Tavaly az év utolsó negyedében feleségemnek vettünk egy új autót. Szalonból, mert igen jó volt a konstrukció. A szalonban minden elintéztek. Casco-t, kötelezőt, mindent. Ezt nem kellett volna hagyni. A kötelezőt ugyanis a KÖBE-nél sikerült megkötni, ami komoly hibának bizonyult. Sokat hallani arról, hogy a biztosítók egyszerűen nem küldenek csekket az ügyfeleiknek, és február 1-től büntetésre számíthatnak azok, akik egy közúti ellenőrzés során nem tudják hitelt érdemlően bizonyítani, hogy rendelkeznek biztosítással. A KÖBE ebbe a hibába nem esett, mert megérkezett a csekk (azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy nem lehet átutalással, vagy csoportos beszedési megbízással fizetni), amit feleségem január 20. napján be is fizetett. Tekintetbe véve, hogy a türelmi idő minden esetben a tárgyidőszakot követő első hónap utolsó napja, a befizetés abszolút időben megtörtént. Hittük mi.
E hét kedden kaptunk egy levelet a biztosítótól, hogy feleségem szerződését díjnemfizetés miatt törölték, és hivatkozva a hatályos jogszabályokra azon melegében utasítottak is, hogy kössünk náluk új szerződést. Felhívtam őket, hogy ugyan milyen alapon bontottak szerződést, és hogy ugyan nézzék meg, hogy a befizetés megérkezett-e. Hosszas keresgélés után (furcsa módon az összeg és a befizetés ideje volt a keresési feltétel, nem a szerződésszám) közölte velem az ügyintéző, hogy igen, megkaták a pénzt, csak még nem könyvelték. Kérdésemre elmondta, hogy jogos a felháborodásom, nem lehett volna töröni a szerződést. Igéretett tett arra, hogy reaktiválják. Kértem, hogy erről az eseményről, a panaszomról, meg úgy az egészről általában írásban tájékoztassanak, mert érzésem szerint csak így biztos a dolog. Erre azonban nem tudott igéretett tenni annak ellenére, hogy erősködtem. Végeredményben elkérte az e-mail címemet, hogy majd mailben értesítenek.
A keddi ájulás és majdnem megnyugtató válasz után szombaton kaptunk egy újabb levelet a "T" biztosítótól. A levelet január 31-én, elsőbbségiként adták fel. Gyanakodhatdam volna, de nem tettem, mert ilyen baromira naiv lélek vagyok, hogy még bízok az emberekben. Arra gondoltam ugyanis – mivel kértem, hogy írásban értesítsenek -, hogy itt bizony most jól elnézést kér tőlünk a biztosító, és megnyugtatnak, hogy feleségem továbbra is rendelkezik kötelező felelősség-biztosítással. Mekkora marha voltam, hogy ilyent mertem feltételezni!
29-én pöröltem kicsit a biztosítóval, hogy valamit nagyon elszabtak. Ekkor megerősítették, hogy tényleg, és bizony, a befizetés is megérkezett. Ehhez képest 31-én feladták az újabb levelet, miszerint: A tavalyi évről 288 Forint hátralékunk van, mivel szerintük csak dec. 29-ig van kiegyenlítve a biztosítási számla, és a jelen évre 0,. Ft, aza nulla Forint befizetés történt.
Kérdéseim a következők: Hogyan lehet tort hónapra befizetni kötelezőt, amikor negyedéves dífizetés van? Két nappal a reklamációm után hogy van bőr az arcukon egy ilyen levelet kiküldeni? És végül; ha ennyire hülyék, miért eröltetik? Zárják be a boltot, és hagyják érvényesülni a valódi biztosítókat.
A KÖBE és az agyhalál
János új autójához automatikusan a KÖBÉ-nél kapott kötelezőt, ami azóta hibás döntésnek bizonyult. A "biztosító" januárban azelőtt törölte a szerződésüket díjnemfizetéssel, hogy ellenőrizte volna a pénzt:
Az utolsó 100 komment: