Az alábbi sztorinak egyetlen pozitív üzenete van: az alávetett lárvák fogyasztók legalább képesek a szolidaritásra. Miközben a BKV szervezésében órákig aszalódnak szűk folyosókon, hogy jó sokat fizethessenek a rossz szolgáltatásért, aprót váltanak egymásnak, fenntartják a helyen, ilyesmik. Jöjjenek tehát Gabriella kalandjai, aki a BKV-ügyfélség Ronald Reaganjeként az első araszoló léptektől a végén eljut az elrettentő nukleáris megoldásig!
Kedves Homár!
A MÁV-os sikeren felbuzdulva szeretném Veled megosztani mai élményeimet a BKV Akácfa utca főhadiszállásán. Éves bérletet szerettem volna venni a központi pénztárban, merthogy máshol nem nagyon lehet kapni. Már tegnap és ma reggel is jártam arra, de az utcán kígyózó sor elriasztott. Ma 11:28-kor aztán úgy döntöttem, kivárom, mert a helyzet nem nagyon fog javulni, a tavalyi bérletem meg lejárt.
Beálltam szépen a sorba, ami akkor a Rákóczi út felőli bejáratnál a lépcső közepéig tartott -- ez nem is tűnt rossznak a tegnapihoz képest. A pénztár 7-től 14-óráig van nyitva, semmi jele, hogy ezt az év eleji rohamra való tekintettel meghosszabbították volna. A sor összetétele vegyes, diák, nyugdíjas, vállalati ügyintéző. Lassan araszolunk. Nem látjuk, mennyien állnak előttünk, mert a lépcső után egy lengőajtón át kis előtér, utána egy nagyobbacska váró van tele emberekkel, a pénztár(ak) meg valahol elvesznek a tömegben. Időről időre valaki megpróbál bejutni és körülnézni. Találgatjuk, hány pénztár lehet nyitva. Egy előrébb álló úr elmondása szerint nem látja pontosan, de egy vagy kettő.
A sor közben tanácsokat ad egymásnak (céges számlát fent érdemes kérni), információt ad (mit lehet normál pénztárban kapni, merre van az ügyfélszolgálat, stb.), tartja egymás helyét (cigi-szünet, ATM látogatás) és egyáltalán meglepően civilizáltan viselkedik. Még aprót is váltanak a sorstársaknak a parkolóórához.
Lassan fél órája állok a sorban, mikor végre bejutok a váróba. Sajnos szemből, a másik bejáraton át is áll a sor. A biztonsági őrök próbálják nyugtatgatni és irányítani a sorokat. ("Oda most ne menjen, mert a hölgy 250 bérletet visz és az eltart egy darabig.") A falon lévő plakát büszkén hirdeti, hogy éves bérletet már december 24-től lehet kapni. Na persze. Már 3 pénztár van nyitva. A sor közben ötletel: lehetne külön céges pénztár, vagy azoknak egy, akik csak egy darab bérletet vesznek. Esetleg lehetne más pénztárakban is árulni az éves bérletet. Meg decemberben. És kiírhatták volna, hogy számlát "fent, a 3. szobában" is írnak. Nekem az is eszembe jut, hogy biztonsági őr helyett felvehettek volna még egy pár pénztárost. Akkor őr se kéne. A sor vége felől valaki azt mondja, kint valami rádió interjúvolja a sorstársakat. Remek.
Araszolunk. Magamban fogadkozom, hogy ha 2-kor becsukják az orrom előtt a pénztárt, akkor egész évben lógni fogok. Ha elkapnak, arra a célra meg majd lehalászom valami BKV fejes adatait az internetről. Időről időre valaki megpróbálja beelőzni a sort, de a tömeg résen van. Vannak, akik 3 órája állnak itt.
Egyszercsak az őr szól, hogy menjünk a kettes pénztárhoz. Húha. Sínen vagyok. (Ja nem, az a MÁV.) Már csak nyolcan vannak előttem. 7-6-5... És én jövök. A pénztárból ijedt szemű fiú néz rám. Mögötte idősebb hölgy ül. ("Istenem, add, hogy ne tanuló legyen." -- fohászkodom.) Elrebegem, mit szeretnék. Közben próbálok mosolyogni. Biztos a srácnak is szar napja van. Kártyával fizetek. Összeg OK, PIN. Megkapom a kártyát meg a bérletet. Köszönök, megkerülöm a másik sor. Az órám szerint 13:29 van. Egész jól megúsztam.
Atomot nekik!
takacs 2008.01.04. 00:04:48
paprikáscsirek 2008.01.04. 00:12:37
elolvasom még párszor, biztos bujkál a huncut
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.04. 00:24:18
Netuddki. 2008.01.04. 00:40:51
Amúgy az éves bérlet nem 350 napig érvényes?
Szőke Kapitány 2008.01.04. 01:05:30
szóval tárgyévre, ezért vannak a sorok
Szőke Kapitány 2008.01.04. 01:07:11
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.01.04. 01:07:49
Rohadjon le az a hivatal, ahol nem lehet elektronikusan ügyintézni. Meg a BKV is, hogy nem lehet neten bérletet venni.
Perillustris 2008.01.04. 01:15:37
jablonsky_master 2008.01.04. 01:17:17
dr nmate 2008.01.04. 01:19:49
vérlázítónak: sopron diákbérlet 350-- FT havi
csak maradjon is ennyi!
Dr.Abál 2008.01.04. 01:25:10
Káposztakukac 2008.01.04. 01:26:31
ettől függetlenül természetesen értem a problematikát, csak sajnos egy kérdésre nem kapunk választ: végül tényleg képesek voltak kettőkor bezárni?
Dr.Abál 2008.01.04. 01:29:11
G.T. 2008.01.04. 01:32:28
De tényleg megszüntették ezek az idióták a 2-3 havi bérletet? ..ez még viszonylag elfogadható alternatíva, mert nem 90eFt os bérlettel mászkálok a zsebemben, hanem csak 24 eFt-tal, és ha netán kimosnám a mosógépben, vagy ellopják, akkor is maximum 3 hónapot lehetne vele bebukni. Jó oké, végülis akkor elvileg lehet venni 3db 1 hónapos bérletet egyszerre, és akkor nem kell többet sorba állni egy évben, mint 4x, de akkor meg elég lenne 1db bérlet a 3 hónapra, és nem 3db-al rohangásznék, mert tuti, h. ha csak az a havi lenne nálam, amelyik aktuális, és netán az lejár, akkor elfelejtem magamhoz venni a következőt, így marad a 3 "bérletfecnit viszek magammal mindig" style...
Biciklire fel! Ki kell írtani az autósokat, és a tömegközlekedést Bp. belvárosából, és akkor többen mernének biciklivel közlekedni. Egyébként én úgy látom, h. egyre többen járnak biciklivel most télvíz idején is már! Anno nem láttam nagyon biciklist télen Bp-en, de valószínűleg a bérlet emelkedő ára miatt sokan váltottak már most télen, és váltani fognak biciklire, mint tömegközlekedésre... Én is gondolkodom rajta, a gond az, hogy egyelőre életveszélyes biciklivel a buszsáv és az autók között kacsázni, mert hol máshol lehetne haladni...
Pilatus 2008.01.04. 01:48:54
Dr.Abál 2008.01.04. 01:56:15
Szerintem a móri tettesek elcseszték a címet.
kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2008.01.04. 02:36:10
Szoval a havi berletet vettem mindig mert logni nem szeretek es igy utolag letorlesztettem azt a 3nap logast...
Egyebkent belegondoltam mar nehanyszor, hogy ezek a szegeny penztarosok mit elhetnek at.. OMG komolyan mondom, ha van munka amibol onkent felmondanek 2-3nap utan ugy, hogy a munkaado nevet sem ejtem ki tobbet..akkor az a bkv penztarosi allas.
Szoval a "kis" szekesfehervarrol szarmazom.. Ott is ugye a berlet 5.en jar le. Persze jelentosen kisebb varoska nem merheto ossze a kozponti jegypenztar forgalma a deakterivel sem nemhogy a bkv-vel egeszben. Viszont anno ott 5.en 5-7 penztar volt nyitva a sorokat kezelni (1kivetellel amugy az osszes). Nemertem a bkv ezzel miert nem tud kezdeni valami 2napja mast sem latok mint oriasi sorokat a penztarak elott. Enyire toketlenek nem lehetnek komolyan.
Ha igy vegeznem az amugy nyomokban sem enyire feleloseg teljes munkam mint ott a management mar regesregen kib@sztak volna, hogy keressek olyan munkat magamnak ami illik a lagymatag kepessegeimhez. Melyik masik ceg fogadna el azt, hogy emberek ezreit (sot nem biztos hogy tulzas lenne a tizezreit ) varakoztat mondvan 30 perc sorban allas barkinek belefer..
LOL?Erre ez a divatos kifejezes..A gazdasagi miniszter ur akinek a mav elleni akciojat anyira dijaztam ismet tehetne valamit.. Legalabb irasban jelezhetne, hogy talan ezt tobbet ne merjetek megtenni..
Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2008.01.04. 02:48:14
Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2008.01.04. 02:50:07
Dr.Abál 2008.01.04. 02:57:58
Amúgy,bár nem ide tartzik,édesapámmal 7 azaz hét órát vártunk egy vizsgálatra,a berendelt időponthoz képest.A reform előtt!!
Amikor így tekintek a BKV-ra,szinte szeretem.
Skorpió 9mm-es,sok lőszerrel.
Green21 · http://www.fullstart.hu/szabodezikepek.htm 2008.01.04. 03:16:02
"Kedves TB pénztártag!
Mint tudja, a kormány elfogadta az új egészségügyi törvényt, melyet már csak a Köztársasági elnöknek kell aláírnia.
Ennek keretében Önnek hamarosan biztosítót kell választania, hogy tоvàbbra is jogosult legyen egészségügyi ellátásra!
Viszont egyáltalán nem mindegy melyik biztosítót választja. Fontos, szemelőt tartania, hogy a biztosító társaságok, joga eldönteni, Ön melyik orvoshoz mehet, és milyen kezelésekre jogosult. Ezért szeretnénk felhívni figyelmét, hogy amennyiben a mi biztosító társaságunkat választja, mi garantáljuk, hogy minden esetben, a véleményünk szerint Önnek legmegfelelőbb orvost fogjuk választani. Valamint ellentétben a biztosítók többségével, olyan szakintézményekkel is szerződést fogunk kötni, melyek például, egy esetleges szív, agyérgörcs, daganatos, illetve egyéb rettegett betegségek esetén, a helyi területi intézmény mellett, önt indokolt esetben kiegészítő biztosításunk megkötése esetén Önt és szeretteit az adott betegségre specializált szakintézményekben, is fogadják, és ellátják kifejezetten indokolt esetben, amennyiben a betegség oka nem szerepel, a biztosítási eseményből kizárt feltételek között és kirendelt szakértő kollégánk erről meggyőződött, és jóváhagyásával elismerte.
Várjuk jelentkezését! Ne feledkezzen meg rólunk, és válasszon minket!" (Szeretné, hogy valósággá váljon??)
Ha Önt is felháborítja az Ön egészségének magánbiztosítók kezébe adása, NE hagyja!
Csatlakozzon, Ön is Országos petíciónkhoz. Kattintson ide, és szavazzon NEM-el. A szavazását e-mail címével hitelesítjük, és megfelelő számú aláírás összegyűlését követően a petíciót eljuttatjuk az illetékesekhez. hirek.fullstart.hu/peticio.htm
Kérjük, írd alá a Petíciót, és kũldd tоvàbb minél több embernek! Csak Te állíthatod meg, a biztosítókat! Senki más nem teszi meg helyetted!!
autosave 2008.01.04. 03:23:14
autosave 2008.01.04. 03:24:43
mekkora gáz már egy 100, majd 90, majd 80, stb értékű pár cm2-es papírdarabbal járkálni...
foreigner · http://foreigner.blog.hu 2008.01.04. 04:21:36
Itt a sima hetibérletből is adnak újat, ha regisztrálod. Igaz, elkérnek 4 vagy 5 fontot a postázásra, meg az kártya elkészítésére, de akkor is. A lakótársamé eltört (ez olyan, mint egy bankkártya) múltkor, neten lejelentettük és három nap múlva jött postán.
De tényleg! Miért arcképes és névre szóló, ha úgysem adnak újat?
gabest1 2008.01.04. 04:31:50
jesszumpepi (törölt) 2008.01.04. 06:06:13
Dr.Abál 2008.01.04. 06:40:23
Akkor legyek én az első.(mármint aki leszarja)
hhh. 2008.01.04. 06:45:06
fasza vagy matekból. szóval milyen jó, hogy a havi 10 percet egyszerre le lehetett állni. meg egyszerre ki lehet fizetni? hát nem kedves ez a BKV?
nekem általában éves bérletem volt. Ha ellopják, szivacs (persze bármit ellophatnak, azért mégis veszünk pl autót, kedves Abál;) de amúgy szerettem, kényelmes. Nem kell sokszor sorakozni, lejárati időre emlékezni, stb.
hja, és év közben nem emelhetik az árát!
Starlark 2008.01.04. 06:45:40
Anno volt ilyen állom, ezért is volt chip a felsőoktatási diákigazolványokban, amit aztán jól nem lehetett használni semmire de legalább többe került...
hhh. 2008.01.04. 06:47:49
valamiért sokan úgy gondolják, sok vesszőtől hivataosabbnak látszik.
szerintem egyébként ezt az egyik jövendőbeli biztosító írta: így akarják kiszűrni a "problémás", reklamálós ügyfeleket.
Dr.Abál 2008.01.04. 06:55:48
Szegény Lorenzz meg eltévedett bárányka.
(süssük mán meg wazze,imádom)
körökör 2008.01.04. 07:03:28
balazs76 2008.01.04. 07:27:42
BKV jegy és- bérletpénztár
Belépsz és rögtön kiszolgálnak, mivel nincs sor! Tegnap ott vettem kedvezményes éves bérletet és készítettem új bérletet is...
körökör 2008.01.04. 07:29:32
kriszo 2008.01.04. 07:34:26
Nem tudom, ennek a sok embernek miért kell beleszaladnia ebbe a sz*rba, amikor már dec. 24-től lehetett kapni ezt a tetves éves bérletet. Akkor biztos nem volt sor.
Én havi bérlettel járok, ami mellesleg az idén megszünt (már csak 30 napos van). Megvettem mindig 26-27 -én oszt kész. 1 perc sorbanállással. Most a 30 napos bérletet meg lehet venni bármikor.
Én amúgy márciustól októberig bicajjal járok (40 km/nap). Sokat spórolok így. És ez a leggyorsabb. Mondjuk a szar utak miatt havi 2-3 ezer így is elmegy új felnikre, külső-belső gumikra, stb.
Otiska 2008.01.04. 08:00:33
Pozsi Papa 2008.01.04. 08:00:50
Pozsi Papa 2008.01.04. 08:04:32
Celtic 2008.01.04. 08:04:49
Vegul apos Kelenfoldon vette meg, ott csak tiz ember jart.
Neztem, a XI. keruletben 3(!) helyen lehetett berletet kapni...Vicces.
www.bkv.hu/penztarak/keruletek.html
boszorsi 2008.01.04. 08:04:50
A munkahlyem megveszi a kollégáknak a bérletet. Azt mondja, éveset vesz, mert az neki olcsóbb, én meg vigyázzak rá jól. Eddig tulajdonképpen korrekt.
A probléma ott kezdődik, hogy megrendelte a cég IDŐBEN a bérleteket, átutalta IDŐBEN (sőt, a fiz.hat. előtt pár nappal) az árát, és a BKV b*szik kiadni a bérleteket. Mehet egy kolléga órákat sorbaállni azért, amit rég kifizettünk, vagy várhatjuk, amíg kegyesen - megrendelésnek megfelelően - kiküldik. Az előző éves bérletek két napja lejártak, a kollégák járhatnak menetjeggyel, lassan elköltjük a kedvezmény összegét...
És a BKV teljes nyugalommal csücsül kevés híján 2.000.000 (KÉTMILLIÓ!!!!!!) előre kifizetett forinton! Ha nem akarunk előre fizetni, akkor marad a sorbaállás, és egy kolléga vigyázhat a kétmillió forintra, vagy a sokat érő céges bankkártyára, ott a tömegben.
B.....
a ...k...
k..... ...
...... a BKV!
(Ezek a sorok azok a hozzáfűzéseim, amit a Homár kimoderálna...:)
gibson 2008.01.04. 08:20:26
mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.01.04. 08:22:22
Borogasd magad!
leon, a proli 2008.01.04. 08:22:38
bacskai 2008.01.04. 08:26:55
Emberi ustaságunkat talán mégsem kellene megideológizálni.
Aki lusta ne nyávogjon már, hogy másik sok lustával lökdösik egymást.
Az ünepek alatt olyan üresek voltak a BKV pénztárak, hogy no.
Miért nem vette meg, 27,28,29,30,31-én ???
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.01.04. 08:29:06
sejk 2008.01.04. 08:31:31
Ami a legmegdöbbentőbb: amikor eljöttünk, visszavittem a pénztárba a plasztikkártyát. Pénztáros visszaadta a kauciót minusz valami elhanyagolható kezelési költség.
Ez a város (bár ugye a britek rázták gatyába) Kínában van.
Budapest az Europai Unió egyik peremvidékének fővárosa.
Pepin bácsi 2008.01.04. 08:32:03
storyline :) 2008.01.04. 08:36:02
autos 2008.01.04. 08:39:28
megveszik több milliókért a sz.r villamosokat, meg gondolom csillivilli autókon mennek munkába a kedves BKV vezérek, de arra nem akarnek költeni, hogy egy több pénztáros sorbanállás mentes "irodát" nyissanak...
nem lehet menni az aluljáró újságosokhoz és hasonló remek környezetű szép helyekre..
Zonguldak 2008.01.04. 08:44:19
www.bkv.hu/penztarak/keruletek.html "
És ezzel a XI. kerület a legjobban ellátott kerületek egyike. A XVI.-ban egy pénztár van, de a BKV-honlap szerint műszaki okok miatt zárva tart. Nem sokkal jobb a helyzet a XVIII. kerületben sem, ott 2 pénztár van ugyan, de egyik sem tart nyitva egész hónapban. Egyébként ez a belinkelt oldal úgy vicces, ahogy van. Ha igaz, amit írnak, akkor elsejéken egyáltalán nincs nyitva BKV-pénztár, amit azért nem hiszek.
gaze762 2008.01.04. 08:46:26
Amire rá van írva, hogy ne dobd el, mert újratölthető.
Aztán ezt érintgeted amikor le meg felmész a tömegközlekedési cuccokra - busz, subway.
ja igen, ott ezt a részfeladatot egy magántársaság intézi.
Javaslat, civil kontroll a BKV felett, valamint egy külsős, profitorientált, lehetőleg nemzetközi minősítéssel rendelkező cég minőségellenőrzést és monitorozást végezzen rajtuk.
Ez persze a többi állami, káder-elfekvő nagyvállalatra is igaz, az ezerféle igazgatóhelyettesi-elnökségitaghelyetesekkel.. lásd pl MÁV, Volán. Bár a mávnál asszem a mindenért csípőből síró, és igencsak államilag pénzelt szakszervezeti vezetőknél lehetne kezdeni..
Puls 2008.01.04. 08:49:59
Csattanónak ajánlanám: odamenet és elmenet és jól látható volt, hogy a kb. 20-30méterre levő ügyfélszolgálaton a pénztárosok "szó szerint" aludtak az unalomtól..........
ingyen szex videók ingyen pornó videók (törölt) · http://sexxx.blog.hu/ 2008.01.04. 08:50:48
Ezen kívül ügyesen titkolják mekkora business lesz nekik hogy aki hónap közepén vesz bérletet, azt ugyanazért a pénzért csak fele ideig "szolgálják ki" és valljuk be ez sokszor fordul elö...
Bliccelni ilyen büntetések mellett meg már necces.
ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.01.04. 08:51:32
andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2008.01.04. 08:54:32
De most komolyan. Az elmúlt fél évben annyit szívtam a BKV-val, hogy nekik (is) köszönhetem, hogy inkább vettem egy autót, és ma már boldog ember vagyok. Se várakozás a hidegben, se várakozás a 106-os végállomásán az Árpád hídnál, hogy hány perccel a menetrendi indulás után indul el végre - mert a sofőr a többivel trécsel, meg kártyázik, meg ki tudja mit csinál - se tömeg, se büdös, se idegesítő ellenőrők.
Tegnap be kellett mennem a városba, vettem 4 jegyet, 2 oda, 2 vissza. 1000 Ft volt. Ez nem röhejes???? Szerintem az.
Éljen a BKV. :-)
hbo 2008.01.04. 08:56:05
majd jo hogy most alltam ott vagy 1 negyed orat sorban...
aranyhaj.blogspot.com 2008.01.04. 08:57:39
Nem beszélve arról, hogy engem már csaptak be BKV pénztárnál vonaljegyek árával...
aranyhaj.blogspot.com
BaarBeer 2008.01.04. 09:03:01
geusz 2008.01.04. 09:17:22
Hogy jön ide ez a baromság?
Mi köze ennek az adott témához?
Nem vagy Te véletlenül BKV-s? Simán beillenél a csapatba...
Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2008.01.04. 09:26:09
Ja, és egyszer megbüntettek, de azt becsületesen befizettem.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.01.04. 09:35:19
Amúgy tuti tipp hétvégén megvenni a bérletet. 1. és 5. között gyakran van egy hétvége, ilyenkor konganak a pénztárak.
andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2008.01.04. 09:35:36
Én is utaztam "küffődön" pl New York City - a bérlet-jegy egy mágneskártya, bankkártya méretű, pénztárcába befér, ha akarod bérletként használod, ha akarod csak egy utazást töltesz fel rá. És nem mellesleg, ott ahol van vagy 40 (!!!) metróvonal, az átszállásért NEM (!!!!) kell fizetni. Itt, ezért a két sz*ros vonalért külön-külön is fizetned kell, ha át merészelsz szálni.
Ez Budapest, ez a BKV, ez Magyarország. Tudomásul kell venni, ez sajnos a Balkán. A Demszky meg elmehet a sunyiba a "világvárostépítünk" dumájával.
a kertész tömlővel 2008.01.04. 09:44:41
Pepin bácsi 2008.01.04. 09:46:36
óðinn 2008.01.04. 09:46:40
Soockit van Dalen 2008.01.04. 09:51:32
bazs 2008.01.04. 10:02:52
Még voltak előttem ketten, mikor kihallatszott, hogy beszél a másik pénztárban ülő kollégájával, hogy fáradt, éhes, stb.
Ezek után kellemes meglepetésként normálisan, kedvesen tudott megszólalni.
És érdekes módon, számlával együtt sem tartott két percnél tovább az én kiszolgálásom, nem tudom, hogy a többiek mivel tartották fel. Pedig a bankautomata jófej volt és 20 darab 5000 HUF-os bankjeggyel örvendeztetett meg, az 5 db 20k-s helyett:)
Az viszont tényleg szégyen, hogy az éves bérlet jan. 2. éjfélig érvényes. Nálunk eleve csak tárgyévi számlát fogadnak be, szóval nem vehetem meg december végén.
Főleg azért, mert aki évest használ és nem váltott közben céget, vagy nem váltott autóra (az öngyilkosság másik formája), az jó eséllyel úgyis éveset fog venni, egy ingyen napot sem nyer. Szóval csak tahóság.
Így végül marad a másfél nap, hogy találjak egy szimpatikus sort és végigálljam. Na kössz!
Flow22 2008.01.04. 10:07:49
Gyuri_ 2008.01.04. 10:09:30
vitezlejszlo 2008.01.04. 10:11:47
Mondtam tegnap az asszonynak, hogy miert nem toljak ki a decemberi havi berlet ervenyesseget mondjuk 10 vagy 15-ig most, es akkor talan kicsit kenodne a sorbanallasi, hiszen nem 5-ig kellene megvenni a havit, hanem lenne egy kis mozgaster. De este mar lattam a tv-ben, hogy a VEKE is pont ezt javasolja. Ugysem lesz belole semmi, de amikor ezt latjak a BKV vezerek, nem gondolkodnak el azon, hogy hmmmm... lehet tenyleg igy kene, vagy ezt a 30 napos berletet elbattuk? Vagy a buszkeseguk nem engedni? Elvegre egy "jo" menedzser/vezeto sosem latja be, ha hibazott :)
Nekem is havit kellene venni, de a Lehelen latva a sort nem volt kedvem beallni, ami lassan mar veszelyes is latva, hogy az egyik penztar sora lassan a lepcsonre is lenyulik.
Inkabb logok par napot, ugy sincs soha ellenor azon a szakaszon, amerre jarok, es megveszem 8-10 korul a 30 napos berletet... vagy max szakaszjegyezek addig.
Otiska 2008.01.04. 10:13:36
'postán küldik ki ... nem baj, ha ellopják, adnak helyette másikat'
A magyar viszonyokat ismerve, ezt ítéletnapig várhatnánk, egyrészt mert a postán úgyis ellopják (elkeveredett, címzett nem található stb.), másrészt meg azt is, hogy BKV/MÁV/Volán stb. újat/másikat adjon helyette.
bombadil 2008.01.04. 10:16:34
Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.01.04. 10:18:15
Sikeres-e vagyok?
bombadil 2008.01.04. 10:20:44
Ma, 2008-ban, kis hazánkban, nem lehet legalább InterCity-re jegyet venni neten? Vonatszám, katt, ülésszám, katt, bankkártya jól lehúzva, katt, foglalás printelve, katt, pályaudvaron jegyellenőr mosolyog (nem katt), aztán lehet indulni, bejglit enni anyukánál + elmaradt nemi életet pótolni barátnőnél, katt.
Szóval ez miért nincs? kérdezném én tőletek, ha merném.
vitezlejszlo 2008.01.04. 10:25:49
Yusuf 2008.01.04. 10:28:24
Szerintem fel kellene venni a nepszavazasi kerdesek koze, hogy:
Egyetert-e azzal, hogy minden kozszolgalati vallalat (ertsd MAV, BKV, aram, gazszolgaltatok) szolgaltatasi minoseget evente 2x felulvizsgaljuk es 75%-os elegedettseg alatt a teljes vezetoseget azonnali hatallyal mensszuk valamint az erintett emberek az allamtol 24 honapig ne kaphassanak semmilyen munkat?
(bazzeg, en egy szolgaltatokozpont vezeteseben dolgozom nyugateuropaban es nalunk 93% elegedetteg alatt ugy kibasszak az embereket, hogy a labuk nem eri a foldet!!!!)
Vegyetek mar eszre!!! Ami ma Magyarorszagon megy, szolgaltatas az allamtol, az verlazito, de minden rohadt teruleten!!!!
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.01.04. 10:29:42
viszont ha ellopják a táskámat pl. és az éves bérletem benne van ( a tolvaj mire használná, kidobja) akkor mi a nagy helyzet? Erre oly rég óta szeretnék választ kapni.
Manyizga (törölt) 2008.01.04. 10:29:59
Esetleg a havi bevásárlást is elintézte közben? LOL.
pingpong 2008.01.04. 10:30:29
GhostBusters 2008.01.04. 10:33:09
A modszer lenyege diohejban az "orokeletu" jegyek alkalmazasaban rejlik :-))))
vitezlejszlo 2008.01.04. 10:37:53
Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.01.04. 10:38:53
Azért, mert éves bérletet leginkább cégek vesznek a dolgozóknak (mint a szövegben is volt, valaki 250 db-ot vett). Az év vége meg minden cégnek olyan, mint egy rémálom, pont arra van idő, hogy két ünnep között a pénzügyi zárás közepén valaki bérletet vegyen 25 milláért.
keszvagyok 2008.01.04. 10:44:19
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.01.04. 10:44:54
tj 2008.01.04. 10:48:54
8 betű, de számít, lásd sorok.
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.01.04. 10:49:31
scootR 2008.01.04. 10:53:25
100 rugó ezért???
Robógóval gyorsabb, olcsóbb, kellemesebb.
A bicaj sem rossz-vidéken, BPesten az a sebesség nem elég hatásos az életbenmaradáshoz.
De azért atom se a BKV-ra, mert valamivel ki kell húzni azt a 30 napot az évben, mikor nem lehet robogni : )))
Nádasi Balázs 2008.01.04. 10:55:04
Ami itt "közszolgáltatás" címén fut, vérlázító és arcpirító is egyben. Ha csak a közlekedési részét nézzük, nagyon örülök, hogy az új gazdasági miniszter kivágta a teljes MÁV Start-vezetést. Abban reménykedem, hogy a MÁV többi része is elcsesz valamit, és azokat is kivághatja. De nézzük a BKV-t! Messze vagyunk a 93%-os elégedettségtől... :) És igen, valószínűleg itt is váltani kéne pár dologban, ÁM vegyük észre, hogy legalább a fővezér új a BKV-ban, és próbálkozik. Lassanként, de halad valamit előre a cég, noha elsősorban a miliárdos veszteség lefaragása náluk most a cél.
De amennyiben nagyon sokan felháborodva írnak a Homárnak, meg minden lehetséges fórumon szavukat hallatják, és támogatják a VEKE célkitűzéseit (tuképp rájuk utalt a köztársasági elnök úr beszédében), akkor azért araszolunk előre apránként biztosan.
Na már most, London szóba került, Párizsról is lenne szavam. Az ottani közlekedés világszínvonalú. Nem csak, hogy van egy csomó elkerülőút Párizs határában (ilyen 6 sávos autópályák pld), és nem csak, hogy van 14 meg pár metrójuk, és még most építik a villamoshálózatukat (ami náluk kb. metró, csak a föld felett), hanem még van olyan fantasztikus elővárosi vasútközlekedésük, hogy megáll az ember esze. (www.frenchculture.com/images/metro_map.gif)
(a számmal jelöltek a metrók, a betűvel jelöltek az elővárosi vasutak, amik meglepő módon, Párizs belvárosában a föld alatt metróként közlekednek, külvárosokban pedig föld felett. És meglepő módon, nem Párizsban van a végállomásuk, Párizson csak keresztülmennek.)
Szóval mindezek mellett milyük is van még a párizsiaknak? Minden állomáson ingyenesen lehet tömegközlekedési térképet kapni, minden állomáson van bérletpénztár, vagy jegykiadó automata, vagy mindkettő. A jegykiadó automatán a görgegősávban ki lehet választani, hogy milyen típusú bérletet kér valaki (hány zónásat), hogy mennyi időre (turistabérlet napokra, vagy heti bérlet, kétheti bérlet...), de simán csak 10-es gyűjtőjegyet is lehet venni, ha valaki úgy akar. Amivel tulajdonképpen azt mondom, hogy ...
miért is ne lehetne bérletkiadó automatákat felszerelni a város több pontjára? Mennyivel nehezebb technikai feladat bérletet kiadni, mint jegyeket?
Amúyg meg az éves bérlet szerintem is szívás, egy kis papírfecni, 100 000 ft értékben, vagy diák-nyugdíjas esetében 36 000 ft értékben... azért ha elveszik, megrongálódik stb...
üdv: Nádasi Balázs
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.01.04. 11:05:09
Ez a cirkusz szerintem azért megy, hogy a közhangulat kikényszerítse a BKV privatizálását (Remélem a Centrum fogja megszerezni!)és Kóka valamelyik cége meg majd szállítja az "intelligens" bérletrendszert. Jó is lesz az, mert ha már sem az utasok, sem a járművezetők, sem a pénztárosok és az ellenőrök főleg nem intelligensek, legalább a bérletek legyenek azok. Meg a mosóporok továbbra is.
De előtte meg kellene fosztani az idős embereket az ingyenes utazástól, legalább valami tényleg csak pár száz forintos bérletpótló regisztrációra kötelezve őket a BKV-pénzáraknál, lehetőleg jövő év január1-től, de úgy, hogy kétszer kelljen visszamenniük, először azért, hogy bevigyék az adataikat, másodszor meg azért, hogy megkapják az "ingyenes" igazolványt...
BÚÉK!
Mille38 2008.01.04. 11:14:15
manes 2008.01.04. 11:16:05
Marvin (törölt) 2008.01.04. 11:24:47
Ez köszönhető a "munkaszüneti napi menetrend szerint közlekedik, de bizonyos buszok ennél ritkábban" stílusú komunikációnak. Így még panaszkodni sem lehet, hogy miért kellett 25 percet várni a hidegben a 139-es buszra.
Ritkábban... mi megmondtuk...
Na én meg akkor venni fogok jegyet és bérletet, csak épp ritkábban...
manes 2008.01.04. 11:27:59
EBL 2008.01.04. 11:36:22
100000 Ft-ból 8000 Km??? Valhogy nem értem azokat az embereket, akik a BKV bérlet árát úgy hasonlitják össze az autóval, hogy az autónak csak az üzemanyag költségét veszik alapul. Ráadásul 4,5 literes átlagfogyasztással Budapesten???? Nos akkor megmondom, mennyibe kerül 8000 km Budapesten:
- Üzemanyag: minimum 6*80*280=134400 (dizel)
- Motorolaj: 10000 Ft. (15000 km csereidővel, minőségi olajjal)
- Egyéb kopó/fogyó részek (fék, gumi, gyertya, vezérműszij): 10000 Ft.
- Avulás: 50000 (4-5 éves kisautónál)
Ez már eleve több, mint 200 ezer. Pedig még szó sem volt az autó fenntartásáról, kötelezőről, cascóról, súlyadóról, valamint a kisebb koccanások, balesetek okozta kárról.
lepratelep 2008.01.04. 11:38:37
EBL 2008.01.04. 11:39:53
Vintersorg 2008.01.04. 11:43:38
Ugyan kik lesznek azok a közlekedési szakemberek, igazgatók, stb., akik majd a privatizált verzióban lehetőséghez jutnak? Ugyanazok, akik most egyengetik ezeknek a problémás állami vállalatoknak az útjait.
Lehet mondani, hogy "de majd a verseny!", csak éppen az útépítők kartelleznek, a távközlési cégek szintén, és akkor ezek csak azok, amelyikek irtó nagyok és mégis lebuktak. De a taxitársaságok is jól megegyeznek maguk között.
Az állami vállalatok következetes leépítésének, majd mélyen valós érték alatti privatizációjának nagy hagyománya van kis országunkban, a sok agymosott meg most is azt szajkózza, hogy privatizálják, privatizálják.
Maradjon csak állami tulajdon (értsd: kis részben az enyém, tiéd, övé), de működtessék tisztességesen, ne arra utazva, hogy hogyan lehet majd a privatizációnál a legnagyobbat szakítani.
Mike36 2008.01.04. 11:55:10
Az más kérdés, hogy két ember esetén sokkal olcsóbb kocsival munkába menni, mint BKV-val
Mike36 2008.01.04. 12:00:53
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.01.04. 12:01:34
1. Ha a balfasz fővárosi közgyűlés december 20-án dönt (egyebek közt) a kedvezményes éves BKV-bérletek áráról, mikor lehet majd kapni ezeket? Válasz: 22-től az Akácfa utcában, 29-től az összes többi helyen is. Ezzel szemben én már 27-én megvettem a Határ úti metrómegállóban, a sor hosszúsága egy (1) volt velem együtt. A munkatársaim nem jártak ennyire jól: bár a gazdasági osztályunk azt állította, hogy ha elég hamar leadják a rendelést, akkor még 22-én ki tudják osztani a bérleteket, én ezen csak röhögtem. Természetesen a bérleteket 2008. január 2-án kezdték el szétosztani.
2. Ha már ennyire elhúzódik a 2008-as bérletek forgalomba hozása, tervezik-e, hogy meghosszabbítják a 2007-es bérletek elfogadását (mondjuk 2008. január 5-ig elnézik az ellenőrök, ha 2007-es kedvezményes bérletet mutatsz nekik, bár az hivatalosan 2-án lejár), illetve tervezik-e, hogy ebből tanulva már eleve kijjebb tolják a 2008-es bérletek érvényességét. Válasz: mindkettőt továbbították az illetékeseknek. Természetesen a 2008-es bérleten továbbra is 2009. január 2-diki lejárat szerepel, és sajnos még nem találkoztam ellenőrrel, hogy megkérdezzem, mit szólna, ha 2007-es bérletet mutatnék neki.
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.01.04. 12:04:31
Mike36 2008.01.04. 12:05:21
mert a BKV egy szocialista nagyvállalat
Mike36 2008.01.04. 12:09:03
tudod az a különbség egy szoc. nagyvállalat (értsd állami) és egy magáncég között, hogy a magáncégnél megbasszák az ilyen managementet, mert nem a közös pénzből megy a herevakarás, hanem a tulajdonos pénzéből. Hirtelen mindjárt fontos lesz a teljesítmény. Jelen pillanatban a kapitalizsta gazdasági modellnél nincs jobb, a kommunista próbálkozás csúfosan megbukott. Ezt kéne végre felfogni
Mike36 2008.01.04. 12:12:36
csak egyet!
Gyuri_ 2008.01.04. 12:15:24
Azert ez igy ebben a formaban nem igaz. Parizs tomegkozlekedese igazi iskolapeldaja a szinte tokeletes rendszernek. Ezzel egyutt, ami naluk a metro, az nalunk inkabb villamos. A fold feletti villamosuk is villamos.
Erthetobben: konnyumetrot hasznalnak, a kocsik kb. villamosnyi meretuek, viszonylag szukek es lassuak. Parizst nem bombaztak szet, ezert altalaban az utcak szukek, nem lenne hely egy suru villamoshalozathoz. Ami ott megvan es pl. Budapesten nagyon hianyzik, az az RER, az ottani HEV, ami keresztul-kasul megy a varos alatt, 3-4 megalloja van a belvarosban, kint pedig tobb 10 km tavolsagra megy (pl. a CDG es Orly repuloter is az RER-B-n van, pedig a varos ket ellentetes oldalan vannak).
Mike36 2008.01.04. 12:16:28
Aha. Szal alőször lezárjuk, aztán kiépítjük. Ez stimmelne a magyar mentalitáshoz. És azt is látom, hogy a belváros nálatok Pest. A többiek meg pusztuljanak, Üllőiről, Rákócziról, Körútról kipateroljuk a forgalmat, hadd szívjon a külvárosi. Meg pénzt is kérünk tőle, mert ő nem belvárosi, bezzeg ugye mi azok vagyunk, nekünk persze legyen ingyenes a behajtás, hiszen ott lakunk. Eltaláltam a koncepciód lényegét?
átlátó 2008.01.04. 12:17:03
Mike36 2008.01.04. 12:21:18
csakhogy Párizsban erre mennyi idejük volt, és mennyi pénzük?
gondolom nem 10 év alatt hozták össze mindezt a semmiből
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.04. 12:59:11
tavaly éves bérletem volt (munkahelytől kaptam), tegnap úgy megbüntettek, mint a huzat! azannyukat má!!!
én abban a tudatban voltam, hogy jan 5-ig érvényes, aszongya az ellenőr: "há mé nem nézte meg a hátulját? ez csak január 2-ig jó."
mondom: bakker, biztos megnéztem úgy egy éve, azóta meg nem ezt olvasgatom...
mi a faxért azt kell szivatni, akinek láthatólag volt/van/lesz bérlete? monnyon le!
bombadil 2008.01.04. 13:10:42
A múltkor bemutatok neki visszamenőleg fél évre havi bérleteket, mind a pénztárcámban volt (szeretem nézegetni a k.a.), azt mondja, hol a tokom?
Mondtam volna, hogy az alsógatyámban, de előszedette a táska legaljáról is.... karácsony előtt, 48 és fél csomaggal a kezemben.... h.r.m.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.04. 13:35:46
moto.sapiens 2008.01.04. 13:39:36
kangep 2008.01.04. 14:20:59
moto.sapiens 2008.01.04. 14:40:28
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.01.04. 15:46:12
Zsurmi 2008.01.04. 16:30:00
Inkább kerékpározok, -8 fokig biztosan. Nem azt mondom, hogy ez alternatíva mindenki másnak. A problémák nem szűnnek meg, lesz helyette más. Nem tudom, nekem felüdülés a problémák lecserélése.
Flynn 2008.01.04. 16:37:49
Én dec. 28-án zéró sorbanállással vettem az Árpád-hídnál a 3x30 napos bérletemet 2007-es áron (22.050 HUF). 100 napig, ápr. 6-ig érvényes.
A maradék 3 negyedéveset is sorbanállás nélkül veszem majd meg, darabját 24.750 ft-ért. Tehát összesen 96.300 ft-ot fizetek majd.
Veled ellentétben nem állok sorba, nem kell annyit fizetnem, mint neked (és azt sem egyszerre),ja és a 4 db 3x30 napos 400 napig érvényes nem 365-ig.
Ahogy apám mondaná: 'aki hülye, haljon meg!'
(Sikeres hozzászólóknak mondom: én is csak azért veszek, mert a cég kifizeti, egyébként autó rulez.)
SCD.HU 2008.01.04. 17:53:30
Jahh. De a tulvegen is:
www.johomaps.com/eu/ire_uk/uk/london/londonmetro.jpg
Meg tan kellenenek bringasbarat unkahelyek is.
Ez a London pelda dumanak jo, de nalunk mindig a dolgok "szankcionalis"felet vezetik be mikozben a beigert fejlesztesek majd, sohasem, talan egyszer hataridovel keszulnek el.
Peldanak egybol ott van Demszky nehez epulo foldalatti emlekmuvenek kapcsan az Etele teren el nem keszulo P+R parkolo.
Nem a BKV vezeteset kell basztatni, hanem azokat akik hagyjk, hogy a dolgok igy menjenek. Aba Botond is elvolt ha a hidon nem dol le az a franya oszlop akkor a mai napig ott csucsul. Nesztek vazze vilagvaros. Az meg a masik szegyen, hogy ennel csak rosszabbat lehetne valasztani.
tomtata 2008.01.04. 18:14:49
gaze762-nek: elméletileg van civil kontroll a BKV felett, úgy hívják, hogy Fővárosi Közgyúlés. (Ja, a nagybetűket nem érdemlik meg!)
Egyébként azt kellene a bérletadó ablakba ültetni reggeltől estig, aki kitalálta ezt az álmegoldást a sorok megszüntetésére! No meg azokat szalonidiótákat, akik elfogadták és bevezettették az egészet.
Mellesleg szánalmas volt ma reggel hallgatni az MR1-en (ez egy rádióadó, ha valaki nem tudná és mást gondolna) a BKV szóvivőjének buta magyarázgatását!
KKoppany 2008.01.04. 18:32:59
Celtic 2008.01.04. 18:33:16
Jaigen, rossul emlekszem. Aznap (vagy masnap, passz), a Batthyany-n is voltam.
Ugyanezt mondtak. A tobbi berletes jegypenztar fele nem vitt az utam, nem tudtam megkerdezni.
Vintersorg 2008.01.04. 21:51:03
Szerintem pedig ugyanígy (sőt jobban) kellene megfegyelmezni állami keretek között is a managementet. Nagyon jó mérhető paramétereket lehetne meghatározni (utasszám, -elégedettség, átlagos/minimális/maximális menetrend szerinti utazási idők adot kilométertávolságra, eltérések a menetrendtől, szállított kilométerek, költség/utaskilométer: amik már biztos mind vannak, csak a kutya se kéri komolyan számon), onnantól pedig számon lehetne kérni a mutatók elvárt változását a valóstól.
A tömegközlekedés nem biztos, hogy direkt profitot hozó dolog tud lenni (nyugaton sem az általában, itt meg aztán pláne), viszont iszonyatosan nagy szükségünk van rá. Még privatizálás esetén is szükség lenne állami támogatásra, különben egyszerűen megszűnne. Vagy vehetnénk taxivonaljegyet tetszőleges helyről tetszőleges helyre egy mostani bérlet áráért.
Szép dolog a kapitalizmus, csak az a csapda, hogy oda is egy felelős és erős állami ellenőrzés kell, hogy el ne kurvuljon. Versenyeztetni pedig akár állami vállalaton belül is lehet a kisebb egységeket.
Csak ez az egész ürülékkupac a legaljától a legtetejéig bűzlik - néha ez az érzésem.
Jó éjt!
ARK-9 (törölt) 2008.01.04. 22:09:46
tudod az a különbség egy szoc. nagyvállalat (értsd állami) és egy magáncég között, hogy a magáncégnél megbasszák az ilyen managementet, mert nem a közös pénzből megy a herevakarás, hanem a tulajdonos pénzéből."
Na persze! Az állami megrendelések (kakaóbiztos billentyűzet, demszky padok 2 milla/darab) meg nem a sógor/koma/feleség/barát magáncégéhez futnak be, mi???
ARK-9 (törölt) 2008.01.04. 22:12:08
Atomot nekik! Egyetértek! És atomot azoknak a kreténeknek is, akik erre szavaznak 19 éve, vagy akik ennek a csürhének a szekerét tolják! Atomot nekik! Egyetértek!"
Én is egyetértek - kis kiegészítéssel: Atomot MINDEN politikusnak, jogásznak - pártállástól függetlenül! Az egyik 20-1, a másik 18+1!
DesC 2008.01.04. 22:20:17
musi.blog.hu
PinkyPanther 2008.01.04. 23:41:19
Zsolt49 2008.01.05. 00:14:49
quador 2008.01.05. 03:00:18
Biztos sci-fi, de itt úgy ment, hogy mondom június 18-án csajoknak a Hauptbahnhofon, hogy amig pisilnek, addig gyors veszek bérletet. Felmegyek a mozgólépcsőn a Reisezentrumba, na persze délután közepe, bakker, sokan vannak. Megnyomom a gombot, sorszám. Bökködöm addig a terminálon a honlapjukat mígnem villog a számom. Mondom a néninek, hogy kérek éves bérletet, meg hát egyszer élünk, legyen rögtön chipkártyás, hogy autót is bérelhessek vele. Mondom, van már vonatra kedvezménykártyám, mondja kiváló, mert akkor nem kell adatokkal meg fényképpel piszmogni, lekéri abból az adatbázisból. Bankkártya, pin kód, kezembe nyom egy hétre révényes ideiglenes jegyet. Maj' küldjük, adiő. Mozgólépcső le, megvárom, amíg végre megjönnek a csajok is a pisiből. Három nap múlva postaládában ott a bérlet, érvényes 2008. június 17-ig.
Ennek pontosan melyik részéhez van szükség magfúzióra?
öccá · http://dogsigns.blog.hu 2008.01.05. 15:52:43
Miért csak 3 pénztár volt nyitva, miért nem hosszabítják meg a nyitvatartást, ha tudják, hogy várható a tumultus. Miért nem lehet több helyen éves bérletet kapni, vagy ha lehet, miért nem tájékoztatják az embereket. Miért nem baktat át a kedves biztiőr a Blahára a pénztárba egy köteg évesbérlettel, és viszi magával a fél sort.
Mert a bkv pont úgy gondolkodik, mint ti: aki hülye, haljon meg. Ha meg még fizet is érte, akkor körbe is röhögjük a sírját. Uff.
kiskicsicsiga 2008.01.05. 21:12:46
én azt csinálnám,aki a közlekedésnéldolgozik,nyista cégeskocsi,nyista ingyenbeznin!
a máv vezető zötyögjön a cuki gyorsított személyvonaton,a BKV vezető faggyon össze a szeles sima 7esen,meg 19esen,aztán majd lesz itt rend azt hiszem!akkor talán rájönne hogy nem kéne szétlopni a kasszát,csak azért mert lehet,és az utasbarát intézkedések valóban utasbarátok lennének!mindenki egye meg amit főzött!!!
kiskicsicsiga 2008.01.05. 21:16:21
nem sok bringást láttam én még a Gellért tér fele...vajon miért?:D
amugy kezdhették volna a hidfelújjítást is a Szabadsághíd másik felén,mert mindig pont ezt a felét vágja a szél,és igy majd lesodorja az embert a hídról...
EBL 2008.01.07. 12:28:50
NA kispofám, olvasni tudni kellene. Autóról volt szó. Szerinted a Yamaha sr egy autó?
"Ez japán.9éves,ne avultasd." Talán ingyér jutottál hozzá és örökké fog tartani? Ha pénzért vetted és egyszer tönkremegy, akkor avul és kész. Kit érdekel, hogy Japán-e?
Kismotorral költségben valóban alá lehet menni a tömegközlekedésnek, de nem sokkal.
echo of small things 2008.01.08. 01:22:10
torma99 2008.02.02. 22:02:15
Egyébként egy rövid ideig olaszországban tartózkodtam és rengeteget tömegközlekedtem. A hagyományos vonatok (interregionale) kb ugyanannyiba kerül mint itt a sima snassz jegy, csak az a különbség, hogy a vonat tiszta, kétszer olyan gyorsan megy és tűrhető a késése (100 km-es távon nekem max 3 perc volt, 250-en 10 perc és ez a sima személy, nem ic, nem eurostar, nem trenitalia business superexpressz) Na mind1, egyébként a buszokat is kipróbáltam. Tiszták, újak és jók :-) bár jóval drágább a jegy mint a bkv-n ezt el kell ismerni, de a vonat nagyon tetszett. Meg plö az is, hogy az egyszerű jegyeket megveheted bármikor és cask a felszállás előtt kell érvényesítened, tehát bármikor felhasználhatod, ha nincs érvényesítve akkor meg kapsz a nyakadba egy kegyetlen büntetést (50-100-300 eur attól függ mikor fizetsz), amit állítom hogy be is hajtanak az embereken, mert senkinek sem volt kedve potyázni... áhh na de minek írok Olaszország sokkal kultúráltabb nálunk...
torma99 2008.02.02. 22:04:24
torma99 2008.02.02. 22:09:12