Tékozló Homár

Van, akin nem lehet segíteni

2007.12.14. 15:52 | jackyll | 99 komment
Hogy ne csak mindig vásárlói panaszok legyenek, álljon itt egy tanulságos levél egy olyan ügyféltől aki még nem telejsen készült fel a 21. (20.) század kihívásaira, úgyismint banki átutalás, így aztán csak Allah irgalmában reménykedhet:
Hadd továbbítsak feléd egy email váltást köztem és egy ügyfél közt. Egy kicsi, német szoftvercéget (www.cFos.de) képviselek Magyarországon, és sok naív ügyfél ír, de kevesen így. Ezelőtt is volt egy egysoros email tőle, de abban csak megerősítést kért a bankszámlaszámról.

Köszi!
Andy Zhang

On Dec 11, 2007, at 16:06, ***** ****** wrote:
ÜDV
MÉG MINDIG OTT TARTOK HOGY NEM TUDOM ÖNÖKNEK A FORINTOT BE FIZETNI ÉS MÁR KÉT NAPOM MENT EL VELE. KAPTAM KÉZPÉNZ BE FIZETÉSI MEGBÍZÁST DE NINCS ID AZONOSÍTÓ SZÁM EZ BONYOLULTABB MINT SEM GONDOLNÁK NINCS EURÓ ÁRFOLYAM HOGY MIBE VÁLTSÁK ÁTVÁLTÁS NEM VÁLTÁS stb. ÉS MENNYIBE VÁLTÁS ÉRTÉK STB.... A REKLÁM JÓ FOGÁS DE HA NEM MŰKÖDIK AKKOR TEHETETLEN AZ EMBER. NEKEM ERRE NINCS IDŐM BANKOKBA VÁRNI. TALÁLJANAK KI MÁS FIZETÉSI LEHETŐSÉGET VAGY .......hagyjuk ÉS TÖRLÖM A PROGRAMOT A GÉPEM RÖL.

Tisztelt ***** ******!
Nem tehetünk arról hogy a banki átutalás bonyolult. Ezt manapság bankkártyás fizetéssel orvosolják, ami interneten keresztül kb ugyanolyan sebességgel történik mint a kasszánál. Ki van találva kérem, ahogy kérte. Had jegyezzem meg személyesen, nem a cég nevében, hogy ha az ember manapság kereskedik vagy vásárol, legalább egy fizetési megoldást ismer a postai csekken kívül. Amíg Önnek egyszerre megerőltető a jómodor és a banki átutalás, míg több száz más magyar vásárlónak ez megy, nem érzem hogy velünk lenne különösebb probléma.

A bankszámlaszám egy Magyarországon belüli fiókhoz tartozik, ahova forinttal lehet fizetni (ahogy fel van tűntetve weboldalunkon), és amennyiben nem a saját nevén fizeti be (vagy megbíz valakit hogy intézze Ön helyett) akkor a megjegyzéshez kell a nevét és a megrendelési azonosítót írni. (Ismételném, hogy ez több száz vevőnknek ment. Több százan bankkártyával fizették. Akiknek pedig egyik sem ment, megkérdezték.) Vagy ha ez sok akkor .... hagyjuk és törölje a programot a gépéről.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.12.14. 16:02:11

na mi van, hol van mindenki, a cfos türelmét tesztelitek?

Bugajozsinemszepgyerek 2007.12.14. 16:04:54

Ha már a harmadik elhangzott, akkor: Első! Hehe.

Gobbi Hinta 2007.12.14. 16:09:37

átváltás nem váltás mennyibe váltás :D

ckai/poke and destroy · http://www.nyariviola.blogspot.com 2007.12.14. 16:15:39

hat en csak azt nem ertem h akinek nem tiszta a mai technika az miert nem kerdezi meg a gyereket, szomszedot, havert stb.? marmint van ilyen. anyukam a sms-t sem tud irni. de nem is probal...

K0vasz 2007.12.14. 16:15:50

Ez tuti fake... e-mailt tud írni, készpénzátutalni meg nem? lol:D

De jöhetnek még ilyen levelek "a másik oldalról":)

Nyerj! - Egészséget (törölt) · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2007.12.14. 16:16:49

Átváltás: másik programra :D

homár molla2 2007.12.14. 16:19:05

jó nagy fos ez a cfos, ha a debil ügyfeleket így kezeli. nyilvánvalóan egy életképtelen idióta seggfejről van szó, aki majd éhenpusztul ha majd magunknak kell replikálni (vagy hogy van a sztártrekbe) a kaját. de a jelen felállásban ő az ügyfél, ti meg a szolgáltató, aki jóesetben körbenyalja az ügyfél seggit. aztán kávészünetben meg lehet beszélni, mekkora tajparaszttal volt ma dolgod, és betűnként kellett elmagyarázni neki az átutalást. ha nem lenne ekkora debil, már rég letorrentezte volna a szoftvereteket, krekkel együtt, ehelyett meg fizetni akar érte a hülye.
román lesz ez a cég, nem német.

gravy_t 2007.12.14. 16:20:27

úgy látom, nem csak a kedves ügyfél nem tud helyesen írni...

gargoyle 2007.12.14. 16:21:33

homar molla: hidd el van akinek nem lehet elmagyarazni az atutalast betunkent sem, mert mar a bankszamla szonal sikit, o ahhoz hulye. es sargacsekket akar most de izibe mer azt ismeri :P

bagolybagoly 2007.12.14. 16:22:54

Tisztelt ****** ***** bizonyára nem magyar anyanyelvű, ami még nem jogosítja fel arra, hogy a bankot hibáztassa a saját kompetencia zavaráért. Én is arra szavazok :))))) törölje a programot a gépéből. Attól tartok téged etért a válaszlevélért nem dícsérnek meg Andy fiam. :)

Bit Rot 2007.12.14. 16:24:56

Ez a cfos website elég fos.
www.cfos.de

Szinte a használhatatlanság határát súrolja, meg übergagyi design.

Ráadásul mindkét termék nevében ott szerepel, hogy "fos". Milyen marketing ez???

Fue · http://www.english-hungarian.com 2007.12.14. 16:29:16

Az ügyfél akkor is ügyfél. A szállítónak mindent meg kell tennie, hogy a legsíkabb szerencsétlenek is tudjanak fizetni, egyrészt, mert ebből él, másrészt, mert ha nem úgy gondolkodik, hogyan tudna maximálisan segíteni az ügyfélnek, nem sokáig marad a piacon. Az ilyen lekezelő hozzáállással saját magát minősíti.

storyline :) 2007.12.14. 16:31:30

John42 2007.12.14. 16:24:56

Szar marketing.

Axum 2007.12.14. 16:34:05

Miért nem fizethet az a marha Western Unionnal?

renesis 2007.12.14. 16:34:08

higgyétek el vannak hülye ügyfelek, akiknek bárhogy-bárhogyan magyarázod el a dolgokat nem érti meg. vagy nem akarja. lehet,hogy nemteccett neki a programmmmmmmm

flimo13 2007.12.14. 16:36:34

"ha nem lenne ekkora debil, már rég letorrentezte volna a szoftvereteket, krekkel együtt"

Ezt a cfosspeedet anno dc++hz ajánlották, hogy a feltöltés ne zabálja meg a sávszélt a visszaigazoló csomagok elől, totál belassítva a letöltést, szal.. :)

2007.12.14. 16:36:59

Kétségtelen, hogy számtalan tapló és tudatlan ügyfél van, de, aki velük foglalkozik, annak akkor sincs joga a t. ügyfél szintjére süllyedni és visszaanyázni.
Pályámat electronic banking help deskesként kezdtem, tudom, miről beszél a post írója, de a legsötétebb ügyfélről is csak a telefon lerakása után fogalmaztam meg a véleményem, annak ellenére, hogy néhány tényleg azon a szinten volt, hogy, mikor megkértem, fogja meg az egeret, szinte sikítozni kezdett, hogy nála nincs egér.

Amúgy sem igazán értem, miért van kiakva a levélíró jómodorára, hiszen az nem anyázott, nem szidott senkit, max. kicsit igen nagyon egyszerű gondolkodású volt, de, még tényleg a "jobb" ügyfelek közé sorolható.
Aki az ilyesmit nem tudja nem, hogy kezelni, de elviselni, és kitör belőle a kioktató pubi, sürgősen menjen el más pályára, olyanra, ahol más emberek, de pláne ügyfelek közelébe nem engedik...

További magyar hang 2007.12.14. 16:37:02

A cFosSpeed az egyik leghasznosabb program amit ismerek, meg is vettem jól már évekkel ezelőtt és a régi "kulcs" az új verziókkal is működik. :)

homár molla2 2007.12.14. 16:42:34

flimo13 2007.12.14. 16:36:34
ehhe, nem tájékozódtam, mit is gyártanak fosék... szóval letorrentezni valami décézéssegítő szoftvert, aztán megkrekkelni, majd ingyé megosztani a többi felhasználóval... hát kérem, ez a varez csimborasszója.

dehiszezénvagyok 2007.12.14. 16:42:40

A marketingjükkel nincs nagy baj, mert a homár most reklámozza őket..."Egy kicsi, német szoftvercéget (www.cFos.de) képviselek Magyarországon"

Cseber Lajos 2007.12.14. 16:44:51

Szerintem is nagyon jó szoftver, mindig meg szoktam venni az új verziókat. Utána írok a képviseletnek, hogy nekem nem megy az átutalás (csupa nagybetűvel kell írni, azt fárasztó olvasni), egy idő után feladják.

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2007.12.14. 16:51:50

cFos, javaFos... de leginkább .netFos

Perillustris 2007.12.14. 17:03:16

A valasz a ceg magyarorszagi kepviselojet minositi, ahogy azt tobben is irtak. Egy ilyen level utan egy normalis cegnel nem marad alkalmazasban az ember.

thcr 2007.12.14. 17:04:14

a legnagyobb probléma szerintem a tisztelt ügyféllel, hogy ordít az írás stílusából, hogy gyakorlatilag 0 empátiás készséggel rendelkezik az író. érezni lehet rajta, hogy mennyire nem figyelt rá hogy értelmes mondatokban fogalmazza meg a problémáját, és eszébe nem jutott csak egy pillanatra végiggondolni, hogy abból a címzett meg fogja-e érteni a mondanivalóját.

a cégnek aminél dolgozom volt ilyen partnere korábban, és egyik oldalról kétségbeejtő, másik oldalról mulatságos, mikor ilyen defektusokkal rendelkező személyekkel találkozik az ember. ha jó napod van, akkor jót lehet mulatni rajtuk. :)

thcr 2007.12.14. 17:05:29

Perillustris: amint a cím is elég találóan kifejti, van akin nem lehet segíteni, és van akivel nem érdemes és fölösleges vesződni, vagy illedelmeskedni.

thcr 2007.12.14. 17:08:21

ilyen ügyfélnél igazából két megoldás létezik, vagy visszaír neki az ember úgy ahogy a poszt küldője tette, vagy nem ír vissza semmit.

viktor134 2007.12.14. 17:11:25

los alamuszi:
a kedvencem nekem is a kurvanyázós ügyfé volt.
mindig megkérdeztem tőle, hogy "segíthetek mégvalamiben?" és aztán hallgattam, hogy ropog a telefonja, miközben idegességében szétveri. :)

230e 2007.12.14. 17:11:43

Érdekes az ügyfél stílusa, pár a vaterán garázdálkodó elmeháborodotthoz hasonlít, aki mindent jól lealkuszik aztán a 200 forintos kütyüt csak személyesen vagy utánvéttel hajlandó átvenni.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.12.14. 17:26:41

Megdöbbentő a képviselő válaszlevele. Számomra felfoghatatlan, hogy az illető még alkalmazásban lehet a cégnél. Ha engem felhív egy ügyfél egy problémával, nem közlöm vele, hogy ez másnak ment. Elmondom neki szóban, majd küldök dokumentációt. Ha így sem megy és vérben forgó szemekkel hív vissza, akkor a dokumentációval együtt elmondom szóban. Higgadtan, türelmesen. Mert azért fizetnek, hogy az ügyféllel türelmes legyek. Nem pedig azért, hogy kiskakas módjára kapirgáljak a szemétdombon és onnan nézzek le az ügyfélre ilyen lekezelő modorban. Ilyesmit már a szülők is megtanítanak a kölköknek, sajnálom, hogy a beküldő esetében ez ennyire kimaradt.

A válaszlevélben érdemi info 20%, bunkózás és kioktatás 80% arányban oszlik meg. És a beküldő még azt képzeli, hogy majd mindenki a prosztó ügyfelet fogja szidni. Kedves Andy Zhang, ebben az esetben te voltál a prosztó, mégpedig bőven.

szbszig 2007.12.14. 17:37:59

Akkor ez itt most a "naiv ügyfél" vagy "hülye ügyfél" rovat, kérem? :p

2007.12.14. 17:43:23

thcr!
"a legnagyobb probléma szerintem a tisztelt ügyféllel,"....
Tévedsz.
Az ügyfélnek JOGA VAN akár még hülyének is lenni.
Sőt, írhat helyesírási hibákkal, logikai bukfencekkel, akkor is ügyfél lesz...
Ha ennyit megért MINDENKI, aki olyan pozícióban dolgozik, hogy ügyféllel találkozik akár csak egyetlen egyszer is életében, akkor a Homárnak egyetlen egy "naiv ügyfél" kategóriájú posztja sem lesz majd.
Az ügyfélnek még igazságtalanul kiakadni is joga van, sőt, anyázni is van joga, ha ideges, max. azt nincs joga elvárni tőlem, hogy én huzamosabb idegig hallgassam, ha szidja az anyámat. De, nekem nincs jogom ilyenkor sem ráb...ni a telefont, hanem néhány udvarias figyelmeztetés után, miszerint, ha továbbra is trágárul sérteget, nem tudok segíteni, udavriasan elbúcsúzok tőle, és bontom a vonalat.
Vagy az orvosnak sem kell meggyógyítani a beteget, ha pl. nem tudja normálisan, kultúráltan, összeszedetten, inteligensen elmondani a panaszait? Sőt, a még a nem együttműködő betegeket is kezelnie kell!

2007.12.14. 17:53:25

viktor134!
A én tapasztalatom (pedig, egy jó ideje már csinálom), hogy a normális hangvételtől még a legtöbb anyázós is lehiggad.
Volt, aki a végén csak annyit mondott, hogy, ugye tudom, hogy bármennyire is anyázott, igazából nem velem van baja, csak... De, olyan is volt, aki öt perc múlva visszahívott, és elnézést kért.
Persze, egy nagyon kis százalékkal nincs mit tenni, ilyenkor szoktam a beszélgetés után belenézni az immár "süket" telefonba, és káromkodni egy kacskaringósat. Majd kiröhögni őket.

De, olyat még nem igazán hallottam (nem csak az én tizenévnyi pályafutásom alatt, de más branch-bélitől sem, hogy, ha egy ügyfélet alaposan kioktattak jó tenyébe mászó stílusban (még, ha nem is volt igaza), akkor mélyen elgondolkodott volna a kioktatáson, majd elszégyellve magát bevallotta volna, hogy igen, ő volt a hülye, a modortalan, a tudatlan, és megkért volna, hogy kárpótlásul még kettőt rendelhessen a cégtől vagy csaphasson egy kis promóciós kampányt az ismerősei körében.

LouiS 2007.12.14. 18:40:29

Paypallal fizettem nekik, asszem 1 munkanap után email-ben küldték a cfos-hoz tartozó keyt, plusz, rendszerösszeomlás után (minden adat repült) key repost is volt.

kunkorcsiga 2007.12.14. 18:40:38

Nem hiszem, hogy mindenki mindenhez értene. Kivéve engem.

aranyhaj.blogspot.com 2007.12.14. 18:47:04

A PayPalról már hallottam jót, a hagyományos bankokról meg rosszat. Szerencsére nem tapasztaltam, de nem is járok sokat bankba. Akadozik nálunk a bürokrácia...

aranyhaj.blogspot.com

cockney 2007.12.14. 18:53:08

szerintem meg el kéne felejteni ezt a kapitalista "az ügyfélnek joga van hülyének lenni" mentalitást. lófaszt van joga, ha ezeket rájuk hagyjátok csak a butaságot és a bunkóságot tápláljátok. mondjuk a butaság még talán OK, ez a levél meg csak mérsékelten bunkó volt. de ezen a blogon mindig az jön ki a kommentekből, hogy akármilyen primitiv bunkó fasz az ügyfél akkor is ki kell nyalni a seggét. aztán meg csodálkoztok, ha ugyanez az ember röhögve elhuz mellettetek a buszsávban...

ezt utálom a munkaadómban is (multi), ezt a gusztustalan álszentséget.

viktor134 2007.12.14. 19:06:51

cockney:

egyetértek. nehogymá a hülye többség mondja meg hogy mi hogy legyen. :)

a finn gyerek is ezért lövöldözött.

0xFFFF 2007.12.14. 19:16:56

"... NEKEM ERRE NINCS IDŐM BANKOKBA VÁRNI. ..."

Ez a barom elment Bankokba és ott vár ? Vagy mi a szitu ?! Mondjátok, hogy ez nem magyar, hanem román cigány !

struc 2007.12.14. 19:17:34

kézpénz?:-)
amúgymeg azt hiszem, pontosan ezért szidjuk az ügyfélszolgálatosokat. ha tudná, mit csináljon, nem lenne szükség a munkádra. ennyi.

nemtudom 2007.12.14. 19:30:43

gyerekek, abba gondoljatok bele, hogy MÁV vagy a BKV mekkora alázást kapna, ha egy hasonló szitu a vevői oldalról jönne. Kb azzal a kezdettel: mondom a kallernak nincs jegyem, ketten vagyunk, de hadd fizessek csak egyet s fél útra. Vagy ha jön az ellenőr, hogy kéri a jegyet, én pofán röhögöm, megérdem: mit akarsz te suttyó, aztán miután az anyukámat szidja, én hogy fel vagyok háborodva, hogy ez a vállalalat milyen parasztokat alakalmaz...

Terveüdekszi 2007.12.14. 20:00:31

Remélem amikor ezeket a sorokat írom, te már munkanélküli leszel! A kollégámat negyedennyiért kicsapták mint a taknyot.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2007.12.14. 20:26:18

Így nem lehet egy ügyféllel télleg. Még ha hülye is. Aki dolgozik vagy dolgozott valaha hasonló területen, az tudja, hogy az ügyfelek x százaléka tök hülye. De így akkor sem lehet és kész. Ha a naív (vö. hülye) ügyfél azért fizet a szolgáltatónak, hogy alázzák halálra, akkor persze más a helyzet.

pingpong 2007.12.14. 20:42:27

lol:)
bárcsak néha én is megmondhatnám az ügyfélnek :)
de néha én is ugyanolyan hülye ügyfél vok, hülye kérdésekkel.

Jogging 2007.12.14. 20:43:55

Té "NAGYONKICSINÉMETSZOFTVERCÉG",
KEEREM TÖRÖLJE ANDY-T A GEEPEMRŐL.
KÖSZÖNÖM.

UI.: MIBE VÁLTSÁK ÁTVÁLTÁS NEM VÁLTÁS,
CSAK BIRÓ ÁDÁMBA NE, MER ELPATTANNAK A HÚRJAIM!

tothmari 2007.12.14. 21:07:44

Ezmá a nagy fake! Kreáljunk egy ál-emilváltást egy ál-bunkó ügyféllel. Ezzel beletesszük a céget azindexbe, oszt gyünnek a szoftveré. Ejnye-bejnye! Illllyen átlátszó reklám, csúnya cFos cég, csúnya, csúnya!

MacWolf · http://www.travian.hu/?uc=hu1_23494 2007.12.14. 22:20:26

privi.hu/mcwolf

Mindjárt megvan az 1500 látogató egy nap, privicukiságokat a világnak!

pleasantry 2007.12.14. 22:53:46

en kerek elnezest Andy Zhang neveben.
nekem kellemetlen, komolyan.

abandi 2007.12.14. 23:42:26

Ej, Andy!
Nincs itt semmi gond! Egy márketing-kommunikációs szakon végzett, banki alkalmazott rendszergazdával emileztél...Mondom, nincs itt semmi gond...

2007.12.15. 04:24:18

homár mollávval tudok teljes mértékben egyetérteni. Tényleg butus az ügyfél, és jogos az indulat hogy jól kioktassuk. Azonban nem szép (és nem okos és főleg nem hasznos) ténylegesen ki is oktatni. El lehet azt anélkül is magyarázni, hogy hogyan kell jól kipengetni azt az összeget amit várunk. Igaz az plusz 5 perc. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.15. 05:15:46

hat itt mar nem lenne ez a melohelyed
mert ha megbunko is lenne valak annak sem szolhatsz be
vagyis beszolhatsz, de holnap mar nem kell jonni
ha meg csak tudatlan,...
azert vagy ott hogy elmagyarazd, nem hogy oktass
errol ennyit

ekkerjoz 2007.12.15. 08:11:14

Andy Zhang ya szorgalommal próbálja kicsi, de fostartalmú cégére irányítni a homározók figyelmét, az se érdekli, hogy egy szabály van: AKI FIZET, ANNAK VAN IGAZA, kedves komám, bizony. Az ügyfél lehet akármilyen anal fabéta, Andy ugrik udvariasan, és türelmesen. Vagy repül.

2007.12.15. 09:19:13

cockney
"szerintem meg el kéne felejteni ezt a kapitalista "az ügyfélnek joga van hülyének lenni" mentalitást. lófaszt van joga, ha ezeket rájuk hagyjátok csak a butaságot és a bunkóságot tápláljátok."

Tényleg, az a módszer már nagyon bejött a történelem folyamán is, hogy, aki a bunkóságra lekevert egy maflást, az kapott aztán kettőt, mire az első előkapott egy bicsakot, mire emez meg egy viperát....

Azt is megkérdezném tisztelettel, ha már ekkora agy vagy (amellett, hogy miért erőszakolod meg magad a csúnya kapitalista multinál, nehogy már megvegyen kilóra a redvás pénzéért), hogy mi a hülyeség / bunkóság definíciója?
Holnaptól azzal töltheti minden ember az idejét, hogy szorgalmasan biflázza a vele kapcsolatban álló cégek működési szabályzatait, nehogy véletlenül butuskát kérdezzen az ügyfélszolgálatostól, mert, ha igen (nem figyelt eléggé, vagy csak kicsit idegesebb volt, netán, egyszerűen csak még az általánosban nem kapott kellő képzést), jól megverhetik?

Meg, ahogy írtam, lehet ám az "ügyfél" szó helyébe bármit írni. "Hülye" a paciens? Nosza, mérgezzük meg, egy hülyével kevesebb a világon. Nem szimpatikus a fodrásznak, ahogy a "fej" köszönt belépéskor? Ugye, hogy jogos, ha hátul hatalmas kopasz foltokat nyírunk a hajába? Rosszul ragozta az ikes igét a tetováló szalonba lépő? Biztos örülni fog egy "barom vagyok" tetoválásnak a hátára. Julcsika szülei nem vittek az óvónéninek kellőképp értékes ajándékot karácsonyra? Majd, megtanulják, hogy mit szeret, ha Julcsika hetekig nem kap enni,és az egész napját a sarokban térdepelve tölti...

+ ahogy valaki írta, az a rossz hír, hogy, ha mától valami csoda folytán csak képzett ügyfelek mászkálnának a világban, bezony sok ezer embernek nem lenne munkája...

Ja, és nem hosszabb meló NEM visszabunkózó emilt írni, egyáltalán. MIre a kis ügyfélszolgálatosnak nem való kitalálta, hogyan riposztolhat vissza, addigra simán leírta volna érzelem mentesen, hogy 1. lépés ..., 2. lépés....3. lépés...

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.12.15. 10:22:32

Az ügyfél is tanulja meg, hogy a seggét kinyaló is ember.

A fizetésért segget kinyaló pedig tanulja meg, hogy az ügyfél sem ember.

Ez itt alap pszicho.. Csak akkor nem lesz bunkó az ember a másikkal, ha értékesebbnek, okosabbnak gondolja. Ritka az ilyesmi, lássuk be! :D

Kopasz Mercis 2007.12.15. 10:22:42

Kérem csomagolja be és küldje vissza!
Maga túl hülye, hogy a programunkat használhassa...

Natura 2007.12.15. 11:52:34

"Az ügyfél is tanulja meg, hogy a seggét kinyaló is ember."

Nem, nem ember. Adott pillanatban semmiképpen sem (persze ez nem garancia arra, hogy bármikor máskor az lenne). Hanem tudod mi? Ügyfélszolgálatos. Benne van a nevében; SZOLGA.
Na, ehhez tartsd magad, és nyald a seggét, különben mehetsz az aluljáróba szórólapot osztogatni.

utolsóelőttisenki 2007.12.15. 13:49:05

igazából levélírónak szerintem ilyenkor tájékoztatni kellett volna leendő ügyfelet, hogy problémái megoldása nem az ő hatásköre, legyen szíves kérni a bank (vagy akárki más) segítségét.

ponnt a németekről tapasztaltam azt (igaz másról semmi tapasztalatom), hogy még ha képesek is valamire, nem végzik el , ha az nem az ő feladatuk. márminthogy munkavégzés során.

mindezt csak azért, mert őt x dologra alkalmazzák, minden pontosan le van írva hogy mit, s hogyan kell csinálni.
munkautasítás, minőségbiztosítási elvek....blablba
kész. pont. ezért kap pénzt.

régen szerették a magyarokat nagyon, mert tudtak és szerettek dolgozni.
a festőtől a programozóig.
addig amíg csak annyitt közöltek velük, hogy ez a feladat, ekkora legyen kész.

amióta megszabják (a lehető legnagyobb haszon érdekében) azt is hogy hogyan végezzem el a feladatot, azóta már nem igazán tudunk rendesen együttműködni.
hangsúlyozzák persze, hogy az én érdekem is, merthogy könnyebben látszik majd, hogy ki dolgozik (jól) és ki nem, kié a felelőség, ha elmarad a haszon.


és pont ezért, nem fogja a kapitalista programozott rabszolga (vagy idomított maLYom) más helyett megsinálni azt ami neki még csak teher se lenne.

én cockney meglátását osztom, mert ahogy most folynak a dolgok, a vége az lesz, hogy ha valaki szeretne valamit kapni, elintézni, még csak megkérdezni se fogja tudni, mert annyira hülye lesz a dologhoz.

corrado 2007.12.15. 13:55:43

Kedves Natura!

Csak vigyázz, hogy egyszer egy SZOLGA hátba ne szúrjon véletlenül!
A kedves bánásmód miatt, tudod...

Natura 2007.12.15. 14:28:14

Vigyázni fogok, kedves corrado. a ti fajtátokkal az sosem hátrány. :)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.12.15. 16:04:19

Natura-nak sok boldog vásárlás kívánok ezúton...

Képzeld, én azt tapasztaltam, hogy amelyik vásárló kedvesen jött oda pl. a vevőszolgálatra, még az is előfordult, hogy olyan dolgokat megtettünk érte, ami nemhogy hatáskörünkön kívül esik, hanem egyenesen tilos. Aztán volt a jogosan panaszkodó is, aki verte a pultot, a mellét, a nyálát, stb. de mivel én jobban tudom a szabályozást, elmehetett a faszba is, bármennyire is igaza volt.

Van erre egy mondás, ami (nem mindig, de ált.) működik:

Amilyen az adjon isten, olyan lesz a fogadj isten.

Jó rabszolgatartást kívánok!

Natura 2007.12.15. 16:25:07

Kedves chiken, köszönöm neked ezt a kommentet. Valahányszor felmerül bennem, hogy hát igenigen, szegény melósok, talán mégsem kéne velük úgy bánni, ahogy, jön egy magadfajta, aki azt a kezet harapdálja amelyik eteti, és még büszke is rá... én meg rádöbbenek, hogy a világban mégiscsak rendjén mennek a dolgok.
Egyszóval, kösz hogy helyretetted a lelki egyensúlyomat. :)

Egyébként ha ekkora problémát okoz neked a munkád, szívesen kijárok egy soron kívüli elbocsátást. Hol is dolgozol pontosan?.

Stupido Girl 2007.12.15. 17:12:20

Nem akarom az előttem szólókat idézni, vagy újra ugyanzt leírni.
Én annó dolgoztam ügyfélszolgálatosként. Igen, voltak hülye, bunkó emberek, akik nem tudtak viselkedni, de ezt nem lehet sohasem éreztetni velük. Azonkívűl a panaszosra szerintem ez nem igaz, inkább csak ideges volt a sikertelen kísérletek miatt. Az igazi bunkó itt az ügyfélszolgálatos. Ráadásul hivatalos levélben fejtheti ki a magánvéleményét. Igen, vannak, akiknek az új technológiák problémát okoznak, főleg ha hirtelen találják magukat velük szemben, de ilyenkor sem kiokatni kell, hanem segíteni. Ez az ügyfélszolgálatos nem való abba a munkakörbe, ahol még (ha nem rúgták ki) dolgozik.

Trendetlen 2007.12.15. 17:40:31

Az ügyfélnek igenis joga van hülyének lenni és mivel a polihisztorok kora lejárt, sokszor nem is hülye, csak tájékozatlan vagy őt is félre tájékoztatták. Nekem is akadt gondom nyáron egy sürgős, Horvátországba történő utalással, a bankban az ügyintéző (az első napja lehetett) bár készséges volt, de teljesen kétségbe esett, mert túl sok számjegyűnek talált egy kódot és nem bizatott semmi jóval. Rögötön rákérdeztem horvátéknál, mi újság és azonnal -két percen belül - jött a válasz, példákkal alátámasztva, hogy igen, rendben lesz így, de ha mégsem, akkor is megoldják, ne aggódjak. Pedig el is hajthatott volna a francba.
Ami a magyarokat illeti, nekem nem nagyon volt gondom az ügyfélszolgálatosokkal, egy-két kivételtől eltekintve, úgyis mint OTP-Lakástakarékpénztár, de azt már innen tudom, hogy csak sikertelenségem okán keveredhettem oda...

brunhold · http://www.hackedgame.try.hu 2007.12.15. 18:24:08

azert maradjunk mar a kaptafanal, nem mindig az eladok, a szolgaltatast adok a ludasok.
Ok is ugyan olyan emberek mint mi, csak hogy ezt hajlamossak vagyunk elfelejteni akkor, mikor ugy erezzuk, hogy becsaptak minket.
Pedig egy jo szoval vagy normalis hangvetellel mindent meg lehetne oldani.

Trendetlen 2007.12.15. 19:15:21

brunhold · www.hackedgame.try.hu 2007.12.15. 18:24:08
Ők is ugyanolyan emberek, mint mi, azzal a különbséggel, hogy az a szakmájuk, hogy megoldják a mi problémáinkat.
Én valószínüleg nem leszek soha ügyfélszolgálatos, azért, mert én sem tűröm jól a hülyéket. De nem leszek festőművész vagy szobrász se, mert ahhoz meg nincs tehetségem. Viszont van önkritikám és ezeket tudom magamról. Ilyen egyszerű.

megamenn 2007.12.15. 21:17:51

Ügyféllé akkor válik bárki, ha teljesíti a megállapodás rá vonatkozó részét. Például fizet. És a bunkókat nem azért nem küldjük el az édesanyjukba mert ügyfél (okádnom kell ettől a szótól) vagy leendő ügyfél, és neki "joga van bunkónak lenni" (egy nagy faszt van joga)hanem azért, mert mi nem vagyunk bunkók.
Talán ezt kellene megérteni.

struc 2007.12.15. 22:07:49

egész érdekes hozzászólások. szerintem senkinek nincs joga bunkónak lenni, akkor sem, ha ideges. nem az ügyfélszolgálatos tehet arról, hogy az ügyfél nem ért a dologhoz/átvágva érzi magát, stb. és nem kell elb@szni az ügyfélszolgálatos napját sem az ordibálásunkkal/asztalracsapásunkkal, meg ilyenek.
waze, emberek vagyunk mind, nem?

2007.12.15. 22:44:28

"nem az ügyfélszolgálatos tehet arról, hogy az ügyfél nem ért a dologhoz/átvágva érzi magát"
Nem ő tehet róla, de azért ül (ülünk) ott, és kapja (kapjuk) a fizetést, mert emberek nem értenek a dolgokhoz, ezért pl. átverve érzik magukat. Azért senki nem hívná fel az ügyfélszolgálatokat, hogy. "halló, sikerült telepítenem az Önök programját, nagyszerűen működik, nincs semmi gondom vele"
"nem kell elb@szni az ügyfélszolgálatos napját sem az ordibálásunkkal/asztalracsapásunkkal, meg ilyenek"
Ha valaki igazi ügyfélszolgálatos, az ilyenekkel nem basszák el a napját, hidd el. Egyik fülemen be, a másikon ki, ha ilyenbe futok, különben, már rég depresszióval kezelnének egy klinikán, vagy kiírtottam volna a családomat. Az orvos sem halhat meg minden egyes betegével.
Ha valaki ezt nem tudja így kezelni, sürgősen változtasson pályát, mert valóban tönkre teszi a SAJÁT életét. (mint az az orvos, aki nem bírja a vért ;-)

Megamannel meg tkp. egyetértek. Nézhetjük a normál emberi szemszögből is: normális ember valóban nem üvöltözik a másikkal, még akkor sem, ha az elengedte magát, sőt, aki igazán elegáns, és kultúrált, az még akkor sem hangsúlyozza felsőbbrendűségét, és nem oktatja a másikat, ha az elveszti a kontrollját.
És, egyébként ez az egyetlen eszköz, hogy a kontrollt elvesztő valaki egyáltalán valahogy rádöbbenjen, hogy bunkó volt, mert, ha leállnak vele ordítozni, abból csak egy egészséges körbe anyázás lesz, béke soha... (van, persze, aki nem döbben rá, de, hát, ezzel nincs mit tenni)
De, azért épp azért szakma az ügyfelezés (még, ha a látszat az, hogy BÁRKI le tud ülni, és telefonálni vagy e-mailezni), mert egy "normál" ember hibázhat, elveszítheti a kontrollját, de egy ügyfeles nem...(egy pedagógusnál sem hátrány, ha nem kap frászt a gyerekektől, sőt, szereti őket, egy pilótánál is fontos, hogy egy átlagembernél hidegebb fejjel és nyugodtabban tudjon dönteni, stb)

Natura 2007.12.16. 00:38:09

Nono, azért normális esetben általában senki nem üvöltéssel kezdi.

Az akkor kezdődik, amikor 1. az ügyfélszolgálat már elkúrt valamit, 2. az összes többi nem akar tudni róla, 3. rendbetenni sem akarja egyik sem, 4. már a nyolcadik idiótát kapcsolja a rendszer, aki a tizenhetedik verzióban mondja el ugyanazt teljesen más feltételekkel, megy a drága időd (a telefonszámlát most hagyjuk), 5. mindezt te fizeted.

A kutyát nem érdekli, hogy melyik nyomi nem tudott megérteni két összefüggő mondatot, ha nekem gondot (bevételkiesést, idegességet, kellemetlen szituációkat csinált, amiket nekem kell kimagyarázni, illetve éjszakába nyúló pluszmunkával helyrehozni). Annál a cégnél dolgozik, az fizeti, oldja meg. Vigasztalja a tudat, hogy tulajdonképpen nem ő a felelős, és építse be a fizetési igényébe, hogy ha valamit bárki más rosszul csinál, esetleg rajta csattan az ostor.

Mondjuk tény, hogy előnyben részesítem a személyes ügyintézést a telefonon ordítással szemben, már amikor ráérek órákig ott vakarászni a fenekem, és elnézni, ahogy az ügyfelesek csoportosan járnak pisikélni, bagókázni, meg mit tudom én mit, csak a munka nehogy haladjon, elvégre ők ráérnek, az ügyfél meg le van sz*rva.
Viszont ha élve ott vagy, nem lehet kinyomni a telefont, úgy hogy előbb-utóbb bármi megoldódik, legfeljebb kilátásba kell helyezni az asztalfelborítást az illető főnökénél.

chiken, te még nem láttál engem sem sértőnek, sem személyeskedőnek, és hidd el, hogy nem is akarod. :) (Még mindig várom, hol dolgozol.)

az. 2007.12.16. 00:59:38

alap hogy a normál hangvételű társalgásokat nem küldtem be homárnak, mégha ez csak a "szolja" vagy "seggnyaló" oldaláról volt igaz :) meghát, ez amolyan kiegészítő szívesség-meló. inkább megpróbálok valakit ráderíteni dolgokra minthogy attól féljek hogy idén karácsonyra nem küldenek bögrét németből.

kiállok a stílusomért, mivel azt hiszem nem volt indokolt a stílus a leendő-ügyféltől (aki most már ügyfél. és magyar. név alapján legalább is. csak gondoltam kicsillagozom.)

és olvássátok át az emailt. nem a szoftverrel van probléma, nem az aktiválással, nem a telepítéssel. a banki fizetés a kiakadás oka. és a szoftvercég a hibás. a képviselő pedig kiáll a cég nevében, de hagsúlyozva azt hogy személyes vélemény, és elmondja amit gondol.

a többi munkám (egyik sem napi 8 órás beülős meló) mind ügyfélkapcsolatról szól (többet között). a kölcsönös tisztelet viszont 99%-ban megvan.

még sok ilyet küldhetnék be.
akit érdekel az iStyle-os munkatapasztalatról is írok ha gondoljátok.

az. 2007.12.16. 01:02:21

szolga* (nem szolja)

és az eredeti emailben a zárójel (amiben a cFos.de szerepel) ki volt egészítve még annyival hogy csak a homár tájékoztatásáért volt ott. de sebaj. az anti-reklám is reklám.

Nagyvakond 2007.12.16. 01:55:09

A naiv szó még mindig RÖVID I_VEL ÍRANDÓ!
naiv, naiv, naiv, naiv, naiv, naiv, naivnaiv, naiv, naiv, naiv, naiv, naiv, naivnaiv, naiv, naiv, naiv, naiv, naiv, naivnaiv, naiv, naiv, naiv, naiv, naiv, naivnaiv, naiv, naiv, naiv, naiv, naiv, naivnaiv, naiv, naiv, naiv, naiv, naiv, naivnaiv, naiv, naiv, naiv, naiv, naiv...

úrilány 2007.12.16. 04:58:57

Te jó ég, már megint nem tudok úgy egy kommenthalmazt végigolvasni, hogy a blogoszféra új "loreley-ébe" ne botoljak, nem elég, hogy a nickneve is maga a blogcíme, még minden "hozzászólása" után is odateszi az url-jét.
azért az ilyen "naiv szpemelők" is megérnének egy posztot

Dr. Stein (törölt) 2007.12.16. 07:15:43

úrilány, mindenki úgy él meg, ahogy tud. De folytasd csak, várom a viszontválaszt. Sárbírkozás lesz? Vizespólótépkedés?
Le a szpemmelőkkel! BGG9000-et nekik!
szokvany.blog.hu/2007/12/16/olvass_bele_doom


Egyébként Homár Mollánál az igazság.

Dr. Stein (törölt) 2007.12.16. 07:21:05

várom a viszontválaszt >> persze, Aranyhajra gondoltam.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.12.16. 08:50:53

úgy látom, nem csak nekem tűnt fel aranyhajú kollegina spammelése :) de ügyesen csinálja amúgy, a kommentjei totál semmintmondók, de ezzel nem igazán lehetmint kezdeni, hiszen mi sem túl eredeti bölcsességeket írogatunk le :) viszont a vízízű hsz-ok alapján nem igazán támad kedvem ellátogatni a blogra.

Abdab 2007.12.16. 11:41:23

"Meghát, ez amolyan kiegészítő szívesség-meló."

A szívesség-melót is tessék tisztességgel végezni, irgumburgum. Sőt, azt még inkább.

Szerintem sem köteles senki az ügyfél előtt hanyatt vágódni csak azért, mert ügyfél, de a tisztelet kötelező. Olyan pedig nincs, hogy "a képviselő pedig kiáll a cég nevében, de hagsúlyozva azt hogy személyes vélemény, és elmondja amit gondol", mert ha a személyes véleményedre kíváncsi, akkor téged keres meg személyesen. Ő a céget kereste meg, és szerintem tesz a személyes véleményedre. Az meg már az ő baja, ha ezek után valóban ügyféllé vált.

Az új Loreley pedig monnyon le. :)

2007.12.16. 13:23:49

Milyen érdekesen pattogtok egyik oldalról a másikra.
Miközben ez az egész fotosopp.

az ügyféltől elvárható egy minimális jártasság a technika/banki világban, az ügyfélszolga meg nem népnevelő szerepben van. Mindamellett egy techológiai cég nem pszichológusokat foglalkoztat.
Ergo: mindenki bunkó volt a sztoriban és senkiek nincs igaza.
Csak nekem ! :)

az. 2007.12.16. 13:34:40

túltárgyaltuk :) a naiv pedig naïve. de most magyarul is megtanultam. köszönet.

2007.12.16. 13:51:22

Natura
"Nono, azért normális esetben általában senki nem üvöltéssel kezdi.
Az akkor kezdődik, amikor 1. az ügyfélszolgálat már elkúrt valamit, 2. az összes többi nem akar tudni róla, 3. rendbetenni sem akarja egyik sem, 4. már a nyolcadik idiótát kapcsolja a rendszer, aki a tizenhetedik verzióban mondja el ugyanazt teljesen más feltételekkel, megy a drága időd (a telefonszámlát most hagyjuk), 5. mindezt te fizeted."
Nem? Nálunk üvöltött már nálunk ügyfél, aki nem kapta meg a kis küldeményecskéjét, mert a szállító repülő köd miatt nem tudott felszállni, mert, a szállító teherautóba belerohantak, és meghalt a sofőr, mert ő mást képzelt el egy szolgáltatásról, mint, amit az valójában tud (előtte "természetesen" nem lehetett neki elmondani, mert "erre neki nincs ideje" , vagy azért, mert a svájci partnere összekverte Bukarestet Budapesttel, mert okosan megspórolta a kísérő okmányok kitöltését, és ezért valahol a vám megállította a csomagját, ilyesmi.

De, ettől még senkinek nem mondjuk azt, hogy "maga egy baromarc, hát nem érti meg, hogy Hátsó-Kukutyinba nincs reggel kilences kiszállítás" vagy, "amekkora barom, ne is magyarázom, hogy a köd nem miattunk szállt le" stb., hanem hetvenedjére is egy óvónéni türelmével mondom el neki, amit tudok, és ha tudok, segítek.
Sőt, ha a fentiekkel szemben mi szúrtuk el (ami persze előfordul, mert azért emberek vagyunk, minden látszat ellenére is), akkor ebben még könnyebb dolgom is van, mert ilyenkornagyobb a hatáskörünk(!!!) mint pl. egy időjárás okozta késés esetén.
De, ha nem érti meg az ügyfél, hogy vannak folyamatok, amiken nem tudok átugrani (pl. hogy vámolni, mondjuk akkor is kell, vagy, hogy nem tudjuk kipecázni az érkező több száz csomag alatt az övét 1 perc alatt, és száguldani vele hozzá, akkor bizony marad a 17. verzióban, hosszasan előadott magyarázat az ő pénzén...
De, ekkor sem kioktatva, visszaüvöltve stb.

2007.12.16. 14:02:12

Nem beszélve arról, hogy lelkileg könnyebb (igen!!!), ha mi szúrtuk el, és az ügyfélnek igaza van, mert akkor csak el kell ismerni, és azt csinálni, aiért mind ott vagyunk: SEGÍTENI.
Egyébként, egyszer én sem bírtam, és megkérdeztem egy ügyfelet, hogy miért gondolja, hogy azért vagyok ott, hogy NE segítsek neki, hanem, ahogy ő gondolja, csak "vitázzak vele"
Mondtam, hogy, nem lenne sokkal egyszerűbb dolgom, hogy, ha lehetéges lenne, amit kér, megtenném, letennénk a telefont, mehetnénk mindketten dolgunkra, nem idegeskednénk, hanem viszonylag elégedette elhajóznánk...
Csend lett egy pillanatra, aztán más hangnemben folytattuk, mert elhitte, amit mondtam.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.16. 17:37:49

csinaltam egy zrt-t Vacon egy bogyos csajjal es nem tudom , most akkor mi van?
meg hol van alice?

Megdobbent 2007.12.17. 05:45:22

Hat ez a buzigyerek, aki kepviselgeti itt a german szart, az remekul bemutatkozott. Hat baratom, most rohanhacc a BSA-hoz, hogy vedjek a telibevert erdekeidet, mert ezutan annak sem fogsz eladni semmit, aki fizetne erte. De hidd el a duplajat nekem a krekkert is atutaljak siman, mert nem viszem az ugyfelkorom a nagyvilag ele, hogy nezzetekma vazze mekkora egy bunko... Naszal cfosbazdmeg, ennyit ersz. Slussz.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2007.12.17. 07:33:30

Van egy tendencia magyarországon ami virágzásnak indult.A szolgáltato elvárja hogy az ügyfél ugráljon érte, ugyanakkor nincs tudatával hogy egyetlen ügyfél képes egy teljes céget lavinával lenyomni.Elég csak egy ismerős ujságiró...
Az ügyfél akkor is ügyfél ha hülye, ha 100adik alkalommal sem tud befizetni akkor a szolgáltató jár jobban ha 101edik alkalommal egy köztes megoldást talál.Ha a szolgáltató partner és bár nem kötelessége de megteszi az ügyfélért, magát tolja előre.Ilyen kis senkicég mint a Cfos igy kiadja az ügyfél levelezését,ennyire nem partnere az ügyfélnek, akkor saját magát járatja le.Egy coca-cola megteheti hogy nem ir vissza egy vásárlónak(vissza szoktak irni pont mert nagycég), addig egy kis fos cég minden segget ki kell hogy nyaljon, vagy elpusztul.Jo ha tudja a kedves cfos hogy a hudejo programuk 99%ban fájlcserélőkőn ingyen elérhető és megis érdemli hogy tönkremenjen.

hanzs 2007.12.17. 08:32:13

Nem értem hogy miért kell reklámozni a cfosos (jajj) magyar kereskedőnek, hogy ő egy tapló. Az ilyen ne foglalkozzon ügyfelekkel.

lOc (a pasztafáriánus) 2007.12.17. 08:52:11

Én úgy látom hogy nem csak a kedves ügyfél nem tud helyesen írni: "had", "tűntetve"...

goendhie 2007.12.17. 10:43:45

szarketing.

paraszt volt a hülye ügyféllel, aki annyira hülye, hogy biztos képtelen lenne írni a homárnak, ezt a paraszt felismerte és előzékenyen megírta a hülye helyett, hogy milyen paraszt is ő.

fasza. b.karit.

vernarancs 2007.12.17. 11:18:20

cFos egy osi roman ceg. cFos=CifraFosas.

mkriston 2007.12.17. 11:58:53

Ügyfélkezelés = 0! Ráadásul még magát is lejáratja! :-)

hanzs 2007.12.17. 15:16:04

Ja és szegény kiscsávó, aki azt hitte hogy összehozta élete szoriját amit leközöl a homár, most meg néz a gépe előtt és nem érti hogy mi miért nem értjük, hogy ő nem bukóparaszta csak vicces.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2007.12.17. 15:50:27

ilyen jellegű hozzáállást én is kaptam már hasonló paraszt cégtől, az ügyintéző azt mondta nekem, hogy "mi így csináljuk, ha Te nem tudod így csinálni, akkor nem kell tőlünk vásárolni".

végül okos ügyintéző volt, rátapintott a lényegre. én én, mint engedelmes ügyfél hallgattam is rá. :)

azóta is szarok a fejükre. nyomoronc banda.

LyukasBogrács 2007.12.17. 20:50:29

Ez az a tipikus buta ügyfél, türelmetlen alkalmazott párositás.

Olyan, mint a picsogó anyuka, kontra bunkó lovász.

Vagy az a lakásdekoratőr vs. érzékeny gitár-bognár.

Vagy akár a hülye nő - köcsög Seat szervizes.

-------------------------------
Nem mentem egyik felet sem, különösen a pénzügyi analfabéta ügyfelet. Tényleg, hol él ez? Az ősi Csángóföldön?

paperboy 2007.12.26. 14:48:01

te ügyfelszolgalaton dolgozol? mert ha en lennek a fonokod, egy ilyen stilusu valaszlevel miatt reg kitettelek volna.
süti beállítások módosítása