Tékozló Homár

A világ leglassabb válaszlevele

2008.01.29. 16:22 | jackyll | komment
A Homár nem szívesen lakna olyan társasházban, amelyiket a Zuglói Vagyonkezelő közösképviseli. Oldalukon azt írják, "divíziónk 20 fővel, több mint tízezer társasházi albetétet kezel". Ha egy email elolvasása 14 hónapjukba kerül (a válasz ugye még kitudja), mennyi idő lehet, amíg kiszednek vkit a liftből? Tamás a helyszínről tudosít:
Több post is foglalkozott már az ún "állami szektor" szolgáltatásainak szinvonalával, én azt gondolom, hogy ez a Guiness-rekordok könyvébe talán joggal pályázhatna - az egyik leglassúbb válaszlevél kategóriában - a top 5-be... A sztori röviden: 2006. októberében várásoltam egy társasházban lévő lakást. Miután X. emeleti a lakás, a biztosítás megkötése előtt - én balga - megkíséreltem utánajárni annak, hogy van-e a társasháznak biztosítása (ha nincs, érdemes egyénileg kötni az esetleges tetőbeázásra, stb.). Ennek legkézenfekvőbb módjának a társasházkezelő megkeresését gondoltam. Miután telefonon nem sikerült őket elérni, írtam egy e-mailt. A visszaigazoló mailt mellékelten küldöm, kiemelve levelem elküldésének, és az elolvasásnak (?) a dátumát. Mint tudjuk: Isten malmai lassan őrölnek. Na de ennyire?
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.01.29. 16:32:57

Hát ez baba :D Lehet, hogy sikkasztásért lecsukták a Zrt-t, aztán most ment be valaki befűteni az irodát, mert közeleg a szabadulás napja.

szkaccsotjeggel 2008.01.29. 16:37:42

ez sztem meg tök korrekt.

BiG_ 2008.01.29. 16:41:18

Fourth

Mit vártál? Zéerté!

Üdv!

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.29. 16:48:26

Másfél évig tartott, mire kinyitották a levelet. Az elolvasás valószínűleg lassabban fog menni, a választ, úgy 2045-re saccolnám.

Dr Net Elek (törölt) 2008.01.29. 16:55:14

Mariska, a zrt munkatársa meg elmeséli a nyanyaklubba, hogy ö onlány, mer már tud imélt kibontani kés nélkül.

forjunk 2008.01.29. 17:05:00

A leglassabb válaszemail a büdösmocskos homártól, meg a hasonló kvalitású annyától(index.hu) jön, akik egészen egyszerűen nem válaszolnak. Ezzel egyidőben viszont iszonyatosan jár a pofájuk ha más ignorál egy levelet.

snowflake 2008.01.29. 17:21:48

de legalább elolvasták:D (vagy kinyitották;))

lókupec 2008.01.29. 17:27:31

Én csak azt szeretném mondani, hogy mikor mi idejöttünk a Kárpát-medencébe, az éjszaka ellopták a románok a lovainkat.

Gonoszfóka 2008.01.29. 17:28:48

Először második :-)

Amúgy meg nem válaszolt, csak a rendszer igazolta vissza automatikusan, hogy elolvasta a mailt. A válasz még saccper 14 hónap múlva kerül sorra.

Gonoszfóka 2008.01.29. 17:31:50

Hmm...mégse második. Akkor az index volt a láma, mert amikor elküldtem, még 1 kommentet írt ki...

Fikamatyi 2008.01.29. 17:37:18

Lehet, hogy magyarul kellett volna kitölteni a tárgy rovatot.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.01.29. 17:40:28

Sztem nem olvasták el. Van az email kliensekben egy archiválási lehetőség, gondolom ahhoz volt szükséges.

Amúgy sok szerver nem küld visszaigazolást, mégha a kliens küldene is. Megint más, hogyha az illető kifejezetten letiltotta az olvasási ill. kézbesítési visszaigazolásokat mint mondjuk én.

Még admin voltam (és naív) amikor kiküldtem egy mailt, hogy "Szerdán 5-8-ig karbantartás, nincs email" oszt visszajelzéssel, hogy a pórnép ha nyávog tudjak mit az orra alá dörgölni. Nah, ott is volt, hogy 1-2 év múlva olvasta el... Ja, ott azért beállítottam a policyban, hogy mindig legyen visszajelzés :)

Ma már nem szólnék, úgyis szidják a rendszereket mindegy, hogy azért nem megy mert lefagyott vagy mert épp a kezemben van a szerver procija..

macus 2008.01.29. 17:45:32

Ez nagyon gáz.. :)

Nekem erről az jutott az eszembe, hogy amikor 2-3 évvel ezelőtt a VII. kerületben a Polg. m-i hivatal bevezette az építményadót egy bizonyos január 1-i hatállyal, én erről egy júliusi felszólításból értesültem. Hívtam is a Közös képviselőt, hogy mire fel akarnak több mint 90,000 Ft-ot tőlem behatjani.. nem is tudtam róla. levelet nem kaptam, falra kifüggesztett írást nem láttam, stb..

Mint kiderült, a közös képviselő is így tudta meg tőlem.. pedig elvileg hetente jár be a Polg.mesteri hivatalba ügyintézni, stb. Aha.. persze.

mikimaus (törölt) 2008.01.29. 17:46:13

Szép Estét!

Hibás az alapfeltételezés önmagában is már, ugyanis
1. A Közös képviselőnek nem kötelessége:
- intézkedni a lakók (tulajdonosok) érdekében;
- intézkedni a társasház ügyeiben;
- intézkedni a pénügyi kintlevőségek (tartozások) behajtása érdekében;
- intézkedni a kötelezettségek (tartozások) megfizetése érdekében;

2. Különösen tilos a magyarországi - amúgy az EU számára iránymutató - gyakorlat alapján a Közös képviselőknek:
- a Közgyűlés határozatait végrehajtani, vagy arra akár csak kísérletet tenni is;
- az érdekelt felekkel információkat megosztani;
- a tulajdonosok részére 24 órás ügyfélszolgálatot biztosítani (a 12 órás, nem mobiltelefonos, tehát vezetékes elérhetőség sem ajánlott!)
- hangpostát, e-mail-figyelést vagy bármely más, elektronikus, fejlett és visszakövethető üzemű olyan informatikai-híradástechnkiai rendszerelet hazsnálni, amelyek alapján felelőssége akár csak 0,001 ppm részben is megállapítható lehetne;

3. Veszélyes, és ezért szintén tilos Közös képviselőnek
- vállalkozóval, kivitelezővel úgy alkudni, hogy a megbízók (értsd: tulajdonosi közösség) által megfizetendő díjak alacsonyabbak legyenek - mivel ez a tisztességes vagyonkezelői tevékenységnek felelne meg, így azonnal szabályos működést eredményezne!
- visszautasítani a vállakozóktól, kivitelezőktől a felajánlott árrészt, különösen ha a tranzakció készpénzben valósulhat meg - mivel így még véletlenül sem lehetséges tisztességes vállakozót, kivitelezőt a rendszerbe beengedni!
- elkerülni a legkisebb eséléyt annak, hogy hazudjanak, csaljanak, megosszák a tulajdonosokat és így uralkodjanak, továbbá
- tilos és életveszélyes a jog (Ptk. Thtv. etc.) alapvető ismerete is - mivel ezek legkisebb beállta esetén az összes fenti korlátozás jogellenessége szembeszökne!

4. A Közös képviselők kizárólagos és kötelező egyetlen feladata annak gátlástalan és minden eszköz használatával történő megvalósítása, hogy albetétenként legalább 1.000..1.500 forint/hónap összegben, lehetőség szerint számla (nyugta)adása nélkül, a tulajdonosi közösségtől készpénzben átvett vagy folyószámlájáról minden hónap első napján leemelt vállalási díjukat maradéktalanul elbitorolhassák, illetve, ha az lehetséges, a megállapodásban (Közgyűlési határozatban, elfogadott tervezetben) szereplő értéknél minél magasabb összegekben vehessenek magukhoz díjazást.

