2006. októberében vásároltam egy 11 éves Suzukit (azt hogy mér ezt, inkább most hagyjuk). Aznap az egyik netes alkuszcégen keresztül az OTP Garancia Biztosító Zrt-nél megkötöttem a kötelezőt. Még abban a hónapban megkaptam a biztosító levelét, melyben örömmel vették tudomásul, hogy csatlakozom népes táborukhoz, stb. Az már akkor furcsa volt, hogy miért pont a Bács-Kiskun Megyei Igazgatósághoz tartozom, mikor a Nyugati határszélen lakom (Zala Megye). Kaptam egy csekket is, mely a 2006 év hátralévő időszakára szólt. Rögtön be is fizettem. Aztán egészen januárig nem történt semmi.
2007 január közepén már mérges voltam, hogy miért nam kapok csekket. Mivel éves díjfizetést kértem, égette a zsebemet a pénz, túl akartam rajta adni. Felhivtam az alkusz céget, ott széttárt karokkal irányítottak az OTP felé. Hát felhívtam őket is (január vége), ahol azt a tájékoztatást kaptam (borzalmasan unott világvégei hangulatban lévő ügyfélszolgálatostól), hogy majd küldik a csekket (azóta sem kaptam meg). Január 31-én még csekket nem kaptam, hát bementem a lakhelyemen lévő OTP Garancia Biztosítóhoz. Ott nagyon kézségesen segítettek megszabadulni a pénzemtől. Befizettem az egész 2007-es évi díjat, megkaptam a bizonylatot, mely szerint 2007.01.01-től 2007.12.31-ig rendezett a biztosításom. Megnyugodtam.
Teltek a hónapok, november elején megnéztem érdemes-e váltanom, de nem volt, így gondoltam maradok. Aztán november 12-én a postaládámban találtam a biztosító levelét. Gondoltam, de gyorsak ezek, láttam csekk is van benne. Aztán kinyitottam. Magamba is roskdatam, majd agyam felforrt. Volt benne egy fizetés elmaradásáról szóló értesítés, és egy közel 10.000 Ft-os csekk. Mivel késő volt nem tudtam intézkedni, de másnap reggel rátapadtam a telefonra.
A Bács-Kiskun Megyei OTP Garancia Biztosító telefonszámát tárcsázva rá kellett jönnöm, hogy a 21. század nem mindenhova férközött be. Volt egy telefonszám, ott az automata mondott további 3 melléket, melyeket 8-tól 9-ig nem lehetett elérni, pedig kicsöngött, nem volt foglalt. Gondolom az ott dolgozó "roppant kedves" hölgyek az elöző napi BK-t beszélték meg, meg hogy ki hogy szőrtelenít. Nagy nehezen felvették a telefont, akkor elmondtam a történetemet, és akkor jött a hidegzuhany. A hölgy majdnem elküldött a zivatarosba, hogy nem lehetek ilyen hülye, hogy nem tudom, hogy nekik mindig igazuk van. Azt mondta hiába van nálam a bizonylat, hogy én befizettem az ez évit, akkor is be kell fizetnem az elmaradásomat, mert én kevesebb összeget fizettem. Mondta, hívjam az alkusz céget. Erre én tájékoztattam, hogy én nem az alkusz cégnek fizetem a biztosítást, nekik ehhez nincs közük. Szó szót követett, 220-as vérnyomással kértem a vezérigazgatót. Erre nagyon kultúráltan megszakították a vonalat.
Újabb egy óra múlva, mire sikerült megint elérnem Őket, közölték, amennyiben nem fizetem be a díjat, akkor januárig visszamenőleg megszüntetik a biztosítást, és majd erre jó nagy büntetést kell fizetnem. Erre én mondtam, hogy miért fizetnék be egy előre esedékes díjat útólag, mikor én már rendeztem, Hát ez nem érdekli Őket. Gondoltam majd bemegyek a helyi ügyintézőhöz személyesen, ott legalább kedvesen fogadják az ügyfeleket.
Bementem a lakóhelyemen lévő irodába, majd tényleg udvarisan, kedvesen, úgy ahogy ez elvárható, megnézték a papírjaimat, utánanéztek az adataimnak, és közölték: Tisztelt Uram, sajnálom, de tévesen állapítottuk meg az ez évi díját, így a követelés jogos. Fizessem be, és majd jöjjek vissza, hogy megnézzük, miben tudnak nekem segíteni a következő évi díjfizetésnél.
