Tékozló Homár

Minden övezet fizetős, még ami nem is, az is

2008.03.14. 14:17 | ge | 59 komment
Ha már egyszer benne voltál, az önkormányzat adatbázisából kikerülni nem lehet. Palibá kapja is a csekket és fizet ahogy kell, aztán meg várhatja a pénzét hiába.
Engem szopat a XII. kerületi önkormányzat. Történt, hogy 2006 augusztusában elköltöztem pár utcával arrébb, de még a kerületen belül. Addig parkolódíjas övezetben laktam és az önkormányzattól 2000 forintért megvásárolt matrica segedelmével tudtam mindenhol parkolni a kerületben. A költözésem óta nem fizetős övezetben lakom. Idén év elején kaptam egy csekket és egy igénylő lapot az önkormányzattól, hogy fizessek be 2000 forintot és már küldik is a 2008-as matricát. Befizettem, vártam. Március elején felhívtam őket, hogy nem bánnám, ha lassan megjönne a matrica. Hölgy nagyon készséges volt, halk kattogás a háttérben ahogy keresi az adataimat, majd közli, hogy nem vagyok jogosult mert "övezeten kívüli" vagyok.

Mondok: értem, elnézést, azt hittem, hogy ez egy szolgáltatás úgy általában a XII. kerületi lakosoknak és nem tudtam, hogy ahhoz kötik, hogy valaki fizetős övezetben lakik -e. Mondja: de igen. Erre megkérdeztem, hogy OK, de akkor miért küldték ki a csekket és az igénylőt miközben pontosan tudták, hogy az a cím nem fizetős övezetben van. A hölgy elárulta, hogy azért mert tavaly még fizetősben laktam és az adatbázisban így benne voltam. Az összefüggést nem értem, ráadásul 2007-ben már bőven az új címemen laktam, de ez tavaly nem zavarta őket, simán kiadták a matricát. Na a lényeg, hogy írnom kellett nekik levelet, hogy fizessék vissza a pénzemet, amit persze azóta sem tettek meg. És ez mind nem zavarna, ha valami, bármi, tényleg akármi történne végre a kerületben a turul szoborral való szórakozáson kívül.
Üdv: Pali bá
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pepin bácsi 2008.03.14. 14:21:02

MÁSODIK övezet is fizetős ?

Bit Rot 2008.03.14. 14:21:05

Miért is akart az illető matricát, ha nem parkolóövezetben lakik?

Egy kis trükközés lett volna?

Ficak 2008.03.14. 14:24:11

Miért is kap valaki kvázi felmentést a parkolódíj fizetés alól aki ott lakik?

Ha én megyek a XII-be vagy a belvárosba csengetnem kell.

=Ford Prefect= 2008.03.14. 14:39:05

Cegléden a házunk előtt fizetős a parkoló. Senki sem kap felmentést, de még csak kedvezményt sem.
A roma vállalkozó nem ilyen engedékeny...

jesszumpepi (törölt) 2008.03.14. 14:46:30

Zanzibári akciós utamat parkolási matricára cserélem.
Övezet jeligére.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.03.14. 14:54:12

Dobogós:
A parkolás rendjének meghatározása önkormányzati hatáskör. Következésképp egy Önkormányzat dönthet úgy is, hogy a helyi lakosoknak kedvezményes vagy akár ingyenes parkolási lehetőséget biztosít.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.03.14. 14:58:36

ritka szarok ezek a számítógépes rendszerek. sőt lófaszt rendszer. egy baszomány excelltáblában tárolják ezeket az zicher! vagy ami még jobb, ha wördben...

próbafül 2008.03.14. 15:04:46

Általános probléma a kellő informatikai ismeret hiánya a közigazgatásban. Vagy ha létezik az ismeret, akkor a kreativitás nincs meg. Vagy ha az is megvan, akkor a vas hiányzik. De általában szarnak bele hogy mi van, vagy mi nincs, csak a zöld gombot kelljen nyomogatni. Az hogy változtassunk valamit? Lófasz!

próbafül 2008.03.14. 15:06:46

Igaz ez utóbbi a közszférára is erősen jellemző. Sajnos tapizom minden nap.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.03.14. 15:10:27

fú meg a mennyi szar amivel dolgozni kell. reterát szar programok. voltam rendszergazda iskolában (régen. egyszer. sosetöbbet.) hát amivel dolgozni kell ott az gazdaságin mind szar fos DOS-os programok, ócska gépeken. áttenni meg nem lehet új gépre, mert nincs se anyag, se jogom. imádkozni kell hogy a 10 éves gép ne szarjon be.

próbafül 2008.03.14. 15:19:44

Katonaságnál dettó ez volt. A helyi Lakszöv-nél ugyancsak valami őskori okádmány lehet, legalábbis a leveleikből ítélve.

Grafit Macska 2008.03.14. 15:20:13

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.03.14. 15:10:27
i"...mádkozni kell hogy a 10 éves gép ne szarjon be."
Torpi! Az ima olcsóbb, mint az új gép+szoftver!:)))

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.03.14. 15:24:36

de érted, új gép is lett volna pályázatból meg minden :) ott volt, állnék neki, hogy cserélem, mondom kéne a program cédé. hát az nincs. hogyhogy? hát ezt a MÁK telepítette. mondom remek :) MÁK felhív, ilyesmihez nekik egy informatikust kellene kiküldeni hozzánk, stb, dehát ha eddig ment azon a gépen akkor minek akarjuk cserélni, stb. mondtam jó akkor nem kell.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.03.14. 15:28:07

17-e van-e már? Ilyenkor elsőzőutálás napja van minden hónapban.

Grafit Macska 2008.03.14. 15:32:41

ismerem ezt a MÁK-os történetet, régen a mi rencergizdánk megmarta tőle magát naponta, mert a kollegina nagyon béna volt, mindig elrontott valamit a nagyon ócska gépen ezzel a mákos programmal. És majdnem esőtáncot járt, csak hogy újra életet tudjon lehelni a gépbe/brogramba...

0xFFFF 2008.03.14. 15:35:48

"de érted, új gép is lett volna pályázatból meg minden :) ott volt, állnék neki, hogy cserélem, mondom kéne a program cédé. hát az nincs. hogyhogy? hát ezt a MÁK telepítette. mondom remek :) MÁK felhív, ilyesmihez nekik egy informatikust kellene kiküldeni hozzánk, stb, dehát ha eddig ment azon a gépen akkor minek akarjuk cserélni, stb. mondtam jó akkor nem kell."

Ha DOS-os program, akkor simán másolod. A MÁK-ba elvileg beviheted az új gépet és rácseszik az új oracle-s szarjukat. Egyébként tényleg vicc ami megy. Kommunális- és gépjárműadó clipperben, oszt dumálnak itt adatvédelemről. Ki nem tud egy dbf file-lal kezdeni valamit ?!

Grafit Macska 2008.03.14. 15:38:56

OxFFFF!!!!
"Ki nem tud egy dbf file-lal kezdeni valamit ?!" - ÉN!!:))))

próbafül 2008.03.14. 15:44:36

Segítek.
select *
from kummunálisesgepjarmuado.dbf

movhu 2008.03.14. 15:49:01

Manapság örülj, ha másik kerületben nem kell befizetned az összeget, hogy aztán ne kapj semmit :D
Lassan a Centrum is védelmi pénzt szed, és akkor nem büntet meg kamuból.

Dr Net Elek (törölt) 2008.03.14. 15:50:46

Emmost mi volt próbafül? oracdbase

próbafül 2008.03.14. 15:57:14

Értelmetlenségben és kezelhetetlenségben a fentiekhez igazodó nyelv.

Grafit Macska 2008.03.14. 15:57:22

Miketttuttoktik! Ez az a dolog - a programozás - amire szinte biztos, hogy teljesen képtelen lennék megtanulni. Minden csodálatom a tiétek, akik ezekkel a gépekkel szót tudtok éreteni.

georg 48 2008.03.14. 16:02:24

Régen ment minden mint a karikacsapás. Bementél a tanácsba, 318-as szoba, Marika, karton ki, pirossal kipipál, ennyi. Ha még rá is mosolyogtál, a csillagos eget is lehozta az égről. Viszont mi akartuk, hogy ne így legyen.

upho 2008.03.14. 16:03:43

exceLL aztan rencergazda mi? tudom elutes

dwdHU 2008.03.14. 17:24:50

enis 12ben lakom, kene matrica, van vmi netes igenylo geci?

Secnir 2008.03.14. 17:27:59

"0xFFFF 2008.03.14. 15:35:48
[...]
Ha DOS-os program, akkor simán másolod."

és az esetek 80%-ban nem működik. lopásvédelem már a C=64 korszakában is volt; a DOS idejében is virágát élte, és voltak igen-igen gusztustalanok is közötte, lásd AutoCad...

Vladimir Harkonnen 2008.03.14. 18:16:25

Grafit Macska 2008.03.14. 15:57:22
Miketttuttoktik! Ez az a dolog - a programozás - amire szinte biztos, hogy teljesen képtelen lennék megtanulni. Minden csodálatom a tiétek, akik ezekkel a gépekkel szót tudtok éreteni.

Pedig egyszerű:
Software= ez generálja a hibaüzeneteket, lehet szidni, rendszergizdának hivatkozási alap!
Hardware= ezt lehet rugdosni!

Secnir 2008.03.14. 18:18:26

Vladimir, örülj, hogy van, aki csodál, ne rontsd a rólunk kialakított képet azzal, hogy nekiállsz felfejleszteni arra a szintre, amin mi vagyunk :D

Secnir 2008.03.14. 18:19:31

" Hölgy nagyon készséges volt, halk kattogás a háttérben ahogy keresi az adataimat,"
ezek a fogaskerekek voltak a fejében biztos

Kow 2008.03.14. 18:37:21

Kis iktatási probléma :D

Vladimir Harkonnen 2008.03.14. 18:59:50

Bocsi! Sssssssssszz... visszaszíttam!

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.14. 19:12:39

Most azért sír hogy nem volt jogosult, kifizette és nem kapott semmit? :D
Ez ismerős, mint amikor nagyobb érmét dob be a tisztelt vásárló és anyázik hogy elnyelte, ki van írva: a gép nem ad vissza, nem vált pénzt :D
A csekk nem azt jelenti hogy be kell fizetni, azt jelenti utána kell érdeklődni, hogy be kell-e fizetni.
ti pestiek bonyolítjátok a dolgokat, pedig azok annyira egyszerűek :D
Minek nektek autó? Van bkv :D

Dr. Hümér 2008.03.14. 21:18:32

Csakazértis ELSŐ fizetőövezet!

úrilány 2008.03.15. 03:50:26

Troppauer Hümér 2008.03.14. 21:18:32
khm, harminchatodik hozzászólóként? :))

***
egyébként ez az össze-vissza csekk küldözgetés, anélkül hogy a feladatot végző pontosan utánajárna annak, hogy kinek is kell küldenie. nagy divat mostanság... az élet más területein is...

úrilány 2008.03.15. 03:55:54

Troppauer Hümér 2008.03.14. 21:18:32
elsőzni harmincvalahányadikként? hm, hm :)


***
csekket kapni olyanról, aminek befizetésére nem is vagy jogosult, csak mert valaki valahol, egy illetékes kiasszony (asszony, úr) lusta volt a rábízott adatbázist rendbeszedni?
hajjajj, ha ez még meglep valakit, akkor szerencsés élete volt - vagy nem ebben az országban élt....

úrilány 2008.03.15. 03:57:42

hopp, bocsánat, mégsem tűnt el az éterben első kommentem, hazatalált a kicsike :)

ddd.dino 2008.03.15. 10:19:11

12. kerületi, parkolási engedélyre jogosult lakosként elsőkézből néhány info: Mindenki automatikusan megkapja a levelet a csekkel, akinek előző évben volt parkolási engedélye. Parkolás engedély minden járműnek jár, ami után a kerületben fizetik a súlyadót és a tulajdonos/üzembentartó lakcíme/székhelye/telephelye fizető övezetben van. Másnak nem jár, ez le van írva a kísérő levélben, melyet emberünk nem olvasott el. Azt sem olvasta el, hogy a jogosultság megszűnésével megszűnik az engedély is, azt be is kell jelenteni! (Nekem is le kellett adnom a matricát, mikor eladtam az autómat.) Emberünk vélhetően "elfelejtette" bejelenteni, hogy elköltözött 2006-ban, ezért automatikusan megkapta 2007-re is. A hiba ott csúszott a dologba, hogy 2008-ra már a rendszerben a lakcímbejelentő adatai alapján rögzítették, hogy elköltözött. Ettől függetlenül mindenkinek kipostázzák a levelet csekkestül tájékoztatóstul, akinek előző évben volt parkolási engedélye. Ha emberünk el is olvasta volna, le van benne írva, hogy ki jogosult. kitölti a KÉRVÉNYT ami alapján elbírálják az IGÉNYÉT, ha befizeti mellé a két ropit. Megtette, a kérvényét pedig ELUTASÍTOTTÁK, mert nem JOGOSULT. Igazán nem értem az egész problémát, kicsit arra az emberkére emlékeztet, aki egy bírságot kétszer fizetett be a centrumnak, majd amikor feltünt neki, nagyon hülyén érezte magát.
UI.: Hogy jön ide a Turul? De most tényleg? Azzal senki sem szórakozik, kivéve néhány levitézlett megélhetési politikust! Nekem spéci tetszik! És mivel nagypapám neve is bele van vésve, ezért egyrészt halottak napjakor viszek virágot, másrészt -mivel nagypapám ismeretlen helyen lett eltemetve 1944 decemberében- igenis örülök neki, hagy valakinek valahol eszébe jutott egy ilyen emlékművet megcsinálni. És azok a tahók, akiknek ez nem tetszik (láthatóan a cikk írója is ide tartozik) menjenek és a saját nagyszüleik sírját b@szkurálják, ne másét!!!

