Tékozló Homár

Olcsó dvd-játékosnak híg a szervize

2007.11.28. 15:17 | jackyll | 96 komment
Csaba egy Grundig dvd-játékos miatt harcol az Auchannal, illetve olvasóink segítségét kéri az ügyben. A Homár szerint olcsó lejátszók miatt kár ennyit szenvedni, csoda hogy eddig nem esett szét magától. Ezeket direkt így gyártják, rendszeres használat esetén hamarabb szétesett volna, biztos a vész-önmegsemmisítő kapcsolhatott be:
2004. november 11-én vásároltam egy Grundig DVD lejátszót. (mellesleg megtoldottam egy Grundig LCD tv-vel is). Alig használtuk a készüléket (nem vagyunk túlzott TV nézős család). Egy este az Egri csillagokat néztük a gyerekekkel, aztán egyszer csak se kép, se hang. Elromlott. Mivel tartós fogyasztási cikk, jár rá az 1 év garancia és utána a 2 év szavatosság. A vásárlás helyére visszavittük (Auchan Székesfehérvár), ahol néhány nap huzavona után be is vették és elküldték a márkaszervizbe (Székesfehérvár, Videoton).

Auchan levélben értesített, hogy érdeklődjünk a szervizben. Megtettük: a gép MPEG hibás, a javítása 20400 Ft. Papírt nem adnak róla - amivel visszamehetnénk a boltba -, mert nem akkreditált labor. Az Auchan meg nem foglalkozik így velünk (a telefont nem veszik fel, a kollégák letagadják az ügyfélszolgálat vezetőjét, pedig ott van). Az áruház ragaszkodik a KERMI bevizsgáláshoz, ami 14000 Ft. Most 13000 Ft-ért egy hasonló, új Grundigot lehet venni (már aki akar, mert én soha és más se vegyen Grundigot), így nem csoda, hogy nem vizsgáltatom be.

A Fogyasztóvédelem nem foglalkozik az üggyel, a Grundig központ elküldött a fenébe, és a Békéltető testület is (ő sem kíván részt venni) a közös megegyezést javasolja: árleszállítást az áruházban, ami annyit jelent, hogy egy DVD lejátszót leáraznak 50%-ra, amit megvehetek. Így lezárulna a dolog. Itt mindenki a másikra mutogat, az EU-s kedves vásárló meg nem számít! Mit javasoltok?
Ha ez a közös megegyezéses leárazás tényleg működne, a legdrágább lejátszót válassza ki naiv ügyfél, aztán adja el.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2007.11.28. 15:25:57

de mikor ment tönkre? az kimaradta a cikkből...

Gobbi Hinta 2007.11.28. 15:26:37

Vágtató Huszár 2007.11.28. 15:20:00
sikeres-e vagy? :D

abandi 2007.11.28. 15:30:12

Garis még, vagy nem???

Don Poli 2007.11.28. 15:32:29

Kedves Csaba megnyugtatlak a grundigtól nagyobb márkák 35-50ezer forintos példányai sem különbek,mindet max 3-évre terveznek.az egy év garancia után,ha elromlik annyiba kerül javittatni,hogy szebbet-jobbat-ujabbat kaphat a fogyasztó.Főelem csere szinte kizárt ha az auchan,tesco...üzleteiben vásárolsz.Nem divat a szervizelés sajnos és ez eu-s tendencia.Szal fogadd el az 50%érengedményt töb okból:nem idegeskedsz hetekig,hogy átba×nak a telefonon,levélben,szervizben...
Megsporolod a telefon és postaköltséget meg a megfizethetetlen gyomorideget!Igazat adok neked de ők a forgalmazók és ők lesz×rják,hogy te milyen uton szerzett pénzedből vetted a lejátszódat!

eppur si muove 2007.11.28. 15:33:19

2004. november 11. óta letelt a garancia és (ugyan nincs leírva a meghibásodás időpontja) a szavatosság is. Mióta húzódik az ügy?

abandi 2007.11.28. 15:34:11

Ohhh...2004-ben lett véve...Hát akkor...az a 50-es árleszállítós buli nem biztos, hogy neméri-e-meg-e...

báró Csekonics 2007.11.28. 15:40:53

Hmm. Ha még egyáltalán meg akarod javíttatni a 2004-es DVD lejátszót, akkor ilyen esetekben MINDIG az anyacéggel kell felvenni a kapcsolatot, ha a 'jónevű' márka hazai kiváló szervize/márkaképviselete szivat.

Nekem bejött.

abandi 2007.11.28. 15:43:02

Ja és: kellemetlen hír, de:
Ha többet használtad volna, akkor meg mostanában hullott volna szét...
Viszont: megmenekültél egy rakás elmebeteg filmtől...

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2007.11.28. 15:45:56

Az ócsó dvd lejátszók hama' tönkremennek, ezé' ócsók :D

Don Poli 2007.11.28. 15:51:41

nah ja ócsó dvd-t venni ma már nem sikeres dolog...de drágát se,mert max 3év és megint jön valami ujjabb aztán ez meg megy a szemétbe mint a régi vhs recorder....
de a nagyfater szokolja bakker még mindig müködik max elemet kér,nem is dolbys de öregebb apámnál is.
ahoz meg már se szerviz se gar...

TCM 2007.11.28. 16:00:09

"Mit javasoltok?"

Gyerek kézenfog, elmegy sétálni, sportolni. Egri csillagok meg elolvas. Normáliséknál ez van, nem pedig dvd játékos.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2007.11.28. 16:03:42

PC-n kell mindent megoldani. Vannak remek lehetőségek, akár dohányozni is lehet a gép segítségével:
cigi.blog.hu/2007/11/28/pc_s_kiegeszito

Roltii 2007.11.28. 16:09:42

Grundig? még senki se fikázta le? én se fogom. Régen vettünk Grundig tévét (270e volt) Sonyból ugyanaz került 360e-be. A TV tökéletes, szép a képe, mai napig semmi baja, úgyhogy pozitív meglepetés volt:D

Jah, DVD játékost 1 évre vesz az ember, nem tovább...

2007.11.28. 16:17:29

"Az áruház ragaszkodik a KERMI bevizsgáláshoz, ami 14000 Ft. Most 13000 Ft-ért egy hasonló, új Grundigot lehet venni (már aki akar, mert én soha és más se vegyen Grundigot), így nem csoda, hogy nem vizsgáltatom be."
tipikus istenbarma eset. ellenkező esetben te is ragaszkodnál a független bevizsgáláshoz jótállás alatt, nemdebár? a bizonyítási kényszer nálad van, ilyen a szavatosság. senki sem köteles bemondásra elhinni bármit, bár ugye telós szakszervizeknél a valóságban nagyjából így működik jótállás alatt is. de ott sem kötelező elfogadni a tudtommal a fogyasztónak a szakszerviz "véleményét".

Mária 2007.11.28. 16:17:42

A végét nem értem!

Miért is kellene az áruháznak féláron adnia az új DVD-t? Ki tenné nekik be a kasszába a vételár másik felét?

Közük mennyi van ahhoz, hogy a régi cucc meghibásodott? Gondolom, nem ők gyártották?

Pitta2 2007.11.28. 16:20:53

A Panasonic DVD lejátszómat 1999-ben vettem. Köszöni szépen jól működik. Csak a szerzői jogokra érzékeny egy kicsit. Másolt DVD-vel nem foglalkozik. :)))

struc 2007.11.28. 16:34:39

ha az elromlott dvd-d már 3 éves, a helyedben élnék azzal az 50% engedménnyel.
nem beszélve arról, mennyi stresszt hagysz ki ez által az életedből...
légy sikeres.

vernarancs 2007.11.28. 17:06:42

Az 50% engedmenyt nem a bekeltetok javasoltak? Az meg nem biztos, hogy a madaras tecso is belemegy. Nekem 5 eve egy marantz DVD jatekosom van. Hibatlan. Bar DivX-et nem tud de azt a PC-rol megnezem. Mondjuk annyiba kerul mint most egy blue ray lejatszo. Nem vagyok sikeres...

Roltii 2007.11.28. 17:09:11

nekem Lg dvx9900 van, tökéletes...egyébként csak utána olvastam kicsit, mindenkinek tudom ajánlani a www.mpeg4-players.info/ oldalt, magyar nyelvű.

BiG_ 2007.11.28. 17:20:28

Nekem egy Marantz erősítőm van, semmi extra csicsa rajta, viszont leadja az effektív 100 W-ot (van benne egy 15 kilós trafó...). És szép a hangja. Valami francia balfék kidobta miután leégette a jobb csatorna előerősítő nyákján az egyik rézcsíkot. Én megforrasztottam és szuper!

DVD játékos? Én maradok a PC-nél. Az tud írni is.
Aki meg tecsóban vesz ilyet, az nem lesz sikeres...

Üdv!

Jan3k 2007.11.28. 17:23:39

Örülj,hogy a fos LCD-d még működik.
Egyelőre................

Carnivora (törölt) 2007.11.28. 17:51:41

Grundigot venni mi volt veled ember??? a következőnek pedig véletlenül se Thomson-t vegyél pl. -

Carnivora (törölt) 2007.11.28. 17:53:31

egyébként ki az a hülye arc, aki 2004-es vacakkal nekiáll szarakodni, mikor már 8000 forintért olyan dvd lejátszók vannak, hogy égvilágon mindent tudnak ...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2007.11.28. 18:26:27

jaja ma már az asztali DVDlejátszó is olyan, mint a tintasugaras nyomtatók...
tönkremegy féláron veszek másikat, annyira xart sem érnek...

Roltii 2007.11.28. 18:41:55

Carnivora: mi a baj a Grundiggal? és ezt komolyan kérdezem.

Carnivora (törölt) 2007.11.28. 19:20:23

Roltii 2007.11.28. 18:41:55

Sajnos már szar nem olyan , mint régen nem bírják a versenyt pl. a Samsung, Pana cuccokal.

princessophia 2007.11.28. 19:46:08

Hát én nem tudom hogy jó -e a Grundig vagy nem, de nálam ez úgy működik, hogy veszek 8-9 ezer forintért egy névtelen dvd lejátszót,ami megy egy évig majd elromlik.Kidobom és veszek egy másik ilyen olcsó vackot, viszont tutira biztos lehetek benne,hogy ha egy kekszet dugnék bele, azt is lejátszaná, tök mindegy, hogy írott-e a cucc, vagy gyári.
Persze, nem biztos hogy ez a legjobb megoldás, de legalább nem kell sorba állnom a márkás, drága, és ahogy a mellékelt példa is mutatja,gyakran sz@r lejátszómmal, hogy aztán elhajtsanak a francba a szervízben. Na.Szerintem

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.11.28. 19:49:54

TCM
azt azert elarulom, hogy az egyik legjobb film gyerekeknek
olvasni meg dogunalom, emlekszem mennyit szenvedtem vele
jo, egy ido utan beindul, de pl az elso 10 oldal...
a film meg telleg kitunore sikeredett
most eltekintve a karoras torok harcosoktol stb.
ja en nem hasznalok dvd-t csak kocsibn, mert amit mar meg lehet venni bo'tban azt meg tudom itt is a kabelen par gombnyomassal

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.11.28. 20:04:16

bedugod es lejatsza, hogy
"albert keksz vagyok, gyartya a gyori keksz es ostyagyar, gyartasi szam 23456 tartalmaz lisztet sot, kekszet E-324-el izesitett, szavatossagi ido 2078 januar 24
vezerigazgato Vician Bela
vagy hogy?

köpcöspapa 2007.11.28. 20:07:27

Én azt mondom, ez nem olyan mint a hifi pl.. Ott az ember évtizedekre vesz magának készülékeket, óvja - szereti, hallgatja, és tisztelettel, ceremónia szerűen bánik vele, az életének része, új barátságok alapja lehet.

De a Dvd?? tesco, yamada, fusson rajta aztán ha behal, kibaszni az ablakon, venni másikat.

Mielőtt a nagy filmsznob guruk mgköveznének, van olyan film manapság, amihez kevés volna mindez??

a transzformerhez pont jó, meg kell hozzé teszkós dübörgős szett, 10 ezerér'

mindegggy 2007.11.28. 20:47:28

Zsidók keze van-e a dologban? Akkor ne csodálkozz! Éljen a garbós péló!

igirb 2007.11.28. 22:48:50

Erről a szavatossági, meg bizonyítási dologról csak annyit, hogy:

"A jótállás teljes időtartama alatt végig a kereskedőt terheli, tehát ha a kereskedő nem akarja elismerni igényünket, neki kell bizonyítani, hogy a hiba oka az átadás után keletkezett. Szavatosságnál ez csak a teljesítést követő első hat hónapban van így, utána pedig a fogyasztót terheli a bizonyítási kötelezettség."

Egyszerűbben fogalmazva letelt az egy év, és a plusz 6 hónap is. Az áruháznak semmi köze az egészhez. Ismerni kéne a jogszabályokat mielőtt dobálózunk vele... És nem csak azt a részt elolvasni, ami számunkra kedvező!

Aki meg nem hiszi, járjon utána:
www.ofe.hu/inet/ofe/hu/top/faq/szavatossag.html

Megdobbent 2007.11.28. 22:58:06

2001-es nettech markaju dvd-m jobb, mint uj koraban, holott naponta tornaztatom. Hat evvan skacok, azert, ha bekrepalna tuti nem sipakolnek 3 eves jotallasra hagyatkozva, hiszen abbol 1 a garancias javitas/csere, 2 meg az alkatreszellatas - PENZERT.

APeti 2007.11.28. 23:22:42

A GRUNDIG már régesrég csak egy pocsék kínai cég által megvásárolt név. Minőséget kb annyira várjunk tőle, mint a legkevésbé ígéretes márkanevektől. (Bár bizonyos kevésbé ígéretes hangzatúak mögött meg pont ott van a minőség, hisz elvileg ezeknek érdekük, hogy a jó minőség által naggyá nőjenek.) Szóval az ne csodálkozzon, aki Grundig-ot vesz és a cucc egy idő után véletlenül nem boldogul a kerek alakú adathordozókkal, ugyanis ez a rész a GRUNDIG egyik legnagyobb gyengéje...

Roltii 2007.11.28. 23:44:35

a baj, hogy a sony is ugyanilyen fos mostmá...és a többi is...csak drágábbak...

pinkfloyd 2007.11.29. 08:41:30

A szomorú az egészben, hogy mindenki jogszerűen járt el. A másik oldalon meg az EU próbál belőlünk tudatos vásárlót faragni. A jogaimmal majdnem tisztában vagyok, és mégis a kukába kell dobnom egy alig használt, márkásnak tekinthető tartós fogyasztási eszközt. Ez a bosszantó! És azért vettem ilyen terméket, mert azt gondoltam legalább 15 évig használni fogom. Tévedtem! Ugyanis a HI-FI tornyom - amit én állítottam össze - 20 év után is kitűnően működik. Nyugaton nem szaroznak a vásárlóval: elromlott? Semmi baj, kicseréljük! Mert a vevőt meg akarják tartani!!!
Egyébként a Békéltető Testület javasolta az árleszállítást, amit az Auchan nem fogad el (én a bolttal vagyok szerződéses viszonyba, és nem a Grundiggal)

Terveüdekszi 2007.11.29. 08:51:54

Grunding? Ammegmi? Évek óta Orion divxes lejátszókat használok. A gyárban vettem őket (tudom, itt csak összeszerelik) 8000 pénz körül volt az áruk. A mai napig kifogástalanul teszik a dolgukat. Hogy szar kép van rajtuk? Kit érdekel? Úgyis divxes filmeket nézek rajtuk, azt is csak addig amíg el nem alszok. A konyhában meg csak zene megy róla. :-DDD

vernarancs 2007.11.29. 09:14:35

Terveüdekszi 2007.11.29. 08:51:54

Ha valakinek nincs igenye minosegben elvezni egy jo filmet akkor megteszi a 8000 forintos eldobhato jatekos is. Ezeken nagytobbsegben nincs optikai kimenet ami eleve kizaro ok nalam. Ha mar az erositom tudja es nem olcsoe' vettem hangfalakat is akkor szoljon az a dolby sorround DTS 5.1 hi-fi sztereo!

vernarancs 2007.11.29. 09:53:07

mindegggy 2007.11.28. 20:47:28

Te kis hitlerjugen te mindenhova odatolod a pofadat egy joizu zsidozasra? Netan buzi-e vagy?

Kifordított kacagány 2007.11.29. 10:00:24

már megint egy okos ember, aki az olcsó vacakját akarja költségeket nem kímélő módon javíttatni. ami mellesleg soha nem fog sikerülni. eldobni és venni másikat.

Carnivora: a Samsungnál nem nagyon találsz megbízhatatlanabb, igénytelenebbül összerakott márkát.

nekem egy pc van összerakva lejátszónak. 3 éve került 80 rongyba. mindent le tudok vele játszani, távirányítós, tehát felugrálnom sem kell hozzá, mi kell még? várhatóan még pár évig el fog üzemelni. ha nagyon szükséges, akkor kicserélem benne a lejátszót(3-4e). ennyi idő alatt már egy csomó lejátszót elnyűttem volna, ami semmivel nem lett volna olcsóbb.

Kifordított kacagány 2007.11.29. 10:12:14

Terveüdekszi: a kölyköknek vettem egy oriont. csak azért, hogy ők is élvezhessék a dvd nyújtotta "előnyöket". kár volt. nagyon gagyi. van egy teljesen noname(valami vov vagy mi) darab is kizárólag zenehallgatás céljából(ez volt az egyetlen, amelyiken úgy lehet zenét hallgatni, hogy közben nem kell tv a könyvtárváltásokhoz). kb feleannyiba került mint az orion és sokkal megbízhatóbb, kultúráltabb és többet is tud mint az orion.
a kölyköktől ki fogom dobni az oriont amint teljesen tönkremegy(ahogy a dolgok most állnak, jó, ha megéri a féléves kort) és ők is kapnak egy pc-t.

ludwig 2007.11.29. 10:23:22

"olvasni meg dogunalom, emlekszem mennyit szenvedtem vele
jo, egy ido utan beindul, de pl az elso 10 oldal..."

No igen. Írni már régen nem kell tudni (lásd az idézetet), akkor meg minek olvasni. Aztán ha manapság már nem úgy van, mint a 40-es 50-es években, hogy a világ vezető tudósainak fele magyar volt, hát kit érdekel.
Legfeljebb nem lesz sikeres dolog magyarnak lenni.

Robzon 2007.11.29. 10:41:00

köpcöspapa, a vizuälis elmenynek epp ugy vannak fokozatai mint az audionak. Van akkora különbseg filmelmenyben is, mint zenehallgatäsban a szokol meg a mitomen melyik audiofil rendszer között. Valamennyire szakmämba väg, de engem is meglep, hogy DVD-t, (SD)Divx-et is kepesek az uj - relativ nem dräga - häzimozirendszerek meglepöen jo minösegben HD-ben (felskäläzva) megjeleniteni, hihetelen modon, szubjektiven megitelve reszletgazdagabban mint ahogy az eredeti medium tartalmazza. Egy nagy, uj, G10 paneles plazmateven, HD-ben (akär Divx-et is, nem kell feltetlenül blu rayt, HD DVD), filmet nezni, 5.1-es hanggal, összehasonlithatlanul mäs elmeny, mint analog teven yamadäzni. Szerintem aki fogekony az audiovizuälis elmenyekre, az kepes egy filmet is "ceremonia szerüen" elvezni. Aki zabäläs közben lesi a mindegy mi megy tv-t mielött elalszik a kanapen annak meg ugy is mindegy.

Robzon 2007.11.29. 10:48:36

"mint a 40-es 50-es években, hogy a világ vezető tudósainak fele magyar volt"

Erös tulzäs, de akkor is inkäbb mondjuk ugy magyarorszägrol menekült. Magyarnak lenni magyarorszägon sosem volt sikeres dolog.

Robzon 2007.11.29. 11:10:45

Meg annyit, hogy olyan PC-t ami HD-t tud (blu ray, vagy HD DVD nelkül), halk, es asszony nem väg ki vele a nappalibol nem raksz össze 700€ alatt. Ilyen stand alone lejätszot viszont kapsz mär 300€-ert (pl. KISS 1600). Ha blu ray vagy hd dvd is kell akkor meg rädobhatsz kb 2-300€-t. Vagy vehetsz PS-t vagy X-BOX-ot, de azok nem halkak, tizszer annyit fogyasztanak, es nem is kepesek feltetlenül mindenre amit szeretnel.

moli 2007.11.29. 11:18:19

ezert vettem en dvdjatekost 5000-ert. el is romlott fel ev utan, a szokasos: a muanyag fogaskerekek es fogaslecek elkoptak. tescoba vissza, csereltek egy ujabb modellre (minimalis kulonbseg).
most jutottam el oda, hogy lehet venni kene egy usb-s jatekost, mert azota vettem hdd-keretet.

Bástya elvtárs (törölt) 2007.11.29. 11:52:11

el tudná nekem valaki hozzáértő magyarázni, hogy mit jelent az MPEG hiba úgy hogy megértsem? Vigyázat, ha nem értem, akkor kötözködni fogok. Ugyanis fejlesztő mérnök vagyok, ilyesféle készükékekbe fejlesztek szoftvert o:)

Amikor én vettem a játékosomat, akkor miután elhoztam a boltból, kicsomagoltam, bekapcsoltam, az eredmény se kép se hang. Mivel semmi kedvem sem volt visszabattyogni a boltba, ezért fogtam egy csavarhúzót, és leszedtem a gép fedelét. Hamar észrvettem, hogy az egyik szalagkábel ferdén ment be a helyére. Ezt jobban a helyéredugtam, majd kipróbáltam. Azóta a cucc gond nélkül működik.

isti77 2007.11.29. 12:24:22

vernarancs: HitlerjugenD, bitte, d-vel a végén! Ha már zsidózásra és nácizásra adjuk a fejünket itt (is)... ha már nincs jobb dolgunk.

Kifordított kacagány 2007.11.29. 13:04:09

Robzon: azért a plazmatv sem az isten. egy régi crt-nek aminek nem gagyi a képcsöve sokkal szebb színei vannak(az olyanok meg mint amilyen az enyémnek is van egyenesen gyönyörű).
a másik probléma ott van a szép új és drága technikával, hogy akármilyen jó is, nincs amit nézhetnél rajta. illetve csak nagyon kevés. azért meg kár ennyit kiadni, inkább elmegyek moziba.
PC-t olyant raksz össze, amilyent csak akarsz. vacak filmnézéshez még különösebben nagy teljesítmény sem kell. ha megfelelően építed össze, akkor nem lesz hangosabb mint egy asztali lejátszó, vagy a plazma hűtője. és főleg nem kerül annyiba mint amennyit írtál.

pinkfloyd 2007.11.29. 13:07:14

Bástya elvtársnak: a szervízben mondták ezt az MPEG hibát. Hasonló van benne, minta a számítógép processzora, és ez a panel romlott el. Nem értek hozzá, a szervízben mondták.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2007.11.29. 13:36:15

Egy éve kb. amikor DVD lejátszót akartam venni (vettem is), megnézem a MM-ban, hogy mi a legolcsóbb fekete színben, (a Tv-hez meg a bútorhoz is menjen), megvettem az Akai-t azóta semmi bajom vele, és alig fizettem érte 9.000 Ft-ot.

Túl vagyok már ezzel a DVD-vel jó párüzemórán, már azt várom, hogy mikor krepál be, hogy vehessek egy új Akai-t, 8.000 Ft-ért. :)

És az Akai-nak brutál szebb a képe, mint az öcsém 40.000 Samsung csodagépének... igaz a Samsung távirányítóján a gombokat sokkal jobb nyomogatni, mert finomabb anyagból van... :) Mondjuk én ezt kurvára le tudom szarni, nem ez a vásárlásnál a fő szempont.

Úgyhogy szeritnem dobd el a bekrepált lehátszót, és használd ki az 50% engedményt, én ezt tenném a helyedben, és egy percig se idegeskednék, azon, hogy van egy vatta új DVD játszóm, ami megint bírja 1-2 évig.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2007.11.29. 13:39:18

Mobiloknál sincs más helyzet, ha megnézed, mert valamilyen fondorlatos módon azért a legdrágább mobiltelefonban is bedöglik valami egy-másfél év alatt (nyomógombok, kijelző, nyitó-toló mechanika...)

De így van ez a ruhákkal is, meg a cipőkkel is. Bő egy év, és szétrohad az anyaga, elfeslik, kiszakad, leválik a talpa, elkopik az anyaga...

Eleve így gyárják őket, hogy tartós fogyasztó lehess. :)))

John Beehive 2007.11.29. 13:45:44

Nekem LG házimozi szettem van már vagy 3 éve, és kifogástalanul működik. Az íróm is LG. Meg a hűtő és a mikró is. Na meg a porszívó anyóséknál. Nekem az a márka

Darázs Csaba 2007.11.29. 14:00:40


Egyszer kell vegyél egy e:Max vagy Strong vagy Yamada márkájú csodát (max. 8,000 Ft/db), és egy életre megkapod a hardware frissitést ingyen!

Nekünk két darab van ezekből a zsenikből: Macrovision másolásvédelmet, régiókódot, egyéb baromságokat nem ismernek, minden lemezt (+-R, +-RW) és formátumot játszanak, DVD, Divx, MP3, ACC+, JPG, usw.

Átlag 8 havonta behalnak, ilyenkor irány a Tecsó, jöhet az új egyéves garival, ingyér. Még soha nem égetett be egyik sem azzal, hogy kitöltötték volna a garancia idejüket.

Robzon 2007.11.29. 15:07:57

Kifordított kacagány, szerintem plazmäk az utobbi ket evben nagyot fejlödtek. Az elözö tevem (32" sony) 4 eve többe került mint a mostani 42"-os panasonic plazmäm, szoval valahol a crt evolucio csucsa volt. Nagyon elegedett voltam a crt-vel, es nem is csereltem volna le, ha nem epp ugy alakul, hogy a munkadom akart volna valami ajändekkal meglepni, es jobb nem jutott eszembe. Teny hogy a sony crt aränytalanul jobb kepet vägott az analog tv adäsokhoz, de mi relativ ritkän nezünk teveadäst (elvböl ellenzem a passziv tevezest), sokkal inkäbb filmeket nezünk. Es film nezeshez fenyevekkel jobb a plazma. A sima DVD-t is összehasonlithatatlanul reszletgazdagabban jeleniti meg, a szinek is elettelibbek, a kontraszt is nagyobb. Ne keverd a plazmät az LCD-vel, azok is sokkal jobbak lettek, de a statikus kontrasztjuk nagysägrenddel a plazma alatt van, szonkivül egyebb, az LCD-technologiäbol fakado bajukkal is nehezen birkoznak meg, eleve nagyobb szämitäsi kapacitäsra van szüksegük, hogy folytonosnak tünö mozgäst varäzsoljanak a kepernyöjükre. Szoval LCD-re biztosan nem csereltem volna a CRT-t. A legjobb LCD - szerintem - a 100Hz-es SONY BRAVIA (pl. KDL-3000D) se gyözött meg, de ennel mär fociközvetites közben nem annyira "blokkosodik" a fü, nem olyan elmosodott a labda, de van egy idegesitö zöldes beütese, azonkivül a feketeje - a technologiäbol adodoan - nem olyan meggyözö. Az en plazmänäl semmifele ventillätor hangrol nem tudok beszämolni. De elfogadom, hogy a plazma/lcd-tv meg szämos kompromisszumra kenyszerit, meg a legdrägäbb full hd-k (söt föleg a full hd-k) is keptelenek analog teveadäst hasonlo szinten megjeleniteni mint egy analog teve. Ellenben häzimozizäsnäl, legyen az csak DVD nezes is, sokkal jobban teljesitenek, reszletgazdagabbak, a szinek is elenkebbek, a kontraszt is nagyobb. Alaposan meg kell nezni melyik gyärto melyik modelljet välasztod, mert nagyok a különbsegek.
A PC amiröl en beszelek, pedig nem vacak filmezesre elegendö, hanem kepes pl. HD divx lejätszäsra, es a lehetö legkesebb a ventilätor benne, es minimälis a fogyasztäsa.
Pl.:
MSI RX2600PRO-T2D256EZ
SilverStone ST30NF Fanless 300W
Intel® Core Duo T2450
SilverStone GD01B-R
Sony NEC Optiarc AD-7170A
AOpen i975Xa-YDG
Samsung HD501LJ
€ 677,90*

Sluck Ödön 2007.11.29. 15:21:42

A Grundig TV régen fogalom volt. Ma már bármit veszel az gondosan élettartam limitált lesz.
Én pár éve vetten egy fenetudjamilyen dvd lejátszót az auchanban és guriga trappista
sajttal együtt. Az egész nem volt 10 eFt. A sajtot megettük, a lejátszó működik, jó a hangja is, mindent eszik. Csak az aggaszt, hogy ha majd bedöglik hova vigyem a roncsot, ugyanis ez veszélyes hulladék.

Robzon 2007.11.29. 15:33:48

DTR, a grundig evekkel ezelött csödbe ment. 2003-ban szetdaraboltäk es eladtäk. A szorakoztatoelektronikai reszleget a török beko, es az angol alba vette meg, az utobbi mindenfele kinai szart ad el grundig nev alatt.
Az a legritkäbb, manapsäg, hogy egy gyärtonak sajät fejlesztese es gyärtäsa is van. A märkanev leginkäbb a designra, meg a marketingre korlätozodik.

Bástya elvtárs (törölt) 2007.11.29. 15:35:52

pinkfloydnak: a szervízben azt mondanak, amit akarnak, az átlag júzer mindent bevesz...
ha van egy kis időd, nézz bele a készülékbe. fogsz látni egy meghajtó részt, egy tápegységet, egy kezelőlapot, illetve egy fő panelt, ezen van a processzor, illetve ezek vannak összekábelezve. Ezek egyike sem javítható. Ha elromlik, akkor csere. De tapasztalat, hogy sok esetben az alkatrész nem romlott el, hanem csak valami franc történt. pl. szétcsúszott egy kábel. Ezért ha belenézel, érdemes jó alaposan szemrevételezni (asztali lámpa, nagyító, és megnézni, hogy látható e valahol valami sérülés...

egyébként nekem is Yamadám van, mindent lejátszik, max 10e Ft-ért kapható.

Robzon 2007.11.29. 15:45:21

Bästya elvtärs, esetleg tegyel bele bärmit ami HD, vagy akär SD-t, ami h.264 el van tömöritve, .mvk-t, sorolhatnäm. Es majd räjössz, hogy lofaszt nem jätszik le ami trendi. :)

ttibike 2007.11.29. 15:46:47

Aki dvd lejátszón hallgat zenét, nem lehet sikere... na mindegy, tudjátok ti.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.11.29. 15:49:28

ludwig
ha lenne fogalmad mennyit olvasok es irok nem irnsal ilyen hulyesegeket
a hlyesirasom tokeletes, de van egy szar klavim, azonkivul ezerszer melleutok
de egy post nem a vilagorokseg resze
ha komoly dologrol van szo akkor odafigyelek
es ettol fuggetlenul az egri csillagok remek regeny, de azon kivetelek kozott van hogy filmen meg elvezhetobb
ez altalaban forditott szokott lenni
mindig azt mondjuk, hu "konyvben" jobb volt
itt nem eskudnek meg ra
talan meghatobb, de az se biztos
betalalt film az

Kifordított kacagány 2007.11.29. 16:08:49

ttibike: miért, te min hallgatod a zenét? kiváncsivá tettél

nikii 2007.11.29. 16:16:40

"ha lenne fogalmad mennyit olvasok es irok nem irnsal ilyen hulyesegeket
a hlyesirasom tokeletes, de van egy szar klavim, azonkivul ezerszer melleutok
de egy post nem a vilagorokseg resze"

Mások meg nehezen olvassák, amit írsz. Vegyél egy rendes billentyűzetet. Tiszteld meg a közönségedet azzal, hogy rendesen írsz! Ha meg nem érdekel, hogy olvassák-e, akkor ne írj!

Kifordított kacagány 2007.11.29. 16:36:09

Robzon: nagyrészt egyetértünk. nem tudom próbáltad-e már úgy megnézni a plazmát, hogy közvetlen mellette ugyanaz ment egy crt-n. próbáld meg. a crt színei szebbek, egyszerűen több színt tud megjeleníteni(mivel analóg). a plazma azért tűnik szépnek, mert szép élénk, kontrasztos színeket jelenít meg(olyan mint egy cigányasszony feltűnő tiritarka ruhája), de egy crt mellé téve rögtön látszik, hogy az árnyalatok nagy része elveszik. természetesen ez egy digitális jelforrásnál nem lesz jelentős.
azt is tudomásul kell venni, hogy a legtöbben még nem engedhetik meg maguknak azt a technikát ami teljesen digitális. a legtöbb ember ha vesz is egy plazmát, még mindig analóg jelforrást használ akár tv-t néz, akár dvd-t. úgy gondolom, hogy még a háttere nemigen van biztosítva ezeknek a megjelenítőknek. én egész biztosan csak akkor veszek ilyen megjelenítőt, ha már minden tv adás hd-s lesz. igaz én nézek tv-t is(discovery, NG, stb).
az lcd tök jó monitornak(bár nekem abban is a crt a favorit). filmnézéshez legfeljebb projektorban illetve projektoros tv-ben tudom elképzelni. pillanatnyilag egy projektor beszerzésén gondolkodom, már egész jókat lehet kapni elfogadható áron. egy 4x3-as vászonra kivetítve elég kellemes élményt nyújthat.
a vacak filmnézést nem úgy értettem, hogy a film minősége vacak, hanem úgy, hogy a ma kapható legkisebb teljesítményű pc is elégséges bármilyen kódolású film megnézéséhez. ehhez nem kell drága gépet venni. mint említettem nekem 3 éve van ilyen masinám, akkor 80 rongy volt az ára tokkal, vonóval együtt. mivel játszani nem játszom vele, így még sok is a jelenlegi teljesítménye(celeron2.4Ghz, ati radeon7500) kicsit alul van hajtva, a hűtőventik fordulata le van véve, így alig ad hangot. a legnagyobb zajforrás benne a dvd olvasó(mondjuk azt ritkán használom). semmivel nem zajosabb, mint egy mezei asztali lejátszó. az a minimális zaj ami jön belőle legfeljebb teljes csendben hallható. ahogy megszólal a film, már nem is lehet érzékelni.

Kifordított kacagány 2007.11.29. 16:37:19

atpijkamo: te meg ne mond meg másnak, hogy mit vegyen és mit csináljon/ne csináljon;)

moli 2007.11.29. 17:33:30

Bástya elvtárs: mpeg hiba nincs, az kamu. viszont ha megbontod a gepet, akkor a jotallasnak annyi. aztan ha kesobb jon egy hiba, amit mar otthon nem tudsz megjavitani, akkor nemhiszem, hogy megerte utolag visszatekintve. olcsobb eleve visszavinni.

Darázs Csaba: plusz VOV Digital. nekem olyan van 5000-ert. m4p-n vezeti az ar/ertek listat :D

Robzon 2007.11.29. 18:22:13

"próbáltad-e már úgy megnézni a plazmát, hogy közvetlen mellette ugyanaz ment egy crt-n."

Probältam, egy ideig volt uj is regi is, mivel erdekel a tema, nem hagytam ki a tesztet. A sony crt nyilvän joval kisebb (25 centi nem mindegy), fakobb, homälyosabb, kontrasztszegenyebb volt a uj panasonic plazma mellett. Elegge meglepett a dolog, mert mondom, nagyon szerettem a tv-t es nem volt egy olcso darab (4 eve ~1800€). A reszletgazdagsägban termeszetesen nagyon le volt maradva, de ez nem lepett meg. Szubjektiv nem vettem eszre, hogy a szinärnyalatok teren a CRT verte volna, az viszont teny, hogy a plazmäk nagyobb szintartomänyt tudnak megjeleniteni, mint az LCD-k, vagy az LCD-projektorok. Az is teny, hogy a projektorok ära meredeken zuhan, mär 500€ alatt is vannak, persze tevezesre ez sem alkalmasabb mint egy plazma, häzimozizni meg szerintem ami a fenyeröt, kontrasztot, szintartomänyt es reszletgazdagsägot illeti kimondottan ocskäk. Nagy a kep viszont. Izles dolga, kinek mi fontos.


"hogy a ma kapható legkisebb teljesítményű pc is elégséges bármilyen kódolású film megnézéséhez"

Ez sajnos nem igaz. Felejtsd el, hogy bärmilyen HD (mondjuk 720p) divx-et le tudsz jätszani akärmivel. Igaz egy uj ATI HD 2600 pro videokärtyäval eleg olcson meg lehet uszni az upgrade-et (van AGP-s is). Egy nappaliba valo, elfogadhato häz, ventilätor nelküli täppal, HD-kepes passzivhütesü videokärtyäval magäban minimum 300€, es akkor kis fogyasztäsu notebook proci, alaplap, vinyo, memoria, esetleg passziv processzor hütes, stb. 670€ kimondottan baräti. Aztän ha blu ray-t, vagy HD-DVD-t akarsz, akkor maga a meghajto 2-300€, esetleg elkel egy erösebb proci a HDCP-miatt, stb, stb. Szoval hogy egy akärmilyen PC-eleg lenne akärmire, az barokkos tulzäs. Kiveve, ha az "akärmi" az, hogy alacsonyfelbontäsu divx-et nezegetsz analog teven.

"mindig analóg jelforrást használ akár tv-t néz, akár dvd-t."
Mär az olcso dvd lejätszokon is van HDMI-kimenet, akkor mär is nem analog a DVD.

princessophia 2007.11.29. 19:30:06

hagyma! írjál csak nyugodtan továbbra is ahogy szoktál.Én tökéletesen értelek.
A kérdésedre, hogy "miért pont kekszet",azt tudom válaszolni, hogy a lányom kicsi korában ezt már kipróbálta.Na jó, mondjuk nem olvasta be a gép:-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.11.29. 22:48:26

thx sophia:)
itt szeretnek a nok:)
neked is thx kacagany bar megint hoszu voltal hehe

en tisztelnem a koznsegemet atpijkamo
ha lene, en csak szeretek itt
es egy ezer eves sony vaiom van es nincs szivem lecserelni, de lassan le kell

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.11.29. 22:50:28

na meg alice is jon oszt leszkapsz mindenkinek
sophia
probaljatok napolyival
citromos izesitesu, stb.

Nyálkás Compó 2007.11.29. 23:18:24

hozd el féláron az új cumót, kifelé jövet tenyerelj bele két-három lcd tévébe, a halasnál kérj 1 jókora halat, dobd fel a hűtőpult tetejére, tubusos mustárból nyomj ki vagy tizet a polcra, és a söröknél nyiss ki a legdrágább sörből 1 csomót. ettől rendbejössz. ha nem, ismételj, de a legelső lépést már hagyd ki.

ssybaf 2007.11.30. 02:22:48

E! Minek veszel dvd-lejátszót? Van annak értelme? Szar az, én mondom, de, szar bizony. Selejtagyú.

moli 2007.11.30. 10:26:08

matol van tesco-ban egy jatekos 5000-ert (hyundai dv-2-x 212 u), ugyhogy nem kell tovabb keresnem usb-s lejatszot. neten nem talaltam semmit rola
remelem hetfon fel tudok rakni egy tesztet mint pl ez: href.hu/x/42cm

L. J. Wesley 2007.11.30. 12:03:59

Ha jót akarsz magadnak, vegyél LG-t. Nálunk szinte minden az, évek óta és soha semmi baj nincs velük (két LG tv, 2 LG dvd lejátszó, LG HIFI, LG cd-rom van még a PC-mben is/nah jó, az mondjuk elég szar :)/, sőt, amíg tesóm otthon lakott, addig volt egy LG házimozi, és mégegy LG TV is). Az LG-vel csak jól járhatsz, és mégcsak nem is drága

Kifordított kacagány 2007.11.30. 12:06:33

Robzon:
"Szubjektiv nem vettem eszre, hogy a szinärnyalatok teren a CRT verte volna, az viszont teny, hogy a plazmäk nagyobb szintartomänyt tudnak megjeleniteni, mint az LCD-k, vagy az LCD-projektorok."

akkor vagy nem is olyan jó a régi tv-d, vagy nem volt jól beállítva, vagy csak te nem érzékeled a különbséget. egy biztos, a plazma sem fog soha annyi árnyalatot megjeleníteni, mint a crt.
szerintem a projektorok azért nem olyan borzasztóak és inkább egy jó projektor, mint egy gagyi plazmatv. én nem csiricsáré képre vágyom, hanem moziélményre(meg gondolnom kell az öregkoromra is amikor már nem látok el rendesen a falig:).

"Ez sajnos nem igaz. Felejtsd el, hogy bärmilyen HD (mondjuk 720p) divx-et le tudsz jätszani akärmivel."

erről ne nyissunk vitát. egyrészt ez a szakmám így van némi fogalmam róla, másrészt egy működő konfiguráció bizonyítja, hogy nincs igazad, ezért nincs értelme a pro és kontra érveknek.
mellesleg ha analóg TV-re kötsz egy pc-t, az sokkal érzékenyebb a minőségi vasra(legalábbis ami a videovezérlő DA átalakítóját illeti).

SH1 2007.11.30. 15:58:17

Kedves Csaba!
A jótállás 1 éve és a szavatosság 2 éve egyszerre indulnak, mivel a szerződés megkötésével (jelen esetben a vásárlással) kezdődnek. Akkor van egyedül 3 év szavatosság, ha vmlyen menthető okból nem tudtad érvényesíteni a jogodat. (pl. lejátszó már 1 éve elromlott, de Te külföldön éltél). Tehát az Auchan tök fair volt, hogy egyáltalán szervízbe küldte a cuccot.
Az is unalmas, hogy mindig a hipereket akarja minden vásárló megfejni!

Robzon 2007.11.30. 16:17:17

Kifordított kacagány, ha neked az a szakmäd, hogy HD divx-et jätszol le celeronon, analog teven, 80ezres minösegi vason, akkor tenyleg meggyöztel, megyek es ujragondolom az eletem.

Robzon 2007.11.30. 17:37:14

"vagy csak te nem érzékeled a különbséget. egy biztos, a plazma sem fog soha annyi árnyalatot megjeleníteni, mint a crt"

Igazad lehet, pl. az en plazmämnak a panelja csak 29 milliärd szinärnyalatot tud megjeleniteni, feltetelezem hogy azt a feltetelezett többletet amit a CRT tud valoban nem erzekelem. Azonkivül az egy dolog, hogy a display häny ärnyalatot tud megjeleniteni, egy mäsik dolog a szinhüseg. A digitälis megjelenitöknel (plazma, lcd) ha HDMI-n keresztül digitälis forräsbol (pl. DVD) kinälod meg, akkor vegig digitälisan, ertsd veszteseg nelkül jut ät a szininformäcio. Nem igy a crt-nel, ugye. Mivel szakmäd, bizonyära vägod, az RGB szinmodel hätränyait xvYCC-vel szemben ezert nem is melyedek itt jobban bele.

Kifordított kacagány 2007.12.01. 06:21:34

Robzon: a szakmám informatika tárgyú, tisztában vagyok a vasak árával(értékével is), meg azzal, hogy mit tudnak. és azzal is, hogy ezen a téren hülyeséget beszélsz. ennyi. ha neked nem tetszik, maradj meg a saját véleményed mellett és vegyél olyan vasat amilyent akarsz. csak másokat ne beszélj rá ilyesmire.
(mindenesetre kiváncsi lennék mi az amit szerinted az én olcsóbb vasam nem tud. lécci tegyél már fel valahová egy részletet, hadd próbáljam ki)

ha jobban elolvastad volna amiket írtam feltűnt volna, hogy említettem, egy digitális forrásból származó képnél nem számít, hogy a plazma ezen a téren kevesebbet tud, mint a crt(örülök, hogy a falnak beszéltem). viszont továbbra is állítom, hogy aki tv nézésre használja a megjelenítőjét, annak felesleges a ma még drága plazmába beruháznia. lehet, hogy te kizárólag überfasza HD-t nézel(amit mellesleg kétlek), de az még nem jelenti azt, hogy másoknak ugyanolyanok lennének a szokásai, vagy hogy a tied az egyetlen igaz út. elhiszem, hogy álmaid netovábbja teljesült azzal, hogy szert tettél egy jó plazmára és ennek örülsz is, de az még nem jelenti azt, hogy a plazma a tökéletes, a szent és sérthetetlen. annak is megvannak a hátrányai, a technika a kompromisszumokról szól.
azt a véleményemet is fenntartom, hogy a plazma színei bár szép csiricsáré színek, korántsem olyan tökéletesek mint első ránézésre tűnik. nem kell egyetértened vele, ez is egy vélemény, én így látom. lehet, hogy nincs igazam, de lehet, hogy neked sincs.

Robzon 2007.12.01. 09:03:16

Kiforditott kacagäny, a kompromisszumokrol, arrol hogy sem a plazma, sem az lcd, sem a projektor nem olyan franko analog tevet nezni mint a crt, asszem irtam en is, ebben egyetertünk. Amit ki szerettem volna fejteni az valami olyasmi, hogy digitälis foräsbol sokkal nagyobb elmenyt nyujt. Engem is meglepett, mert nem is olyan reg hozzäd hasonloan gondolkodtam a crt-kröl.

""Ez sajnos nem igaz. Felejtsd el, hogy bärmilyen HD (mondjuk 720p) divx-et le tudsz jätszani akärmivel."

erről ne nyissunk vitát. egyrészt ez a szakmám így van némi fogalmam róla, másrészt egy működő konfiguráció bizonyítja, hogy nincs igazad"

Mär bocs, de nekem ez csak azt bizonyitja, hogy meg eletedben nem probältad ki, es fogalom nelkül magyaräzol. (Vagy van egy mutäns celeronod es/vagy videokärtyäd amit mindenkepp ovj, kerüljön muzeumba, a guiness rekordok könyvebe vagy probäld eladni az Intelnek, harapni fognak rä.)

www.h264info.com/clips.html
www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/hdvideo/contentshowcase.aspx

Innen tölthetsz le mintäkat, es ne legy elkeseredve ha rängat, mert 3GHz-es dual core-t is kifektet, ha nincs mellette egy izmos videokärtya (vagy egy uj, ami HD decoding-ot tämogat, pl ATI-töl amiket fent emlitettem). Most legy annyira ember, hogy kiprobälod, es beszämolsz. Te, szakma höse. :)

Robzon 2007.12.01. 11:41:06

Ja, es Kacagäny, ha esetleg plasma/lcd/dlp/crt temakörben okosodni szeretnel, talältam neked valamit:
www.displaymate.com/ShootOut_Part_2_files/image004.jpg
Ez a CIE 1976 diagrammon berajzolva az egyes display tipusok tipikus szintartomänya.
Itt egy komolyabb összehasonlitäs:
www.displaymate.com/LCoS_ShootOut_Part_D.htm
Valahol volt meg egy pärszäz resztvevös szubjektiv teszt is, abban is a plazma bizonyult a legnezhetöbbnek. Ez a tema most nagyon pörög, havonta hoznak valami ujjat ki a gyärtok, lehet hogy erdemes tenyleg kivärni egy picit. Epp most olvastam egy tesztet az enyem utäni modelröl (42PZ70E) ebben mär sikerült annyit optimalizälni az alacsonyfelbontäsu analog jelfeldolgozäson is hogy verjek a crt-t.

Kifordított kacagány 2007.12.02. 19:38:18

Robzon: el kell ismernem ezeken az oldalakon már találtam olyant ami megviselte öreg 3 éves gépemet. méghozzá a második linken található .wmv formátumok. az első linken található 720 soros videók viszont nem okoztak neki gondot(korábban is ilyen formátummal próbáltam). kipróbáltam egy 2400+-os amd-vel is, az már sokkal jobban muzsikált. az mp4-ek olyan 40-80%-os processzorhasználatot értek el, a wmv-k inkább 60-95%-ot. viszont ezeknél a masináknál ma csak sokkal nagyobb teljesítményűt lehet kapni, tehát még mindig igaz az, hogy 80e pénzért ki lehet hozni egy gépet ami mindent lejátszik(az enyém átépítése kb 50 lenne). úgy gondolom ettől függetlenül egyikünknek sem volt igaza. nekem azért nem, mert a 2.4-es celeron mégiscsak megbukott, neked meg azért nem, mert csillagászati árakat mondtál egy működőképes konfigurációra. ha még érdekel a téma, jövő héten rendelek alkatrészeket egy olcsó konfighoz, kipróbálhatom azzal is.


természetes, hogy ezek a technológiák folyamatosan fejlődnek. szebbek, megbízhatóbbak, olcsóbbak lesznek, mert az a jövő. a crt meg a múlt, az nem fog többet nyújtani. de ez nem azt jelenti, hogy a múlt rossz lenne és hogy ideje lenne belépni a jövőbe. lehet, hogy ha nem lenne olyan jó a mostani tv-m, akkor már én is cseréltem volna, de valószínűleg akkor is győzött volna a józan ész és egy drága plazma helyett a mindennapi tv nézéshez vettem volna egy másik crt-t. váltani majd akkor váltok, ha már van miért. ha van rendes hd-tv, ha már csak digitális adásokat lehet fogni és ha már nem csak tesztelgethetem a hd-dvd filmeket, hanem a boltokban is csak azokat árulják. mozinak pedig nagy vásznat akarok és dübörgő hangokat hozzá.

Robzon 2007.12.03. 10:45:47

Hmmm, hät az a helyzet, hogy a 930-as dual core-on (3Ghz-en hajtva), geforce 7600-as kärtyäval, eszrevehetöen (engem nagyon zavaroan) rängat a 720p-s divx. A wmv-k nem rängatnak, viszont nagyobb vältäskor szejjelhullanak. az 1080p-k nem mennek annyival rosszabbul, mint az ember kepzelne, a ketszer nagyobb pixelszämbol, de azok is rängatnak. Az ennel gyengebb gepeimen meginkäbb. Mondom, hogy mutäns a celeronod. :) Nem sokära öntudatra ebred, es viläguralomra tör.

Ariadne12 2007.12.03. 12:54:42

Hajaj, itt már megint mindenféle jogszabályi hivatkozást összehordott mindenki, csak sosem pontosan.

A tartós fogyasztási cikk esetén a 3 éves szavatossági időben (Ptk. 308/A §) még benne van a videó, tehát ha november 11. előtt visszavitte, akkor okés a dolog. Kétség esetén viszont a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy gyártási hibáról van szó és nem ő rontotta el, ez pedig ennyibe kerül. Evvan...

