerint, akkor te is tolvaj vagy, mert aki ilyen céggel egy városban él, sőt egy országban, az maga is tolvaj.
A parkolódíj meg nem szolgáltatási díj, hanem területfoglalási, területhasználati. Ti. amíg ott parkolsz, használod a közt. Na azt meg fizessed meg.
A rablás, betörés meg nem legális elfoglaltság, úgyhogy ahhoz ne hasonlíts semmit.

Vladimir Harkonnen 2007.10.26. 22:42:42

joa:
15 éve nem láttam bérletet! Régen kihipóztuk, (ti. egy hipoba mártott vattával tunkolgattuk a pecsétet, és az ig.számot míg el nem tűnt) és az ÁPISZ-ban vett gumibélyegzővel újra írtuk az évet/hónapot.
Ez még működik?

Almaspite 2007.10.26. 23:15:12

Régen egy szakasznyi ellenőrnél mindig volt legalább egy UV lámpa, pont amiatt, hogy a hamisított bérletszelvényeket kiszűrjék. A valódi papírja ugyanis kék, meg zöld színben világító kis biz-baszokat tartalmaz. De ha éppen nincs UV lámpa az ellenőrnél, akkor odébb mentek három lépést a jegy- és bérletpénztárhoz, ahol biztos van a papírpénzek miatt. Szelvény alátol, ha valóban eredeti, akor az világítani fog. Ez esetben ellenőrt picsába elküld, majd továbbmegy, kedves barátjával időben találkozik és elégedetten beledől farkába. Egyéb kérdés?

bagaela · http://kremmarka.blog.hu/ 2007.10.27. 04:50:39

A MÁVosok a büntik után 15%nyi jutalákot kapnak, gondolom nem csak ők, hanem a bkvsok is...:)

Szil-Ka 2007.10.27. 07:49:19

Mi az, hogy nem engedtek el? Korlátozták a személyi szabadságodat és Te hagytad, ráadásul még fizettél is? Bocs, de akkor megérdemled.

VIC20 2007.10.27. 08:26:15

"Ez előfordulhat 2007-ben?"

Elő, ha valaki ilyen béna.

Egyébként sokan hőbörögnek itt, de nincs igazuk: az ellenőr rendőrt hívhat és annak megérkezéséig igenis feltarthat bárkit.Személyi szabadság korlátozása - jogosan.

VIC20 2007.10.27. 08:35:09

Ja igen: és a bérlet is okirat.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.10.27. 08:38:05

sose hamisítottam bérletet. mindíg lejárt bérlettel utaztam :)

nálunk, kicsi szám volt a hónapjelzés, nem pecsételve, hanem gép adta ahogy a menetjegyet a távolsági buszokon. távolról észre sem vették (közelről sem sokszor), fő a magabiztos fellépés. 2× buktam le vele, sofőrnél mtogatós rendszerbe, nehéz volt megmagyarázni a több hónapja lejárt bérletet, de fogtam magam leszáltam, és aznap sétáltam. no bünti...

ahol egyetemista voltam, ott lila, meg zöld nagy pecsét volt páros-páratlan hónap szerint. itt beszereztem minkét színűből egyet (természetesen ismerőstől lejártat ingyen), csak arra kellett figyelni felszálláskor hogy úgy fogjam a brifkót felszálláskor, hgy belelógjon a hónap számába az ujjam. a sofőrök le sem szarták.

amugy a sofőrös mutagatós dolog jobb mint az ellenőrös, mert ilyen helyeken alig van ellenőr, a sofőr meg nem a bérletre figyel...

felidegeltemmagam 2007.10.27. 08:44:11

Almaspite: Csak úgy közlöm veled,hogy nem feltétlen csak a színes nyomtató létezik. Otthon megtalálható háztartási anyagokkal ki lehet szedni a 30 napos bérletből a tintát és olyan dátumot írsz rá amit csak akarsz.... UV lámpa, hagyd már, ne legyél amatőr.

BGYCS 2007.10.27. 10:10:38

Ugyanez tortent velem mint amit irtal, csak a villamoson ultem. Ket ellenor jon, berlet elker. Hamisitas! kialtja az egyik, a masik szorosan odaall hogy fel se tudjak allni. Kerik a penzt. Mondom neki: nem hamis, megis mitol lenne az? Azt mondja: a berletes nem ugy irja ra a honapot hogy pl. oktober, hanem hogy okt. Nahiszen, mondom en, figyeli a fene mit ir ra, kulonben is nezze meg, ott van alatta a tobbi, mindig veszek berletet. Erre az ellenor: ne hazudj! Na, felment bennem a pumpa es felugrottam (mondjuk erre betojtak es visszavettek az arcukbol). Vegul megegyeztunk hogy nem hamis, de nem ervenyes es 100Ft-ert ki kell cserelnem. Komolyan. 100Ft. Rohej.

SzigMa 2007.10.27. 10:19:11

Én egyszer retúrjegyet vettem a MÁV-nál, de jóelőre, ezért a hölgy kézzel töltötte ki, mert nem tudott gépit adni. megvettem 10-én, aznap utaztam, de csak következő hónap 6-án jöttem vissza. A pénztáros persze a 6-i dátumhoz is az aktuális hónap számát írta, majd gyorsan átjavította 5-ről 6-ra.
6-án elkéri a kalaúz, majd fennhangon bejelenti nekem és az utazóközönségnek, hogy én ezt a jegyet meghamisítottam, mert átjavítottam a múlt hónapban lejárt jegyet.
Mondtam, hogy igen, sőt ennél sokkal gonoszabbat is csinátam, hiszen rá van pecsételve a jegyre, hogy a múlt hónap 6-i jegyet múlt hónap 10-én vettem.
Ezen gondolkozott 5 percet, majd nem bírván feloldani az ellentmondást, lekezelte és egy "ja!" kiséretében elment.

DaveSlim 2007.10.27. 11:24:44

Ne haragudj, de meg is érdemled, ha a történeted igaz. Én 2x is megbüntettelek volna, ha ellenőr vagyok. Aki ennyire le lehet húzni, azt nem sajnálom.
Ennyit kellett volna tenned: gondolom van mobilod... felhívod TE a rendőröket, hogy bántalmaznak az aluljáróban az ellenőrök. Ennyi.

seik 2007.10.27. 11:29:58

Hi!

Kifordított kacagány 2007.10.26. 20:42:58

Már miért nem mondhatom bárkinek azt, hogy nem adok neki semmit? Nem akarok vele foglalkozni. Menjen máshova, nem csak nálam lehet megvenni a cuccot.

Harpagon 2007.10.27. 12:08:33

Nekem is van egy hasonló,csak szerintem ezek kamu ellenőrök voltak.A 7-es buszon utaztunk,mikor a párom észrevtte,hogy minden iratát otthonhagyta,na amint ez észrevettük felszállt 2db(nem véletlenül írom)130 kg-os roma származású pali,és kérték a jegyeket,bérleteket.Mivel ez nem volt,azonnal helyszíni bírságot akartak eszközölni.Semmi csekk,meg bérletbemutatás,csak az 1500 Ft érdekelte őket.Nem akartunk fizetni,mire közölték rendőrt hívnak.Mondtam,hívjanak,erre elővarázsoltak egy-egy rendőrjelvényt,amit a piacon is lehet szerválni,hogy nem hívnak ők is rendőrök.Na mivel elég nagy pofám van egy kicsit ugattam nekik,de mivel enyhe túlerőben voltak,és a környéken egy lélek sem volt,kifizettük a pénzt.Erről ennyit.A tetves c..ányok mindíg,mindenhol,mindenből tudnak pénzt csinálni!Szegény megélhetési bűnözők!

