Tékozló Homár

Autópályabüntetés kölcsönzött autóval?

2008.03.19. 11:38 | jackyll | 26 komment
Mit tehet naiv autókölcsönző, akit elmeszeletek mert nem volt virtuális autópályamatricája? A Homár még nem hallott olyan autókölcsönzőről, ahol nem egész évre előre fizetnék ki ezt a díjat, így elég fura az alábbi szituáció:
Januarban autot kocsonoztem a ferihegyi repteren (Budget) es a nagy joakaratukban jol megvagtak. Azt mondtak van autopalyas matrica az auton es mint utobb kiderult, nem volt, de a buntetest velem akarjak kifizettetni. Egyelore kuzdok veluk, de valahogy az az erzesem nem lesz sikerem. Milyen formaban lehet meg egy ilyen helyzetben visszavagni?
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lókupec 2008.03.19. 11:41:24

Én csak azt szeretném mondani, hogy mikor mi idejöttünk a Kárpát-medencébe, az éjszaka ellopták a románok a lovainkat.

gelsystem 2008.03.19. 11:44:52

2..............ótópályára ne mennyyyy

Céadaoin (user ID 44540) 2008.03.19. 11:47:08

Valami papírt csak aláírtál az autóról, amiben benne volt a bőrülés, a wunderbaum meg a váltóbot végén a gomb - meg a pályamatrica...?

volga 2008.03.19. 11:54:23

Ez így kevés. Autópályán állítottak meg, és ott adtak bünti csekket? Ha nem, akkor hogy találtak meg Téged? Ha az autókölcsönző kapta a csekket, de Veled akarják kifizettetni, akkor ezt nem tehetik, mert azt mondták, hogy van matrica.

Rák Attantam 2008.03.19. 12:10:35

azt mondták...

Ez sajnos Magyarországon nem ér semmit! Ha nem volt leírva, hogy VAN autópálya matrica a kocsin, akkor cumi.

Egyet tehetsz csak: írsz egy udvarias hangvételű levelet a történtekről a Budget főhadiszállására, ami gondolom nem Magyarországon van. Keresd meg és szerintem ők már az ilyenkor elvárt hozzáállást fogják tanusítani.

És tanulságként jegyezd meg: világcégek magyarországi "helytartóival" társalogni nem vezet sehová. Sajnos.

Rák Attantam 2008.03.19. 12:22:24

Egyébként meg itt van: www.budget.com/budgetWeb/feedback/contactSubSubmit.ex

Itt az E-mail assistance résznél van egy legördülő menü és egy narancssárga Submit gomb. A menüből szerintem a "car rental experience"-t kellene választanod és Submit-et nyomni.

A megjelenő űrlapot töltsd ki: név, email és a "rental location" rész is fontos a dátummal együtt. Innen tudják beazonosítani a bérlés körülményeit, esetleg a munkatársat, akivel tárgyaltál.

A megjegyzés részbe körmöld a panaszodat. Feltétlenül írd a végére, hogy azért nem közvetlenül a magyarországi ügyfélszolgálattal léptél kapcsolatba, mert az eset után már nem bízol bennük többé. Erre általában nagyon harapnak külföldi tulajék.

Persze mindezt angolul kéne...
Remélem, megoldódik a problem.

döfi 2008.03.19. 12:26:48

Ez azért így nem túl ok! Mi az, hogy azt mondták? Van egy aláírt bérleti szerződésed ami a számla mögé van tűzve! Azon fel van tüntetve, hogy van autópályamatrica vagy nincs! Bár szerintem elég egyértelmű, hogy a Budgetnél nincs!

www.budget.hu/index.php?page=text&category=travelhelp&nyelv=hu&openservice=24

Ui: Máskor utazz Europcarral! :)

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2008.03.19. 12:29:31

Jómagam irnék a főhadiszállásnak CC a helyi képviselet és jól megaszondanám nekik a dologot. AMugy meg kell tudni h hivatalos álláspontjuk illetve vmi reklám v iromány szertin az autókon van e matrica alapból. Ja vagy felhívni őket és megkérdezni, hangfelvételt készíteni róla. És már te állsz nyerésre

Tajparaszt 2008.03.19. 12:56:58

Írásban kell kérni. Ennyi.

Vidocq 2008.03.19. 13:10:58

Én úgy tudtam, hogy már működik a törvény, miszerint a mindenkori üzembentartó a felelős...
Ezek szerint mégsem?....

little honey 2008.03.19. 13:12:27

Szerintem megtetted amit lehet. A Homarra szoktak lépni a cégek nagy elnézéstkérünkközésekkel.

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2008.03.19. 13:14:43

nekem is vót má budgetes rent a car
nem vót matrica
meg komp bérlet
meg parkolókártya a városba
meg behajtási engedély a sétáló utcákba

nem is értem hol a gond? Ott hogy nem volt, vagy ott hogy azt hazudták, van. Valszínű ostoba tulok volt a T. alkalmazott, de ezt utólag bizonyítani....

Varcsika 2008.03.19. 13:24:14

Ha aláírtad a bérleti szerződést, (miért ne tetted volna) minden, a bérlés időtartama alatt és azzal kapcsolatban felmerülő büntetésért te vagy a felelős és az autókölcsönző behajthatja rajtad a büntetés díját. Rosszabb esteben még az adminisztrációs költségeket is ki kell fizetned. A virtuális matricáról is kellett volna legyen vmi cetli az autóban amit ellenőrzéskor be tudsz mutatni... ergó, ha nem volt, matrica sem volt :(

Zsirparaszt 2008.03.19. 14:29:26

Össze kell szarral kenni a szélvédőt.
Meg kromofággal a motorháztetőt.
De az összeset.

leaping cat 2008.03.19. 14:54:49

Sajnos a Budget honlapján ott van a feltételek között, hogy Magyarországon matricás autópályák vannak, és a matricát a bérlő vegye meg, ha használni akarja.

Szakyster 2008.03.19. 14:56:04

"Én úgy tudtam, hogy már működik a törvény, miszerint a mindenkori üzembentartó a felelős..."

Csak hogy ne legyen félreértés a törvény szerint csak akkor felelős, ha nem lehet bizonyítani, hogy más a tettes. Jelen esetben meg lehet.

Gyurka 2008.03.19. 14:59:18

Én is béreletem a budgettől, a ferihegyen nem régen és velem aláírattak egy papírt, hogy önállóan megveszem a matricát, különben büntetést fizetek.
Sőt a segítőkész kiszolgáló felajánlotta, hogy on-line megveszi nekem a matricát ha szükségem van rá, de én akkor még nem kértem mert nem volt biztos, hogy fogom használni.
Szóval lehet, hogy te nem voltál elég figyelmes és ilyenkor fizetni kell....

Lacaca 2008.03.19. 16:25:00

www.budget.hu/index.php?page=text&category=travelhelp&nyelv=hu&openservice=24

Szar ügy, de ebből az következik, hogy nincs az autóikon matrica. Szerintem azt nem fogod tudni bizonyítani, hogy mit mondtak, ugyan akkor valszeg a szerződésben sem szerepel, hogy adnak matricát.
Pl a Hertznél minden autón van éves....

MOKShee 2008.03.19. 18:22:57

-lehet az autóval az autópályákon menni?
-természetesen. minden autóval lehet autópályán menni.

neet 2008.03.19. 19:26:22

Én úgy hallottam, a törvény (legalábbis az, amelyik a gyorshajtó és/vagy tiltott helyen parkoló autókra vonatkozik) majd csak ápr.tól lép életbe. Közeli rokonyt kb egy hónapja büntették meg, a feljelentésben az állt, hogy 1. amennyiben saját maga vagy közeli hozzátartozója vezette a kocsit, azt nem kell bemártania, 2. amennyiben ő vezetett és nem adja meg az adatait, ergo nem jelenti fel saját magát, a btk vagy micsodi akármilyen pontját megsérti, stb stb, büntető eljárás jön. Úgyhogy család befizette a zsét. Kissé ellentmondott egymásnak a 2 pont, de inkább egy bünti, mint sok bünti, késedelmi bünti, fogház, gályarabság, stb. Szóval a tv még vagy nem lépett életbe, vagy a rendőrség is bepróbálkozik a balekoknál, hátha egyből fizet, aki fél?

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.03.19. 20:47:15

Aki Budgettel jár sikeres nem lehet. Biztos drága az autopálya matrica, ami már nem is matrica, hanem csak egy nyugta.

Boo 2008.03.20. 07:59:06

Az a bizonyos jogszbaály már él, de büntit csak május 1 után elkövetett eseteben szabnak ki. DE erre az esetre nem vonatkozik. Az autópálya kezelője a gk tulajon hajtja be a tartozást (polgári szerződés szerint). Budget meg a bérlőn hajtja be a polgári perrend szerint, ha van pofája egy ilyen félretájékoztatás után.

szabalysertes.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=17959&PHPSESSID=a8be6faf33d704d2ea34deaf46e6951f

neet 2008.03.20. 08:40:57

Boo,
átnéztem. Jó, akkor balek családunk ezt bebukta. És ezek szerint nem is jártunk olyan rosszul, mert miután még nem volt priuszunk, "csak" 15 ropiba fájt a rossz helyen parkolás. Nem mentegetőzés, de dr ötker eléggé nem jó hírnévnek örvend, ami a kijelölt parkolókat és büntiket illeti, ezt mintha itt is olvastam volna. De a 15 ropi még mindig jobb, mintha valamelyik hajnalban kopogtattak volna, h irány a dutyi, ezt is itt olvastam anno...

garázda 2008.03.20. 19:39:15

Vegyé saját autót saját matricával, ne kőcsönöz autót mert az drága!

Dobjá egy batz papucsot a szélvédőbe!

tehenke 2008.03.21. 14:54:46

Mennyé, szarjál az árkádban.
Mi az a Zrt?
süti beállítások módosítása