Tékozló Homár

A nagy sávszélesség-svindli

2007.12.03. 07:34 | jackyll | 252 komment
Múlt héten kaptuk a fülest, hogy az Externetnél van, amikor a 8 megás ADSL csak 2 megával megy. Az Externet válaszában elnézést kért, és közölte, hogy az "alaphálózati szolgáltató minden előzetes értesítés nélkül csökkenti Előfizetőink maximális vonali sávszélességét". Az alaphálózati szolgáltató a T-Com. Na és hol szolgáltat még ADSL-t a T-Com? Nyert, mindenhol. Magyarul elképzelhető, hogy elég sok ADSL-előfizetővel többet fizettet a szolgáltatója, mint amit a valós sebessége után fizetniük kellene. De mielőtt kiszámoljuk, mennyivel húzzák le Önöket, következzen az Externet válasza:
Ezúton is elnézést kérünk a kellemetlenségekért. Azonban fontosnak tartjuk megemlíteni, hogy az Ön és mások által tapasztalt ADSL sávszélesség csökkenés nem az Externet hálózatán keletkezett. Sajnos magunk is egyre több esetben tapasztaljuk, hogy az alaphálózati szolgáltató minden előzetes értesítés nélkül csökkenti Előfizetőink maximális vonali sávszélességét. Természetesen, ezzel - mint az Ön internetszolgáltatója - nem szándékozunk kibújni a felelősség alól, igyekszünk mindent megtenni annak érdekében, hogy az Ön és sajnos sok más internetező hasonló problémáját mielőbb megoldjuk.

Tisztelettel:
Externet Zrt.
Akkor indulhat a játék. A szabályok igen egyszerűek:
  1. Az alábbi sebességteszteket (teszt1, teszt2, teszt3) tessen végignyomogatni néhányszor. Amennyiben ADSL-kapcsolatának sebessége stabilan eltér attól, amire szerződött, akkor Önt ebben a pillanatban épp lehúzzák!
  2. Ha gyanúsan alacsony sebességet mért a gyorstesztekkel, kell egy T-Com ADSL-mérés is, ezt a szolgáltatója is fogja kérni Öntől. Itt találja.
  3. Nézze meg szolgáltatója oldalán, ezért a sebességért mennyit kéne fizetnie, majd írja meg nekik észrevételeit és csatolja hozzá a T-Comos teszt eredményét.
  4. Megköszönnénk, ha nekünk is elküldené az eredményt. Cczve is kiváló, hiszen akkor nem kell még egyszer bepötyögnie szolgáltatója nevét és az elkövetés helyét. Köszönjük.
Jó szórakozást és kellemes karácsonyt kíván a Homár!
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FPocok 2007.12.03. 16:27:46

most csináltam mérést tcom oldalán ( 8megas net) :

fpocok.extra.hu/1.JPG

majdnem annyi a letoltes mint a feltoltes :) :S

kicsit lenyugszom aztán felhivom oket

daat 2007.12.03. 16:30:43

Ez elég érdekes eredmény :)

báró Csekonics 2007.12.03. 16:37:22

DaveSlim 2007.12.03. 16:18:54

Mint pl. UPC? Mert pl. nekem az van és semmi gondom vele - egy kezemen megszámolom hányszor volt olyan probléma, ami miatt hívnom kellett őket.
(Már egyszer hosszabbítottam is hűségidőt.)

Amúgy ezekkel a mennyi a sávszélesség a reklámban meg mennyi az apróbetűsben dolgokkal az a bajom csak, hogy értem én, ha nem lehet garantálni, hogy _mindig_ annyi, meg még azt sem, hogy olyan, mint céges előfizetéseknél, hogy 99,xxxx %-ban annyi, de az tényleg gáz az ADSL-ben, hogy ha megvan az a bizonyos minimum, akkor ha egész hónapban annyi, akkor is legfeljebb kérheti az ügyfél hogy csináljanak valamit, mert a szerződésnek megfelelt a tisztelt lilakom?

Cpt. Flint 2007.12.03. 16:39:02

DaveSlim 2007.12.03. 16:03:35

"Korlátlan információáradatot, ingyenesen letölthető tartalmakat, ingyen híreket, összeköttetést a világgal. És reklamálod, ha épp nem 8 Mb, hanem 4?"
Há' már hogy a fenébe ne reklamálnám??? Mi a francért fizetek másfélszerannyit??? Ja, hogy a garantált (minimum) sávszélem ne 240 kbit/s legyen, hanem 480 kbit/s? De b'meg, akkor ezt kéne reklámozni, nem?

pandorhu 2007.12.03. 16:40:29

Ennek így semmi értelme, az alábbi értékeket kb. egyidőben mértem:

servers.hu 2.94 mbps
datanet.hu 3.92 mbps
my-speedtest.com 2.56 mbps
webdesign.hu 5.57 mbps
t-com.hu 5497 kbit/sec
invitel.hu 5938.8 kbits/s

Elvileg 8 MB-es előfizetés, persze a fenti értékeket sem sikerült ismételten produkálni...

atlbilbaoo 2007.12.03. 16:40:39

Soha ne adja a sors hogy egy Dave típusú ügyfélszolgálatossal legyen dolgom!!!
1: Ha nem ismernél, akkor bemutatkozom, én vagyok az ügyfél!! Én fizetek és az általam befizetett díjból fizetnek Téged!!
2. Ha megveszek egy szolgáltatást teljesen mindegy mire használom, a kábeltévén is azt nézek, ami nekem tetszik, ha akarok pornót, ha akarok akkor sportot.Ha akarok akkor recskázok! Megfizettem!!Az ügyfélszolgálatnak semmi köze hozzá, hogy mire használom!!
3. Ha a boltba 1 kiló cukrot veszek, akkor nem viszek haza 1/2 kilót, mert nem annyit fizettem!! A boltos nem ad 1/2 kilót, mert nem annyit fizettem!! Ha 1/2 kilót ad, akkor jogosan reklamálok.
4. Nem értünk félre, Te a céget véded, mi meg magunkat! El vagyunk kényeztetve? Ha ilyen a stílusod, akkor nem igazán vagyunk elkényeztetve!!!

dany 2007.12.03. 16:43:33

soha nem szóltam még semmilyen témához sem, de nem bírom ki
1. Minden T. Ügyfélszolgálatos urral és hölggyel közlöm, ha mindenki szakértő lenne, és eszébe jutna mindig, hogy mit kell tenni, akkor ezen urak és hölgyek kb. 80%-a munkanélküli lenne.
2. Nem kell pampogni, mert úgy sem változik semmi. Sőt gondolom azt kellene kérni a szolgáltatótól (tök mindegy mit szolgáltat), hogy lenne kedves csökkenteni a szolgáltatás minőségét és egy kicsit (vagy sokat) emelni az árakon.
3. mi lenne, ha mondjuk egy szabályozás egyszer csak azt mondaná, hogy olyan értéket szabad csak maximumnak megadni, amit mondjuk az összidő 80%-ban teljesíteni. Szabad eltérni lefelé is meg felfelé is

daat 2007.12.03. 16:49:02

DS most azt érte el sikeresen,hogy minden gályázó ügyfélszolist balf.sznak tartsanak, pedig higyjétek el, nem DS-t klón mind, sőt! Szerintem itt egyikünknek sincs akkora türelmünk, mint nekik! :)

daat 2007.12.03. 16:50:04

Helyesen: nem DS klón mind

erocraps 2007.12.03. 16:54:20

Mi kábelnetet szolgáltatunk egy kisvárosban, és 2Mbit-et adunk hivatalosan, ami gyakorlatban inkább 2,5Mbit-et, hogy ha valaki megméri, ne panaszkodjon. Szóval ilyen is van. Igaz picit drágábbak vagyunk mint a konkurens ADSL, de nálunk mindig megvan a sebesség.
Egy előfizető átment az ADSL-hez, mivel ezért a pénzért Ő ott 4 Megát kap. (A reklám szerint)
Egy hónap múlva jött, hogy az a 4Mega az csak 1,5.. De már aláírta az 1 évet..
Sorry

alga 2007.12.03. 16:56:55

hát homáron is ritkán nyikkanok meg. vazz daveslim!!felbasztad az agyam rendesen. én próbáltalak megérteni, de nem megy, talán mert én júzer vok, nem ügyfélszolgálatos. példálózol itt, hogy külföldön, mi van. én németo.ban éltem, volt netem, igaz nem mértem le soha hogy tényleg annyival megy-é, de tuti annyival ment, a sebesség mindig saccra annyi volt, lelassulást nemigen éreztem, legalábbis látványosat. egyszer volt gond, telefonáltunk is, hogy vmi gáz van, aszonta a csávó fél óra múlva kiküld vkit, ha technikai hiba, nem kell fizetnünk, ha mi kötöttük össze szarul (mert szétszedtük, összeraktuk, hátha menni fog), akkor viszont talán 20 euró lett volna a kiszállás miatt. és tény, fizetni kell az ügyfélszolgálatért, na de olyan minimált, hogy tényleg az..de cserébe azért kapok is vbmit! már itthon is fizetek az ügyfélszolgálati telefonálásért, ha tesznek is korrektül vmit! érted 20 perc max egy óra múlva kijöttek volna leellenőrizni! úgy hogy mi egy kis porfészekben laktunk. csupán ennyi a különbség, hogy ott a szolgáltatón belüli kommunikáció picit jobb, nem kell 50x telózni, meg heteket/hónapokat várni, hogy mi van. kicsit ügyfélbarátibb, mert van konkurencia, és lehet választani, és meg kell tartani az ügyfelet. nekik az az érdekük, nemtom a magyar tetves szolgáltatknak mi, vagyis tudom, csak az a júzernek nem jó.:S

és a szalámis vagy parizeres hasonlat sztem a legideálisabb vagy még az autós is jó volt. ajánlom többszöri elolvasásra, értelmezésre!!!
bocs ha lelket gázoltam.:D:D:D

alga 2007.12.03. 16:59:44

erocraps 2007.12.03. 16:54:20
szüleim kis szolgáltatónál vannak, és ott lemérve tényleg annyit adnak, enyhén megy alá/felé, de korrektül megvan...

Sir Chin Bohk 2007.12.03. 17:00:23

Nos, egy két dolog a csodálatos magyar valóságról:

1.
Ugyebár, jó pár éve amikor megjelent a szélessáv kifejezés az 512 Kb/s lehetett...
... Idehaza, mivel normálisan nyugaton a szélessávot 2,5 Mbit-re mondják.
Mi meg csorgattuk a nyálunkat, mert ki voltunk éhezve a jó öreg zörgetős modem után...

2.
Amit mondanak, hogy 10 Mb/s letöltés blabla...
Azt a szolgáltatók elfelejtik közölni, hogy az idehaza vonatkozó "letöltésre" vonatkozik, azaz ha egy hazai szerverről kérsz adatot.
Mivel a T-com is úgy adja a vonalat, hogy van egy gerinc, amit ő szolgáltat illetve vesz egy adagot külföldről. Amit tovább ad...
Ezért van az, hogy ha hazai szerverre pinggelsz, akkor megkapod a 10M-t, de ha külföldire, akkor lehet 3M is.
Amit írnak frankóra az a hazai.

3. Illetve ha nem T-com-s, UPC-s vagy, hanem egy viszonteladótól veszed a vonalat (vida, externet...)
Ők szoktak ezzel főleg variálni.
Tehát kérnek a magentától fixen "8M-t" hazaira illetve pl. 4M-t "küldföldre".
Ezt úgy hívják spórolás.

SevenDeadlySins (törölt) 2007.12.03. 17:00:47

Üdv!

Nekem is vanegy problémám, gondolom itt kérdezek rá. Nem annyira OFF min amennyire tűnik.

Odahaza Fibernetes kábelnetem van, vidék.
csomag 4 Megabites. Azt hiszem, már csak azért sem tudom pontosan mert kv öt éve csak papíron gyorsult a net:200Kbit általában úgy hogy 400 Kbit eléggé kemény korlátnak tűnt.

Amikor nemrég otthon voltam, gondoltam ez nem járja, mérés különböző helyeken, a névleges sávszélességet hozza (2,8-3,2) Mondom ok.

Elő a játékokkal, tűzfal, tűzfalmentes állapot, routerrel, router nélkül, sőt, még friss windowszal mindenütt ugyanaz


Az enemy territory 300 pingeket hozott jókedvében(pesti szerver) úgyhogy a 400 gyakoribb volt, mint a 200.

Oké, hibakeresés folytatódik. Két ismerős meglátogat, ők feleakkora csomagot vettek. Plusz az egyik gépét én állítottam be, szinte hajszálra ugyanúgy mint az otthonit.

Teszt indul, eredmény:mindkét gépen a pingek 20-60ig ingadoznak.

Tehát a ping értékek (azaz az adatcsomag átküldéséhez szükséges idő)70-80%-kal kisebbek egy feleakkora szolgáltatásnál.

Hasonló eredmények születtek más játékokkal is, bittorent, DC hálózat szintúgy több mint szignifikánsan maradnak le az olcsóbb csomagokhoz képest.


Ezek után telefon. Teljesen meglepő módon az első pont köszön vissza: a sávszél mérők szerint minden rendben van, és értsem meg hogy.... Megértettem.


Más tapasztalatok: az érintett panelban még két családnál van fibernet, ő is hasonlókra panaszkodna, de ennél többet nem tudok.

Ötleteim:
A) jogtalan az igényem. akkor köszönöm megyek a T-onlinehoz.
B)el van rontva a kábelezés, valami mechanikai akadály van a telep elosztófejénél.
C) a modemem régi (tényleg az, de 3,2Mbitt tudnia kéne)
D) korlátozzák a sebességet. (a népszerű sebességmérő oldalak felé a forgalmat viszont engedik , miért ne lehetne?)

E) szét van vírusozva a gépem ( nem valószínű, lásd az összehasonlításokat)


Valami ötletetek van srácok?

manbearpig. 2007.12.03. 17:03:02

én ahogy nyomogatom a frissítést, egyszer 14 mbit/s jön ki, egyszer 8. Amúgy chello extreme-em van (10 mbit) szóval nem lehet panaszom a sebességre, mindig is hozta a upc az elvártat..

ÜgyBeles 2007.12.03. 17:04:56

Üdv!

Ezt a levelet az Ügyfélszolgálatosok Országos Idegvédelmi Központja küldte Önnek.
Kérem, hogy mindenképp olvassa végig ezt a levelet. Hasznos információkat tartalmaz.

Alábbiakban felsorolunk pár pontot, amit kérjük mindenképp tartson be, amennyiben fontos Önnek egy kicsit is egy
Önnek segíteni akaró telefonos ügyfélszolgálatos.
Ön nem érzi át, miken mennek keresztül, sokszor az Ön hibájából. Legyen megértő ember és fogadja meg az alábbi néhány pontot:


1. Egy átlagember szeret feladatokat megoldani. Nem kell rögtön az ügyfélszolgálathoz fordulni, mert épp valami nem stimmel a géppel. Gondolja végig, mi lehet a hiba és próbálja meg Ön megoldani! Mennyivel jobban fog esni, ha sikerül egyedül és elmondhatja magáról, hogy ezt Ön oldotta meg? Ne legyen buta, vagyis inkább lusta.

2. Amíg nem ért a számítógéphez, NE RENDELJEN INTERNETET! Előbb kezdje az alapoknál. Tanulja meg egyáltalán kezelni a számítógépet és ha az megy, akkor jöhet az internet! NE FORDÍTVA!

3. Előző pontból következnek az alábbi problémák: Ön telefonál, ügyfélszolgálat segíteni próbál, de nem megy. Vajon miért? Az Ön butasága miatt, mert azt sem tudja, hova kell kattintani, pedig elmondjuk világosan, de Ön csodát vár egy telefonos segítségtől. Sokszor még személyesen a helyszínen is nehéz megoldani egy problémát, nemhogy telefonon. Telefonos segítség esetén szükség van egy minimális segítségre az ügyféltől nekünk is, hiszen nem látunk rá az Ön gépére!

4. Van egy szlogen, ami szerint az ügyfélnek mindig igaza van. Hát nem! Ezt csak mondják. Az ügyfél a legtöbb esetben nem ért hozzá, nem tudja mi hogy van, nem ismeri az ÁSZF-et, szerinte okkal reklamál és még fel is hív minket. És ha felhív, akkor értelemszerűen nem ért hozzá, elakadt, stb. Egyértelmű, hogy van olyan, amikor az ügyfélnek valóban igaza van. Ebben az esetben higgye el, hogy a szolgáltató elismeri és megpróbál segíteni. Ha viszont a szolgáltató ragaszkodik az ő álláspontjához, akkor higgye el: neki van igaza és segítsen minket, ne hátráltasson az okoskodásával és elveivel.

5. Valami nem működik otthon? Nincs internet? Nem megy a levelezés? Ne azzal kezdje a hívást, hogy "nem megy a net, önöknél van valami központi hiba?" Nagy számok törvénye alapján igen kicsi az esélye annak, hogy pont azért ne működjön Önnél, mert központi hiba van. Vagy Ön rontott el valamit, vagy valóban központi hiba van, de ne ezzel kezdje. Ha központi hiba van, úgyis meg fogja tudni.

5. Felesleges kiabálni. Tartsa szem előtt, hogy a túloldalon egy ember van, aki segíteni próbál Önnek! Azzal nem ér el semmit (sőt, saját magát minősíti ezzel), ha kiabál és sértő szavakat használ. Maximum annyi történik, hogy miközben Ön kiabál és sértegeti az ügyfélszolgálatost, az egész cég magán röhög, mert ki van hangosítva. :) Arról ne is beszéljünk, hogy ilyen esetekben csakazértis elhúzódik az ügyintézést, csakazértis szivatni fogják Önt, hiszen Ön egy "bunkó köcsög beképzelt" ügyfél és nem érdemli meg a segítséget. Ne sértődjön meg ezeken a szavakon, de az az ember nem normális, aki nem adja meg a másiknak a tiszteletet. Kedves, segítőkész legyen és visszakapja, higgye el.

6. Minden telefonos ügyfélszolgálatot úgy hívjon fel, hogy Ön előtt van valami azonosító. Minden szolgáltató a számlán feltüntet ügyfélazonosítót, vagy úgynevezett loginnevet/felhasználónevet. Ezek hiányában az ügyfélszolgálatosnak külön keresgélni kell az Ön adatlapját, így elhúzódik az azonosítás, ügyintézés. Az idő meg pénz. Csak induljunk ki a feleslegesen generálódó telefonszámlából, ami csak Önnek rossz.

7. Az internet működik! Higgye el! Sok 100 millióan használják világszerte. Magyarországon több, mint 4 millióan kb (nem csak ADSL). Mivel műszaki dologról van szó, bárhol, bárkinél előfordulhat fennakadás, hiba. Ezen ne akadjon ki. Hívja fel az ügyfélszolgálatot a fent és lent leírtak szerint és mindent megtesz a szolgáltató, hogy elháruljon a hiba. Amennyiben betartja a felsorolt pontokat.

8. Tudjuk, persze, hogy akárki is telefonál, hogy nem működik az internete, mindenki épp dolgozni akar... dehogy töltögetnek az emberek, neeeem, nem pornót és híreket nézeget, dehogy. Sőt, mindenki nagy-nagy kártól esik el, ha nem jut internet közelbe. Elmagyarázom: az ADSL egy egyéni "luxus". Örüljön, hogy van, örüljön, hogy havi pár ezer Ft-ért információ áradathoz jut, letölthet olyan filmeket, amelyek még meg sem jelentek, olyan érdekes olvasmányokat talál, melyeket máshol nem, olyan adatokhoz juthat hozzá ingyen, melyek alapesetben pénzbe kerülnek. És ha épp fáj az asszony feje, kedvére válógathat a pornó oldalak között is. Persze, lehet munkára is használni, de az ADSL egy "egyszerű" technológia és számolni kell a meghibásodásával. Arról nem is beszélve, hogy egyáltalán nem érdekli a szolgáltatót (magyarul le se szarjuk, komolyan), hogy Ön mire használja. Semmi közünk hozzá, így felelősséggel sem tartozunk azért, mert ÉPP munkára használja és pont akkor nem megy. Cégek pedig rendeljenek más alternatív szélessávú kapcsolatot, nézzék meg a garantált sebességet, a hibaelhárítási időt. Utánanézett? Tudja? Akkor észrevette, hogy ezeknek a havidíja az ADSL sokszorosa lehet. Igen, hiszen meg kell fizetni a minőséget és rendelkezésre állási időt. Csak egy hozzá nem értő, buta cégvezető rendel munkaeszközként hétköznapi ADSL-t. Gondolja már át és ne reklamáljon, ne akarjon egy egyszerű ADSL meghibásodása végett kártérítést kapni. Nem is fog. Még csak az kéne. Ön a hülye.

9. Szolgáltatókról pár mondat: a szolgáltatók nagy része az adott telefonszolgáltatótól (pl. T-Com) bérli a vonalat. X összegért megkapja, melyet úgymond tovább értékesít az ügyfél felé. Sajnos (tényleg sajnos), alapesetben a szolgáltatók nem látnak rá az ADSL modem és az ADSL központ között lévő kapcsolatra. Pedig a legtöbb meghibásodás ezen 2 eszköz között történik. Hiba esetén (miután kizártuk 99%-os biztonsággal, hogy nem az ügyfélnél van a hiba) a szolgáltató továbbítja a hibát a T-Com felé, akinek ADSL esetén 72 órája van a hibajavításra. Igen, jól látja, maximum 3 nap internet nélkül. Bele ne haljon. Olvasson addig könyvet. Természetesen vannak olyan szolgáltatók, akik betelepültek a T-Com ADSL központba (hurokátengedés/átvétel) és rálátnak a központra. De ebben az esetben se várja, hogy 1-2 óra alatt elhárul a hiba. Ne hivatkozzon, hogy nem tud dolgozni. Mindenki ezt mondja nekünk és ha igaz, akkor csodálkozunk, hogy minek vannak egyáltalán munkahelyek, ha ennyien otthon dolgoznak az interneten...

10. Vannak bizonyos egyszeri díjak, esetleges plusz költségek. Nem kell megkérdezni, hogy miért van ez, meg miért ennyi. Kenyér vásárlásakor is megkérdezi, hogy miért ennyi? A másik pedig, hogy attól, mert felemlegeti a konkurencia árát, nem lesz Önnek alacsonyabb a havidíja. Mi is tudunk a konkurencia árairól. Inkább vizsgálja meg a kisbetűs részeket egy feltűnően alacsony internet esetén. Ha pedig talál olcsóbbat és kellően körülnézett, váltson. Ez van. Ez az árverseny.

11. Egyik legfontosabb pont, talán ezzel is kezdhettük volna: HIBAÜZENET! Ezek nem hibaüzenetek: Internet Explorer-A lap nem jeleníthető meg; Outlook-Kiszolgáló nem található. Ha ezzel hívjuk fel az ügyfélszolgálatot, semmit sem segítünk, csak azt bizonyítjuk, hogy előbb akartunk internetezni, mint számítógép használatot tanulni és jelenleg egyikhez sem értünk igazán.
Hibaüzenetet csak router nélkül generálhatunk, tehát akkor lesz a Windowsban csatlakozási hibaüzenet, ha kiiktatjuk a routert - amennyiben használunk - és a gépet közvetlenül az ADSL modemmel kötjük össze. Ilyenkor létre kell hozni egy szélessávú kapcsolatot. Ezt elindítva - ha nem sikerül kapcsolódni az internetre - kapunk egy 3 jegyű számot és egy mondatot. Na, csak eljutottunk idáig. Ezt a kódot bediktálva és elmondva, hogy miket próbált végig, segítőkész hangot fogunk hallani a vonal másik végén. Persze nem győzöm hangsúlyozni: a fent leírt, többi 10 pontot tartsuk be!

12. Utolsó (előtti), inkább csak technikai pont, mely nem hiába van utolsó helyen. Aki ideáig elolvasta ezt a szöveget és be is tartja, sokkal eredményesebb lehet a hibajavításban és kedvesebbek lesznek vele az ügyfélszolgálaton is. Tehát: ha nem tud kapcsolódni az internetre, akkor első körben nézze meg az ADSL modemem lámpáit, melyek világítanak, melyek nem. Általában amiknek világítania kell: Power, Adsl link, Ethernet (Lan) link. Na mi van, ha a power nem világít? Nem kap áramot. Többet nem segítek. És mi van, ha az ADSL link nem világít? Nincs kapcsolat a modem és a központ között. Ethernet (Lan) link nem világít: a modem nem érzi magát "összekötve" a géppel, vagy a routerrel.
Hibajavítás Power lámpa hiba esetén: be van dugva a konnektorba? :) Ha nincs, szóljon a szolgáltatójának.
Hibajavítás ADSL link esetén: húzza ki a konnektorból a modemet pár pecre, majd dugja vissza. Várjon 2 percet. Ha ezután sem világít, szóljon a szolgáltatónak.
Hibajavítás Ethernet esetén: ellenőrízze a kábelezést, be van e dugva minden. Ha igen, szóljon a szolgáltatónak.

13. K*rvára nem érdekel minket, ezért ne is hangoztassa, hogy Ön mivel foglalkozik. Vagyis talán érdekel minket, kivéve, ha ezek közül valamelyik Ön: újságíró, ügyvéd, sakkozó. Nem szeretném elmondani a személyes véleményem ezen foglalkozást űző emberek általános hozzáállásáról az ügyfélszolgálattal szemben. Nagyon örülünk neki, hogy Ön ilyen jó dolgokat csinál, ez a munkája, de igazából leszarjuk. Eleget hangoztatják már (ki tudja milyen céllal) és elegünk van. Semmit sem ér el vele, ha bemondja "de kérem, én újságíró vagyok"; "ügyvéd vagyok", stb. Csak fogni fogjuk a fejünket, hogy megint egy beképzelt valaki, aki azt hiszi, hogy okosabb nálunk, csak mert az iskola miatt később kezdett el dolgozni és azt hiszi mindenkinél jobban tud mindent. Nem. Nyugodjon meg, ilyen esetekben mi mindent jobban tudunk és ezt Ön is tudja: nem hívott volna fel minket.

További kellemes internetezést kívánok mindenkinek!

MindenbeKészakarvaBelepofázóZombi 2007.12.03. 17:07:14

Jó kis txt ez. Mondjuk az ez alapján dolgozó üsz. munkatársakat szívesen beutalnám egy ólombányába, ott nem kell foglalkozni a szemét-aljas-gonosz ügyféllel, aki vette a bátorságot és kérdezni szeretett volna valamit.

Az ügyfélszolgálat nevében benne is van, hogy az ÜGYFELET SZOLGÁLJA!!! Jó reggelt kívánok!!

Arról nem szólva, mi van akkor, ha az ügyfél (ez esetben én) megpróbálja megoldani a problémát (folyamatosan szakadozó netkapcsolat)
1. lépés: Firmware upgrade a routeren. Eredmény: Semmi érdemi változás.
2. lépés: Router reset, újrakonfigol, hálózati kapcsolat töröl, létrehoz, újra beállít. Eredmény: Semmi érdemi változás.
3. Lépés: Router kölcsönkér, konfigol, kipróbál. Eredmény: Semmi érdemi változás.
4. lépés: Ügyfélszolgálat felhív, probléma vázol. Eredmény: kb 5 perc várakozás míg felvesznek, majd ügyfélazonosítás. Eredmény: még egy kis várakozás.

Végső konklúzió. Sajnálom Uram, nem tudunk segíteni, valószínüleg az Ön rendszerében lehet a hiba. Viszont hallásra, telefon rámtesz.
Ez volt z a pont, ahol elgondolkodtam, hogy felkeresem személyesen az ügyfélszolgálatot, és valami kárt teszek a "kedves és segítőkész" ügyfélszolgálatos kolléga valamely fontos testrészében. De nem tettem, cserébe a problémám nem oldódott meg, viszont vehettem új vérnyomás csökkentőt.

Ezek után tényleg jó, hogy van netem, már amikor nem szakad meg:)

erocraps 2007.12.03. 17:11:20

SevenDeadly!

Írd be a parancssorba, hogy pl:

tracert www.index.hu

Ezután a második sorban lévő IP címmel ird be, hogy: (pl, ha ez az ip: 213.45.31.2)

ping 213.45.31.2 -t

Ilyenkor folyamatosan fogja pingetni az "átjárót". Ha ez a ping átlagosan 100ms alatt van, akkor nem a szolgáltató hibája lesz.

daat 2007.12.03. 17:13:00

Ula: Azt aki rádteszi a telefont, panaszold be! Megteheted és meg is kell tenned!

Sir Chin Bohk 2007.12.03. 17:15:03

spot: csak nem tesznek semmit.
kérdés: hogyan bizonyítod be, hogy lecsapta?

daat 2007.12.03. 17:15:55

Rögzítik a hívásokat! Persze van néhány kivétel! Hidd el,hogy tesznek! :)

Sir Chin Bohk 2007.12.03. 17:22:00

spot: csak azt mondják, hogy rögzítik. Egy ideig. Csak legyen elég tárhely.
Miért mondom ezt?
Mert sem a tudakozót sem a tudakozó + nem veszik fel. Semmit, csak ha panaszolsz. Akkor meg a kezelő élvez előnyt. Erről ennyit.

SevenDeadlySins (törölt) 2007.12.03. 17:22:12

erocaps, köszi, megpróbálom amint hazaértem Magyarhonba:)

Amennyiben kijön, hogy az ISPhez gyors a kapcsolat,csak a fizikai akadályokat zárom ki, nemde? az ISP-t elhagyó forgalmam attól még korlátozva lehet nem?

daat 2007.12.03. 17:25:08

Sir Chin Bohk: Internetszolgáltatókról volt szó eddig, nem a mindentudokpluszról!
Erről ennyit.

Sir Chin Bohk 2007.12.03. 17:32:15

spot: hidd el, ott is max a panaszt veszik fel. De ha akarod megkérdem. Csak 1 emelet lefele...
De gondolj bele, ha a T-online-hoz naponta befut 1000 (hasból) ember. Beszélnek átlag 5-10 percet. Az szted mennyi adat? És szorozd be 365-l, mert akkor megkapod az évet.
Tök mind1 melyik ügyfélszolgálat.
Sokat mondok 1 hónapot tartanak meg.

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2007.12.03. 17:47:06

nem értem minek a 8 mbit..
itt a 8096/512 helyett kb 3600/310 van. a 3600 bőven sok, a 310 lehetne több..

BIX forgalom kb. 50 gigabit/sec
szélessávú előfizetések száma 1.100.000 db
tehát az átlagos szélessáv kihasználás kb 45kbit/sec :) minek a 8 mega??:)

Secnir 2007.12.03. 18:17:50

"DaveSlim 2007.12.03. 15:51:17
spot: elárulok egy titkot: a legtöbb ügyfél, amikor felhív minket, engem keres."
kijafaszomvagyte? a lottóötös?

"spot 2007.12.03. 17:13:00
Ula: Azt aki rádteszi a telefont, panaszold be! Megteheted és meg is kell tenned!"
ezt akkor tedd meg, amikor így kezdi:
-jóestét kívánok zsnyastbárékrcsy vagyok...

erocraps, sevendeadly:
nem pinget kell használni, hanem binget.
"bing localhost celhost"
linux alapu sebessegmero, IP csomagokra, windowsos link itt:
fgouget.free.fr/bing/bing_win32_i386-1.1.3.zip

a txt file írójával szívesen elbeszélgetnék. A következő pedig így kezdődne:
1. Ha csörög a telefon, azon nyomban fel kell venni, és jó hangosan, érthetően beleköszönök. Bemutatkozom, és megkérdem miben segíthetek? Ez a jóleveltség addig tart, míg az ügyfél problémája meg nem oldódik.
2. Amit az ügyfél mond, azt maradéktalanul elhiszem. Ha azt mondja, hogy szaggat, akkor szaggat, ha azt mondja nincs, akkor nincs, ha pedig lassú akkor lassú.
3. mindig a megfelelő emberhez kapcsolom a telefont, és megvárom, míg a hívott kolléga fel nem veszi....

na valahogy így nézne ki. Nálunk a belső üszton ennél durvább szigorúság van; igaz még senki sem panaszkodott ránk.

Secnir 2007.12.03. 18:21:22

bocs, nem voltam érthető, miután elbeszélgettem a txt file írójával, után a következő txt fileja nézne ki így, mint a kisdobosok 12 pontja...

daat 2007.12.03. 18:26:27

Sir Chin Bohk : Nem azt mondtam,hogy évekig megtartják! Azt mondtam,hogy rádteszi,akkor reklamálj, de nem 3 hónap múlva reklamálnál! Elbeszéltünk egymás mellett! :)

ÜgyBeles 2007.12.03. 19:01:10

Ula 2007.12.03. 17:07:14

Szinte mindent megpróbáltál csak 1 valamit hagytál ki :)
Router nélkül kapcsolódni...
Azt hiszem a 2 pontot kibóvíteném még annyival, hogy: Ismerd meg a géphez vásárolt eszközök feladatát, kezelését. *

Sir Chin Bohk 2007.12.03. 19:19:11

spot: Hogyan bizonyítod be, hogy rád teszi?
Mert:
1. a kezelő megnyomja a "letesz" gombot
2. a kezelő megnyomja a "release" gombot, amivel elvileg nem rögzíti, hogy a hívás honnan jött (nem társítja a bejövő számot a topichoz-telefonhoz). Pl. ha 5 percig beszélsz vkivel, akkor majd úgy tűnik, hogy abban az 5 percben nem volt hívásod.
3. Kihúzod a fülest a topicból. Hoppá megszakadt.
4. Megszakítod a fülest. Ez is Hoppá megszakadt.

Következtetés: 4 pontból 3-nál nem tudod bizonyítani, hogy rádcsapták a vonalat. 2-nél megszakadt, ami vonalhiba...

Folytassam a trükközést. Hidd el, az ügyfél nem szent és sérthetetlen. Az ügyfél csak egy mezei felhasználó...

Mellesleg az ügyfelek mindig elfelejtik, hogy ŐK kérik az adatot, segítséget. Akkor viselkedjenek is úgy!!!

Kimondom: a magyar ügyfelek parasztok. Tisztelet a kivételnek. Köszönni luxus, ordibálnak, tegeznek, stb... És ez általános az ügyfélszolgálatokon. Tök mind1, hogy hol.

Ja és a feljelentésről...
Látom sokan vannak itt, akiknek a génjeiben még megvan a feljelentős dns... Tök mind1, melyik oldalról való.

Sir Chin Bohk 2007.12.03. 19:20:42

Nem arra értettem, hogy él azzal a jogával, hogy ÉRTESÍTI a szolgáltatóját, hogy mást kapott, mint ami a szerződésben van. Azt úgy hívják REKLAMÁCIÓ és azt is meglehet beszélni emberi hangon.

ÜgyBeles 2007.12.03. 19:22:14

Secnir 2007.12.03. 18:17:50
Ügyfél felhív, bemutatkozok, érthetően lassan nem hadarva.
Variácíók egy beszélgetésre:
1. Ügyfelet nem érteni mert épp a metróbol hív hogy nem megy az internete.
2. beszélgetés közbe kellemesen gerjedő vonalat hallani, miközben beleköhög tüsszög a telefonba az kedves ügyfél, fülem majd ki szakad, elnézést nem kér, majd orrát beletörölve a kagylóba folytatja.
3. hibát akar bejelenteni de a fia kezeli a számítógépet, de az persze nem mer beleszólni a telefonba, így csak a ügyfél vs gyerek üvöltözését hallgatom.
4. Ügyfélnek akármit mondhatunk, kézzel lábbal magyarázunk de ő nem érti meg mi a különbésg bal és jobb egérgomb között.
Szóval, az éremnek két oldala van. Mi internet szolgáltatást adunk. Nem nállunk kell megtanulni a gépet kezelni. Arra ott vannak a LCD vizsgák. Pár ezer forintért be lehet iratkozni.

Sir Chin Bohk 2007.12.03. 19:25:43

ÜgyBeles: T-online budapest?

ÜgyBeles 2007.12.03. 19:30:46

nem, :)
nem csak ott hangzanak el ilyenek :)
MINDENHOL!
a mai rohanó világba a normális szóhasználatnak, hangsúlyozásak nincs értéke. Agresszió, csúnyabeszéd, ingerültség.
Ill, legrosszab ha ügyfél hozzáértőnek hiszi magát, aztán feltéve pár kérdést máris belesül a okosságába. Ekkor mégjobban fellázad... Önismeret, és a kritika elfogadása ami még hiányzik sok emberből...

Sir Chin Bohk 2007.12.03. 19:31:33

De akkor is, üdvözöllek kolléga!

Secnir 2007.12.03. 19:33:42

Ügybeles:
ha LCD vizsgád van, az jó. de inkább ECDL-t tetess az ügyfelekkel...

ÜgyBeles 2007.12.03. 19:37:03

Sir Chin Bohk 2007.12.03. 19:31:33

ez annyira meglepő!

Akármilyen hozzászólást olvastam aki a éppen aktuális sértettet okosítja, arra azt hittem munkatársam. Úgy gondoltam, hogy ez csak minállunk van. Hogy minden agresszív ember csak hozzánk jött. De amint látom súlyosabb a helyzet.
Ebbe a munkába csak az marad fent aki megrázza magát és veszi a köv telót :) vagy kiloggol...

Secnir 2007.12.03. 19:37:06

...és az a pár ezer forint: IBM-nél tettem le, 20e volt a vizsgakönyv, 3eft-modul (7modul) az 42e forint. szerinted melyik ember fog 42 ezer forintot bevallottan költeni minimum erre? és ez csak a vizsga volt, a tanfolyamokról ne beszéljünk. az, amelyik azt hirdeti, hogy "2 hét alatt ecdl vizsgaképesre és móresre oktatjuk 50e forintért", nos azok igazi sirchinbook cégek.

Secnir 2007.12.03. 19:38:21

bocs, 41e, csak mellényúltam

Két hozzászólásod beküldése között legalább 60 másodpercnek kell eltelnie.
külön köszönöm, hogy figyelmeztetsz...

átlátó 2007.12.03. 19:38:22

ÜgyBeles! Ne hagyd abba! Kellesz! Ott a helyed a pultnál. (Azt hallottam apád párttitkár volt.)

ÜgyBeles 2007.12.03. 19:39:40

Secnir 2007.12.03. 19:33:42

LOL :D
Javítanám hozzászólásomat :) THX
Tehát minden számítógép vásárlásához kötelezővé tenném az ECDL vizsga felmutatását... ugyan úgy mint az alkohol vásárlásánal a személyit bemutatni...
Igyan így az internet rendelésnél is.

Sir Chin Bohk 2007.12.03. 19:45:02

ÜgyBeles: annyira nem súlyos a helyzet. A 70+ mama arra kiváncsi, hogy miért aranyér az aranyér! Mert az arany az olyan jó és pozitív dolog. Az aranyér meg nem. Ki adhatta neki a nevet?
Meg a csókának este 10kor hullaszállító kell. Reggel meghalt az anyós, de este valahova feküdni kell...
És ez nem vicc. Vannak még szaftos történeteim.

u.i.: A részeg állatra este 11kor jön rá, hogy zenét akar küldeni az asszonynak. Adjam meg neki a Danubius kiváságműsorának a számát. Amit adtunk már neki, mert visszatérő vendég, azt nem veszik fel (vajon miért). El küld melegebb éghajlatra. De mivel itt nem veszik fel. Én is elhajtom őt.

Amilyen az adj Isten, olyan...

Persze miután már behallgattak az adott hónapban. :D Utána lehet rosszalkodni.

DaveSlim 2007.12.03. 19:46:00

ÜgyBeles:
végre valaki, aki érti, hogy miről beszélek és valamilyen szinten egyetért velem.
Lehet, hogy ti itt nagyon okosak vagytok, de kijelentem: napi 100 telefonból 92 nem ért a géphez, vagy alig. Ebből olyan 15 azt hiszi, hogy nálam jobban ért a géphez/nethez és ha megkérem valamire, vagy kérdezek valamit, még ő van felháborodva.
Persze bocsánatkérés nincs, amikor a segítségemmel megoldódik a hiba....

ÜgyBeles 2007.12.03. 19:47:36

átlátó 2007.12.03. 19:38:22

a 13 pont rád is vonatkozik :)

DaveSlim 2007.12.03. 19:48:16

Látom egész nap megy a komment :) Jó kis brigád vergődött itt össze :) Tetszik. Még ha sok az ellentét, akkor is. :)

DaveSlim 2007.12.03. 19:49:39

amúgy 12 pont. 2x van benne az 5-ös pont... :S

ÜgyBeles 2007.12.03. 19:52:50

DaveSlim, Sir Chin Bohk,
össze ülhetnénk egy sörre :) storizgatnánk, jót nevetnénk. Ez erőt adna a következő naphoz.

ui: Minket álltalába azért hívnak mert elromlott a Zanussi hűtőjük. Vagy hogy elromlott a pingvin és nem tudja micsináljon. Ez elsőre gyanus volt mert azt hittem, hogy a linuxot pingvinezte le nemes egyszerűséggel :) De nem, a játék baba romlott el :D

ÜgyBeles 2007.12.03. 19:54:23

DaveSlim 2007.12.03. 19:49:39

sorry, nem figyeltem. Linket én is csak kaptam... :) javítást 72 órára vállalja a.... :D

Secnir 2007.12.03. 19:58:31

daveslim:
ha 2x van benne az ötös akkor az nem 14?

DaveSlim 2007.12.03. 19:59:18

:D
azért ne gonoszkodjunk :P amúgy tényleg gáz ez a 72 órás hibajavítási idő. néha ki is használja a T-Com. ügyfél meg velünk üvöltözik.

mtibee 2007.12.03. 20:00:07

Üdv, mindenkinek!

Kötelességemnek érzem, hogy hozzászóljak a témához, mivel a vitaindító blogbejegyzésben linkelt sebességmérő oldalak nálam a valós sebesség töredékét mérték, holott az elmúlt 2 évben még csak ingadozást sem tapasztaltam. Eddig egyetlen olyan oldalt találtam, ami - véleményem szerint - a valós értékeket mutatja, ez itt van: www.ittk.hu/testrj/
Korábban az SG.hu is cikkezett róla, érdemes elolvasni:
www.sg.hu/cikkek/52695/internet_sebesseget_mer_az_ittk

(Semmilyen önös érdekem nem fűződik a linkek publikálásához.)

DaveSlim 2007.12.03. 20:00:49

Secnir:
hupsz... már számolni sem tudok :))) Ez egy ilyen nap.
Kaptam a laptopomhoz még egy tápot és amikor indultam haza, megkérdeztem, hogy minek 2 táp..... hülye vagyok :) Hát minek... talán azért, mert amikor hazahozom a laptopot, akkor itt is lesz egy táp és melóhelyen is :)
Szóval ma le vagyok fáradva... sok ügyfél telefonált :)

Sir Chin Bohk 2007.12.03. 20:02:04

sebességmérés: speedtest.hu
mégegyszer mondom, ha nem UPC-os vagy T-comos vagy akkor ne várd, hogy megkapd tökéletesen azt, amit rendeltél. A teljes fent olvasható.
Viszont nekem ennyi volt a móka mára.
Log off.

Secnir 2007.12.03. 20:02:21

nem kötözködésből, csak úgy.
ha így segítetek az ügyfeleknek is...

Secnir 2007.12.03. 20:11:26

sebességmérés két bármilyen pont között csak icmp csomagszámlálással emberek, nehogymár a speedtesteket nézegessétek!
binget neki, mint feljebb írtam.
akár "bing routerip szolgáltatóip" és csá, mehet. ha speedtestet futtatsz, akkor a géped és a mérőoldal közti legvékonyabb sávszélességet tudod megmérni, az meg igencsak becsapós.
pl. ha a gép-router-szolgáltató-szolgáltató2-inet-szolgáltató3-webszerver-mérőoldal sorban a szolgáltató3-webszerver éppen csak 2 mega, akkor azt fogod visszakapni. Bing esetén pedig a megjelölt icmp csomagok sebességéből számolja ki, és ez két bármely pont között lehetséges.
először
start menyu- programok - kellékök- dos prompt
beir: tracert homar.blog.hu
kapsz minimum 4 címet, ebből a 2. az eseteges router, és a 3.4. a szolgáltató.
ezekután prompthoz beírni:
bing 2. ip cím 3. ip cim [enter]
vársz 15 mérést, aztán CTRL+x
és kiírja a korrekt sávszélességet.

DaveSlim 2007.12.03. 20:11:39

Nekem is elég volt mára.
Ha valaki szeretne vitatkozni még, vagy hozzá(m) szólni, akkor írjon ide:
support@freemail.hu

Nem vicc. Tényleg ez az e-mail címem és írjatok nyugodtan. Én fogom elolvasni. :)

DaveSlim 2007.12.03. 20:12:49

Secnir:
na ettől rémülnének meg a júzerek, ha ezt így elmondanád nekik :)

bReeZer · http://www.partyanimals.hu 2007.12.03. 20:17:48

Ez kezd igazán szánalmas lenni. Miért húzzátok az Externetet ? Minden ADSL szolgáltatónál ez van. Nem az Externet a hunyó, hanem a T-com! Fogjátok már fel...Simán pert indítanék hitelrontásért...ez undorító!!

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2007.12.03. 20:49:31

Sencir...

C:\>bing
A megadott nevet (bing) a rendszer nem ismeri fel
belső vagy külső parancsként, futtatható programként vagy kötegfájlként.

.St. forever 2007.12.03. 20:57:40

Bing -nél CTR+C a végén ;)

.St. forever 2007.12.03. 21:00:12

Fent adott egy linket, onnan tudod leszedni.

Nálam is Fibernet van, vidéken. Sokan szídják még itt is, de nekem nagyon eltalálták, mert megy 8Mbit-el.

Tök igaz, hogy aki nem tölt le agyba főbe, annak elég 2-3Mbit is. Nekem is elég lett volna, de T-s tapasztalatok miatt kértem 8-at, hogy legalább a 4 meglegyen.

Médiageci · http://twitter.com/mediageci 2007.12.03. 21:35:11

Nekem valamivel 6 mbit/s alatt van, így nagyon nem pattoghatok, mivel kerek perec leírják, hogy a 8 mbit/s-es szolgáltatás maximum annyi, akármennyivel lehet kevesebb, ráadásul a "korlátlan" továbbra is havi 150 gigára korlátozott (nem mondom, hogy nem elég, de azt utálom, ha átverik a usert).

Mióta beindult a vidéki teszt szolgáltatásuk, azóta fizetek a Matáv, Matávnet, Axelero, T-Online, Deutsche Telekom (tehát a buziszínű) cégnek a netért, volt a telefonmodemes korszakban havi 150-es számlám is (persze mentem kölcsönért, nem állok túl jól), volt, hogy plusz hónapokat számoltak fel (mit tehet az egyszerű ember - fizet), jó pár millát csengettem már nekik, és így is 11400-at fizettetnek velem havonta - ennyit ér a jóval több mint egy évtizedes hűség. Csak az újakat húzzák be hűségkedvezménnyel, aki igazán hűséges, az meg le van szarva.

bReeZer · http://www.partyanimals.hu 2007.12.03. 21:45:27

Médiageci válts szolgáltatót az Externethez :) Ők olcsók és jók is :)

Secnir 2007.12.03. 21:45:56

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2007.12.03. 20:49:31
Sencir...

C:\>bing
A megadott nevet (bing) a rendszer nem ismeri fel
belső vagy külső parancsként, futtatható programként vagy kötegfájlként.


adom újra a linket. letölt, kicsomagol c:\windows\system32 -be bemásol. vagy ahova akarod, de akkor onnan indítsad:
fgouget.free.fr/bing/bing_win32_i386-1.1.3.zip

nincs mit

Secnir 2007.12.03. 21:50:12

jah, aki esetleg letölti, és futtatja, beírhatna, hogy mennyit mér, és mennyi hivatalosan a sávszéle pl.

4/4 vagy
2/8 meg ilyenek. köszi. csak a kíváncsiság kedvéért.

Amúgy jó féléve egyik ügyfelem szolgáltatóját (kis helyi wi-fis) tudtam megszorongatni, mert batchbe raktam, és a szerverről óránként leloggoltam a kapcsolatot. állandóan szakadozott meg, lassú volt. logokat összepakoltam, elküldtem a cég képviselőjének meg a supportnak, progival együtt és tájékoztattam őket, hogy amíg nincs korrekt net, addig csak értékcsökkent számlát fizetünk.
kb 1 hétbe meg többszöri kijövetelükbe került, de becsületükre legyen szólva, rendezték a dolgot.

Secnir 2007.12.03. 21:54:10

a kurvannyukat 1/4 :(

Secnir 2007.12.03. 21:56:05

a kötsögkurvaéletbe az invitel meg a zinterware között 22 mega, nekem meg csak 1 ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

APeti 2007.12.03. 22:08:01

Hihi nekem is kevesebb...
bár nálam nincs akkora különbség, azaz alig veszem észre.
1280kbps helyett ~988kbps
:)
Dejó lehúznak... :)

Médiageci · http://twitter.com/mediageci 2007.12.03. 22:10:09

bReeZer: A poszt épp arról szól, hogy az Externet szar, van ahol csak 2 megával megy, bár ez a T-Com sara, de ettől még úgy tűnik jobban szivatják a nem direkt náluk előfizető ügyfeleket.

Plusz az Externetnél még drágább a T-Com területeken nyújtott 8 megabites (ami talán csak 2) csomag, 1 éves hűségszerződéssel 10980 (nyilván + ÁFA = 13176), és ki tudja mennyire korlátozott. Plusz "Tájékoztatjuk, hogy a Csupasz ADSL-re váltás nem lesz kiesésmentes!" - ez a munkám miatt kínos lenne. Azért kösz a tippet.

Elemér_ · http://nonprofit.info.hu/blog 2007.12.04. 00:29:24

nálam bing-el mérve: 2 Mbps a 8 helyett! :(

báró Csekonics 2007.12.04. 10:01:09

Médiageci · mediageci.blog.hu/ 2007.12.03. 21:35:11

Hülye kérdés - mi a #&@^˘ˇ^-ért nem hagytad ott őket a retekbe?
Régen értem, hogy nem volt más, de most már lenne, nem?

Andie 2007.12.04. 11:35:34

Bár tegnap este óta nem kommentelt ide senki, azért remélem még olvassátok.
Leirom ugyanis az én esetemet.

Buda nyugati szélén lakom, szó szerint az utca túloldala már budaörs, mellesleg egy erdő. Nemmondom, hogy túl frekventált hely infrastruktúra szempontjából, node ahol van telefonkábel, ott ugye van net is.
3 éve, mikor beköttettem a netet, 2 megabitest kaptam 12ezer ftért, plusz 3600 ft a minimum telefoncsomag. Ez van, ezt kell szeretni (kábeltv nincs).
Ez jött is, relative állandó 260 kbyte/s sebességgel. Az interware-rel szerzödtem, mert 1 ezressel olcsóbb volt, mint a Tonlány.
Aztán jöttek itt a nagy sávszél bövitések, mindenkit megdobtak egy csomó kbps-sel, többek közt az én 2 megás csomagom is elvileg 8-ra kellett volna emelkedjen. Ebből annyit tapasztaltam, hogy pár napig 100, meg még annyi sem volt, aztán többnyire 290 és 300 között mozgott (az 1024 helyett ugyi).
Felhivtam öket, hogy most akkor mivan? Kapok emelést, vagy nem? Ide oda lökdöstek, az Interware a T-re mutogatott, a T meg vissza az Iw-re. Remek. Több napos telefonálgatás, emailezgetés után kiderült, hogy talán ennyit bir a telefonközpont az utca végén. Hát ez remek, fejlesztések rulez. Még kiharcoltam, hogy kijöjjön egy fószer bemérni, az a pincében méricskélt, aztán aszonta, hogy valóban, nem túl jó a vezetékelés az utcán. Sok a .. és itt mondott egy orvosi kifejezést, ami tán azt jelenti, hogy sokat veszit a jel az erősségéből.

Nosza, akkor ha már igy jártam, ne fizessek már annyit a(z alig) 3mbps-ért, mint a 8asok, csökkentsük a csomagot. Node persze ezt addig nem tehetem, amig hüségnyalatkozatom van, az még 3 hónap.
3 hónapon át 12ezer ftot fizettem 3 mbps-ért, annyit, mint a szerencsések 8ért.
Végre lejárt a "hüség", gyorsan csökkentsük 3-ra! (mer a mérések szerint 300 a maximum). De ha már ittvagyunk, mondjuk már le azt a kib.. telefont, merhogy amióta megkaptam, fel sem emeltem a kagylót. Akit akartam felhivtam a cégtöl, otthon meg max skypeozok. No persze ilyet nem lehet ám itthon, adsl CSAK telefonnal lehet! Nemérdekes, hogy az ún. Árukapcsolás már igen régóta tiltott dolog a piaci törvények szerint, itt még lehet. Ja, átneveztük hurokbérletnek, és 3600 helyett 2000 ftot kell érte fizetni. Ám legyen, még mindig jobb. Ja, és 3 megás csomag nincs, csak 4.
Úgyhogy most kedves barátaim, 8ezer ft-ot fizetek 4 megás netért, amiböl 3-at tudok kihasználni, és 2ezret azért, mert nincs telefonom. A letöltésem napközben 314 maximum, ez attól függ, hogy a modem mikor kapcsolódik fel, és mikor kap ip-t (gondolom besorolnak valami csoportba). Ha este megyek fel, akkor néha 295 is alig van.
Tehát olyan fránya ez az utcai telefonvezeték, hogy napszaktól függöen hol engedi a 314-et, hol nem. Varázslatos, nem-e? És akkor az 512kbyte meg a 300 között még mindig van közel 200, amiért fizetek, de nem kapom.

Node itt jön a szépség, és az ügyfélszolgálat varázsa. Ugyanis mint jó ügyfél, a pénzemért szerettem volna anno megkapni a szolgáltatást, tehát párszor próbálkoztam, hogy ugyan nézzük már meg, valóban a fránya vezeték-e a hibás, neme pedig valami rossz besorolás az oka, hogy én csökkentett sávszélt kapok. Informatikus vagyok, bár programozó, de azért annyi rálátásom van a dologra, hogyha egyik nap megy 314-el, akkor talán másnap is megy, és talán megy az 400-al is. Föleg, hogy két utcával arrébb megy 800al ismerösnek.
Interware-nél azzal biztattak, irjak hivatalos levelet, méréssel együtt, és majd ök jól továbbitják a Tcomnak bevizsgálásra, és akkor hátha.
Meg is tettem, mire másnap 100 kbyte-ra levágták a sebességem. Ennek roppantul örültem, telefonáltam, és azt mondták, a Tonlány 72 órát tart fenn önmaga számára, amig javitja a hibát. Nosza, 3 napig 100al ment a netem. Söt, a negyedik, az ötödik, és a hatodik napon is. Ekkor már naponta telefonáltam, hogy mostmár jólenne csinálniuk valamit. Ide-oda tologattak, a tonlányt nem lehet elérni, ami számot végre kaptam, ott a hölgy azt mondta, mivel interware-es vagyok, csak rajtuk keresztül üzenhetek a T-knek. Bürokrácia rulez.
Végre valahára visszakaptam a 290-300-amat, és egy semmitmondó tájékoztatást (hivásomra, az IW ügyfélszolgálata által, semmi mail, semmi hivatalos), hogy egyszerüen technikai okok miatt nem megy gyorsabban.
Nomost én ebből 2 konzekvencicát vontam le:
- A Tcom úgy tud teljesitményt mérni, hogy lecsökkenti a sávszélességemet 1 hétre 100-ra
- Ne merd megreklamálni a sávszélt, sőt, egyáltalán semmit ne merj reklamálni, mert ők az urak, az istenek, azt tesznek amit akarnak, és erre még az ÁFSZ fel is jogositja őket. Ha úgyteccik, lecsapnak 100-ra egy hétre, ha úgyteccik kikapcsolnak pár napra a forgalomból. És még tenni sem tudsz semmit.

Úgyhogy most lapulok, fizetem a 10ezer ftot a 4megás netért plusz nemlétezö telefonért, és örülök, mint majom a farkának, hogy általában fixen 300 körül van a netem esténként arra a 2-3órára, amikor hazaesek, és töltögetek kicsit.
Ja, és általában 21-22 fele megszakitják a kapcsolatot, valami általam ismeretlen okból kifolyólag, de tán ez normális, no persze nem zavarja öket, hogy a 45 perce menö feltöltésem 95%-ánál történik, amit kezdhetek elölröl. Vagy épp ügyeletes vagyok, és VPN-ezek a bankba, milliós ügyletek sorsát próbálom egyengetni, és akkor puff, a kapcsolat megszakadt 10 percre...
De tudom, pofám befogom, örülök, hogy egyáltalán van netem.

Netuddki. 2007.12.04. 12:02:29

Andie 2007.12.04. 11:35:34

Szerintem most már nyert ügyed van.
Van róla papírod, hogy fizikailag nem tud többet a vonalad? Lehet visszamenőleg követelni rajtuk a különbözetet. Csak egy jó ügyvéd kell.
Évek alatt már nam kis pénz lehet az a különbség.

A kötelező telefon meg már elég régóta nem kötelező. Itt (is) jól átvágtak szerintem.

Egy próbát SZVSZ mindenképpen megér. Főleg ha a perköltséget is nekik kellene fizetni a végén.

Netuddki. 2007.12.04. 12:07:19

Amúgy a szerencsejáték felügyeletnél próbálkozott már valaki panasszal?

Mert néhány hozzászólásból az derül ki inkább lutri, ha valaki 8 megára hűségszerződést köt, akkor lehet, hogy bejön, de lehet, hogy csak a 2 mega jön össze, vagy még annyi sem.

Andie 2007.12.04. 12:08:20

Papirom??? Még arra sem méltattak, hogy felhivjanak. Ha én nem hivogatom őket naponta, akkor még mostis 100-al menne a netem. Ja, azt nemis irtam fent, hogy a sávszél visszarakásáért (100-ról a maximumra) külön kérvényt kellett benyújtanom!!! MEg kellett irnom, hogy kérem szépen a sávszélességem maximumra viszahelyezését. Erre 3-napra rá lett megint 300 (ezért lett 6 nap).
Az okokat, hogy miért nem magasabb, telefonon közölte az IW ügyfélszolgálatos. Nincs itt semmiröl papir, még azt is letagadják, amit elözö nap mondtak, 2x ugyanazzal az ügyfelessel nem is tudsz beszélni (hogy netán ne kelljen már 5 percig az előzményeket ecsetelni, mire megért mindent).
Ha valaki vállalja az ügyemet, az szuper, de hogy én magamtól belemenjek egy ilyenbe, áh... kisebb bajom is nagyobb. és sajnos ezzel még sokan vaguynk igy, ezért lehet még megtenni.

Hogy lehet teljesen lemondani ezt a 2000 ftos sarcot? (hurokbérlet)

rpyd 2007.12.04. 12:14:45

Eszembe jutott 1-2 gondolat a témával kapcsolatban.

1. 3-4 éve vagyok az Externet internetes előfizetője. Az elején nagyon meg voltam velük elégedve, mert fejlesztettek, sebességet növeltek plusz ráfizetés nélkül, nem volt szolgáltatáskimaradás... Minden ismerősömnek őket ajánlottam.
Aztán változott 1-2 dolog.
1. 3év hűséges kitartás után többet fizetek, mint egy új belépő!
2. A 8megás netem még soha az életbe nem töltött le 8megával. A mért max 6mega volt. Pedig 8megáért fizetek.

MIÉRT?

Ha a boltban 10 kiflit akarok venni akkor nekem nem 8 kiflit adnak és 10-et fizetek!
Nem tudom, hogy mit szólna a szolgáltató ahoz, hogy egy esetleges megfázás esetén a drágán megvett gyógyszerében 1000mg helyett csk 6-700mg lenne a hatóanyag és csak nagyonlassan gyógyulna meg?

MIÉRT NÉZNEK MINKET, FOGYASZTÓKAT HÜLYÉNEK?
MIÉRT NÉZHETNEK HÜLYÉNEK?

Örüljek, hogy vehetek kiflit?
Örüljek, hogy vehetek gyógyszert?
Örüljek, hogy van NETem?

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.12.04. 14:32:26

nekem datanet van, 8000/512 a szerződött csomagom

gyakorlatilag a 2000/190 a max amit ki lehet belőle hozni, ráadául 11 ezret fizettetnek velem, miközben ez a csomag időközben már csak 8 ezerbe kerül

én már csináltattam hivatalos mérést, pampogok folyamatosan és semmi változás

nem fogom kifizetni a további számlájukat

NiLL 2007.12.04. 15:06:27

Közel 3 hét várakozás után kaptam választ ügyfélszolgálattól (externet) a reklamációmra (1 mega 4 helyett), idézem:

"A mérésazonosítóit továbbítottuk az alapszolgáltató felé, de felhívjuk a
figyelmét, hogy a mért értékek a célértékeknek megfelelnek:"

kóbormajom 2007.12.04. 15:39:04

rpyd 2007.12.04. 12:14:45


már sokan leírták, leírom én is:

1.: a nagykereskelmi feltételek teljesen mások az új belépőkre és a régi ügyfelekre, azaz a szolgáltatódnak jóval TÖBBET kell fizetnie a T-com irányába utánad, mint az új előfizetők után.
NEM az ISP a felelős.

2.: először is Te nem a 8 mega után fizetsz, mivel nem arra kötöttél anno szerződést. az igazság az, hogy ajándékba kaptad a sávszéled, az sajnos más dolog, hogy 100%-ban műszaki ok miatt nem tudod kihasználni. :(

3.: nyilván neked is a gigás Excel fájlok miatt kell a nagy sávszél, ugye.
:)

NiLL 2007.12.04. 16:34:34

kóbormajom:

Szerintem, ez a "kinek mire kell a sáv" hülye duma! Én reklámgrafikus vagyok, és nyomdai anyagokat FTP-znék fel/le nyomdának/ügyféltől... de attól még nem esek más elbírálás alá, mert éppen nem pornót, vagy zenét töltögetnék. Úgyhogy, ezen szerintem kár lovagolni, hogy kinek mire kell! Ígyis, úgyis b*szhatom!

Netuddki. 2007.12.04. 16:39:21

Andie 2007.12.04. 12:08:20

És az ajánlott levelet+tértivevényt próbáltad már? Nem ördöngösség, és nem is igényel sok időt.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.12.04. 16:44:39

kóbormajom: ha nekem szólt, akkor azt kell hogy mondjam, hogy sajnos tévedsz

- én eleve a 8000/512-re kötöttem szerződést, és nem ajándékba kaptam a növelést

- és mivel adatbázisokat kezelek (lásd honlapom) tényleg excel miatt kell (és más hasonlók miatt)

életemben nem töltöttem le filmet ha arra gondolsz, szóval nem arra kell

ráadásul ha meg megvettem, semmi köze a szolgáltatónak hogy mire kell

Netuddki. 2007.12.04. 16:51:09

kóbormajom 2007.12.04. 15:39:04

Már sokaknak leírtam a másik topicban is:

1. Egyik ügyfelet sem érdekli milyen a kapcsolata a szolgáltatónak a t-com-al. Le lehet itt írni a problémákat ezzel kapcsolatban, még talán együtt is érzek, de rohadtul nem ér-de-kel!
+Mintha nem is olyan régen lett volna egy ezzel kapcsolatos módosítás, miszerint a régi és új ügyfeleknek egyenlő feltételeket kell biztosítani, különös tekintettel ahűségszerződésekre.

2. Régen a 8mega X összeg volt, most meg csak kb. fele. Még szép, hogy a régi ügyfelek feltételeit hozzáigazítják az új feltételekhez. Ld. 1. pont.
Azért az is egy kicsit fucsa lenne, ha aszolgáltató azt mondaná, te egy régi hülye ügyfél vagy, neked többe kerül, te új vagy, csak hogy ideédesgesselek neked jóval kevesebb.
Úgyhogy az ilyen mellébeszéléseket inkább hagyjuk.

3. No comment.
:)

KeyserSoze 2007.12.04. 18:05:52

kóbormajom 2007.12.04. 15:39:04 (felteszem Deutsche Telekom PR-os)

Kicsit unalmas szöveg ez, hogy a warezolással gyanusítgatás a legfőbb érv, hogy miért nem fejleszt a cég a befolyó milliárdokból (én is több milliót fizettem már netért), miért nem próbálja mindenkinek mindenhol azt nyújtani, ami a reklámszövegben megtévesztően szerepel (mondjuk a legnépszerűbb csomag tényleg 8 megabites legyen és tényleg korlátlan). Sokan filmekkel, nagyon nagy felbontású képekkel és tömörítetlen hanggal dolgozunk, sokan pedig legális filmeket töltögetnének le. Nekem is kéne a melóhoz a sávszél, és felfele is sok amire már tényleg nincs lehetőség emberi áron.

atlbilbaoo 2007.12.04. 18:18:55

Jó a vita,sok minden elhangzik, olyan is ami nem az eredeti témához való, de megint elmondom, ha nem tudnák, én vagyok az ÜGYFÉL!!! AZ ÜGYFÉL!!!
Én fizetek, belőlem él a szolgáltató!!! Meg az ügyfélszolgálatos is. Ha a kocsmában kifizetek egy sört és a wc-be öntöm, senkinek semmi köze hozzá, fizettem, enyém. Ha a netet recskázásra használom, akkor arra, senkinek semmi köze hozzá!!! Nem kéne fikázni az ügyfelet, mert belőle éltek ügyfelesek és semmi közötök hozzá, hogy a megvásárolt szolgáltatást mire használom!! Ha nem szabad használni nagy sebességet, akkor miért hirdetik? Érdekes, ha felhívom a tonlányt panaszkodom, rögtön emelkedik a sebesség, ők azonban a saját ADSL tesztjüket fogadják el. Mint tudjuk, minden szentnek maga felé hajlik a keze, miért lenne más a tonlány?

Médiageci · http://twitter.com/mediageci 2007.12.04. 20:22:46

báró Csekonics: Ahogy látom, vidéken túl sok alternatíva nincs. Az Externet drágább és neccesebb, a UPC/Chello meg úgy szar, ahogy van. Végül is elnézve mások problémáit (szintén 12 rugóért 2 megabit meg 300 kilobit) még elégedett lehetek a T-vel itt a kis-Balkánon.

mtibee 2007.12.04. 20:48:04

-> Secnir 2007.12.03. 21:50:12

Én is bingeltem néhányat, és ahogy a postban linkelt mérőoldalak, ez is legfeljebb 2-nek titulálta az 5Mbites netemet, de mivel torrenten előtte és utána is 650kB jött le másodpercenként, nem tulajdonítottam neki túl nagy jelentőséget.

Ezt egyébként próbálta már valaki?: www.ittk.hu/testrj/
A F.A.Q. alapján egész máshogy mér, mint a többi oldal. (Beleértve a speedtest.net-et is, ami nálam a pinget többtízszeresére hozza ki, a feltöltést meg a felére...)

princessophia 2007.12.04. 21:56:51

Elolvastam az összes előttem szóló véleményét.
Tényleg értem amit írtok.
De továbbra se tudom, miért nem kell betartani azt, amit ígérnek.
Továbbra se tudom hogy miért lényeges, hogy otthon mire használom a netet.
Továbbra se gondolom, hogy egy elkényeztetett ügyfél lennék,amiért merek bármit is kérdezni a szolgáltatómtól.
És továbbra is fél sebességgel működik a netem.
Amúgy nem a tárgyhoz tartozik, csak egy megjegyzés:
annak ellenére, hogy nem találtam megoldást a problémámra, azért helyenként jól esett olvasni a hozzászólásokat. Meglepően sok értelmes/normális/szimpatikus embert láttam itt:-)

ÜgyBeles 2007.12.04. 22:04:55

princessophia 2007.12.04. 21:56:51

Egy vmit írj le, mondj meg:
MIT IGÉRTEK??????? ill az igéret hol hangzik el?

Netuddki. 2007.12.04. 23:01:26

Princessophia és a többi károsult (nemcsak internettel kapcsolatban)!

Egyvalamit értsetek meg. Az messze nem elég, ha csak telefonálgattok aztán belenyugszotok a lerázó magyarázatba.

Venni kell a fáradtságot, hogy levélben, de legalább E-Mail-ben írjátok meg a problémátokat. Ahhoz is ragaszkodni kell, hogy a választ is írásban kapjátok.
A lényeg, hogy bizonyítani lehessen, a problémátokat a szolgáltató tudomására hoztátok. Ezután már kénytelen lesz vele (belátható időn belül) foglalkozni. Ha mégsem teszi akkor lehet a felügyelő szervekhez fordulni. Ha ez sem megy, akkor jöhet a bíróság. Mindíg arra kell készülni, hogy bizonyítani tudjátok a részetekről minden lehetőséget megtettetek a probléma megoldása érdekében, és mindíg a másik fél aki hibázott. De szerintem, ha hivatalos útra van terelve a dolog, akkor a szolgáltató is megpróbálja összekapni magát.

ÜgyBeles 2007.12.04. 23:26:59

kovi1970 2007.12.04. 23:01:26

adom a pirospontot kovinak....
hosszú forumozásod ota ez az első jó, normális, tipp, ötletadó, javasló, és nem kötözkötős hozzászólásod...

ÜgyBeles 2007.12.04. 23:29:11

Egyébként tényleg így van. Nem csak itt hanem minden falyta szolgáltatás reklamációjánál ÍRÁSOS, hivatalos reklamációt kell benyujtani.
A szó elszáll, a levél eltünik... de akkor is...

Netuddki. 2007.12.05. 14:32:53

ÜgyBeles 2007.12.04. 23:26:59

De azért horganyzottvödröt se felejtsetek el venni a boríték mellé !
:)))

SevenDeadlySins (törölt) 2007.12.05. 17:51:28

Lehet hogy csalódáskeltőde sajnos igaz. A gazdaságossági szemponok szeirnt heles és jó, hogy ha minél nagyobb szeletet vesznek át a központi szervízesek és supportok a karbantartásból az egyszeri felhasználótól.

Ha belegondoltok, javításnak minimális egyedi költsége van úgy mitn teefonhívás tíz perc munkaidő az álltgatással stb viszont óriási egyszeri költség, ami a szakemebr kiképzéséhez kell.

Kérdés csak az, hogy mi éri meg jobban, ha minden felhazsnáló kiképzi magát, sok sok órát szánva erre az életéből, ami alatt mást terelhetne, vagy minél kevesebb ám főállású szakembert ..


Specializálódás kérdése. Szóval lehet hogy kzsolálgatottság, meg hülyekérdés, meg irreális elvárások, de sok esetben egészen egyszerűen ez a kollektíve legolcsóbb.

alhúzás: sok esetben, nem MINDIG

-------------------------
you are going to die
in a lake of fire
if the seven sins
you made
gona take your away

Darkride 2007.12.11. 10:54:16

KopaszMercis!

Nem kell az Externetet védened! Ez az oldal megtelhetne azzal a szenvedéssel, amit az Externet okozott nekem. Különben meg kivel kötöttem a szerződést? Ha az Externettel, akkor tőle várom a szolgáltatást.

Bruma 2007.12.23. 12:31:54

Az ADSL sávszélessége 2 dolgon múlik a DSL vonal sebességén - mint volt Telekomos elmondhatom, hogy a Matáv (Magyar Telekom) emelte a DSL sávszélességeket és nem csökkentette - és a mögé tett Internet gerinchálózat sebességén, amit viszont az Internet szolgálató határoz meg.

Ha a Telekom megemelis a sávszélességet, viszont az Internet szolgáltató semmit nem tesz, akkor bizony nem, vagy alig emelkedik az ügyfél által érzékelt letöltési sebesség.
"Hiába teszel otthonra nagyobb csapot (DSL), ha mögötte a fővezetéken (Internet szolgáltató gerinchálózat) nem tud átjönni elég adat"

Ott is van különbség, hogy ki hányszorosan adja el a gerinchálózati kapacitásukat, a jobb minőségű szolgáltatást adó Internetszolgáltatók ez kisebb szám - mivel nincs mindenki állandóan az interneten és pl. böngészés közben sincs állandó letöltés, ezért statisztikai alapon az igen jó minőségű szolgáltatást eredményez - a kevésbé jó Internet szolgáltatók viszont sokkal többszörosen is eladják a sávszélességet.

Bruma

Bruma 2007.12.23. 12:41:13

Az előbb leírtak alapján a sebesség tesztekkel is vigyázni kell, mert az akár 4 dolgon is múlik:
ADSL sávszélesség
Saját Internetszolgáltató gerinchálózata
A sebességmérést végző szerverhez csatlakozó Internet szolgáltató gerinchálózata
A két Internetszolgáltatót összekötő gerinchálózat sávszélessége.

Az ha a DSL sávszélességedenél alacsonyabb értéket mérsz az ilyen teszteken szinte semmilyen információt nem ad az ADSL vonal tényleges sebességéről, ugyanis ha az ISP-d nem ad elég gerinchálózati kapacitást (pl a saját 100 Mbps gerinchálózati kapacitását eladja 1000 ügyfélnek akinek 8 Mbps-es ADSL-je van, akkor bizony nagyon rossz letöltési eredményeket fogsz látni, még akkor is a ha az ADSL-d 8Mbps-es.

Bruma
süti beállítások módosítása