Tpancs 2007.10.27. 13:58:05

HAHA!az én sztorim ennél ütősebb! az éves bérletemen elmosódott a számjelzés. szóltak az ellenőrök is, hogy elmosódott. később tollal megerősítettem. még örültem is, hogy ugyanazt a tollat használtam, amivel először ráírtam a számot. többször ellenőrizték, semmi gond nem volt. snitt. május, nyugati: félreállítottak, és megkérdezték, honnan van a bérlet. mondtam, hogy a melóhelyemtől kapom. "háhá", nevetés, gúnyosan, jó hangosan: "ne nézzem már hülyének minket!" bevallom, nem értettem, miről van szó. rávezettek, h a számjelzéssel van a gond. elmondtam az igazat (szőke nő vagyok, igen!!), hogy átírtam. közölték, hogy igen, látszik is, h eredetileg nem ez volt a szám. mondtam, hogy de én ugyanazt a számot írtam át. megint hülyének néztem őket, röhögés, hangoskodás, már odajött az összes, körbeálltak, engem is lehülyéztek, közölték velem, hogy okirathamisító vagyok, és megkérdezték, mennyiért vettem? mindezt rengeteg ember előtt. megmondtam, h fogalmam sincs, mennyit érhet, mert ez a sajátom, hívjuk fel a munkahelyemet, nyilván van tartva a száma és a nevem is. felszólítottak, h ne "sunyizzak". azt mondtam, h ez az igazság. (ez megint hülyének nézésnek számított, röhögés) mondták, h milyen jó biznisz pedig májusban egy éves bérlet. (???!!) mondtam, h az enyém nem eladó, ez a sajátom, szükségem is van rá. elmondtam nekik szépen, hogy nem tudtam, hogy az átírás okirathamisítás, de a saját bérletem, saját számmal, utána tudunk járni. (ez senkit sem érdekelt) elővették a "lila lámpát", bebizonyították, hogy melyik szám eredetileg mi volt, mit, hogyan írtam át! erre csak annyit tudtam mondani, hogy nem hamisítottam, nem tudom bizonyítani, csak úgy, ha felhívják a munkahelyemet. ez patthelyzetet eredményezett, mert ezt valamiért nem tartották szükségesnek. közölték, hogy az Akácfa utcában a sérült bérleteket kicserélik (120 ft-ért), vigyem be, és talán az enyém helyett is adnak másikat. (huhh!) de most vegyek jegyet: hová is megyek? mondom, a Kálvinra. erre rám akartak sózni egy átszállójegyet! végül vettem egy sima jegyet. Az Akácfában részletesen elmeséltem a hölgynek az esetet, aki nagyon rendes volt, 120-ért adott egy új bérletet, a számot ő írta rá.
Naiv voltam, ez tény, de a BKV-nak nem így kellett volna kezelnie. sajna a trükközők legtöbbször le sem buknak, akik pedig becsületesen "játszanak" megszívhatják.

esso 2007.10.27. 14:50:38

Nos az itt leírtak a legjobb magyarázatai annak hogy miért is kell az ellenőr. Bizony elég sokan nagyf@szoskodnak a bérlettel, teljesen indokolt a szigorú ellenőrzés.
Fizessen mindenki az igénybevett szolgáltatásért!
Node! Ha nekem nem buherált a bérletem, és mégis belémköt az ellenőr akkor:
ha időm engedi: nem fizetés, jegyzőkönyv felvétel, azután hivatalos helyen a bérlet megvizsgálása, legfeljebb egy bérletcsere kifizetése.
ha sietős az eset: bünti kifizetése, adatok elkérése az ellenőrtől (név, azonosítószám, miegymás), (esetleg az ellenőrről egy fénykép a telefonra - ettől tuti ideges lesz) majd ügyfélszolgálaton bérlet bemutatás, bünti összegének visszakérése.
Legyen mindenki öntudatos, ha nem hibázott akkor ne b@sztassák, foglalkozzanak azokkal akik tényleg bliccelnek.

