Tékozló Homár

A Clinique-nek nem kell a pénz

2008.01.28. 16:09 | jackyll | 232 komment

Koes záróra előtt menekülő boltosokat fogott a Westendben - ezúttal a génkezelt kísérleti állatok haltak meg hiába. A pánikba esett harmincasok kedvenc helyén, a Clinique üzletében nem a pénz az úr, lobogtathat előttük akár böröndnyi tízezrest, nem engedik be a vásárlót, és már az órát is lusták előre állítani:

Hétfő délelőtt elmentem a CLINIQUE WestEnd-i üzletébe, hogy kikérjem az eladók tanácsát az arcápolási szereikről. Igen alaposan megnézegettem a termékeket, de még csak érdeklődés szempontjából, mert igen drágák. Nagyjából 25 ezer Ft értékben összeválogattam magamban a különböző krémeket és sminktermékeket, melyek nagyon érdekeltek.

Tegnap, vasárnap elhatároztam, hogy elmegyek megvenni a kinézett dolgokat. Mivel az üzlet az egyik legnépszerűbb bevásárlóközpontban van, nem gondoltam a nyitvatartásra. Odaértem az üzlethez 17:54-kor, és láttam, hogy bár van bent még 2 vásárló, az üvegajtók csukva vannak. Így bekopogtam, de az egyik eladó (ugyanaz, amelyik hétfőn volt) intett a pult mögül, hogy már zárva vannak. Sajnálkozva vettem tudomásul, de még ott álltam értetlenül (az órámat nézve - 17:55), erre odajött az ajtóhoz, és mondtam neki, hogy megvenném a krémeket, amiket hétfőn kinéztem. A hölgy végig sem hallgatva hátrált vissza, mondva, hogy "már zárva vagyunk" és "gyere vissza hétfőn".

Ekkor elindultam onnan, hogy erről ennyit, de aztán valami erőt vett rajtam és visszamentem. Ekkor már a vásárlók elmentek, csak a két eladó volt a pult mögött. Ott álltam az üvegajtónál, és vártam, amíg végre tudomásul vették, hogy ott állok, és megkérdeztem, hogy hol találok nyitva Clinique üzletet. Odajön, mondja, hogy sehol, mert ma mindegyik csak hatig van nyitva. Ekkor együtt ránéztünk az Ő órájára, amin még "csak" 17:57 volt, erre mondom, hogy még nincs is hat óra. Kérdezem, hogy ha csak egy szettet vennék meg (... azt, amelyik magában is 10 ezer Ft), azt se adja-e oda? Erre mondja, hogy nem, mert már lezárták a pénztárgépet, és hogy holnap nyitva lesznek, menjek akkor. És hátat fordított.
 
Hát ennyi a történet.

Ezen a hülye dolgon azonban annyira elcsodálkoztam, annyira, hogy már ideges lettem. Hát nem érdekük, hogy eladjanak??!! Úgy kelljen könyörögnöm, hogy hadd vegyek már valamit 25 ezerért? Ráadásul még nem is volt záróra! És miféle érv az, hogy már lezárták a pénztárgépet, hiszen miért zárták le 5 perccel a zárás előtt?! És miért csukják be az ajtót már jóval zárás előtt (hisz amikor odaértem már zárva volt, ki tudja mikortól)?!  Ez az eladói hozzáállás teljesen kiakasztott, hiszen potenciális vevő voltam, az eladó hölgy emlékezhetett, mennyi mindent kinéztem magamnak 5 napja. 

Azt mondta, menjek vissza holnap. Hát nem fogok!

Azt szeretném kérdezni, hogy van-e valamilyen törvény erre a záróra dologra, és hogy a Vásárlók Könyvébe való írás segít-e valamit a lelkemen, és hogy lehet-e utólag beleírni, és az én esetemben is lehet-e, hisz végül nem is voltam vásárló...

Ha nem is segítene rajtam a beírás, legalább az üzletvezető megtudná, hogy azok miatt a bizonyos eladó hölgyek miatt bukott ma min. 25 ezer Ft-ot (és többet is fog, mert ezentúl a Váci utcai üzletbe megyek).  Érdemes lenne átgondolni az alkalmazásukat ezek után, hisz ki tudja, hány potenciális vevőtől fosztották meg...és fogják megfosztani.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr Net Elek (törölt) 2008.01.28. 16:14:31

A vásárlók könyvébe való beirás a lélek elsö számú ápolója. Igy azt hiszi a kuncsaft, hogy valami változni fog.

triple_sec 2008.01.28. 16:18:25

SZVSZ az üzletvezető nem fog meghatódni attól, hogy ezentúl ugyanazon cég másik üzletébe mész (sőt lehet, hogy ott is ő az üzletvezető). Azért a VK-t megpróbálhatod, legalább kiderül, hogy az alkalmazottak lefelé torzítják a munkaidejüket.

Intergalaktikus légy- és szúnyogírtó 2008.01.28. 16:21:11

tanulság: így járunk ha a reklámnőcikhez akarunk hasonlítani!

KöveZoli · http://www.kovesi.hu 2008.01.28. 16:22:01

Tudtommal a plázákban kötelező nyitva tartás van. Ha nem tévedek, csak előre bejelentetten lehetnek rövidebb ideig nyitva. Nem az üzletvezetőhöz kell fordulni, hanem a pláza üzemeltetőjéhez, mert akkor jól megsuhintják a kérdéses üzletet.

Pepin bácsi 2008.01.28. 16:23:13

hej, a mi kocsmánkban 25 egységért dúskálni lehet az ápolószerekben

pizsama 2008.01.28. 16:23:19

Nem tudom hol él az illető hölgy? Ez Abszurdíisztánban természetes dolog, hisz népbetegség a Munkábólelőbblelépitisz. Én az ilyenen már meg se lepődöm. Pár éve egy BKV pénztáros vasárnap 19:50-kor zárta be előttem (és másik 4 ember előtt) a jegypénztárt, mondván hogy neki még 10 perc míg összepakol meg rendet rak.

2008.01.28. 16:26:59

Szerintem csak az volt a bajod, hogy nem az volt, amit te akarál. Ha tudatos vásáló lennél, akkor lemondanál a cégről eleve, mert azzal nem cseszel ki senkivel, ha máshol veszed meg ugyanazt. A profit ugyanott fog jelentkezni. Inkább menj máskor időben, és akkor talán még mosolyogni is fognak rád.
Egyszer velem is fordult elő hasonló 17.55-kor rámszólt az biztiőr, mikor beséltáltam a DM-be, hogy siessek, mert zárnak. Én annyira nem siettem, hogy még direkt ÁFÁ-s számlát is kértem, amit úgy adott ki a pénztáros, hogy remegett az idegtől. Én meg a röhögéstől, de majd legközelebb nem cseszetnek 5 perccel zárás előtt, ami idő alatt egyébként a fél DM-et meg lehet venni...:)

swine3 2008.01.28. 16:28:20

Szerintem a következő történhetett:
- bunkó a főnök, és
- rendkívül rosszul vannak fizetve, és
- ezért egy perccel sem dolgoznak többet, mint ami kötelező.
A boltok többségében ez a helyzet.

Egy boltban a zárás nem 10 másodperc, több teendő is van, és csak egyik a pénztárgép lezárása. Abban viszont akár egyet is érthetünk, hogy ilyen helyen nem kell vásárolni.

Aki pedig azt mondja, hogy keressenek másik munkahelyet... Manapság?

Szil-Ka 2008.01.28. 16:30:53

Aki dolgozott már kereskedelemben, az tudja, hogy mindig zárás előtt 5 (vagy 2, vagy 1) perccel szeretnek beesni a legtöbben. És ezek szeretnek a legtöbbet nézelődni és vásárolni, aminek egyenes következménye, hogy a (normális) eladó megszívja, mert záróra után negyed/félórával bír csak végre bezárni (aki most felkiált, hogy "azért fizetek, nem?" az menjen a fenébe, és túlórázzon mindennap)

Az ember, ha hőbörög, csak egy percre próbálja már magát beleélni a másik helyzetébe, s talán több empátiával fog ezentúl az ilyesmihez hozzáállni. A kedves levélírónak életbevágóan lett volna szüksége arra a kencére? Besűrűsödtek a ráncai másnapra?

B.B. / Bifidusz Effendi és Alelnök 2008.01.28. 16:31:13

Nahát, hogy mik vannak, nem tudott ott hagyni 25 rongyot pofaránctalanító krémre, hallatlan!
Hát mi van ebben az országban!?
És most jól meg is írta a néni, ettől sem lett kevésbé ráncos, de legalább jól megmondta itten!

Szil-Ka 2008.01.28. 16:32:29

Ja, nem vagyok Clinique-es, csak szólok.

guga 2008.01.28. 16:35:21

vazz, egy téligumim tegnap szétvágódott, kuka :(
kíváncsi vagyok kapok e még ugyanilyen gumit.....

Intergalaktikus légy- és szúnyogírtó 2008.01.28. 16:35:30

a természetes megoldás: hagyjuk ráncosodni! Sok problémát megold.

Pepin bácsi 2008.01.28. 16:37:12

guga: vegyél gumit a pécsi teszkóban, van tester, elintéztem :)

Céadaoin (user ID 44540) 2008.01.28. 16:39:25

Brigi: már vártam, ki és mikor fog rákattanni az összegre... :-(

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.28. 16:40:23

Szil-Ka:

Az eladók majdnem mindenhol szarul vannak fizetve, ehhez viszont a vásárlónak semmi köze nincs. Ha zárás előtt 1 perccel megyek, akkor is szolgáljanak ki.

Egyébként megértem a problémát, elhiszem, hogy a zárás sokáig tart, sőt abban is biztos vagyok, hogy ezt munkaidőn túl csinálják, csak... csak semmi közöm hozzá. Ezt oldja meg a dolgozó a főnökével + segítsen neki a szakszervezet.

Pepin bácsi 2008.01.28. 16:41:00

hoppá, a románok még nem jöttek lovat lopni....

Céadaoin (user ID 44540) 2008.01.28. 16:41:04

guga, te ugye lókupac vagy, csak motorizálva? :-(

Intergalaktikus légy- és szúnyogírtó 2008.01.28. 16:41:36

nagyon is fontos az összeg! én 0 azaz nulla forintot költök ránctalanítóra mégse vagyok ráncos!

toi 2008.01.28. 16:45:01

megdöbbentő. egész egyszerűen megdöbbentő.

miaza clinique?

Sancee 2008.01.28. 16:45:40

Nelson Mandula!

Na látod, pont ez a lényeg.
Ha ennyi empátiát mutatsz más irányába, az is pont annyit fog feléd mutatni...

Intergalaktikus légy- és szúnyogírtó 2008.01.28. 16:46:14

tudtátok hogy mikor a románok megpróbálták ellopni a lovainkat akkor BKV-val akartak menekülni? Csak elfelejettek jegyet venni a lovaknak. Itt bukott el az egész vállalkozás

mindegggy 2008.01.28. 16:46:18

Érdekes!
A zsidóknak már a pénz sem kell?
Vagy a zsidók nem fizetnek annyit a magyar alkalmazottaknak, hogy túlórázzanak?
(A forgalomban nem érdekeltek, leszarják.)
Inkább az utóbbi a hihetőbb...

Juc Kisagyszony 2008.01.28. 16:47:32

Pepin bá:
azért nem jöttek, mert most a téligumik mentek szarrá.

schokobanane (törölt) 2008.01.28. 16:48:09

Szil-Kával értek egyet. Ráadásul vasárnap volt, nem hiszem, hogy a kedves vevő egész nap nem ért rá, s csak és kizárólag zárás előtt tudott odamenni.
(A pénztárakra mondjuk ez nem vonatkozik, ott általában gyorsan végeznek a vásárlással, azok tartsanak nyitva a kiírt ideig, főleg, ha például BKV-pénztárról van szó, és mondjuk ezen múlik, hogy megvág-e az ellenőr vagy nem.)
--
Jaj, és könyörgöm, annyi ilyen "három-perccel-zárás-előtt-mentem-oda-aszonták-zárva-vannak" panasz volt már, minek ebből még egy novellát írni?

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.01.28. 16:49:57

Akinek van bőr a képén bőrt ápolni a képén az sikeres-e?

Intergalaktikus légy- és szúnyogírtó 2008.01.28. 16:51:22

nem lehet sikeres mert a sikeres emberek ápolás nélkül is OK-k

schokobanane (törölt) 2008.01.28. 16:51:26

Ja, és énsenem vagyok eladó.
Ja, és egész hétvégén dolgoztam ;)

elwood 2008.01.28. 16:52:37

Mondjuk az igaz, hogy a nyitvatartási idő az legyen az amit kiírnak. Legyen csak 7 óra, hogy még az alulfizetett eladó le tudja zárni a kasszát, de akkor annyi legyen.

Én segítek, hogy bűnhődjenek, és megígérem egy darab 25 ezres ránctalanítót se veszek ott.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.01.28. 16:52:49

Á, szerintem tényleg nem akartak eladni. Párom volt ilyen butikos izé és ő kapott jutalékot. Most már sikeresebb :)
De lényeg a lényeg: Zárás után kb. 2 órával jött mindig haza, mert a pénztárgép lezárás egy dolog, de a felmosás, pénzek összeszámolása, rendrakás stb. az eltart egy darabig.

schokobanane (törölt) 2008.01.28. 16:54:12

És persze lehet, hogy már lezárták a kasszát, mert vasárnap este zárás előtt 3 perccel már nem számítottak vásárlóra.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.01.28. 16:54:45

Nem is tudtam, hogy van klinika a westendben. Nem a Klinikák megállónál volt, hanem a Nyugati és Lehel között? Meglepő és mulatságos...

schokobanane (törölt) 2008.01.28. 16:55:25

"Akinek van bőr a képén bőrt ápolni a képén az sikeres-e?"

Andrei, csak az sikeres igazán!

Intergalaktikus légy- és szúnyogírtó 2008.01.28. 16:55:47

De az is lehet hogy az informatikailag 0 butikos már 9-kor lezárta a kasszát és hát az időzár az időzár!

rianna 2008.01.28. 16:55:52

mindenki maga donti el, mire kolt 25 ezret. a nyitvatartasi ido azt az idointervallumot jelenti, amikor a vasarlo bemehet, es nem egyezik az elado munkaidejevel.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.01.28. 16:56:03

Hihetetlenek vagytok. Jaj, szegény pénztáros. Jaj, mennyi irgalmatlan sok munka az a zárás, a rendrakás, a stb. Szinte hallom a hegedűszót a háttérben. Bazeg menjetek el egy ilyen kenceboltba és nézzétek meg azt a sok (minek oda 3-4 néne amúgy?) kikent-kifent macát, ahogy végtelen nagyképűséggel pöffeszkednek és azt hiszik, hogy övék a bolt és húdemilyen büszkék arra hogy ilyen puccos helyen dolgozhatnak... és elfelejtik, hogy azért vannak ott, hogy engem és a többi vásárlót kiszolgáljanak. Ha úgy megyek be a boltba, hogy nem tűsarkú csizma van rajtam hanem fáradtan, edzőcipő+farmer kombóban érkezem, akkor olyan utálkozva bírnak nézni, hogy félelmetes. Csak szerencsére én nem veszem a lelkemre hogy mennyire lenézően viselkednek, megveszem a terméket és távozom... de el tudom képzelni, hogy az ilyen pökhendi viselkedés miatt elég sok ügyfelet veszít el a cég. Úgyhogy ez a bezárási incidens egyáltalán nem meglepő.

Pepin bácsi 2008.01.28. 16:58:29

Juc: előző postban feltett kérdésedre válaszolva: láttam a filmet kb. 215368 alkalommal. Rögzítettem videon (ó,régi szép idők).Hrabal írásainak 95 %-a ott figyel a könyvespolcomon. :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.01.28. 16:59:02

schokobanane
képzeld, van, hogy zárás előtt 5 perccel esel be valahova, mert akkor érsz rá. Pl. én sokszor megyek a westendi Pálvölgyibe fotót kidolgoztatni, és munkaidőm miatt az egyórás kidolgozást mindig zárás előtt fél órával adom be lóhalálában mert akkor érek oda... és zárásig megcsinálják nagyon szépen becsületesen és még mosolyogni is tudnak és pár kedves szavuk is van, amikor zárás előtt pár perccel felveszem a kész fotókat... szóval így is lehet, igaz ott nem plázacicák dolgoznak.

schokobanane (törölt) 2008.01.28. 16:59:58

Rékuc: igazad van (én is találkoztam ilyen eladókkal), ugyanakkor eléggé általánosítasz is.

schokobanane (törölt) 2008.01.28. 17:01:23

Rékuc · fika.blog.hu 2008.01.28. 16:59:02

Na látod, hogy tudsz pozitív példát.

--
(Én hangsúlyoztam, hogy vasárnap volt. Meg fél óra és 3 perc azért nem ugyanaz.)

schokobanane (törölt) 2008.01.28. 17:03:54

Igazság szerint azok körébe tartozom, akik nem esnek be egy boltba zárás előtt néhány perccel (nincs hozzá pofám), ha nem égetően fontos áruról van szó, hanem kivárják a másnapot. Lehet, hogy csak nézek mulatva a fenti esetre. De hát az emberek különbözők.

Carti! 2008.01.28. 17:08:18

Nem újdonság hogy hamarabb kintvan a zárva tábla 10-15 percel! T-mobile üzlet is zárás előtt negyed órával már kirakja a zárva táblát...
Ez azért van mert a munkaidő 10-től 18-ig van, és ha 1 paraszt bemegy 17.58kor telót venni akkor az már munkaidőn túl van...és senki sem fizeti ki...eladó meg leszarja (én is) hogy most kell a vevőnek, jöjjön vissza másnap...1 vevő nem oszt nem szorozz semmit...
Másik hogy a kedves ügyfelek azthiszik hogy droidok vagyunk akik csak dolgozni tudnak...van nekünk is családunk, meg magánéletünk...

Eszti01 2008.01.28. 17:23:40

Szerintem nem magával a Clinique céggel van baj, hanem az eladókkal, akik ott voltak. Ott biztos nem az az üzletpolitika, hogy iőd előtt bezárjanak. Ha a tulaj ezt megtudná, hogy 6 perccel zárás előtt már nem szolgáltak ki Téged, akkor lehet, hogy lenne egy-két szava.. Ígyhát irány az üzletvezető/tulaj tájékoztatása, ha az eladók nem is, Ő bánni fogja a 25 e Ft-ot:-))

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.01.28. 17:29:43

A túlóra Magyarisztánban ritkán fizetett dolognak számít. A multik sem, a kiskájefték sem, sőt a Zrt-k sem szeretik fizetni.

1. Te vagy a melós:
'Apjuk faszát dolgozom ingyen, különben is, vár a gyerek otthon, készíteni kell a vacsorát!'

2. Te vagy a tulaj:
'Azért a 2 vásárlóért, aki beesik zárás előtt, nehogymár kifizessem a kikent picsák plusz iksz*400 Ft-ját plusz adókat, waze'

3. Te vagy a takarító:
'Picsájé nem tudja máskó idehúzni a belét a vevő, nehogymá H-V regggeltő estig húzza a zigát. E kellett vón kezdeni a főmosást, me menni ke a DM-be is utána takarintani.'

4. Te vagy a vevő:
Köcsögök, 7 perccel korább kirakják a táblát, oszt genyóznak.

Írjál be a vásárlók könyvébe, menj vissza, panaszkodj, menj vissza mégegyszer, nézd ki jól magadnak a cuccokat, amiket majd jövőre megveszel, aztán jól ne vedd meg bosszúból! Aztán megint írj be a vásárlók könyvébe!

kovácspéterke 2008.01.28. 17:34:42

Rékuc, én a Clinique-nél vásárolok, és bárhogy megyek be, mindig nagyon udvariasak és kedvesek.
Mondjuk én is az vagyok, lehet, hogy ez a gond nálad?

sish 2008.01.28. 17:36:46

ilyenkor mondják, hogy Afrikába' meg éheznek?

punpa 2008.01.28. 17:37:39

Azért Clinique zRt., mert zárva vannak?

snowflake 2008.01.28. 17:38:44

az a nagy helyzet, hogy a clinique nem az a bolt, ahol pofára esnek, mert nem hagysz ott 25 ezret.
meg aztán zárás előtt 3 perccel. vasárnap este. nem érzem homárra valónak a problémádat.

LyukasBogrács 2008.01.28. 17:45:55

Hiába, a kalmár szakma nem mindenkinek fekszik.
Nagyon sokan dolgoznak olyanok eladóként, hivatalnokként, óvónőként, tanárként, pincérként, rendőrként, politikusként, kurvaként, akiknek tulajdonképpen semmi keresnivalójuk nem lenne a szakmában.

De azokkal is egyetértek, akik a Magyarisztán mivolttal példálóznak. Bizony a munkaerő minősége tartósan rányomja a bélyegét a kiszolgálás minőségére mind pozitiv, mind negativ irányban! Most éppen a negativra nyomta rá.

Bit Rot 2008.01.28. 17:52:10

Annak, aki az eladókat védi:
VAN megoldás! Ki kell írni a bolt bejáratára, hogy nyitva: 17:45-ig.
Kész.
Így az eladók is leléphetnek 18:00-kor, és a vevő is tudja, hogy mikor essen be.

vini_old (törölt) 2008.01.28. 17:52:36

Tényleg, mekkora lenne már nyitni egy Clinique boltot a Klinikáknál :)

Bit Rot 2008.01.28. 17:55:00

"Ez azért van mert a munkaidő 10-től 18-ig van"

Nem tudom, de nekem nem jön ki a 8 óra. Legalábbis akkor nem, ha a dolgozó ebédel is, ami egy ebédszünetet jelent, ami minimum 15-30 perc.

az okos 2008.01.28. 17:56:17

ugye nem azt akarja megmagyarázni bárki is,hogy 6 perccel zárás előtt nincs rá lehetőség,hogy bemenjek vásárolni!?!???

Sabeszre sapka, farkamra kalap 2008.01.28. 18:00:13

Demagóg és populista hülyeségek eloszlatása végett:
1./ A kereskedelemben dolgozók műszakbeosztása nem egyezik a nyitvatartási idővel. Ha a nyitvatartás 10-18 óráig tart, akkor ahhoz, hogy 10-kor nyitni lehessen nyilván korábban kell bemenni, és ha 18-kor zár, akkor logikusan később lehet hazamenni.
2./ A népszavazási és öngondoskodási reform fényében azért engem elgondolkodtat, hogyha abszolút versenyszférában és versenyhelyzetben általánosan elmondható, hogy az ügyfél le van szarva, akkor vajon a többbiztosítós (pénztáras) versenyhelyzetű egészségügy mennyivel lesz jobb. Mert most is elmondhatod a vízszerelőnek, a bolti eladónak és a postásnak, hogy Te fizettél a szolgáltatásért, oszt mégis belenevet a képedbe (vagy ki sem szolgál). Te meg elmehetsz anyádba...

vc 2008.01.28. 18:00:37

Hiaba a sok kodosites a vasarnap estevel meg a kepzeljukmagunkatazeladohelyebe. a keplet k*rva egyszeru: a vevonek mindig igaza van. aki kereskedelemben dolgozik es ezt nem birja megemeszteni annak nincs mit keresnie a piacon. nem erdekel hogy kit ki var otthon es mennyire nem bir mar a seggen ulni tiz perccel zaras elott, ha az a dolga hogy eldjon akkor adjon el.
nem az orszag szar, az emberek benne.

elmoro 2008.01.28. 18:04:59

Kedves Minden Empatikus! :)

Akkor tisztázzuk: a nyitvatartási idő alatt a boltot üzemeltető cég úgy érti, hogy az az időintervallum egy napban, amikor dőljön a pénz a kasszába. A dolgozók munkidejében való megegyezés más történet. És nem tartozik a vevőre, aki a cég szándékával összhangban a nyitvatartási idő alatt hagyja ott a pénzét. A tól - ig óra pedig nem jófejség kérdése, hanem fekete-fehér. 10 - 18 -ig, az 10 - 18 -ig. Eszerint a dolgozónak 18 -ig be kell engednie a vevőket. Ha egy perccel előtte jön, akkor is, nincs mese meg együttérzés, me nyafizás, hogy mennyi a dolog még utána. Ezt akkor is tudta, amikor aláírta a szerződést, más szóval, amikor ott munkába állt. Más kérdés, hogy ha van mersze, megteheti, hogy egy perc múlva, (vagy kettő) 18 órakor (vagy 18 óra 01-kor) azt lapátra teszi a vevőt. Teljes joggal. Újabb kérdés, hogy ezt hogy tudja menedzselni aúgy a vevő, mint a munkaadó felé. Ez is szemét húzás, de korrekt és jogos. Még valamit: sajnos tudomásul kell venni, hogy a vevő az fölérendelt egy ilyen viszonyban, az eladó pedig kétszeresen alárendelt: egyszer a vevőnek, egyszer a munkaadónak. Tehát eleve ostoba hozzáállás ez a "milyen vevő, aki akkor jön", meg a "mennyi dolga van szegény eladónak a zárással". Biztos akkor is ezt gondoljátok, meg hogy végülis ti hibáztatok és a ti bűnötök a frusztráció, amit éreztek, amikor a ti orrotokra csapják rá a boltajtót. Hát ez van. Ja, és én is voltam eladó. :)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.01.28. 18:05:52

Sabeszre sapka, farkamra kalap 2008.01.28. 18:00:13
1.: Értelmesebb helyeken, ahol nem spórolnak úgy, mint ezen vidékeken...

Briguszka 2008.01.28. 18:06:42

Megvan a megoldás erre is.

Minden sarokra Clinique automatát, aztán akkor lehet beleszórni a 25 ezret éjjel-nappal. Persze csak annak aki sikeres ember és van 25 ezre ilyesmire is.

Szelíd hangorkán 2008.01.28. 18:07:01

schokobanane, bárki bármit is mond, az üzlet van a vevőért és nem fordítva. Ha 17:55-kor már nem lehet bemenni az üzletbe, akkor írják ki, hogy 17:55-ig tartanak nyitva. Megeteheti.
Ha a vevőnek meg van felesleges 25ezer forintja arra, hogy ránctalanítót vegyen, akkor az az ő dolga, ezen kiakadni kicsinyes és tipikusan aluliskolázott dolog. Megteremtette rá a pénzt.
Egyébiránt én is minden 6. hétvégén 36 órát dolgozom. :)

primitivdelux 2008.01.28. 18:13:46

Ajánlott forgatókönyv kipróbált szituációval:

Plus diszkont zár 18.00-kor ás 10 percet rohanok, hogy időben bemenjek, 2-3 tételért vmi bulihoz. Odaérek 17.54-kor, eladó ajtóban, előttem fordít vissza vkit. Mondom engedjen be, mert nincs még 18.00. Erre, hogy akkor az előzőt is be kellett volna engednie. Mondom neki, nem érdekel, hogy más feladja, nekem jogom van belépni, de ő erősködik. Hölgyet szépen masszívan betolom a belső térbe, miközben rikácsol (nem azért futottam, hogy fiktív hülyeségekkel elküldjön)én elveszem a kosarat. Erre jön a pénztáros is, hogy lezárt, volt kb. 17.57. Mondom Ok. Másnap vissza, könyvet kikérem, esetet leírom értesítési címmel, igazolószelvényt elrakva. 2-3 hétre levél Plusz központból, hogy esetet kivizsgálták, nekem adva igazat, embereknek megmondva, hogy nem 17.54-kor zárnak, hanem 18.00-kor, ahogy eleve is elképzeltem. Tehát menj vissza, írd meg a dolgot és ne feledd a te példányodat, mert kötelesek kiértesíteni, hogy mit intézkedtek. Egyébként az egész egy rossz beidegződés. Akár medig lenne nyitva, ők mindig 5 percet meg akarnának spórolni, ahelyett, hogy nem a vevőt és magát hergelve kivárná azt az időt és akkor szerintem is jogosan mondhatná, hogy bocs, de záróra.

Terveüdekszi 2008.01.28. 18:27:25

25 ezeré' arcápoló szereket? Hogy nézel te ki hogy ennyit kell költeni az ábrázatodra???? Nem volt a közelben egy gyógyszertár?
A másik. Eladóktól tanácsot kérni??? Muhaha!
A harmadik. mindezt még meg is írod? Ne kelljen már minden egyes alkalommal leírnom: TE SZERENCSÉTLEN FASZ!

Ha ennyi pénzed van, akkor utald át a szegényeknek, vagy az éhező gyerekeknek. Neked úgyis felesleges.

lottebitte1 2008.01.28. 18:32:19

Én azt ajánlom, hogy ha 18-ig van nyitva a kencés bolt, akkor zárjanak be már 17.30-kor, mert fel is kell mosni a padlót, el kell rendezgetni a cetliket, fel kell öltözködni nagykabátokba, hiszen kint hideg tél van stb.És semmi baj nincsen itten, csak valóban, akkor ki köll írni, hogy zárás: 17.30

Amúgy meg nem hiszem el, mekkora vadkommunista-szoci szolidaritás van hirtelenjében az eladók mellett. Ti nem hallottátok a hírnevünket külföldön??? Nem Oroszországban, nyilván, met gondolom, ti sem odaszolidarizáltok (bár ahogy a tíz körméről lekapjátok azt, akit zavar, ha zárás előtt 3 perccel nem szolgálják ki, nos, az magáért beszél) -hanem nyugaton. Híresek vagyunk arról, milyen lassúak, udvariatlanok a pincéreink, milyen keserűek és lusták az eladóink stb. Oké, hogy alul vannak fizetve, de akkor tessék a munkaadókat szapulni, ha már szociskodni akarunk. Tessék aszondani, hogy ejnyebejnye a rossz multi, aki alulfizet...De ha a vevő 3 perccel liheg be valahová, akkor NEKI VAN IGAZA. Slussz. A többi Kádár-nyavalygás.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.01.28. 18:34:50

MUNKA TÖRVÉNYKÖNYVE
VI. fejezet
A munkaidő és a pihenőidő
117. § (1) E törvény alkalmazásában
a) munkaidő: a munkavégzésre előírt idő kezdetétől annak befejezéséig tartó időtartam, amibe BE KELL SZÁMÍTANI A MUNKAVÉGZÉSHEZ KAPCSOLÓDÓ ELŐKÉSZÍTŐ ÉS BEFEJEZŐ TEVÉKENYSÉG IDŐTARTAMÁT.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.01.28. 18:56:07

MUNKA TÖRVÉNYKÖNYVE
VI. fejezet
A munkaidő és a pihenőidő
117. § (1) E törvény alkalmazásában
a) munkaidő: a munkavégzésre előírt idő kezdetétől annak befejezéséig tartó időtartam, amibe BE KELL SZÁMÍTANI A MUNKAVÉGZÉSHEZ KAPCSOLÓDÓ ELŐKÉSZÍTŐ ÉS BEFEJEZŐ TEVÉKENYSÉG IDŐTARTAMÁT.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.01.28. 18:59:03

MUNKA TÖRVÉNYKÖNYVE
VI. fejezet
A munkaidő és a pihenőidő
117. § (1) E törvény alkalmazásában
a) munkaidő: a munkavégzésre előírt idő kezdetétől annak befejezéséig tartó időtartam, amibe BE KELL SZÁMÍTANI A MUNKAVÉGZÉSHEZ KAPCSOLÓDÓ ELŐKÉSZÍTŐ ÉS BEFEJEZŐ TEVÉKENYSÉG IDŐTARTAMÁT.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.01.28. 19:01:25

Én ezt nem akartam ennyiszer..:(

schokobanane (törölt) 2008.01.28. 19:04:59

Szelíd hangorkán 2008.01.28. 18:07:01

Én nem minden hatodik hétvégén, hanem majdnem minden másodikon, és sokszor előfordul, hogy harminchat óránál többet. Ehhez képest viszont nem keresek annyit, hogy egyedül például meg tudjak állni a lábamon :/ Mondhatjuk úgy is, hogy nem vagyok sikeres. Nyilván ez az, ami kihallatszott az "az sikeres igazán, akinek van bőr a képén bőrt ápolni a képén" poénra tett helyeslésemből. Igazad van, és ezért bocsánatot is kérek, mert utálom, amikor sajnálnak, hogy aluliskolázott módjára humorizálok azon, ha valaki 25 ezret ránckenőcsre költ el, s ezért még arra is képes, hogy az utolsó percekben essen be az üzletbe, de ha mán úgy járt, ahogy járt, ahelyett, hogy inkább visszamenne másnap, még arra is telik az energiájából, hogy engem vigyorgásra késztető stílusban írt posztokat küldjön a Homárra, amelyben ütős poénként kijelenti, hogy a pénzét bosszúból egy másik, hasonnevet viselő üzletben költi majd el. Valahogy nem tudom őt sajnálni, amiért lemaradt élete egyik nagy kalandjáról, főleg, ha maga is megígéri, hogy majd bepótolja ugyanennyiért másutt. Tegye, az ő dolga.

Qko 2008.01.28. 19:07:58

Ez a munka törvénykönyvének az a passzusa amire a munkaadók 99%-a magasról ....ik. Mindneki így van a saját munkahelyén és utána máshol nagy a szája. Fogaggyunk, hogy aki az eladók ellen ragad tollat az is munkaidő előtt két perccel már felöltözve várja a dudát....

janikahhh (törölt) 2008.01.28. 19:19:47

Tata kolbászából 17:59-kor és 18:01-kor is lehet kapni!!!! Arcra kenve zsírosítja a bőrt, eltűnnek a ráncok.

kismandala 2008.01.28. 19:24:20

Cigiző, már vártalak :D egész biztos voltam benne hogy jön Tőled egy törvénycikk :)

Secnir 2008.01.28. 19:28:03

"Intergalaktikus légy- és szúnyogírtó 2008.01.28. 16:55:47
De az is lehet hogy az informatikailag 0 butikos már 9-kor lezárta a kasszát és hát az időzár az időzár!"

neked pedig szvsz semmi közöd a kereskedelemhez. ha egy kasszát lezárnak, aznapra már nem történhet eladás. ha du 2.-kor véletlenül lezárja, az szar ügy. ha 08:45-kor, akkor meg onnantól kezdve nincs kiszolgálás. ha mégis van, akkor nem ad nyugtát = apeh részéről halálos ítélet + főnök részéről lopási kísérletért kéz és lábtörés.

amúgy nem értem a dolgot:
klinikára jár szépségápoltatni, ok.
25 ropiért. all right.
de a klinikára nem kell előre bejelentkezni?

ősirománszokás 2008.01.28. 19:29:33

500 forintból legyártott, 25,000 árult termékeket megvenni ősi román szokás. 10 percel zárás előtt pofákat vágni a vásárlókra és lezárni a pénztárgépet ősi román szokás. Kibaszottul ráérve - miközben vélhetően dolgoznunk kellene hogy ki tudjuk fizetni azt a néhány túlárazott szart ami egyébként semmit sem segít ha csúf vagy de ahhoz természetesen nélkülözhetetlen hogy megtaláld a boldogságod- bosszút forralni tanulatlan embertársaink ellen ősi román szokás. Ajaj. Lehet hogy a románoktól származunk?

zskrisz 2008.01.28. 19:30:53

Cigiző oda-vissza tudja a munka törvénykönyvét! ;)

Strix 2008.01.28. 19:36:05

Azért ezt nem annyira nehéz jól csinálni. Záróra nullanulláig az megy be, aki akar, azután elvileg senki, csak kifelé. De egy józan ésszel rendelkező kereskedő nem küld el egy határozott, konkrét, sürgős vásárlási szándékkal, és több tízezer forinttal érkező vevőt záróra kétperckor sem. A már bent lévőktől meg udvariasan meg lehet kérdezni, segíthetünk-e még valamiben, tekintettel az időpontra. Mert a legtöbb vásárló nem azért megy ilyenkor, hogy szopassa a személyzetet, hanem pl. mert nincs tisztában a nyitva tartással, vagy mert tényleg csak ekkorra ért oda egyéb elfoglaltságából. Ritka az a vevő vagy nézelődő, aki ilyen körülmények mellett záróra öt perckor még a boltban van. Azt meg igazán ki lehet bírni, ha az ember kereskedelemben óhajt dolgozni. Ennyi. Én is voltam eladó, és a rendszer mindegyik fél megelégedésére működött.

ősirománszokás 2008.01.28. 19:36:53

Te schoko, azért itt a matek nincs rendben. a hétvége az ugye 48 ora. Namost ha te ebből 36t ledolgozol, azután marad 12. ami ugye 2*6 ora alvásra elegendő és akkor még nem csináltál semmit. Szoval mondjunk kevesebbet.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.01.28. 19:37:29

primitivdelux 2008.01.28. 18:13:46
És lengeted a beírásra kapott választ zárás előtt 2 perccel az ablakon kívülről, vagy mi?

Na ez az, amikor a vevőnek igaza van, mégis leszarják. Igazad lesz a köv. beírásodnál is, hidd el!

Elárulom, FORMALEVÉL (kis modokkal).

zebi 2008.01.28. 19:37:39

Eleve ezek a kencék úgyse jók semmire, ha meg még azt se akarják, hogy vásároljon az ember, kár erőlködni.

autosave 2008.01.28. 19:40:16

én leszarom az eladó saját szociális problémáit, munkaidejét, stb. semmi közöm hozzá.

viszont ha ki van írva, hogy 18.00, akkor 17.55-kor még be kell tudjak menni és vásárolni. A gép zárása mehintcsak nem az én dolgom, oldja meg, ahogy akarja. De ha 18.00 előtt mentem be, ki kell tudjam fizetni, ha máshogy nem, majd kézzel írja a számlát/nyugtát.

egyébként törvény kötelezi őket a pontos nyitvatartásra!!

autosave 2008.01.28. 19:43:00

sokan nem értik: üzlet nyitva tartása NEM EGYENLŐ a munkaidővel. Előbbit kötelező a vevők számára biztosítani, utóbbihoz a vevőnek nincs köze...

Káposztakukac 2008.01.28. 19:47:00

munkaidő =! nyitvatartási idő!!!

schokobanane (törölt) 2008.01.28. 19:48:16

Ősiromán: most olyan hétvégém volt, hogy bizony csak 2x6 órát aludtam, hogy be tudjam fejezni a munkát határidőre. Pénteken is hatot, szombaton is. Na ezt add össze.
Ja, vasárnap meg nyolcat. Ez utóbbit sajnálod-e?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.28. 19:49:32

Szerintem a munka törvénykönyve fenti passzusának semmi köze a nyitvatartási időhöz.
Ha kevés az ember és nem fér bele, akkor fel kell venni új alkalmazottakat. (A Clinique pont nem az cég, amely ezt ne tehetné meg.)

Részemről a dolog nem (feltétlenül) az eladók ellen szól, sokkal inkább a munkaadókat bírálnám.

A legtöbb ember nem passzióból és az eladók szivatására esik be zárás előtt, hanem pl azért mert neki is van munkaideje, amihez igazodnia kell.

Szerintem tök jogos vásárlói igény, hogy ha az van kiírva, hogy nyitva 10:00-18:00-ig, akkor ezalatt az időtartam alatt be lehessen menni vásárolni.

porthosz 2008.01.28. 19:55:13

Én meg nem értem a problémát. A vevő beesik 17.57-re majd szövegel hogy nem akarják beengedni.
Erre egyesek azt mondják hogy mivel a nyitvatartás 18-ig van kutyakötelességük addig beengedni a vevőt mert ehhez ragaszkodni kell mint a törvényhez.
Ám legyen. Csak épp ha ennyire ragaszkodunk a számokhoz akkor nem tudom mi lenne ha pontban 18.00kor az üzletben tébláboló vevőkhöz odamenne a securityis valami pitbullal, hogy de most azonnal elhagyni az üzletet mert az óra elüttöte a 18at... (mert nekem ez jön le hogyha valaki ragaszkodik hogy egészen a nyitvatartási idő végéig bemehessen egy üzletbe akkor az is logikusnak tünik hogy pontba a nyitvatartási idő végekor pedig hagyja el azt de azonnal jeleggel. Érdekes módon valahogy ez nem szokott megtörténni)

Egyébként ez hogy 5-10 percel zárás előtt már engednek be senkit az üzletbe máshol is szokás nem csak itt én is voltam elszenvedője mégis teljes mértékben egyetértek vele.
Ugyanis ez azért van hogy záráskor tényleg tudjanak zárni. és NEM azt jelenti hogy akkor már zárásig csak lopják a napot hisz a benntlévőket ugyanugy kiszolgálják. Szerintem ez az udvariasabb megoldás mint az hogy pontban záráskor mindenkit kidobnak az üzlteből.

Az meg hogy a vevőnek mindig igaza van, elvileg igaz gyakorlatilag meg nem, ez is csak egy olyan frázis mint amikor azt mondjuk hogy azért mert "csak". Ettől még lehet hülye a vevő

Mrs.Incredible 2008.01.28. 19:59:14

19.57 van-és most csörgött be egy ügyfél,el fog húzódni 20 utánra,pedig addig kéne dolgoznom...most megszopom e ezt?meg:)
érdekel valakit?
nem:D
én is kikapcsolnám a gépemet meg kilépnék a rendszerből de addig tart a munkaidőm
ennyi

widgets 2008.01.28. 20:02:45

A Douglas-ben és a Marionnaud-ban ugyanúgy lehet Clinique termékeket kapni, mint a Clinique boltokban, néha még a választék is nagyobb. Mind a két parfüméria megtalálható a Westendben, az lett volna a legegyszerűbb, ha odamegy miután nem engedték be. Még az akciók is ugyanolyanok.

Egyébként meg nem kell többet odamenni és kész. Hamar rá fognak jönni, hogy valamit rosszul csinálnak, főleg mint ahogy írtam a konkurrencia házon belül van.

kismandala 2008.01.28. 20:05:49

egyetlen cég sem tartja be ezeket.. egy multinál is bizonyos munkakörökben a munkaidő kezdete azt jelenti, h be van kapcsolva a géped (elindult a tetű lassú rendszer), megnyitottad a megfelelő programot, és csapkodod a billt.. holott ezek szerint 8kor kéne leülnöd, és utána kezdődne a 10perces belogolási procedúra..
bár azért gondolom sokan meglepődnénk, ha mondjuk bemennénk nyitskor egy bankba pl és azt látnánk h az ügyintéző még most csinálja mindenzt, és miközben rohannánk ki kell várni az egészet.. so az éremnek mindkét oldalán van igazság.. attól függ melyik oldalán vagy éppen..

kismandala 2008.01.28. 20:08:42

kocsmában is szólnak h utolsó kör.. zárás előtt x-el.. és ha vki akkor téved be már nem kap piát.. hacsak nem hajtja le gyorsan a féldecijét :)

autosave 2008.01.28. 20:10:08

bemenni kell tudni a zárási idő végéig. fizetni lehet utána is. függetlenül a szokásoktól.

Bunkó Béla 2008.01.28. 20:13:02

Már párszor leírtam itt a homáron hogy a nyitvatartási idő vége azt jelenti hogy addig be kell engedni a vevőt. Az után már senkit nem köteles beengedni, de az utolsó másodpercig igen. Tehát ha a zárás 18 óra 00 perc akkor 17 óra 59 perc 59 másodperckor is jogosult vagyok belépni. Ha nem enged be akkor törvény sért és feljelentést kell tenni ellene. Ha már bent vagyok (úgy szól a jogszabály) vásárolhatok, az eladó nem sürgethet, nem éreztetheti velem hogy zárnak. Maximum szépen megkérhet amit ha akarok megértek ha akarok nem értek meg. Addig vásárolok amíg a kedvem úgy tartja, az már más kérdés hogy ezzel nem szokás visszaélni ugyanis ne feledjük hogy mi is dolgozunk valahol és mi is megszívhatjuk ha olyan Bunkó Bélával hozz össze a sors mint én vagyok.
A nyitvatartási időt nem az üzlet alkalmazottja dönti el hanem a kiírt tábla, ha azon 18:00 szerepel akkor tegyél panaszt a GVH-nál és a helyi önkormányzati jegyzőnél aki a működési engedélyt kiadja. A boltot megejnye-bejnyézik és a következő esetnél akár a működési engedélyüket is bevonhatják. Panasszal élj továbbá az illetékes pláza szarságban is, kemény szabályokat határoznak meg az üzlethelyiséget bérlő személynek amit ha nem tart be erős pénzbírsággal jutalmaznak. Nem is beszélve arról hogy az üzlet vezetőnek valószínűleg fingja sincs arról hogy miket művelnek a kis kurva alkalmazottjai, hidd el nem hagyja hidegen őt mert a dollárjelek villognak a szemeiben. Erre sokan ugye azt mondják, szarik rá az üzlet vezető mert csak 10 rongy, hát elárulom minél gazdagabb annál inkább nem szarik rá és ki fogja baszni a lotyókat!
A munkaidő az munkaidő, amiért fizet azt megköveteli. Sőt attól többet is, tudom sokan most lebunkóznak, nem tévedés az vagyok de az alkalmazottaknak maguknak kell kivívni a túlóra pénzt és nem a vevőtől kell elvárni hogy délben már ne nyisson be a boltba senki mert este hatkor zárás és addig még körmöt kell festeni valamint felmosni is de arra sajna nem marad majd idő a körömfestés miatt!

Uff beszéltem.
Igen ismét bunkó voltam!
Az volt már hogy?

Nyúlgerinc laskagombával

Hozzávalók
2 személyre:
10 dkg füstölt szalonna
2 nyúlgerinc, só bors
1 nagy fej vöröshagyma
30 dkg (laska)gomba
5 dkg vaj
kb. 4 evőkanálnyi vörösbor
fél pohár tejföl
kis vágott petrezselyem
Leírás
A nyúlgerincet sózzuk, borsozzuk, majd tűzdeljük meg a kb. ceruza vastagságúra vágott szalonnával. A sütőedény alját töltsük meg szeletekre vágott gombával és apróra vágott vöröshagymával, sózzuk, borsozzuk. Tegyük rá a gerinceket, locsoljuk meg egy kis vörösborral, majd süssük készre.
A sült gombás-hagymás keverékhez keverjünk tejfölt, hintsük meg petrezselyemmel, így tálaljuk a gerincek mellé.

bambula 2008.01.28. 20:17:17

Bolond aki csodálkozik. Karácsony elött egy elég jó fényképezőgépet akartam shoppingolni. A boltban k.b. 30 vásárló ténfergett, én 1 előre kinézett gépet vettem volna ( ha beengednek) sőt abba is kiegyeztem volna, hogy hozzák ki fizetek és már ott sem vagyok. engem is a már lezárták a pénztárgépet szöveggel etettek. Nem hiszem el, hogy nem kell nekik potya 80-e pénz. De ne feledjétek a sarki boltban ugyan olyan parasztok mint amikor sok tízezret akarsz költeni. Szerintem ez 1 világméretü össze esküvés aminek keretein belül ahol tudnak keresztbe tesznek neked minden boltban, hogy minél hamarabb feldobd a pacskert. (Szerintem)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.01.28. 20:17:31

Tudom ám, miért nem vásárolatott:
Az eladók szaladtak még a zárás előtti pár percben beesni a Marionnaud-ba... :D:D:D

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.01.28. 20:18:33

+h, tehát:
Tudom ám, miért nem vásárolhatott:
Az eladók szaladtak még a zárás előtti pár percben beesni a Marionnaud-ba... :D:D:D

lottebitte1 2008.01.28. 20:19:06

Na de azért az sem mindegy, hogy a kedves vevő úgy esik be 3 perccel zárás előtt, hogy még 20 kabátot akar felpróbálni és az eladókkal a szabásukat megtárgyalni, vagy akár a kencéket a bőrén tükör előtt kenegetni és szaktanácsot (?Istenőrizz) kérni...
Ha jól értettem, a vevő már tudta, mit akar venni, tehát sima vásárlás lett volna.
Még mindig nem hiszem el, hogy ennyien védik az eladókat, pláne ebből a puccos boltból. Itt kifestett és nagyon sötét macákról beszélünk, akik a műkörmüktől nem látják a számítógépüket, és azért nem tolonganak annnnnyira a vevők...nem pedig lestrapált, raktárban dolgozó, dobozokat emelő építőelemeket áruló eladókról, akik talán pont fix ugyanannyit keresnek, csak éppen sokkal fáradtabbak...

volga 2008.01.28. 20:20:42

Gondoljatok bele, hogy ennyi pénzből, amit az arcotokra kentek, mennyi lélegeztetőgépet lehetne venni az éhező afrikai gyermekeknek.

porthosz 2008.01.28. 20:21:17

Bunkó Béla:
Szerintem mint mindig az éremnek két oldala van.
Az hogy papiron mi meddig van nyitva egy dolog, NINCS ráirva a nyitvatartásra hogy záróra 18+amig a kedves vevő bámészkodni tetszik odabenn.

Másrészt szerintem ez az szokás (mondom én már nem egy helyen találkoztam vele) azért is alakult ki mert magyarországon szokás (külföldön nem tudom hogy van) hogy van egy csomó bunkó tajparaszt aki pont zárás előtt két percel esik be. És nem egy ilyen van meg nem kettő és nem mind azért mert addig dolgozott hanem mert lusta volt elmenni a boltba és haloggatta az utolsó percig.
Az más kérdés hogy igy a szorásba az is beleesik aki önhibáján kivül ér oda pont zárásra.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.01.28. 20:25:51

lottebitte1 2008.01.28. 20:19:06
Mivel az ide látogatók egy része életében nem járt klinikben (mint én sem), nem tudom, milyen eladók vannak ott :D

volga 2008.01.28. 20:20:42
Vagy szünetmentes tápegységet a lélegeztetőgéphez! Úgy vártam, hogy újra előjöjjön, ez annyira jót tesz mocskos cinikus lelkemnek! ;)

pistibacsi · http://henkajpan.blog.hu 2008.01.28. 20:37:00

- Jó napot!
- ... (semmi válasz)
- nézelődés, toporgás, bocs hogy élek balfaszkodás
- ... (továbbra sincs semmi jele annak, hogy észrevennének, mint vevőt, pedig alig vannak rajtad kívül a boltban)
- határozott léptekkel elindulok az ajtó felé, és már félig kint vagyok, amikor...
- Miben segíthetek?
- (visszafordulok, elvégre mégis észrevettek) Köszönöm, inkább vásárolnék.
- Tessék, itt egy tájékoztató szórólap!
- Köszönöm, ismerem a termékeiket, tudom, mit szeretnék venni.
- Akkor kicsit várni kell.
- Köszönöm, viszontlátásra.
(legalább kifelé menet is köszöntem, ezt úgy foghatom fel, mintha fogadták volna valamelyiket)
bocs, ez off volt, mert bármelyik másik boltban megtörténhetett volna, és nem csak zárás előtt hat perccel.

Bunkó Béla 2008.01.28. 20:38:02

porthosz

Ez a dolog nem nézőpontok kérdése, hanem törvényi szabályozás. Ha nézőpont kérdése lenne a meghatározó akkor a főnők 24 órás nyitvatartással üzemelne, az eladók nulla órásban azaz csak a fizetésükért mennének be, a köcsög vevő meg állandóan ott lenne a bolt előtt a leglehetetlenebb időpontokban.
Tehát hogy papíron és kiírva meddig van nyitva az kötelezi arra a nyitvatartásra! Nincs melléduma!
Nem tetszik neki akkor átírja reggel 8-tól reggel 8 óra 1 percig vagyunk nyitva kutyát sem érdeklik a vevők táblán. Joga van hozzá!
Ahhoz viszont nincs hogy kiírt nyitvatartási időben ne engedjen be.
Ha a tajparaszt zárás előtt esik be egy perccel akkor is be kell engedni, és ne feledjük ez nem zárvatartási idő hanem nyitvatartási idő tehát addig nyitva van azután nem!
Egyértelmű a dolog, nincs melléduma.

Ne vedd magadra hogy megint bunkó voltam, csak nyers tényeket írtam le.

kim.bauer 2008.01.28. 20:38:37

Secnir 2008.01.28. 19:28:03
rosszul tudod. a hibásan kiütött pénztárgépszalagot össze kell tűzni az esti zárásnál keletkezettel, és fel kell venni egy kétsoros jegyzőkönyvet. és közben lehet nyugtát adni (sőt kell is).

Dr. Stein (törölt) 2008.01.28. 20:47:00

Múltkor bementem akciós lélegeztetőgépet venni, de nem tudtak visszaadni 2 forintost, azt mondták, nemsokára kivonják. Most újabb éhező afrikai gyerekek maradnak oxigén nélkül. Pákó meg náci.

Dr. Stein (törölt) 2008.01.28. 20:48:06

És a sivatagban még a vízbűl sem tudják kivonni...

nyunyuli 2008.01.28. 20:48:47

Szép jó estét,
minden hozzászólónak, aki vásárlói szemszögből mond véleményt, igazat adok, nagyon. Utálom én is, ha záróra előtt pár perccel nem engednek be az üzletbe.
Hasonlóan jártam én is, csak én fehérneműt szerettem volna venni, és bizony ilyenkor nem vagyok faszarági. De mikor az eladóbanya jó hangosan megjegyzi, hogy "na a hatórás zárásból megint fél hét lesz", a másik picsa rákontráz, hogy beszól a fülkébe, hogy melyik lesz jó?? Melltartót nem 5 perc alatt szokás venni, főleg, ha többet is próbálok. Na lecibáltam magamról mindent, és burkoltan tudtukra adtam, hogy ide se jövök többet.
Másik: nem úribuzi kedvem diktálja, hogy 6 óra előtt essek be az üzletbe. Nekem hiába tart a munkaidőm 4-ig, mégis sokszor fél hatkor vagy annál jóval később végzek. De csinálom és a partnereket nem küldöm el a jó édes annnnnyába:)))
A magyar kereskedők, vendéglátósok és egyéb ilyen fajok hozzáállása még hírből sem ismeri a vevőcentrikusság kifejezést.
Ui: kereskedelemben dolgozok

balazsman 2008.01.28. 21:02:02

Birkanők!

Minden Clinoque termék kapható a Dögleszekben is!

aranyhaj.blogspot.com 2008.01.28. 21:06:35

A Clinique üzleteiben rendszerint nem épp szerény, agyondolgozott, alulfizetett eladók ülnek, hanem nagyon is jómódúnak ható hölgyek, akik a vevő feje felett hordják az orrukat.

porthosz 2008.01.28. 21:07:02

Én továbbra is ugy gondolom hogy ahol bunkók az eladók ott bunkók a vevők is szóval egyfajta hatás ellenhatás törvénye érvényesül. Az meg hogy ki kezdte megint más kérdés

Secnir 2008.01.28. 21:10:41

ok, kim.ba, én az alapesetről beszéltem.
ilyenek (áramszünet stb) lehetne még órákat értekezni

sike 2008.01.28. 21:25:38

Utálom az összes olyan magát szolgáltatási egységnek gondoló "bótot", akik azt gondolják, hogy a záróra arra vonatkozik, hogy a dolgozók mikor léphetnek ki az ajtón.

quador 2008.01.28. 21:25:58

Van itt a sarki bolt a mocskoskapitalistaknal, ahova jarok jodolgomban a banyaban megkeresett penzemet elszorni. Rendszerint negyed oraval zaras elott erkezem, mert bunko vagyok, meg mert a banyaban dolgozom. A tisztesseges tobbseg egyebkent mar ott van zaras elott fel oraval.
Az utolso negyed oraban altalaban eladnak ugy cirka sacc masfel-ketmillio forintnyi cuccot. Zaraskor bezarjak az ajtot, es eladnak ugy meg egymillionyi arut, amig el nem fogynak a melyen tisztelt vevok.

pingpong 2008.01.28. 21:29:22

sztem pedig nem túlóra-kérdés. úgy kellene megszabni a munkaidőt, hogy elegendő legyen 6-kor lezárni a pénztárgépet, nem pedig 6-kor lelépni. szerintem.

lókupec 2008.01.28. 21:31:42

Én csak azt szeretném mondani, hogy mikor mi idejöttünk a Kárpát-medencébe, az éjszaka ellopták a románok a lovainkat.

Átlagarcú 2008.01.28. 21:32:37

Bécs: (szabad fordítás)
- Jóestét kívánok.
- Jóestét kívánok Uram.
- Meddig vannak nyitva?
- Ameddig óhajtja uram.

csinkov 2008.01.28. 21:37:16

Két személyes élmény

1. amerikai ügyfeleink gyakran a 18:00 zárás előtt 1-2 perccel estek be (hűvösvölgyi Stop Shop X bank). Tudták, bejöhetnek, de tudták, max. egy gyors devizaváltás fér bele. Ha vmi miatt 18:05-nél később végeztünk, udvariasan megköszönték a segítséget és elnézést kértek, hogy ilyen későn értek oda és így elhúzódott.

2. amszterdami kafésopps feka zárás előtt 30 perccel már nem szívesen adott újabb lötyit, pedig a "gyapotszáj" effektus miatt naggyon rá voltunk kattanva. 5 percenként felhívta a figyelmet a zárásra. Azt mondta, rendelet szabályozza, meddig szívhatunk a soppjában. Persze egész napi spec. füstben történő munkavégzés után én is beleszarnék :))

Szóval: a probléma általános, nemzetközi. Nem Magyarisztán, hanem Droidisztán kérdése. Megoldás: kölcsönös udvariasság és türelem. Egymás szempontjainak elfogadása. Szerintem nektek is erre kellene törekedni, ahelyett, hogy jómagyar szokás szerint mindenki köti az ebet a karóhoz.

Mint vevő: ha bunkó az eladó, nem szívom fel magam, udvarias maradok, türelmes, hosszú folyamat, amíg a helyes kultúra kialakul. Nem idegeskedek. Minek? Attól nem változik semmi. Nem attól változik. De bemegyek, megveszem, amit akarok. Mondjuk 5 perccel zárás előtt nem megyek be, ha nem tudom, mit akarok...

Mint eladó (vagy valami olyan): szintén udvarias vagyok. Ha zárás előtt 2 perccel bejön az ügyfél, kiszolgálom - kap pénzt, utalhat, bármi. Mondjuk egy 0,5-1 órás számlanyitást, tanácsadást, stb. nem vállalok be, udvariasan felhívom a figyelmét a feladat munkaigényességére, a pontos időre és e két tény ellentmondására. Felhívom figyelmét nyitvatartásunk kínálta lehetőségre. Megpróbálok vele megbeszélni egy időpontot. Ha pattog, megkérem, távozzon. Nem idegeskedek, de nem is cselezek óraátállítással, pénztárzárással, stb. Sztem ez a kereskedelemben is megy: zárórakor mindenkit meg lehet kérni, hogy fáradjon a kasszákhoz (ja ilyet is láttam A'damban). Fizethet, de ne akkor akarja kitalálni, mit akar.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2008.01.28. 21:43:51

Ezret teszek egy ellenében, hogy a naiv vásárló egy nyivákoló, szőke, agyonszoláriumozott és agyonsminkelt, plázákon kívül létezni nem tudó, csak 25 milliós sportautóra bukó picsa volt.... Esküszöm nem tudom, hogy miért tört rám ez az érzés... :-)

Kisangyal 2008.01.28. 21:46:30

Naszoval!
Porthosz és shokobanane jol irta!
A vevönek joga van 17.58 kor bemenni az üzletbe, de 18.00 kor huzzon kifelé, ne akkor kezdje felprobálgatni az egész árukészletet és kiélni elfojtott perverzioit! Ugy látom nem mindenki találkozott még idiota, bunko vevövel sem, nem csak az eladok lehetnek bunkok! Ha 18.00 ig van nyitvatartás és az APEH felfedezi, hogy 18.30 ig, tehát tovább voltak nyitva, tatakolbászt kap a boltos a hátso felébe. Ezért nem zárnak pénztárat nyitvatartás után.
Általában ahol jo a fönök, rendesen meg vannak fizetve az alkalmazottak, esetleg inspirálva vannak némi %al, jobb a kiszolgálás is.
DE egy bunko ne várja már el, hogy kedvesen bánjon vele mindenki, azért mert vevö valaki, még nem felsöbbrendü lény. Ha egy kereskedö ezt az érzetet kelti is, csak udvariasságbol teszi...
Egyébként csak magyarországon van ez a vevö vagyok, mindent megtehetek hisztéria. Nagyon kedvesen kiszolgálják az embert más országokban is, de ugyan ugy bezárják az ajtot pár perccel zárás elött és ezen nem háborodik fel senki!
Nem csak az eladonak kell disztingválni, a vevöknek is!

M13 2008.01.28. 22:17:53

Gumiszervizben dolgozom, ahol ugye bármilyen problémával jönnek be a kuncsaftok az nem két perc alatt készül el. Ennek ellenére rendszeresen előfordul, hogy pár perccel zárás előtt tévednek be a félórás munkára "adjuramdeazonnal". Itt is bejön a képbe, hogy "túl vagyunk fizetve" és akkor ne kívánjuk a halál f****ra a kedves kuncsaftot.

Lili Marleen 2008.01.28. 22:19:19

sziasztok, mit isztok?:)

repteri tranzitban kell sopppingolni, nem tudtatok?
azok mindig nyitva vannak!:)))

Lili Marleen 2008.01.28. 22:22:31

amugy volt egy indiai fonokom, o is hasonlo hozzaallassal birt: ha zarora utan harom perccel meg az uzletben talalt mar vette is elo a baccpapucsot.:(

Call 2008.01.28. 22:25:28

Nyilván már unták a banánt és beütötték a napi zárást a pénztárgépbe.

Sajnos, ilyenkor tényleg nincs mit tenni.
Ha már lezárták az aznapi forgalmat, akkor nem adhatnak el.

quador 2008.01.28. 22:25:47

"repteri tranzitban kell sopppingolni, nem tudtatok?
azok mindig nyitva vannak!:)))"

Jo lenne, ha ugy lenne, de nincs ugy. Bezarnak azok szepen rendesen, mint a kisangyal, hogy csesznek meg, aztan tenyleg nem marad mas, mint osszekucorodva kibekkelni azt az ot-hat oracskat a legkonditol minel messzebb, amig indul a repulo.

M13 2008.01.28. 22:29:29

17.56 kuncsaft be
17.57 autó megemel
17.58 kerék leszed
17.59 gumi leszed
18.00 'viszollátás' holnap reggel folytatjuk.
Na? Ez hogy hangzik?

Lili Marleen 2008.01.28. 22:33:23

osszekucorodva kibekkelni azt az ot-hat oracskat a legkonditol minel messzebb, amig indul a repulo.

ha elotte a tranzitban feltankoltal szesszel, ugy elroppen az a par ora hogy csak na! :) (vagy negy oran at sminkelsz..)

Kisangyal 2008.01.28. 22:33:31

M13,
Ha elözetesen elmondtad a napirendet és mégis mindenáron igénybe akarja venni a szolgáltatásaidat, ráadásul bunko is, akkor: korrekt
:)

Briguszka 2008.01.28. 22:38:34

M13 2008.01.28. 22:17:53
"Gumiszervizben dolgozom, ahol ugye bármilyen problémával jönnek be a kuncsaftok az nem két perc alatt készül el. Ennek ellenére rendszeresen előfordul, hogy pár perccel zárás előtt tévednek be a félórás munkára "adjuramdeazonnal".


Forma l-es stílusban lo-l2 másodperc alatt , kerékcsere + tankolás .

Kisangyal 2008.01.28. 22:40:16

Jaaajj, én csak most érek rá éééjfélkor nézelödniii, meg vásárolgatniii, mer eddig a jenööövel dumcsiztunk. Tudoood???
Na ne izéééj máááá, hagynézzzem máá meg azta tünci kis ruciiit...
Mii? Hogy nekeeed kölköööd vaaan és vááár? Kit ééérdekeeel. Inkáább töööltetnéééd fel a szááádat aranyooom...

Jack__Bauer 2008.01.28. 22:43:19

A ráday utcai Plusban is már a zárás előtt negyedórával beállítják az őrt az ajtóba, hogy csak kifelé engedje a kedves vevőket. Lehet nekem is kéne írnom valami szépet a panaszkönyvükbe...

Cocu 2008.01.28. 22:43:40

Kisangyal, tévedsz. Van egy nyitvatartási idő, az alatt KÖTELEZŐ nyitva lenni, de azon kívül is LEHET.

krisztina63 2008.01.28. 22:45:04

hát igen.... ha én ráérek érj rá te is... :-))

Lili Marleen 2008.01.28. 22:46:29

tenyleg, mekkora otlet!!!
mostantol lesz egy make up emergency siteom ahonnal lehet majd 24/7 kozmetikumokat rendelni.
ha valaki mondjuk ejjel veszi eszre hogy ranctalanito-krizis van otthon akkor felarert kiszallitom a kencejet..:))

Briguszka 2008.01.28. 22:47:08

Vannak pozitív példák is azért.

l8 óráig nyitva tartó kézi autómosóba beállok l7,5o-kor. Kérdem: még OK? Az ott dolgozó fiú erre azt mondja, hát ha nagyon fontos akkor OK.
l8 óra o5 perckor kigördülök a tiszta kocsival, elégedetten, és a fiúnak adok még némi plussz zsé-t.
Következő alkalommal szintén beesek l7,5o-kor és a fiú mosolyogva azt mondja guruljak be csak nyugodtan.
És mindenki jól járt. Itt a vége fuss el véle.

Lili Marleen 2008.01.28. 22:48:56

majd a millenyinel kitanulom a mellplasztikat meg veszek egy botoxagyut is..

M13 2008.01.28. 22:52:09

briguszka:

Látod így egészen másképp fest a dolog korrekt voltál, másodszorra tudta a srác mire számítson. Errefelé még a köszönés sem megy a madárnak, nemhogy a jatt.Itt nem ez az általános.

primitivdelux 2008.01.28. 22:59:36

Hi Jack !

Én is a Ráday Plus-ról írtam, szóval ne hagyd magad ! Tudod én már nem lakom arra, biztos észrevették, hogy már nem ott vásárolok :) De a leírtakat te is alkalmazhatod, a biztonsági őrt szard le. Legrosszabb esetben másnap napközben beírod a panaszt az előző napra hivatkozva. Hajrá !

krisztina63 2008.01.28. 22:59:38

Úgy látom, az előbbi hozzászólásom elszállt.... vagy záróra volt az Indexen? :-))

Szia Naiv Ügyfél!

Azt hiszem Te nem naiv vagy, hanem nagyképű. Tudod, a pult másik oldalán is emberek vannak. Amikor bementél "kinézni" a termékeket, a nyitvatartási időt is megnézhetted volna. Ez nem hátrány, ha tényleg vásárolni akarsz. Ha csak cirkuszt csinálni, akkor persze felesleges. :-))

Az ember lánya nem zárás előtt 10 perccel esik be egy kozmetikai üzletbe, mert esetleg lehet ott másik vásárló is. Arról nem is beszélve, hogy a Clinique boltokban a lányok általában ajánlanak maguktól is a vevőnek a termékekből. Én legalábbis ezt tapasztaltam.

Üdv: Krisztina

mojoking77 2008.01.28. 23:05:02

" Bezarnak azok szepen rendesen, mint a kisangyal, hogy csesznek meg, aztan tenyleg nem marad mas, mint osszekucorodva kibekkelni azt az ot-hat oracskat a legkonditol minel messzebb, amig indul a repulo."


Nem erre talaltak fel a Lounge-okat?
:))))))


(jo, tudom, az en anyamat)

Gy

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.01.28. 23:09:55

primitivdelux 2008.01.28. 22:59:36
Nem győzöm hangsúlyozni:

A VÁSÁRLÓK KÖNYVE SZART SEM ÉR
a lelked nyomorának csökkentését leszámítva.

schokobanane (törölt) 2008.01.28. 23:12:39

Kösz, Kisangyal, de én csak ellocsogtam a véleményemet. Porthosznak viszont tényleg igaza van abban, hogy "a vevőnek mindig igaza van" frázis mindig ilyen és hasonló esetben elpuffogtatható, aszt az eladó ilyenkor hallgasson, hisz megmondták neki a nagy üzletvezetési frankót.
--
Valaki mondta feljebb:
"Ha jól értettem, a vevő már tudta, mit akar venni, tehát sima vásárlás lett volna."

Abból kell kiindulni, hogy az eladó sosem tudja előre, a kedves vendég mit akar, illetve az üzletbe bejutás után mit fog tenni/kérni. Először is a "tanácsadás" és a majdnem-vásárlás között eltelt egy hét, azalatt hatszor elfelejtik a vásárlót, mert száztizenheten térnek be az üzletbe, negyvenszer pakoltatva le a polcot, ugyanazokkal a kérdéseket feltéve ugyanazokról a termékekről. A levélíró hiába érvel azzal, hogy az eladónak emlékeznie kellett volna rá, ez nincs mindig így.
Másodszor, az eladó fejében, akár emlékszik a vevőre, akár nem, átfuthat, hogy "Te jó ég, és ha még hatszázezer dolgot fog megkérdezni, mikor zárhatok be?" Lehet, hogy a kedves vásárolni szándékozó tényleg csak letette volna a pénz, aztán usgyi, de lehet, hogy nem. És ha már odabent van, és vásárol, lehet, hogy nem lesz tekintettel az időre, hanem belekezd, hogy "És-ugye-ez az-arcápoló-szépen-ki-fogja-simítani-a-szarkalábaimat-ugye-na-és-az-a-lemosó-hú-mit-is-mondott-milyen-liposzómák-vannak benne-ááá-és-ha-jól-értem-ugye-reggel-és-este-is-be-kell-kennem-ezzel-a-narancsbőrt-hogy...", aszt csak mondja, mondja, és se lelőni, se kirúgni nem lehet. Ilyenkor azért meg lehet érteni az eladót is, aki nem tudja, mire számíthat a "csak vásárolni akaró" vevőtől.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.01.28. 23:13:48

Emil a kozpontnak. Egyebkent en is igy jartam a Marks&Spencerrel, ahol ajandekot vettem volna. 6-7 perc volt meg zarasig, de mar kulcs a zarban, eladonenik agresszivan neznek kifele. Aztan en is visszafordultam, mert ha mar odaig elmentem gondoltam a p..csaba azert meg csak elkuldom oket, de 13:55-kor mar nem is latszottak. Gondolom hamarabb kapcsoltak, mint en :)

primitivdelux 2008.01.28. 23:16:47

chicken · homar.blog.hu/2005/04/10/vegyi_tamadas_husvetra 2008.01.28. 23:09:55

Próbáld ki ! Nekem bejött, utána nagyon nem volt bibi. Erre találták ki. Szerinted a Plus központban örülnek, hogy ilyenekkel kell szarakodni, mert a Fogyasztóvédelem miatt kötelező. Inkább lecseszik a hülye dolgozót, ha egyébként is a vevőnek van igaza. És a rendszer működik.

schokobanane (törölt) 2008.01.28. 23:17:14

Különben meg, tényleg, ha van már onlájn bugyipróbafülke, nyugodjon meg a kedves vevő, még a ráncai elmélyülése előtt ki fogják találni az onlájn kencefice-próbafülkét vagy mit. Csak klikkelget a vásárló, egy szuperintelligens érzékelő azonnal leolvassa az arcbőre típusát és a megfelelő krémet ajánlja, meg nyomatja a leírásokat plusz tesztalanyokat láthat, amint kenegetik magukat. Rendkívül "kattintékony" lesz.

primitivdelux 2008.01.28. 23:25:25

Ma Magyarországon az átlag szolgáltatói mentalitás: 00 A fejekben még mindig kommunizmus van sok esetben, politikai beállítottságtól függetlenül. Ezt kell átállítani, ami rajtad is múlik. Én nem szoktam eladót, felszolgálót szivatni, de, ha bunkó az illető megmondom, leírom stb. Azt is, ha jó fej, segítőkész. Tavaly én kérdeztem rá egy bankfiókban, hogy nem lehet e hivatalosan bejegyezni, hogy mennyire korrekt és alapos volt a kiszolgálás és meg is írtam. A hétvégén Vácon adtam nagyobb borravalót, mert tetszett a kiszolgálás. Én is voltam recepciós, idegenvezető. Ha nem kaptam semmit akkor is udvarias voltam, de nagyon sokan ezt észre vették és értékelték is a borravalóval.

Kisangyal 2008.01.28. 23:26:19

A tolerancia nem csak a kereskedökre kellene, hogy vonatkozzon, a vevök is gyakorolhatnák. Már az intelligensebbje...
A kereskedök probálják elkerülni az ilyesfajta incidenseket, ezért huzzák be az ajtot és ezért figyelmeztetik a kedves vevöket zárás elött pár perccel, hogy ne kelljen zárás után kirugdosni öket.
Szoval ha elméletileg be lehet menni 17.59 kor, akkor fizesd is ki 18.00 ig. Mivel ez a gyakorlatban nem igy müködik (lsd. feljebb, amikor direkt kibszásbol még számlát is iratott a "kedves" vevö) megprobálják megelözni a konfliktusokat.
Az meg nagyon rossz duma, hogy én eddig dolgozom és nem érek oda a boltaba. Az a te problémád, old meg ahogy tudod, de ne mástol várd el, hogy tulorázzon miattad. Vegyél ki szabadnapot vaze!

Kisangyal 2008.01.28. 23:28:59

schokobanane,
már létezik ilyen, csak még nem online...

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.01.28. 23:29:32

primitivdelux 2008.01.28. 23:16:47
Naiv koromban próbálkoztam én is. Volt olyan hely, ahová többször is beírtam, mert basztak változtatni ennél kissé zavaróbb dolgokon is.
2x jött formalevél.
Ott veszed észre, hogy foglalkoztak a levéllel, ha eléggé felb*sztad az eladó/manager agyát és frusztráltságát válaszlevél megheggesztésében éli ki. Akkor kicsit tartalmasabb a levél.

A fogyasztóvédelem? Az pont annyit ér. 4 ügyemből, amivel hozzájuk fordultam 1x nem segítettek, azon kívül, hogy javasolták, állapodjak meg a forgalmazóval.

Csak egy statisztika leszel. Semmi több. Ilyenkor jön, hogy nézzék, 12000 fő/hó vásárol nálunk, 400 beírás. Tök jó arány, nem? Tök jók vagyunk, nem? De. Ennyi.
Papír és főleg időpazarlás.

primitivdelux 2008.01.28. 23:37:19

chicken · homar.blog.hu/2005/04/10/vegyi_tamadas_husvetra 2008.01.28. 23:29:32

Nekem bejött, nem ismerem a te eseted részleteit. Nyilván, ha éppen nincs időd kár érte, de mivel többször jártam a bolt környékén másnap rászántam azt az 5 percet, és a levél sem volt sablon a szerkesztése és hivatkozások alapján. Volt, hogy pénitézettől szedtem vissza többszázezret, mivel látványosan félreszámoltak ügyleteket. Nyilvánvaló volt, hogy van aki nem jár utána, és akkor már megéri nekik. Nekem inkább megérte számolni és levelezni, de mindenki másképp csinálja :)

Kisangyal 2008.01.28. 23:38:30

Ez a kommunizmus duma azért nem jön be, mert sosemvolt kommunista országokban sincs ilyen probléma, a vevök is tudják, hogy hol a határ, általában nem hisztiznek ilyen és ehhez hasonlo idiota történeteken.
És az eladot is emberszámba veszik...

Kisangyal 2008.01.28. 23:42:47

Szörnyenráncos barátnénk ugy látszik tulélte, hogy nem jutott hozzá azonnal a kencéihez.
Végre egy igazi tulélöharcos! Hurrá!

primitivdelux 2008.01.28. 23:49:37

Kisangyal

Az eredeti sztori alapján a vevőnek teljesen igaza volt, amit az én esetem is csak alátámaszt a hivatalos reakció alapján. Ha az van kiírva, hogy 18.00, akkor addig be kell engedni a vevőt, mert ő is ezzel számolt és nem 17.55-el jogosan. És mi van, ha vidékről jött fel valaki, hogy végigjárjon mindent és pont az az 5 perc kellett volna ? Ez ugyaolyan, mint amikor a busz hamarabb indil el 2 perccel, mert siet a sofőr, szarva a menetrendre. Örülnél neki -10 fokban, viharos szélnél ?

schokobanane (törölt) 2008.01.28. 23:59:09

Kérdés (költői):
Mit csinál az ember vasárnap?
(Ha történetesen nem dolgozik?)
(És ha történetesen hétfőn _délelőtt_ megy clinique-i szaktanácsadásra? Engem komolyan érdekelne.

z 2008.01.29. 00:03:24

de meghatnak azok akik az eladók magánéletére meg a fáradtságukra hivatkoznak!
én volt, hogy suli (7-8kor kelés, délután 3ra hazaérés) után még eljártam a 10kmre lévő városba angolórát tartani este 6tól 8ig (szünet nélkül, persze), de igazán kibírtam, ha valakinek még 19:57kor volt valami kérdése
sőt, ha 20:01-ig elhúzódott a dolog, még azt is
de gondolom ez picsa meló, egész nap egy boltban az expasinkról beszélgetni meg már kész uránbánya b+

z 2008.01.29. 00:08:15

Kisangyal: nemtom, azért a nagyáruházakban bemondogatják h tíz perc és zárunk, és el is indul a nép a kasszák felé, sose láttam még tömegoszlatást a polcok között
persze akkor meg szólni kéne h "elnézést, lassan zárunk", de ugye az "elnézést" ellen be vannak oltva, a többi meg plusz munka, phejj

schokobanane (törölt) 2008.01.29. 00:13:46

Bírom, amikor egy ökröcske Homár-cikk odáig fajul, hogy a kommentelők összehasonlítgatják egymás munkáját, "bezzeg én" mottóval.

Picsa meló, b+, picsa meló, hogy fel kell kelni reggel 7-kor b+ meg naponta 9-kor kinyitni, végighallgatni az összes hülyepicsa hülye kérdéseit egész nap b+, meg még este is beesik egy-két hülyepicsa b+, aszt bezárás háromnegyed 7-kor b+.
Remélhetőleg a te feleségedet/húgodat/kedves nőismerősödet is kiszolgálja majd egy ilyen hülyepicsa b+, talán pont egy ilyen Klinikaizében b+, remélem, ha nagyon fáradt lesz, majd feleséged/húgod/nőismerősöd ikszedik hülye kérdésére a képébe borít valami aktívenzimes zsírleszívő krémet.

Áááh

Kisangyal 2008.01.29. 00:17:13

Pont ezt irtam:
"A kereskedök probálják elkerülni az ilyesfajta incidenseket, ezért huzzák be az ajtot és ezért figyelmeztetik a kedves vevöket zárás elött pár perccel, hogy ne kelljen zárás után kirugdosni öket. "
Tegnap én is egy boltban nézelödtem, amikor hallottam a hangosbemondoba, hogy zárnak. Én csak azon lepödtem meg, hogy hétvégén egy plázában 18.00 kor minden bezár, azt hittem 20.00 körül zárnak. De egy hang nélkül kijöttem és nem hisztiztem az eladokkal. Majd visszamegyek máskor és korábbi idöpontban.

Kisangyal 2008.01.29. 00:21:07

Én meg azt remélem, hogy Pl.a felesége elado lesz és minden nap tuloráznia kell szerencsétlennek, + vasárnap is, a gyerekeket pedig alig látja asszonka...
Igy lehet, hogy testközelböl tapasztal majd...

primitivdelux 2008.01.29. 00:27:21

schokobanane

1.: Z teljesen nyilvánvalóan úgy értette, hogy az Ő melóját gondolhatják picsa dolognak, míg az eladóé egy ilyen üzletben "felér" az uránbányász szenvedésével, és neki ezért "könnyebb" szolgáltatói magatartást tanusítania. Tehát irónia, meg olvasni tudni kellene.

2. Mi köze az egésznek ahhoz, hogy mikor megy vásárolni ? Volt rá akkor ideje és kész. Mégha életében nem dolgozott és naponta kap 1 milliót zsebpénznek vagy kapott 1 nap eltávot a bányából, akkor is irreleváns a kiszolgálás szempontjából.

Cocu 2008.01.29. 01:16:21

Egyik rokonom tanár, de egy ideig elment eladónak, mert azzal jobban keresett. Csak a nagy sajnálkozás árnyalása miatt írom...

Mindenkinek el kell viselnie a munkahelyén az ügyfelei hülyeségeit, ha kereskedik, ha szolgáltat. Nekem ma azon borult ki a Plusban a pénztáros, h 20ezressel fizettem - pedig volt kisebb is (fel akartam váltani, ja), a múltkor azért szólt rám, mert pénztárgép-szalagokat rakott a kis műanyag tálcára, ami a pénznek van közénk téve, én meg ráraktam a pénzt. Hogy én oda ne pakoljak. Valamit mindig rosszul csinálok. :o)

Kisangyal 2008.01.29. 01:32:04

Persze, asszem nap mint nap elviselnek sok hülyeséget és nem mindig zárják be az ajtot idö elött sem...
De aki bemegy 18.00 elött, az 18.00kor jöjjön is ki!
A gyakorlatban ez megoldhato? Sajnos nem...

Gera 2008.01.29. 02:30:55

Annyira tipikus ez a sztori, velem is megesett már hasonló egyszer-kétszer. Üdítő változatosság volt, mikor úgy egy éve vagy másfél milliót hagytam ott egy cégnél pár ajtóért meg némi parkettáért és senkin nem látszott, hogy baromira idegesítené, hogy zárás után 10 perccel még megrendelést írogatunk.

elmoro 2008.01.29. 05:11:24

Asszem megérne egy misét, ha csinálnánk egy Homár-talit a WestEndben a Klinikánál, mondjuk 17:48-kor, de vagy 45-en. Aztán uzsgyi, be a boltba a gyanútlan tajparasztok mellett és elkezdeni válogatni, próbálgatni, tesztereket nyomkodni, de egyszerre mindenki és persze kérdezgetni őket mindenféléről. És amit kézbefogtunk, mind máshova letenni, akár a kemencesutba is, csak minél távolabb onnét, ahová való. Aztán 18:00-kor egyszerre felkiáltani, hogy: "Jaj, ez az a bolt, ahol nem lehet vásárolni már a záróra előtt 5 perccel sem!!! Átmegyünk és megvesszük a cuccot Dögleszben!" kézből kiejteni a hlmit, ahol állunk, ajtót letépni és csordásan távozni, természetesen egy fillér otthagyása nélkül. Azt akkor élvezhetik a zárás örömeit a husikáim, a magasan hordott orrú úrinők. Szerintem tudnák, hogy miért is történt ez épp velük. Esetleg kifelé menet el lehet ejteni egy kinyomtatott cédulát, hogy a megszopatott vevő elpanaszolta sanyarú sorsát és hát a vevők közti szolidaritás úgy látszik erősebb, mint a szakszervezet. Na, ki jön? :) Rövid program, hosszú röhögés :)

elmoro 2008.01.29. 05:14:03

Azt kifelejtettem, hogy aztán állni a kirakat előtt és mint a moziban, popcornnal és üdítővel nézni, ahogy rakodnak, ahelyett, hogy hazamentek volna a lelkecskéim záráskor. Aztán amikor kijönnek, megkérdezném még azt is talán, hogy: "Na, lányok, biztos lejárt már a dolgozó munkaideje?!"

Hű, bunkóbb vagyok, mint Bunkó Béla! Jajjj, de jó érzés!

Kisangyal 2008.01.29. 07:03:22

elmoro,
Ismerös ez a viselkedésmod. Az etnikum jár igy szorakozni, csak ök nem mindig a polcra rakják vissza az árut.

Tuccsi 2008.01.29. 08:11:22

Nyilván bunkó volt az eladó, mert munkaidő lejárta előtt elküldte a vevőt.
DE...
Ha be is engedi, valószínűleg nem jön ki 00-kor a boltból.
És elvileg neki sem kell továbbdolgoznia a munkaidőt. Ha beenged mindenkit 00-ig, akkor biztos, hogy tovább lesznek bent.

De mivel a piacról élünk, egy kereskedő (nyílván csak alkamazott) nem küld el vevőt ebben az ínséges időkben

Bettyno 2008.01.29. 08:48:32

kisangyal: hogy te mekkora bunkó vagy
hülye p*csa!

Kisangyal 2008.01.29. 09:02:56

Bettyno,
Örülök, hogy te viszont ennyire intelligens vagy! Látom, legalább pár betüt ismersz, ezért számodra érthetöen reagálok: retek taplo!
Remélem most már jobban érzed magad.

a kertész tömlővel 2008.01.29. 09:08:24

engem a sparba nem szoktak akarni beengedni 5-8 percel zárás elött.
én meg közlöm ilyenkor a securityssel h ember nem nézegetni megyek be hanem megvásárolni pl a vacsorát.be szoktam jutni!

SzigMa 2008.01.29. 09:16:37

Ez nem jogosság kérdése, meg azé, hogyha beengedem, akkor kijön-e időben vagy lézeng. Nem is munkaidő-e a nyitvatartás meg ki van-e írva kérdése.

Ez közösségi kérdés:
Ez annak a kérdése, hogy egy bolt akkor normális, ha én mint vevő be tudok menni akkor, amikor a kiírás szerint megtehetem és éppen ráérek és el tudom intézni a dolgomat. Egyébként az egy nem normális bolt. Lehetnek nagyon szimpi, túlhajszolt, nemfizetett eladók, de maga a BOLT nem normálisan működik.

Namármost, ha azt szeretnénk, hogy kishazánkban normális boltok legyenek, akkor az ilyen szarakodást meg kell írni a vásárlók könyvébe, ki kell írni a Homárra és fel kell jelenteni a főnöknél.

Minden más egyéni probléma, és mindenkinek magának kell tudnia megoldani.

porthosz 2008.01.29. 09:16:39

Én meg azt kivánom hogy aki a vevőket olyannyira védi és köti az ebet a karóhoz hogy még 18.00kor is be lehessen menni az üzltebe, azt legalább ennyire szopassák meg a munkahelyén de MINDEN nap (mert ugye nyilván nem csak ezen a szent napon volt egy olyan vevő aki pont záráskor akart bemenni az üzletbe...)

De élek a gyanúperrel hogy ezen emberek többsége elsőként teszi le a munkát ha véget ér a munkaidő esetleg még veri a munkaszerződését is az asztalhoz ha két percel tovább kell dolgozni (már ha van munkája és nem csak valami tizenéves hülyegyerek aki apuci pénzéből netezik és rettentően fárasztónak gondolja a 6x45 percet 15 perces szünetekkel a helyi gyp képző suliban....)

Kisangyal:
Ne foglalkozz velük, az ide kommentezők többsége (legalább 60%) még a helyi középfokú oktatási intézménybe jár (vagy oda se) és azt tekinti élete legnagyobb tettének hogy megdobálta a tanárt. Aztán itt kifejtik a nagy véleményüket a világról...

Carti! 2008.01.29. 09:29:58

' sörecet 2008.01.28. 21:32:37
Bécs: (szabad fordítás)
- Jóestét kívánok.
- Jóestét kívánok Uram.
- Meddig vannak nyitva?
- Ameddig óhajtja uram. '

Apjuk faszát a vevőknek akik 2 percel zárás előtt esnek be...én havi br. 83ezer pénzért 1 percig sem maradok bent tovább!
Ha annyi lenne a fizum mint bécsben, én is így állnék hozzá...

krisztina63 2008.01.29. 09:38:36

"Namármost, ha azt szeretnénk, hogy kishazánkban normális boltok legyenek, akkor az ilyen szarakodást meg kell írni a vásárlók könyvébe, ki kell írni a Homárra és fel kell jelenteni a főnöknél."

Ez az! Jelents fel mindenkit! És utána állj be helyettük dolgozni, és majd jönnek az ilyen kis jelentgetők, és téged is feljelentenek. :-)) Király lesz!

Popsibuksi.

Üdv: Krisztina

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.01.29. 09:43:43

krisztian63
látom, számodra elképzelhetetlen, hogy van aki nyugodtan dolgozik, mert nem gyökér az ügyfeleivel/üzlettársaival és nem szokták feljelentgetni. Gratulálok.

krisztina63 2008.01.29. 09:50:42

Rékuc, SzigMá-tól idéztem.... és neki szólt az idézet utáni rész...

Üdv:

Krisztina

Eszti01 2008.01.29. 10:16:23

A beírásokból látszik, hogy Magyarországon a fejekben abszolút nem ért véget a szocializmus, és még mindig nincs meg az a hozzállás, hogy az eladó a vevőért van, és nem fordítva. Ha ez embernek véletlenül szerencséje van, és van pénze, itthon akkor is szarul él, mert nem kap a pénzéért megfelelő szolgáltatásokat.
Ha egy bolt 6-ig van nyitva, akkor legyen is hatig nyitva. És a kassza zárása, a pénz megszámolása, a takarítás, pakolás 6 után történjen, a munkaidő keretén belül, kifizetve a munkát az alkalmazottaknak. Nem hiszem, hogy a Clinique-nek olyan szarul megy, hogy ne fizetne ki 6 után plusz fél, egy órát az alkalmazottaknak, hiszen egy zárás minimum ennyi idő. Én szinte biztos vagyok benne, hogy a csajoknak a munkaideje 18:30, vagy 19:00, csak persze siettek haza, és nem volt kedvük éppen kiszolgálni. Mert ilyenek itthon az állapotok....

geeforce 2008.01.29. 10:34:46

Szerintem, aki nem tud azzal azonosulni, hogy amikor elad, ügyfeleket fogad, vevőkkel beszél, vagy egyéb más szolgáltatást nyújt, nem magát képviseli elsősorban, hanem aki a cégtáblán megjelenik, az inkább keressen más munkát. Szép dolog az ego, meg szuverenitás, de ilyenkor a munkáltatót képviseled, ami felelősséggel jár. Ugyanakkor megítélnek magánemberként is, hogy ez a valaki milyen kedves, vagy bunkó. Persze a munkáltatóval tisztázni kell a szabályokat. Mennyi fizetésért, mit vár el és viszont. Ehhez nincs köze a vásárlónak. Őt az érdekli, hogy amikor 18-ig van nyitvatartás, be lehessen menni a boltba 18-ig. Olyan minden munkában van, hogy az ember szopóágra kerül, mert 2 perccel zárás előtt esik be valaki, vagy a nem a kereskedelemben és szolgáltatásban dolgozók is tudnának ilyen példákat dögivel. Akinek ez nem fér bele, az ne menjen gumisnak, vagy eladónak, vagy semminek. Valósítsa meg önmagát. :)

UrbanGirl 2008.01.29. 10:48:15

Nem is ez a lényeg: néni azért írta meg a Homárnak, hátha elolvassa a WE-s Clinique főnöke, és felajánl egy ajándékcsomagot:-)

Bettyno 2008.01.29. 10:59:30

kisangyalnak: Angyalom, sz*r a helyesírásod! Nem értem, miért kell minden témánál "etnikumozni". Erre írtam, hogy bunkó vagy és ezt, továbbra is tartom.

Hajrá vevők egyébként! Egy normális üzletbe, be lehet menni 5 perccel a zárás előtt, úgy hogy nem kell magad áttörni egy biztonságiőrön. Ez a kereskedő érdeke is, hogy nála költsem el a pénzem. Jártam már úgy, hogy negyed! órával a zárás előtt a takarítónő lecseszett, hogy miért járom össze az üzletet, amikor ő már felmosott. Mit lehet erre mondani?

bagaela · http://kremmarka.blog.hu/ 2008.01.29. 11:16:48

Egyébként egy Cliniqueben az lenne a helyes, ha 1. beengednék (mégiscsak egy luxustermékeket árulo bolt)
2. ha le is zárták a gépet, akkor sajnálkozva mondják a vevönek, és keresnek egy rakat mintát abbol amit a vevö akart venni, elvégre nekik van a boltban, és egyébként is egy bizonyos árkategorián felül jobb, ha ki is probálja a terméket az ember.
Eszméletlen mit meg nem engednek magunknak a magyar parfümériások, ezerszer kellemesebb egy külföldi drogáriábn vásárolni (akár douglas, akár marionnaud vagy szaküzletekröl beszélünk) a mentalitás...

freaky (törölt) 2008.01.29. 11:53:49

Szerintem meg pont az a baj, hogy mindenki elvárja, minimum rúgják ki azt, aki így végzi a munkáját. De jobb lenne, ha örülhetne az életének. Nem tudom, mit gondoltok magatokról.

elmoro 2008.01.29. 14:19:53

Kisangyal, te köztünk jársz? Hogy jön ide az etnikum? És melyik, ha már ilyen fene diszkrét vagy?! Csak nem a cigány? Mer' jéé, télleg, azok között dívik ez a stratégia. De itt nem arról volt szó. Fordítva ülsz a lovon, drága.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.29. 15:55:00

Ezek szerint az a normális, ha egy üzletbe nem lehet a nyitvatartási idő alatt bemenni és vásárolni. Jól van.

Minek akkor a Homár? Rendben van akkor az is, hogy ha pl a magenta szinű társaság ügyfélszolgálata nem veszi fel a telefont. Az is, ha tapló veled a pincér az étteremben. Hiszen ők mind alulfizetett, ingyen túlórázó dolgozók.

Kifordított kacagány 2008.01.29. 16:26:05

szegény alulfizetett dolgozók. de sajnálom őket. ennyi pénzért igazán kár elvégezni a munkájukat. inkább be se járnának és halnának otthon éhen. sokkal jobb lenne.

krisztina63 2008.01.29. 17:28:06

UrbanGirl 2008.01.29. 10:48:15

Egyetértek. Egy kis potyáért már érdemes ekkora hűhót csapni.. :-)))

Krisztina

Kisangyal 2008.01.29. 19:52:10

Bocsi, az én vétkem, általánositottam.
Lehet, hogy nem kelett volna.

elmoro,

"Csak nem a cigány? Mer' jéé, télleg, azok között dívik ez a stratégia."

Köszi, hogy leirtad. Egyetértünk. De akkor miért háborogsz?
Mert leirtam a véleményem a viselkedjünkcsoportosanbunkon felhivásodra? Miért nem rögtön tankkal akarod bevenni az egész Westendet? Akár még gyujtogathatnál is! Attol biztosan megoldodna a probléma.
De hogy normális, kulturált, udvarias, toleráns és disztingvált vásárloi magatartást tanusitanál, az már magas...

Bettyno 2008.01.29. 20:06:36

kisangyal: Angyalom, továbbra is bántóan borzalmas a helyesírásod!
"Vásárlói magatartás" drágám?! Viccelsz velem? Nem tudott vásárolni! Mert az eladók nem tanusítottak "normális, kulturált, udvarias, toleráns és disztingvált" magatartást.

Szegény WestEnd, szegény kikent klinikes p*csák...tényleg szegények, mert bukták a jutalékot. Én személy szerint, szoktam a kliniknél vásárolni (3 lépéses arctisztító szettet, ha érdekel valakit), de a WestEndbe ezek után, nem megyek "normális, kulturált, udvarias, toleráns és disztingvált" vásárlói magatartást tanusítani .

Bunkó Béla 2008.01.29. 20:49:33

Kisangyal és porthosz, a nyitvatartási idő még mindig nem tolerancia kérdése hanem magyar törvények határozzák meg. Az üzlethelyiségben lévő eladó munkaideje pedig nem a zárásidőig van meghatározva. Ebből az következik ha valaki bemegy a boltba 17:59-kor akkor egy cseppet sem túlóráztatja az eladót. Ha a bolt korában akar zárni mert nem akarnak dolgozni csak mondjuk 2 órát naponta akkor ezt megtehetik, persze ehez mérten kell kiírni a nyitvatartási időt.
Pofon egyszerű, a törvények pedig egyértelműen szabályozzák ezeket a kérdéseket. Nincs félreérthetőség.
17:59-kor jogosult vagyok bemenni a butikba vagy bármibe ha a nyitvatartás 18 óráig szól!
Felesleges ragozni, mellédumálni, eladókat sajnálni, vevőt bunkózni. Át kell írni a nyitvatartási időt 17:30-ra és akkor megteheti hogy nem enged be 17 óra 30 perc 00 másodperckor már, de elötte igen!

Nanny Vik 2008.01.29. 20:58:57

Szerintem ne is vegyél Clinique-s cuccot.. én pl tiszta pattanás lettem tőle:-)
Aztán persze próbáltak nekem mást ajánlani a szaktanácsadó hölgyek, ingyen és bérmentve ki is cserélték az egyik tonikomat egy kicsit erősebbre, de az sem használt.. Nem éri meg...

Kisangyal 2008.01.29. 21:00:36

Bunkó Béla,
Igen, ezt irtam feljebb is: 17.59 menj be, de 18.00 kor gyere is ki.

Kisangyal 2008.01.29. 21:17:21

Bettyno,
Kutyát nem érdekli, hogy mi bánt téged!
DE van egy nagyon jo ötletem: akadj le!
Ha nem sikerül, keresd fel kezelöorvosod, phszichiátered, gyogyszerészed!
Ha ez sem válik be, vegyél magadnak egy "ásd el magad" felszerelést és használd egészséggel.

Cocu 2008.01.29. 21:57:24

Kisangyal: egy névváltás jól állna Neked, pl. Kishörcsög?! Oviban mi volt a jeled, zizi?

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.01.30. 00:06:24

Hmmm.... ha már ebben a kiba' szar kapitalizmusban élünk, ami abból áll, hogy az ún. vevő pénzt ad azért, hogy birtokoljon valamit, amiből annak, aki eladja, jócskán származik haszna, mi lenne, ha végre megtanulnánk, hogy a vevő nem szükséges rossz.
Ráadásul a barátságtalan hozzáállással nem csak őt, hanem több más potenciális ügyfelet is könnyen elveszthetnek, mert a felháborodott ügyfél rohan szétkürtölni.
Ha viszont minimum szabályosan, esetleg még azon túlmenően is jóindulattal állnak hozzá, alighanem lesz egy elégedett, visszatérő vásárlójuk.
Persze, ha nekik mindegy... de azért ez szerintem nagyon Magyarisztán jelenség, még ha máshol is találkozni vele.
Mi szeretjük mindig a saját pillanatnyi egyéni érdekeink szerint átértelmezni a szabályokat, és még meg is ideologizáljuk...

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2008.01.30. 00:13:42

van egy olyan érzésem, hogy az egyik eladószemélyzet itten kommentelget bőszen.

egyszerű ám a megoldás, ha engednek vásárolni, akkor nem vásárolok.
aztán majd rájönnek, hogy mi a hiba.

elmoro 2008.01.30. 06:14:48

kisangyal: először is fordítva ülsz a lovon: ez az egész nem érzelmi kérdés, te meg úgy teszel, mintha az lenne. A vevőnek az a dolga, hogy bemenjen és fizessen, ebből él mindenki a a boltban dolgzik, tulaj, stb. A dolgozó dolga, hogy dolgozzon a boltban: kiszolgáljon, árufeltöltsön, vigyázzon, hogy ne lopják ki a szemét, stb. Ezt addig kell a vevővel csinálni, amíg a szám ál a táblán. Ha valami nem tetszik, azt nem a vevővel kell elintéznie (leszámítva az emberi méltóságban való megsértést, ugye), hanem főnökkel, tulajjal. Idevonatkozik a nyitvatartás, az azon belüli és/vagy kívüli ottlét, a munkaidő, a pénz, a szabadnapok, stb.Hol láttál te olyat, hogy ha egy CBA reggel 6-kor nyit, hogy akkor gyülekeznek a dolgozók is? Nem, neked az a természetes, hogy ha te nyitásra mész, nem váratnak mondjuk a - 20 fokban, míg feláll a rendszer és elkezdenek kiszolgálni. És az, hogy előtte átvették a friss árut, kitették a polcra és ha felmostak, már száraz legyen a padló, hogy ne ess hanyatt.Értsd meg, hogy ugyanez az elvárás záráskor is. Mert, ahogy itt elég sokan megpróbálták megértetni veled, a záróra nem a munkaidő vége. Azt pedig nem a vevő dolga mérlegelni, mennyire nem jófejség zárás előtt belépni oda. Hanem a boltban dolgozóké és normális esetben nem is döntenek úgy, hogy kizárják a pénzt auz utcára, hiszen azért vannak ott, hogy becsalogassák. Gondolom, voltál nyaralni a Mediterráneumban az elmúlt 20 év valamelik nyarán. És itthon aztán élvezkedve mesélted, hogy a, mondjuk görög éttermes még két órával zárás után is vigyorgott veletek meg sütötte a szuvlakit. Itthon meg megy a panaszkodás? Ugyan már!

elmoro 2008.01.30. 08:29:03

még kisangyal: csúnya dolog úgy idézni, hogy kiragadzs valamit a környezetéből. Mert a stratégiát felismertük mindketten, de közben volt eltérő véleményünk, amit pedig itt csináltál, az csúsztatás, úgy fested le a helyzetet, mintha általában egyetértettünk volna. Pedig nem. Ráadásul az én posztomat kimoderálták, mondjuk azt nem tudom, miért. elsőzör azt hittem, mert benn volt a népcsoportra vonatkozó szó. De most látom, a tiédben is benne van, mégis itt van, szóval, fingom nincs. na szia!

bratan 2008.01.30. 10:22:26

sajnos imserem az esetet (noha nem a clinique-nél tapasztaltam).
és 1 kezemen meg tudom számolni azon üzletek sorát, ahol mondjuk még 17:59-kor is ketten szolgálják ki az embert...
ha már 6-kor záróra van.

LightBringer 2008.01.30. 11:08:59

Nálunk a nyitás fél nyolckor van és hét után pár perccel már nyitva vagyunk a zárás ötkor van és negyed 6 körül zárjuk az ajtókat. Mit ne mondjak baromira jó érzés, amikor 10 óra munka után betoppan valaki, akiről tudom egész nap jöhetett volna, de mindig csak azért is 5:55-kor jön, hogy senki ne érjen haza a családjához egyszer sem egy kicsit korábban. Én megértem az üzletben dolgozókat, elég nehéz Mo-n heti 5-7x 10 órán át minden barom arcába mosolyogni, a legbunkóbb emberrel is kedvesnek lenni úgy, hogy sokan még csak annyit se tudnak mondani, köszönöm. Baromi nagy kár érte minden bizonnyal a kedves krémvásárlót, mert 1 nappal később tudta csak bekenni a drágalátós arcocskáját.

alumi 2008.01.30. 12:33:40

jaj annyira liba ez a csaj, aki beírt! Én égek helyette is!
Most komolyan! Ott az egész k. hétvége, hogy elmenjen, és megvegye. Ha hétfőn délelőtt volt ideje bemenni nézelődni, akkor felteszem, más napokon is be tudott volna ugrani..
Minek kell ebből ekkora ügyet csinálni? És igaza volt annak, aki írta, hogy ha jól tudom a westendben pont a clinique tőszomszédja a douglas, ahol minden c. terméket meg lehet kapni és tovább is tart nyitva.
Istenem de sok rohadt ráérős ember van....Az ikeás után ez egy másik vadbarom...

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.30. 13:25:15

Tegnap este berongyoltam a Zárkirályhoz a Margit körúton. Vettem egy zárat + megrendeltem egy összekódolást. Udvariasak, kedvesek voltak. Fizetni is tudtam. Csak kifelé menet vettem észre (abból, hogy épp elkezdtek felmosni + már kulccsal nyitották ki nekem az ajtót), hogy 18:01 van. (18:00-ig tart nyitva a bolt).

Szóval lehet ezt normálisan, kulturáltan is csinálni. Csak hozzáállás kérdése.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.30. 13:31:01

primula 2008.01.30. 12:33:40:

Ha nem akarnak vasárnap nyitvatartani, akkor ne tartsanak nyitva. Írják ki, hogy vasárnap zárva és kész. Ilyen egyszerű a dolog. Nem a vásárlót kell csesztetni, amiért vasárnap megy egy olyan üzletbe, amelyik vasárnap is nyitva van.

Te meg csak égjél bátran amiatt, hogy meghúzod magad, mint a nyúl és nem mersz elmenni egy vasárnap is nyitvatartó boltba, csak azért mert... Miért is?

Most nem azt mondom, hogy ez volt az év posztja, de tegyük már helyére a dolgokat.

alumi 2008.01.30. 13:36:46

Nelson:
Nem arról van szó, hogy meghúzom magam!
Sőt az is előfordul...jaj...ne..:).,hogy vasárnap du esz oda a fene egy bolthoz. De ha úgy alakul, hogy zárás előtt tíz perccel érek oda, és már be van húzva az ajtó, vagy ilyesmi, akkor nem csinálok ebből nagyjelenetet, nem írogatok be felháborodottan a homárba. Lehet, hogy a nyitvatartás a kiírás szerint 6 óra, de ugyan legyünk már annyira empatikusak, hogy vasárnap este ne csináljunk ebből ekkora csetepatét.
Ha meg a csajnak ráért hét napig, hogy nem vette meg az áhított méregdrága, ám "sz.rt se ér" krémjét, akkor nem igazán értem, hogy mi történthetett volna,ha vár még egy napot..., vagy elegánsan átvonul a Douglasba?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.30. 14:01:57

primula:

Oké, én sem szánnék egy fél percet sem az életemből arra, hogy emiatt leveleket irogassak bárkinek. Ha képben vagyok és odafigyelek, akkor el sem indulok vásárolni fél hatkor (ha a bolt hatig van nyitva.) Ez rendben van. Viszont ettől még bőven igaza van annak, aki amiatt emel szót, hogy nem engedték be egy boltba a nyitvatartási idő alatt.
Mellesleg ha valaki az eladókkal ennyire empatikus, akkor a vevővel vajh miért nem? Lehet, hogy ő is dolgozott aznap és rohant, hogy még zárás előtt odaérjen. Az is lehet persze, hogy egész nap hevert a tévé előtt és 5-kor kezdett készülődni. Minden lehet. Egy dolgot nem lehet (szerintem): nyitvatartási idő alatt bezárni a boltot. Akkor írják ki, hogy nyitva 17:55-ig és kész.

elmoro 2008.01.30. 14:36:36

primula: elég szarul állhatsz a (vásárlói) öntudat kérdésében. neked nem nagyon van, azt látom. nem az a kérdés, hogy ráér-e más napon és miért akkor megy, amikor, hanem hogy hogyan kell ezt a bezárósdi-kinyitósdi-boltososdit csinálni. És hogy ki kiket kellene hogy csesztessen az érdekei megvédésében. Persze amikor rád olvassák azt, amit itt előadtál, megnézném, hogy akkor is ilyen nyuszi vagy-e, ahelyett, hogy megvédd az igazadat. :)

krisztina63 2008.01.30. 21:37:21

elmoro 2008.01.29. 05:14:03


nem bunkó vagy, hanem egy popsibuksi

krisztina63 2008.01.30. 21:41:20

Nanny Vik 2008.01.29. 20:58:57

"Szerintem ne is vegyél Clinique-s cuccot.. én pl tiszta pattanás lettem tőle:-)
Aztán persze próbáltak nekem mást ajánlani a szaktanácsadó hölgyek, ingyen és bérmentve ki is cserélték az egyik tonikomat egy kicsit erősebbre, de az sem használt.. Nem éri meg... "

Nem lehet, hogy már előtte is az voltál? :-)))

krisztina63 2008.01.30. 21:48:06

LightBringer 2008.01.30. 11:08:59

primula 2008.01.30. 12:33:40

öröm volt benneteket olvasni :-)

Üdv. krisztina

Bunkó Béla 2008.01.30. 22:23:07

Most ez lett a menő duma plázamacskáknál?
Popsibuksi?
Húúúúúú de ötletes, ez aztán a kreatív szóújítás. Szánalom a köbön!
Ez van seggfej, ja és én meg teljesen igazat adok Nelsonak és elmoronak. De ez teljesen lényegtelen ugyanis nem együttérzés kérdése a vita hanem magyar törvényekben foglaltak vonatkoznak rá. Újfent hangsúlyozom, hogy NEM AZAZ NEM vagyok köteles kijönni 18:00-kor, az csak azt jelenti hogy az után nem mehetek be! Ha bent vagyok vásárolhatok addig ameddig kedvem tartja, tetszik nem tetszik! Ez dobta a magyar törvénykezés!
Más kérdés hogy nem élek vissza vele.

Vágod már fenékhajon lógó fekália aszalvány?

Üdv: Bunkó de legalább nagybetűvel.
Nem vagyok valami nyelvtan zseni de a nevemet még sikerül hiba nélkül nagykezdőbetűvel leírnom.

Sáfrány 2008.01.30. 22:48:00

A Clinique állatkísérletekkel teszteli a termékeit. Plázacicákon.

minime 2008.01.31. 14:47:28

A Magyar törvény az egy nagy kalap szar!!! Megigérték a vasárnapi munka eltörlését,és csak pislogunk mikor lesz belöle valami, így kénytelen az eladóknak mosolyogni amikor a kedves vevő addig akar bentmaradni a boltban amig kedve tartja?????!!!! Kérdem az ilyennek van családja?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.01.31. 15:23:05

Te milyen törvényről beszélsz? Bökd már ide a pragrafust légyszi. Úgy tudom, nincs olyan, hogy KÖTELEZŐ SZOLGÁLTATÁS...
Legalábbis kozmetikai szerekre biztos nincs.............
Ha én viszem a Vargáék és Tsa kKozmetikát és olyan kedvem van, lehúzom a rácsot 17:19-kor. Te meg nem konzumálsz nálam, így jártam.

Bunkó Béla 2008.01.31. 20:14:14

chiken lehúzhatod, jogod van hozzá. A vevőnek meg a feljelentéshez van joga.
Fogyasztóvédelemnek és a GVH-nak meg a büntetéshez van joga.
Ez is a demokráciához tartozik.
:)

Mocoria 2008.02.01. 09:30:19

Tekintsünk el attól, hogy a vevő plázacica-e, hogy dögöljön-e meg azért, mert 25 ezret költ ráncfeltöltőre, hogy a vasárnapi munka helyes-e, hogy az eladó vagy a vevő hülyébb-e, meg hogy kinek a jóidesanyját.
Az a kiírás az ajtón, hogy NYITVA - azt jelenti, hogy addig van AZ AJTÓ nyitva, addig lehet bemenni a vevőnek. Nem azt, hogy az eladónak akkor kell kijönnie, mert vége a munkaidejének! Nagyon utálom, mikor háromnegyed-akármikor felmosnak a lábam alatt, már bezsákolták az összes aprópénzt, elhúzták a függönyöket az áru előtt, hogy aztán egész órakor megszólalhasson a startpisztoly.
Természetesen lehet szólni, mint ahogy azt teszik is, hogy "kedves vevő, szíveskedjen a kasszához fáradni, mert minjárt zárunk".
De ilyen esetben idő előtt bezárni a kasszák jelentős részét (mint pl. az Auchanban!) nagy szemétség. Üvölt a fejed felett a bemondóból: "20 perc múlva zárunk, szíveskedjenek a kasszához fáradni", a kasszák meg sorban zárnak be, és rohangálhatsz a taligával.

varvizib 2008.02.01. 18:23:35

Szerintem ha egy bolt 18.00-ig van nyitva, akkor 18.00-ig engedje is be a vevőt. Az indokolt persze, hogy megmondják neki, hogy zárnak... és hagyjanak mondjuk 10 percet a vásárlás lezárására.

Ha a bolti eladók 18.00-kor mindenképp haza akarnak menni, akkor írják ki azt az ajtóra, hogy 17.50-ig van nyitva a bolt.

Amúgy ha a bolti eladók átkozódnak amiatt a plusz 10 perc miatt és nem tudják udvariasan kezelni a helyzetet úgy hogy a vevő se sértődjön meg, akkor alkalmatlanok a feladatra, és keressenek maguknak másik állást, olyat, ahol nem elvárás a jó modor.

Bunkó Béla 2008.02.01. 21:38:00

varvizib 2008.02.01. 18:23:35
Ezt már tízen tízszer leírtuk, olvass is ne csak ismételgess.
:)))
Ettől függetlenül ez az ábra. :))

berkazs 2008.02.02. 08:38:02

A nyitvatartási időre bejelentési kötelezettsége van minden kereskedelmi egységnek az önkormányzatnál. Az ettől eltérő időpontban történő nyitást, zárást szankcionálhatják ők is. A 18 órai zárás pedig azt jelenti, hogy addig nyitva kell lenni, tehát be mehetsz. De illik a zárás időpontja után sietősen távozni.
A tulajnak meg főleg érdeke, hogy ne veszítsen vevőket egy-egy ilyen "kultúrált" eladója miatt.
Ha az eladónak nem tetszik, hogy a 6 óra az 6 óra, akkor akár elmehet takarítani is valahová, vagy három műszakban szalag mellé dolgozni és akkor majd megtudja meddig tart a munkaidő.

Ninel 2008.02.02. 15:53:45

"Ha bent vagyok vásárolhatok addig ameddig kedvem tartja, tetszik nem tetszik!" hát akkor menny be a nőnemü ősödbe tapló paraszt

bloghirado · http://bloghirado.blog.hu 2008.02.03. 14:55:29

Vasárnap nem is engednék üzletet kinyitni...Nem rabszolgák az emberek.

deenah 2008.02.03. 18:49:19

Hát ez ledöbbentett!Ez most tényleg halálosan komoly,hogy zárás elött 10 perccel akar valaki vásárolni?Biztos vagy benne,hogy egész héten nem volt erre időd?Te a munkahelyeden örülsz bármiféle munkának pár percel a vége elött?Gondolkodj egy kicsit ezen is!És azt ugyan miből gondolod,hogy 5 nappal ezelötti látogatásodból emlékezni kéne az eladónak a búrádra?És ha már ott voltál,mért nem akkor vetted meg?Nem volt nálad pénz?Ha 25e forintot el tudsz költeni kozmetikumra,akkor be is kéne tudni osztani,nem gondolod?Másnak kajára nem jut ennyi pénz egész hónapban.Hasra kéne esni,hogy ennyit ott akarsz hagyni?Ugyan már,más 5x annyit otthagy,és normál munkaidőben megy vásárolni.Lehet hogy te soha nem sietsz haza munka után,de más IGEN!Szóval:nem zárórára kell odamenni,ENNYI.

Bunkó Béla 2008.02.03. 21:32:02

Ninel 2008.02.02. 15:53:45
Én is szeretlek de ettől még ez a szabály hiába anyázol szánalmasan :)

deenah 2008.02.03. 18:49:19
Nyitvatartási időben ment oda, tehát munkaidőben. Mennyi?

HandG 2008.02.04. 08:31:20

Ez ellen a tulajdonos tud tenni. Kétlem, hogy a 2 csajszi közül bármelyik is tulajdonos lenne. Ez tipikus alkalmazotti -szarok az üzleti etikára, és egyébként is minden kötelességre- viselkedés.
A Tulaj rövid úton meg tudja oldani az ilyen hozzáállást. Hozzá kell fordulni.
Be kell írni a panaszkönyvbe legalább nyoma marad nem tudják elsíbolni.
De csakis kultúráltan kérni mindent!

elmoro 2008.02.04. 11:30:53

ninel, deenah: érzelmileg egyet is érthetnénk akár, de ez esetben másik vágányon jár a szívetek. az általatok adott válasznak semmi köze az egész problémához, mert nem a vevő empatikus készsége a téma, hanem a jogszerűség. márpedig a jog nem tud sajnálat, együttérzés és hasonló fogalmak mentén operálni. tud viszont nyitvatartás tól - ig, munkaidő tól - ig, munkavállalói jogok, munkáltatói jogok, be nem tartott szerződések (bármely részről) satöbbi fogalmakkal mit kezdeni. innentől kezdve az összes magánemberi megjegyzés (pénzbeosztás, kajára, kencére, kancára, tökmindegy) érdektelen. na most ennyi. :)

mutant · http://universal.blog.hu 2008.02.04. 22:32:46

a párom az Árkádban akarta használatba venni a mosdót,mire a takarítónyanya:már negyed órája bezártunk.ekkor volt 19:35.A záróra ideje pedig hivatalosan 20:00...ez van...

Fruzsietta 2008.02.06. 10:52:11

Teljesen megértem az eladókat. Aki dolgozott már valaha napi 10-12 órát minimálbérért bámészkodó időmilliomosok között, az pontosan tudja miről van szó! Ha vásárolni akarok, akkor azt nem hagyom az utolsó előtti pillanatra, főleg nem vasárnap este! Ha meg csak nézelődöm, akkor zárás előtt minimum 5 perccel kikotródnom az üzletből, de legalább is nem háborodom fel ha rámszólak. Az eladók is emberek, családdal, problémákkal esetleg elintézni valóval! De rúgjuk ki őket, mert hát ez a fogyasztói társadalom! Gratulálok!
Húúúú, de fölhúztam magam!

Fruzsietta 2008.02.06. 11:03:35

Ja, és a munkaidő nem egyenlő a nyitvatartási idővel. Ha valakinek ez nem lenne tiszta!

Bunkó Béla 2008.02.06. 15:55:48

Fruzsietta persze hogy nem egyenlő, ugyanis a bolt 18 óráig van nyitva, az alkalmazott munkaideje meg minimum 18:30 fizetve van. Ha nem így lenne akkor fogyatékos szeretettszolgálatosok lennének! A másik, érdekes mikor autót vezetsz akkor köcsög gyalogos mi az anyáért lép le elöttem a járdán felkiáltással habzik a száj, mikor kiszállsz és átsétálsz a zebrán akkor meg a buzi nem tanult kreszt? Ki adott ennek a parasztnak jogsit, hogy gondolja nem enged át engem a zebrán?
Gondolkozz el ezen.
Magán ügye az illetönek hogy mikor szotyan kedve vásárolni ha azt a nyitvatartási idő alatt teszi!
Nem együttérzés kérdése mint már emlitettük! És ha zárás elött zár az eladó akkor igenis rúgjuk ki, vagy büntessük meg (mármint a fönöke). Tudod nem azt a komcsi világot éljük már ahol az eladónak a vevötől való bujkálás volt a dolga hogy elkerülje a munkát. Ébresztő!

Hátkészvagyok 2008.03.25. 22:04:03

Szerintem Te biztos nem a pánikba esett 30-asok közé tartozol. Párod van? Kérd meg, hogy foglalkozzon veled egy kicsit többet, többet és mégtöbbet.
süti beállítások módosítása