Ebből a következő konklúzió vonható le:
1. Zalában úgy állnak Ügyfelekhez, mint ahogy az elvárható, nem pedig olyan lekezelő, fennhéjázó, nagymultiénvagyokazisten stílusban mint Bács-Kiskunban.
2. Tökmindegy hogy mit fizetsz, mert a biztosító bármikor küldhet csekket, melyet ha nem fizetsz be te kerülsz bajba
3. A Biztosító nem hibázik :)
Így azt tanácsolom mindenkinek, ami csekket kap, azt szó nélkül fizesse be. Ha az írásomban valakit megsértettem, attól elnézést kérek, nem volt szándékos.
Tisztelettel: egy KGFB-t fizető állampolgár
Rosszul számol az OTP Garancia
Egy másik kedves fizetési felszólítás, ráadásul kötelezős, úgyhogy, lehet, hogy tényleges haszna is lesz ennek a posztnak. Esetünkben az OTP Garancia kezdte terrorizálni ügyfelét , methogy állítólag rosszul számolták ki az egy évre előre kifizetett biztosításának díját:
duend 2007.11.14. 17:42:54
holdfenytolvaj 2007.11.14. 17:43:53
duend 2007.11.14. 17:44:14
2007.11.14. 17:53:08
brunhold · http://www.hackedgame.try.hu 2007.11.14. 18:02:41
Carnivora (törölt) 2007.11.14. 18:03:50
nyulambulam 2007.11.14. 18:24:30
struc 2007.11.14. 18:29:05
struc 2007.11.14. 18:33:36
kiszámol mindenkinek 10000 huffal kevesebbet, hogy őt válassza, majd év végén bepótolja! ez biznisz, kérem szépen! :-)
Carnivora (törölt) 2007.11.14. 18:47:18
csak egy nem így megy max. pár hülyénél bepróbálkozik ...
neménvótam 2007.11.14. 18:50:07
Amúgy sztem ez csak próbálkozás, hogy hátha beijed a kedves ügyfél. Szerintem ezért simán perelhető ez a trágya cég.
Andzsin 2007.11.14. 18:56:37
nikii 2007.11.14. 19:04:30
Az OTP a legszarabb bank. Miért lenne jobb mint biztosító?
OkoskaTo:rp 2007.11.14. 19:11:05
theutat villám 2007.11.14. 19:13:29
(A zala és győr megyeiek miért hiszik azt, hogy ők szarták a spanyol viaszt, ha már megyézgetünk, mert ez tipikus beszólás volt Nyugatról nagybetűvel).
laca. 2007.11.14. 19:14:43
Muhaha :)
Barátom, ha ezt kifizeted, megkapod az arany lúzer díjat, és hozzá a fatojás sárgáját rozsdakereszttel.
laca. 2007.11.14. 19:16:16
Laliath_ 2007.11.14. 19:32:00
A feladat így egyszerűnek tűnik: szerződést megnézni, benne lévő összeget adott időre felszorozni, az eredményt az év eleji befizetési bizonylattal összevetni.
ha a kettő egyezik, akkor OTP Garancia ajtaját acélbetétessel berúgni, illetékest előkeríteni, haját leüvölteni; amennyiben ez nem használ, levél mehet a PSZÁF-nak.
Ha azonban különség netán 10.000,00 HUF a károdra, az szívás
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2007.11.14. 19:32:51
Ha nagyon erősködnek, akkor PSZÁF, úgyis neked lesz igazad, habár ez némi utánajárásba fog kerülni.
cXMan 2007.11.14. 19:35:59
program számolja a bevitt adatokat, és ha on-line kötötted, akkor te vittél be rossz adatokat, nem?
Ráadásul, mielőtt kiküldik neked kötvényt, leellenőrzik. azt nem írtad, hogy mi volt rosszul számolva, bónusz-malusz, köbcenti, vagy mi??? Vagy csak egyszerűen nem volt kártörténeti igazolás, vagy azon nem az szerepelt, amit megadtál?
Nem vagyok biztosítós, szóval nem a mundért védem, csak egyszerűen nem egész így a sztori.
cXMan 2007.11.14. 19:40:15
program számolja a bevitt adatokat, és ha on-line kötötted, akkor te vittél be rossz adatokat, nem?