Dr Kangörény 2007.10.27. 15:45:11

Nem szoktam bántani az ide panaszkodókat, de aki olyan hülye, hogy mivel siet inkább kifizeti a jogtalan bírságot, az nyalja ki a seggem! Aki pedig arra hivatkozik, hogy "de elveszíti a munkahelyét a késés miatt" az szintén hülye, ugyanis nagy büdös fővárosunkban bárki bármikor bárhonnan elkéshet a kibaszott dudók, balesetek, stb. miatt. Ezt tudják a munkahelyeken is, ugyanis a fenti körülmények beosztástól függetlenül mindenkit szivatnak.

szaporító 2007.10.27. 15:49:13

Járjatok biciklivel. Vagy gyalog. Tök egészséges.

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2007.10.28. 00:24:58

elmosodott szamok ?:) meg sosem irtam ra es 1 ellenor sem szolt, de megnezni sem szoktak (becsuletes/buta svejk kepem van?:)

MosoMasa 2007.10.28. 08:22:23

Kangörény_ 2007.10.27. 15:45:11
Tudják,..... de nem érdekli őket! ;)

MosoMasa 2007.10.28. 08:27:57

Igazán közzétehetné valaki, vagy belinkelhetné, ha tudja hol lelhető, hogy mik az ellenőrök jogai, mit tehet meg, s mit nem, mi az utas kötelessége és mik a jogai. Így tisztában lenne mindenki a dolgokkal, nem packáznának ezek a senkiháziak, hanem végeznék a dolgukat.

avatartalan 2007.10.28. 14:42:34

Ja,ilyenek ezek a rohadékok!
Az én csajom is vastagon átírta a dátumot a bérleten és nem fogadták el,mert okirathamisitás!!!
Spec.igazuk volt de akkor is a kurva anyjukat:-))))))

intkom 2007.10.28. 18:01:31

ilyenkor magadnak kell rendőrt hívnod. egyből elengednek....

..::Froschlama::.. (törölt) 2007.10.28. 19:10:46

Kedves Pet Mókus!

Ez nem így működik. Aki a dunába lövi az embert, és az ellenőr 2 külön dolog. nem kell általánosítani, mert én is találkoztam olyan ellenőrrel is aki elengedett, meg olyannal is aki ilyen volt mint a fenn leírt. Ő is ember(aki dunába lő az nem) nem kell utálni. ilyen munkát talált, ha munkanélüküli lennél mmár 1 éve, te is örülnél ha lehetnél bkvellenőr 110 havi nettóér.

Bit Rot 2007.10.28. 23:49:23

"Nem szoktam bántani az ide panaszkodókat, de aki olyan hülye, hogy mivel siet inkább kifizeti a jogtalan bírságot, az nyalja ki a seggem!"

Ebben sok az igazság!

Birka nép, legalább akkor ne fizessünk már, ha jog szerint nem kell!

Kifordított kacagány 2007.10.29. 08:12:58

magampista: parkolócéges-e vagy-e?
attól, hogy valamit jogilag megengednek még lehet ugyanakkora, ha nem nagyobb bűn, mint a betöréses rablás. ha engem kérdezel nagyobb bűn. és nem ez az egyetlen ilyen kicsiny országunkban.
te beszélsz összevissza kapálózásról, mikor még különbséget sem tudsz tenni egy olyan ember közt aki elítéli az ilyen rablást(és ahogy tud tesz ellene), meg egy olyan közt, aki részt vesz benne. méghogy nem tehet róla. mondta neki valaki, hogy menjen el tolvajnak? választhatott volna tisztességes munkát is. és persze amikor csalnak azért, hogy büntethessenek, arról sem tehetnek, mi?
a parkolási díj akkor lenne területfoglalási és területhasználati díj, ha az önkormányzatok szednék és pl a rendőrjárőr ellenőrizné, de amíg ilyen hiénák szedik és ellenőrzik, az önkormányzatok meg csak egy töredékéhez jutnak hozzá, addig ez csak lenyúlás.
mellesleg mélységesen megsértettél azzal, hogy együtt mersz emlegetni ilyen rongy alakokkal. én még soha senkit nem loptam meg és soha senkinek nem ártottam. ha nem lenne más munkalehetőségem, csak ilyen, akkor inkább elköltöznék máshova ahol tisztességes munkát végezhetek, de nem válna belőlem tolvaj.

