Tékozló Homár

A mobil parkolás igazi ára

2008.01.17. 11:17 | jackyll | 44 komment
Azoknak szól az alábbi történet, akik az elmúlt három évben sem figyeltek eléggé. A Homár-klub első szabálya... nem az, hogy nem beszélünk róla, hanemhogy mindig elolvasunk mindent, mielőtt fizetünk. TaZnak ez nem sikerült, úgyhogy 5000 forintjából csak 3388-at sikerült mobilparkolásra költenie, a többit az EME Zrt. benyelte "kommunikációs költségként"
Úgy gondoltam, nekem nagyon jó lesz, ha nem kell mindig apróval rohangálnom, hanem majd a telefonomról pikk-pakk intézem a parkolást. Regisztráltam, befizettem az 5000 Forintot és elkezdtem használni a szolgáltatást. Már az 5000 Forint beérkezéséről tájékoztató SMS is 498x Ft-ot emlegetett, ami meglepő volt, de az ügyfélszolgálat tájékoztatott, hogy az egyenlegküldés díja 16 Ft. Aha, köszi, legyen... Szóval parkolgattam, és meglepően gyorsan fogyott a pénz, furcsáltam, hogy szűk 3 hónap alatt mind az 5000 Forintot elparkolom, mikor viszonylag ritkán járok fizető övezetbe. Ma megkaptam a számlákat az elmúlt 3 hónapról. A számla kiküldése 80 Forintomba került, és most kapaszkodjatok: összesen 1612 Ft-nyi tétel van, ami nem parkolás, hanem "kommunikációs díj", "havi szolgáltatási díj" valamint "számla kiküldési díj".

Ez az 1612 Ft az 5000 Ft 32,24 százaléka, azaz több, mint harmada. Természetesen(?) ezeket a díjakat a honlapon részletezik, akár ismerhettem is volna őket, ha részletesen tanulmányozom a releváns oldalakat, de álmomban nem gondoltam volna, hogy végülis a kényelemért 30% felárat fogok fizetni. Mindezt úgy, hogy tudomásom szerint az EME Zrt. jutalékot kap a mobil parkolásokból. Extraprofit, hajrá!

A fentiekkel nem szeretnék mást, mint felhívni a homároidokat erre az "apróságra", és hogy kétszer gondolják meg, hogy inkább felváltanak-e egy 200 Ft-ost indulás előtt a sarki trafikban, vagy mobilparkolnak. Én a trafikot választom mostantól.

Üdvözlettel,
TaZ, aki nagyon naiv volt :(
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dpspeti 2008.01.17. 11:22:13

Ezt a felháborodást nem értem, irod, hogy tudhattad ezt, ok reszletezik is, akkor mi a gond? Megmondták mennyibe kerul, te fizettel, es utana reklamálsz. Amugy en is mobilparkolok es szerintem sokkal kenyelmesebb, hogy csak csorgok egyet es már indul is a parkolás, megfelelo idoben leáll, mint váltogatni, jegyet venni, ha epp mukodik a gép.. és a kényelemnek ára van... ennek ennyi az ára... nem hiszem, hogy minden ilyen felháborodás homárable... bár ki tudja... ennyi erovel johetne a McDonalds is, h ki van irva, 200 forint a hambi, megveszem, auztán elkezdek homározni, hogy pedig kb 50 forint az eloallitasi koltseg, akkor a 150 az mi? kommunikácios dij oszt kész

Dr Gregory House 2008.01.17. 11:23:04

"32,24 százaléka, azaz több, mint harmada"

Nem is igaz!

homár molla2 2008.01.17. 11:25:11

járdaszegély, köszi.

Gobbi Hinta 2008.01.17. 11:26:33

homár molla: nincs mit; de 1ébként mit is? :D

schokobanane (törölt) 2008.01.17. 11:32:07

"Ez az 1612 Ft az 5000 Ft 32,24 százaléka, azaz több, mint harmada..."

A matek meg az erősségemnek alig több mint fele, pedig a negyedének sem szabadna összesen elérnie a 12,8%-ot. Ööö.

homár molla2 2008.01.17. 11:32:33

mellesleg: hkt, pont az a baj, hogy a kényelemnek ára van. ahelyett hogy pont olcsóbb lenne a mobilparkolás, ösztönözve az embereket az elektronikus szolgáltatások használatára. épp olyan szopatás ez, mint az autópályamatrica (ami már nincs) interneten vagy mobilon keresztül történő vásárlása esetén felszámított kényelmi díj.
a hasonlatod továbbfejlesztése: ha a mekiben veszel hamburgert 200 forintért, csak állva eheted meg. igaz hogy van 40 üres szék, de azok használatáért már percenként 10 forintot kell fizetned.

Dr Net Elek (törölt) 2008.01.17. 11:32:35

Ez nem parkolási sajátosság. Kommunikációs dij a dokiknál/ügyvédeknél is van. Aszongya: jónapot, öccáz. Ha többet is akar tudni az ember, az még drágább.

homár molla2 2008.01.17. 11:33:55

járdaszegély: hát hogy raktál pontot. így nem csak "egy" voltam, hanem ELSŐ. sokkal jobb érzés, biztos tudod :)

schokobanane (törölt) 2008.01.17. 11:36:37

Net Elek: Úgy érted, öccáz volt valamikor a "hajdanvolt" díj. Manapság egy jónapot már bizony négyjegyű.

dpspeti 2008.01.17. 11:40:29

homár molla: Igen, két részre lehet bontani az egeszet 1. szomoru, h a kenyelemnek ára van, de sajnos igy van 2. elegge reszletezett árlista után reklámácio... a másodikkal nem értek egyet, ezt is irtam, mig az elsore mondott sajnálkozással egyetértek... én a mai napig nem értem, hogy amikor a saját penzemhez akarok bankautomataban hozzáférni, akkor miért vonnak le 250 forintot, vagy bármennyit... ezzel arra osztonzik az embert, h ne rakja be a penzet bankba..

dpspeti 2008.01.17. 11:41:40

bankautomataban = bankautomatabol...

homár molla2 2008.01.17. 11:46:29

a bankok nagy parasztok, az már igaz... a kpfelvételi díjnak elvileg van ösztönző hatása, hogy inkább kártyával fizess. csahogy a bankok a másik oldalon alaposan lehúzzák a POS-t fenntartó kereskedőket, így Juli néni zöldségesénél valamint számítástechnikai üzletekben a büdöséletbe nem fogok kártyával fizetni.

egyetértek, hogy aki meg nem olvassa el az árlistát meg az apróbetűset, tényleg nem sikeres ember.

B.B. / Bifidusz Effendi és Alelnök 2008.01.17. 11:52:23

Nincs ebben semmi lehúzás, korrekt a dolog.
Azt se kérdezte meg soha senki az emberektől, hogy akarnak-e parkolódíjaz fizetni, vagy sem. Egyszercsak megjelentek a parkolóautomaták, és az emberek elkezdték beleszórni a pénzt. Ha egy vödör lenne minden sarkon kitéve, az emberek akkor abba dobnának bele a parkolási díjat. Ha 5000 forintnyi mobilparkolási díjból 4500 forint lenne a kezelési költség, azt is benyelné a nép. Ha a parkolódíj befizetése után minden egyes parkoláskor még pofán is vágná az autóst a parkolótársaság embere, azt is simán benyelné ezerszer áldott nemzetünk majd minden polgára. Mert, mondták a tévében, hogy ez így lesz, oszt jónapot.
Megetted, Magyarország. Ezt is, mint mindent.

dpspeti 2008.01.17. 12:00:48

Hányszor gondolkodtam már el, hogy végülis miért is fizetek én parkolási dijat (azon kivul, hogy mostmár szépen átveszem az inbgyen parkolásra jogosito matricát ;) ).
Mit kapok érte cserébe? HAsználom azt az utat, ami a mi adonkbol van fenttartva..készitve, javitva... tehát akkor elvileg azért fizetek, mert mások elöl foglalom a helyet (ami az övék is) és annak ára van... Mert persze korábban ez ugy volt megtervezve, hogy csinalnak nagy parkoloházakat és osztonzik az embereket arra, hogy ne kint parkoljanak, hanem bent. Osztonzo ero az, hoyg drága a parkolás, mig a parkoloházban havi bérlet olcsobb (pl 5000 forint)... hát de parkoloházak meg nincsenek..

zoli bp 2008.01.17. 12:17:34

Ez a mobil parkolás nagyon emlékeztet a mobil-bankolásra, emlékszem mikor bankkártyát csináltam,azt is nagyon bőszen ajánlották,hogy kössem meg.Akkor még egy teljesen új dolog volt. Látva a költségeket és tudván,azt,hogy ritkán használom,persze nem kötöttem meg. Lehet,hogy vkinek megéri,vagy egy esetleges lopás ténye,így hamarabb kiderül,de az átlag embernek tök felesleges.Több pénzed nem lesz rajta,max kevesebb. Sajnos a mobil szolgáltatók közötti "verseny" igen lanyha,addig pedig a mobil parkolásnak is lesznek költségei,és ezt nem fogja egyik szolgáltató sem ingyen elválalni,vagy lenyelni. Tapasztalat minden homárosnak: no mobil parking....

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2008.01.17. 12:19:49

Miért? Mennek a házak? Nem! Akkor parkolnak, vagyis: parkoló házak :D

dpspeti 2008.01.17. 12:24:48

Ingyenes Online: ehhh :D

zoli_bp: szerzodeskoteskor valaszthatsz, h mely szolgaltatasokat veszed igenybe...kered-e a szamlazast (havonta / negyedevente), kersz-e mobilertesitest errol arrol amarrol, mellette az ára..nem kell kérni semmilyen olyan szolgáltatást, amiért nem akarsz fizetni, a számláért be lehet menni hozzájuk, amugy meg ingyenes számot kell felhivnod, amikor parkolsz..az sem koltseg... szoval ez az 16XX forint soknak tunik, kiveve, ha állandoa egyenlegkozlést is kért a delikvens stb :D

rockstopper 2008.01.17. 12:40:14

Azért arra kíváncsi lennék, hogy aki igazat ad az EME ZRT-nek elolvasta-e pl:a bankkártyája szerződését végig?

Ha normális Magyarországon élnénk, akkor az ilyen dolgokat úgy írnák ki, hogy látszon is.

Sadist 2008.01.17. 12:42:47

Aki nem ismeri a törtszámokat és a százalékszámítást, az nem lehet sikeres ember.

tonton 2008.01.17. 13:28:22

...engem eccer vettek csak le ezzel a szarsággal -> azé praktikus, mert tényleg CSAK annyit fizecc a parkolásért, amennyit parkolsz ( a hagyományosnál bedobod a 2 kilót, és esetleg a felét se használod el..)...viszont ráészméltem, hogy hamarabb elfogyott a lóvé a telefonon, mint gondoltam volna...viszont én is megszopattam őket, mert buktak rajtam egy feltöltésnyi3300 Ft-ot, mert nem fizettem be, és egy év alatt elévült...

fgyuri 2008.01.17. 13:35:11

hkt: ezek szerint nagyon nem ismered ezt a rendszert :)
Mindamellett hogy én is az egészet utálom, ezesetben a szerződésötéskor (legalábbis engem) normálisan tájékoztattak. Ebből totálisan egyértelmű, hogy a telefonszám valóban ingyenes, ezért az a telefonszámládon nem jelenik meg. A parkolós számla viszont asszem 16 forintot hívásonként számláz. Szvsz kényelmesebb, és mindent számolva talán nem is drágább a flipperezős megoldásnál ...

Győző63 2008.01.17. 13:38:05

Persze, a mobil parkolásnak is van költsége.

Amit nem hiszek, az az, hogy ennyivel drágább lenne, mint a pénzbedobós.

Gondolkodjunk:

1. pénzbedobálás
Egy csomó költsége van:
- az automata maga
- az automata karbantartása/javítása
- a papír, amit bele kell tenni
- a melós, aki autóval rendszeresen összeszedi a pénzt és aki újratölti a papírt
- a fémpénz szortírozása, csomagolása, leadása

2. Mobil parkolás
- kommunikáció. Erre persze lehetne átalánydíjas szerződést kötni a szolgáltatókkal. A digitális központ ugyanis nem kopik annyira, mint régi Rotary....
- bankköltség. Igaz, a pasi ELŐRE fizet, a pénz meg a szolgáltatónál romlik tovább. Ha ennek egy részét leköti, akkor abból fedezni is lehetne az egyszeri bankköltséget...

Akkor mitől is drágább a mobilos megoldás?? Minimum ugyanannyiba kellene kerülnie! Sőt, kevesebbe, mert lényegesen tehermentesíti a céget, az egyetlen emberi munkavégzés ugyanis az, amikor a pasas bepötyögi a telefonba, amit akar. A többi emberi kéz érintése és bárminemű anyagfelhasználás (papír, stb.) nélkül zajlik...

Szóval, LEHÚZÁS!

Claudius_az_Isten 2008.01.17. 14:12:29

Valóban nem teljesen jogosan került a cikk a Homárra, ugyanis Az EME Zrt-s költségeket előre lehetett tudni. Én is majdnem bedőltem nekik, de még idejében elolvastam a feltételeket.
Amely dolgokban azonban igaza van a reklamálónak, vagy az egyetértőknek, azok a következők:
1. Tényleg magasak a "kommunikációs költség"-nek nevezett jutalékok, amik az amúgy sem alacsony parkolási díjakat terhelik.
2. Az EME a tulajdonosi köre és a "barátságos" polgármesterek révén monopol helyzetben van
3. A szemétláda politikusoknak lett volna lehetőségük olcsóbb megoldást találni, ugyanis a mobilszolgáltatók "kommunikációs költség" nélkül elkészítették volna a mobilfizetési rendszert.
4. Pontos számokra nem emlékszem, de mivel a 2006-os évben a Centrum Parkolórendszer Kft. nagyságrendileg 300 milliót fizetett az önkormányzatoknak a 3 milliárdos árbevételéből, még az sem érdekel, hogy milyen indokkal fizetjük a parkolási díjat. Leginkább csak néhány zsebet tömünk vele. És ugyanezekbe a telhetetlen zsebekbe kerül az EME "kommunikációs díja" is.

Claudius_az_Isten 2008.01.17. 14:16:47

Persze lehet, hogy Fürst György helyében én is élvezném az Andrássy úti paloták kijátszásáért, meg a Centrumos szerződések megkötéséért kapott jutalékot, és a Centrum vezérigazgatói székéből magasról sz@rnék az összes reklamálóra.

Gab007 2008.01.17. 14:38:39

Újfennt gratula hatalmas fővárosunknak! Nálunk vadkeleten (Nyíregyháza - Debrecen) létező MPARK szolgáltatás bezzeg működik. Semmi extra költség, maximum ha a visszaigazolást jelző hívást a mobilodon felveszed. Korrekt support, azonnali megoldás, volt, hogy a cserekártyámat házhoz hozták, teljeskörű webes támogatás.
Itt miért működik?

Netuddki. 2008.01.17. 14:56:07

Győző63 2008.01.17. 13:38:05
Mitől drágább a mobilos parkolás?

Mert van ugye a ZRt. Ami nem foglalkozik mobil parkolással, hanem kiadja valami ismerőse cégének a biznict. Amit szintén el kell tartani. Legalábbis ezt mondjám miért nagyobbak a költségek, holott igazából nem is ők dolgoznak, hanem a bankok és a mobilcégek.
Ráadásul a ZRt. mindjárt két legyet is üt, mert néhanap becsúszik az alvállalkozótól egy-két fiktív számlácka isz.
Szuma: Csak ketten járnak rosszul, a parkolni vágyó polgár és a zállam. Persze az állam is csak a parkolópolgár. Vagyis egyvalaki jár rosszul.
Az összes többi nem. Ebből telik aztán prémiumra, új kocsira, új házra, de ezt a története már mindenki ismeri.

Netuddki. 2008.01.17. 14:57:34

Boc de car a billentüm.

vernarancs 2008.01.17. 15:07:22

Minden olyan uj szolgaltatast ami a szolgaltatonak egyszerusiti es olcsobba teszi a dolgat azt valamiert emelt dijjal vezetik be. Nehogymar jobb legyen egy kicsit is. Az autopalya kezelo szinten ilyen paraszt egy ceg. Ezeknek el kene venni a szamitogepuket is, szamoljanak csak abakusszal es konyveljenek papiron. A technika csak nyug nekik.

Calogero 2008.01.17. 15:43:10

hkt- szerintem Te gondolkodsz kicsit fordítva.. Van egy jó példa erre itt Londonban. 2 féleképpen tudod használni a tömegközlekedést,vagy jegyet veszel a buszra,aztán a tubera,aztán a vonatra stb., vagy van egy oyster kártyát. Ha az előbbit választod (jegy),akkor mindennap sorban állhatsz napi legalább fél órát,kotorgathatsz apróért a buszon,ami addig nem indul,míg jegyet nem vettél,,vagy használhatod az autómatákat,amihez ugye szintén nem árt némi apró (mint a parkolóautómatáknál),már ha nem akarsz egy 20 fontost a gépbe tömni egy jegyért,de persze a sorban állást itt sem úszod meg feltétlenül..,illetve ha a második lehetőséggel élsz (oyster card) az egyenlegedet a neten is feltöltheted kb 30 mp alatt,de persze ezt ugyanígy megteheted minden állomáson,boltban stb. Na ezek fényében mit gondolsz melyik a drágább? A hagyományos jegy kb 2-szer annyiba kerül,mintha az Oystert használod.. szerintem ez a normális

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.01.17. 16:14:17

Én ugyan sohasem parkoltam fizetős helyen (bár a credit expressék hüly ugrintamása azt állítja) de biztos csinálnék egy remek üzletet, hogy a mobil szolgáltatókat kikerülném. Valahogy úgy, mint az online fogadásnál azaz fizethetsz bankkártyával, paypal-lal, pay-pay-el, átutalással és mindenféle egzotikus módon.

Weben regisztrálna a paraszt, kapna azonosítót, beírná a mobil számait, rendszámai, mittudomén.

Amikor megcsörgeti a központot tájékoztatná egy szőke szexi női hang, hogy mi az egyenlege, gombnyomásra elkezdi a számlázást esetleg pinkóddal vagy mittudomén mivel hitelesít 20 percre vagy egy órára, választhatóan, többféle. Elektronikus egyenleg vagy a telefonos mondjuk 20% adminisztrációs költséggel 5e Ft-nál valamivel kevesebb, ha többet vesz. Kész, punktum.

Olcó, jó, szok :) Ja akinek meg ma nincs nettye az funkcionális analfabéta, valószínű vezetni se tud menjen a balkánra, vagy még messzebb.

biorobot (gyönyörű fosbarna) 2008.01.17. 16:33:52

Úgytudtam, hogy a harmad az 33,333333333(végtelen tizedestört)%

Darth Revan 2008.01.17. 17:01:36

A kenyelemnek ara van???

Basszus, amig ilyen emberek vannak, addig a magyarorszagi szolgaltato cegek azt csinalnak, amit akarnak.

A mobilos parkolasi dij fizetest nem azert vezettek be, hogy jo legyen az ugyfeleknek, hanem mert olcsobb a cegnek!!! A parkoloorak fenntartasa draga, ha elektronikus uton fizetsz azon a parkolasi tarsasag egy csomot megtakarit. Ergo ha neked tobbe kerul, akkor szivtal.

Netuddki. 2008.01.17. 17:32:20

Calogero 2008.01.17. 15:43:10
London az nem Nagy-Britannia?
Na, Budapest meg Magyarország. Itt egyenlőre még ellenőrizetlenül folynak el a pénzek azok zsebébe, akik közel vannak a tűzhöz.
Itt ami máshol jól működik, azt újra fel kell találni. Na nem azért mert ennyire okosak vagyunk, hanem mert ezzel néhány bennfentes, haver, stb. még jó nagyot tud szakítani.

avatartalan 2008.01.17. 18:25:50

benzinkutasbrigi ezt jol leírtad,jogos :-)))))))

2008.01.17. 18:31:44

Na, valoban a 32,24 az nem tobb, mint harmada, keso volt mar, amikor irtam :) Es az is igaz, hogy tisztan lehet tudni mennyibe kerul a dolog, de en hulye voltam, es nem olvastam el. Ettol fuggetlenul pofatlanul magas ez a ~30% plusz. Ennel olcsobb, ha neha tul sokat dobok az oraba, hisz parkolasonkent mobillal 32 forintot lehet bukni. Erre akartam csak ravilagitani...

dpspeti 2008.01.17. 19:05:08

TaZ: ez jogos, vegulis figyelemfelhivasnak jo, igy aki innentol veszi, az megjobban tisztaban lesz a helyzettel. Es igen, 32 forint egy parkolas (már, ha nem parkolasi ido maxig parkolsz, mert akkor nem hivod fel, h lealljon) :D

tuskohopkins (törölt) 2008.01.19. 15:34:07

TaZ!
"hisz parkolasonkent mobillal 32 forintot lehet bukni. Erre akartam csak ravilagitani..."
Na ennyivel azért valójában nem úszod meg! Van ezen kívül havi 200,-HUF+Áfa nemtudommilyen díj is, valamint a minimális parkolási díj 30,-HUF, úgy mint pénzbedobásos parkolásnál, akkor is, ha csak néhány percet parkolsz! EHHEZ(!) jönnek még a "kommunikációs" költségek!
Mindezt azért, mert olyan balek (naiv) voltál, hogy hajlandó voltál több havi/heti parkolási díjat a cég kasszájába ELŐRE kifizetni!
Én már túl vagyok ezen több mint egy éve! Azóta is dobálom az aprót, a feléből kijövök!

Etilcsoport 2008.03.04. 02:15:07

Most akadtam csak erre a szééép kis posztra... nekem is személyes kedvencem a kényelmi díjnak nevezett rablás. Kényelemért fizessen csak a szolgáltató, neki kerül kevesebbe, ha mind többen így fizet(né)nek.

Van viszont olyan megoldás idehaza, ahol még SMS költség sincs:
www.izishop.hu/parking.jsp
iziSHOPnak hívják és mobillal fizetsz bankkártya terhére. Mondjuk én csak pizzát fizettem ezzel, a mobil parkolást még nem próbáltam.

mojszika 2009.04.27. 12:09:05

Így működik ez kishazánkban. Az órákat nem állítják be úgy h pl legalább egy fél napi parkolást be lehessen dobni. Pedig gondolom mennyire lenne bonyolult....helyette van mobilparkolás, mint egy újabb legális rablás egyik formája. :((
MAGYARORSZÁG...ÉN ÍGY SZERETEM! :O)
süti beállítások módosítása