Tékozló Homár

Az ellenőr, aki lefoglal

2008.01.28. 12:03 | jackyll | 95 komment
A határozott fellépésen múlik minden. Judit kezéből például lazán kikapta az ellenőr a diákigazolványát, hogy "akkor ő ezt most lefoglalja", vagy kap 12 ezer forintot vagy hatezret vagy valami. A szóváltás dulakodássá fajult, egy állítólagos ujjcsavarás után viszont az ellenőr megfutamodott. Részletek reklám után:
A Szolnoki Főiskola távoktatási tagozatán tanulok Budapesten (minden a budapesti intézményükben történik, viszont nem a Bethlen utcai épületben, hanem a Gizella úton). 2008. január 26-án délután 13 óra magasságában jöttem haza vizsgáról (Hungária körút felől a Keleti Pályaudvar irányába haladó 7-es buszon), a Keleti előtt odajött hozzám az ellenőr, mutattam neki az érvényes diákbérletem, mire ő szó nélkül kikapta a kezemből és közölte, hogy távoktatásos bérlettel (amin egyébként az szerepel, hogy Szolnoki Főiskola, cím: Budapest, Bethlen Gábor tér 2.) csak az iskola és a lakóhely között vehetem igénybe a kedvezményt.

Mondtam neki, hogy nem értem, mi a problémája, suliból megyek épp haza... erre közölte, miközben elrakta a diákomat(!), hogy akkor ő ezt most lefoglalja, és amennyiben adok neki 12 ezer forintot, visszaadja, vagy kicserélhetem a személyimre a diákot és elrakja inkább azt addig, amíg nem fizetek neki 6 ezer forintot...

Mondtam neki, hogy abban az esetben, ha megmutatja nekem azt a hivatalos írásos engedélyt, ami őt erre feljogosítja, akkor hajlandó vagyok együttműködni. A válasza erre az volt, hogy mozgó járművön én ne várjak ilyesmit, közben elővette a diákigazolványomat és nézegette. Miután többszöri felszólításom ellenére sem adta vissza nekem, én kivettem a kezéből. Mondta, hogy megcsavartam az ujját, ami állítása szerint be is vörösödött és rendőrt hív, feljelent, szálljunk le.

Mondtam, hogy rendben, úgyis lenne mesélnivalóm a rendőrnek, mert nekem ez az egész nagyon gyanús. Utána megkérdeztem, hogy amúgy mi a helyzet azzal, hogy utólag bemutatom a bérletem és úgy büntet meg? Tudtommal, ez a "hivatalos" eljárás. A válasza egy idétlen vigyorral körítve: sok sikert ahhoz, hogy találjak ma egy tegnaptól érvényes felnőtt bérletet és jött megint a szöveg, hogy "de amúgy kivitelezhető, csak adjam oda a személyimet és az alapján kitölti a csekket, és 6 ezer forint ellenében vissza is adja azt", mondtam, hogy a rendőrnek nagyon szívesen megmutatom bármelyik személyes iratomat, de ő, mint ellenőr nem hivatalos személy, tehát ehhez nincs joga.

Végül nagynehezen beértünk a Keletibe, leszálltunk, elővette a telefonját, nézegette, közben mondta, hogy menjünk át inkább a rendőrkapitányságra, mert az közelebb van és gyorsabb, egyszerűbb is lenne az eljárás. Mondtam neki, hogy ha mindenáron rendőri intézkedést akar, akkor telefonáljon, én nem megyek vele sehova. Nézegette még egy darabig a telefonját, de nem nyomott meg rajta semmit. Ekkor közöltem vele, hogy nekem erre nincs időm, úgyhogy viszlát, és továbbálltam.

Felháborított ez az egész, mégha igaza is lenne, akkor sem ez lenne a módja... meg egyáltalán... Ti mit szóltok?

u.i.: szeptember óta ezzel a diákigazolvánnyal közlekedek, soha senkinek nem volt még vele problémája...
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rennie 2008.01.28. 12:08:17

Le akart húzni néhány ezresre, nem jött be neki, ennyi.

annamacska 2008.01.28. 12:12:05

Attól függ, nappalis, vagy levelezős. Mert levelezősre nem jár a diák kedvezmény. Azon túlmenően szerintem nincs mibe belekötni. Az iskola többi diákja nem ugyanígy tesz? Akkor több százan lógnak tudatlanul ugyanabból a suliból? Vagy?

xombat.com 2008.01.28. 12:13:50

eloszor azt olvastam hogy "beTépett felhasználó" :)

betépett felhasználó 2008.01.28. 12:14:34

az ellenor jol tudta, hiszen o is levelezos a milleny.kom universitaszon es neki sincs bkvra ervenyes diakigazolvanya.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.01.28. 12:17:48

Én arra gyanakszom, hogy álellenőr volt. Neked kellett volna rendőrt hívnod. Ő amúgy sem adhatja ki az adataid...

Juc Kisagyszony 2008.01.28. 12:20:15

Van egy módszer ami nekem régen, amíg BKVztam mindig bejött (na jó, csak a férfi ellenőrökkel)
szóval mikor látom hogy jön, kedves, derűs mosoly. jó előre szépjónapot. megkérdezi amit meg szokás. én megkérdezem hogy van. megint megkérdezi. én elmondom h hova sietek épp, mért van nagyon melegem, stb.. de mindezt olyan kedvesen, hogy képtelen erőszakoskodni. Ezután ott a megálló. (4es 6os villamooson ez olyan másfél perc max)
bájos viszlát.

Dr Net Elek (törölt) 2008.01.28. 12:22:14

Argentin focimez vót-e rajta? Mer az gyanus...

toi 2008.01.28. 12:32:17

valóban felháborító. sőt, eész egyszerűen megdöbbentő.
nincs rá szó.

Infomaker 2008.01.28. 12:32:54

Én ugyanide járok, sőt kb ugyanezen a vizsgán voltam én is :)

NADEHÁT! Ezen a távos diákon szerepel, hogy "utazási kedvezményre nem jogosít"

AKKOR miről beszélünk?

lókupec 2008.01.28. 12:33:48

Én csak azt szeretném mondani, hogy mikor mi idejöttünk a Kárpát-medencébe, az éjszaka ellopták a románok a lovainkat.

cirrmurr 2008.01.28. 12:36:02

csak leakart huzni.

A legjobb trükk (nőismerős mesélte) leszállás, gázspré az arcába, aztán sikoly , hogy Segitség szatir! meg akar erőszakolni, és futás. Na most ha ezek után rendört hiv,föleg ugy , hogy tudja hogy nincs is igaza akkor még meg is büntethetik a "buzgó" ellenört.

winston01 2008.01.28. 12:36:37

Ah, Net_Elek megelőzött...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.01.28. 12:40:59

Juc
nekem sokkal jobb módszerem van.
Veszek bérletet.

Infomaker 2008.01.28. 12:43:54

Nem értem még mindig. Utazási kedvezményre nem jogosít, rá van írva a diákra. Ugyanilyenem van nekem is, szintén Szolnoki, szintén Bethlen, stb.

tomasso 2008.01.28. 12:46:51

nekem még jobb...nem utazom BKV-val!

punpa 2008.01.28. 12:48:18

Ha nem jogosít utazási kedvezményre, akkor mire jó?

Yoda mester 2008.01.28. 12:49:52

Na, ide is bemaszatolom:
17/2005. (II. 8.) kormányrendelet (a diákigazolványról) 3.§ 3. bekezdése:

"Az állandó közoktatási és felsőoktatási diákigazolvány ID 1 méretű, műanyag kártya, egyedi azonosítóval ellátott közokirat, amely a biztonsági okmányok védelmének rendjéről szóló 86/1996. (VI. 14.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik."

Közokiratot lefoglalni ősi BKV-s szokás?

Csak Petőfi Sándort tudom idézni (igaz, az ő korában nem volt BKV, de ebben az esetben lehet, hogy ő is kifakadt volna):
"Foglalod a kurvaanyádat" :D
mek.niif.hu/01000/01006/html/vs184803.htm#48

Rejtélyes 2008.01.28. 12:54:01

A levelezős diákigazolvány tényleg jó a lakóhely és tanulóhely között diák-kedvezményre, de sajnos csak MÁV vagy helyközi buszjáraton... városi diákbérletet nem vehetsz vele. Az csak nappali és esti tagozaton jár. Tehát tessék bűnbánóan viselkedni, és befizetni az összeget, ami a csekkre van írva. :) Ja nincs csekk? Akkor mázlista vagy, de mostantól felnőtt bérletet vegyél.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.01.28. 12:57:28

(ha már Majmász nincs itt:
"foglalod a kurvanyádat")

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.01.28. 13:02:31

Ez már mánia a békávénál. Mindent lefoglalnak. Ennyi erővel házkutatást is tarthatnának, mert hamisító vagy :D

S0und 2008.01.28. 13:03:03

ha igaz amit Infomaker mond, akkor ez a story elég owned! ha borra valóra kellett neki ha nem :

LyukasBogrács 2008.01.28. 13:11:08

Én idestova három éve nem vettem bérletet. Csak jegyet. Azt is csak akkor lyukasztok, ha ellenőr van a metróbejáratnál. Igy a közlekedés szinte ingyen van.
Miért? Azért.

Dr Net Elek (törölt) 2008.01.28. 13:13:03

Én azt is tudom, hogy miért foglalnak le mindent:
azért

nipp 2008.01.28. 13:16:49

Teljesen igaz, amit Infomaker mond. Távoktatáson nem jár semmilyen utazási kedvezmény, levelezőn pedig csak jegyre. Akit érdekel a mostani szabályozás közérthető formában: www.felvi.hu/index.ofi?mfa_id=50&hir_id=8229

2008.01.28. 13:17:04

Miről beszélünk? TÁV-os volt a csaj! Nem levelezős, ami nem ugyanaz.
Nekem is van ilyenem és tudtommal nem jogosít utazási kedvezményre. Semmilyenre!
Az ellenőr helyesen járt el, még ha megkérdőjelezhető is a stílusa.
Csajnak nem mondta senki azon a főiskolán, hogy mi az a táv-os diákigazolvány?

anarch 2008.01.28. 13:17:25

Távoktatásira nem jár, csak MÁV meg távolsági busz. Te meg terrorizálod, képzelem hogy befenyíthetted szegényt hogy még rendőrt sem mert hívni.

Sadist 2008.01.28. 13:17:43

Az ilyen verseket miért nem tanítják az iskolában?

Sadist 2008.01.28. 13:20:09

hErpEsz 2008.01.28. 13:17:04

"Az ellenőr helyesen járt el, még ha megkérdőjelezhető is a stílusa."


Lehet, hogy a bünti jogos, de hivatalos okmányát biztos nem veheti el, és nem kötelezheti, hogy helyben perkálja le azt az x ezer HUF-ot.

anarch 2008.01.28. 13:22:38

forrás: www.felvi.hu/index.ofi?mfa_id=50&hir_id=8229

Távoktatás: nincs utazási kedvezmény

Továbbra sem kapnak utazási kedvezményt azok a hallgatók, akik távoktatásban vesznek részt. Ez a diákigazolvány csak kedvezményes belépőjegy vásárlásra és egyéb akciókban való részvételre jogosít, valamint a hallgatói jogviszony igazolására nyújt lehetőséget,utazási kedvezményre nem.

bigyo83 2008.01.28. 13:31:25

"Mondta, hogy megcsavartam az ujját"??? Folytathattad volna így is: mondtam nem. Erre ő elhitte, hogy nem.

Megfejthetetlen!

úrilány 2008.01.28. 13:31:41

"13 óra magasságában" - jujj,házborzongató fogalmazámód

é igen, tessék megtanulni, a levelezős és távoktatásos diákigazolványok kb cak arra jók, hogy az adott felsőoktatási intézmény könyvtárába ingyen beiratkozhass....

schokobanane (törölt) 2008.01.28. 13:35:22

"Ez a diákigazolvány csak kedvezményes belépőjegy-vásárlásra és egyéb akciókban való részvételre jogosít, valamint a hallgatói jogviszony igazolására nyújt lehetőséget, utazási kedvezményre nem."

Azt mondjuk nem tudom megérteni, miért nem (a távokatásban részt vevők is utaznak), de ez már más téma...

betépett felhasználó 2008.01.28. 13:39:22

"akkor ő ezt most lefoglalja", vagy kap 12 ezer forintot vagy hatezret vagy valami"
Ellenorkent tudom, hgoy a "valamivel" jobban jar az ember.

2008.01.28. 13:50:20

Én is Szolnokra jártam távon ráadásul tényleg Szolnokra, de ki sem váltottam a diákom, mert max évente 1x nyeretm volna rajta 1000 ft-ot mondjuk uszodában, nem hogy olcsóbban utazzak vele. Szóval ezen a ponton sántít a történet. Távos nem utazhat kedvezménnyel, mert dolgozik, van annak zséje utikölségre. Hacsak nem változott azóta jogszabály, de kétlem.

killahdrums 2008.01.28. 13:51:52

Tök mindegy, hogy most akkor tényleg nem votl jó az a diák, a buzi e ellenőrnek belezőkarmolót az ánuszába!!!

Utolsó senkiház 8 általánosos semmittevők, a BKV meg mondjon le!

Különbe is a kurva annyát a vezérigazgatónak remélem felgyújtják a házát és ellopják a kocsiját...

Egy állam cég vezérigazgatójának ne leygen ekkora a fizetése, ha egy magáncég lenne amit felfuttatott mert jó vezető stb. akkor felőlem milliárdokat is kereshet havonta, de egy állam cég ami a mi adónkból osztja a fizut az ne merjen megtenni ilyet, főleg úgy, hoyg egy mocskos szarfos ez a BKV ami itt van.

Felidegelődtem! :D

movhu 2008.01.28. 13:59:33

Mi volna, ha ezeknek az ellenőröknek egyszer elmagyarázná valaki a jogaik mellett a jogaik határát és a kötelességeiket is egy tanfolyamon.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.01.28. 14:02:09

na, mindjárt jön Kiricsi Karola (akinek ma van a névnapja) és sajtótájékoztató keretében jelenti be, hogyaszonygya:
- ellenőr ujja törött, munkahelyi baleset érte
- ellenőr kártérítést kér
- diák potyázott (ő maga vallotta be, és a jog nem ismerete ugyebár nem mentesít a felelősségrevonás alól)
- fel is jelentették közokirattal való visszaélés alapos gyanúja miatt
- egyébként az ellenőr úgy járt el, ahogy az tőle elvárható volt.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.01.28. 14:05:41

Nézzének oda az Aktív néző :) Lehúzta-e a BKV-t a postoló: igen. Az ellenőr kőbunkó volt-e: igen. 1-1 Miről beszélünk: igen. WTF?

papugaja 2008.01.28. 14:10:30

Mibül tartana az ilyen tipikus esetekre felkészíteni a zellenőröket, mégpeniglen úgy, hogy lenne kis mappájuk, melybül a zadott tényállásnak megfelelő tartalmú tájékoztató kis A/5 formátumú lapocskát elővillantva hozzák a zügyfél tudomására a szabálytalanság mibenlétét, nem csak azzal próbálják magyarázni, hogy CSAK.
Benne jogszabályok, mifene hivatkozva...

killahdrums 2008.01.28. 14:18:46

papaguja! sztem ott a gond, hoyg nem tudnak olvasni... talán ilyen kis képregéyn kéne nekik vagy nemtom... :S

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.01.28. 14:23:41

movhu
'Mi volna, ha ezeknek az ellenőröknek egyszer elmagyarázná valaki a jogaik mellett a jogaik határát és a kötelességeiket is egy tanfolyamon.'

Én a bliccelőkre nézve kívánom ugyanezt. A tanfolyamot lehetne tartani mondjuk kőfejtőben is.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.28. 14:23:56

Amikor legutóbb főiskolára (levelező) jártam és volt diákigazolványom (ami nem jogosított utazási kedvezményre) én is eljátszottam a diákbérletes megoldást a BKV-n. Sokáig bejött, aztán ecce'csak megbüntettek. (jogosan.) Én meg voltam oly hülye, hogy kiperkáltam a büntetést és nem írtam panaszos levelet a homárra emiatt. (Igaz, akkó' még homár se nem vót.)

papugaja 2008.01.28. 14:24:38

Killahdrums:
Nem maguk pallérozására, hanem ha már elmagyarázni nem tudják mi a gond, akkor legalább mutassák meg leírva. Akár több nyelven.

2008.01.28. 14:31:41

Egyébként, most komolyan: elnézem reggelente ezeket az "ellenőröket"...hááát...az egy dolog, hogy nem értem, miért tartják fel a sort a mozgólépcsőnél, ha úgysem nézik meg a bérleteket rendesen. Mutathatnék valami bérletnek látszó tárgyat is (nyugdíjas igazolványt, vagy uszodabelépőt)akkor sem lenne semmi, egykedvűen továbbengednének. De ahogy kinéznek...szégyen...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.01.28. 14:52:41

Traktorka
én már végeztem áltudományos tesztet: reggel és este a Keleti és Nyugati metróállomásoknál közlekedem, egy héten át mindkét helyen naponta kétszer bemutattam - a fehér színű vonatbérletemet, amely kinézetre köszönőviszonyban sincs a BKV bérlettel. Egy héten át, amíg a kísérlet tartott (összesen 20 alkalommal), egyszer sem szóltak az ellenőrök, hogy izé ez nem az a bérlet.