Kifordított kacagány 2007.10.29. 13:52:50

VIC20: hogy gondoltad ezt a feltartást? feltartott kezekkel? vagy csak csúnyán néznek? én más lehetőséget nem látok a dologra.

ez az okirat téma is érdekes dolog. meg kellene kérdezni róla egy ügyvédet, mert szerintem meg nem az. mindenesetre érdekelne, hogy miből gondolod, hogy a jegy, vagy a bérlet okirat.

Dr.Mervin kormánybiztos (Afrika Cárja) 2007.10.29. 15:26:39

Nálunk, az alkoholos filc megy. Gyorsan szárad...

kérdések órája 2007.10.29. 16:21:40

demszkivilágváros. látszik.

"Nincs még egy ilyen város" kampányszöveg,emlékeztek? f.o.s.város

kérdések órája 2007.10.29. 16:30:54

remélem az említett "nőkkelnagyapofám" ellenőrök rákosak.

Más:nem tudjátok makkmarci, homározik-e még?

capor_ 2007.10.29. 20:51:20

Aki bármifajta helyszíni bírságot befizet, az meg is érdemli. Főleg ha tudja, hogy neki van igaza.

jesszumpepi (törölt) 2007.10.29. 20:53:50

Ha makkmarci homározik is,biztos más a nicknece,

nyekk 2007.10.30. 01:02:48

Gondolom az itt szereplő Juli vézna diáklány. Mert a sík tahó ellenőröknek bizonyos etnikumok, kigyúrt kopasz csávók stb. a színesfém gyűjtő igazolványukat is felmutathatják (muhhhaahha...!) akkor is szalutálnak nekik, további kellemes utazást kívánva. De akiről látszik, hogy törvénytisztelő, meg nem haladja meg az ötven kg-ot, azt aztán szivatják a végtelenségig. (Csak úgy mellesleg: hogy sűllyedhet valaki erkölcsileg olyan mélyre, hogy ellenőr lesz!?)

Kifordított kacagány 2007.10.30. 07:26:26

nem azzal van a baj, hogy ellenőr, hanem azzal amilyen ellenőr.

ősirománszokás 2007.10.30. 16:34:46

Nekem is van jó BKVs sztorim, két éve történt. Suli befejezése után nem sokkal éppen munkába igyekezve BKV ellenőr megállit. Ugyanis bérletem hiába volt, nem volt mellé fényképes bérletigazolványom, amire az a magyarázat hogy fogalmam nem volt a létezéséről sem, és eladdig diákkal használtam, nem bizonyult elégségesnek. Frusztrált buta egy liba volt az illető, gondolom irritálta hogy öltöny volt rajtam, és gondolta bebizonyitja hogy mégsem vagyok sikeres ember, szóval félreállitott. Először szokás szerint széles mosollyal elismertem, elnézést kértem, meg mondom mennék már dolgozni kap egy 200ast csak ne kelljen akácfa utcába mennem mertnem érek rá. Sajna rögtön kikapta a kezemből a bérletemet, ezért nem hagytam el a helyszint, meg fel is b@szta az agyam hogy pont azt kell cseszegetni aki megveszi a bérletet és nem potyázik. Addig szórakozott, hogy a vége az lett hogy elpattant az agyam és orditozni kezdtem vele, tömören közölve a véleményem róla, a felmenőiről, a bkvról, és egyéb életveszélyes fenyegetéseket helyeztem kilátásba.. Erre rendőrt hivott(ja mert persze nem adtam oda a személyimet). Rendőr érkezik felsőbbséges mosollyal elkezdené a sablont. Volt vagy velem egyidős a gyerek meglehetősen limitált szellemi képességekkel. Miután kellőképpen mérges voltam és a rendőr is csak tovább dühitett a fensőbbséges stilussal amit előadott, vele is orditoztam egyet (miután igazoltattam és elmagyaráztam az ő fizetése, munkaköre meg az én adóm közti összefüggéseket). Végül odaadtam a személyes adataimat a rendőrnek, megfenyegetve hogy feljelentem ha hivatalos eljáráson kivül továbbitja a bkvsoknak. (Mondjuk ő is megfenyegetett hogy bevisz). Végül közöltem velük hogy szerintem sikertelen emberek, és remélem életük végéig hasonló körülmények közt dolgoznak, mert megérdemlik. ők is közölték tömören hogy én meg egy arrogáns nagyképű bunkó vagyok. Ennyiben is maradtunk. Azóta ha tehetem nem bkvzom, bérletet pedig soha többé nem vettem. Az eset tanulsága: a BKVs jegyellenőr ősi román szakma, és aki BKVzik az sikeres ember nem lehet. Már csak azt nem tudom hogy mi az a ZRT.

struc 2007.10.30. 17:03:06

Kifordított kacagány 2007.10.29. 13:52:50
Szerintem páran kicsit meg vannak keveredve. Ha a bérlethez tartozó diák/nyugdíjas/rokkantigazolványt "módosítod", az okirathamisítás. ha a bérletet, az nem. szerintem:)

j311 2007.10.30. 21:37:29

Aki megmutatja a jegyét bérletét az ellenőröknek az sikeres ember nem lehet!

Az éves bérletemet idén még nem látta ellenőr! Nem is fogja!

Kerüld a szemkontaktust az ellenőrállattal! Ne állj meg ha kérik! Lépj tovább! Ennyi.

gyorgyusz 2007.11.03. 12:29:26

Hát, csak gratulálni tudok amiért kifizetted a bírságot! Valószínűleg látszik rajtad,h tutyi-mutyi vagy és pont ezt akarták kihasználni, mint látjuk sikerrel... Az ilyen emberekből élnek meg az ellenőrök, mert remélem sejted,h a te bírságod, nem a BKV-nak ment...

cr0nix 2008.04.22. 13:11:26

Csá mindenkinek!
Épp a minap büntetett meg egy Tisza Volános ribanc.
Azt bírom, hogy pont azokat büntetik meg aki nem jogtalanul utaznak..
Bérlet megvan, utazási igazolás megvan (teszem hozzá ez miatt már 1* megbüntettek ! kemény 40Ft-os valami szar amiről kb. 5 évig nem is tudtam de ők 5rugóra ez miatt megbüntetnek...)
szóval diákigazolvány rendben. A diákunk csak személyi kártyával érvényes ami meg is volt de pár nappal le volt járva, teszem hozzá ez ingyenes csak adatokat és képet tartalmazó kártya. Na szóval lejárt pár nappal igaz nemtom miért kell 2 havonta új fényképes igazolvány mivel általában az emberek nem változnak (lakhely, iskola, stb.) 2havonta.
Szóval ez a büdös kurva 6 rugóra megbüntet és elveszi az ÉN BÉRLETEMET is ....
Megfogadtam, hogy többet a kezemből nem adok ki semmilyen iratot ! ( sztem más se tegye, mert csak rosszul jár)
Szóval elvette a bérletem is.. kérdezem, hogy ugye visszakapom ha befizetem a csekkel?!
Erre meg néz mint egy kibebaszott majom, hogy ilyet kérdezek de válaszolni nem tud..
Én aztmondom mindenkinek, hogy ha ilyenekkel találkozik v.hol köpjön egy kurvanagyot a képébe az összesnek..

Ennyi volt a kedves kis történetem peace for all !
süti beállítások módosítása