Vásároltam egy Malév repülőjegyet Milánó-Budapest-Milánó irányba. Néhány nappal az indulás előtt módosítottam a foglalást telefonon. Ezt csak a milánói call-centeren keresztül lehet megtenni, a milánói indulás miatt. Azt mondták, hogy minden rendben van, levonják a módosítási díjat a megadott hitelkártyaszámról. Pár nappal később telefonáltak, hogy ez mégsem megy így, hanem az indulás napján a milánói repülőtéren a Malév irodában vegyem fel a jegyet, a módosítási díjat pedig készpénzben fizessem ki a jegyirodában. Az indulás napján másfél órával az indulás előtt a reptéren voltam, a Malév irodában nem volt senki. A jegyirodában nem lett leadva a jegyem, azt javasolták, hogy várjak a a Malév iroda előtt, hátha csak késik az ott dolgozó. Ott vártam egy darabig, azután lementem egy hasonló cipőben levő olasz társaságában a "check-in"-hez, ahol az Alitalia képviselője (a járat közös Malév/Alitalia járat) végül elérte az időközben megérkezett Maléves ügyintézőt, személyesen elment az olasz koma jegyéért, engem pedig felküldött a Malév irodába, hogy intézzem el a módosítást.
A Maléves ügyintéző kezembe adta a jegyet (amin a változtatás előtti járatok szerepeltek és leküldött a jegyirodába, hogy ott fizessem ki a módosítási díjat és akkor megkapom az érvényes jegyemet, amivel mehetek a "check-in"-hez. Odamentem, de nem kaptam jegyet, mert a foglalás nem lett elküldve hozzájuk. Az ügyintéző telefonált a Malév irodába, de az egyetlen ott dolgozó Malév képviselő nem volt már ott. Igy nem tudtam elrepülni, a Malév képviselője azt mondta, hogy vagy a Call center hibája vagy az enyém, ő nem tud segíteni. Ezek után lementem a jegyirodába, ahol kiderült, hogy az érvényes foglalásom a gép indulása után 3/4 órával lett elküldve hozzájuk, ami annyit jelent, hogy én nem jelentem meg időben, elúszott az oda-vissza jegy.
Vettem sok pénzért az esti (12 órával később induló) Alitalia gépre jegyet és hazamentem. Minderről pontos riport készült, a jegyirodában dolgozó hölgy és a főnöke segítőkészek voltak. Irtam részletes panaszlevelet a Malévnak, amelyben az új jegy, a reptéri költségeim (ebéd, stb.) megtérítését és a szokásos 261/2004/EK rendelet alapján járó 250 eurós kártérítést kértem. A Malév panasziroda nem tájékoztatott semmiről egy hónapig, a hetenkénti telefonokra azt válaszolták, hogy folyik a vizsgálat (vagy néha azt, hogy "Csak azért vettem fel a telefont, mert idegesített, hogy állandóan csörög, én nem itt vagyok, a kolléga szabadságon van"). Egy hónap után jött egy email, hogy oké, a költségeimet megtérítik, de a 250 eurót "a legnagyobb sajnálatukra nem áll módukban kifizetni", mert az a járatok késésére, túlkönyvelésére és törlésére vonatkozik, és ez az eset egyik kategóriába sem sorolható be". Ez az eset a következő: "egy sajnálatos rendszerhiba miatt a foglalása nem érkezett meg a Milánói kollégához".
Eddig úgy gondoltam, hogy a Malév jól jár, ha csak a költségeimet és a 250 eurót fizeti ki nekem, de mostmár nem hagynám ennyiben. A légitársaság nem tájékoztatott semmiről, a helyszíni képvidelő gyakorlatilag leszarta, hogy lecsúsztam a gépről, nem gondoskodott új jegyről, utána pedig egy hónapig nem tájékoztattak semmiről, pedig kötelességük lett volna. Mennyi kártérítést kéne kérnem? Az első panaszlevelemmel ellentétben a következőt mindenképpen cc.-zni fogom a Fogyasztóvédelmi Hatóságnak, meg a Malév felügyeleti szervének, meg egy Ügyvédi Irodának, de ez vajon elég lesz? (Ja és tudja valaki, hogy melyik intézmény a Malév felügyeleti szerve?) Vagy pereskedni fog kelleni sokáig? Elvállal egy ilyen ügyet egy ügyvéd úgy, hogy az ügyfélnek nem kell lépten nyomon a helyszínen lenni? Köszi minden segítséget.
A Malév és az otthagyott utas
Pandacsöki Boborjánnak apróbb nehézségei támadtak a Malévvel, amikor "rendszerhiba miatt" csak a gépe indulása után érkezett meg a módosított foglalása Milánóba, ami miatt csak fél nappal később, saját költségen hagyhatta ott az országot:
jesszumpepi (törölt) 2007.12.19. 13:19:21
ekkerjoz 2007.12.19. 13:23:55
alicecsodaorszagban 2007.12.19. 13:24:13
a kertész tömlővel 2007.12.19. 13:25:22
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2007.12.19. 13:27:42
Lehet, hogy elég a perrel való fenyegetőzés. Ha mégsem, akkor per. A rendszerhiba nem vis maior.
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2007.12.19. 13:38:27
Dr Net Elek (törölt) 2007.12.19. 13:39:55
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.19. 13:53:12
Ok a felugyeleti szerv
Dr Net Elek (törölt) 2007.12.19. 13:56:30
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2007.12.19. 13:58:47
Primavera 2007.12.19. 13:59:39
A költségeidhez hozzáírhatnád, h nőre is költöttél, elvégre nem csak kajával él az ember. :)
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.12.19. 14:05:01
na ha ennyi mindennel foglalkozik ez a minisztérium akkor biztos jól neki tudnak kezdeni a probléma megoldásának.
szerintem gyorsabb, és eredményesebb lesz, ha papuccsal támadsz
Pepin bácsi 2007.12.19. 14:05:46
pleasantry 2007.12.19. 14:07:28
boborjan, hajra, buntesd meg oket. anyjukat is elperelni.
vagy esetleg nyugodj meg, hatha valaszolnak 5-7 munkanapon belul vegul.
toi 2007.12.19. 14:20:33
ha igen, buktad.
redraven 2007.12.19. 14:22:10
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.19. 14:26:10
birdito 2007.12.19. 14:30:24
leaping cat 2007.12.19. 14:30:56
Dr Net Elek (törölt) 2007.12.19. 14:42:40
ARK-9 (törölt) 2007.12.19. 14:43:03
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.19. 14:43:55
birdito 2007.12.19. 14:50:28
Légi utasok jogai
Hová fordulhat panaszával
Tájékoztatjuk a Tisztelt Légi Utasokat, hogy a késésekkel, járattörlésekkel és egyéb szolgáltatásokkal kapcsolatos esetleges panaszaik ügyében az NFH Közép-magyarországi Regionális Felügyelősége illetékes eljárni.
NFH Közép-magyarországi Regionális Felügyelőség
Dr. Bobál Pál igazgató
1052 Budapest, Városház u. 7.
Telefon: +36 1 318 2681; Fax: +36 1 318 1639
E-mail: fogyasztovedelem@pest.b_m.hu
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.12.19. 14:54:39
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.12.19. 14:56:44
marczipán · www.marczipan.blog.hu 2007.12.19. 15:02:02
ez olyan mint hogy 5-en utaznak a villamoson leszallnak 7-en, tehat meg kEt embernek vissza kell szalLni, hogy ureS legyen
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2007.12.19. 15:04:15
Majd a per végéről számolj be inkább!
harcimaci 2007.12.19. 15:12:04
Nooormális 2007.12.19. 15:12:47
2007.12.19. 15:18:39
Angelo_ 2007.12.19. 15:23:00
Gobbi Hinta 2007.12.19. 15:26:13
Artie 2007.12.19. 15:28:45
Magyarok vagyunk, nyafogni tudunk, utána nézni valaminek nem.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.19. 15:29:20
az szdsz meg meg hany szazalekon van a kormanyban megis sikerult neik az oktatast meg az egezsegugyet...
naugyehogy
ma reggel meg egy akcentusos magyar-orosz volt a napkelteben Malev reszrol
akkor ez hogy?
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2007.12.19. 15:31:09
www.nkh.hu/repules/images/stories/2005_01_19_apr_leaflet_hu.pdf
Pepin bácsi 2007.12.19. 15:33:14
B.B. / Bifidusz Effendi és Alelnök 2007.12.19. 15:39:44
Dr Net Elek (törölt) 2007.12.19. 15:45:54
Walmer 2007.12.19. 15:48:01
Ezt beszoptad, de keményen. Budapesten több mint egy éve csak magyar cc van. A milánói cc, történetesen Forbachban leledzik és van még agy callcenter Liverpoolban is. bírom az olyanokat, akik félinformációk alapján osztják az észt...
-putyin- 2007.12.19. 15:55:45
A MALÉV-nek vége, 1-2 év és annyi. Most fognak kirúgni egy csomó embert. Nem tudom mit háborogtok, reform, meg privatizálás, fellendülés, dübörgés. Ennyi.
BiG_ 2007.12.19. 16:10:24
Üdv!
fesztivalkatalogus · http://www.fesztivalkatalogus.hu/ 2007.12.19. 16:15:55
DAS neha tenyleg jo tud lenni. mehetnenek par kort magyarban.
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2007.12.19. 16:24:14
Angelo_ 2007.12.19. 16:28:21
Gondolom a privatizációs szerződés része volt, hogy a céget orosz management irányítja majd, különben nem szálltak volna be. Ennek nincs köze ahhoz a tényhez amit írtam. Az egészségügynek meg végkép nincs köze hozzá.
A
nefürgyjéle 2007.12.19. 16:29:05
utas: Gyuri vagyok és ablak mellett szeretnék ülni.
intéző: ÁÁ! plizz.Momento. Még is vonánk.
Minek kellet a jegyet modósítani? Sűrű lett a légkör és késöbb ér oda a gép?
Így jártál te majom! Igazi Pancser vagy!
zorglub 2007.12.19. 16:44:36
Bukowszky · bukowszky.spaces.live.com/ 2007.12.19. 14:54:39
Nooormális 2007.12.19. 15:12:47
-putyin- 2007.12.19. 15:55:45
nefürgyjéle 2007.12.19. 16:29:05
Kifordított kacagány 2007.12.19. 17:12:59
cpandacsoki · http://isis.blog.hu 2007.12.19. 21:28:40
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.19. 21:31:12
hat hogyne lenne koze, idegbajt lehet ilyen ugyektol kapni es a lipotot is bezarjak
Law enforcer 2007.12.19. 22:32:11
Pandacsöki Boborján: ö...ö..ö...ökéörek jegyet.
Callgirl: Hová adhatom?
Pandacsöki Boborján: kezembe.
Callgirl: Na ne szórakozzon! Ilyen hülye névvel utazgat?
Pandacsöki Boborján: ö.ö..ö...anyád csipája!
krtek24 2007.12.19. 22:46:08
brunhold · http://www.hackedgame.try.hu 2007.12.19. 23:07:30
Kihuztak az idopontot pontosan addig amig a torveny engedi, azaz 1 honap.
En maskent kozelitenem meg a kerdest.
Mit nyersz azzal, hogy ha egy elnyulo pered lesz a Malevval ami nem 250 euroba fog kereulni neked (ha elveszted) es csak idegeskedhetsz vegig.
Illetve ha a Malev felajanlott vmit es te azt elfogadod, akkor mennyire terul meg a karod?
en szemelyesen belementem volna az alkuba, ismerve a vegkifejleteket.
Szumi 2007.12.20. 06:55:44
2. Igenis pereskedni kell, vagyoni és nem vagyoni kártérítésért egyaránt.
Klasszikus eset: Ilyenkor kell dokumentálni egy eme eset miatt meg nem valósulhatott nehánymilliós üzletet, esetleg egy válásgyanús családi szitut szintén emiatt - egy jó ügyvéd feltekeri a MALÉV-ot ezért, ha zárt, ha nyílt Rt.
stekelvarken 2007.12.20. 07:23:03
Hmmmm, eddig rendben is lett volna, gondoltam majd a vámmentes övezetben elleszek, amíg indul a gép. A megadott időpontban(sőt, pár órával előbb...) letáboroztam a tábla elé, de még ki sem volt írva, hogy hol lehet becsekkolni. Miután ezt megtudtam letáborozás 2. is megtörtént a check-in pultnál. Rövid idő múlva már csak én álltam ott, az ír ügyintéző telefonálgatott, hogy segítsen nekem, de nem tudott senkit elérni. Én pisilni is csak úgy mertem elmenni, hogy szóltam egy magyar srácnak, hogy figyelje a Malévost és a csomagjaimat. 20 perccel a gép indulása előtt besétált (szó szerint!!!) egy rágózó nő és a kezembe nyomta a jegyemet. Kérdeztem, hogy 4 óra helyett hogy sikerült 20 perccel a gép indulása előtt ideérni, mire ő közölte (szintén szó szerint), hogy eleget szívott már a késő utasokkal és inkább várjanak ők, mint, hogy a drága idejét itt vesztegesse. Tudom, hogy ez a megírt problémához képest töredék, de iszonyú idegesítő.... Mindegy, szép napot! :)
redraven 2007.12.20. 07:29:29
És nem osztok észt, csak megjegyeztem...
attila88787 2007.12.20. 08:18:21
Ez egy primitiv gondolat volt tőled: "Valahogy bennünk Magyarokban kialakult valami olyasféle elvárás a nyaralásunkkal kapcsolatban, hogy fizetünk egy wartburgért de elvárjuk a BMW-t. És ha a wartburg helyett Opelt kapunk, már akkor végtelenül felháborodunk."
Ugyanis ez az elvárás nem csak "magyarokban" hanem a világ összes emberében megvan. A nyaralást mindenki a legtökéletesebbre tervezi. Egyáltalán nem a "magyarok" hibája mindez, sokkal inkább azon utazási irodák alkalmazottaié akik ezeket a rosszul szervezett, igénytelen utakat hirdetik meg.
Mellesleg totál félre vagy tájékoztattva, a reptéri illetékesek AF, Lufi vagy bármely "nagy" cég gépeit ugyanugy visszafordithatják mint az említett Koral Blue airlines gépét.
Szóval azért mert egy gépre olcsóbb a jegy, nem jelenti azt, hogy az a társaság gagyibb mint a "nagyok". (a "biztonságos utazásba" pedig pláne ne menjünk bele, mert KLM sokkal öregebb géppekkel repül mint a "fapados" légitársaságok)
Szerintem sokkal inkább jellemzi a "magyaros" gondololkodásmódot az a téves hit, hogy ha valami drágább akkor az feltétlenül jobb... szomoru.
Walmer 2007.12.20. 13:11:32
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.20. 13:31:13
en itt megrendelem neten, oszt meg kinyomtatni se kell, de mivel magyar vagyok a szocrealbol, azert kinyomtatom:)
aztan megyek a repterre
de sose kerik csak a jogsimat
mondjuk lehet egszerubb lesz otthon is most hogy a shengeni balhe bejon
stopover 2007.12.20. 13:36:05
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.20. 13:40:46
hogy mi a kulonbseg, hogy egy papirt a kezembe nyom /ezrt ki kell mennem fel nappal korabban, neki szinten/
vagy bevisz a computerbe
merha kinyomtatta a jegyet akkor mar csak lefoglalta valahogy az Alitalianal
na mind1
Walmer 2007.12.20. 14:44:37
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.20. 15:30:38
aszittem EU van
sorry
Walmer 2007.12.20. 17:37:08
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.21. 00:28:17
eszem agaban sincs kisinyovba menni
az meg gyorsan megy:)
beutom honnan hova meg kartyaszam
es a repteren minden OK
goendhie 2007.12.21. 10:36:32
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.12.21. 13:34:27
Az Európai Parlament és a Tanács 261/2004/EK rendelete 2004. február 11.
www.andreiground.com/index.php?lang=HU&p=view.news&id=1196421537.3620
anarch 2007.12.25. 11:53:24
www.malev.hu/BP/ENG/I_NEWS_ENG/2007-0425-1606-59UYUR.asp
www.xpatloop.com/news/apv_closes_malev_sale_to_airbridge
Már meg is rendelték az új Szuhojokból álló flottát.
Ja, az EU pedig már vizsgálódik, hogy így is ojrópai-e még ez a légitársaság.
paperboy 2007.12.26. 10:38:30
paperboy 2007.12.26. 10:48:12