Kifordított kacagány 2007.12.03. 14:53:16

nemtom milyen lejátszót használsz, de javaslom, hogy pl a vindózmédiapléjert messze kerüld el, azzal nálam sem ment semmi. én zoomplayert használok és ffdshow-t. ha valamilyen codecpackot használsz, az is okozhat problémát. vagy az is ha egy csomó felesleges program fut a háttérben.
és természetesen a teljesítmény sem minden, ha összeakadnak a hardverelemek, rosszak a driverek, egyszóval nem jól van összerakva az egész.

tuningolás is okozhat problémát. nemrég volt nálam karbantartáson egy masina. a tulaj elárulta, hogy tanácsommal ellentétben nekiállt tuningolni a vasat. a gép szinte szárnyalt neki utána. legalábbis ami az ablakok dobálását, az órajelet és néhány tesztprogram eredményeit illeti. felhőtlen boldogsága addig tartott, amíg ki nem próbálta egyik játékát, amivel korábban semmi gond nem volt. a szuper tuning után játszhatatlan volt, úgy szaggatott.

Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2007.12.03. 16:45:02

Ajtó leszakít a madaras teszkóban, baccpapucs hozzávág, a grundigot meg nyomd le az ügyfélszolis torkán. Hasznod nem lesz belőle, de a lelki békéd helyreáll.

Robzon 2007.12.05. 09:37:27

Kedves Kacagäny, nekem is revideälnom kell az älläspontomat, hogy a HD .mkv (720p, h.264 + .ac3) a D930-on akadt tenyled codec problema volt. De akkor is böszmeseg, egy ~több szäz watt-os geppel videozgatni, ekkora höt nem lehet hangtalanul elvezetni.
Hogy 80-eFt böl össze lehet valamit rakni, ami valamilyen videot, valahogy lejätszik azt nem ketlem. Abban a konfiguräcioban amit feljebb beirtam (es käbe 70Watt-bol megäll) a HDD a leghangosabb, most raktuk az egyik kollegämnak össze, vett meg bele 24€-ert egy HDD-foglalatot, ami akusztikusan levälasztja a häztol es hangszigetel. Igy mär tenyleg nem lehet hallani a gepet.
Hogy erdemes-e HD tevet venni, azt mindenkinek magänak kell eldöntene, ha valaki analog tevezni akar, annak biztos, hogy felesleges, ebben is egyet ertünk. De mär ha csak "sima" DVD-t nezel, mär akkor is hatalmas minösegi ugräst jelent egy _jo_ plazma a crt-hez kepest. A projektor sem feltetlen rossz välasztäs, persze attol függ milyet veszel, az olcso lcd projektorok szerintem nezhetelenül szarok, de a DLP3, vagy LcoS mär tenyleg franko. LcoS is van 900€ alatt mär, igaz a lämpa 300€ ba kerül, a paszentos väszon 200€ es 1000€ között, nem igazän halk a ventilätorja, szet kell barmolni a nappalait ha be akarod epiteni, görcsölhetsz a käbelek hosszän, mert repeater nelkül nem bir el a hdmi többet mint 5 meter, zsonglörködhetsz a tuner täviränyitojäval ha tevezni akarsz, stb, stb. Szoval a jo projektor nem olcso moka, es nekem tul maceräs.
Abban is igazad van, hogy meg vannak gondok a HD-vel. Pl most egy KISS 1600 "HD media player"-t probälgatok, hät nagyon vegyesek a benyomäsaim. Ami jo benne, hogy a szokvänyos dolgokon tul, h.264-et nagyon szepen lejätszik ezt a legtöbb asztali divx lejätszo nem tudja. DVD upscaleing-ban is profi, nagyon szep lesz a kep HD-n. De HD-formätumokban nem birja a kis nyomi a .mkv-kontenert hasznälni, ami veletlenül pont a legelterjedtebb, TS-kellene leginkäbb neki. Most görcsölhetek a demux-on, mux-on es meg nem talältam olyan megoldäst ami egyszerü is, gyors is, meg müködik is.
Tudtad hogy pl. nemetorszägban 2007-töl több hd-teve van a lakossägnäl üzemben, mint crt?

Kifordított kacagány 2007.12.06. 14:57:09

lehet, hogy böszmeség, de legalább nem kell mérgelődni azon, hogy az asztali lejátszó nem képes lejátszani mindent amivel etetem. a több száz wattos gépnek csak adik új codec-et és máris élvezhetem az eredményét, nem kell a boltban új lejátszót vadászni a filmemhez.
soha nem állítottam, hogy a 80e pénzért összeállított technika teljesen hangtalan. ilyen nem is lehet. csupán azt állítottam, hogy ki lehet hozni ennyiből egy olyant, aminek nem vészes a hangja és élvezhetően lehet használni. szerintem nem éri meg annyit beleölni, hogy kicsit halkabb legyen amikor ez onnantól mit sem számít, hogy megszólal a film hangja.
egyébként a leghangosabb a DVD lejátszó. egy asztalinál is. az én masinám meg kell mondjam semmivel nem hangosabb, mint néhány asztali lejátszó, mikor írott lemezzel birkózik. ez nagyrész annak köszönhető, hogy abban is a DVD olvasó a leghangosabb. ha azt nem használom és hálózaton keresztül nézek filmet, akkor még sokkal halkabb is. egyébként ez a másik előnye egy ilyennek. rá van kötve az otthoni hálózatomra és akár a netről, akár bármelyik másik gépemről képes lejátszani amit akarok. nem igényli, hogy folyton lemezzel etessem.

Robzon 2007.12.06. 23:16:03

"akár bármelyik másik gépemről képes lejátszani amit akarok. nem igényli, hogy folyton lemezzel etessem."

Hät, ha igy, akkor erdemes belegondolni a KISS 1600-ba. Streaming Client (wlan, lan) + DVD-lejätszo, tökeletesen hangtalan (nincs benne venti, a dvd drive is specko), hd-kepes, hdmi 1.2, az mkv-kontener kivetelevel minden gyakori formätumot lejätszik, inkluzive h.264. HD is jol megy neki, 720p simän, 1080p papiron. :) Es ami megy, az kutya jo minösegben megy, ezt el kell ismerni. Hasznälhatod southcast clientkent, mp3 centerkent, fotoalbum nezegetökent, vannak rä jätekok, idöjäräs, news reader, stb, stb. Es csak 66eFt (264€-ert vettem epp). Kisebb problemäi azert vannak, de meg iden kijön az uj firmware, es ha csak annyival lesz jobb, mint a mostani (1.4) verzio az elözönel, akkor kirälysäg van. A linksys gyärtja, cisco leänyvällalat. A pc-d sem huzta 3 evnel toväbb, lätod. Härom ev mulva meg ezt is le lehet cserelni, kezelhetösegben es minösegben pedig biztosan jobb a 80eFt-os pc-nel (üzemi zaj, kep, hang)

www-de.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=DE%2FLayout&cid=1172713270353&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=7035345678B25

paperboy 2007.12.26. 21:45:47

mind kacagany, mind robzon monnyon le, verjek egymas faszat vagy mellét masutt, ne itt. meg hogy plasma vs mittudomen. kit erdekel?

www.bringazz.eoldal.hu 2008.04.10. 10:35:11

ez még mind semmi! ha röhögni akartok, nézzetek bele pl. a fura állatokba!

www.bringazz.eoldal.hu/oldal/fura-allatok
süti beállítások módosítása