Ráadásul, mielőtt kiküldik neked kötvényt, leellenőrzik. azt nem írtad, hogy mi volt rosszul számolva, bónusz-malusz, köbcenti, vagy mi??? Vagy csak egyszerűen nem volt kártörténeti igazolás, vagy azon nem az szerepelt, amit megadtál?
Nem vagyok biztosítós, szóval nem a mundért védem, csak egyszerűen nem egész így a sztori.
gumby 2007.11.14. 19:42:36
1.A biztosító a kgfb dját év közben NEM változtathatja meg.
2.Ha van kötvényed, az árnak rajta kell lennie! Ha nincs, személyes ügyfélszolgálaton KÖTELESEK kiadni és az ilyet pedig ajánlott megőrizni, hogy miért, arról a hetekben-hónapokban nyílván fog itt iromány születni.
Kgfb egy elég sajátos dolog, kormányrendelet szabályozza-mint nyílván te is tudod, hisz a kötéskor legalább a kivonatot elolvastad/el kellett volna olvasnod/- és kötelezi a biztosítókat és a tulajdonosokat/üzembentartókat, úgyhogy a biztosító nem nagyon pattoghat az ügyedben.A garanciáról meg mindnyájan tudjuk, hogy milyen cég, és milyen ősi szokások uralkodnak. baccra fel!
cXMan 2007.11.14. 19:43:01
program számolja a bevitt adatokat, és ha on-line kötötted, akkor te vittél be rossz adatokat, nem?
Ráadásul, mielőtt kiküldik neked kötvényt, leellenőrzik. azt nem írtad, hogy mi volt rosszul számolva, bónusz-malusz, köbcenti, vagy mi??? Vagy csak egyszerűen nem volt kártörténeti igazolás, vagy azon nem az szerepelt, amit megadtál?
Nem vagyok biztosítós, szóval nem a mundért védem, csak egyszerűen nem egész így a sztori.
cXMan 2007.11.14. 19:44:56
gumby 2007.11.14. 19:50:59
ha az új biztosító nem tudja bekérni a kártörténetit vmi. miatt,pl. nem tudja az ügyfél melyik a mostani biztosítója/van ilyen/ akkor m4-esbe kerül automatikusan, de akkor nem 10 rugó lenne a diffi. valahogy nekem sem stimmel a történet
struc 2007.11.14. 20:16:10
pedig már kezdtem azt hinni, rájöttem miből gazdagszom meg:P
dpspeti 2007.11.14. 20:25:37
a kertész tömlővel 2007.11.14. 20:26:39
a shopba se értették és pénzt visszaadták.
a legnagyobb problémájuk az volt h az autom ujkori értékét kérték(kb 9 mill ft)most h 8 éves már kevesebbet ér,de ez öket nem érdekli,mint az se h ha töröm akkor ök nem 9 et fizetnek csak max 2-t.
köszi allianze hungáriska.korrektikusz maximusz.
garázda 2007.11.14. 20:38:22
garázda 2007.11.14. 20:39:57
Tyutyuru 2007.11.14. 20:44:29
Ptk 536§ (3) Ha a biztosító kifejezett nyilatkozata nélkül létrejött szerződés eltér a biztosítási szabályzattól, a biztosító tizenöt napon belül írásban javasolhatja, hogy a szerződést a szabályzatnak megfelelően módosítsák. Ezt a határidőt attól a naptól kell számítani, amelyen az ajánlat a biztosítónak kötvénykiállításra jogosult szervéhez beérkezett. Ha a szerződő fél a javaslatot nem fogadja el, vagy arra tizenöt napon belül nem válaszol, az elutasítástól, illetőleg a módosító javaslat kézhezvételétől számított tizenöt napon belül a szerződést harminc napra írásban felmondhatja.
538. § (1) Az írásbeli megállapodást, illetőleg a biztosító elfogadó nyilatkozatát biztosítási kötvény (igazolójegy, biztosítási bélyeg) kiállítása pótolja. Ha a kötvény tartalma a fél ajánlatától eltér, és az eltérést a fél tizenöt napon belül nem kifogásolja, a szerződés a kötvény tartalma szerint jön létre. Ezt a rendelkezést lényeges eltérésekre csak akkor lehet alkalmazni, ha a biztosító az eltérésre a szerződő fél figyelmét a kötvény kiszolgáltatásakor írásban felhívta; ha a felhívás elmarad, a szerződés az ajánlat tartalmának megfelelően jön létre.
brunhold · http://www.hackedgame.try.hu 2007.11.14. 20:49:30
Vinnek egy diktafont es kerdes nelkul az igazgatoval beszelnek.
Amennyiben nem lenne hajlando ezt megtenni, akkor keszsegesen elmondani az ott dolgozoknak (persze nevuket felirva egy jegyzetttombre) hogy az eddigi dolgokrol feljegyzest stb. keszitettel es a fogyasztovedelmisek lesznek a kovetkezo allomasod.
NE SZARJ BE merjel tenni, akar fenyegetni is. Hidd el ez jobban mukodik mint a telefonalgatas.
renugard 2007.11.14. 21:16:34
Nem semmi adatfeldolgozás. Csak arra lennék kíváncsi, vajon mikor veszik észre, hogy kutya nem fizeti be azokat a csekkeket.
Jastrzebia Gora 2007.11.14. 21:16:44
Azaz:
- nem csak az ótépégarancija tud megszívatni
- nem csak te vagy balek.
Most már tudom, hogy biztosítást csak személyesen szabad kötni, s csak olyat, melyben rögzítve van az éves díj.
ga 2007.11.14. 21:21:09
(Én a múltkor néhány hónap eltelte után a 15 napos szabály segítségével visszamenőleg visszaállíttattam az ajánlatban található összegre a díjat. Nem kötvényesítették időben az ajánlatot, így az magától kötvényesedett. Van még egy paragrafus ami alapján követelni lehet a kötvény kiállítását. Követeltem. Kiállították. Plusz azóta is azt indexálják :-) Magyarul az ajánlatban található alacsonyabb díjat növelgetik évről-évre az inflációval.)
Rwindx 2007.11.14. 21:47:36
Layosh 2007.11.14. 22:51:10
Hirtelen ötlettől vezérelve kiszámoltam az otp honlapján lévő számolóval is, ahol kb 2000-Ft-al nagyobb összeg jött ki negyedévente.
Akkor lehet, hogy itt a csalás???
V 2007.11.14. 23:22:14
alicecsodaorszagban 2007.11.14. 23:22:50
Ma megérkezett a netszámlám.
Az esetek 90%-ában internetbankon keresztül fizetek, de a múlt hónapban csekken fizettem be. És a mostani számlán szerepel:
KP.ÁTUT. FELDOLG DÍJ: 90,07 Ft
Hallott már valaki ilyenről? Lehet, hogy nem haladok a korral, de ez nekem új, hogy azért fissek, hogy befizethessem a számlát.
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.11.14. 23:33:16
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.11.15. 05:16:21
mar mondtam, hogy mindent neten intezz
de ha gondolod, kuldok nekik 1 dollart
Iffy_ 2007.11.15. 07:55:09
Némi káromkodás és dühöngés után másfél órán belül korrekt email választ kaptam az indokára is, melyből idézek:
"...A 2006. és 2007. évben téves indexálás miatt a kedvezményt megadtuk... A 2008. évi indexálásnál korrigáltuk ezt a hibát és a helytelenül megadott kedvezményt megszüntettük."
Gumidomino 2007.11.15. 08:36:22
megnyugodtam; a jogtanár régen érdekességként félvállról odavetette hogy a biztosítások szabályai szerint ha egy formailag megfelelő 1 ft-os ajánlatot teszek a biztosítónak, és arra kézhezvételtől számított 30 napon belül nem válaszol, akkor szabályosan 1 ft-os biztosításom van azzal a céggel.
de sose találam az alapját. kösz.
Kismanó 2007.11.15. 08:40:28
A kötvényen meg rajta van az éves díj, attól elvileg nem térhetnek el. Bár nekem is küldtek kb. két hónap múlva új kötvényt, ami 2000 ft-al kevesebbről szólt. Én nem reklamáltam.
Бабаяга 2007.11.15. 08:43:35
Vettünk egy 20 éves keleti babakocsit, elmentem megkötni a biztosítást. Nem ez az első autónk, ezért gondoltam, hogy rutinosan elintézek náluk mindent, mint az utóbbi 10 évben mindig. (Mindez szept. elején történt.) Eddig az volt a gyakorlat, hogy a hónap hátralévő részét, ott kp. perkáltam, a többi pedig mehetett havi átutalással a számlámról. A hölgy közölte, hogy a teljes évet fizessem ki. Ez kicsit mellbevágott, próbáltam érvelni, szerettem volna látni a szerződés ezen pontját, de ilyen nem volt, közölte, hogy ez belső utasítás. Fizettem, mivel a többi átiratásos teendőt is le akartam zavarni aznap.
Egy hónap múlva jön egy csekk, hogy fizessem be a kötelező utolsó negyedévét! Ez az összeg kisebb volt, mint amit a hölgyike kiszámított nekem.
Mint kiderült, mikor elkezdtem nyomozni, hogy jogtalanul szedett tőlem pénzt úgy egyáltalán, mivel ilyen belső rendelkezés nincs a cégnél, de az így, a kirendeltségeken befizetett pénz az üzletkötőnél marad, amíg ő (amikor kedve tartja) befizeti sárga csekken a biztosítónak. Ezért kaptam csekket is, mivel a banya nem fizetett időben, hanem jogtalanul használta pénzemet.
vike74 2007.11.15. 09:21:01
alumi 2007.11.15. 12:45:02
A Garancia Biztosító központjában dolgozom, és elég sok, a Te (elnézést a tegezésért!) ügyedhez hasonló panaszlevél fordul meg nálam is.
Azt tudom javasolni, hogy amennyiben végképp nem tudod rendezni a problémát helyi szinten, mindenképpen érdemes hivatalos levélben (csatolva: szerződésszám, másolatok) megkeresned a Központot, melynek a címe: 1051. Budapest, Október 6. u. 20. Címezd vagy a Központi Ügyfélszolgálatnak, vagy valamelyik magas rangú vezetőnek, akik a tájékoztató leveledet aláírták. Biztos lehetsz benne, hogy a problémáddal foglalkozni fognak!
A kollégák viselkedéséért pedig (bár személyesen én sem ismerem Őket) elnézést kérek! Remélem mihamarabb tudod rendezni az ügyedet!
Üdv.
Arogáns Antika 2007.11.15. 13:30:48
valóban (jogilag) mindig (minden biztosításnál) az ügyfél ad ajánlatot a biztosítónak (akkor is, ha a biztosító nyomtatványán a biztosító alkalmazottja tölti ki a papírt). Ezt követően a biztosító 15 napig gondolkozhat, hogy elfogadja-e a biztosítást. Ha nem nyilatkozik a megtagadásáról, akkor a biztosítás megköttetett (az ajánlat-tétel napjával kezdődően, tehát "visszamenőleg").
Tehát így több hónap után már nem gondolhatják meg magukat. A biztosított félnek minimum egy biztosítási ajánlat van a kezében. A biztosító nem tud felmutatni tértivevényt arról, hogy az ajánlatot követő 15 napban levelet küldött volna ügyfélnek. Jobb esetben egy kötvénye is van az ügyfélnek. Ha a kötvényen szereplő adatok azonosak az ajánlati adatokkal, akkor pláne nem ugrálhat a biztosító. Ha eltér, akkor be kellene tudnia mutatni egy levelet, melyet elküldött ügyfélnek az első 15 napban. Mindezek nélkül a biztosító bukott egy kis aprópénzt. Legközelebb majd odafigyel.
(Káresemény esetén persze még lasúbb lesz így a pénzhez jutni, hiszen a biztosító - legalább a bírósági tárgyalás napjáig - kötni fogja a kutyát a kampóhoz. De ha nem akar még többet bukni, akkor a tárgyalás előtti napon meg fog egyezni az ügyféllel (az ügyfélnek fog mindenben igazat adni - kamatot ne tessék elfelejteni kérni, mert az is jár, ugyanis a káreseménytől számított 30 napig kell rendeznie a kárt, onnantól ketyeg a vekker).
Amúgy a biztosítási ajánlat elküldését követő 15 napban van egy másik veszély is, amire érdemes gondolni: ha valaki vesz pl. egy új autót, akkor hiába köt cascót, az első 15 napban egyáltalán nem lehet nyugodt afelől, hogy ha valami történik, akkor "él" a biztosítása. Hiszen ha mondjuk a 3. napon ellopják az autót, akkor azt ugyebár be kell jelenteni a biztosítónak 2-3 munkanapon belül (ha nem teszi meg, akkor szerződést szegett). Erre a biztosítók reakciója az szokott lenni, hogy értesítik az ügyfelet, hogy nem áll módjukban elfogadni a biztosítási ajánlatot, és további sok sikert az életben...
Tehát az első 15 napban - de legalább 12, 13-ban - az autót atombiztos módon bezárni a garázsba, és nem használni!
moli 2007.11.20. 17:06:09
mert nem mindegy.