5. Ajánlott üzemi működési terület a továbbiakban a Közös képviselők részére:
- Szerződések szerinti következményes szavatosság utólagos megsemmisítése, korábbi, nem velük szerződött vállalkozók de facto zsarolása, hogy saját vállakozóik élettérhez jussanak;
- Számvizsgálók egrecíroztatása, meghazudtolása;
- e körben a társasház tulajdonában álló számlák, könyvek és kimutatások vissztartása "csak a három SZVB tag együtt ellenőrízhet" címszóval;
- Minősíthetetlen és a tényekkel köszönőviszonyban sem lévő beszámolók elkészítése;
- Közgyűlés által el nem fogadott beszámoló esetén szarni magasról az egészre;

etc. etc. etc.


A fentiek kivált azokra a Közös képviselőkre érvényesek, melyek legalább 50..200 társasházat kezelnek, jogilag és de facto pénzügyileg is megfoghatatlan Bt.-kben tömörülnek, illetve főképp, ha elnevezésükben a Piramis vagy a 2000 megjelenik, bár ez utóbbi nem kizáró követelmény ;-DDD


Akinek nem inge, az nem Inge ;-D

Szép estét mindenkinek:
Maus Róbert

Bit Rot 2008.01.29. 17:52:42

"AZ ÁLLAM A LEGROSSZABB GAZDA"

zsóti 2008.01.29. 18:11:53

Hát ezt lekéstem...:(

Kisangyal 2008.01.29. 18:20:06

Ááá, csak inviteles a net az irodában... egy kicsit lassu :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.29. 18:53:40

Tegnap írtam az acer-nek egy e-mailt.
Elküldtem, nem telt 5 percbe és megjött a személyreszabott válasz (nem sablon)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.29. 18:55:25

"forjunk 2008.01.29. 17:05:00
A leglassabb válaszemail a büdösmocskos homártól, meg a hasonló kvalitású annyától(index.hu) jön, akik egészen egyszerűen nem válaszolnak. Ezzel egyidőben viszont iszonyatosan jár a pofájuk ha más ignorál egy levelet."

Attól függ, milyen levelet írsz nekik. Nekem szoktak válaszolni.

Secnir 2008.01.29. 18:55:53

én most kaptam egy válaszlevelet:

Tisztelt S. úr!

Nem igaz, hogy elloptuk. Lókupec hazudik. Önök a Kárpát-medencébe gyalog jöttek. A Kárpát-medence teljességgel a miénk. Nem cseréljük el semmiért, bármit is kínálnak érte!
A történelem minket fog igazolni!

Szvatopluk fejedelem.
742. december 5.

Magam_a_Mondomét! 2008.01.29. 19:02:37

Akkor én tényleg kispályás vagyok: még én voltam feháborodva, ugyanis egy ilyen ÜGYFÉLSZOLGÁLATNAK küldött levelem nekem is van, ráadásul ez egy TÁVKÖZLÉSI ügyfélszolgálat volt.

Ekkor jött az olvasási nyugta :2007.05.04. 15:24

Ekkor küldtem a levelet : Dátum: Fri, 03 Nov 2006 18:25:11 +0100


Ez alig hat hónap. Piha!

Secnir 2008.01.29. 19:10:52

és az ér, hogy az előző munkahelyemen a főnökömnek írtam egy levelet, hogy fizetésemelést kérek? És azóta nem válaszolt? Tíz éve?

igaz, 9 éve kiléptem, de számít?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.29. 19:12:21

Secnir 2008.01.29. 19:10:52 >>> Levél írója pedig már el is költözött:)

bizonytalan  2008.01.29. 19:20:49

szerintem fotosóp, vagyis én nem nagyon hiszek az ilyesmiben.

Briguszka 2008.01.29. 19:25:25

A jó munkához idő kell, a lassú munkához meg még több.

Secnir 2008.01.29. 19:36:01

bkv:
honnan tudod? ösmersz?

...és a négyes metróra 2008.01.29. 19:43:01

forjunk 2008.01.29. 17:05:00
A leglassabb válaszemail a büdösmocskos homártól, meg a hasonló kvalitású annyától(index.hu) jön

Na ja... én is várom vagy 4 éve igen tisztelt Tóta W válaszát egy bizonyos példamutatási kérdéssel kapcsolatban. Az is válasz, ha nincs válasz...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.29. 19:51:25

Secnir 2008.01.29. 19:36:01 >>>
Nem ösmerlek:P

briguszka, én nem akarok kötekedni, megse szólalok:P

Kifordított kacagány 2008.01.29. 20:01:07

most mi a probléma? magukhoz képest viszonylag gyorsak voltak.

Secnir 2008.01.29. 20:19:04

én csak egy dologra tudok gondolni:
anno a MATÁV és a Posta állami vállalatok voltak jó kapcsolatokkal.
Ez megmaradt a rendszerváltozás után is.
Ahol a MATÁV(és utódjai) nem tudtak rendes internetet szolgáltatni, ott úgy oldották meg a levelezést, hogy
1. user feladta 'neten'
2. MATÁV kinyomtatta
3. feladta postán
4. posta kiszállította
5. MATÁV begépelte rendes neten
6. megérkezett a postafijókba

nah, a postát ismerve így érthető a másfél év...

Secnir 2008.01.29. 20:24:01

Különben a www.zugloizrt.hu/ nincs nagyon lemaradva.
Még csak most kívánnak Boldog Karácsonyt :)

Ja, és Friss Hírlevél:
Zuglói irodánk elköltözött: 2007.03.04
Ez igen! Brávó!

Bemutatkozás: Nyomtatható változat.
üres.
no comment

hamisnero 2008.01.29. 21:00:41

Szia Lókupec!

Itt voltak a románok, hoztak lovat, mondták, bocsi, kérdik, hágni, vagy enni kell, mert mindenki leesik róla

snowflake 2008.01.29. 21:37:12

Ez igen! Lókupec, te már elértél valamit. sikeres ember-e...?

Utas Guszti 2008.01.29. 22:01:34

Én is írtam az én közös képviselőmnek levelet (e-mailt) a céges és a magáncímére, december 14-én. Ezt még elolvasnia sem sikerült. (Jó, lehet, h elolvasta, de mert már SOK levelet küldtem neki, mindig ugyanazon témában, lehet, hogy az "e-mail visszaigazolása" panelen a NEM gombot választotta.) Pár napja elfaxoltam neki a teljes levelezésünket, emlékeztetőül. Erről sem kaptam visszaigazolást, válaszlevelet, visszahívást.

Ja, és hogy mi a bajom? Adott egy lakás, melyet egy éve vettem. Lakhatatlan, romos. Fel kell újítani. Ezért nem is lakom benne. De kijött egy 160ezer forintos fűtésszámla rá. (A háznak saját kazánja van, mérővel. )Na, hát ezt nem szeretném kifizetni, és tájékoztatást kértem, hogy jött ki az összeg.

Kedves közösöm, ha ezt olvassa, ugyammá válaszoljon!

Köszönettel

Chevallier 2008.01.29. 22:11:29

Szabadverseny van, bárki láthat abban fantáziát, hogy alapítson egy közképviseleti céget, ahova a minöségibb "ellátásért" átpártolnának a lakók. Ahol olyan kétoldalú szerzödéseket kötnének az ügyfelekkel, ami a céget is kötelezi egy-két alap feladatkör betartására. Amennyiben ez nem történik meg, az ügyfél felkaj a vizet, kilép vált, esetleg perel. Ezt így kellene mindenhol csinálni! Rendetbaszni a kibaszott fejekben! Nem a meggazdagodásért futni, hanem a cégfennmaradásért! Meg munkaközben abbahagyni a fölös internetezést, meg a faszverést, merkülönben nem lesz pénz! Az ilyen közszolgálati zértés faszságokban pedig csírájában kellene kiirtani a kurva vöröscsillagagyúakat! MÀV, Posta, Egészségügy, parlament, MINDENHOL!

Zsoolt · http://www.annyit.blog.hu 2008.01.29. 22:42:49

Én sose elégszem meg egy e-maillel. Arra egyszerűen sose válaszolnak!

Mylady 2008.01.29. 23:32:52

Én néhány éve vettem lakást. Eddig két esetem volt a közös képviselettel (szintén cég):
1. Be akartam mutatkozni, adásvételit bemutatni, stb. ahogy illik. Félfogadási időben (szigorúan hétfő délután 1től 4ig) odamegyek, becsöngetek, semmi. 5 percig próbálkoztam csengetésssel, plusz vártam, hátha jön arra valaki, semmi. Ezekután hazamentem, kiderítettem a számukat (merthogy sehol sincs a házban feltünteve), felhívtam őket, hogy akkor faxolnám a szerződést, mert nem tudtam bemenni. Aszonták, fáradjak be. És hogy eddig mindenki be tudott menni, biztos rosszul csöngettem(!). Mondtam, hogy Anyátok! Mégis hogy a faxba lehet másképp csöngetni, minthogy nyomom a csengőt???
2. Újabban éjjelente (kb. 2-3x egy héten, úgy éjjel 1 és 5 között, minimum egy órán át) valami barom barkácsol. Szóltam a gondnoknak. Aszonta, derítsem ki, ki az. Kiderítettem. (Nem mertem nekik szólni, mert etnikumról van szó és féltem, hogy megvernek) Erre aszonta a gondnok, hogy majd kitesz a lépcsőház ajtajára egy cédulát, hogy ne kalapáljanak éjjel.
Köszi. Sokat segítettek. Azt hiszem, inkább szerzek egy bacc pacskert...

BiG_ 2008.01.30. 09:47:25

Ha már lovakról esett szó...

Közös képviselőnek túrós a válaszadás :-))

Nekünk is volt olyan gondnokunk, aki ahelyett, hogy kipucoltatta volna időnként a vízbetáp szűrőjét, egyszerűen kinyitotta az áthidalót. Na, a szutyok el is tömte a kazánt...
Kicsit sokba került.

Üdv!

Gumidomino 2008.01.30. 09:53:22

15 éve küldtem egy német srácnak válaszlevelet a közös általános iskolai tábor után ahol megbeszéltük hogy levelezni fogunk. Azóta nem jelentkezett. Túl vagyok rajta.

Van még egy halvány remény hogy a posta ül rajta. De hogy a német vagy a magyar, nem tudom. Viszont nem adom meg magam a csüggedésnek.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.30. 15:42:00

lexluthorloveslanalang 2008.01.29. 22:01:34 :

Kedves új (nem) Lakónk!

Örömömre szolgál, hogy Ön nem lakik az általam képviselt házban. Levelét nem olvastam el (leszarom), ezért arról -korrekt ember lévén- olvasottsági visszaigazolást nem küldhettem Önnek.
Érdeklődésére, hogy miért magas a fűtésszámla, válaszom: azért.

Amennyiben 8 napon belül tartozását nem egyenlíti ki, azt eladjuk Palkovicsnénak, aki Bacc pacskerral felszerelt argentín focimezes behajtókkal fogja Önt felkeresni.

Még egyszer üdvözöljük házunkban,
tisztelettel:
Ló Elemér
közös képviselő

ui: A feleségedet jól megcsöcsörészném a frankfurti reptéren!

Briguszka 2008.01.30. 20:44:45

"BKV figyelő · bkvfigyelo.blog.hu 2008.01.29. 19:51:25
Secnir 2008.01.29. 19:36:01 >>>
Nem ösmerlek:P

briguszka, én nem akarok kötekedni, megse szólalok:P "

Na.... lécci,lécci!

Kisangyal 2008.01.31. 01:52:35

Nálunk a régi közös képviselö összeszedett jo sok milliot és letaposott a pénzzel, pár év mulva látták ujra, egy ingatlankezelö cégnél dolgozik. Biztosan elfogyott a pénz.

c p 2008.01.31. 16:46:59

na nehogy már outlook

mikimaus (törölt) 2008.02.05. 11:33:00

"lexluthorloveslanalang 2008.01.29. 22:01:34 [..] Ja, és hogy mi a bajom? Adott egy lakás, melyet egy éve vettem. Lakhatatlan, romos. Fel kell újítani. Ezért nem is lakom benne. De kijött egy 160ezer forintos fűtésszámla rá. (A háznak saját kazánja van, mérővel. )Na, hát ezt nem szeretném kifizetni, és tájékoztatást kértem, hogy jött ki az összeg."

Üdv, kedves hosszúnevű!

Mint néhai számvizsgáló és társasházunk ügyeivel valamint a jogszabályokkal, gyakolrattal, nagyképűség nélkül álíthatom, tisztában levő, engedd meg, hogy itt tájékoztassalak.

Függetlenül attól, lakod-e az ingatlanod, csak abban az esetben nem vagy köteles fizetni bármilyen, az egész társasházban egyszerre üzemelő szolgáltatásért, ha a szolgáltatás ténylegesen igénybe vett mértékét egyedi (éls hiteles, szabványos, továbbá a Közgyűlés által határozatban megszavazott) mérőberendezésekkel a Te tulajdonodban mérve 0 egységnyi igénybevétel igazolható.

Ekkor is lehetséges - ugyancsak a Közgyűlés által megalkotott tulajdonképpeni szerződések, vagy akár tényleegsen egyedi szerződések alapján, hiszen ebben az esetebn a Társasház egyben hőszolgáltató is!) olyan alapköltségek (üzemvitel, karbantartás, energia lekötés díja etc.), amelyeket ettől a méréstől függetlenül, kizárólag a tulajdoni hányad alapján (kivéve ha Szervezeti Működési Szabályzat erről kifejezetten másként nem intézkedik) kell elosztani a tulajdonosok között (alapdíjként vagy a közös költségbe építve).

Abban az esetben, amikor nem lakod az ingatlant, és nem zárod le a fűtési rendszered úgy,hogy azok az ingatlanodba ne tápláljanak hőenergiát, az egyedi mérés alapján nyilván fizetési kötelezettséged lesz - jogosan.

Ha azonban nem mérér alapján, hanem alapesetben tulajdoni hányad szerint kerül elosztásra a Társasház által elhasznált hőenergia is (tehát az alapdíjon felül), akkor minden körülmények közöt akkor is jogszerűen keletkezik fizetési kötelezettséged, ha akár teljesen leszerelted volna a fűtőtestetek is. [Ráadásul ilyen leszerelés általában sérti a műszaki üzemviteli szabályokat...]

Ilyenkor egyetlen egy lehetőség lett volna: amennyiben ilyenre a Közös képviselő és a tulajdonosi közösség egyáltalán fogadókész lett volna, akkor előre bejelenteni a Közös képviselőnek, hogy nem fogod lakni a lakást, közösen, tanúkkal hitelesített jegyzőkönyvben rögzítetten a lakóingatlan összes fűtőberendezését plombálva lezárni a rendszerről - és természetesen a jegyzőkönyvnek azt is tartalmaznia kellett volna, hogy ettől függetlenül milyen fix költségek és milyen veszteség költségek (hozzávezető és/vagy egycsöves rendszerben áthidaló csőszakaszok, amelyeket objektíve nem lehet zárni, azaz nem lehet elzárni az ingatlanrészed az így veszteségként leadandó hőmenyiség elől) megfizetésére lehetsz köteles.

Üdvözlettel:
Maus Róbert
süti beállítások módosítása