2008.01.28. 15:19:28

Remélem olyan let az ujja mint a dugóhúzó.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.28. 15:29:14

Traktorka, Rékuc:

Na ez az! Én sem értem mi a faxért állnak pl délutánonként a Nyugatiban. Ott áll három-négy benga, feltartja az egyetlen működő mozgólépcsőre igyekvő sort, közben meg egymással beszélgetve baromira nem figyelnek.

schokobanane (törölt) 2008.01.28. 15:37:02

"Mi volna, ha ezeknek az ellenőröknek egyszer elmagyarázná valaki a jogaik mellett a jogaik határát és a kötelességeiket is egy tanfolyamon."

Hajaj, az nem ártana. Asszem - bár manapság ebben az országban semmiben nem lehet biztos az ember - nem tartozik a jogaik közé, hogy az utasok jegyét/bérletét a tisztelt siető hölgyutas után hajítsák a peronra - akár érvényes volt, akár nem -, barátságosnak nem tűnő üvöltözés ("Büdös kurva!") közepette, amint azt az Árpád hídi metrómegállónál láttam, miközben a metró áll, az utasok értetlenkednek, és minden szem a szerencsétlen hölgyutasra szegeződik, aki vöröslő pofival végre kilép a metróból, hogy felszedje a porból a bérletét. De mondom, nem vagyok biztos benne. Annyi új szabályozás van már ebben a szép EU-ban, hazánkban is biztos bevezettek már jó párat, de lehet, hogy tévedek.

Héttörpe (törölt) 2008.01.28. 15:39:09

nem volt az ellenőr baszki. De szeretnék én összefutni egy ilyennel. átgázolnék rajta, mint szar a lefolyón, basszus.

Wykydtron 2008.01.28. 15:41:21

Csak a bérletszelvényt van joga elkérni, azt is csak akkor kapja meg, ha a legnagyobb udvariassággal teszi. Az én kezemből csak ne kapkodjon ki senki semmit.

movhu 2008.01.28. 15:44:40

Persze nem szeretem a bliccelőket sem, nem védem én azokat, van köztük hasonlóan bunkó kategória. A lényeg, hogy az ellenőr viszont SOHA nem ereszkedhetne a bunkó szintre

2008.01.28. 16:13:53

Mi lenne, ha felvetnénk a BKV-nak, hogy a 10.000 munkáját SZARUL végző (beszégletős, jogszabálynemismerős)ellenőr helyett megfizetne rendesen haramada annyi munkáját JÓL végző ellenőrt??? Vagy ez csak egy tökéletes világban működik?

Szil-Ka 2008.01.28. 16:40:17

1. az ellenőr tapló, mert nem foglalhatja le a diákigazolványt.

2. a kedves levélíró diák tapló, mert olyan kedvezményt vett igénybe amire nem jogosult (csak nappalis diákra lehet BKV diákbérletet venni - a nemtudás nem mentesít!).

Taurusz 2008.01.28. 16:43:41

Szerintem kéne csinálni egy foglalós játékot. Ha egy elenőr azt mondja a delikvensnek, hogy ezt most lefoglalom, akkor a delikvens hangosan felkiált: Foglalás!
Ekkor minden jelenlévő utas az ellenőrtől azt foglal le, amit akar/tud.

Kellemes utazást / játékot!

joci19 2008.01.28. 17:24:36

mikor leszek mar elsooooooooo?

ytsejam 2008.01.28. 17:43:27

hello, nem az a problémám, hogy meg akart büntetni, hanem ez az "eljárás"... ha közli velem normálisan, hogy nem vagyok jogosult erre a kedvezményre és ezért büntet meg, akkor oké és akkor a Homárt se zaklattam volna... (egyébként nem tudtam, hogy távos diákkal nem lehet diákbérletet venni, viszont, mint a fenti történetből is kiderül, az ellenőr sem:) de ezentúl felnőtt bérlettel fogok közlekedni...) üdv: judit

megamenn 2008.01.28. 19:54:08

Én csak azt szeretném mondani, hogy amikor felszálltunk a villamosra, az ellenőrök lefoglalták a bérleteinket.

beachball 2008.01.28. 20:06:28

Nem vagyok biztos benne, hogy valóban ellenőr volt. A férjemmel utaztunk Bp-en, amikor egy ellenőr-karszalagos pasi belekötött a menetjegyünkbe (!!!),hogy szerinte mi azt hátoldalán lyukasztottuk. Fosta a szót egy darabig, aztán jött a "személyit kérek!" duma.Mi is kértünk, csak mi bármit, amivel igazolja, hogy nem csupán egy időcsapdába került munkásőr. Nem volt nekije, csak kínos mosolya. Könnyen akart zsozsóhoz jutni, gondolom, azóta is jövedelmez neki szépen a vállalkozás.
Úgyhogy vigyázni, iratokat kérni, nem ettől-ezért szívat majd meg.

Kisangyal 2008.01.28. 20:24:40

Jóhiszemü Juditunk hibázott, belátja, sajnálja.Személyit és társait régebben bünös cselekménynek számitott elorozni, kivéve fakabátéknál. Szerintem ma is igy van.
Ellenörök a hiénák fajához tartoztak, helyzet változatlan. Irtani nem e lehetne e?
Bezzeg a teletetovált, nehézfiu kinézetüekkel nem akarnak intézkedni és az etnikumhoz egy szot sem szolnak!
Nem az ujját kellett volna kicsavarni, hanem a fejét letépni!
Taurusz, ott a pont! :)

Dr Kangörény 2008.01.28. 21:02:17

Taurusz játéka tetszik!

nornora 2008.01.28. 21:05:09

Távoktatásra tényleg nem jár semmilyen utazási kedvezmény. Én Hmv-helyen lakom, Gödöllőre járok távoktatásra, és havonta 2* kell felmennem, és mindig teljes árú jegyet kell fizetnem, ami kb. 11e Ft. Állambácsi felfoghatná végre, hogy a távoktatás sem olyan, hogy évente 1* kell bejárni...

Vladimir Harkonnen 2008.01.28. 21:23:18

Ellenőr egyedül, mi?!
Hát én már vagy 20 éve jártam rendszeresen BKV-val, de már akkor is falkában jártak!
Ez hasonló eset, mint az önkéntes parkolóőr-mikuláscsomagos figura, aki a saját számlaszámát írta a csekkre!
Meg a lépcsőház takarítók!
Van még kishazánkban olyan dolog amivel nem próbálkoztak ezek a lehúzós gyökerek?
Csak hívtam volna egy rendőrt!

Kisangyal 2008.01.28. 22:00:20

Na ugye, monnomén hogy a hiénák alfajba tartozik az összes!
:DDD

schokobanane (törölt) 2008.01.28. 23:44:12

Taurusz! Hol kezdjük, és mikor?

Kisangyal 2008.01.29. 00:49:30

Taurusz már leirta a játékszabályokat, hogy ki, hol és mikor játsza, már szabadon válsztott. Az a jo, ha sokan, sok helyen játszanak!

Aztán majd jön ide az ellenör is panaszra :)))))))))))

További magyar hang 2008.01.29. 02:15:48

"...ha megmutatja nekem azt a hivatalos írásos engedélyt, ami őt erre feljogosítja, akkor hajlandó vagyok együttműködni. A válasza erre az volt, hogy mozgó járművön én ne várjak ilyesmit..."

Ez nagyon LOL!
Legközelebb ha valakit felszólít az ellenőr a bérlet/jegy megmutatására, akkor válaszolja neki ezt: "mozgó járművön én ne várjon tőlem ilyesmit" :)

További magyar hang 2008.01.29. 02:17:06

persze "én" nélkül, hogy értelmes is legyen a mondat ;)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.01.29. 04:22:21

Traktorka: "Távos nem utazhat kedvezménnyel, mert dolgozik"

A dolog csak abban sántít, hogy nem feltétlenül azért lesz távos az ember, mert dolgozik. Azért is választhatja a távos oktatást, mert mondjuk 200 km-re van az iskola a lakhelyétől, és nem akar kollégiumban lakni.

nem várt fordulat 2008.01.29. 09:27:52

no akkor elmondom nektek mi a stájsz, mert úgy vettem észre, ezt az ellenőrösdit mindenki beszopja. egyre pofátlanabbak, bunkók, és ennek meg van a nagyon egyszerű prózai oka, legalábbis én ezt kombináltam ki.

bkv ugye kitalálta, hogy akkor ő most a veszteséget nyereségbe fordítja, ezért a drasztikus járatcsökkentések /csúcsidőben 4-5 perc a metró, este hatkor 8 perc???), hogy magasabb legyen a kihasználtság, fullon is van mindig, akár csak a buszok.

a szilvesztert máshol töltöttem, és ott felejtettem szinte majd minden iratomat, így a bérletemet is, az útlevelem azonban itthon volt, azzal közlekedtem mindenhova.

3 felvonás, mind a 3 egymást követő 3 éjszakai járaton.

scene 1:
nagy darab olyan kopasz ellenőr kéri, hogy akkor jegyeket, bérleteket. hát sajnos olyan nekem nincs, szerinte le is fogok szállni a blahán. én mondtam neki, hogy de nem fogok, viszont miután nincs itt a bérletem, parancsoljon, itt az útlevelem, hivatalos irat, a rendőr is elfogadja, kérem írja meg a büntetést. de hogy ő nem írja. de. nem. de. nem.
fenyegetőzésbe fordult át a dolog, hogy akkor ledobnak, megvernek, stb... én pedig beblöfföltem, mintha a rendőrséget hívnám, és kérek egy járőrautót a ferenc körúti megállóba, mert megfenyegettek. nem tudom miért, de erre szinte elbújtak a buszon.

scene2, másnap: sztori ugyanez, de ezek nem akartak megverni. leszállok, nem, de, nem, de. odahívja a kollégáját, ugyanaz a párbeszéd. és itt esett le a tantusz, azt mondja nem büntet meg, mert nem tud, nincs nála csekk. ugyanis ezek NEM ELLENŐRÖK!!!

a bkv gondolom külsős biztonsági őrörkre ráaggatott egy zöld biztonsági szolgálat feliratos ruhát, és rájukrakott egy karszallagot. legközelebb akár lesz bérletem, akár nem, az első amit kérni fogok, hogy azonosítsa magát ellenőri mívoltában. nem fog menni neki, nem lesz sorszáma, hivatalos papirosa erről.

scene3: már az ajóban kérik a jegyeket, fel sem engednek ha nincs. okulva az előzőekből, végignéztem, ahogy szerencsétlen fiatal párok nem tudnak felszállni /teszem azt hozzá, éjszaka hol vegyek jegyet????/, én meg felszálltam simán. kérdezték, hogy jegy / bérlet, és egy Arrgh bajszomalámormogással tovalibbentem és leültem. Oda sem jöttek.

puffancs 2008.01.29. 09:27:53

en ezt igazan nem ertem...
amig az emberek nem szeretnek fizetni a tomegkozlekedesert, addig ne is varjanak elso osztalyu szolgaltatast.
aki meg fizet erte, ne tamogassa a nemfizetoket semmilyen felhaborodassal, sot ellenkezoleg! amint a fizetos BKV-tarsadalom kizarja magabol a nemfizetost, a szolgaltatas szinvonala javulni fog.
ez nem csak a BKV felelossege

Kisangyal 2008.01.29. 10:14:57

puffancs ,
Szép gondolat, de sajnos nem fog javulni a helyzet, nem azon mulik.

karacsi_maci ,
Jo ötlet, igazoltatni kell az ellen-öröket.
Utána pedig eljátszani az uj Taurusz féle játékot :)

Majmász Gedeon 2008.01.29. 11:36:17

"délután 13 óra"... van délelőtt 13 óra is?

Amúgy meg a távoktatás olyan, hogy legalább 200 méterről nézed a tanárt?

DaveSlim 2008.01.29. 12:50:05

1: ha az ellenőr rendőrt akar hívni, nem vagy köteles megvárni és erőszakkal, testi erővel nem tarthat fel.
2: amennyiben valahogy, valamilyen legális formában mégis megoldja, hogy a rendőr igazoltasson Téged, akkor megszívtad, ugyanis a BKV és az ORFK között szerződés van, mely szerint a rendőr felveszi az adataidat és 8 napon belül TOVÁBBÍTJA a BKV-nak. DE nem a jelen lévő ellenőrnek.
Ennyi.
Ezt jobb, ha tudjátok. :) Az persze más kérdés, hogy a rendőrök mennyire foglalkoznak egy ellenőr kérésével és mennyi idő alatt érnek ki a helyszínre. :)
Sose hagyjátok magatokat ;)

schokobanane (törölt) 2008.01.29. 13:12:53

További magyar hang 2008.01.29. 02:15:48

Ja, ez volt az a mondat, amely belőlem is gurgulázó röhögést váltott ki. Szerintem ha hasonló helyzetbe kerveredek, el is lövöm ezt a jó poént.

schokobanane (törölt) 2008.01.29. 13:21:13

Majmász Gedeon 2008.01.29. 11:36:17

Ezek tipikusan olyan összetételek, amelyeket az MTA Magyar Nyelvi Bizottsága a demizson aljára érve alkotott meg. A "távolsági oktatás" sem jobb, mert ugyanazt a vicces képzetet váltja ki.
Mit szólsz mondjuk a "lovagló üléshez"? (A különírással egy másik kategóriát ékesít, ám a lényeg ugyanaz.) Elképzelem, ahogy egy paci hátára van erősitve - mondjuk, hogy témánál maradjunk - a BKV valamelyik járatáról egy leszakított ülés.
És van még pár ilyen, de hát ez off.

Majmász Gedeon 2008.01.29. 14:15:27

schokobanane 2008.01.29. 13:21:13

Szívesen lovagolnék a vadnyugaton, miközben egy BKV járatról kiszakított nyereg alatt puhul a mangalica hús. :)
Egyébként még nem ültem igazi lovon, így aztán a "lovagló ülés"-hez sem szólok semmit, de ez már tényleg nagyon off.

LUI 2008.01.29. 16:20:07

Múlt év januárjában esett meg velem 1 "érdekes" utas-ellenőr koflikt. Fősulira jártam, épp hazafele tartottam a 4es villamoson,amikor jó a képességű ellenőr kérte a bérletemet. Volt is(diák), csak épp matrica nem. Lusta voltam meg hülye, az én hibám. Na a gyökér ezt kiszúrta és kezdődött a cirkusz. Igazoljam magam- mondta. NEKED???- kérdeztem. Szó-szót követett és mikor látta, hogy a dumájával nem tud jobb belátásra bírni, közölte, hogy a rendőrség megérkezéséig akár meg is bilincselhet:-))))))Mert ehhez NEKI joga van!!!Erre mutattam neki 1 szolgálati igazolványt (nem rendőri de hasonló)és miközben leszáltunk, hogy megvárjuk a yardot elmagyaráztam neki hogy mik az esetleges jogai egy ilyen helyzetben. Röviden: gyakorlatilag semmi! Testi kényszert nem alkalmazhat, de az utas sem persze, igazoltatni nem igazoltathat. Abban reménykedhet, hogy vagyok olyan birka és önként megadom az adataimat. Mikor leszáltunk, vhogy letett arról hogy rendőri intézkedést kérjen. Nem értem:-)))

Stupido_Girl 2008.01.29. 23:00:40

Távoktatásra NEM jár utazási kedvezmény. Egyszer én is megszívtam. Vonattal utaztam, és a pénztárban a jegyvásárlásnál bemutattam a diákigazolványomat, hogy ez érvényes-e a diák kedvezményre (utána kellett volna nézem, tudom, a tudatlanság nem mentesít), azt mondta a hölgy, hogy igen. A vonaton jött a kalaúz, kérte a jegyet, diákigazolványt, minden OK volt. Pár nappal később, hazafele, ugyanez megíismétlődött, de a kaller tájékoztatott arról, hogy nem vagyok a diákjegyre jogosult. Hiába mondtam neki, hogy a pénztárban bemutattam az igazolványt, ott megfelelt nekik. Nem a megtakarítás vagy csalás vezérelt, más, hasonó kategóriájú kedvezményt is igénybe tudtam volna venni, csak ez volt a legegyszerűbb. Mindegy, saját hibámból tanultam. Arra a kérdésemre, hogy a nem megfelelő tájoztatásból eredő káromat miért nekem kell megfizetni, azt a választ kaptam, hogy nem tudom bebizonyítani, hogy a pénzárban nekem ezt mondták.
Szintén vonaton, bakonyi kirándulás. Kicsit pityókás kalaúz felajánlotta, ha csak negyed összeget fizetünk és nem kérünk jegyet, akkor semmi ellenvetése nem lenne a vonaton való utazásunkkal kapcsolatban...

eszmo 2008.01.30. 17:43:49

Én is távoktatásos vagyok. A diákon lóbetűkkel rajta van, hogy utazási kedvezményre nem jogosít. Se suli és lakhely között, se sehol...

darth_weeder 2008.01.31. 10:40:42

amúgy én is úgy tudom, h a rendőr nem adhatja ki az adatainkat harmadik személynek, szóval ez a bkv-s fenyegetőzés elvileg csak kamu lehet... mondjuk külföldön úgy oldják ezt meg, h az ellenőrök is rendőrök---remélem, itt nem vezetik be, vagy ha igen, nagyon megválogatják, kit alkalmaznak, mer vannak olyan arcok az ellenőrök közözz, hogy hú:D

Mini 2008.02.27. 18:32:36

Engem is csak az idegesít, hogy miért vetetik elő a bérletet, ha a fáradtságot sem veszik, hogy ránézzenek. Helyette inkább beszélgetnek, ill. a korlátot támasztják. Ha elővetetik a jegyet a lépcső alján, akkor a tetején legalább vegyék a fáradtságot nézzenek rá és böfögjenek legalább annyit, hogy köszönöm!!!

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.10. 15:38:19

Az ellenőr egy köcsög tolvaj volt, feljelenteni, nyilvánosan 50botütés a seggére.
süti beállítások módosítása