Színes Géza 2008.03.15. 17:04:03

Kis szarházi próbált ügyeskedni és még neki áll feljebb! Büdös kis csaló.

megamenn 2008.03.15. 19:04:30

Ja, és ahhoz, hogy visszakapd a kétezredet, a levélre egy háromezres illetékbélyeget kell ragasztanod :)

Ábelesz-kobelesz 2008.03.15. 20:26:17

"0xFFFF 2008.03.14. 15:35:48
[...]
Ha DOS-os program, akkor simán másolod.

és az esetek 80%-ban nem működik. lopásvédelem már a C=64 korszakában is volt; a DOS idejében is virágát élte, és voltak igen-igen gusztustalanok is közötte, lásd AutoCad... "

Tévedsz! Az esetek 99%-ban működik! Dos alatt még nem volt registry, +hasonló nyalánkságok, ahol el lehetett helyezni hülye bejegyzéseket, amit, ha nem talált a progi akkor nem indult.

Secnir 2008.03.15. 21:39:07

"Köcsögdudaosztó 2008.03.15. 20:26:17
Tévedsz! Az esetek 99%-ban működik!"

felvilágosítalak: nem működik. registry valóban nem volt, de egy normális programozó ezer trükköt tudott kitalálni, hogy ne lehessen használni a programjait.
példák:
-primitív1. volt egy 40 oldalas gépkönyv (pl. Legend of Krynn, Death Knight of Krynn etc.), amire a program induláskor hivatkozott: mi a 14. oldal 3. sor 6. szava? gépeld be pls.
-primitív2. (de már jobb) a program installáláskor lekérdezte az alaplap szériaszámát, átfordította numerikussá (ha volt benne string) majd megszorozta egy számmal. az eredményt el kellett küldeni a cégnek, aki (miután megvetted) elküldte a válaszkódot egy .txt formátumban. ha alaplapot cseréltél, vagy átmásoltad egy másik gépre, ahol más volt a szériaszám, progi nem indult.
-fejlett1. hardverkulcs. kúl
-fejlett2. pl autocad demóprogi 60 napos. letölt, felinstallál. a progi beleírta a dátumot az oprendszer által nem látott adatszektorba (részletesen: a dos és az azon alapuló oprendszerek w95-w98 a merevlemeznek azon részét- egy teljes csíkot- ahová a fej parkol nem kezelték. ez kb egy 7 mb-os rész volt. természetesen írhatott volna oda az oprendszer, de a fejparkolás miatt nem bántották.). ha letelt a demóverzió, nem tudtad használni. hiába ment a format-fdisk stb., az nem nyúlt ehhez a csíkhoz. megoldás: vinyócsere vagy keresni egy öreg gépet, amin még volt Low Level Format.
és sorolhatnám. registry nélkül is le lehet védeni egy progit, registry az amatőröknek kell...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.03.16. 01:36:46

@Secnir: "a progi beleírta a dátumot az oprendszer által nem látott adatszektorba (részletesen: a dos és az azon alapuló oprendszerek w95-w98 a merevlemeznek azon részét- egy teljes csíkot- ahová a fej parkol nem kezelték. ez kb egy 7 mb-os rész volt. természetesen írhatott volna oda az oprendszer, de a fejparkolás miatt nem bántották.)."

Tehát közvetlenül programozta az MFM/IDE-kontrollert? (Hiszen azt írod, az operációs rendszer nem fért hozzá.) Az elég bátor volna! Vagy csak egyszerűen a master boot track kihasználatlan részére írt? (Ez szintén aljas, de régi trükk, és elég egy disk editor ahhoz, hogy eltüntesd a nyomokat.)

Megdobbent 2008.03.16. 06:48:53

Hulye kocka buzik vagytok.

Vladimir Harkonnen 2008.03.16. 11:28:05

Csakhogy én is beleugassak:
A kölyök gépén cseréltem HDD-t, mert telirakta a régit. Átmásoltam az egészet Norton Ghosttal a nagyobbra, és azóta is jó!
Vagy ez a régi DOS-os progiknál nem működik?

Secnir 2008.03.16. 17:34:49

"Joe Forster/STA 2008.03.16. 01:36:46
Tehát közvetlenül programozta az MFM/IDE-kontrollert? (Hiszen azt írod, az operációs rendszer nem fért hozzá.)"

igen
ne feledd: a DOS idejében az operációs rendszer nem volt oly fejlett, mint ma :D akkor még létezett direkt hardverközeli programozás, ma nem, csak operációs redszeren keresztül, az meg nem hardverközeli programozás. próbálj meg win95/98/me NT/2K/XP alatt C, C+ vagy Pascalban direkt lemezműveleteket végrehajtani. az eredmény: az oprendszer ugat, hogy 'valami' megpróbált az őneki engedélye nélkül kommunkikálni a harverrel. böh.

"Vladimir Harkonnen 2008.03.16. 11:28:05
Csakhogy én is beleugassak:
A kölyök gépén cseréltem HDD-t, mert telirakta a régit. Átmásoltam az egészet Norton Ghosttal a nagyobbra, és azóta is jó!
Vagy ez a régi DOS-os progiknál nem működik?"
a norton ghost más tészta: bit2bit copyt végez. azonban azoknál a védelmeknél, amit felsoroltam, szart sem ér.

"Megdobbent 2008.03.16. 06:48:53
Hulye kocka buzik vagytok."
ofkörsz. és nem ma kezdtük.

Briguszka 2008.03.16. 19:34:02

Szentséges ég Secnír , azt sem értem mit írsz, hát hogyan reagáljak rá? :D

Vladimir Harkonnen 2008.03.16. 19:46:27

"Megdobbent 2008.03.16. 06:48:53
Hulye kocka buzik vagytok."

Ez jó, bár mitől kocka? Vagy ez is valami IT-s szleng? Apropó, mi az az IT? És a HR? És a personal I/O manager?

Secnir 2008.03.17. 07:06:31

"Joe Forster/STA 2008.03.16. 01:36:46
Vagy csak egyszerűen a master boot track kihasználatlan részére írt? (Ez szintén aljas, de régi trükk, és elég egy disk editor ahhoz, hogy eltüntesd a nyomokat.)"

az sem rossz, csak egy közepesen jó DOS-os virusirtó (TBav stb) azonnal észrevette, néha még a BIOS is. amúgy az MBR-be írogatni életveszélyes mutatvány.

Starlark 2008.03.17. 08:12:27

Hehe kisbarátunk trükközni kívánt és úgy járt :)))

Az önkormányzat felénk is érdekesen működök, a bátyám kocsiját anyám nevéről /súyadó, amúgy nem az ő nevén van/ már 3szor irattuk le, idén végre nem neki küldték az adós csekket, a több mint 10 éve halott nagyapámtól talajterhelési díjat akarnak szedni folyton, ami elég morbid...

BiG_ 2008.03.17. 09:29:54

Starlark 2008.03.17. 08:12:27

"a több mint 10 éve halott nagyapámtól talajterhelési díjat akarnak szedni folyton, ami elég morbid..."

Jujj :-D


Üdv!

BiG_ 2008.03.17. 09:32:16


Egyébként, még floppy-s korszakban meg lehett csinálni, hogy a telepítő visszaírt adatot a floppy-ra, arról a gépről, amire föltették. Persze rejtve. Azt a progit csak arra a géptre lehetett feltenni azután.

Üdv!

Gumidomino 2008.03.17. 09:56:41

a múltkor én is egyedül újratelepítettem a windows-t.
kockulok.

Tajparaszt 2008.03.17. 10:15:05

"Megdobbent 2008.03.16. 06:48:53
Hulye kocka buzik vagytok."

És az ilyen hülye kockabuzik szokták neked vissza tenni az egeret a ps/2 csatlakozódba, amikor 5.000+áfáért kihívod a szakembert, mert szar az a fos és b@szik működni.

Amúgymeg a Noob és Láma és Kocka és egyéb kifejezéseknek tessenek utána nézni, mielőtt dobálózunk velük:)

Szil-Ka 2008.03.17. 11:09:57

Miért nem reklamáltál már akkor, amikor elköltöztél és kiküldték a csekket? Ja, biztos örültél, hogy azért marad óccsó parkolási matricád a kerület többi, fizetős részére. Így jártál, örülj hogy nem számlázzák ki visszamenőleg a parkolási díjakat!

rambó négy 2008.03.17. 14:54:51

Valami gikszer van itt, magam is a XII.-ben lakom, parkolási övezeten kívül, de simán befizettem és kiadták a matricát. Évek óta mindig.

tehenke 2008.03.17. 15:08:39

Más pénzéhez hozzányúlkálni nem ősi román szokás?
süti beállítások módosítása