A cégünk számítógépek javításával foglalkozik, és az egyik ügyfelünk jelentkezett az alábbi sztorival, ami egyébként az egyik kollégánkkal is megesett (ő nem dőlt be): Elromlott ma reggelre az internet, össze-vissza villogott az ADSL modem. Ő egyből felhívta a T-Online-t, aki az internetszolgáltatója, és kérte a műszaki segítségnyújtást. Sajnos az ott lévő kolléga nem volt kellőképpen kompetens, és felajánlotta, hogy 350+ÁFA/percért tud valakit kapcsolni, aki kompetensebb nála. Előtte azért egy újraindítással és egy resettel bepróbálkoztak, sajnos sikertelenül. Sajnos az ügyfelünk nem volt eléggé szemfüles, és belement az átkapcsolásba.
Egyből kapcsoltak is neki valakit, aki mindenféle "vizsgálatokat" végeztetett a modemen - értsd: újraindíttatta a modemet, ki-be kapcsoltatta, stb. A modem sajnos nem javult meg, mint ahogy a 2. lépésben sem. Ekkor felajánlotta az eddig 350+ÁFA/percért ügyködő kompetens úr, hogy kijönne a helyszínre, hogy ott vizsgálja tovább a problémát 8.000+ÁFA kezdőértékén, ami még akár több is lehet természetesen. Ügyfelünk ekkor közölte, hogy neki erre nincs pénze. majd felhívott minket.
Mi pedig közöltük vele az alábbiakat, és üzenjük mindezt a T-Online-nak/T-Com-nak is!
1, Az ADSL modem cseréje ingyenes, ha az a T-Com tulajdonában van. Márpedig a modemek 99,5%-a T-Com tulajdon, mint ahogy ez a jelen esetben is volt.
2, A T-Online az ADSL modem meghibásodása esetén köteles a T-Comot értesíteni, aki 72 órán belül köteles a modem cseréjéről gondoskodni. Ha mindez nem jön össze, akkor az ÁSZF szerint a T-Online négyszeres (!) kötbért köteles az ügyfélnek kifizetni/jóváírni.
3, Undorítónak tartjuk, hogy a T-Online ügyintézője mindezt felrúgva a T-Com Szuperszerviznek passzolta át a teljesen egyértelmű ügyet, mindezt csak azért, mert a szerencsétlen ügyfél nem tudja, hogy azért nincs nála internet, mert a modem rossz, és nem tud szinkronba kerülni a központtal.
4, Az is lehet, hogy nem az ügyintéző a hibás, hiszen ő "csak" utasítást teljesít. Igaz, nekem ez a szöveg már az SS esetében sem jött be.
5, A legjobb az egészben, hogy ha az ügyfélnél van pénz, és kellőképpen analfabéta informatikailag (márpedig az előfizetők nagy része az), akkor lehúzzák tizenezer+ÁFA összegre egy olyan hiba elhárításáért, amit ingyen meg kellett volna csinálniuk. Rohadt banda.
Remélem, sikerül ezen "kis stikli" ismertetésével több mindenkit megóvni a T-csoport szemét magatartásától, mert nem hiszem, hogy arra lennének rászorulva, hogy a "kedves ügyfelek" lehúzásával gyarapítsák a Deutsche Telekomot és a részvényeseket. Már ha azok tudnak akármit is a T-csoport hazai tevékenységéről. Vagy ha érdekli őket. Mert jelenleg nem így tűnik sajnos.
Ingyenes modemcsere tízezerért
Marci egy hagyományos átirányítós-termékkapcsolós trükköt detektált a T-csoport berkein belül. Naiv ügyfélnél kiment az ADSL-modem, a szupport telefonon "sajnos nem tudta megoldani" a problémát, ezért előbb átirányította egy percenként 350 forint/perces kollégához, aki aztán tízezerért segített volna élőben is:
Az utolsó 100 komment: