Kicsit megkésve küldte el történetét Mrs Goofy, de örökérvényű is lehet, amennyiben a szétszakadt talpú sportcipő tényleg elveszti garanciáját, ha nem azonnal viszik vissza cserére:
Azzal kezdődött, hogy tavaly ősszel vettünk a férjemnek a WestEndben lévő Jákói Sport boltban egy Nike Airmax Classic cipőt, a közalkalmazotti fizetésemhez viszonyítva jelentős összegért (33 ezer HUF), mondván, inkább adunk érte többet, csak sokáig jó legyen. Korábban nálunk másfél-két évig bírták a strapát ezek a fajta cipők. Eltelt kb 5 hónap, amikor is szuszogó hangot hallottunk a cipőből. Felfedeztük, hogy el van repedve a talpa, egy olyan helyen, ahol a talpmintázat szerint amúgyis egy rés van - lásd a fotón. Repedést ennél korábban elég nehéz észrevenni, hacsak nem nézegeted mindig a cipő talpát. Ezen kívül a másik orránál lévő varrás kezdett szétjönni, de az nem szuszogott. :) A cipőt eltettük, kb sejtettük, mennyi időnk van még visszavinni, és amikor lett időnk ezzel foglalkozni, megkerestük a papírjait és örömmel láttuk, hogy még pont érvényes a garancia. Leadtuk a boltban, átvették, mondták, hogy érdeklődjünk majd.
Már épp azon filóztunk, mire vásároljuk le az árát, mert ugyanolyan cipő már nem volt. Eltelt, azt hiszem, kb két hét, amikor újra hívtuk őket, és mondták, mehetünk a cipőért, amit nem cserélnek ki. Hüledezve mentünk be megkérdezni, hogy mégis miért, majd az indoklás (részletesen lásd a mellékletekben) nagyjából a következő volt: a cipő talpa javíthatatlan (!), de mivel szerintük "MEGÁLLAPÍTHATÓ, HOGY A vásárló a lábbeli előforduló HIBA KEZDETI KIALAKULÁSÁNAK FELFEDEZÉSE UTÁN nem jelentette be kifogását a forgalmazó felé, hanem azt TOVÁBB HASZNÁLTA", nem cserélik ki.
A cipőt nem rendeltetésszerűen használtuk, hiszen a férjem hordani merte, egész addig, amíg az nem adott ki hangot, és nyilván előtte már TUDNIA KELLETT, hogy ott egy repedés van. A szakértő tudja jól, hogy mi lopunk, csalunk, hazudunk, hiszen nem vizsgáltuk át a cipőt minden este, hogy nincs-e a talpán hajszálrepedés, (vagyis megtettük, de szánt szándékkal nem szóltunk) és ez az erkölcsi romlottság ki is zárja garanciális cserét, hiába nem járt még le a garanciaidő. Az orrát pedig szerintük minek megjavítani, amikor úgyis használhatatlan a talp repedése miatt. Kérdeztem a boltban, hogy miért tojnak ilyen magasról a vevőre a Jákói Sportnál, de nem kaptam megfelelő választ. Nyilván nem okozunk nekik túl nagy bevételkiesést.
Elkeseredésünkben a fogyasztóvédelemhez fordultunk, de tőlük azt a választ kaptuk, hogy nem tehetnek semmit, nekünk kellene a bolttal egyezkedni, mert a "szakértő" "független" "vizsgálata" nem kötelező érvényű, vagyis, ha a Jákói Sport venné a fáradtságot, hogy egy ekkora baromságot tartalmazó szakvéleményt a vevő érdekében felülbíráljon, ki is cserélhetné a cipőt. A tanulság: ha Nike cipőt vesz valaki a Jákói Sportnál, tartsa dobozban, ne használja, vagy folyamatosan figyelje, minden este pucolja ki és nézze át kívül-belül és ha hibát talál rajta, még abban a percben vigye vissza. Persze, ekkor is mondhatják, hogy ők tudják jól, hogy a vevő a hibát már korábban észlelte, és ennek ellenére továbbra is cipővel ment ki az utcára.
Itt jegyezném meg, hogy a férjem Tisza cipője, amit sokkal jobban leharcolt, sokkal hosszabb ideje bírja, mint fél év, és kb fele ennyibe került.
Az utolsó 100 komment: