A Homárnak egyszer régen sikerült UPC-nél tévéelőfizetést lemondani telefonon, elég vicces beszélgetés volt, csak sajnos nem rögzítettük. Lóránt internettől szabadult volna költözés okán, és arra a következtetésre jutott, hogy ezt emailben érdemes megtenni:
Indítsunk egy rejtvénnyel: Ha van összesen 20 ügyintéző (Ü) valamilyen szolgáltató cégnél esetünkben UPC, mennyi ebből sales-es (X), a karbantartós (Y), és hány a LEMONDÁSOS (Z)?
Hamarosan elköltözöm az albérletemből, ahol a saját nevemre bekötettem vagy 2 éve a Chello-t. Tudtam, hogy ahova költözöm az nem a UPC felségterülete, tehát oda nem vihetem magammal az előfizetést, bármennyire szeretném is. Tehát a következő lépés a szolgáltatás lemondása, telefonon. Infogyűjtés közben a UPC oldalán véletlenül megtaláltam a hangmenü vázlatát. Hű de profi - gondoltam magamban, ilyet még nem láttam. Milyen, jó hogy most nem kell szopjak minden menüpont végighallgatásával, egyből oda lehet navigálni, amire szüksége van a szerencsétlen usernek, esetünkben LEMONDÁS. Átlagosan 5-ik foglalt hívás után van kapcsolás, a hangmenü vár. A bevezető promós hablatyot kötelező meghallgatni, lejátszása közben nem ér gombokat bökdösni. Félúton a hangmenüben teperve azért megtudom, hogy ügyintézőre legalább 10 percet kell várnom. Na hát lett belőle 22 perc, és aztán ki is kivágott. Ezt a kört biztos nem próbálom meg még1szer, csak nem vagyok birka. Gondoltam magamba, most mindenki a UPC-t szapulja, mert otthon csücsül az ünnepek miatt, és nincs jobb dolga.
Észrevettem viszont a hangmenü térképen, hogy van angol nyelvű ügyfélszolgálat, hát akkor navigáljunk oda. Az angolok úgyis most Angliában vannak Xmasszázni, így angol nyelven beszélő ügyintézőnk hátha így kevésbé terhelt, ja meg én is tudok egy kicsit angolul. Itt is 5-ik foglalt hívás után vagyok bent az IVR-ban. Az ügyintézőt választva egyből kicsengett, valami ilyesmit hallottam: "plíz lív ö möszidzs aftör dö szónd", ha nem esett volna le egy üzenetrögzítő fogadott, szittya akcentussal. Sopánkodtam, hogy hogyan oldjam meg a problémát, ebbe e hidegbe valahogy nem akartam személyesen, meg már majdnem fél órát belefeccöltem a telefonos témába.
Mi lenne, ha hagyományos euklideszi helyett Bolyai-Lobacsevszkij geometriára térnénk át, és elkezdtem a szolgáltató fejével gondolkodni, nem a LEMONDÁS menüpontot kellene választom, hanem a SZOLGÁLTATÁS BŐVÍTÉS-t! Nagyon kis esélyt adtam neki, de lássuk mi lesz... A következő szöveget találtam ki: Szolgáltatást szeretnék bővíteni. A most meglévő Chello light-nál, picivel jobbat, de majd csak akkor, ha az új lakhelyemre áthelyeztem a chellom-at (persze én tudtam, hogy ez nem fordulhat elő, mert ott nincs UPC, és ezért majd az ügyintéző fogja felajánlani a lemondás lehetőségét, háhááá sakkmatt és máris megcsináltam a szájukat).
Események lépésről lépésre:
1. Hangbemondás értesít, hogy átlagosan 1 ! percet kell várnom ügyintézőre
2. Fél percen belül ügyintéző fogad nyájasan
2.5 Valahol itt a csúcspont
3. A pofám leszakadt, mert bejött az elméletem
4. Elmondom a sztorimat az ügyintézőnek
5. Ügyintéző kapcsol egy "áthelyezős kollégát", mert ő nem kompetens
6. Itt már kb. 5 percet kellett várakoznom az ügyintézőre, de kapcsol
7. Sztorit elmondom neki is. (még egy kis interactivity, hogy hova is költözöm.)
8. Nem a várt: "Ebben az esetben mondjuk le a szolgáltatást." választ kaptam.
Kiderült hűségem márciusig van, de én januártól szeretném a chello-t lemondatni, mert ugye akkor dobbantok. Ha ezt megteszem, akkor 10 hónapnyi különbözetet (hűségmentes mínusz hűseges) kell kifizessek (kb. 25000 ft). Amit önszántából elárult az ügyintéző, mint megoldást, hogy keressek valakit, és passzoljam le neki a chellomat, mikor költözök, mert akkor milyen jó lesz a kiskecskének meg a káposztának - gondoltam én - csak nekem nem, most miért én foglalkozzak ezzel is.
Az lesz, hogy 2 hónapot akkor hagyom üresben járatva a chello-t, aztán mondom le, hogy ne bukjam be a majd 1 éves hűségem után járó kedvezményt, összességében így jobban járok. Az ügyintéző ezen kijelentésemnek, tudom, csak azért adott helyt, azt is nagy nehezen, mert valahogy le tudta állítani a hívásrögzítést, ja és nem hazudhat.
Nagyon fontos info, amire rákérdeztem beszélgetésünk vége fele: chello-t le lehet mondani email-ben is: info@upc.hu (ha jól emlékszem). Ügyfél adatokat, meg értelemszerűen dátumot kell megadni. Végül ezt az utat választottam, nem akartam, hogy baja essen az ügyintéző családjának...
Megoldás:
X = 20
Y = 1
Z = -1
Úgy általában, de különösképp UPC esetében szolgáltatás lemondására a telefonos utat csak azoknak javaslom, akik el tudják fogadni, hogy a párhuzamosak valahol metszik egymást a végtelenben.
Aki idáig eljutott, annak egy bónusz UPC-s kérdés Dávidtól, hogy miért kell neki 5850 forintot fizetnie hűség nélkül a Családi csomagot, amikor az most 3900-ért megy:
A helyzet az, hogy van nekem UPC családi csomag előfizetésem havi 5850 forintért már jó ideje, semmi hűségnyilatkozat. Gondoltam váltani kéne valami olcsóbbra. Nézem a honlapjukat, ott van akcióban ugyan ez a csomag havi 3900-ért. Van olyan menüpont is, hogy jelenlegi szerződfeleinknek. Ott próbáltam neten megrendelni mikor előszőr akadályba ütköztem. Hívtam telefonon őket több mint 10 percig senki nem válaszolt. Ekkor gondoltam küldök emailt amit 12.29-én küldetem el és 01.03-án kaptam választ. Azt írják ez csak december 31-ig volt akcióban és különben is kisebb csomagra váltva nem érvényes. Pedig ugye nem is kisebb olcsóbb csomag hanem ugyanaz. Neten most is néztem még mindig van akció és nincs semmi határidő írva. Na meg aztán ha ott van olyan menüpont, hogy jelenleg is szerződéssel rendelkező ügyfeleknek akkor miért nem tudom megrendelni?! Csak gondoltam leírom mert kíváncsi lennék mások véleményére is ezzel kapcsolatban.
A klasszikus megoldás mindig bejön: mondja le a régit, rendelje meg újra.
Dr.Abál 2008.01.03. 12:58:26
Pepin bácsi 2008.01.03. 13:02:21
Azért kettő lehet ?
HZCs 2008.01.03. 13:02:53
kéjenc 2008.01.03. 13:03:20
kéjenc 2008.01.03. 13:04:29
Dr.Abál 2008.01.03. 13:05:59
Torkosborz-e vagy-e?
Pepin bácsi 2008.01.03. 13:06:25
Ja, Vodafone detto.
Dr.Abál 2008.01.03. 13:08:10
HZCs 2008.01.03. 13:08:53
artanis 2008.01.03. 13:09:06
LightBringer 2008.01.03. 13:09:07
Pepin bácsi 2008.01.03. 13:09:13
Tamaravera 2008.01.03. 13:10:16
Enélkül ugyanis nem tudják figyelembe venni a leveledet, mert szerintük nem hiteles. Marad a telefon (bár ezt nem tudom mitől hiteleseb), az aláírt fax, vagy a sorbanállás a ügyfélszolgálaton.
Legalábbis mi néhány hónapja ezt tapasztaltuk.
Ja, és még egy jó tanács!
A hűség lejárta után, a költözés hevében nehogy elfelejtsd lemondani a cuccot, mert küldik tovább a csekkeket, mintha mi sem történt volna, és nem érdekli őket, hogy egy byte forgalom sem volt. Meg már nem is tied a lakás.
Josi01 2008.01.03. 13:10:29
Bementem az üf-re röpke 40 perc után odaértem egy ügyintézőhöz. Érdeklődtem milyen akciós csomagot tudnának ajánlani a jelenlegi 5040,-Ft-os családi csomagom helyett.
Ha nem rendelek mellé semmit akkor nem tudnak adni, volt a válasz.
Jó, akkor szeretnék alap csomagra módosítani- volt a bűvös mondat.
Mindjárt felajánlották 1 év hűséggel az akciós csomagot 3900 Ft-ért.
vernarancs 2008.01.03. 13:10:50
palindrom 2008.01.03. 13:25:39
Tamaravera 2008.01.03. 13:10:16
Sztem azért fogadják el a telefonos felmondást, mert 3 azonosító adatodat megkérdezik, amit ugye elvileg más nem tudhat.
rexter 2008.01.03. 13:43:06
Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.01.03. 13:49:00
Vagy telefonos lemondás helyett használd a diktafondobót!
daat 2008.01.03. 14:07:57
rockstopper 2008.01.03. 14:15:14
Most viszont sikerült egy visszakapcsolást elintéztetni velük 2 órán belül.
Már látszik a fény az alagút végén.
elwood 2008.01.03. 14:22:42
Én HBO-t akartam lemondani mert havi 5200 (családi?)+3000 (HBO) körül volt az előfizetés. Mivel alig néztem már az HBO-t, (vagy megöregedtem, vagy egyre több szart nyomnak, vagy mindkettő ..)
Bementem személyesen. negyven ember körüli tömeg, tíz perc alatt egy sem jött ki. Ezek nem sikeresek ... otthagytam.
Inkább telefon, én is végigsakkoztam a menürendszert, de nekem csak módosítanom kellett, így húsz perc körül i telefonmasszírozás után bejött egy ügynök.
Mondom lemondanám az HBO-t, "De hát mégis miért ?" elmagyaráztam nem tetszik . (mi köze hozzá ?) Azt mondja látja elég sokat fizetek ! (Itt már gyanús volt, hogy lehet kevesebbet is ?!) És felajánlotta hogy 1 év hűségnyilatkozattal ~ 3500+1200 a kettő együtt. Ennyit nekem is megér, meg is lett.
Utálom az alkudozást, ezért soha nem vásárolnék bazárban. Itt viszont csak ők vannak.
vernarancs 2008.01.03. 14:38:17
5200 helyett 4700. Azert az nem egy nagy sporolas. Ok meg rohognek a markukban mert meg egy evet bevallaltal es meg igy is kaszalnak. Van olyan szolgaltato, ahol a csaladi csomag 1200 ft. Azon mar erdemes gondolkodni...
lvnte (törölt) · http://lvnte.blogspot.com 2008.01.03. 14:54:43
jött is a válasz levél hogy kérését regisztráltuk iktattuk intézkedünk stb, erre most decemberbe megint kiküldték a számlát, amin a TV már jól szerepel, de a net meg ugyanugy maradt a régi ( nincs hűség már rá szal ez nem lehetett gond :P )
Natura 2008.01.03. 15:35:45
Ha elég sokat ordítasz velük, szorgalmasan faxolgatsz befizetési bizonylatot meg hogy te igenis lemondtad, ők meg igenis aláírták hogy tudomásul van véve, akkor abbahagyják. Úgy 3-4 hónap után.
szellem 2008.01.03. 15:36:04
Kicsit figyelmesebben kéne olvasni: "havi 5200 (családi?)+3000 (HBO)" Az összesen 8200. Ehhez képest a 4700 már komoly spórolásnak tűnik...
0rdas 2008.01.03. 16:11:49
imrus100 2008.01.03. 16:15:40
2007. november 17.
Tisztelt !
Köszönettel vettük a UPC Magyarország Kft.-hez érkezett megkeresését, mellyel kapcsolatban az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni Önt.
Sajnálattal értesültünk leveléből, hogy Ön úgy látja, meglévő ügyfeleink hátrányt szenvednek új előfizetőinkkel szemben. Társaságunk érdekében áll, hogy hosszú távú kapcsolatban álljon meglévő ügyfeleivel.
Természetesen a szolgáltató jogosult a hozzáférési díjakban - előre meghirdetett akciókban - az azonos helyzetben lévők azonos elbírálása elvének figyelembevételével kedvezmények nyújtására. Tudatában vagyunk annak, hogy ügyfeleinknek a legnagyobb költséget a szolgáltatás megrendelése okozza, ennek figyelembe vételével alakítjuk akciónkat is, megkönnyítve a csatlakozási lehetőséget. Nyilvántartásunk alapján megrendeléskor Ön is részesült ilyen jellegű kedvezményben. Itt szeretnénk megemlíteni az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) ide vonatkozó pontját, amely szerint, ha az Előfizetőnek lejárt a Hűségnyilatkozata és nem jelzi a Szolgáltató felé annak meghosszabbítási szándékát, úgy az ÁSZF 7.2 pontja értelmében az előfizetői jogviszony az alapul fekvő határozatlan idejű Előfizetői Szerződés rendelkezései szerint folytatódik tovább.
Továbbá több éve nagy sikerrel beindítottuk a prémium kártya programunkat, melynek igénybevételével - számos partnereink közreműködésével - épp hűséges előfizetőinket jutalmazzuk.
Amennyiben bármilyen kérdése van, várjuk e-mailen történő megkeresését az ugyfelszolgalat@upc.hu címen, vagy kérjük, forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz, a TeleUPC-hez a 1221-es, helyi tarifával hívható telefonszámon, ahol munkatársaink hétfőtől péntekig 7 és 21 óra között készséggel állnak a rendelkezésére.
Tisztelettel:
Sváb Angéla
UPC Magyarország Kft.
Contact Center Igazgató
Igen, új előfizetőként én is részesültem valami bekötési kedvezményben, de azt nem hiszem, hogy ez 50.400 forint lett volna (24 hónapra az 4800 és 2700Ft különbsége). Ja, és nem kaptam prémium kártyát sem, de már nem is fogok, mert hamarosan búcsút intek a szolgáltatónak.
GinoMan 2008.01.03. 16:16:29
Hát egyszer se ajánlottak jobbat, talán ha lemondással fenyegetőzők akkor segítenek? Este kipróbálom!
elwood 2008.01.03. 16:23:20
Igen. A figyelmes olvasónak van igaza.
Kb. 8200 helyett lett kb. 5000 a kettő együtt vagyis kb. 3000 spórolás havonta !
(Csak a számláim otthon vannak, fejből meg nem vágom annyira. A >3kFt spórolás biztos. Meg nem is a pontos számok az érdekesek hanem, hogy a sok évig, pontosan, sokat fizető ügyfél a jól nyírható birka.
Milyen jó érzés rájönni hogy ez én vagyok :-) Hagynám ott őket egyből ha lenne más ... persze akkor verseny is lenne, árverseny ... és esetleg olcsóbb is lenne ... hová vezetne ez ...)
gumby 2008.01.03. 17:02:49
javaslom az ászf és a saját szerződések olvasgatását a találgatások és a többi naiv ügyfél félreinformálása helyett, lehet hogy kicsit megerőltetőbb de sokkal eredményesebb és még hülyét se csinálunk magunkból.
igen vazze LEMONDÁSOS voltam, nem ilyen sikeres mint ti
GyakB 2008.01.03. 17:10:27
mosolyszünet 2008.01.03. 17:17:46
- picsahosztessz
- droid ügyintéző
- nem veszik fel a telefont
- írástudatlan kurva
Talán kicsit gondolkodni kelle mielőtt ismeretlen embereket sérteget a kedves kommentelő, akik egyébként azért dolgoznak, hogy a _lehetőségekhez mérten_ segítsék az ügyfelet.
Ja és talán az is jó lenne, ha a személyes levél küldőjének nevét eltávolítanád a levélből mielőtt nyilvánosságra hozod.
Amúgy UPC-n nem az ügyfélszolgálatos a béna, hanem a rendszer szar. Szerintem.
Darth Revan 2008.01.03. 18:15:13
Par eve pedig meg egy havi szamlat jovairtak, miutan 3 honapon keresztul probaltam par szaz forintot kicsikarni beloluk. (rengeteg telefon, fax, e-mail, es postai level utan ertem el eme hallatlan sikert :)
gyilkos galóca 2008.01.03. 18:16:29
Behajtó 2008.01.03. 18:17:22
gumby 2008.01.03. 19:13:25
eMM2 2008.01.03. 23:34:57
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.04. 00:45:54
Tábornok 2008.01.04. 04:45:15
VilMarci 2008.01.04. 09:16:27
ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.01.04. 09:19:05
ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.01.04. 09:28:58
szóval hibabejelentő menüpont azért nincs alapból, mert a nagy T "hibátlan".
Egy olyan társaság, ahol az alkalmazottaknak face2face megmondják, hogy a súlypont a marketing, és mindenkinek az ő kezük alá kell dolgozni, ott ne is várjon az ember mást.
Kérdezték is a szerveresek anno, hogy akkor most ha rézfaszú baglyok hullását találják ki az égből akkor azt is emuláltatni kell a T szervereken?
A válasz egy szó volt : igen.
...és a négyes metróra 2008.01.04. 10:15:56
egyéb kérdés?
bazemindennevfoglaltmar · http://guci.hu 2008.01.04. 12:27:14
Kb. írásban kellene kérnem, hogy küldjék el a megfelelő nyomtatványt (nincs fent a weboldalon!), ehhez csatoljak még 82 félét, postán küldjem vissza. De ne én, hanem apám, mert nekem még +5 irat kell. De ez sem biztos.
szatyorka 2008.01.04. 14:28:33
imrus100 2008.01.04. 21:00:56
>imrus100 nak is a szájába rágják, hogy
>csak egy "jelzés" és ott az olcsóbb
>csomag, ő csak mondja mondja mondja >amig el nme kezd habzani na szája és...
Szerinted nem hívtam fel az ügyfélszolgálatot és nem "jeleztem"? Ennyire azért nem vagyok madár! Sőt a neten is próbáltam igénybe venni a kedvezmény, mindkét helyen egyértelmű NEM volt a válasz. Nem fogok pitizni, elvégre én fizetek, nem?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.01.04. 22:22:29
nem is draga
de most hogy koltoztem, a fiam hzta letre a kapcsolatot, mer a faszinak fogalma nem volt miert nem el
de ettol meg kabeles
vagyis ettol
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.01.04. 22:42:14
felhivom oket
de ha lusta vagyok telefonalni
ki lesz kotve 3 napon belul ha nem fizetek
imrus100 2008.01.05. 10:27:16
Deviáns 2008.01.07. 15:00:22
akárki87 2008.12.06. 10:02:42
napika 2009.06.23. 13:04:08
A Digi Tv kábeleit fektették le, és idén 1 hónapja már a lépcsőházba is felkerült. Király!! Gondoltam én, na itt az ideje, lemondani a UPC-it.
Áprl. 21 én, járt le a hűségnyilatkozatom szerintem, mint utóbb ez kiderült, ez nem így van!!
Felhívtam a 1221-et, a sok gombnyomás után, végre 4 gomb megnyomásával, a szerződés lemondását kérhetem. Ezt persze megint csak én gondoltam így!!!
Kicseng várakozok, a diszpécser hölgy bemondja, hogy több mint 5 percet kel várni, már letelt, öt perc, de a hölgy még mindig azt csacsogta, hogy még több mint 5 perc a várakozás. Türelmes ember lévén, még egy darabig vártam, de aztán, kezdtem, türelmetlen, lenni. A mikor már a sokadik, öt perc után is azt hallom, hogy még mindig öt perc, kezdtem, ideges lenni. Akkor már legalább húsz percet tartottam a vonalat. Csodák csodája, már a kis hölgy 4 percet mondott, elegem lett. Gondoltam, most akkor, másképpen közelítek, ismét felhívtam a 1221, megint gomb nyomogatás, csak most nem a lemondást választottam, hanem, a hibabejelentést. Itt egy kedves, férfi hang megkérdezte mi a baj, jaj én előadtam, a tévesen, mellényomtam a gombot verziómat, és ő egyből, készségesen, mondta, hogy ő majd, odakapcsol engem. Na gondolta, amikor ismét meghallottam, a diszpécser hölgy hangját, megint csöbörből, vödörbe kerültem, várakozhatok megint, vagy 20 percet.
De nem ez történt, kb. 2 percet vártam, és kapcsoltak. Na innen már csak egy lépés, gondoltam én a lemondás, de ezt megint csak én gondoltam így. Amikor elmondtam, hogy Áprl.21 én lejár a hűségnyilatkozatom, a kis hölgy, egyből mondta, hogy az majd csak, Jun. 30 jár le, mert amikor kötöttem, akkor valamilyen, bónuszról hablatyolt nekem, hogy az majd csak akkor jár le. Na akkor már elég mérges lettem, mert hiszen, nekem nem volt olyan szerződésem, amelyiken ez állt volna. Szó, szót követet, és a kis hölgy végül azt mondta hogy majd, telefonáljak be még egyszer,ahoz, hogy a szerződést megtudjam szüntetni, és majd néz nekem, valamilyen olcsóbb tarifa csomagot. Na akkor már, elegem lett teljesen, és lenyomtam a telefont. Nagyon, cifra szöveget is írhatnék, de azt inkább nem írnám le,amit gondolok, a UPC-ről.
De annyit azért leírok, hogy nagyon utálom őket!!!
Amikor előfizető vagy, addig kedvesek, veled, amikor viszont megakarom szüntetni a szolgáltatást, mindent kitalálnak, csak hogy tovább fizesd a nem kevés, havi számlát. Ennyit szerettem volna leírni. Úgy ahogy van, utálom, a UPC!!!!!!!!!
FÚJ!!